abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62895696
Hij kon niet anders, snelheid was er helemaal uit. Kan je verdedigen wat je wilt, maar helpt toch niet. Kan je beter niet aandringen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62895822
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:43 schreef PerfumeGarden het volgende:

[..]

Zo opvallend dat het zaakje stinkt. Hij deed niet eens de moeite om zijn positie te verdedigen. Op de plaats van het inhaalmanoeuvre lag de baan ook niet onoverkomenlijk nat. Ofwel is hij goed betaald, ofwel is hij het niet waard om een F1-zitje te krijgen.
goed betaald
alsof ze effe 1 ronde voor het eind hem in zijn koptelefoontje wat toefluisteren
Massa huilies oprotten!
  zondag 2 november 2008 @ 22:51:26 #258
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62895881
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Als je 30 km/u langzamer moet rijden dan de rest ga je niet echt proberen te blokken hoor... Dát zou pas gekkenwerk en competitievervalsing zijn.
  zondag 2 november 2008 @ 22:53:47 #259
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62895958
quote:

[..]

Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Inderdaad. Hij verdedigde totaal niet... ga dan die laatste bocht door als een blok beton en sleep Hamilton en Vettel mee in dat tempo. Probeert iets! En als hij nou zo sloom door een bocht ging kon ik het begrijpen, maar hij ging echt veel en veel te traag op dat rechte stukje voor de laatste bocht.

Maargoed, ik geloof hem best hoor.. maar hij had veel meer kunnen en moeten doen vind ik.
  zondag 2 november 2008 @ 23:01:51 #260
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_62896174
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:45 schreef marcodej het volgende:
Hij kon niet anders, snelheid was er helemaal uit. Kan je verdedigen wat je wilt, maar helpt toch niet. Kan je beter niet aandringen...
Klopt. Zelfs op de iets wat drogere lijn had hij al grote moeite om de wagen onder controle te houden. Je ziet de achterkant van de wagen glibberen. Als je ook ziet hoe de BMW (Kubica? met een ronde achterstand) met groot gemak afstand neemt van de Toyota van Glock dan zegt dat toch wel wat. Totaal geen grip meer. Al die andere gasten rijden hem naast (!) de racelijn easy voorbij. Hoe moet je die gasten blokken als je zelf al moeite hebt om de wagen op de racelijn (drogere lijn) onder controle te houden?

Toyota heeft gegokt en verloren en Massa heeft onwijs veel pech en Lewis onwijs veel geluk. Iets anders kan ik er niet van maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 02-11-2008 23:07:15 ]
  zondag 2 november 2008 @ 23:01:53 #261
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62896176
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:21 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Ik denk dat Ferrari dit jaar de beste auto had.
Bij de juiste condities; ja

Overall? nee
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62896320
Ik denk ook dat de Ferrari overall beter is.. Maar Hamilton heeft bij McLaren t verschil gemaakt
Where facts are few, experts are many.
  zondag 2 november 2008 @ 23:10:40 #263
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62896454
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inderdaad. Hij verdedigde totaal niet... ga dan die laatste bocht door als een blok beton en sleep Hamilton en Vettel mee in dat tempo. Probeert iets! En als hij nou zo sloom door een bocht ging kon ik het begrijpen, maar hij ging echt veel en veel te traag op dat rechte stukje voor de laatste bocht.

Maargoed, ik geloof hem best hoor.. maar hij had veel meer kunnen en moeten doen vind ik.
Voor de algemene perceptie hielp het ook niet echt dat hij na de finish als een hitsige hond Hamilton besprong.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 2 november 2008 @ 23:12:45 #264
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_62896669
Dat was een van de meest spannende ontknopingen die er in jaren zijn geweest!
En om deze post echt nuttig te maken:

Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 november 2008 @ 23:25:59 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62896910
ik was 1,5 ronde mn adem aan het inhouden en 15 seconden aan het juichen en toen had ik het ook door

Ik denk dat een paar mensen zich bij Ferrari eens achter het hoofd moeten krabben over dat rare pittstop systeem met die lichten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62896958
-Die crew van Ferrari.
-Ik vond het wel zielig voor Massa.
-Hamilton als 'ie op Interlagos rijdt en de druk staat erop =
-Jammer dat Coulthard laatste race zo moest eindigen...
-Team van het jaar = Toro Rosso.
-Coureur van het jaar = Fernando Alonso.
-Regenraces.
  zondag 2 november 2008 @ 23:35:48 #268
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62897209
quote:

[..]

Met dat snelheidsverschil pakken ze je racelicentie af als je gaat blocken, dan breng je gewoon levens in gevaar

Check dat filmpje van die laatste ronde maar:
op 1.47 - Glock zit op de racelijn , dat zie je aan het asfalt (droog) en Hamilton haalt hem in op het natte deel. Als Glock van de droge lijn afgaat is hij sowieso de lul want dan haalt hij die bocht never nooit meer.
op 1:52 (net voor de cameraswitch) zie je dat Glock bij accelleren al wielspin heeft en moeite heeft om de auto op de baan te houden. Die achterblijver achter Hamilton (een Williams denk ik) haalt hem ook nog in na de bocht en Glock verliest gewoon nog een paar seconden op het rechte stuk naar de finish.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_62897547
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:35 schreef PirE het volgende:

[..]

Met dat snelheidsverschil pakken ze je racelicentie af als je gaat blocken, dan breng je gewoon levens in gevaar

Check dat filmpje van die laatste ronde maar:
op 1.47 - Glock zit op de racelijn , dat zie je aan het asfalt (droog) en Hamilton haalt hem in op het natte deel. Als Glock van de droge lijn afgaat is hij sowieso de lul want dan haalt hij die bocht never nooit meer.
op 1:52 (net voor de cameraswitch) zie je dat Glock bij accelleren al wielspin heeft en moeite heeft om de auto op de baan te houden. Die achterblijver achter Hamilton (een Williams denk ik) haalt hem ook nog in na de bocht en Glock verliest gewoon nog een paar seconden op het rechte stuk naar de finish.
Inderdaad.
Ik snap alle reacties niet.

Als Glock, net als de rest, een bandenwissel had gedaan was hij sowieso achter Hamilton terecht gekomen.
Nu bleef hij glibberen en glijden en verloor per ronde kostbare seconden.
Zijn laatste ronde was niets langzamer dan de ronden ervoor dus hij heeft gewoon normaal doorgetrapt.

Die bak liep gewoon niet harder op die banden.

En blocken? Wie blocken? Dan schiet er 1 rechts om je heen en de ander links... En als je pech hebt veroorzaak je een crash zodat je volgend jaar niet meer terug hoeft te komen...

Hamilton had harder moeten rijden en moeten zorgen dat hij niet in deze situatie kwam.
Maar eerlijk is eerlijk; zodra het zwart-wit geblokt valt is de race pas gereden.

Jammer voor Massa... Maar ook Massa is nog jong
pi_62897951
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als je 30 km/u langzamer moet rijden dan de rest ga je niet echt proberen te blokken hoor... Dát zou pas gekkenwerk en competitievervalsing zijn.
Met één bocht te gaan? Waarom niet, het gaat om een positie. Maar zoals ik al zei, hij had hem toch niet gehouden als Hamilton dan rustig gewacht had tot het rechte stuk en niet a la Hill als een dolle hond meteen voorbij een kapotte Schumacher willen. Dat laatste was echter niet ondenkbaar geweest gezien z'n race van dit jaar en vorig jaar in Brazilië

Dat Glock dit bewust heeft gedaan is natuurlijk ook gewoon onzin. Net alsof hij bij zichzelf gedacht heeft dat hij Hamilton eens voorbij zou laten waardoor die wereldkampioen zou worden. Hier is het ook niet misgegaan voor Massa, wel twee maal in de pits en twee maal met een zeer ongunstige safety-car.

Het was niet erg hoogstaand dit jaar, wel enorm spannend. Hamilton heeft z'n kampioenschapje binnen, volgend jaar weer Ferrari hopelijk of misschien kan Alonso z'n huidige lijn wel doortrekken.
  maandag 3 november 2008 @ 00:11:32 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62898110
Nou, voor het slapengaan dan nog maar: prachtige ontknoping.

Ik heb niets met Hamilton, ook niets met Massa, maar dit was gewoon spannend. En dat Gifje OWNED is priceless.

Confidence through competence
pi_62899342
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:18 schreef LeXX het volgende:
Dat was een van de meest spannende ontknopingen die er in jaren zijn geweest!
En om deze post echt nuttig te maken:
[ afbeelding ]
Hahaha, was dat die vent die zich realiseerde dat het feesje niet door ging?

Btw, ik dacht dat jij een uur voor deze post al zou gaan slapen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62899352
Gut, ik moest een heel deel van de al getypte alinea weghalen omdat in die laatste paar meters Hamilton toch nog op de vijfde plaats kwam te liggen
Gelukkig had ik het nog niet geplaatst op FOK!sport

Wat een finale!!! Geweldig! En ik had echt een heel sip gevoel toen Vettel Hamilton toch voorbij ging - overigens niets op af te dingen, dat is racen en zo hoort het!
Ik vond het 't hele jaar een lief jong, alleen toen éffe nie

Ik zat helemaal te trillen toen het net afgelopen was... En ik moest zelfs de inleiding nog aanpassen en de titel veranderen: van de adrenaline vergeten meteen te doen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62899811
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Want Gloch zat 6 seconden achter Hamilton, lijkt me niet dat 'ie dat op die paar honderd meter verliest.
Glock verloor bijna 20 seconden in de laatste ronde. Een groot deel daarvan was in de laatste sector.
  maandag 3 november 2008 @ 07:30:59 #275
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62899822
Nog ff nagenieten
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 3 november 2008 @ 07:32:02 #276
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_62899828
de ideale lijn is het droogste stuk van het circuit, hij week af van die lijn toen Hamilton eraan kwam. Het is en blijft een raar verhaal, ik zeg dat het opzettelijk gedaan is. Geen verdediging in de laatste 50 meter, dat doe je toch niet. Hij had op de lijn moeten blijven en Hamilton en Vetel hadden hem alsnog op het natte gedeelte voorbij kunnen gaan, maar nee hij gaat op het extra natte gedeelte rijden omdat hij niet anders kon :S ja hoor.
pi_62899851
Ik ga even de kontenlikkerij lezen op de BBC-site

Overigens vond ik Grandprixplus.com een PDF van de race van gisteren: klik. Acht MB groot en interessante artikelen.
Calmer than you are
  maandag 3 november 2008 @ 07:56:11 #278
153800 Bouncer_Bone
Don't look at me
pi_62899953
quote:
quote:
"Obviously we told Lewis, don't worry about Vettel, Glock's on dry tyres, you are going to find him in that last lap, but you know, until you do it, you haven't done it!" he said. "Lewis kept his cool.

"I'm sure he was much cooler than the rest of us on the pitwall anyway."
Nog altijd meer dan ik was
quote:
Op maandag 3 november 2008 02:26 schreef Sally het volgende:
Wat een finale!!! Geweldig! En ik had echt een heel sip gevoel toen Vettel Hamilton toch voorbij ging - overigens niets op af te dingen, dat is racen en zo hoort het!
Ik vond het 't hele jaar een lief jong, alleen toen éffe nie
Ja, toen mocht ik hem ook ff niet
pi_62901604
Ik ben er nog altijd ziek van
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62902020
quote:
He becomes the youngest champion in Formula One and the first black one in the week when the United States stands on the threshold of voting for its first black President. The overt racism that Hamilton has faced, particularly in Spain, shows that this is no small matter. Sport is playing its part in breaking down these barriers.

It is not just that he has finished on top of the standings this year — he has proved the most consistent driver over his first two seasons in the sport. He has a points haul of 207, which puts him 16 ahead of Massa, 22 in front of Kimi Raikkonen and 37 of Fernando Alonso. Those who question his calibre should chew on that.
Calm down, please!
  maandag 3 november 2008 @ 10:40:22 #281
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62902253
Zelfs onze lieve heer moest huilen tijdens het podium . Hamilton en z'n behouden rijden

Good job Vettel, jammer dat Kubica niet voor Hamilton zat, die had niet zo'n sullge actie als Glock gemaakt.

Volgend jaar dan maar Massa
  maandag 3 november 2008 @ 11:09:11 #282
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62902899
quote:
The overt racism that Hamilton has faced, particularly in Spain, shows that this is no small matter.
Bleek dit achteraf niet allemaal vreselijk opgeblazen te zijn door Engelse tabloids?
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef TommyGun het volgende:

Volgend jaar dan maar Massa Kimi
pi_62903246
Voor de ferrari fans ;

Gefeliciteerd met t Contructeurskampioenschap. Jullie zijn ook moeilijk tevreden te maken zeg
Where facts are few, experts are many.
pi_62903564
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef Atreidez het volgende:
Voor de ferrari fans ;

Gefeliciteerd met t Contructeurskampioenschap. Jullie zijn ook moeilijk tevreden te maken zeg
Ik ben er wel tevreden mee hoor.
Hamilton heeft de rijders titel gewoon verdiend, Massa heeft aan het begin van het seizoen erg dure fouten gemaakt.
pi_62903881
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Bleek dit achteraf niet allemaal vreselijk opgeblazen te zijn door Engelse tabloids?
nee

UK : Formula 1 » 'Kill yourself Hamilton' say Spanish racists.
AU : Hamilton F1 title bid clouded by racism row
SG : F1: Title bid clouded by racism
SA : Alonso condemns racism aimed at Hamilton
US : Spanish authorities urged to act on racism

Zelfs in de FOK!F1-topics zie je toch ook hoe triest men kan zijn.
Calm down, please!
pi_62904039
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:01 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Klopt. Zelfs op de iets wat drogere lijn had hij al grote moeite om de wagen onder controle te houden. Je ziet de achterkant van de wagen glibberen. Als je ook ziet hoe de BMW (Kubica? met een ronde achterstand) met groot gemak afstand neemt van de Toyota van Glock dan zegt dat toch wel wat. Totaal geen grip meer. Al die andere gasten rijden hem naast (!) de racelijn easy voorbij. Hoe moet je die gasten blokken als je zelf al moeite hebt om de wagen op de racelijn (drogere lijn) onder controle te houden?

Toyota heeft gegokt en verloren en Massa heeft onwijs veel pech en Lewis onwijs veel geluk. Iets anders kan ik er niet van maken.
Glock heeft met zijn 'slicks' wel een plaatsje gewonnen ten opzichte van Kovalainen, die hij anders niet had gewonnen.

Verder reed Trulli in de laatste ronde dezelfde rondetijd als Glock, dus om te zeggen dat Glock met opzet langzaam reed...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 november 2008 @ 12:14:19 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62904483
ik baal nog steeds
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef TommyGun het volgende:
Zelfs onze lieve heer moest huilen tijdens het podium . Hamilton en z'n behouden rijden

Good job Vettel, jammer dat Kubica niet voor Hamilton zat, die had niet zo'n sullge actie als Glock gemaakt.

Volgend jaar dan maar Massa
voor Kubica is het ook best zuur, heel het weekend lukt er niks maar de laatste 5 ronden krijgt hij de BMW aan de gang
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 3 november 2008 @ 13:58:20 #288
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62907037
quote:
Op maandag 3 november 2008 07:32 schreef VatosLoco het volgende:
de ideale lijn is het droogste stuk van het circuit, hij week af van die lijn toen Hamilton eraan kwam. Het is en blijft een raar verhaal, ik zeg dat het opzettelijk gedaan is. Geen verdediging in de laatste 50 meter, dat doe je toch niet. Hij had op de lijn moeten blijven en Hamilton en Vetel hadden hem alsnog op het natte gedeelte voorbij kunnen gaan, maar nee hij gaat op het extra natte gedeelte rijden omdat hij niet anders kon :S ja hoor.
als het regent is de ideale lijn niet het droogste stukje van de baan, dan is het overal gewoon nat

Natuurlijk is het niet opzettelijk gedaan, als je 30+ seconden langzamer bent (en je weet dat je op slicks in de regen rijdt) is de enige goede reactie om mensen niet in de weg te zitten. Het heeft toch geen zin en is ook nog eens gevaarlijk.
The line is a dot to you!
pi_62907172
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:58 schreef kepler het volgende:

[..]

als het regent is de ideale lijn niet het droogste stukje van de baan, dan is het overal gewoon nat
Uhmm, jawel? Iedereen met regenbanden rijdt gewoon de ideale lijn dus de baan wordt vanzelf wat droger omdat ze het water verplaatsen. Natuurlijk blijft het wel nat, maar de ideale lijn is zeker wel het minst natte deel.
sig verwijderd door FA
  maandag 3 november 2008 @ 14:06:06 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62907233
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:03 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Uhmm, jawel? Iedereen met regenbanden rijdt gewoon de ideale lijn dus de baan wordt vanzelf wat droger omdat ze het water verplaatsen. Natuurlijk blijft het wel nat, maar de ideale lijn is zeker wel het minst natte deel.
ja ok das waar, maar voor iemand op slicks maakt het dan niet zoveel uit lijkt mij.
  maandag 3 november 2008 @ 14:25:03 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62907703
trouwens, ik zie net dat Glock op de race lijn rijdt terwijl hij ingehaald wordt door Hamilton Hamilton schiet namelijk binnendoor bij Glock
  maandag 3 november 2008 @ 14:32:53 #292
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_62907870
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:25 schreef kepler het volgende:
trouwens, ik zie net dat Glock op de race lijn rijdt terwijl hij ingehaald wordt door Hamilton Hamilton schiet namelijk binnendoor bij Glock
Klopt, net als Vettel en Kubica.
  maandag 3 november 2008 @ 14:34:39 #293
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62907916
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:32 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Klopt, net als Vettel en Kubica.
nou, dan heeft Glock alles gedaan wat mogelijk was Kunnen die complotten ook weer de prullenbak in
pi_62908503
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:34 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand nou een link naar de jaarclip? ik heb hem gemist omdat ik om 8 uur toch wel verdomde honger had

Alstu!
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_62908605
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:00 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Alstu!
Geen reclame er tussen door?
pi_62908809
Heeft Timo Glock Brazilie wel veilig kunnen verlaten ? Vroeg ik me na de race gelijk af, vergelijkend met een ongelukkige scheidsrechter een jaar of 2 geleden, die vermoord werd door Braziliaanse tifosi
pi_62909500
Nja, alsof Glock dit moedwillig deed.
Hij gokte als een van de weinigen dat hij die laatste ronden zonder bandenwissel kon rijden.
Iets minder regen en hij was vierde geworden.

Mooi voor Hamilton, wel jammer dat hij daar veel geluk voor nodig heeft.
Ook jammer dat Kimi Raikkonen zo heeft zitten prutsen dit seizoen, Massa zie ik toch als de mindere (vooral in constantheid) wanneer Raikkonen goed rijdt, zoals vorig jaar.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62909706
Dat zeg ik ook niet, maar de Braziliaanse F1 fans zouden er andere gedachten over kunnen hebben. Als je ziet hoe fanatiek de gemiddelde hooligan is en het dan dus ook op een scheidsrechter munten omdat hun club/land verloren heeft, kan ik me ook wel ergens bedenken dat Timo Glock wat beveiliging nodig had richting het vliegveld
pi_62909831
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:44 schreef Meike26 het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar de Braziliaanse F1 fans zouden er andere gedachten over kunnen hebben. Als je ziet hoe fanatiek de gemiddelde hooligan is en het dan dus ook op een scheidsrechter munten omdat hun club/land verloren heeft, kan ik me ook wel ergens bedenken dat Timo Glock wat beveiliging nodig had richting het vliegveld
Zou kunnen, het is ook wel een plek waar je al ongeveer in een pauperwijk zit (in het verleden verschillende f1 medewerkers overvallen daar).
Maar ik denk dat het wel meevalt.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62910489
Ach, we zijn weer klaar met dit seizoen. McLaren eindelijk weer 's een rijderstitel, Ferrari de achtste constructeurstitel in 10 jaar tijd.

Ik heb geen echte voorkeur voor Massa of Hamilton. Hamilton is een uitstekende en getalenteerde aanwinst voor de F1, maar vooralsnog ook een te grote hype. Hij stijgt niet boven het veld uit en tekenend hiervoor is inderdaad dat ie pas 200 meter voor de finish-lijn kampioen werd. Als ie het echte talent is dat heel Engeland en sommige delen van de wereld hem toedicht, dan moet ie dat het komende jaar maar laten zien. Ook Schumacher's tweede titel was veel mooier dan zijn eerste en waardig voor een kampioen. Alleen om die reden kijk ik al uit naar wat Lewis volgend jaar gaat presteren.

Massa heeft het ook meer dan uitstekend gedaan. Je kunt duidelijk zien dat ie van Schumacher een ding goed heeft geleerd en dat is hard werken. Daar komt Kimi aardig te kort, want die schat ik qua rijder hoger in dan Massa. En hoewel Massa een aantal fouten heeft gemaakt, heeft ie ook te lijden gehad onder ronduit domme Ferrari-acties.

Aldus, Engeland tevreden (zij hebben weer een kampioen) Ferrari tevreden (zij hebben weer een constructeurstitel) en ik tevreden: het was een uitstekend seizoen met genoeg regenraces, controverse en een fantastische slotwedstrijd.
Calmer than you are
pi_62911549
vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')