Oh ja fuckquote:Op donderdag 6 november 2008 10:58 schreef HostiMeister het volgende:
Ik dacht dat we als nieuwe TT "Geen swarma in je kont hebben" ofzo was![]()
Dan kunnen ze nog even afwachten. Ik hoopte eigenlijk eerder dat Piet z'n stelling ging onderbouwen. Liefst met bronnen.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
Iedereen zit hier te jubelend te wachten totdat Mikkie zijn mening geeft
Wat een enorme hoerenkopquote:Op donderdag 6 november 2008 11:03 schreef Swine het volgende:
Tietenpost!
[ afbeelding ]
Haha, die tatoeage ook onder d'r navel
Eh jaquote:
Iemand die in een rolstoel zit en niet mag autorijden is minder geschikt als ouder aangezien diegene een kind niet naar school kan brengen. Simpel voorbeeld, daar ging de discussie niet over. Die (idd niet onderbouwde) stelling ging over 't feit dat je overal restricties aan kan leggen om alleen "perfecte" ouders over te houden. Maar dat heeft geen nut want dan heb je er te weinig. Daarnaast is 't discutabel om de overheid die beslissing te laten nemen.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:19 schreef Mikkie het volgende:
Dan kunnen ze nog even afwachten. Ik hoopte eigenlijk eerder dat Piet z'n stelling ging onderbouwen. Liefst met bronnen.
Dus als ik de regels van de logica nu toepas, ben je geen goede ouder als je je kind niet met de auto naar school kan brengen? Begrijp ik dat goed?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Iemand die in een rolstoel zit en niet mag autorijden is minder geschikt als ouder aangezien diegene een kind niet naar school kan brengen.
Kijk, dit is een mooi discussiepunt. Wat is 'de perfecte ouder'? Wie beslist daarover? Mooie ethische discussie kun je hier van krijgen, waar niemand een goed antwoord op heeftquote:Die (idd niet onderbouwde) stelling ging over 't feit dat je overal restricties aan kan leggen om alleen "perfecte" ouders over te houden. Maar dat heeft geen nut want dan heb je er te weinig. Daarnaast is 't discutabel om de overheid die beslissing te laten nemen.
Een van de 1.000.000 dingen die een ouder een goede ouder maakt is dat ie z'n kroost elke dag van en naar school brengt, dus ja.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Dus als ik de regels van de logica nu toepas, ben je geen goede ouder als je je kind niet met de auto naar school kan brengen? Begrijp ik dat goed?
Nee, maar je kan wel dingen bepalen wat iemand een slechte ouder maakt. Roken is een discussiepunt, en dat brengt ons terug tot de originele discussiequote:Op donderdag 6 november 2008 11:39 schreef Mikkie het volgende:Kijk, dit is een mooi discussiepunt. Wat is 'de perfecte ouder'? Wie beslist daarover? Mooie ethische discussie kun je hier van krijgen, waar niemand een goed antwoord op heeft
.
Dit ga je niet menenquote:Op donderdag 6 november 2008 11:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Een van de 1.000.000 dingen die een ouder een goede ouder maakt is dat ie z'n kroost elke dag van en naar school brengt, dus ja.
[..]
quote:Op donderdag 6 november 2008 11:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Een van de 1.000.000 dingen die een ouder een goede ouder maakt is dat ie z'n kroost elke dag van en naar school brengt, dus ja.
Nee. Jij roept gewoon hele domme dingen en daar word je op afgerekend. En dan ga je nu ook nog je verdediging uit de wegquote:Op donderdag 6 november 2008 11:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jullie saboteren expres de discussie.
Geef eens een voorbeeldquote:Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
Weet je wat, ik ga me er niet eens mee bemoeien tenzij jullie weer over roken beginnen
Tja, ik bedenk me ineens iets, ik kom uit het tijdperk dat papa en mama en al het bezoek rookte en ik weet neit welke ongelooflijk slechte invloed dit of mij heeft gehad aangezien ik pas sinds kort echt rookquote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar ik vind dat roken niet perse hoeft te leiden tot een slecht ouderschap. Als je constant bij dat kind zit te paffen, oke, maar als je gewoon niet rookt in bijzijn van het kind, is het al een heel ander verhaal. Maar dat was geloof ik al 1000k gezegd dus dit voegt niet echt iets toe.
Ik heb 't nooit over kinderen krijgen gehad, het was een zin ter verklaring dat er allerlei restricities gelegd kunnen worden aan welke mensen al dan niet goede ouders zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar feitelijk zeg jij dus, dat mensen met een beperking geen kinderen mogen krijgen. want ze kunnen geen goede ouder voor dat kind zijn?
Mja ipv kinderen krijgen kinderen opvoeden dan.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik heb 't nooit over kinderen krijgen gehad, het was een zin ter verklaring dat er allerlei restricities gelegd kunnen worden aan welke mensen al dan niet goede ouders zijn.
Okay, wat was dan je originele punt van discussie?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik heb 't nooit over kinderen krijgen gehad, het was een zin ter verklaring dat er allerlei restricities gelegd kunnen worden aan welke mensen al dan niet goede ouders zijn.
