abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:41:28 #1
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63024628
quote:
Paddoverbod vanaf 1 december
Door HANS VAN SOEST

DEN HAAG - Verse paddestoelen met een hallucinerende werking gaan in de ban. Vanaf 1 december aanstaande wordt zowel het bezit als de verkoop van paddo's verboden.

Stropharia Cubensis, een paddo soort die veel verkocht wordt in smart shops. FOTO ANP
Het kabinet stemt vandaag waarschijnlijk in met die maatregel van minister Klink (Volksgezondheid).

Gedroogde paddo's zijn al verboden. Het kabinet vindt dat het effect hiervan nauwelijks verschilt van dat van verse paddo's. Het ziet dan ook geen enkele reden om de gedroogde varianten wel te verbieden en de verse niet. Daarnaast geldt in de meeste Europese landen al zo'n verbod, waardoor veel drugstoeristen naar ons land komen.

Klink wil het verbod omdat ze volgens hem een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Het gebruik van paddo's kan leiden tot zeer onvoorspelbaar en risicovol gedrag. De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het verbod, al is regeringspartij PvdA kritisch.
http://www.ad.nl/binnenla(...)anaf_1_december.html

Goed gedaan overheid, benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste mensen sterven door zelf plukken of het illegaal kopen van de dingen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63024781
Ik zal er niet wakker van liggen
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63024878
Nog nooit gehad
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:54:15 #4
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_63024972
Jammer, ik mag graag met enige regelmaat genieten van een paar paddo's.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_63025013
Hmmz ik ben een aantal jaar van mijn leven kwijt geraakt door paddo's. Ik kwam in een drugspsychose zoals dat heet. Maar gezien het zeer kleine aantal gevallen, waar ik de pech had toe te behoren, die er daadwerkelijk gezondsheidsproblemen door krijgt vind ik het typisch weer een Klink besluit. Geen idee waarover ie lult, maar toch maar verbieden... In plaats van zoals hij zelf al aangeeft dat er weinig verschil is tussen gedroogde en verse paddo's en het logischere besluit zou zijn de gedroogde variant weer toe te staan. Het ergste vind ik nog dat de psychonauten nu, als ze een beetje 'slim' zijn, het veel goedkopere en gevaarlijkere LSD gaan maken. Of aan vliegenzwammen gaan likken ofzo. Zelfbeschikking komt in de woordenschat van Ab Klink niet voor.
pi_63025108
ja goed zo ...weer een stap in de goede richting
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:59:44 #7
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63025140
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:01:48 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025197
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:58 schreef PushyGurl het volgende:
ja goed zo ...weer een stap in de goede richting
vertel eens, waarom is verbieden goed? Wat voor goeds heeft de war on drugs opgeleverd?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63025278
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

vertel eens, waarom is verbieden goed? Wat voor goeds heeft de war on drugs opgeleverd?
Ik vraag me dat ook af, daar de paddo's geen enkele verslavende werking hebben enzo. Heroine zou een ander verhaal zijn. Dat zie ik ook liever niet in de supermarkt liggen
pi_63025357
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat het rotzooi is en vergift
pi_63025416
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:07 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

Wat denk je dat de voordelen van verbieden zijn?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:10:45 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025441
quote:

[..]

Vet eten voldoet aan beide "argumenten". Verbieden dus?
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:11:29 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_63025459
Heeft iemad dat lijstje nog met alle verboden die deze regering inmiddels heeft ingevoerd? Mijn god, wat een liberaal kabinet hebben we toch .
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63025474
triest besluit.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:13:52 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025508
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Adelante het volgende:
Heeft iemad dat lijstje nog met alle verboden die deze regering inmiddels heeft ingevoerd? Mijn god, wat een liberaal kabinet hebben we toch .
Het kabinet van de hypes en de bemoeizucht, deel IV
pi_63025517
quote:

[..]

Paddo's giftig joh? Water is giftiger!
Knap van je dat je al die propaganda voor zoete koek slikt zonder zelf even na te denken.

BAAS IN EIGEN HOOFD FTW!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_63025523
quote:

[..]

Goede onderbouwing ook
pi_63025645
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:11 schreef Adelante het volgende:
Tijd voor een kabinet met VVD, D66 en Groenlinks.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:20:09 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_63025685
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

Tijd voor een kabinet met VVD, D66 en Groenlinks.
Dat wordt wel heel groen dan!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:20:32 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63025694
Zwarte dag, misschien wel de zwartste in de Nederlandse politiek sinds de moord op Fortuyn. Ik ben sprakeloos. Verbolgen. Woest. En bovenal zó teleurgesteld.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 11:24:51 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63025802
quote:
De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.
Waarom worden die propagandaleugens er nog steeds bijgehaald?
Carpe Libertatem
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:28:19 #22
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63025875
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom worden die propagandaleugens er nog steeds bijgehaald?
Misschien omdat het geen leugen is.
Als je na het nuttigen van een paar paddestoelen denkt dat je kan vliegen zegt dat toch wel genoeg.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 11:29:54 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63025904
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:28 schreef minkuukel het volgende:
Als je na het nuttigen van een paar paddestoelen denkt dat je kan vliegen zegt dat toch wel genoeg.
Bijna al die toeristen hadden of geen paddo's gebruik of hadden bergen andere drugs en alcohol erbij gebruikt.

Daarbuiten is er straks een verbod op paddestoelen die gewoon (en veel) in het wild groeien.
Carpe Libertatem
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:29:56 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63025906
quote:

[..]

Wel.
quote:
Goh, vreemd dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die dat gehad heeft. Of verwar je paddo's met LSD/ datura?
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:32:10 #25
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63025961
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

[..]

verwar je paddo's met LSD/ datura?
Zou kunnen, want ik gebruik die troep niet.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:32:20 #26
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63025966
quote:

[..]

Als je ze nog nooit hebt gebruikt praat er dan ook niet over alsof je weet waar je het over hebt.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:34:34 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63026012
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:32 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Zou kunnen, want ik gebruik die troep niet.
Misschien moet je je dan maar even op de vlakte houden in plaats van het hoogste woord hebben om vervolgens trots te melden dat je er geen verstand van hebt.

Je noemt het troep, terwijl je er nog nooit één gehad hebt. Royal sadness...
pi_63026040
Het fabeltje dat je van drugs denkt te kunnen vliegen is net zown leugen als dat je van cannabisgebruik over zou stappen op hardrugs...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:36:09 #29
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026059

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6474053.stm

Oh hey, alcohol en tabak leveren de samenleving meer schade op dan lsd, cannabis en xtc.
pi_63026154
Fijn om te zien dat de minister van foei! nog steeds goed werk levert.

En ik heb even iets herschreven..
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:36 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, alcohol en tabak leveren het kabinet meer geld op dan lsd, cannabis en xtc.
pi_63026252
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
Het fabeltje dat je van drugs denkt te kunnen vliegen is net zown leugen als dat je van cannabisgebruik over zou stappen op hardrugs...
Klopt als een bus, maar mensen horen het woordje "drugs" en hebben meteen hun oordeel klaar.

Feit is dat de overstap van alcohol naar andere harddrugs wel veel voorkomend is.
Voor de noobs onder ons: alcohol is een harddrugs, heeft alle kenmerken van een harddrugs, en zou niet eens een gedoogperiode krijgen zoals de paddo als het nu nog eens uitgevonden werd.

Daar kan je best over willen discusseren of met argumenten over komen dat alcohol zogenaamd iets anders is, maar dat verandert het feit niet!
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:44:35 #32
203688 Drijfzand
account closed
pi_63026253
quote:

[..]

De enkeling die z'n landing verknoeit komt in het nieuws, maar de velen die al jarenlang veilig rondvliegen op paddo's, daar spreekt men nooit over.
too much to do in the real world.
pi_63026300
En de PvdA laat zomaar over zich heen lopen?

http://leabouwmeester.pvd(...)3/instanceId/348531/
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:46:49 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63026306
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:44 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

De enkeling die z'n landing verknoeit komt in het nieuws, maar de velen die al jarenlang veilig rondvliegen op paddo's, daar spreekt men nooit over.
Ik ken iemand die altijd naar Keane luisterde en zelfmoord pleegde. Ik vind dat Keane derhalve ook verboden moet worden!
pi_63026365
Ach, kindjes met adhd mogen wel aan de speed, maar volwassen mensen met hun eigen verantwoordelijkheid niet af en toe een paddo..

De logica ontgaat mij hoor!
pi_63026445
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:49 schreef MarMar het volgende:
Ach, kindjes met adhd mogen wel aan de speed, maar volwassen mensen met hun eigen verantwoordelijkheid niet af en toe een paddo..

De logica ontgaat mij hoor!
Christenen.
pi_63026456
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wel.
[..]

Goh, vreemd dat ik nog nooit iemand ontmoet heb die dat gehad heeft. Of verwar je paddo's met LSD/ datura?
Commotie over paddo-dode
Haagse paddogebruiker dood na sprong uit raam

Laatste link maakten ze ook nog melding van een 17-jarig Frans meisje in Amsterdam was gesprongen na paddogebruik.

Ik zag nog meer bronnen, maar google zelf maar eens.

Ik geef trouwens eerlijk toe er verder niets over te weten en kan zo ook niet beargumenteren wanneer ik voor of wanneer ik tegen ben, dus lurk verder mee
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:54:45 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026513
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:46 schreef Autodidact het volgende:

Niet belangrijk genoeg om een ruzie voor te riskeren denk ik.
pi_63026549
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Commotie over paddo-dode

Laatste link maakten ze ook nog melding van een 17-jarig Frans meisje in Amsterdam was gesprongen na paddogebruik.

Ik geef trouwens eerlijk toe er verder niets over te weten en kan zo ook niet beargumenteren wanneer ik voor of wanneer ik tegen ben, dus lurk verder mee
Uit nader onderzoek is gebleken dat bij slechts 1 van de overgebleven incidenten waarschijnlijk paddestoelen zijn gebruikt. In combinatie met andere drugs.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:56:30 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63026558
quote:

[..]

Commotie over paddo-dode

Later was gebleken dat de dame in kwestie niet enkel wat paddo's gegeten had. Er waren andere drugs in het spel, verder was het een zwaar instabiel figuur.
Zie mijn Keane-voorbeeld van een paar posts terug. Als iemand met een fles whiskey op, een joint op de lip en een koptelefoon met slechte muziek op van het Hilton springt, ga je de muziek verbieden?
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:56:34 #41
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026560
quote:

[..]

Commotie over paddo-dode

Bij dat Franse meisje is nooit bewijs ervoor geleverd:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/30/p1.html
pi_63026563
moedeloos word ik hier van....
pi_63026873
Wat een stelletje hypocrieten zeg. Alcohol, een veel gevaarlijker harddrug die jaarlijks voor VEEL meer slachtoffers zorgt is gewoon nog steeds toegestaan en waarom? Omdat ze daar lekker geld aan kunnen verdienen. Mensen die nooit hebben geëxperimenteerd met drugs weten niet waar ze over praten maar voeren wel allerlei verboden in. Bestaat er een Paddo's Anonymous? Zijn er straatroven gepleegd omdat mensen hun paddoverslaving moeten bekostigen? Vallen er gezinnen uit elkaar omdat pa en ma verslaafd zijn aan de paddo's? Vallen er jaarlijks vele verkeersdoden door het rijden onder invloed van paddo's en zijn er vele ruzies tijdens het uitgaan onder invloed van paddo's? Die paar doden zijn bovendien ook nog eens propagandaverhalen.

De illusie dat het gebruik ophoudt met een verbod is bovendien ook tenenkrommend, maar dan kan de overheid ten minste zeggen: wij hebben het verboden en zichzelf op de borst slaan. Net als dat idiote gedoogbeleid, janken over de teelt van wiet maar wel de verkoop toestaan. Ja logisch he dat er wiet wordt geteeld als je het mag verkopen . De meeste drugsgerelateerde misdaden ontstaan juist door de verboden: bendes die zich bezighouden met de verkoop en productie, verslaafden die door de hoge prijs vanwege de illegaliteit moeten jatten etc. Gebruikers hou je toch altijd, legaal of niet. Bovendien hangt een deel van het gebruik ook samen met de illegaliteit. Het is illegaal dus spannend omdat het taboe is. Beter kan je het dan reguleren. Echt waar wat een stelletje kanker josties.
pi_63026877
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:46 schreef Autodidact het volgende:

quote:
Een verbod op paddo’s leid vaak tot vervanging of tot illegale aanschaf. Illegale aanschaf kent zo zijn eigen problemen.
Dit is dan wel weer een argument.

Voorlichting? Zoiets als nu op pakjes sigaretten?
quote:
LET OP!
Dit product kan schadelijk zijn voor uw gezondheid en ervoor zorgen dat u denkt dat u kunt vliegen. Pas op voor gebruik in de nabijheid van flats en hoge gebouwen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:10:47 #45
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63026911
echt, wat 'n lijers
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:11:36 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63026924
http://vlos.nl/docs/public/PaddoWet.pdf

benieuwd naar de antwoorden op deze vragen.
pi_63026986
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:09 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Dit is dan wel weer een argument.

Voorlichting? Zoiets als nu op pakjes sigaretten?
[..]

Gewoon niet aan buitenlanders verkopen. Want daar gaat het eigenlijk om, dat de rest van europa het ook niet doet. In Klink zijn belevingswereld moeten we namelijk alles doen wat de landen om ons heen doen, ongeacht of dat de betere beslissing is. We mogen van geluk spreken dat er in Duitsland geen Joden meer vervolgt worden volgens zijn rare optiek.

Maar stop de verkoop van softdrugs aan alles wat geen nederlands paspoort heeft en het probleem is opgelost. Het zijn altijd toeristen die zich volvreten met paddo's en daarbij dan ook nog gaan blowen en zuipen en afentoe uit een raam springen. Maar procentueel gezien zijn de ongelukken zo laag dat je de keuken eerder zou moeten verbieden. Die keuken maakt namelijk veeeellllll meer slachtoffers
pi_63026990
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bij dat Franse meisje is nooit bewijs ervoor geleverd:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/30/p1.html
Ik zie nu staan : Joran handelaar in meisjes

Je link lijkt me niet ontopic Nou ja, wie weet, maar laat ik maar niet zeggen, anders ga ik offtopic
pi_63027120
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Later was gebleken dat de dame in kwestie niet enkel wat paddo's gegeten had. Er waren andere drugs in het spel, verder was het een zwaar instabiel figuur.
Zie mijn Keane-voorbeeld van een paar posts terug. Als iemand met een fles whiskey op, een joint op de lip en een koptelefoon met slechte muziek op van het Hilton springt, ga je de muziek verbieden?
Ik heb nog nooit gehoord van iemand met paddo's op die een ander doodreed...

Maar het is natuurlijk veeeeeeeeeel schadelijker voor de volksgezondheid dan alcohol hmm?
pi_63027240
tja, maar gezien het feit dat de drugs-toeristen nog steeds blijven komen, en dan maar geen legale maar illegale paddo's oid kopen naast hun weed of hasj, is de volgende stap dus het einde van het gedoogbeleid .. het begint al met de coffieshops in de grens-streken
pleased to meet you
pi_63027292
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:19 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord van iemand met paddo's op die een ander doodreed...

Maar het is natuurlijk veeeeeeeeeel schadelijker voor de volksgezondheid dan alcohol hmm?
Sssst, alcohol is geen harddrug want dat gebruiken we al eeuwen. Dat er toch doden vallen komt niet door de alcohol maar die mensen hebben toevallig één keer geblowd, gesnoven, pillen of paddo's genomen want dat is zo slecht en gevaarlijk en evil dat ze daaraan overleden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')