I believe I can fly?quote:AMSTERDAM - Een Frans echtpaar eist opheldering van de Amsterdamse politie over de dood van hun 17-jarige dochter. De studente overleed vorige week zaterdag nadat ze van een brug bij het wetenschapsmuseum Nemo de Amsterdamse IJ-tunnel insprong. Het meisje was onder invloed van hallucinogene paddestoelen.
Bekijk video
Dat meldt dagblad De Pers maandag.
Volgens de ouders wilde het meisje niet dood. "Ze wilde leven, daar ben ik van overtuigd", aldus de moeder. "Het zijn de drugs die haar hebben gedood."
Woedend
De ouders zijn woedend over het feit dat hun minderjarige dochter paddo's heeft kunnen kopen bij een Amsterdamse smartshop. In de krant laten ze weten de Nederlandse staat verantwoordelijk te houden voor de vrije verkoop van deze drugs.
Volgens de warenwet mogen smartshops geen paddo's verkopen aan jongeren onder de achttien jaar.
Tripmiddel
Paddo's worden tot de 'tripmiddelen' gerekend. Ze kunnen hallucinaties veroorzaken waardoor de gebruiker dingen ziet en ervaart die er niet zijn.
Tsja, I don't do drugs, en als ik het wel zou doen, zou ik het alleen binnenshuis doen met mensen die ik vertrouw. Maar ik denk dat paddo's je best kunnen laten denken dat je over water kunt lopen ofzo; dus haar intelligentie zelf zou weinig uitmaken. En het blijft belachelijk dat een minderjarig iemand dat schijnbaar kan kopen.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:35 schreef Bloomsday het volgende:
Wat een dom wicht.
Mwoah, een beetje snugger persoon zou er een nuchter iemand bijzoeken om te trip-sitten. En je gaat al helemáál niet met je highe kop door Amsterdam baggeren. Da's gewoon vragen om problemen, zeker als je het voor de eerste keer doet.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Tsja, I don't do drugs, en als ik het wel zou doen, zou ik het alleen binnenshuis doen met mensen die ik vertrouw. Maar ik denk dat paddo's je best kunnen laten denken dat je over water kunt lopen ofzo; dus haar intelligentie zelf zou weinig uitmaken. En het blijft belachelijk dat een minderjarig iemand dat schijnbaar kan kopen.
Reden genoeg, ook voor Nederland, om niet wild enthousiast te zijn over de desbetreffende smartshop.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:40 schreef da_micha_man het volgende:
Geen reden om boos te zijn op Nederland
Ik ben er ook niet op tegen dat de bekendste coffeeshop in Maastricht, de Missisipi, een paar maanden dicht moet vanwege minderjarige bezoekers.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Reden genoeg, ook voor Nederland, om niet wild enthousiast te zijn over de desbetreffende smartshop.
Dan moet worden bewezen dat die paddo's ook rechtstreeks aan haar verkocht werden. Kans is groot dat ze niet alleen was maar met oudere vrienden. Tja...quote:Op maandag 26 maart 2007 12:53 schreef CrazyTaxi het volgende:
Ik vind commotie terecht, vanwege het feit dat het meisje 17 jaar oud was - dit betekent dat de shop-eigenaar strafbaar is, omdat deze niet aan minderjarige paddo's mag verkopen. Eigenaar van de shop oppakken, shop sluiten en strenger optreden tegen verkoop aan minderjarige. Risico van het vak.
Heb je ook zo'n grote bek over alcohol?quote:Op maandag 26 maart 2007 14:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Helemaal terecht van die ouders. Het is inderdaad te wijten aan het doorgeslagen drugsbeleid dat zij nu dood is. Paddo's zijn levensgevaarlijk. Wat als grap of experiment begint (welke tiener heeft dat niet gedaan) kan dodelijk aflopen. Dat dit binnen de wet gewoon kan is te gek voor woorden.
Maar nog veel triester zijn de ronduit stomzinnige reacties als 'eigen schuld' of 'wat een dom wijf'. Mensen die dat soort bewoordingen durven te uiten wens ik van harte zelf een dood kind toe in hun toekomst. Het is namelijk beter dat dergelijke domheid niet verder genetisch verspreid wordt in onze samenleving.
Van alcohol ga je niet zomaar dood, tenzij je gigantische hoeveelheden tot je neemt, en ook daarop zouden uitbaters van bijv kroegen moeten letten.quote:
Van paddo's ga je ook niet zomaar dood.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Van alcohol ga je niet zomaar dood, tenzij je gigantische hoeveelheden tot je neemt, en ook daarop zouden uitbaters van bijv kroegen moeten letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |