goed betaaldquote:Op zondag 2 november 2008 22:43 schreef PerfumeGarden het volgende:
[..]
Zo opvallend dat het zaakje stinkt. Hij deed niet eens de moeite om zijn positie te verdedigen. Op de plaats van het inhaalmanoeuvre lag de baan ook niet onoverkomenlijk nat. Ofwel is hij goed betaald, ofwel is hij het niet waard om een F1-zitje te krijgen.
Als je 30 km/u langzamer moet rijden dan de rest ga je niet echt proberen te blokken hoor... Dát zou pas gekkenwerk en competitievervalsing zijn.quote:Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Inderdaad. Hij verdedigde totaal niet... ga dan die laatste bocht door als een blok beton en sleep Hamilton en Vettel mee in dat tempo. Probeert iets! En als hij nou zo sloom door een bocht ging kon ik het begrijpen, maar hij ging echt veel en veel te traag op dat rechte stukje voor de laatste bocht.quote:Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Klopt. Zelfs op de iets wat drogere lijn had hij al grote moeite om de wagen onder controle te houden. Je ziet de achterkant van de wagen glibberen. Als je ook ziet hoe de BMW (Kubica? met een ronde achterstand) met groot gemak afstand neemt van de Toyota van Glock dan zegt dat toch wel wat. Totaal geen grip meer. Al die andere gasten rijden hem naast (!) de racelijn easy voorbij. Hoe moet je die gasten blokken als je zelf al moeite hebt om de wagen op de racelijn (drogere lijn) onder controle te houden?quote:Op zondag 2 november 2008 22:45 schreef marcodej het volgende:
Hij kon niet anders, snelheid was er helemaal uit. Kan je verdedigen wat je wilt, maar helpt toch niet. Kan je beter niet aandringen...
Bij de juiste condities; jaquote:Op zondag 2 november 2008 22:21 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Ik denk dat Ferrari dit jaar de beste auto had.
Voor de algemene perceptie hielp het ook niet echt dat hij na de finish als een hitsige hond Hamilton besprong.quote:Op zondag 2 november 2008 22:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inderdaad. Hij verdedigde totaal niet... ga dan die laatste bocht door als een blok beton en sleep Hamilton en Vettel mee in dat tempo. Probeert iets! En als hij nou zo sloom door een bocht ging kon ik het begrijpen, maar hij ging echt veel en veel te traag op dat rechte stukje voor de laatste bocht.
Maargoed, ik geloof hem best hoor.. maar hij had veel meer kunnen en moeten doen vind ik.
Met dat snelheidsverschil pakken ze je racelicentie af als je gaat blocken, dan breng je gewoon levens in gevaarquote:Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op zondag 2 november 2008 23:35 schreef PirE het volgende:
[..]
Met dat snelheidsverschil pakken ze je racelicentie af als je gaat blocken, dan breng je gewoon levens in gevaar![]()
![]()
Check dat filmpje van die laatste ronde maar:
op 1.47 - Glock zit op de racelijn![]()
, dat zie je aan het asfalt (droog) en Hamilton haalt hem in op het natte deel. Als Glock van de droge lijn afgaat is hij sowieso de lul want dan haalt hij die bocht never nooit meer.
op 1:52 (net voor de cameraswitch) zie je dat Glock bij accelleren al wielspin heeft en moeite heeft om de auto op de baan te houden. Die achterblijver achter Hamilton (een Williams denk ik) haalt hem ook nog in na de bocht en Glock verliest gewoon nog een paar seconden op het rechte stuk naar de finish.
Met één bocht te gaan? Waarom niet, het gaat om een positie. Maar zoals ik al zei, hij had hem toch niet gehouden als Hamilton dan rustig gewacht had tot het rechte stuk en niet a la Hill als een dolle hond meteen voorbij een kapotte Schumacher willen. Dat laatste was echter niet ondenkbaar geweest gezien z'n race van dit jaar en vorig jaar in Braziliëquote:Op zondag 2 november 2008 22:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als je 30 km/u langzamer moet rijden dan de rest ga je niet echt proberen te blokken hoor... Dát zou pas gekkenwerk en competitievervalsing zijn.
Hahaha, was dat die vent die zich realiseerde dat het feesje niet door ging?quote:Op zondag 2 november 2008 23:18 schreef LeXX het volgende:
Dat was een van de meest spannende ontknopingen die er in jaren zijn geweest!
En om deze post echt nuttig te maken:
[ afbeelding ]![]()
Glock verloor bijna 20 seconden in de laatste ronde. Een groot deel daarvan was in de laatste sector.quote:Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Want Gloch zat 6 seconden achter Hamilton, lijkt me niet dat 'ie dat op die paar honderd meter verliest.
quote:
Nog altijd meer dan ik wasquote:"Obviously we told Lewis, don't worry about Vettel, Glock's on dry tyres, you are going to find him in that last lap, but you know, until you do it, you haven't done it!" he said. "Lewis kept his cool.
"I'm sure he was much cooler than the rest of us on the pitwall anyway."
Ja, toen mocht ik hem ook ff nietquote:Op maandag 3 november 2008 02:26 schreef Sally het volgende:
Wat een finale!!! Geweldig!En ik had echt een heel sip gevoel toen Vettel Hamilton toch voorbij ging - overigens niets op af te dingen, dat is racen en zo hoort het!
Ik vond het 't hele jaar een lief jong, alleen toen éffe nie
quote:He becomes the youngest champion in Formula One and the first black one in the week when the United States stands on the threshold of voting for its first black President. The overt racism that Hamilton has faced, particularly in Spain, shows that this is no small matter. Sport is playing its part in breaking down these barriers.
It is not just that he has finished on top of the standings this year — he has proved the most consistent driver over his first two seasons in the sport. He has a points haul of 207, which puts him 16 ahead of Massa, 22 in front of Kimi Raikkonen and 37 of Fernando Alonso. Those who question his calibre should chew on that.
Bleek dit achteraf niet allemaal vreselijk opgeblazen te zijn door Engelse tabloids?quote:The overt racism that Hamilton has faced, particularly in Spain, shows that this is no small matter.
quote:
Ik ben er wel tevreden mee hoor.quote:Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef Atreidez het volgende:
Voor de ferrari fans ;
Gefeliciteerd met t Contructeurskampioenschap. Jullie zijn ook moeilijk tevreden te maken zeg
neequote:Op maandag 3 november 2008 11:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bleek dit achteraf niet allemaal vreselijk opgeblazen te zijn door Engelse tabloids?
Glock heeft met zijn 'slicks' wel een plaatsje gewonnen ten opzichte van Kovalainen, die hij anders niet had gewonnen.quote:Op zondag 2 november 2008 23:01 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs op de iets wat drogere lijn had hij al grote moeite om de wagen onder controle te houden. Je ziet de achterkant van de wagen glibberen. Als je ook ziet hoe de BMW (Kubica? met een ronde achterstand) met groot gemak afstand neemt van de Toyota van Glock dan zegt dat toch wel wat. Totaal geen grip meer. Al die andere gasten rijden hem naast (!) de racelijn easy voorbij. Hoe moet je die gasten blokken als je zelf al moeite hebt om de wagen op de racelijn (drogere lijn) onder controle te houden?
Toyota heeft gegokt en verloren en Massa heeft onwijs veel pech en Lewis onwijs veel geluk. Iets anders kan ik er niet van maken.
voor Kubica is het ook best zuur, heel het weekend lukt er niks maar de laatste 5 ronden krijgt hij de BMW aan de gangquote:Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef TommyGun het volgende:
Zelfs onze lieve heer moest huilen tijdens het podium. Hamilton en z'n behouden rijden
![]()
Good job Vettel, jammer dat Kubica niet voor Hamilton zat, die had niet zo'n sullge actie als Glock gemaakt.
Volgend jaar dan maar Massa
als het regent is de ideale lijn niet het droogste stukje van de baan, dan is het overal gewoon natquote:Op maandag 3 november 2008 07:32 schreef VatosLoco het volgende:
de ideale lijn is het droogste stuk van het circuit, hij week af van die lijn toen Hamilton eraan kwam. Het is en blijft een raar verhaal, ik zeg dat het opzettelijk gedaan is. Geen verdediging in de laatste 50 meter, dat doe je toch niet. Hij had op de lijn moeten blijven en Hamilton en Vetel hadden hem alsnog op het natte gedeelte voorbij kunnen gaan, maar nee hij gaat op het extra natte gedeelte rijden omdat hij niet anders kon :S ja hoor.
Uhmm, jawel? Iedereen met regenbanden rijdt gewoon de ideale lijn dus de baan wordt vanzelf wat droger omdat ze het water verplaatsen. Natuurlijk blijft het wel nat, maar de ideale lijn is zeker wel het minst natte deel.quote:Op maandag 3 november 2008 13:58 schreef kepler het volgende:
[..]
als het regent is de ideale lijn niet het droogste stukje van de baan, dan is het overal gewoon nat
ja ok das waar, maar voor iemand op slicks maakt het dan niet zoveel uit lijkt mij.quote:Op maandag 3 november 2008 14:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Uhmm, jawel? Iedereen met regenbanden rijdt gewoon de ideale lijn dus de baan wordt vanzelf wat droger omdat ze het water verplaatsen. Natuurlijk blijft het wel nat, maar de ideale lijn is zeker wel het minst natte deel.
Klopt, net als Vettel en Kubica.quote:Op maandag 3 november 2008 14:25 schreef kepler het volgende:
trouwens, ik zie net dat Glock op de race lijn rijdt terwijl hij ingehaald wordt door HamiltonHamilton schiet namelijk binnendoor bij Glock
nou, dan heeft Glock alles gedaan wat mogelijk wasquote:Op maandag 3 november 2008 14:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Klopt, net als Vettel en Kubica.
quote:Op zondag 2 november 2008 22:34 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand nou een link naar de jaarclip? ik heb hem gemist omdat ik om 8 uur toch wel verdomde honger had
Geen reclame er tussen door?quote:
Zou kunnen, het is ook wel een plek waar je al ongeveer in een pauperwijk zit (in het verleden verschillende f1 medewerkers overvallen daar).quote:Op maandag 3 november 2008 15:44 schreef Meike26 het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar de Braziliaanse F1 fans zouden er andere gedachten over kunnen hebben. Als je ziet hoe fanatiek de gemiddelde hooligan is en het dan dus ook op een scheidsrechter munten omdat hun club/land verloren heeft, kan ik me ook wel ergens bedenken dat Timo Glock wat beveiliging nodig had richting het vliegveld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |