quote:
Op maandag 8 december 2008 16:21 schreef nednederlander het volgende:[..]
Laat vooral je ervaringen weten; ik heb twee weken geleden zo'n cheapo (39 euro) IANEXA weklamp bij het Kruidvat gekocht en de dag erna weer terug gebracht. De brom die uit dat ding kwam was zo luid dat ik niet eens gewekt hoefde te worden; elk uur van de nacht wakker geweest - wat een onding!
Nu zit ik dus nog steeds zonder, maar ik vertik het om meer dan honderd euro uit te geven aan een wekker als dat tenminste niet nodig is.
Als je vertikt om 110,- (voor de nieuwe versie) uit te geven, dan kan je m.i. prima een Medisana kopen van 55,- bij de MM (A'dam)
Licht is iets witter dan de Philips, wel even fel/helder.
Geluid is pietsie blikkeriger, maar niet veel. Display in 4 standen. De lamp zelf kan ook in 6 kleuren staan. Soort Living color, maar dan niet vloeiend hoor. Gewoon van kleur naar kleur, al dan niet automatisch.
Loopgeluiden, keus uit 6 stuks, waarvan ik persoonlijk 2/3 prettig vind.
Bij de Philips vind ik er maar 1 prettig. Loopjes zijn bij de Philips wel iets langer.
Medisana plussen: rds/atoomklokregeling en ledverlichting. Philips heeft spaarlamp niet verwisselbaar.
Medisana: optie tot 2 wekkers (voor jou en je partner bijv)
Medisana: soort quickknop functie... bijv even 30-90- etc minuten een hazenslaapje doen. Ook handig als een soort verlengde snooze functie.
De gewone snooze: Medisana 6min de Philips 10min.
Radio: Medisana, digitale afregeling, Philips: draaien aan het wieltje.
Instellen: Beide niet echt snel, wel te doen, even handleiding lezen (ja, echt)
Beide brommen (nog) niet, geen vreemde geluiden ofzo. (Op die jungle in de Philips na.)
Design is van de Philips wel iets fraaier, die tijd weergave is ook stoer, maar soms wat slecht zichtbaar.
Ik ben er nog niet echt uit. Misschien is de Philips iets aardiger, maar hij is ook 2x zo duur!
Qua ervaring: tja nog te kort dag...
[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 08-12-2008 18:02:28 ]