abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2008 @ 22:32:22 #251
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62895222
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:25 schreef PerfumeGarden het volgende:
Zelfs de grootste Hamilton fan zal als hij eerlijk is niet kunnen ontkennen dat Glock Hamilton bewust heeft laten passeren in de laatste bocht. Regenbanden of niet, zelfs met een 2PK had hij de bocht nog voor Hamilton kunnen insturen, als hij maar op zijn gaspedaal had geduwd.
Zag je niet hoe traag Glock reed? Die was niet meer vooruit te branden...
  zondag 2 november 2008 @ 22:34:05 #252
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_62895294
Heeft iemand nou een link naar de jaarclip? ik heb hem gemist omdat ik om 8 uur toch wel verdomde honger had
ff wachten nog
pi_62895457
quote:
Formula 1 » Glock admits: It was just impossible.
Sunday, 2nd November 2008

Timo Glock gambles on dry tyres – and plays his part in the most dramatic of F1 title conclusions.

Timo Glock admitted he could do nothing to keep Sebastian Vettel and Lewis Hamilton at bay during the dramatic final lap in the Brazilian Grand Prix at Interlagos.

The Toyota driver was running in seventh place going into the final laps for the vital season finale when rain started to fall at the Brazilian circuit – with the six cars ahead all electing to pit to change tyres.

Glock, along with team-mate Jarno Trulli, elected to remain on dry weather tyres and that left him in fourth place, ahead of Hamilton and Vettel.

With Hamilton then losing fifth place – the position he needed to finish to secure the title – to Vettel, the focus turned to whether or not Glock could hold on around the final lap as the rain intensified but with less than quarter of a lap to go, both Vettel and Hamilton were able to sweep past to give Hamilton the crown in dramatic fashion and leave Glock with sixth place.

"I was on dry tyres at the end of the race when it was raining quite badly and it was just impossible on the last lap," Glock admitted, having lost almost 20 seconds on the final lap. "I was fighting as hard as I could but it was so difficult to just keep the car on the track and I lost positions right at the end of the lap.

"Finishing in the top six is a decent result for me because I'd been struggling with the car earlier in the weekend but we were very close to fourth place so I am a bit disappointed. It's the end of my first season with Toyota and I'm happy with it as a whole. It was not easy for me early on but we improved the car a lot and I also improved myself during the year.

"Since Hockenheim it's been positive for me; beating my target of 20 points and finishing on the podium as well is a good achievement. Now we have to work even harder for next year to make another step forward."
Calm down, please!
pi_62895550
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zag je niet hoe traag Glock reed? Die was niet meer vooruit te branden...
Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
pi_62895618
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zag je niet hoe traag Glock reed? Die was niet meer vooruit te branden...
Zo opvallend dat het zaakje stinkt. Hij deed niet eens de moeite om zijn positie te verdedigen. Op de plaats van het inhaalmanoeuvre lag de baan ook niet onoverkomenlijk nat. Ofwel is hij goed betaald, ofwel is hij het niet waard om een F1-zitje te krijgen.
pi_62895696
Hij kon niet anders, snelheid was er helemaal uit. Kan je verdedigen wat je wilt, maar helpt toch niet. Kan je beter niet aandringen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62895822
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:43 schreef PerfumeGarden het volgende:

[..]

Zo opvallend dat het zaakje stinkt. Hij deed niet eens de moeite om zijn positie te verdedigen. Op de plaats van het inhaalmanoeuvre lag de baan ook niet onoverkomenlijk nat. Ofwel is hij goed betaald, ofwel is hij het niet waard om een F1-zitje te krijgen.
goed betaald
alsof ze effe 1 ronde voor het eind hem in zijn koptelefoontje wat toefluisteren
Massa huilies oprotten!
  zondag 2 november 2008 @ 22:51:26 #258
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62895881
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Als je 30 km/u langzamer moet rijden dan de rest ga je niet echt proberen te blokken hoor... Dát zou pas gekkenwerk en competitievervalsing zijn.
  zondag 2 november 2008 @ 22:53:47 #259
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62895958
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Inderdaad. Hij verdedigde totaal niet... ga dan die laatste bocht door als een blok beton en sleep Hamilton en Vettel mee in dat tempo. Probeert iets! En als hij nou zo sloom door een bocht ging kon ik het begrijpen, maar hij ging echt veel en veel te traag op dat rechte stukje voor de laatste bocht.

Maargoed, ik geloof hem best hoor.. maar hij had veel meer kunnen en moeten doen vind ik.
  zondag 2 november 2008 @ 23:01:51 #260
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_62896174
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:45 schreef marcodej het volgende:
Hij kon niet anders, snelheid was er helemaal uit. Kan je verdedigen wat je wilt, maar helpt toch niet. Kan je beter niet aandringen...
Klopt. Zelfs op de iets wat drogere lijn had hij al grote moeite om de wagen onder controle te houden. Je ziet de achterkant van de wagen glibberen. Als je ook ziet hoe de BMW (Kubica? met een ronde achterstand) met groot gemak afstand neemt van de Toyota van Glock dan zegt dat toch wel wat. Totaal geen grip meer. Al die andere gasten rijden hem naast (!) de racelijn easy voorbij. Hoe moet je die gasten blokken als je zelf al moeite hebt om de wagen op de racelijn (drogere lijn) onder controle te houden?

Toyota heeft gegokt en verloren en Massa heeft onwijs veel pech en Lewis onwijs veel geluk. Iets anders kan ik er niet van maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 02-11-2008 23:07:15 ]
  zondag 2 november 2008 @ 23:01:53 #261
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62896176
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:21 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Ik denk dat Ferrari dit jaar de beste auto had.
Bij de juiste condities; ja

Overall? nee
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62896320
Ik denk ook dat de Ferrari overall beter is.. Maar Hamilton heeft bij McLaren t verschil gemaakt
Where facts are few, experts are many.
  zondag 2 november 2008 @ 23:10:40 #263
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62896454
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inderdaad. Hij verdedigde totaal niet... ga dan die laatste bocht door als een blok beton en sleep Hamilton en Vettel mee in dat tempo. Probeert iets! En als hij nou zo sloom door een bocht ging kon ik het begrijpen, maar hij ging echt veel en veel te traag op dat rechte stukje voor de laatste bocht.

Maargoed, ik geloof hem best hoor.. maar hij had veel meer kunnen en moeten doen vind ik.
Voor de algemene perceptie hielp het ook niet echt dat hij na de finish als een hitsige hond Hamilton besprong.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 2 november 2008 @ 23:12:45 #264
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_62896669
Dat was een van de meest spannende ontknopingen die er in jaren zijn geweest!
En om deze post echt nuttig te maken:

  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 november 2008 @ 23:25:59 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62896910
ik was 1,5 ronde mn adem aan het inhouden en 15 seconden aan het juichen en toen had ik het ook door

Ik denk dat een paar mensen zich bij Ferrari eens achter het hoofd moeten krabben over dat rare pittstop systeem met die lichten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62896958
-Die crew van Ferrari.
-Ik vond het wel zielig voor Massa.
-Hamilton als 'ie op Interlagos rijdt en de druk staat erop =
-Jammer dat Coulthard laatste race zo moest eindigen...
-Team van het jaar = Toro Rosso.
-Coureur van het jaar = Fernando Alonso.
-Regenraces.
  zondag 2 november 2008 @ 23:35:48 #268
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62897209
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij had op z'n minst kunnen proberen teblocken door bijvoorbeeld op de racelijn te rijden, hij ging aan de kant alsof hij een blauwe vlag kreeg. Waarschijnlijk had Glock het dan nog niet gered tegenover Vettel en Hamilton, maar toch.
Met dat snelheidsverschil pakken ze je racelicentie af als je gaat blocken, dan breng je gewoon levens in gevaar

Check dat filmpje van die laatste ronde maar:
op 1.47 - Glock zit op de racelijn , dat zie je aan het asfalt (droog) en Hamilton haalt hem in op het natte deel. Als Glock van de droge lijn afgaat is hij sowieso de lul want dan haalt hij die bocht never nooit meer.
op 1:52 (net voor de cameraswitch) zie je dat Glock bij accelleren al wielspin heeft en moeite heeft om de auto op de baan te houden. Die achterblijver achter Hamilton (een Williams denk ik) haalt hem ook nog in na de bocht en Glock verliest gewoon nog een paar seconden op het rechte stuk naar de finish.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_62897547
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:35 schreef PirE het volgende:

[..]

Met dat snelheidsverschil pakken ze je racelicentie af als je gaat blocken, dan breng je gewoon levens in gevaar

Check dat filmpje van die laatste ronde maar:
op 1.47 - Glock zit op de racelijn , dat zie je aan het asfalt (droog) en Hamilton haalt hem in op het natte deel. Als Glock van de droge lijn afgaat is hij sowieso de lul want dan haalt hij die bocht never nooit meer.
op 1:52 (net voor de cameraswitch) zie je dat Glock bij accelleren al wielspin heeft en moeite heeft om de auto op de baan te houden. Die achterblijver achter Hamilton (een Williams denk ik) haalt hem ook nog in na de bocht en Glock verliest gewoon nog een paar seconden op het rechte stuk naar de finish.
Inderdaad.
Ik snap alle reacties niet.

Als Glock, net als de rest, een bandenwissel had gedaan was hij sowieso achter Hamilton terecht gekomen.
Nu bleef hij glibberen en glijden en verloor per ronde kostbare seconden.
Zijn laatste ronde was niets langzamer dan de ronden ervoor dus hij heeft gewoon normaal doorgetrapt.

Die bak liep gewoon niet harder op die banden.

En blocken? Wie blocken? Dan schiet er 1 rechts om je heen en de ander links... En als je pech hebt veroorzaak je een crash zodat je volgend jaar niet meer terug hoeft te komen...

Hamilton had harder moeten rijden en moeten zorgen dat hij niet in deze situatie kwam.
Maar eerlijk is eerlijk; zodra het zwart-wit geblokt valt is de race pas gereden.

Jammer voor Massa... Maar ook Massa is nog jong
pi_62897951
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als je 30 km/u langzamer moet rijden dan de rest ga je niet echt proberen te blokken hoor... Dát zou pas gekkenwerk en competitievervalsing zijn.
Met één bocht te gaan? Waarom niet, het gaat om een positie. Maar zoals ik al zei, hij had hem toch niet gehouden als Hamilton dan rustig gewacht had tot het rechte stuk en niet a la Hill als een dolle hond meteen voorbij een kapotte Schumacher willen. Dat laatste was echter niet ondenkbaar geweest gezien z'n race van dit jaar en vorig jaar in Brazilië

Dat Glock dit bewust heeft gedaan is natuurlijk ook gewoon onzin. Net alsof hij bij zichzelf gedacht heeft dat hij Hamilton eens voorbij zou laten waardoor die wereldkampioen zou worden. Hier is het ook niet misgegaan voor Massa, wel twee maal in de pits en twee maal met een zeer ongunstige safety-car.

Het was niet erg hoogstaand dit jaar, wel enorm spannend. Hamilton heeft z'n kampioenschapje binnen, volgend jaar weer Ferrari hopelijk of misschien kan Alonso z'n huidige lijn wel doortrekken.
  maandag 3 november 2008 @ 00:11:32 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62898110
Nou, voor het slapengaan dan nog maar: prachtige ontknoping.

Ik heb niets met Hamilton, ook niets met Massa, maar dit was gewoon spannend. En dat Gifje OWNED is priceless.

Confidence through competence
pi_62899342
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:18 schreef LeXX het volgende:
Dat was een van de meest spannende ontknopingen die er in jaren zijn geweest!
En om deze post echt nuttig te maken:
[ afbeelding ]
Hahaha, was dat die vent die zich realiseerde dat het feesje niet door ging?


Btw, ik dacht dat jij een uur voor deze post al zou gaan slapen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62899352
Gut, ik moest een heel deel van de al getypte alinea weghalen omdat in die laatste paar meters Hamilton toch nog op de vijfde plaats kwam te liggen
Gelukkig had ik het nog niet geplaatst op FOK!sport


Wat een finale!!! Geweldig! En ik had echt een heel sip gevoel toen Vettel Hamilton toch voorbij ging - overigens niets op af te dingen, dat is racen en zo hoort het!
Ik vond het 't hele jaar een lief jong, alleen toen éffe nie

Ik zat helemaal te trillen toen het net afgelopen was... En ik moest zelfs de inleiding nog aanpassen en de titel veranderen: van de adrenaline vergeten meteen te doen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62899811
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Want Gloch zat 6 seconden achter Hamilton, lijkt me niet dat 'ie dat op die paar honderd meter verliest.
Glock verloor bijna 20 seconden in de laatste ronde. Een groot deel daarvan was in de laatste sector.
  maandag 3 november 2008 @ 07:30:59 #275
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62899822
Nog ff nagenieten
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')