Precies, je eerste biertje van papa krijgen als je 11 bent ofzo. Altijd in sigaretten rook hangen... Gewoon zonder begeleiding het bos in, met fikkies spelen, dat mag tegenwoordig volgens de huidige opvoed norm ook niet meer.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:55 schreef Slarioux het volgende:
Och, als je ziet wat nu niet meer mag, en wat vroeger heel normaal was om te doen als ouder...
Roken, drinken, zelfstandigheid... Je zou toch zeggen dat wij allemaal heel slecht terecht moeten komen, als je kijkt naar de opvoedstandaarden van nu tegen die van vroeger.
Het is fucking twaalf uur, lamlulquote:Op donderdag 6 november 2008 11:59 schreef IrishBastard het volgende:
Mèn, discussie's op de vroege ochtend
verjaardag van mn nichtquote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef Houniet het volgende:
Wat moet je in Wijk swarma?
Ik was pas om 4 op bed ofzoquote:Op donderdag 6 november 2008 12:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is fucking twaalf uur, lamlul.
Ik heb daar 12 jaar gewoondquote:Op donderdag 6 november 2008 12:01 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
verjaardag van mn nicht(ze vond het nodig daar naartoe te verhuizen
)
dan is het opstaan altijd wat makkelijker hequote:Op donderdag 6 november 2008 12:02 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik was pas om 4 op bed ofzoMaar voor de verandering (heel bewust) wel nuchter
Ik wil er niks van wetenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:02 schreef HostiMeister het volgende:
Was hij niet degene die jou in je kontje wilde batsen?
Waar leg je de grens?quote:Op donderdag 6 november 2008 12:03 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben t trouwens er mee eens dat pleegouders restricties opgelegd kunnen worden
en dat gehandicapten die zelf nog zorg nodig hebben geen kind kunnen verzorgen
Maar wat weet je van de gevallen die niet zo goed terecht zijn gekomen? Niets denk ik. Probleem is dat je voor het beschermen van enkele individuen in een grote groep (samenleving) grote maatregelen moet treffen. Met voorbeeld: als er 1 kind een hoger risico loopt op kanker (type doet er niet toe) omdat hij daar een genetische aanleg voor heeft (tegenwoordig zijn haast alle soorten van kanker multifactorieel = genen + omgeving). Dan zullen mogelijk om dat ene kind te behoeden voor het ontwikkelen van kanker 1000 kinderen beschermd moeten worden tegen de omgevingsfactoren die mee zouden kunnen werken aan de ontwikkeling va de kanker. Dit, omdat je niet weet wie er nu precies deze verhoogde kans heeft.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:55 schreef Slarioux het volgende:
Och, als je ziet wat nu niet meer mag, en wat vroeger heel normaal was om te doen als ouder...
Roken, drinken, zelfstandigheid... Je zou toch zeggen dat wij allemaal heel slecht terecht moeten komen, als je kijkt naar de opvoedstandaarden van nu tegen die van vroeger.
Jup. Die beeldvorming over jou, na alles dat gepost is n.a.v. dinsdagavond/nacht....quote:
quote:Op donderdag 6 november 2008 12:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jup. Die beeldvorming over jou, na alles dat gepost is n.a.v. dinsdagavond/nacht.....
zoals ik zei: gehandicapten die niet voor zichzelf kunnen zorgen en nog zorg nodig hebbenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar leg je de grens?
Lichamelijk gehandicapten, verstandelijk gehandicapten, zintuiglijk gehandicapten? Gradaties?
Niet?quote:Op donderdag 6 november 2008 12:08 schreef HostiMeister het volgende:
En daarom evolueren wij niet meer als soort, Swine.
Dan moet je ook van der pillen afblijvenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Een slechte moeder is een moeder die de medicijnen/verbandkast leegruimd en niet zegt waar de nieuwe plek is. net nu ik mijn teen vol zalf heb zitten
Don't blame mequote:
Nee, dat is zeker niet de vorm van evolutie die ik bedoel. Wat jij beschrijft is aanpassingsvermogen. Als je van jongs af aan opgroeit met bepaalde dingen dan kun je gerelateerde zaker ook sneller begrijpen. Dat is waarom mijn kleine neefje wel kan emailen en mijn oma niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:13 schreef Swine het volgende:
[..]
Niet?
Jawel hoor, maar op een 'andere' manier. Als jij aan je ouders vraagt met welke vinger zij vroeger op de bel drukte (wijsvinger waarschijnlijk) en jij nu (bijna zeker je duim) zal je een klein beetje evolutie zelf zien. Door de internet/game cultuur is bij jongeren van tegenwoordig de duim een vinger die meer gebruikt wordt (betere controle door meer gebruik voor fijne motoriek)
Dat is maar iets heel kleins en ook al evolutie. Ander ding bijvoorbeeld. Jongeren van tegenwoordig pikken, relatief gezien, de toepassingsmogelijkheden van nieuwe technieken veels sneller op dan vroeger. Of zie je dit niet als een soort van evolutie?
Moeten we eens een keer samen een rookmeet houden @ HANquote:
Okay.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:09 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
zoals ik zei: gehandicapten die niet voor zichzelf kunnen zorgen en nog zorg nodig hebben
hoe had ik t duidelijker kunnen schrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |