abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 14:30:20 #101
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63159052
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Marble heeft natuurlijk wel gelijk dat ook hetero's niet met iemand van hetzelfde geslacht mogen trouwen.
Waarom zou dat niet mogen? Homo's moeten blijkbaar van hem ook met mensen van het andere geslacht trouwen. Juridisch dan he.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_63159536
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:30 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen? Homo's moeten blijkbaar van hem ook met mensen van het andere geslacht trouwen. Juridisch dan he.
Omdat alleen mannen en vrouwen met elkaar mogen trouwen.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:53:32 #103
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63159747
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat alleen mannen en vrouwen met elkaar mogen trouwen.
In Nederland en in California mogen homo's dat ook.
Radio Soulwax!
pi_63159879
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:53 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Volgens Marble wel.
  woensdag 12 november 2008 @ 16:03:24 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63161669
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:53 schreef Sheepcidus het volgende:
En in Massachussets.

En sinds vandaag ook in Connecticut:

Van CNN: BREAKING NEWS: A judge has cleared the way for gay marriages to begin in Connecticut today.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 12 november 2008 @ 16:05:00 #106
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63161718
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:03 schreef maartena het volgende:

[..]

En in Massachussets.

En sinds vandaag ook in Connecticut:

Van CNN: BREAKING NEWS: A judge has cleared the way for gay marriages to begin in Connecticut today.
Die goddeloze wijn-drinkende wiet-rokende hippies maken de VS kapot.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 12 november 2008 @ 16:26:59 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63162357
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:12 schreef waht het volgende:
Idd, het stemmende volk heeft gesproken.
Tja.... het probleem van dit soort vraagstukken is alleen dat het om een minderheid gaat die graag zou willen trouwen (hooguit 5 tot 10% van de de bevolking, even nattevingerwerk, is homo/lesbisch) en dat een meerderheid met stemmen een fundamenteel recht kan ontnemen. Naar mijn mening had dit niet eens op het kiesbiljet moeten staan.

En de procedure om iets OP het kiesbiljet te krijgen zitten ook veel gaten, net als de financiering/organisatie van de partij die voor/tegen is. Zo heeft de LDS-kerk uit een andere staat (Utah) $40 miljoen gepompt in iets wat aan Californiėrs wordt gevraagd. Daar gaan ook nog vragen over komen denk ik.

En dan hebben we nog het probleem dat deze vraag eigenlijk niet aan het volk gesteld kon worden, omdat het namelijk om een grondwettelijke wijziging gaat, en er twee-derde van de staat-senate, en twee-derde van de state-assembly nodig is, en het is zeer goed mogelijk dat die meerderheid niet wordt gehaald.

Schwarzenegger heeft zich uitgesproken tegen Proposition 8, en hij is ook nog eens tot 2010 de gouverneur van deze staat, en heeft nog wat politieke macht wat dat betreft, en een groot deel van senatoren en assemblymen hebben zelfs een zaak geopend bij het California Supreme Court om prop 8 ongedaan te krijgen.

Officiele court filing: http://www.courtinfo.ca.g(...)-support-s168047.pdf

Dit gevecht is nog lang niet over.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 12 november 2008 @ 16:27:32 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63162367
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:05 schreef Iblis het volgende:
Die goddeloze wijn-drinkende wiet-rokende hippies maken de VS kapot.
De VS gaat "kapot" omdat homo's mogen trouwen?
-
  woensdag 12 november 2008 @ 16:31:41 #109
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63162481
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Eh, ja, en dat alles vanwege die liberale activistische rechters! Kijk. De mormonen mochten ook niet bij de unie totdat ze hun rare huwelijksgewoonten gedag zeiden!

ik zeg het omdat het gezegd moet worden in zo'n topic
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63162493
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is was sarcastisch bedoeld, neem ik aan. Maar helaas is het wel de opvatting van het meest conservatieve deel van Amerika.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 november 2008 @ 16:44:16 #111
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63162852
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:26 schreef maartena het volgende:

[..]

En de procedure om iets OP het kiesbiljet te krijgen zitten ook veel gaten, net als de financiering/organisatie van de partij die voor/tegen is. Zo heeft de LDS-kerk uit een andere staat (Utah) $40 miljoen gepompt in iets wat aan Californiėrs wordt gevraagd. Daar gaan ook nog vragen over komen denk ik.
Ik had een paar adds gezien op youtube, heb je die gezien op tv? Sommige waren namelijk tenenkrommend slecht zoals deze.
Radio Soulwax!
  woensdag 12 november 2008 @ 16:58:43 #112
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63163316
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:44 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Ik had een paar adds gezien op youtube, heb je die gezien op tv? Sommige waren namelijk tenenkrommend slecht zoals deze.
Die reclame is een antireclame, en die website is ook zo slecht… ik kan er echt niet bij, dat mensen met droge ogen in feite kunnen zeggen: ‘Stem voor prop 8, want als ze afgewezen wordt, dan verliezen sommigen het recht om te discrimineren tegen homo’s’. Bijvoorbeeld: dokters moeten ook homo's helpen met kunstmatige inseminatie, of mensen die huwelijken voltrekken mogen niet besluiten homo's niet te huwen. Of: straks krijgen je kinderen ook te horen dat homo’s kunnen trouwen! Oh please, somebody think of the children!
pi_63163667
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die reclame is een antireclame, en die website is ook zo slecht… ik kan er echt niet bij, dat mensen met droge ogen in feite kunnen zeggen: ‘Stem voor prop 8, want als ze afgewezen wordt, dan verliezen sommigen het recht om te discrimineren tegen homo’s’. Bijvoorbeeld: dokters moeten ook homo's helpen met kunstmatige inseminatie, of mensen die huwelijken voltrekken mogen niet besluiten homo's niet te huwen. Of: straks krijgen je kinderen ook te horen dat homo’s kunnen trouwen! Oh please, somebody think of the children!
http://www.preservingmarr(...)nPageTN.html#current
ijs_beer fan!
  woensdag 12 november 2008 @ 17:42:16 #114
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63164518
quote:
Dat fragment inderdaad. Niet te geloven.
pi_63165911
Ik heb geen flauw idee hoe die juridische details allemaal zitten, zo lang de rechten van homostellen en heterostellen maar gelijk worden getrokken.
pi_63169517
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:00 schreef HiZ het volgende:
Ondertussen wordt dat voorstel dus aangevochten op procedurele gronden. Het is kennelijk wel mogelijk om iets volledig nieuws toe te voegen aan de grondwet met een eenvoudige meerderheid, maar voor het wijzigen is een veel ingewikkelder proces van toepassing. Vooral het feit dat de voorstanders geen eerbiedigende werking wilden voor de nieuwe grondwetsbepaling maakt hun zaak erg zwak.
Dat is niet erg democratisch.
pi_63169561
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als men verneemt dat ik uit Nederland kom word ik ook vaak aangesproken op vunzigheden uit Nederland, zoals coffeeshops, homohuwelijken, pedopartijen en dat soort ongein.
  woensdag 12 november 2008 @ 23:27:55 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_63177609
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als men verneemt dat ik uit Nederland kom word ik ook vaak aangesproken op vunzigheden uit Nederland, zoals coffeeshops, homohuwelijken, pedopartijen en dat soort ongein.
Dat komt omdat de gemiddelde Amerikaan niet de ins-en-outs kent van Nederland, net zo min als Mien Dobbelsteen de ins-en-outs kent van de Verenigde Staten.

Zo heb ik ooit een hele discussie zitten lezen op een internationaal forum over die Nederlandse pedo partij. Gebruikers vielen over elkaar heen om Nederland te betichten van weet-ik-wat allemaal, want het is toch bizar dat men in Nederland toestaat dat een dergelijke partij in de regering ( ) komt.
Pas na vele pagina's kwam er één user fijntjes uitleggen dat de Pedo partij, net als iedere politieke partij in Nederland, een aantal voorkeursstemmen moet halen voor zij mee mogen doen aan de landelijke verkiezingen.
Iets wat ze, zoals we allemaal weten, bij lange na niet voor elkaar kregen.
In feite is het dus een staaltje democratie van de bovenste plank.
Niet iets vunzigs, maar gewoon de democratie die zijn werk doet.
  woensdag 12 november 2008 @ 23:36:53 #119
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63177903
quote:
Zulke (voor)oordelen over mensen uit een ander land hebben is tamelijk ernstig. Dat je homohuwelijk en coffeeshop vunzigheid noemt is ook wel ernstig.
pi_63178719
quote:
Aan geen van de deze drie dingen is iets vunzigs. Homohuwelijken zijn totaal onschadelijk: het gaat gewoon om twee mensen die van elkaar houden en willen trouwen. Via de weg van de democratie bepaalde doelen nastreven (ook al zijn die verwerpelijk) is legaal; pedofilie is natuurlijk wel ziek.

En over coffeeshops zou ik willen zeggen: sla de Amerikanen maar om de oren met deze cijfers:
http://www.mejudice.nl/node/73
pi_63179377
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tja, wat is erger, dat iets 'niet democratisch' is of dat het de rechtsstaat met de voeten treedt. Op het risico dat de huilies weer gaan roepen dat je het nooit over de nazi's mag hebben; Hitler is ook democratisch gekozen.
  donderdag 13 november 2008 @ 08:58:14 #122
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63181993
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een grondwet hoort ook niet onderhevig te zijn aan populistische wanen.

Als men het op democratie aan liet komen zouden de meeste Zuidelijke staten in de VS niet gestopt zijn met segregatie destijds...
  donderdag 13 november 2008 @ 09:06:24 #123
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_63182119
quote:
Op donderdag 13 november 2008 00:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tja, wat is erger, dat iets 'niet democratisch' is of dat het de rechtsstaat met de voeten treedt. Op het risico dat de huilies weer gaan roepen dat je het nooit over de nazi's mag hebben; Hitler is ook democratisch gekozen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_Law
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_63182784
quote:

[..]

Als dat bijvoorbeeld een Amerikaan is, dan wijs je toch lekker op bijvoorbeeld het daadwerkelijke drugsgebruik in de VS en Nederland?
pi_63183715
quote:
Hoepel op met je Godwin, of denk je dat dat je intelligent maakt
  donderdag 13 november 2008 @ 10:27:32 #126
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63183899
Amerikanen hebben trouwens hun eigen versie van een pedopartij Nambla.
Radio Soulwax!
  donderdag 13 november 2008 @ 10:47:24 #127
67615 Shadowcat
pi_63184456
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoepel op met je Godwin, of denk je dat dat je intelligent maakt

Epic fail.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_63184705
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:47 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Epic fail.

Godwin nicht erwünscht.
  donderdag 13 november 2008 @ 10:58:08 #129
67615 Shadowcat
pi_63184777
Dude, je bent een retard en zet jezelf alleen maar voor lul. Een kleuter kan Godwin's Law nog begrijpen, het is Tik Tak-niveau. Domme debiel.
pi_63184962
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:58 schreef Shadowcat het volgende:
Dude, je bent een retard en zet jezelf alleen maar voor lul. Een kleuter kan Godwin's Law nog begrijpen, het is Tik Tak-niveau. Domme debiel.
Die vermeende wetmatigheid zegt alleen iets over de waarschijnlijkheid dat er een WOII referentie wordt gemaakt, maar niets over of die referentie daadwerkelijk ergens op slaat. In dit geval is het een prima referentie aangezien deze gehanteerd wordt om aan te tonen dat democratische beslissingen niet per sé wenselijk zijn. Onzinnige referenties zijn meer zaken als "Hitler bouwde ook snelwegen", "Hitler was ook vegetariėr", etcetera. Stompzinnig reageren met "Godwin's law" op elke referentie is niet erg zinnig.
pi_63185010
quote:
Wie zegt dat ik niet weet wat Godwin's law is? Het lijkt me nl evident dat ik wél weet wat dat is, omdat ik jou verwijt dit debiele internettrucje in te zetten in een discussie.

En het moge bekend zijn, het roepen van 'Godwin!' in een internetdiscussie is nu juist een ultiem zwaktebod.

pi_63185070
Oh god, ik zit met een vrouw te discussieren, laat ook maar dan
pi_63202946
quote:
Goh, een huilie binnen twee posts... kudos hoor.
pi_63203239
quote:
Bevorder je 'discussie' technieken eens. Fatsoenlijk reageren is oké, olé olé.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:55:12 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63203715
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Want.... vrouwen snappen het niet ofzo?
-
pi_63207357
Als je in Nederland pure directe democratie zou laten heersen dan zou waarschijnljk morgen de Islam verboden zijn of zo iets anders leuks. En de voorstemmers voor zo'n verbod zouden waarschijnljk dan ook roepen dat het schandalig is dat ze voor racisten worden uitgemaakt

[ Bericht 45% gewijzigd door HiZ op 13-11-2008 23:23:19 ( ) ]
pi_63207417
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwina's_Law
pi_63208572
Jongens, het was maar een simpel ad hominempje. Lees de 'discussie' maar terug en je snapt waarom het volledig op zijn plaats was.
pi_63208926
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Want.... vrouwen snappen het niet ofzo?
Vrouwen snappen het wel, alleen deze Shadowcat-vrouwmensch niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63214380
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:15 schreef waht het volgende:

[..]

Vrouwen snappen het wel, alleen deze Shadowcat-vrouwmensch niet.
Maar dan ook wel op een heel blatante manier. Ze deed precies wat ik voorspelde wat er zou gebeuren.
pi_63214522
quote:
Ad Palinum.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:08:12 #142
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_63220456
Special comment van MSNBC's Keith Olbermann m.b.t. Prop 8.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_63234134
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zulke (voor)oordelen over mensen uit een ander land hebben is tamelijk ernstig. Dat je homohuwelijk en coffeeshop vunzigheid noemt is ook wel ernstig.
Is niet ernstig. Het is ernstiger dat jij het kennelijk normaal acht.
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:07:04 #144
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63234472
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:55 schreef Halcon het volgende:
Is niet ernstig. Het is ernstiger dat jij het kennelijk normaal acht.
M.i. zijn coffeeshops vrij normaal daar ze in een simpele behoefte voldoen een genotsmiddel te verstrekken, zoals er daar zovelen van zijn, niet in het minst alcohol, de gezondheidsschade in vergelijking met andere activiteiten en legale drugs beperkt is, en het mensen plezier geeft. Vrij normaal om mensen dat te gunnen.

Homohuwelijk is ook tamelijk normaal daar homoseksualiteit in het gehele dierenrijk voorkomt en de behoeft bij mensen om hun leven met een vaste partner te delen ook vrij normaal is, en zelfs de behoefte om dit ceremonieel vast te leggen.

Kun jij nu uitleggen waarom het niet normaal is? En waarom het ‘vunzigheid’ is? Natuurlijk zijn bepaalde zaken aan homoseks vunzig, maar dat geldt net zo goed voor heteroseks, eigenlijk is seks überhaupt een vunzige bezigheid, maar even los daarvan nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')