iig wat te doen voor Obamaquote:Intelligence sources in the Middle East tell Fox News the following message has appeared on a prominent Al Qaeda website:
"Agents of the CIA, Place this report on the desk of your new president
'This time, the terrorists have prepared great events which we cannot even imagine. Yes, they have prepared them and the matter has been completed for a few weeks now. The only thing remaining is to press the button to proceed, wherever and whenever Usama(bin Ladin) decides. At that time, we will see that which will make us forget the blackness of September.
Nou, dat zal het nodige speurwerk hebben gekost.quote:Intelligence sources in the Middle East tell Fox News the following message has appeared on a prominent Al Qaeda website
Netjes Engels voor een Arabische terrorist.quote:
In California is het idee van de paraplu nog niet door gedrongen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef maartena het volgende:
Ja hoor.... de zomer is voorbij in Southern California. Hele zomer geen regen, en uitgerekend vandaag komt het met bakken uit de hemel..... hopelijk blijven mensen niet thuis, en wordt er toch gestemd! Gelukkig heb ik al gestemd middels early voring vorige week.
Zijn die "early votes" al geteld en de resultaten bekend?quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef maartena het volgende:
Ja hoor.... de zomer is voorbij in Southern California. Hele zomer geen regen, en uitgerekend vandaag komt het met bakken uit de hemel..... hopelijk blijven mensen niet thuis, en wordt er toch gestemd! Gelukkig heb ik al gestemd middels early voring vorige week.
Je stemt tevens op lokale en/of staats politici, zoals burgemeesters, rechters, treasurer, assemblymen, senators, representatives, etc..... en ook nog eens lokale referenda, hier meestal "propositions" genoemd. In totaal had ik 26 items op het stembiljet hier in California.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad, CNN zend het stemmen van Obama live uit, ik weet niet wat je in Amerika allemaal moet invullen als je gaat stemmen maar hij is op dit moment al een kwartier bezig.
Je probeert grappig te zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:39 schreef Semisane het volgende:
In California is het idee van de paraplu nog niet door gedrongen?
Nee, die worden ook vandaag geteld.... dat mogen ze ook niet van te voren doen, om te voorkomen dat het stemgedrag op election day wordt beïnvloed.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Zijn die "early votes" al geteld en de resultaten bekend?
Ja. Vind het ook vaag dat je je moet inschrijven om te mogen stemmen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:56 schreef Nielsch het volgende:
Jezus, net op CNN van die ontiegelijk lange rijen van mensen die willen stemmen. Het lijkt wel een of ander 3de wereldland op deze manier.
De PvdD lijkt in ieder geval de enige die de standpunten van hun keuze heeft gespiegeld aan de eigen standpunten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef maartena het volgende:
http://www.nu.nl/news/182(...)ag_bekent_kleur.html
"De coalitiepartners PvdA, CDA en ChristenUnie staan achter de Democratische kandidaat, alsmede oppositiepartijen SP, GroenLinks, D66 en de fractie Verdonk.
De VVD en SGP lieten tegenover NU.nl weten dat hun voorkeur uitgaat naar John McCain. De PVV spreekt geen voorkeur uit, voorman Geert Wilders zou op McCain stemmen. De Partij voor de Dieren duimt voor de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader. "
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef maartena het volgende:
http://www.nu.nl/news/182(...)ag_bekent_kleur.html
"De coalitiepartners PvdA, CDA en ChristenUnie staan achter de Democratische kandidaat, alsmede oppositiepartijen SP, GroenLinks, D66 en de fractie Verdonk.
De VVD en SGP lieten tegenover NU.nl weten dat hun voorkeur uitgaat naar John McCain. De PVV spreekt geen voorkeur uit, voorman Geert Wilders zou op McCain stemmen. De Partij voor de Dieren duimt voor de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader. "
Lijkt me niet zo raar hoor. McCain en Obama nemen standpunten in die in Nederland niemand inneemt en als nederlanders ze in zouden nemen radicaal zouden vinden. Zijn standpunt over drugs en the war on drugs zijn dezelfde als bijna elke nederlander dat heeft.quote:
Zijn er wel VN waarnemers te plaatse? Om te zien of het wel eerlijk gaat?quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:05 schreef Re het volgende:
over het gehele land komen de verhalen over voting machine breakdown...
quote:
Kan iemand de VVD nog serieus nemen? Waarom uberhaupt het risico willen lopen dat Palin president wordtquote:De VVD en SGP lieten tegenover NU.nl weten dat hun voorkeur uitgaat naar John McCain.
Eigenlijk is het vreemd dat partijen als GroenLinks en SP ook niet achter Ralph Nader staan. Die heeft w.b.t. partij programma veel meer overeenkomsten dan Obama.quote:
om nog maar te zwijgen over 8 jaar geleden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:12 schreef agter het volgende:
[..]
Zijn er wel VN waarnemers te plaatse? Om te zien of het wel eerlijk gaat?
Vond dat 4 jaar geleden namelijk nogal dubieus.
Alleen jammer dat er geen hol van klopt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:34 schreef schoelje het volgende:
Vorig deel: Amerikaanse Presidentsverkiezingen #62 Closing Arguments
[..]
Obama een reclameproduct?
Valt mij ook ontzettend tegen van de VVD, toch mijn partij..quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:15 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Kan iemand de VVD nog serieus nemen? Waarom uberhaupt het risico willen lopen dat Palin president wordt.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:33 schreef Re het volgende:
Intelligence sources in the Middle East tell Fox News the following message has appeared on a prominent Al Qaeda website:
"Agents of the CIA, Place this report on the desk of your new president
'This time, the terrorists have prepared great events which we cannot even imagine. Yes, they have prepared them and the matter has been completed for a few weeks now. The only thing remaining is to press the button to proceed, wherever and whenever Usama(bin Ladin) decides. At that time, we will see that which will make us forget the blackness of September.
Dat is de enige reden waarom Republikeinen zo vaak winnen. Op het platteland en de buitenwijken hoef je niet zo lang te wachten maar in de steden mag je tot 10 uur gaan wachten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:56 schreef Nielsch het volgende:
Jezus, net op CNN van die ontiegelijk lange rijen van mensen die willen stemmen. Het lijkt wel een of ander 3de wereldland op deze manier.
SP, GL en PvdA voor Obama slaat gezien hun standpunten ook nergens op.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:15 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Kan iemand de VVD nog serieus nemen? Waarom uberhaupt het risico willen lopen dat Palin president wordt.
en volgens mij krijg je maar 2 uur vrij van je werkgever dus ik denk dat het nog erg druk wordt in de laatste uurtjesquote:Op dinsdag 4 november 2008 16:22 schreef Fokski het volgende:
[..]
Dat is de enige reden waarom Republikeinen zo vaak winnen. Op het platteland en de buitenwijken hoef je niet zo lang te wachten maar in de steden mag je tot 10 uur gaan wachten.
Inderdaad. Het lijkt de publieke omroep wel.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat is dat Fox toch voor een achterlijk media netwerk? Dat kun je toch helemaal niet serieus nemen als ze zo gekleurd nieuws verspreiden. Het is bijna propaganda.
Of de VVD wil even "lekker rebels" tegen de stroom inzwemmen of ze hebben alleen de mening van Van Baalen gevraagt en die als VVD-mening opgeschrevenquote:Op dinsdag 4 november 2008 16:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
SP, GL en PvdA voor Obama slaat gezien hun standpunten ook nergens op.
Het blijft vreemd dat de VVD McCain graag als president ziet aangezien dit de partij in Nederland is die het dichtste bij de democraten staat.
Ach de meesten Nederlanders denken over Obama/McCain precies zoals ze over de Nederlandse politiek denken, in links/rechts termen, de politieke partijen spelen met hun keuze enkel in op die denkwijze, dat Obama voor Nederlandse begrippen gewoon conservatief is ontgaat de meesten hier.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat de VVD McCain graag als president ziet aangezien dit de partij in Nederland is die het dichtste bij de democraten staat.
Ik vraag mij alleen af wat de vraagstelling was. als iedereen alleen naar de standpunten had gekeken was er een ander antwoord gekomen denk ik. zo zou ik ook Obama gezegd hebben terwijl Nader meer mijn ideeën verwoord. Alleen economisch gezien niet zo, verder wel over het algemeen. Maar Nader maakt toch geen kans en dan zou ik er alles aan doen om geen McCain/Palin erin te krijgen. Maar vraag me af of iedereen in de Kamer daar over nadenkt bij het geven van een antwoord.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een waardeloze vertaling weer. "Going rogue" vertalen als "gaan als een speer".quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:14 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Here you go:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8211030&md5=df5d6ce71f91bf59f89b25a9ad5b247b
Na een minuut of 11 zie je Ellen Brands.
Een ietwat conservatie VVD'er.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Waar zouden we Obama eigenlijk kunnen plaatsen in Nederland?
Ik zou zeggen een linkse CDA'ert.
Alsof McCain één nacht wakker zou liggen van wat enkele Kamerleden in Nederland zeggen... Een vertegenwoordiger van het kabinet (zoals Bos die enkele maanden geleden een voorkeur voor Obama uitsprak) is wel wat anders...quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:31 schreef agter het volgende:
Stel dat McCain wint...en onze politici zetten allemaal in op Obama en verkondigen dat zo in de pers...ik vind dat niet slim.
Als de koning dood is, en je wilt "Lang leven de koning" roepen, moet je wel weten wie koning is.
Het is sowieso niet interessant wat de kamerleden in NL zeggen. Zij hebben geen invloed.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Alsof McCain één nacht wakker zou liggen van wat enkele Kamerleden in Nederland zeggen... Een vertegenwoordiger van het kabinet (zoals Bos die enkele maanden geleden een voorkeur voor Obama uitsprak) is wel wat anders...
In de ene staat wordt er voor meer gestemd dan de ander. Sommige stembiljetten hebben een simpele "straight Democrat" of "straight Republican" vinkje waar je direct alle kandidaten pakt. Bij andere moet je elke kandidaat apart aanvinken. Andere stembiljetten hebben ook referenda, verkiezingen van officieren van justitie, districtschooldirecteurs, ect.quote:
Vrij lastig om te zeggen. Op sommige punten is het meer een VVDer, op andere punten weer totaal niet.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Waar zouden we Obama eigenlijk kunnen plaatsen in Nederland?
Ik zou zeggen een linkse CDA'ert.
Alleen een president met extreem veel zelfvertrouwen, waarschijnlijk George W. Bush.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:48 schreef Rumille het volgende:
Is het al eens voorgekomen dat een presidentskandidaat niet op zich zelf stemde? Gewoon voor de lol?
Eerder een rechtse D66-ertquote:Op dinsdag 4 november 2008 16:49 schreef Bananenman het volgende:
Vrij lastig om te zeggen. Op sommige punten is het meer een VVDer, op andere punten weer totaal niet.
al gore, die het verkeerde gaatje in zijn stemkaart priktequote:Op dinsdag 4 november 2008 16:48 schreef Rumille het volgende:
Is het al eens voorgekomen dat een presidentskandidaat niet op zich zelf stemde? Gewoon voor de lol?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |