Er wordt niemand hier rechten ontzegd. Iedereen kan nog steeds trouwen indien gewenst. Er zijn voorwaarden aan verbonden (in dit geval moet de andere partij van het andere geslacht zijn), en die kun je persoonlijk afkeuren, maar niemand wordt gediscrimineerd. Het gaat om extra rechten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sommige mensen worden met 4 vingers geboren. Die ook maar rechten ontzeggen? Het zin afwijkingen tenslotte.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Er wordt niemand hier rechten ontzegd. Iedereen kan nog steeds trouwen indien gewenst. Er zijn voorwaarden aan verbonden (in dit geval moet de andere partij van het zelfde ras zijn), en die kun je persoonlijk afkeuren, maar niemand wordt gediscrimineerd. Het gaat om extra rechten.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Er wordt niemand hier rechten ontzegd. Iedereen kan nog steeds trouwen indien gewenst. Er zijn voorwaarden aan verbonden (in dit geval moet de andere partij van het andere geslacht zijn), en die kun je persoonlijk afkeuren, maar niemand wordt gediscrimineerd. Het gaat om extra rechten.
Jij hebt echt een bekrompen denkbeeld, met je 40-45 hersencellen die je hebt.quote:
Oh ja, je mag wel trouwen, maar dan met iemand waar je niet van houd, waar slaat het nou op dat je met die persoon trouwt waar je je hele leven mee samen wilt blijven.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Er wordt niemand hier rechten ontzegd. Iedereen kan nog steeds trouwen indien gewenst. Er zijn voorwaarden aan verbonden (in dit geval moet de andere partij van het andere geslacht zijn), en die kun je persoonlijk afkeuren, maar niemand wordt gediscrimineerd. Het gaat om extra rechten.
Onbegrijpelijk hoe selectief jij kan lezen, er staat alleen 1 voorbeeld over leeuwen in, voor de rest zijn het homoseksuele gevoelens toen er vrouwtjes beschikbaar waren.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie zich belachelijk maakt. Je hebt je eigen stukje niet eens gelezen kennelijk.
En ondertussen klagen diezelfde mensen over alle kortstondige heterorelaties tegenwoordig, maar mensen die samen willen zijn ontnemen ze dezelfde rechten als zijzelf eisen.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:45 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
Oh ja, je mag wel trouwen, maar dan met iemand waar je niet van houd, waar slaat het nou op dat je met die persoon trouwt waar je je hele leven mee samen wilt blijven.Pak er maar een of ander vent van straat om mee te trouwen als je dat wilt en schop maar die pesoon je huis uit waar je al 20 jaar mee samen woont.
LiefdeGevoelens
Geluk
![]()
Oh behalve als je hetero bent, dan komt het teovallig goed uit.![]()
Echt? dat mensen nog steeds zo denken...
Dit is niet alleen onzin, het is ook gevaarlijke onzin. Gevaarlijk omdat je namens de kerk een claim legt op iets wat helemaal geen eigendom is van de kerk en wat zowel wettelijk als historisch gezien los staat van de kerk. De kerk heeft het huwelijk niet uitgevonden en het huwelijk is ook niet alleen bestemd voor religieuze mensen. Vormen van het huwelijk bestonden al ver, ver voor christus: http://www.nvsh.nl/cultuur/huwelijkOorsprong.htmquote:Op zondag 9 november 2008 21:15 schreef Fastmatti het volgende:
Het is ten eerste al jammer dat de Staat het huwelijk heeft gestolen van de kerk. Dit is nergens voor nodig geweest. Het enige wat de Staat had moeten regelen is de regels met betrekking tot kinderen en hun ouders. Dit lijkt me typisch iets wat alleen nodig is in het geval van een man en een vrouw. Nu gaat het burgerlijk huwelijk natuurlijk wel iets verder, maar ik zie echt niet in waarom homo's zouden moeten mogen trouwen.
Idd, het stemmende volk heeft gesproken.quote:
Het probleem in dezen is dat juist degenen die een minderheid vormen zodoende al hun rechten op democratische wijze ontnomen kunnen worden, als de meerderheid dit wil. Dat is een fundamentele moeilijkheid met zulke referendums.quote:
Mijn punt is juist dat deze kwestie helemaal niet het onderwerp van een referendum zou moeten zijn. Het is gewoon een simpele optelsom van 1 + 1 = 2. Je hebt een burgerlijk huwelijk dat losstaat van de kerk, dus je hoeft de kerkelijke opvattingen niet op dat huwelijk los te laten. En je hebt een grondwet die discriminatie verbiedt. Tel die twee zaken op en je kunt niet anders dan concluderen dat het huwelijk opengesteld moet worden.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:12 schreef waht het volgende:
Idd, het stemmende volk heeft gesproken.
Goede objectieve rationele argumenten heb je.quote:
Heb jij die wel dan? Ik heb ze nog niet gezien en alle kritiek op je standpunt negeer je, behalve de zinsnedes die je makkelijk kan afdoen als onzin. Wel zo makkelijk hč?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:48 schreef Marble het volgende:
[..]
Goede objectieve rationele argumenten heb je.
Juridisch? Je weet toch wel dat California al homo-huwelijk had...quote:Op woensdag 12 november 2008 14:15 schreef Marble het volgende:
Ik wil helemaal niks. Ik beschrijf alleen hoe het juridisch zit. Niks subjectiefs aan.
Op het moment mag iemand in Californiė trouwen met een partner naar keuze (mits meerderjarig en de partner stemt in), of deze partner nu man of vrouw is, de voorgenomen wet perkt dit recht in tot het kunnen trouwen met een partner naar keuze van het andere geslacht. Kortom, je mag nu minder dan voorheen, dan worden er toch rechten ontzegd?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:15 schreef Marble het volgende:
Ik wil helemaal niks. Ik beschrijf alleen hoe het juridisch zit. Niks subjectiefs aan.
Blij je geholpen te hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:22 schreef Marble het volgende:
Nee gut wat goed dat je het zegt, ik leer zo veel nieuwe dingen vandaag. Ontdek ook net dat de lucht blauw is en spinazie groen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |