abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2008 @ 23:57:33 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62897824
Welkom in het tiende Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel IX

Confidence through competence
  zondag 2 november 2008 @ 23:57:46 #2
55709 Stereotomy
pi_62897831
quote:
Creed
pi_62898127
Jubileumtopicstvp!
pi_62900764
Ik heb geen zin een nieuw topic te openen dus ik tvp lekker hier dat ik vandaag By Kilian A taste of heaven op heb
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 3 november 2008 @ 14:17:04 #5
55709 Stereotomy
pi_62907506
Was vandaag bij de Bijenkorf om Shalimar nog maar eens te proberen. Normaal word ik niet lastig gevallen door SA's aan de mannenkant, maar ik was pas net bij de vrouwenkant en kwam al zo'n dame op me af.

Zei dat ik Shalimar zocht van Guerlain, had ze meteen wat op een papiertje voor me opgespritst. Zei dat ik wel wat op mijn hand wilde, werd heel raar aangekeken.

Anyway, ze begon toen te verhalen dat Guerlain nog veel natuurlijke ingrediënten gebruikte ( kan mij het nou bommen of het natuurlijk is of niet, ik wil gewoon het beste effect) zélfs nadat ik zei dat Shalimar vast al een paar keer hergeformuleerd was in de afgelopen eeuw, met nieuwe ontwikkelingen in de organische chemie.

Maargoed. Inderdaad, Shalimar als oriëntal heeft trekjes van Habit Rouge. Iets vrouwelijker, maar wel vriendelijkere topnotes. De topnotes van Habit Rouge is wat zuur ('paardezweet') , en Shalimar is gewoon een wat vrouwelijke oriëntal die prima door mannen gedragen kan worden. Je moet het dan alleen niet treffen met mensen wiens moeder ook Shalimar heeft, want dat roept rare associaties op.

Mitsouko had ik ook willen proberen, maar die hadden ze niet.
pi_62912155
Mitsouko hebben ze wil bij elke willekeurige ICI Paris XL. Jicky hebben ze bij mijn weten alleen bij de Bijenkorf A'dam en R'dam. Overigens is het op zich wel zo dat Guerlain in vergelijking met andere niet-nichehuizen vrij veel natuurlijk spul gebruikt. Guerlain is een beetje als Creed: vrij simpele composities met hoge kwaliteit ingrediënten.

Maar er zijn dus wel similarities tussen HR en Shalimar, zie je wel
pi_62912981
quote:
Op maandag 3 november 2008 09:14 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb geen zin een nieuw topic te openen dus ik tvp lekker hier dat ik vandaag By Kilian A taste of heaven op heb
Ja zeg... Waar moet ik nu melden hoe ik vandaag ruik?
pi_62913782
U weet neem ik aan hoe een nieuw topic te openen?
pi_62916281
Beste geurexperts,
Wie redt mij? Ik ben nu bezig aan de laatste fles van mijn (levens-)voorraad Sotto Voce, die niet meer wordt geproduceerd. Maar het is me nog steeds niet gelukt een goede vervanging te vinden de afgelopen jaren. Of het ruikt juist weer teveel naar snoepjes, suikerspin en chocola, of te weinig.

Tot nu toe ben ik gestrand bij L van Lolita Lempica (wat een gruwelijk kitchflesje trouwens), maar suggesties zijn welkom! Er was toch ook iemand die parfums zelf kon mixen op fok?
pi_62918771
Als je Sotto Voce van Laura Biagiotti bedoelt staat eBay er vol mee: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=sotto+voce+parfum&_sacat=See-All-Categories
pi_62923373
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:26 schreef W1ZZ het volgende:
Als je Sotto Voce van Laura Biagiotti bedoelt staat eBay er vol mee: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=sotto+voce+parfum&_sacat=See-All-Categories
Heb je die prijzen gezien ? 10$ voor een mini, en 99$ voor een 'normaal' flesje? Daarbij, dat spul is dus minsten 6 jaar oud, want zolang bestaat het al niet meer. Nee, ik moet de kop niet in het zand blijven steken, maar op zoek naar een alternatief. Ebay is uitstel van executie.
pi_62924280
Welk geurtje draag jij vandaag? #23 Fris de kou trotseren!

Stelletje luie donders hier

Nouja, open ik iig eens een topic dat niet bij voorbaat al doodvalt
Mad Men
pi_62926637
Tja, als het echt zo belangrijk voor je is zou ik dat gewoon betalen. Leeftijd van een geur maakt geen bal uit als het maar goed bewaard is gebleven. Met een alternatief kan ik je niet helpen want ik heb Sotto Voce nog nooit geroken.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:09:29 #14
55709 Stereotomy
pi_62981781
Bulgari wordt een beetje een paupermerk, merk ik.

quote:
February. Omnia Green Jade, which follows Omnia Crystalline and Omnia Amethyste, is "aimed at a younger, more contemporary" audience.

Like the prior scents in the series, Omnia Green Jade was developed by perfumer Alberto Morillas. The fragrance notes feature green mandarin, spring water, white peony, pear blossom, jasmine, pistachio, white woods and musk.

Bvlgari Omnia Green Jade will be available in 25, 40 and 65 ml Eau de Toilette and in matching body products.
Weer een flanker in de Omnia series. Een hele lichte floral/aquatic zo te lezen. Had Jasmine Noir, de vorige vrouwelijke lancering van Bulgari, ook uitgeprobeerd recentelijk, maar ik weet niet wat er zo noir aan is. Poederige jasmijngeur.

Let ook op de notes: 'spring water' wordt er genoemd. Op BN zullen er vast weer mensen denken dat Morillas in de lente een paar emmers uit een vijver heeft opgevist en dat in de parfum heeft gedaan.

De model in de foto is niet Kate Moss, maar een goedkopere versie in de vorm van Karlie Kloss.
quote:
Karlie Kloss per Bulgari Omnia Green Jade by Mario Sorrenti

La giovanissima modella americana è il volto della nuova, freschissima fragranza Bulgari Omnia Green Jade, che va ad aggiungersi agli altri tre profumi della linea Omnia: la prima foto della campagna by Mario Sorrenti

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 05-11-2008 21:15:20 ]
pi_62987213
Maar wel met foto's van Mario Sorrenti
  woensdag 5 november 2008 @ 23:46:05 #16
55709 Stereotomy
pi_62987246
Wie?
pi_62987458
Een van m'n favoriete modefotografen.

http://www.thefashionspot(...)tographer-66495.html

^^^^
Wat voorbeeldjes, niet allemaal SFW!
  woensdag 5 november 2008 @ 23:55:58 #18
55709 Stereotomy
pi_62987498
Okee dan.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:52:32 #19
55709 Stereotomy
pi_63032559
Kouros Fraicheur is binnen!

Het ís een soort lichte versie van de originele Kouros, zonder de zure penetrante civet-note. Een soort laatbloeier uit de jaren '80 die pas in de jaren '90 is uitgebracht. Eenvoudig in zomer én winter te dragen. Wel aardig, moet ik zeggen.

Wie wil er een vial van ruilen tegen een ander geurtje?
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:53:35 #20
55709 Stereotomy
pi_63035583
Chandler Burr geeft Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert 5 sterren in de NY Times.

quote:
'...Ellena and his wife, Susannah, have long been serious lovers of tea, especially that of the house of Mariage Frères. He would visit the shop, which wasn’t yet as famous as it is now, to take in the wonderful smells, then go to his lab and write short formulas, sketching out the scents he’d smelled in his head. One day he asked Mariage Frères if he could smell all of their teas. They agreed. Ellena spent a morning dipping his nose into 100 of the large metal canisters. He was developing an idea, refining it to a point. The trick he arrived at was mating a synthetic called ionone, which, as far as he knew, had only been used to make the scent of violets, and Hedione (the trade name for the synthetic molecule methyl dihydrojasmonate, originally found in jasmine), a heady, ethereal, glowing smell. He put the two together to make tea, though not a particular kind of tea; it was, as Ellena is careful to explain, the concept of tea...

http://themoment.blogs.ny(...)the-vert-by-bulgari/
Ik draag het nog immer met veel plezier. Ook als ik mijn kamervloer aan het swifferen ben, spuit ik soms wel wat op de swiffer.
pi_63035606
Ik spuit het niet op mijn swiffer, enkel in mijn décolleté
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:57:59 #22
55709 Stereotomy
pi_63035672
Ik geloof je niet.

Volgende keer even ruiken.
pi_63036201
You need to get yourself a girlfriend, mate

btw heb niets om te ruilen atm denk ik maar ik wil best even Kouros Fraîcheur testen hoor
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:27:28 #24
55709 Stereotomy
pi_63036244
Ik stuur het je morgen op.

LKS ook maar.
pi_63036490
Hey thx dude!

Ik zal even kijken of ik hier nog wat leuks heb om op te sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')