abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62973745
Toch maar een deeltje 4 lijkt me.

Vorige topics:
  • Philips Wake-up Light
  • Philips Wake-up Light #2
  • Philips Wake-Up Light #3

Die van mijn doet het sinds een paar dagen ook weer, na maanden geen licht maar wel muziek gehad te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 05-11-2008 16:39:47 ]
  • ............................
      woensdag 5 november 2008 @ 16:54:40 #2
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_62974493
    even een tvptje, het lijkt mij ook wel wat
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
    pi_62975177
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 16:54 schreef -Mellow- het volgende:
    Dat dus.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_62975900
    Na zo'n ding bijna een jaar in m'n bezit te hebben krijgt ik mezelf m'n bed niet echt meer uit met zo'n ding.

Ik heb dus de 100watt uitvoering, waar in het begin standje 8 á 9 voor zowel licht als geluid genoeg waren om mij wakker te krijgen.
    Inmiddels staat ie op 14-15, en ik slaap er soms gewoon vrolijk doorheen
      woensdag 5 november 2008 @ 17:54:57 #5
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_62976230
    tvp, mooi verjaardagscadeau
    Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
    pi_62976669
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 17:41 schreef Sm0keZ het volgende:
    Na zo'n ding bijna een jaar in m'n bezit te hebben krijgt ik mezelf m'n bed niet echt meer uit met zo'n ding.

Ik heb dus de 100watt uitvoering, waar in het begin standje 8 á 9 voor zowel licht als geluid genoeg waren om mij wakker te krijgen.
    Inmiddels staat ie op 14-15, en ik slaap er soms gewoon vrolijk doorheen
    Ik slaap er ook regelmatig doorheen als het geluid niet hard genoeg staat.
    Heb ook de 100w.
    pi_62985991
    tvp van plan binnenkort eentje te kopen.
    pi_62987116
    Licht begon me na een paar weken te irriteren. Half uur voordat je hoeft op te staan gaat het licht aan, conclusie: een half uur te vroeg wakker!

En dan hebben we nog het vogeltejsgeluid. In lente en zomer, ruim een uur voordat mijn wekker zou afgaan vogeltejs aan het raam fluiten. Conclusie: weer te vroeg wakker!

Gelukkig zit er nog een zeegolvengeluid op !
      donderdag 6 november 2008 @ 00:37:26 #9
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_62988298
    Ik blijf 'm geniaal en heerlijk vinden! Word er elke morgen beter door wakker dan vervelende takke herrie van zo'n gewone wekker.

Word ook beter wakker en minder humeurig met 't licht
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_62990078
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 23:40 schreef AkTje het volgende:
    Licht begon me na een paar weken te irriteren. Half uur voordat je hoeft op te staan gaat het licht aan, conclusie: een half uur te vroeg wakker!
    Zet je m toch wat later.

Was er nou ook een versie zonder wekker? Ik gebruik mijn stereo namelijk als wekker dus heb toch al geluid. Misschien scheelt dat weer voldoende in de kosten
    Too much is never enough!
    pi_62990256
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 23:40 schreef AkTje het volgende:

En dan hebben we nog het vogeltejsgeluid. In lente en zomer, ruim een uur voordat mijn wekker zou afgaan vogeltejs aan het raam fluiten. Conclusie: weer te vroeg wakker!

Gelukkig zit er nog een zeegolvengeluid op !

Die zeegolven word ik niet eens meer wakker van, al staat ie op 20

Radio werkt nog steeds het best, da's tenminste niet altijd hetzelfde geluid.
    pi_62991687
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 08:06 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Zet je m toch wat later.

Was er nou ook een versie zonder wekker? Ik gebruik mijn stereo namelijk als wekker dus heb toch al geluid. Misschien scheelt dat weer voldoende in de kosten
    Je hebt wel de philips energy light. Dit is dus zonder wekker.
    Maar deze is wel een stukje duurder, want het is meer een lichttherapie lamp ofzo..
    http://www.consumer.phili(...)F3309_01_BE_CONSUMER
      donderdag 6 november 2008 @ 10:27:37 #13
    20925 n00cL30n
    ..::RSTRCTD::..
    pi_62992538
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 16:54 schreef -Mellow- het volgende:
    Dat dus!
    pi_63005550
    Klopt het nou dat er van dat nieuwe model maar 1 uitvoering is? Met maar 3 geluidjes enz? Lijkt me nl wel wat, dit ding. Maar de oude en nieuwe verschillen behoorlijk volgens mij.

NIeuwe 75 watt/300 lux terwijl de oude 100watt was dacht ik ook

En nu lees ik op een andere site weer 38watt spaarlamp voor de nieuwe Wat is het nou

[ Bericht 31% gewijzigd door Repeat op 06-11-2008 17:41:56 ]
      donderdag 6 november 2008 @ 18:14:44 #15
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_63006723
    er zijn twee versies van de nieuwe, maar wat de verschillen zijn zou ik niet weten
    pi_63007684
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 18:14 schreef Fortitudo het volgende:
    er zijn twee versies van de nieuwe, maar wat de verschillen zijn zou ik niet weten
    De kleur, zwart of een wit randje
      donderdag 6 november 2008 @ 22:00:00 #17
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_63014082
    Hmm, ik heb nog niet genoeg rentepunten zie ik net
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
      donderdag 6 november 2008 @ 22:01:54 #18
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_63014175
    Oh en de lamp is niet vervangbaar, dat is ook niet handig
      donderdag 6 november 2008 @ 22:20:22 #19
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_63015053
    Ik lees overigens in de vorige topics dat die dingen heel makkelijk kapot gaan.
    pi_63018800
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 22:01 schreef -Mellow- het volgende:
    Oh en de lamp is niet vervangbaar, dat is ook niet handig
    Zit een spaarlamp in, die gaan nooit kapot normaal gesproken.
    Of de lamp moet een paar uur per dag branden, dan is die misschien binnen een paar jaar stuk.
    ............................
      vrijdag 7 november 2008 @ 00:17:17 #21
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_63019077
    naja, alles kan kapot
    pi_63019171
    Je hebt altijd 2 jaar garantie. En je gaat mij niet vertellen dat je na die 2 jaar dat ding zelf niet openkrijgt. Dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
      vrijdag 7 november 2008 @ 00:32:12 #24
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_63019428
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 00:21 schreef Repeat het volgende:
    Je hebt altijd 2 jaar garantie. En je gaat mij niet vertellen dat je na die 2 jaar dat ding zelf niet openkrijgt. Dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
    op de postbanksite staat dat die dingen niet vervangbaar zijn. Dus ik ging er vanuit dat het een speciale lamp was die je niet los kunt kopen.
    Ik zei het natuurlijk niet omdat mij wat aan de pootjes mankeert.
    pi_63020530
    In die Philips zit een gewone gloeilamp die je ook in de supermarkt kan kopen.

Hoeveel watt zijn die postbank dingen dan als er een spaarlamp inzit?
      vrijdag 7 november 2008 @ 06:14:52 #26
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_63021434
    Wacht, wacht, kunnen spaarlampen tegenwoordig ook gedimd worden? Dat kon toch (nog?) niet?
    The Internets, I needs it..
    pi_63022870
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 01:51 schreef northernlight81 het volgende:
    In die Philips zit een gewone gloeilamp die je ook in de supermarkt kan kopen.

Hoeveel watt zijn die postbank dingen dan als er een spaarlamp inzit?
    op de site zeggen ze anders 38 watt spaarklamp....
      † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 09:44:42 #28
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_63023467
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 06:14 schreef Dr_Crouton het volgende:
    Wacht, wacht, kunnen spaarlampen tegenwoordig ook gedimd worden? Dat kon toch (nog?) niet?
    Nu wel hoor
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_63025214
    Ik wil er een kopen omdat mijn oude vertrouwde buurtwekker het heeft begeven, me buurman klaagde weleens dat hij me wekker hoorde terwijl ik lekker bleef liggen, ben een vaste slaper.
    Nu is me vraag of het wel echt werkt, ook voor mij als vaste slaper?
      vrijdag 7 november 2008 @ 11:15:47 #30
    129638 Lov1
    Bring it on :)
    pi_63025553
    Ik heb mijn Wake up Light nu een paar weken en ik merk echt dat ik er beter door wakker word! Ik ben een erg lichte slaper (qua geluid, ik word gelijk wakkeer zodra ik ook maar iéts hoor), maar als ik het licht niet te hoog zet (11-13) gaat het prima en word ik lekker pas met de radio wakker
    Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
    pi_63028011
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 09:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

op de site zeggen ze anders 38 watt spaarklamp....
    Dan hebben ze dat veranderd bij de 2e versie. Erg goed van ze..

Ik heb die lamp er zelf in moeten zetten en een reserve gehaald. Zelfde typenummer als in het boekje staat en dat is zo'n standaard Philips soft-tone 100w gloeilamp van één euro ofzo.
      vrijdag 7 november 2008 @ 20:52:16 #32
    6290 Dr_Crouton
    pi_63039862
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 09:44 schreef moussy het volgende:

[..]

Nu wel hoor
    Geweldig! Zodra de 100W softtone het begeeft ga ik maar eens een spaarlampversie halen, moet toch wel kunnen in het eerste model?
    pi_63040414
    Ik ben even gaan kijken, maar dat nieuwe model kan me toch niet zo bekoren eigenlijk... Niet voor 150 euro in ieder geval.
    pi_63081561
    Zijn er brothers of who's die ervaring hebben met de NafNaf wake up light?

Want ik vind dat ding van Philips:
    A) Erg lelijk
    B) Erg duur (zoals het meeste van die Philips pruttel)
    pi_63089437
    En wat moet die nafnaf kosten?
      zondag 9 november 2008 @ 23:02:44 #36
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_63089690
    ik heb zo'n namaak ding en vind die al super
    "Those unforgettable days, for them I live"
      zondag 9 november 2008 @ 23:10:03 #37
    6290 Dr_Crouton
    pi_63090070
    Hmmm, hebben jullie ook dat de radio spontaan aangaat?
    pi_63090802
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:56 schreef The6thgate het volgende:
    En wat moet die nafnaf kosten?
    60 euro

Aardig alternatief lijkt me. Heeft deze ook een wekkergeluid wat steeds harder gaat? En is die lamp ook een beetje fel? Zodat je em ook kan gebruiken om bij te lezen bijvoorbeeld?

[ Bericht 14% gewijzigd door Repeat op 09-11-2008 23:43:48 ]
    pi_63091923
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 19:22 schreef 100% Tukker het volgende:
    Zijn er brothers of who's die ervaring hebben met de NafNaf wake up light?

[ afbeelding ]

Want ik vind dat ding van Philips:
    A) Erg lelijk
    B) Erg duur (zoals het meeste van die Philips pruttel)
    Ik vind de NafNaf minstens zo lelijk als de Philips, maar het is wel goed dat hij wat hoger is (of in ieder geval lijkt te zijn).

Ik heb nou al een poosje een wake up light (die met 75W lamp en twee geluidjes). Werkt erg goed, al moeten de gordijnen wel goed dichtzitten, omdat de normale zonsopkomst het effect van de wekker vermindert (en ik word niet wakker van de normale zonsopkomst). De backlight van het display zou trouwens wel wat minder fel mogen (zelfs in de donkerste stand vind ik het eigenlijk te licht).

[ Bericht 6% gewijzigd door Jordy-B op 10-11-2008 00:31:39 ]
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      maandag 10 november 2008 @ 13:02:31 #40
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_63099827
    ieg, die naf naf is veel lelijker.

die van philips vind ik eik helemaal niet lelijk.
    pi_63125809
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 23:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

60 euro

Aardig alternatief lijkt me. Heeft deze ook een wekkergeluid wat steeds harder gaat? En is die lamp ook een beetje fel? Zodat je em ook kan gebruiken om bij te lezen bijvoorbeeld?
    ah dat klinkt met zo'n prijs al een stuk verleidelijker
    pi_63126113
    Ik word er moeilijk wakker en slaap vaak door mijn wekker heen Vraag mij af of ik hier echt wakker van wordt en niet doorheenslaap
    pi_63806547
    ik heb vandaag mijn wake-up light gekregen maar als ik op de leeslamp druk dan gaat hij na 5 minuten uit en niet meer aan. weet een van jullie hoe het zit ?
    als ik hem 2 seconden uit de stroom heb gehad doet hij het weer 5 minuten en dan niet meer...
    pi_63808846
    Bij de MM voor 111,- heb je de nieuwe versie. Met 14 dagen MM retour regeling en sowieso de 30-dagen philips regeling.

Dus die hebben we maar gekocht.

(En de medisana, dus dat gaan we even mooi vergelijken )
    pi_63854229
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 18:54 schreef jack4ya het volgende:
    (En de medisana, dus dat gaan we even mooi vergelijken )
    Laat vooral je ervaringen weten; ik heb twee weken geleden zo'n cheapo (39 euro) IANEXA weklamp bij het Kruidvat gekocht en de dag erna weer terug gebracht. De brom die uit dat ding kwam was zo luid dat ik niet eens gewekt hoefde te worden; elk uur van de nacht wakker geweest - wat een onding!

Nu zit ik dus nog steeds zonder, maar ik vertik het om meer dan honderd euro uit te geven aan een wekker als dat tenminste niet nodig is.
    Ned Nederlander: Tell us we will die like dogs.
    El Guapo: Eh?
    El Guapo: You *will* die like dogs.
    pi_63854632
    Zin er hier mensen die daadwerkelijk fitter worden van die dure energy variant?
    pi_63854641
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 16:34 schreef C30 het volgende:
    ik heb vandaag mijn wake-up light gekregen maar als ik op de leeslamp druk dan gaat hij na 5 minuten uit en niet meer aan. weet een van jullie hoe het zit ?
    als ik hem 2 seconden uit de stroom heb gehad doet hij het weer 5 minuten en dan niet meer...
    Dat is niet goed. Bij mij werkt die leeslamp gewoon tot je hem uitzet. Beetje jammer dat je dan niet moet vergeten de intensiteit hoger te zetten, anders wordt je niet wakker.
    pi_63856593
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 16:21 schreef nednederlander het volgende:

[..]

Laat vooral je ervaringen weten; ik heb twee weken geleden zo'n cheapo (39 euro) IANEXA weklamp bij het Kruidvat gekocht en de dag erna weer terug gebracht. De brom die uit dat ding kwam was zo luid dat ik niet eens gewekt hoefde te worden; elk uur van de nacht wakker geweest - wat een onding!

Nu zit ik dus nog steeds zonder, maar ik vertik het om meer dan honderd euro uit te geven aan een wekker als dat tenminste niet nodig is.
    Als je vertikt om 110,- (voor de nieuwe versie) uit te geven, dan kan je m.i. prima een Medisana kopen van 55,- bij de MM (A'dam)

Licht is iets witter dan de Philips, wel even fel/helder.
    Geluid is pietsie blikkeriger, maar niet veel. Display in 4 standen. De lamp zelf kan ook in 6 kleuren staan. Soort Living color, maar dan niet vloeiend hoor. Gewoon van kleur naar kleur, al dan niet automatisch.
    Loopgeluiden, keus uit 6 stuks, waarvan ik persoonlijk 2/3 prettig vind.
    Bij de Philips vind ik er maar 1 prettig. Loopjes zijn bij de Philips wel iets langer.
    Medisana plussen: rds/atoomklokregeling en ledverlichting. Philips heeft spaarlamp niet verwisselbaar.
    Medisana: optie tot 2 wekkers (voor jou en je partner bijv)
    Medisana: soort quickknop functie... bijv even 30-90- etc minuten een hazenslaapje doen. Ook handig als een soort verlengde snooze functie.
    De gewone snooze: Medisana 6min de Philips 10min.
    Radio: Medisana, digitale afregeling, Philips: draaien aan het wieltje.
    Instellen: Beide niet echt snel, wel te doen, even handleiding lezen (ja, echt)
    Beide brommen (nog) niet, geen vreemde geluiden ofzo. (Op die jungle in de Philips na.)
    Design is van de Philips wel iets fraaier, die tijd weergave is ook stoer, maar soms wat slecht zichtbaar.

Ik ben er nog niet echt uit. Misschien is de Philips iets aardiger, maar hij is ook 2x zo duur!

Qua ervaring: tja nog te kort dag...

[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 08-12-2008 18:02:28 ]
    pi_63856635
    Als de Philips echt zo veel beter was, dan zou ik nu niet zo twijfelen. Medisana (tot nu toe dan) vind ik echt een heeeeeel erg goed alternatief voor de Philips. De verschillen vind ik namelijk minimaal.
    Ze hebben beide hun plussen en minnen... Handig he
    pi_63857289
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 17:56 schreef jack4ya het volgende:

[..]

[... Compleet vergelijkend warenonderzoek...]

Qua ervaring: tja nog te kort dag...
    In ieder geval bedankt voor je uitgebreide overzicht; het lijkt er op dat ik de M-M maar eens binnen moet stappen.
    El Guapo: Eh?
    El Guapo: You *will* die like dogs.
    pi_63857974
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 16:36 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dat is niet goed. Bij mij werkt die leeslamp gewoon tot je hem uitzet. Beetje jammer dat je dan niet moet vergeten de intensiteit hoger te zetten, anders wordt je niet wakker.
    Ik heb inmiddels kontact opgenomen met wehkamp.nl en hij wordt morgen opgehaald, en ik krijg zodra ze weer lampen binnen hebben gekregen. ik hoop dat het deze keer wel goed komt!
      FOK!fossiel donderdag 11 december 2008 @ 00:25:09 #52
    8133 LWaS
    Papa van Daan!
    pi_63922575
    Ik mis mijn wake up light

De mijne is kapot gegaan (het bekende continu gezoem) en is nu al ruim twee weken weg. Kreeg 2 weken geleden een brief van Philips dat hij vervangen zou worden en dat dat normaliter 2 weken duurt. En alzs hem niet op vorraad zouden hebben kreeg ik het nieuwe model.

Maakt mij niet uit welke ik krijg, als ik hem maar snel krijg Ik word gek van mijn oude wekker, die heeft geen vogeltjes
    pi_63929935
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 00:25 schreef LWaS het volgende:
    Ik mis mijn wake up light

De mijne is kapot gegaan (het bekende continu gezoem) en is nu al ruim twee weken weg. Kreeg 2 weken geleden een brief van Philips dat hij vervangen zou worden en dat dat normaliter 2 weken duurt. En alzs hem niet op vorraad zouden hebben kreeg ik het nieuwe model.

Maakt mij niet uit welke ik krijg, als ik hem maar snel krijg Ik word gek van mijn oude wekker, die heeft geen vogeltjes
    Vogeltjes is kut, wakker worden met de FM radio op mijn wake up light
      FOK!fossiel donderdag 11 december 2008 @ 20:18:08 #54
    8133 LWaS
    Papa van Daan!
    pi_63942118
    Toch wel bijzonder...gisteravond gepost, vandaag mijn nieuwe wake up light binnen
    Tis de nieuwe variant, kleiner en mooier in mijn ogen. Dus ik ben tot nu toe weer tevreden
    pi_63942354
    Is dat al de versie met spaarlamp?
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      FOK!fossiel donderdag 11 december 2008 @ 21:10:20 #56
    8133 LWaS
    Papa van Daan!
    pi_63943571
    yep, die ja. Dus ook niet vervangbaar enzo.
    pi_64040903
    Na een week is de Philips terug gebracht.

Het extra bedrag van 55,- tov de Medisana is het ons niet waard. We hebben die dus teruggebracht en een tweede Medisana gekocht Nu 2 Medisana's en dan nog geld over in vergelijking met 1 Philips.

We sliepen beide door 't Philips licht heen, en niet door 't Medisana licht. Het Philips licht is warmer en prettiger, maar voor ons dus niet goed om wakker te worden. En dat is nou net wel de bedoeling... en dan vervallen de totale plussen/minnen lijstjes
      maandag 15 december 2008 @ 21:28:20 #58
    331 Merel
    Be here now.
    pi_64041578
    Die Medisana klinkt goed! Hoe duur was ie bij de Mediamarkt? Ik vind 'm op internet voor zo'n ¤ 60, is ie bij de Mediamarkt goedkoper?
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_64041690
    Wij betaalden bij de MM (A'dam) 55,-

(Had je mijn eerdere post gezien, waarin ik ze vergeleek?)
      maandag 15 december 2008 @ 21:42:22 #60
    331 Merel
    Be here now.
    pi_64042088
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 21:31 schreef jack4ya het volgende:
    Wij betaalden bij de MM (A'dam) 55,-

(Had je mijn eerdere post gezien, waarin ik ze vergeleek?)
    Jaaaa, daarom klinkt die Medisana juist zo goed!
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_64042189
    Ow okay. Ik dacht juist dat op papier de Philips wat beter klonk.

Naja, je kan 'm bij de MM sowieso even bekijken/uitproberen.
      maandag 15 december 2008 @ 23:16:14 #62
    331 Merel
    Be here now.
    pi_64045182
    Ik vind 't leuk dat ie kleurtjes heeft Heb 'm voor m'n verjaardag gevraagd!
      maandag 15 december 2008 @ 23:26:46 #63
    163252 Noway666
    Nee weg nr666
    pi_64045483
    Nieuwe type is ook weer bij de postbank rentepunten shop te koop.

Oude vervangen terwijl die nog goed is, vind ik ook een beetje zonde van het geld. Ik las wel die nare idee-en van de EU om gloeilampen te verbannen, weet iemand het type wat het gloeilampje is voor de 100 watt versie met radio ?
    pi_64047341
    quote:
    Vervang de lamp altijd door een Philips 75W E27 SOFTONE softwhite 230V T55-lamp
    (HF3451) of een Philips 100W E27 SOFTONE softwhite 230V T55-lamp (HF3461).
    Verkopen ze in haast iedere fatsoenlijke supermarkt voor een euro ofzo.

Ik ben nog helemaal tevreden met mijn 'oude' model, geen enkele reden een nieuwe te kopen.
      zaterdag 20 december 2008 @ 23:46:23 #65
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64193277
    Even meelezen! Weet iemand waar de Wake up ligt/Medisana/Nafnaf het goedkoopst is en welke van de 3 het goedkoopst is? Het lijkt me heerlijk wakker worden, maar het is wel ff slikken om zoveel geld uit te geven aan een wekker...

Heeft iemand trouwens ervaring met de Elta 4567 light’n wake wekker? Wel een gedrocht trouwens.
    pi_64204205
    Wake Up - 111,- bij MM in A'dam
    Medisana - 55,- bij MM in A'dam
    NafNaf - iets van 60,- (?) bij MM in A'dam
      zondag 21 december 2008 @ 16:38:02 #67
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64212163
    Dank je!!
      maandag 22 december 2008 @ 11:04:02 #68
    163252 Noway666
    Nee weg nr666
    pi_64238390
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 00:51 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Verkopen ze in haast iedere fatsoenlijke supermarkt voor een euro ofzo.

Ik ben nog helemaal tevreden met mijn 'oude' model, geen enkele reden een nieuwe te kopen.
    Nou veel supermarkten en winkels zijn dan niet fatsoenlijk denk ik maar heb wel een setje op een bouwmarkt kunnen scoren.
      zondag 28 december 2008 @ 16:04:50 #69
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64432517
    Morgen hopelijk de NafNaf halen, een blauwe
    pi_64438724
    Waarom de NafNaf?
      zondag 28 december 2008 @ 19:12:45 #71
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64438738
    Omdat ik 'm veel mooier vind dan de wake-up light
      maandag 29 december 2008 @ 12:35:55 #72
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64460902
    Het is de zilveren nafnaf geworden zal morgen mn mening spuien. De vogeltjes zijn iig erg leuk
      maandag 29 december 2008 @ 12:42:27 #73
    331 Merel
    Be here now.
    pi_64461112
    Ik ben blij met de medisana! Ik word pas wakker als de vogeltjes beginnen te fluiten, het licht alleen doet me niet zoveel. Maar het is wel superlekker wakker worden in een relaxed verlichte kamer
      maandag 29 december 2008 @ 12:44:54 #74
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64461184
    Voor hoeveel heb jij 'm gekocht?
    pi_64461504
    Ik ga volgende maand denk ik maar een wake up light kopen. Denk dat het die Nafnaf wordt omdat ik die toch wel veel mooier vind en ook wel goed geprijst is. De laatste tijd teveel vrije dagen, maar vanaf februari moet ik weer wat vaker vroeg op
      maandag 29 december 2008 @ 14:05:08 #76
    331 Merel
    Be here now.
    pi_64463728
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 12:44 schreef morgane het volgende:
    Voor hoeveel heb jij 'm gekocht?
    Voor m'n verjaardag gekregen, maar dat was via de wehkamp besteld. Daar was ie namelijjk goedkoper dan in de Mediamarkt in Rotterdam zeiden ze, maar Amsterdam schijnt dan wel weer goedkoper te zijn dan de wehkamp
    pi_64464104
    Geweldig, wil ik gisteravond m'n wekker zetten, kon dat licht opeens niet anders dan op 1 worden ingesteld

Dat was dus vanmorgen wakker worden door een hoop gepiep in een zo goed als donkere kamer
      maandag 29 december 2008 @ 20:47:10 #78
    233895 Murmeli
    buiten spelen
    pi_64476989
    tvp-tje maar even
    Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
    pi_64481569
    Ik zit heel erg te twijfelen.. De Medisana voor 55 euro of de oude versie van Philips met airmiles voor 35 euro. Kan iemand mij overhalen om die 20 euro extra uit te geven?
    pi_64487315
    Met die oude Philips zijn weg veel problemen. Je lest van veel mensen die hem hebben moeten laten repareren. Ikzelf heb er geen klachten over. Als er over die Medisana minder klachten zijn zou ik die daarom nemen.
    En airmiles zijn eigenlijk ook geld waard, ik heb voor mijn wakeup light nog meer dan 100 euro betaald.
      dinsdag 30 december 2008 @ 10:58:08 #81
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_64492549
    ik werd heel rustig wakker vanmorgen alleen stond mn lamp toch te dichtbij, waardoor ik al na 7 minuten wakker werd, toen de lamp nog lang niet op zn sterkste punt was.
    pi_64566847
    Heb de Medisana inmiddels en hij bevalt super. Paar minpuntjes:
    - Afwerking is bagger, Chinese kwaliteit;
    - Knopjes hard om te drukken, als je ze probeert in te drukken druk je heel het ding naar achter. Hij staat daarom nu tegen een muur aan;
    - Snooze knop doet niet wat ik wil: hij gooit 't alarm uit, en het alarm gaat pas weer aan op de ingestelde tijd. Ik wil gewoon dat 'ie over een paar minuten weer gaat gloeien;
    - Radio ontvangst is bagger, antenne kabel nu maar uit 't raam gehangen;
    - Geen timer op de (lees)lamp in te stellen.

Gelukkig zijn er zwaarder wegende voordelen:
    - Licht is ontzettend vel en mooi;
    - Beeldscherm is duidelijk en alles wordt weergegeven;
    - Als ik radioontvangst heb, is het geluid heel redelijk;
    - Stroomverbruik is maar 10(!) watt dankzij de LEDverlichting (het is géén spaarlamp!)
    - Wekgeluiden zijn heel fijn;

Kwam nog een één of andere Elza tegen in de Mediamarkt voor 36 euro. Afwerking zag er stuk beter uit, maar wel een gloeilamp en het beeldscherm was een stuk kleiner. Features voor de rest gelijk. Misschien is dat wat voor de cheapos hier :p
    pi_64574776
    Medisana bij iBood 39,95 vandaag.
    pi_64574796
    Hij was vanochtend wel weer erg fijn. Zo in de winter heb je er toch meer aan dan 's zomers.

Ik verslaap me ook echt 10x minder doordat ik hem niet echt kan snoozen (geluid wel, maar door het licht val ik dan niet meer in slaap). Nu pas merk ik dat het die meer dan 100 euro die ik er voor betaalde afgelopen zomer dik waard is.
    pi_64574835
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 22:12 schreef Bhuddy het volgende:
    Heb de Medisana inmiddels en hij bevalt super. Paar minpuntjes:
    - Afwerking is bagger, Chinese kwaliteit uiterlijk;
    Klopt wel. Philips ziet er wel wat mooier uit.
    quote:
    - Knopjes hard om te drukken, als je ze probeert in te drukken druk je heel het ding naar achter. Hij staat daarom nu tegen een muur aan;
    Heeft de Philips ook wel trouwens. Meestal doe ik het met mijn duim en dan mijn vingers achter de klok. Vastgrijpen zeg maar.
    quote:
    - Snooze knop doet niet wat ik wil: hij gooit 't alarm uit, en het alarm gaat pas weer aan op de ingestelde tijd. Ik wil gewoon dat 'ie over een paar minuten weer gaat gloeien;
    ??? Snooze doet 't bij mij wel. Na 6 min. gaat ie gewoon opnieuw.
    quote:
    - Radio ontvangst is bagger, antenne kabel nu maar uit 't raam gehangen;
    Geen last van. Ik heb het snoertje niet eens gebruikt.
    quote:
    - Geen timer op de (lees)lamp in te stellen.
    Klopt.
    pi_64595262
    Het is echt chinese cheap plastic hoor.. iig geen kwaliteitsgevoel als bij de Philips. Snooze is vreemd, bij mij gaat de lamp totaal uit (als ik snooze vóór de ingestelde tijd) en dan gaat 'ie pas af op de ingestelde tijd. Ik wil dus dat 't licht 6 minuten later weer aangaat, vóór de ingestelde tijd.

En radio hoor ik inderdaad heleboel verschillende verhalen over. Zal wel per stuk verschillen. Overigens ga ik die van mij bij de mediamarkt terugbrengen (70 euro gekocht) en hem halen bij de Makro... scheelt 25 euro!
    pi_64595365
    Ik moet zeggen dat het wel prettig wakker worden is zo'n lamp
    Your lights are on, but youre not home
    Your mind is not your own
    Your heart sweats, your body shakes
    Another kiss is what it takes
      maandag 5 januari 2009 @ 11:07:20 #88
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_64679001
    Ow... dat gaat snel!

Anyway... Ik wil eigenlijk ook wel zo'n ding. Vind die oude versies echt spuuglelijk, maar heb gezien dat er nu ook twee nieuwe versies zijn met een andere vormgeving die wel te doen lijkt. Nu vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen die twee (HF3476 en HF3475). Ik zie dat er een soort kleurverschil in zit, maar is er verder nog verschil?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 5 januari 2009 @ 12:15:37 #89
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_64681162
    Ik heb inmiddels genoeg rentepunten, maar ik twijfel weer.
      maandag 5 januari 2009 @ 21:53:12 #90
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64706999
    Okee, ik heb nog steeds deze van £ 49.
    Bevalt nog steeds goed, maar als ik het geluid uitschakel (dus wakker worden met alleen licht) dan slaap ik er tegenwoordig steeds vaker doorheen

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:40:12 #91
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_64722646
    Jemig SeLang, hij is dan wel goedkoop, maar wat een lelijk ding!

Ik vind echt dat Philips zich ook moet schamen om die oude modellen. Weet dat er voldoende goede ontwerpers werken daar die niet zouden durven toegeven dat dit van hun bedrijf komt...
    Maargoed, heb gisteren die nieuwe live gezien en die is wel te doen. Bij de MM hier issie trouwens nog 134 euro. (Den Haag)
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 12:46:25 #92
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_64724949
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 09:29 schreef jack4ya het volgende:
    Medisana bij iBood 39,95 vandaag.
    Die heb ik besteld. De prijs was trouwens 49.95

Kan niet wachten tot hij er is.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 6 januari 2009 @ 13:48:48 #93
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_64726924
    Ik vind die Lumie wel leuk. Beetje 50s
    pi_64727312
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 12:46 schreef yavanna het volgende:

[..]

Die heb ik besteld. De prijs was trouwens 49.95

Kan niet wachten tot hij er is.
    Nee hoor, 39.95.
    De prijs was eerst 49.95, daarna verlaagd naar 39.95. Let er op dat je een tegoed bon krijgt.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 16:35:46 #95
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_64733953
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 13:48 schreef -Mellow- het volgende:
    Ik vind die Lumie wel leuk. Beetje 50s
    Met héél veel fantasie en een dikke bril...
      dinsdag 6 januari 2009 @ 20:47:56 #96
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_64744940
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 13:58 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nee hoor, 39.95.
    De prijs was eerst 49.95, daarna verlaagd naar 39.95. Let er op dat je een tegoed bon krijgt.
    Ik lees het net ook op het Ibood forum. Zal het idd in de gaten houden.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:00:19 #97
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64745465
    Ik heb ook een Philips wakker wordt lamp. Maar sinds ik hem heb, werkt hij bij mij niet. Ik doe vast iets verkeerd
      Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 10 januari 2009 @ 00:32:31 #98
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_64874044
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 20:47 schreef Murmeli het volgende:
    tvp-tje maar even
    Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
      zaterdag 10 januari 2009 @ 20:48:34 #99
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_64897167
    welke versie van philips is het beste en waar zijn beide versies in de aanbieding?
    dit ivm verjaardag

alvast bedankt
      zaterdag 31 januari 2009 @ 16:38:52 #100
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_65598295
    Hebben jullie het eigenlijk ook wel eens dat de radio vanzelf aan gaat? Ik heb het nu in 2 jaar al een keer of 5 gehad. Vannacht ook weer dat ik opeens wakker schrik omdat de radio aanspringt..
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')