quote:Op maandag 3 november 2008 17:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Veel turks brood halen en zelf lekkere smeersels maken! Humus, rode tapenade, guacemole..
Eieren gevuld met wat?quote:Op maandag 3 november 2008 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
Gevulde eierenUltiem truttig en toch best lekker
Gewoon klassiek: dooiers prakken met mayo en peper en zout en er veel fijngeknipte bieslook of dille doordoen? Of een meer fancy variant met kerrie en geroosterde paprika, of met vis, of, of....quote:
Ik heb even gegoogeld en dat ziet er wel uit als iets wat ik kan (al had ik wel steeds in m'n hoofd dat je de eieren in de breedte doormidden snijdtquote:Op maandag 3 november 2008 18:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gewoon klassiek: dooiers prakken met mayo en peper en zout en er veel fijngeknipte bieslook of dille doordoen? Of een meer fancy variant met kerrie en geroosterde paprika, of met vis, of, of....
Voor 8 man koken: gewoon stamppot rauwe andijvie. 's morgens vast de aardappels schillen en onder water zetten, en dan terwijl ze koken wat spekjes lekker uitbakken.
Zien jullie? Zij heeft het ook!quote:Op maandag 3 november 2008 18:11 schreef Ewelina het volgende:
TVP. Ondanks de regen toch best wel blij naar huis gereden
Ja, ik heb een prettig gesprek gehad met de docente over mijn onderzoeksopzet. Ze vond 'm heel goed, alleen moest ik de vraagstelling een beetje aanscherpen.quote:
Maar ik lust geen tonijn.quote:Op maandag 3 november 2008 18:24 schreef DarkElf het volgende:
en toch ga ik heel eigenwijs het linkje geven van de komkommer/tonijn hapjesgewoon omdat het lekker én verantwoord is
quote:Op maandag 3 november 2008 18:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Maar ik lust geen tonijn.. Als je nog iets anders hebt, of misschien een vulling zonder vis die wel kan, laat het alsjeblieft weten!
Thanks!quote:Op maandag 3 november 2008 18:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]ja das wel lastig ja ..
warme hapjes
koude hapjes
Misschien kan je daar iets mee?
Oh nee, het hoeft helemaal niet fancy te zijn! Die gehaktballetjes klinken juist heel simpel doch lekker, goed idee.quote:Op maandag 3 november 2008 18:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
@DaD:
Wat betreft hapjes: Een grote bak knoflooksaus met (turks) brood is simpel en doet het altijd goed.
En misschien gehaktballetjes en pindasaus?
Of moet het fancy zijn?
Wij zetten altijd gewoon toastjes met kant-en-klaar saladedingen (eiersalade, rundersalade, kipkerrie etc) neer. Stuk brie en filet american erbij, chips voor de kids en klaarquote:Op maandag 3 november 2008 17:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bah, waarom kan ik zulke dingen niet gewoon zelf verzinnen en waarom voelt het als enorm veel werk? Een goede huisvrouw schuilt er helaas niet in mij.
Moet die avond ook nog voor een man of 8 koken!.
quote:Op maandag 3 november 2008 16:31 schreef SHE het volgende:
Ik heb het niet zo op die veredelde zandbakken.wintersport
quote:Op maandag 3 november 2008 19:27 schreef Mini_rulez het volgende:
In dezelfde categorie als gevulde eieren: rolletjes met asperges in ham of augurk in cervelaat doen het bij ons ook altijd goed, of minicroissantjes met knakworstjes erin (die Kwak ook al heeft genoemd, zie ik nu). Zoals je hoort is mijn familie van de oudhollandsche hapjes.
Olijven zijn ook altijd goed, die zijn ook nog best dieettechnisch verantwoord. Minder verantwoord maar wel lekker en makkelijk: tortillachips met guacamole of van die rode dipsaus uit een potje.
Wat is er trouwens mis met het ouderwetse toastje?
quote:Op maandag 3 november 2008 21:05 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb me gisteren zelfs gesneden omdat er zo'n scherp mes van een bord afviel tegen mijn vinger.
Vervelend he, gewend zijn aan botte messenquote:Op maandag 3 november 2008 20:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb al wat zitten googelen, maar met weinig resultaat;
We hebben echte keukenmessen gekocht, maar ik heb al bijna vier keer stukken vinger afgehakt omdat die krengen zo retescherp zijn. Bestaat er zoiets als een cursus veilig snijden met een scherp mes?.
Oh, jawel hoor. Als je je vingers gewoon rond buigt en ze op een oppervlak neerzet, kun je toch best een beetje kracht uitoefenen? Niet enorm veel, maar genoeg om iets vast te houden.quote:Op maandag 3 november 2008 21:09 schreef Merel het volgende:
Ik snap niet hoe je iets vast kunt houden met gebogen vingertoppen, dan heb je toch geen grip?
Na het eeuwige geklooi met aardappelschilmesjes van de Xenos is het toch wel een verademing. Het is dus toch mogelijk om uien klein te snijden, en kruiden fijn. Ik dacht dat dat echt alleen voor keukengoeroes wasquote:Op maandag 3 november 2008 21:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Vervelend he, gewend zijn aan botte messen. Mijn broertje had ons mes (zonder mij te waarschuwen) geslepen ... meteen een snee in mn vinger, want ik sneed stokbrood altijd tot het mes net mn vinger raakt
. En toen kregen we een nieuw mes, ik dacht: "ha die ziet er niet zo scherp uit". Weer een snee erbij
.
"SOG SOG SOG"
Dat kun jij ook niet!quote:Op maandag 3 november 2008 20:36 schreef cyclechick het volgende:
Ow 1 keer was genoeg.. Weet niet hoe ik er 1 weg moet halen :S?
Plaatje doet het nietquote:Op maandag 3 november 2008 21:30 schreef ColdFeet het volgende:
Wat voor messen heb je uberhaupt gekocht?
Hee, die heb ik ook, de viersterren-serie! Vind ze heel fijn. Ik heb twee koksmessen (16 en 24), een vleesmes en de schaar.quote:Op maandag 3 november 2008 21:47 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Plaatje doet het niet.
Hier staat de set, wij hebben 7 delig.
http://www.kookwinkel.nl/cms,17305,Zwilling.asp
Ik geef toch de voorkeur aan grote messen die nét niet scherp genoeg zijn. Of een waarschuwing voordat ik ze aanraakquote:Op maandag 3 november 2008 21:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Na het eeuwige geklooi met aardappelschilmesjes van de Xenos is het toch wel een verademing. Het is dus toch mogelijk om uien klein te snijden, en kruiden fijn. Ik dacht dat dat echt alleen voor keukengoeroes was.
Ik weet het niet hoor, maar ik maak de messen eerst schoon voordat ik ze erin terugzetquote:Op maandag 3 november 2008 21:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Is het trouwens waar dat in zo'n blok vaak de engste/smerigste schimmels zitten, omdat mensen vergeten ze schoon te maken?
Omdat je het dan niet hoeft weg te leggen, ik vind zo'n scherp mes op het aanrecht ook eng!quote:Op maandag 3 november 2008 22:07 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Waarom zou je vergeten om een mes schoon te maken? Je moet toch afwassen als je gekookt hebt.
Kim en al haar vriendenquote:
Dat dusquote:Op maandag 3 november 2008 22:08 schreef Esse_est het volgende:
[..]
Omdat je het dan niet hoeft weg te leggen, ik vind zo'n scherp mes op het aanrecht ook eng!
Tevens tvp.
Nee, maar ook niet meer gezocht eerlijk gezegd.quote:Op maandag 3 november 2008 22:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kim en al haar vrienden
Afijn, ik zal eens kijken of ik ergens in een kookboek instructies kan vinden. Of heb je inmiddels al iets gevonden?
Met dat soort spul moet je vaak je vinger heel even in het potje dippen, zo min mogelijk op je handen. Je handen tegen elkaar wrijven en dan vooral in je punten uitwrijven..quote:Op maandag 3 november 2008 21:19 schreef k_i_m het volgende:
Ah! Kan je dan de volgende keer vragen of je het ook moet uitspoelen?.
Jezus Viking, je kan toch wel een beetje moreel flexibel doen? Je definitieve sexuele geaardheid wordt toch pas duidelijk op je 35equote:Op maandag 3 november 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
Heerlijke vent!. Als ik niet lesbisch was werd ik haske verliefd op hem
.
.
O spannend, nog een paar jaar om de beest uit te hangen dus!quote:Op maandag 3 november 2008 23:45 schreef Laureline het volgende:
[..]
Je definitieve sexuele geaardheid wordt toch pas duidelijk op je 35e![]()
Oh, het is niet zo dat ik denk: 'O, wat is 'ie leuk! Ik wil hem!' en dan: 'O nee, ik ben lesbisch, dus dat kan niet'. Zo werkt dat natuurlijk nietquote:Op maandag 3 november 2008 23:45 schreef Laureline het volgende:
[..]
Jezus Viking, je kan toch wel een beetje moreel flexibel doen? Je definitieve sexuele geaardheid wordt toch pas duidelijk op je 35e![]()
De dame zag er niet uit als mij, m'n vriend ken je niet, en toch denk je dat wij het waren?quote:Op maandag 3 november 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ook weer terug van eten en drinken en het was zó gezellig! Heerlijke vent!. Als ik niet lesbisch was werd ik haske verliefd op hem
.
Ik ben nu een beetje aangeschoten dus voordat ik gekke dingen ga zeggen ga ik maar even wat anders doen.
Heb ik trouwens DaD + wederhelft zien lopen op het Zuiderdiep daarnet? Zal wel niet, want de dame in kwestie zag er niet helemaal uit als DaD, maar ik twijfel toch een beetje.
Het klinkt best debiel iddquote:Op dinsdag 4 november 2008 08:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De dame zag er niet uit als mij, m'n vriend ken je niet, en toch denk je dat wij het waren?. Maar nee, we waren het niet.
.
Zou het door het weer komen.....quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:20 schreef Viking84 het volgende:
Zeg, wat zijn jullie een saaie mutsen vanochtend.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Nog een vacature gevonden waar ik op ga reageren. Maar niet vandaag, want vandaag ben ik bluh. Morgen
.
Jah, hier is het ook al zo mistig! Niks aan als de wereld zo grijs en ondoorzichtig is..quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan de overkant hier niet eens zien, zo mistig is het
wel lekker gedouched net, was erin gedaan
knackebrodjes op, en dan zodadelijk maar eens richting uni
Nou, wat let je?quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:14 schreef Viking84 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze moet ik als ava hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |