http://www.net5.nl/web/show/id=175277quote:In Smaken Verschillen bereiden elke week vijf uiteenlopende deelnemers een drie gangendiner voor elkaar. Alle voorbereidingen van de kandidaten worden gevolgd; van het doen van de boodschappen tot het uitserveren van de gerechten aan tafel. De amateurkoks beoordelen elkaar op verschillende aspecten van de avondinvulling en elke vrijdag wordt de winnaar van de week gekozen.
NET 5 heeft het concept van Smaken Verschillen in maart van dit jaar aangekocht van de Britse producent Granada. Onder de titel Come Dine With Me is het programma in het Verenigd Koninkrijk een groot succes op Channel 4. Het programma wordt sinds 2005 uitgezonden en houdt dagelijks 2,3 miljoen kijkers per aflevering aan de buis gekluisterd. Daarmee scoort het format een marktaandeel van 15%. Inmiddels is Come Dine With Me in een locale variant te zien in de Verenigde Staten, Denemarken, Duitsland en Frankrijk.
Iedereen die denkt dat hij of zij tijdens een etentje hoge ogen kan gooien als ideale gastheer- of vrouw is, kan zich nog aanmelden voor Smaken Verschillen.
[NET 5] Smaken verschillen deel 2quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:38 schreef DarkElf het volgende:
even de herhaling gekeken: wat een rare mensen zeg
sowieso is de Ahmet echt vreemd, want je kan mij niet vertellen dat iemand zó fel reageert over kip en een woordje als verdomme... waar kwam die sneer dan vandaan over de buikpijn en de aubergine?
bah, nare man.
Leuk gekookt die Robert trouwens.
Onvolwassen omdat ze zei dat het Titia haar bord was? Ik denk dat ze dat gekscherend zei. Natuurlijk komt zo'n opmerking niet zomaar ergens vandaan, maar je kan er ook te zwaar aan tillen. Punt was volgens mij simpelweg dat ze geen ruimte had. Niets meer niets minder.quote:Op zaterdag 1 november 2008 02:34 schreef ShinobizWinter het volgende:
Cecile zou ik ook niet bepaald en normaal noemen, zij maakte telkens één van haar borden op, op de vuilnisbak. Dat getuigt nou niet bepaald van volwassen en mentaal sterk gedrag. Ondanks dat je gasten onterecht kritisch zijn.
Soort Gigolo, of zonder de happy ending?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Die titia was echt een retard.Ik zag trouwens een 'oud-deelnemer' bij Editie NL. Het ging over 'rent-een-vent' en Jacco (die kneus die zogenaamd leraar was) was de vent die betaald werd om op date te gaan.
nee het was jacco.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Jacco? Was dat niet Erwin?
Tevens TVP.![]()
Je hebt gelijk, t was Erwin. Maar zo heette ie niet bij Editie NL.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Er heeft alleen een Jaco meegedaan bij Smakenverschillen.
Was dat die stumperd die zo 'gesloten' was? Die is een soort van gigolo zonder happy ending? Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen met zo'n kerel gezellig een avond uit willen. Wat een saaie vent.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Je hebt gelijk, t was Erwin. Maar zo heette ie niet bij Editie NL.
Dat is dan ook wel raar... het net sluit zich langzaam.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Je hebt gelijk, t was Erwin. Maar zo heette ie niet bij Editie NL.
ja die zei bijna niks, en had een soort 'aanvaring' met een van de dames die er die week bijzaten. (daar weet ik verder niks van want ik zag dat alleen in een kleine terugblik)quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:39 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Was dat die stumperd die zo 'gesloten' was? Die is een soort van gigolo zonder happy ending? Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen met zo'n kerel gezellig een avond uit willen. Wat een saaie vent.Maar kennelijk is hij leuker als je er een kwartje in gooit.
[..]
Dat is dan ook wel raar... het net sluit zich langzaam.
Net even rtlgemist gekeken, maar het is 'm helemaal niet.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:42 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
ja die zei bijna niks, en had een soort 'aanvaring' met een van de dames die er die week bijzaten. (daar weet ik verder niks van want ik zag dat alleen in een kleine terugblik)
hij zei ook bijna niks op de 'date' bij editie NL, voor zover ik kon zien.
ja lijkt me ook niet dat ie leraar is als ie s avonds dat moet doen. of misschien doet ie t maar af en toequote:Op zaterdag 1 november 2008 15:39 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel raar... het net sluit zich langzaam.
geef eens een linkquote:Op zaterdag 1 november 2008 15:45 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Net even rtlgemist gekeken, maar het is 'm helemaal niet.Hij praat wel een beetje net zo sloom, lijkt er wel heel klein beetje op, maar daar houdt het ook mee op.
Het is zijn broer.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[ afbeelding ]
lol, ik vond t wel vergelijkbare types, allebei hadden ze ook een of ander gay maroc-accentje
Ik ben dus niet de enige die dat dacht.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat had die vrouw een dikke bovenarmendraag dan iets met lange mouwen zeg
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:50 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Soort Gigolo, of zonder de happy ending?Ik kan me overigens niet voorstellen dat vrouwen zitten te wachten op gezelschap van Jacco eigenlijk... Waat een saaie doofus is dat zeg.
Denk dat de filmploeg een leuk ideetje kreeg om wat 'spannends' te laten gebeuren toen ze zagen dat Robert een bosje bloemen mee had genomen. Robert weet zelf ook wel dat hij het niet nodig had om te winnen. Onder normale omstandigheden dan, want nu sloeg de uitslag helemaal nergens meer op.quote:Op zondag 2 november 2008 18:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat een rat, die Robert, met die bloemen!
Ze heeft behoefte aan een cursus spreekvaardigheid en argumentatie.quote:Op zondag 2 november 2008 18:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Die Titia is echt een overactieve huppelkut, god, wat zou ik daar chagrijnig van worden zeg
Die Titia die stemde niet al te hoog omdat ze ZELF wilde winnen en als je anderen hoge cijfers geeft dan kan dat je eigen score in gevaar brengen!quote:Op zondag 2 november 2008 19:08 schreef -0- het volgende:
Die cijfers bij Cecile gaan ook nergens over.
2x een 8, en dan de 6 van Titia, meer op persoonlijke gronden volgens mij
Die 4 van Ahmet gaat helemaal nergens over.
Sowieso vind ik dat die elke keer veel te veel zit te klagen over de smaak waarbij hij zich veel te veel laat leiden door zijn smaak en geen nuance aanbrengt dat smaken kunnen verschillen.
Hoe moet het dan volgens jou?quote:Op zondag 2 november 2008 23:03 schreef Stali het volgende:
Het eten van kreeft daar heb ik niets op tegen. Maar waarom zie ik in deze reeks al twee van die wannabe chefjes zo'n dier levend in een pan kokend water gooien? In 2008 he?
Achterlijke kutnoobs..
Ik ben uiteraard maar eenvoudig en eet niet dagelijks kreeft. Wel kun je kreeften veel humaner omzeep helpen door ze in water met langzaam stijgende temperatuur in coma te laten raken. Dat in het kokende water donderen is niet nodig. tja voor het rode kleurtje wellicht maar erg aardig vind ik het niet.quote:
Weten doe ik het niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet fijner is om heel langzaam om zeep geholpen te worden. Voordat ze in coma raken zijn ze al geruime tijd blootgesteld aan zeer heet water. Zo hard warmt een pan water namelijk niet op. Als je zelf de keuze hebt om in een bad te springen dat kookt, waarin je binnen enkele seconden dood bent. Of je kiest om in een bad te zitten dat langzaam de 40 graden passeert waarna het vreselijk pijn doet, maar je raakt nog lang niet in coma. Pas als je geruime tijd vreselijke pijn hebt gehad raak je buiten westen om vervolgens te overlijden. Keuze lijkt me snel gemaakt.quote:Op zondag 2 november 2008 23:38 schreef Stali het volgende:
Ik ben uiteraard maar eenvoudig en eet niet dagelijks kreeft. Wel kun je kreeften veel humaner omzeep helpen door ze in water met langzaam stijgende temperatuur in coma te laten raken. Dat in het kokende water donderen is niet nodig. tja voor het rode kleurtje wellicht maar erg aardig vind ik het niet.
Tja vind ik ook een foute manier van cijfers geven.quote:Op zondag 2 november 2008 20:24 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Die Titia die stemde niet al te hoog omdat ze ZELF wilde winnen en als je anderen hoge cijfers geeft dan kan dat je eigen score in gevaar brengen!![]()
Het cijfersysteem waar het minst mee gerommeld kan worden, en volgens mij het meest eerlijk is, zou zijn wanneer de deelnemers elkaar moeten rangschikken.quote:Op zondag 2 november 2008 23:51 schreef -0- het volgende:
Tja vind ik ook een foute manier van cijfers geven.
Moet je maar goed genoeg zijn als je zelf kookt, heb je dat anderen laag becijferen ook niet nodig.
Bij geleidelijk stijgende of dalende temperaturen (dus ook bevriezing) ken je fasen van slaap naar coma en dat is een humane manier van kreeft bereiden. Maar bij mensen werkt het eender.quote:Op zondag 2 november 2008 23:48 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Weten doe ik het niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet fijner is om heel langzaam om zeep geholpen te worden. Voordat ze in coma raken zijn ze al geruime tijd blootgesteld aan zeer heet water. Zo hard warmt een pan water namelijk niet op. Als je zelf de keuze hebt om in een bad te springen dat kookt, waarin je binnen enkele seconden dood bent. Of je kiest om in een bad te zitten dat langzaam de 40 graden passeert waarna het vreselijk pijn doet, maar je raakt nog lang niet in coma. Pas als je geruime tijd vreselijke pijn hebt gehad raak je buiten westen om vervolgens te overlijden. Keuze lijkt me snel gemaakt.
Al zou het me niet verbazen dat kreeften pijn kunnen voelen, 100% vast staat het overigens niet. Laten we er maar van uitgaan dat het wel zo is.
Denken dat kreeften kunnen schreeuwen...quote:Op maandag 3 november 2008 00:54 schreef Stali het volgende:
Ik geloof zelf wel dat kreeften pijn voelen. Heb ze de pan in zien gaan en dat is echt geen pretje. Ze "schreeuwen".
Van Wiki.quote:De bereiding is niet onomstreden, de kreeft wordt meestal levend gekookt. Het is niet precies bekend of een kreeft snel sterft of eerst verlamd raakt. Soms wordt de kreeft geëlektrocuteerd voor het koken, maar ook dan is het moeilijk vast te stellen of het dier dood is of slechts verlamd.
Als de kreeft in kokend water wordt gebracht is het mogelijk dat deze gillende geluiden produceert. Dit is echter lucht die door de hitte uitzet en ontsnapt uit het pantser, en heeft dus niets met schreeuwen te maken.
Dat zag het er zeker. Het zou me niets verbazen als het ook nog eens een zalmstukje uit de diepvries was. Lijkt mij een doordeweeks kookniveau en menu (al eet je doorgaans geen 3 gangen), al hoop ik dat hij normaliter lekkerder eet.quote:Op maandag 3 november 2008 20:45 schreef DarkElf het volgende:
dat voorgerecht zag er echt té vies uit (imo dan)
Om dezelfde reden dat ze nu 2 uur te laat was.quote:Op maandag 3 november 2008 20:36 schreef Loontjah het volgende:
Waarom is die blonde Carmen er de volgende keer niet bij.
En enorm vol van zichzelf.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Jorien had in het groepje van vorige week moeten zitten. Wat een tijger is dat zeg.
Ben benieuwd wat zij en de rest gaat maken deze week. Heb er zin an.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
En enorm vol van zichzelf.![]()
Ik moet de laatste tijd wel meer lachen om Jack Wouterse.
Ben benieuwd hoe ze dat met de eindcijfers gaan doen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat zij en de rest gaat maken deze week. Heb er zin an.
Vanavond was weinig bijzonders.
Ja dat cijfer van vanavond blijft gewoon staan. Morgen geeft die nieuwe meid gewoon cijfers voor de andere drie.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat met de eindcijfers gaan doen.
Telt dat cijfer van die meid die niet meer meedoet gewoon mee?
Of is dat automatisch het cijfer wat op de naam komt van die nieuwe?
Ik vind het enorm onbeschoft om met een hoofddeksel op aan tafel te gaan zitten. Dat doe je toch niet, en al helemaal niet als je bij iemand gaat 'dineren' (hetzij op discutabel niveau)? Zo'n muts als zij op haar hoofd had vind ik typisch voor vrouwen die zich jonger/hipper willen voordoen dan ze zijn, terwijl het afzichtelijk staat. Al met al vind ik haar gedrag (en kledingkeuze) dus abject en infaam.quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Jorien had in het groepje van vorige week moeten zitten. Wat een tijger is dat zeg.
Ik vond 'r niet bepaald vriendelijkquote:Op dinsdag 4 november 2008 00:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Geen idee of dat met het vrijgezel zijn of de leeftjd te maken heeft, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Veel gezeur ook, "lust-ik-nieieiet". Doe eens je best om open te staan voor andere dingen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:48 schreef DarkElf het volgende:
Valt wel op dat veel van die vrijgezelle 35+ dames zo hard en cynisch overkomen..
Zij zien dat misschien als "ik weet wat ik wel en niet wil" maar t komt op mij nogal hard over
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ze een wereld hebben gemaaktquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:48 schreef DarkElf het volgende:
Valt wel op dat veel van die vrijgezelle 35+ dames zo hard en cynisch overkomen..
Zij zien dat misschien als "ik weet wat ik wel en niet wil" maar t komt op mij nogal hard over
Nee hoor! Moet alleen de opname nog bekijken. Ben benieuwd naar die zeikmevrouw die alles afkraakt en niks lust!!quote:
quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ze een wereld hebben gemaakt
waar ze inderdaad denken alles het beste voor zichzelf te weten, maar elke
avond huilend alleen thuis zitten omdat geen man ze wil.
Het ging mij in eerste instantie meer om haar gedrag en houding i.p.v. haar hoofddeksel. Het is vrij discutabel inderdaad om met iets op je hoofd te dineren. Je hebt weer helemaal gelijk. M.Maatjequote:Op dinsdag 4 november 2008 08:52 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik vind het enorm onbeschoft om met een hoofddeksel op aan tafel te gaan zitten. Dat doe je toch niet, en al helemaal niet als je bij iemand gaat 'dineren' (hetzij op discutabel niveau)? Zo'n muts als zij op haar hoofd had vind ik typisch voor vrouwen die zich jonger/hipper willen voordoen dan ze zijn, terwijl het afzichtelijk staat. Al met al vind ik haar gedrag (en kledingkeuze) dus abject en infaam.
Ja de meesten noemen het Leisure-management. Om het toch nog een beetje te laten klinken.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:44 schreef Specularium het volgende:
Die nieuwe doet 'vrijetijdsmanagement'.
Kortom die voert helemaal niks uit.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik voel me toch geroepen om hier corrigerend op te treden. Laatste zin was eigenlijk niet meer te redden.quote:Op woensdag 5 november 2008 02:15 schreef Killer_Mom het volgende:
die Die damens dames hebben niemand om tegen gas tegengas te krijgen, . naNa jaren lijkt het voor hun hen of ze alles goed doen, niemand "korrigeert" corrigeert hun gedrag. alleen Alleen in hun eigen wereld, met wat vrienden en erna de deur dicht.
Maar een saaie humorloze vent die het bewoond.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:21 schreef -Peach het volgende:
Wel een gaaf huis, met zon 'balkon' waarvan je in de keuken kunt kijken!
iddquote:Op woensdag 5 november 2008 20:13 schreef MinderMutsig het volgende:
OMG, wat doet dat kind met die pan?!
Leuk ook voor de gasten als ze het terugzien op tvquote:Op woensdag 5 november 2008 21:05 schreef MinderMutsig het volgende:
En dieamandelcrème
met
schimmel
![]()
Ik vind zoiets echt niet kunnen.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Leuk ook voor de gasten als ze het terugzien op tv
echt erg, alweer te laat naar bed.quote:Op woensdag 5 november 2008 07:41 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Ik voel me toch geroepen om hier corrigerend op te treden. Laatste zin was eigenlijk niet meer te redden.
ook zoiets ik zal het eens vragen aan Patricia, de blonde dame met dat stro in huis, zij is de zakelijke partner van mijn zoon.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:18 schreef Caramel het volgende:
Sommige mensen lijken er haast geen zin in te hebben, zouden ze zichzelf hebben aangemeld?
Ik heb dat al vaker gezien dat de niksgunners expres een laag cijfer geven terwijlquote:Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef Psych-case het volgende:
Die Rolf stemde expres laag. Bang om zijn eigen cijfer in gevaar te brengen.
Die Yono (?) vindt ik het leukst van de 5. De rest vind ik niet echt leuk.
Ja dat doe die ene die er later bij kwam constant he?quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:17 schreef -Mellow- het volgende:
Vermakelijk programma wel.
Maar ik vind het echt achterlijk hoe schijnheilig sommige mensen zijn. "Ja lekker" om vervolgens als ze de kamer uit zijn doodleuk voor de camera te gaan vertellen hoe kut ze het vonden
ik ook, eigenlijk maakt het niet uit wie het beste is met koken, gezellig samenzijn en wij kunnen binnenkijken hoe mensen leven.quote:
je gaat je gasten niet aan tafel zeggen dat t niet smaakt. competietie of niet. in dit programma mag je dat uitdrukken in punten. [ achteraf] niet aan tafel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:17 schreef -Mellow- het volgende:
Vermakelijk programma wel.
Maar ik vind het echt achterlijk hoe schijnheilig sommige mensen zijn. "Ja lekker" om vervolgens als ze de kamer uit zijn doodleuk voor de camera te gaan vertellen hoe kut ze het vonden
Tuurlijk zeg je niet dat iets helemaal niet smaakt. Maar het is wel een beetje merkwaardig om te zeggen dat iets heerlijk is en elders voor de cam zeggen dat het ruk was. Matig je dan ook een beetje met de lof.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:59 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
je gaat je gasten niet aan tafel zeggen dat t niet smaakt. competietie of niet. in dit programma mag je dat uitdrukken in punten. [ achteraf] niet aan tafel.
dat is zeker, die voic over is al om af te schieten. die mensen zitten 6 -8 uur bij elkaar, en dat moet in een half uurtje met 10 minuten reclame en of hehalingen op TV.quote:Op zaterdag 8 november 2008 02:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Tuurlijk zeg je niet dat iets helemaal niet smaakt. Maar het is wel een beetje merkwaardig om te zeggen dat iets heerlijk is en elders voor de cam zeggen dat het ruk was. Matig je dan ook een beetje met de lof.
Maar in 1 aflevering werd wel duidelijk dat de regie ook een flinke vinger in de pap heeft dus daar zal het vast ook wel mee te maken hebben, denk ik.
Als ik voor iemand kook heb ik liever dat diegene eerlijk zegt dat ie het niet zo geweldig vindt ipv te zeggen dat het heerlijk is om het vervolgens achter mn rug om bijna uit te kotsen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:59 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
je gaat je gasten niet aan tafel zeggen dat t niet smaakt. competietie of niet. in dit programma mag je dat uitdrukken in punten. [ achteraf] niet aan tafel.
Haha,dat had ik ook. Ik denk dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelt als dat ze het zegt, en dat je haar wat beter moet leren kennen om haar te waarderen. Maar petten op aan tafel is nooit goed te praten.quote:
Nein!!!!1quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:21 schreef -Mellow- het volgende:
Petten op aan tafel niet goed te praten?
Ik snap echt niet dat mensen daar een probleem van maken. Laat iemand toch lekker dragen wat ie wil, lekker belangrijk.
Inderdaad, gewoon een mode-accessoire dat vrouwen is toegestaan volgens de vigerende etiquettequote:Op zaterdag 8 november 2008 12:21 schreef -Mellow- het volgende:
Petten op aan tafel niet goed te praten?
Ik snap echt niet dat mensen daar een probleem van maken. Laat iemand toch lekker dragen wat ie wil, lekker belangrijk.
Ik vond die kale wel lief trouwensquote:Op maandag 10 november 2008 20:11 schreef DarkElf het volgende:
idd wat een vervelend mens zeg met haar "kennis " van de Turkse keuken enzo.. En tis weer echt zo iemand die meteen op de voorgrond moet, vermoeiend zeg![]()
en wat kijkt die aziaat homo? (geen idee hoe hij heeft) steeds misprijzend maar volgens mij staat zijn hoofd gewoon zo..
Ja dat had ik ook al, of iets teers met filodeeg ofzoquote:Op maandag 10 november 2008 20:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vond die kale wel lief trouwens
Hoop dat ie onverwachts heerlijke risotto met asperges, gamba's en parmesan gaat maken of zo, en geen biefstukken van een halve kilo
En zelfgebakken madeleinesquote:Op maandag 10 november 2008 20:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook al, of iets teers met filodeeg ofzo
Ik vind die man echt geweldig. Ik hoop dat hij wint.quote:
die dame zit in de politiek en maakt meteen reclame voor de omgang met in dit geval Turken, niets mis mee. ze spreekt zels de taal van haar man , een pluspunt hoe het ook kan zijn .quote:Op maandag 10 november 2008 20:11 schreef DarkElf het volgende:
idd wat een vervelend mens zeg met haar "kennis " van de Turkse keuken enzo.. En tis weer echt zo iemand die meteen op de voorgrond moet, vermoeiend zeg![]()
en wat kijkt die aziaat homo? (geen idee hoe hij heeft) steeds misprijzend maar volgens mij staat zijn hoofd gewoon zo..
Oh was me nog niet opgevallen, zal es oplettenquote:
Dat is best een lekkere combi hoor, maar dan wel als koude soep. Warm lijkt me minder.quote:
Nee, ze heeft een kindje van 6 maanden en is nog niet alle babyvet kwijt neem ik aanquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:12 schreef -Peach het volgende:
[..]
Oh was me nog niet opgevallen, zal es opletten
Oja, dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, ze heeft een kindje van 6 maanden en is nog niet alle babyvet kwijt neem ik aan
Al heeft ze nu al een mooi figuurtje
Bewuste fragment niet gezien, maar waarom zou 'te min' niet kunnen? Lijkt mij een hele normale uitdrukking, mits gebruikt in de goede context.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:31 schreef DarkElf het volgende:
wat een zeurmens die politica en wie gebruikt er nou termen als "te min" enzo?
het zal wel, ik vind het gewoon een achterlijk mens die idd, zoals euhm hoe heet die jongen zei, vooral zichzelf leuk vindt praten enzo...quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:35 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Bewuste fragment niet gezien, maar waarom zou 'te min' niet kunnen? Lijkt mij een hele normale uitdrukking, mits gebruikt in de goede context.
ja iddquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Er zit elke week zo'n verzuurde troela bij en deze week is zij dat.
Inderdaadquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:45 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
"Ik heb gewenst dat we nog een keer eens met deze hele groep, gewoon eens ècht lekker gaan eten"
Politicazuurtje rook geen munt maar wel dat het diepvrieserwten waren.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef YPrue het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Hoe iedereen ook zat te snuiven aan tafel om de munt er proberen uit te ruiken
Zojuist de aflevering nog even bekeken. In dit zinsverband was 'te min' wel erg raar ja... Mijn sympathie heeft ze ook nog niet weten te wekken eigenlijk, dus ik ben het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:37 schreef DarkElf het volgende:
het zal wel, ik vind het gewoon een achterlijk mens die idd, zoals euhm hoe heet die jongen zei, vooral zichzelf leuk vindt praten enzo...
ze heeft iets neerbuigends.. geen idee of ze t ook zo meent, maar daar lijkt t wel veel op .
(ach nervermind, tis iets met spontante antipathie ofzo)
Hehe, inderdaad. Hoe ze ook die velletjes van de erwten uit haar mond zat te vissen... Net alsof je dood gaat als je zo'n velletje doorslikt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Politicazuurtje rook geen munt maar wel dat het diepvrieserwten waren..
Diepvries groenten bevatten meer vitaminen dan vers.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Politicazuurtje rook geen munt maar wel dat het diepvrieserwten waren..
Btw, het is wel een zomergerechtje he? Koude erwtensoep met munt. Wanneer is deze uitzending eik opgenomen? Weet iemand dit?
Hoe stopt die vriezer die vitamientjes erin dan?quote:Op woensdag 12 november 2008 18:34 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Diepvries groenten bevatten meer vitaminen dan vers.
Oh het is even gezond als verse groente.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hoe stopt die vriezer die vitamientjes erin dan?
Dat hoop ik ook.quote:
Mee eens. Ze komt in al haar uitspraken ook zo absoluut over. Zelfs over eten valt er met haar niet te praten, lijkt het. Misschien is ze zo geworden uit een soort discussiemoeheid, maar dat is puur gissen. Op mij maakt ze i.i.g ook geen sympathieke indruk.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:51 schreef Enotris het volgende:
Rosina maakt het failliet van de huidige politici wel heel aanschouwelijk:niet luisteren naar anderen niet openstaan voor andere smaken niet eerlijk zijn over eigen (talen)kennis
Iedere dag neemt mijn apathie naar dit schertsfiguur toe (en ben bang dat ze binnen de korste keren in het Haagse pluche zit).
Dit neem ik zonder meer aan. Pot- en diepvriesgroenten zijn vanwege het slechte imago voor een beste hobbykok vast te verdoezelen alleen kan ik dat absoluut niet en kies dus liever voor vers.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:55 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Oh het is even gezond als verse groente.
Lees maar:
-knipje-
Groente uit blik en glas hoeft vaak alleen nog maar te worden opgewarmd. En diepvriesgroente is in korte tijd gaar. Ook zijn al deze groenten lange tijd houdbaar en dus ideaal om op voorraad te hebben.
quote:Op donderdag 13 november 2008 01:19 schreef Killer_Mom het volgende:
Steef lijkt op mijn overbuurman, grote man klein hartje, Ruwe bolster harde pit is bij hun ver te zoeken, maar dat rode autotje? daar wil je niet in gezien worden,
zijn huis past echt bij die mensen die ik in Het Muziekcafe tegenkom. leuke gast.
Dat wist ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:55 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Oh het is even gezond als verse groente.
Lees maar:
Het was mij ook op gaan vallen dat er afgelopen groepen elke keer wel iemand jarig was. Misschien om de feestvreugde te vergroten.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:20 schreef C.est-malheureux het volgende:
Waarom is iedereen altijd jarig?
Nou ja zeg.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:10 schreef Killer_Mom het volgende:
als ik ergens een hekel aan heb is dat mensen gaan ruiken aan het eten. dat is alleen voorbehouden aan Ramsy en den Blijker. die hebben dan meestel met bedorven voedsel te maken. zo snuiven aan je lepel eten is heel ongepast. onbeschoft zou ik het eerder noemen.
Volgens mij ontbijt ze met azijn ofzo.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:29 schreef Pooh1978 het volgende:
De aardappels te kruimig, de sugarsnaps te rauw, de groente van de coq au vin te veel met "wijnsmaak doordrengt" (wat overigens zo hoort bij een stoofschotel!?!
BLECH, wat een zeurkont is Rosina. Maar eens zien wat zij vavaond op tafel zet.
Zuurpruim!
Ze is sowieso wat warrig en zo, heel anders dan als gast. Heb je de schoenen van Steef al gezien?quote:Op donderdag 13 november 2008 20:16 schreef DarkElf het volgende:
gatverdarrie waarom doet ze geen handschoentje aan ofzo?
pleiter erop en handschoentje aan, is wel zo hygienisch
ja die zijn lachenquote:Op donderdag 13 november 2008 20:17 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ze is sowieso wat warrig en zo, heel anders dan als gast. Heb je de schoenen van Steef al gezien?
Whehehe.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
een bloedende gastvrouw kan echt niet
Ik vind dat je alles op zijn minst moet proberen als je meedoet aan zo'n programmaquote:Op donderdag 13 november 2008 20:22 schreef -Peach het volgende:
Al dat gekke entertainment hoeft toch helemaal niet. Krekels waren wel weer tof. Maar ik weet niet of ik het zou durven eten
Bij wie is de chef ook al, dus wij gaan dit nu volgenquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
Volgende week herhalingen denk ik
Ja dat vind ik ook jammer!quote:Op zondag 23 november 2008 17:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kijk dit programma niet altijd, maar het lijkt wel of het altijd in Amsterdam, Haarlem of Utrecht is.
Nu is het ook wel logisch dat het in de Randstad is, omdat daar alles makkelijker toegankelijk is ook met het OV, maar het is ergens toch jammer dat er geen mensen uit Oost-Groningen of Limburg meedoen.
Heb de indruk dat er in die contreien weer heel anders gekookt wordt!
Ik doe het precies andersom.quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bij wie is de chef ook al, dus wij gaan dit nu volgen
Ze hadden wel een week brabo's, maar die vond ik ook gelijk minder leukquote:Op zondag 23 november 2008 17:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kijk dit programma niet altijd, maar het lijkt wel of het altijd in Amsterdam, Haarlem of Utrecht is.
Nu is het ook wel logisch dat het in de Randstad is, omdat daar alles makkelijker toegankelijk is ook met het OV, maar het is ergens toch jammer dat er geen mensen uit Oost-Groningen of Limburg meedoen.
Heb de indruk dat er in die contreien weer heel anders gekookt wordt!
Oh? Waarom minder leuk?quote:Op zondag 23 november 2008 18:58 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ze hadden wel een week brabo's, maar die vond ik ook gelijk minder leuk
beetje van die brabo gedwongen gezelligheid - gewoon een soort cultuurverschil denk ikquote:
Dat wil ik echt niet zienquote:Christy eet al meer dan 25 jaar geen vlees. Ze is radicaal tegen de bio-industrie en kan inmiddels al een aardig vegetarisch potje koken. Ze is dol op naaien; ze maakt regelmatig alle kostuums voor het toneel op de basisschool, waar ze werkt als onderwijsassistente. Ook gaat vaak ze met haar voetjes van de vloer op salsales. Daarnaast leest ze veel om haar geest te verruimen.
Hippie-alert!!!quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
De beschrijving van die bibliothecaresse, Christy:
[..]
Ik vind ze allemaal heel erg negatief en zeikerig eigenlijkquote:Op woensdag 3 december 2008 18:59 schreef YPrue het volgende:
Mijn god zeg, wat kan die Sopheary zeuren!Lust ook bijna niks lijkt het. Wat moet je met zo iemand aan tafel?
Dat had ik nu ook. Kijk juist altijd op zondag, leuk alles achter elkaar.quote:Op zondag 7 december 2008 18:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Ga ik helemaal klaar zitten voor de herhalingen, komt het niet
Het was er wel, ik heb vanmiddag zitten kijken! Misschien eerder dan normaal of zo?quote:Op zondag 7 december 2008 20:22 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat had ik nu ook. Kijk juist altijd op zondag, leuk alles achter elkaar.
Waarom kwam het eigenlijk niet?
Echt waar?? Het viel steeds net eerder dan die vreselijke 5 uurshow, maar er was een heel ander programma bezig..quote:Op zondag 7 december 2008 20:27 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het was er wel, ik heb vanmiddag zitten kijken! Misschien eerder dan normaal of zo?
Coquilles, pasta, Tiramisu..... staan minstens ook 2 keer per week op het menu.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat iedereen altijd hetzelfde maakt. Het lijk haast wel expres.
met hun zalmtartaartjes allemaal
Het zou leuk zijn als iemand een keer een lekkere stoofpot maakt ofzo, of een grote pan met roti. En dan gewoon *kwats op het bord en lekker met de knuisjes eten. Dat vind ik nou ultiem gezellig.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:31 schreef Injetta het volgende:
[..]
Coquilles, pasta, Tiramisu..... staan minstens ook 2 keer per week op het menu.
En vaak een trio van.......
Veel fantasie is er niet echt.
Dat doen ze soms ook hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:45 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als iemand een keer een lekkere stoofpot maakt ofzo, of een grote pan met roti. En dan gewoon *kwats op het bord en lekker met de knuisjes eten. Dat vind ik nou ultiem gezellig.
Dat hij met z'n krukje in de keuken stondquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat doen ze soms ook hoorlaatst had een meisje syrisch gekookt en aten ze alles met hun handen en die vreselijke marvin of zo had bami gemaakt
Kut-brabo'squote:Op woensdag 7 januari 2009 10:32 schreef Quoi het volgende:
Gisteren was toch aardig origineel (geen zalm- of tonijntartaartjes). Heb me trouwens rot gelachen om die kerel! Grappig trouwens, een keertje niet in de randstad.
Iddquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kut-brabo's
Ik vind die kale zo onnoemelijk stom! Meedoen met zo'n programma en dan niks kennen. En dan verkoopt ie ook nog carnavalsartikelen
Ik hoop het wel. Gisteren werd dat ADHD-wijf weer aangekondigd, die hoef ik echt niet nog een keer te zienquote:Op maandag 26 januari 2009 14:30 schreef Bluezz het volgende:
Dus we hebben nu al alle herhalingen gezien???
Volgens mij pas vanaf 2 februari een nieuwe serie.quote:
Trouwens ook dan weer een nieuwe serie van Wie is de chef en dat wordt dan gepresenteerd door Rick Brandsteder.quote:In de nieuwe reeks van het NET 5-kookprogramma 'Smaken Verschillen' halen amateurkoks wederom alles uit de kast om elkaar te imponeren met hun kookkunsten. Maar niet alleen heerlijk eten, ook sfeer en goed gezelschap blijken belangrijke ingrediënten te zijn voor een onvergetelijke avond. Smaken Verschillen is vanaf maandag 2 februari elke werkdag om 20.00 uur te zien
Euh, gaat dit niet over een ander programma?quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:49 schreef Killer_Mom het volgende:
Dit bericht is geplaatst op 06-01-2009 om 13:40:00
Rick Brandsteder vervangt per 2 februari Martijn Krabbé in het kookprogramma Wie is de Chef? op RTL5...
Het kookprogramma werd na de zomer van 2008 verplaatst van RTL4 naar RTL5. Dat Krabbé kon aanblijven als presentator van Wie is de Chef? was al niet waaschijnlijk, omdat hij het gezicht is van familiezender RTL4.
Rick Brandsteder past volgens de woordvoerster beter bij RTL5, dat zich richt op kijkers van 20 tot 34 jaar. Krabbé gaat overigens op RTL4 een ander kookprogramma presenteren onder de naam Krabbé
Krabbé komt ook veeeeeeeeelte veel op TV.
even terug lezen. wij koken gewoon door........quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:35 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Euh, gaat dit niet over een ander programma?
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:37 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
even terug lezen. wij koken gewoon door........
Zou dr slaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
![]()
Deze week heb ik woensdag gekeken, wat is die Titia drammerig zeg!
Inderdaad zeg, wat een irritatie wekt zij op...quote:
Het is deze week een leuke groep en gelukkig is bij SV wel alles hetzelfde gebleven met Jack Wouters als commentator.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:27 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vandaag was de eerste aflevering van het nieuwe seizoen, ik heb helaas alleen de laatste vijf minuten gezien. Er was al conflict in de groep over de opmaak van de gerechten
Niet te zuinig. Rob Geus zou daar niet zo blij van worden.quote:
Wat als die mensen later op tv zien uit wat voor ranzige keuken ze hebben gegetenquote:
Gadverdamme hequote:Op woensdag 4 februari 2009 12:49 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat als die mensen later op tv zien uit wat voor ranzige keuken ze hebben gegeten![]()
Damzz en dat doekje
lekkere reclame ook voor zijn tokoquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Gadverdamme he
Als hij het zelf nu teruggezien heeft is ie niet blij
Ik moest zo vreselijk lachen met dat shot van die muis, Jack Wouterse is echt geweldig in zijn commentaar
Wat een tutje met die borden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:13 schreef Quoi het volgende:
Net de herhaling gekeken. Whoeah wat een man! Hij bedoelt het allemaal goed, maar slaat een beetje de plank mis. Realiseert dat er nog meer voor nodig is dan "je hobby ontstijgen"............
Jack Wouterse deed het weer leuk, met die muis :-)
Straks de chamante kunsthistoricus.....
Beetje tutje inderdaad, maar niet echt verkeerd eten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:05 schreef Psych-case het volgende:
Wat een tutje met die borden.Je zag iedereen zwaar ongemakkelijk naar hun bord staren.
Heb Suri roots en vrees alweer voor bami / nasi met kip en kokostroep als dessert...quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Beetje tutje inderdaad, maar niet echt verkeerd eten.
Morgen dus die surinaamse player aan de beurt.
Gelukkig had ik het mis!quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:43 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Heb Suri roots en vrees alweer voor bami / nasi met kip en kokostroep als dessert...
Ja.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:09 schreef golfer het volgende:
Qua kip en pindasoep voldeed ie wel aan de vooroordelen.
De rode poon was een leuke afwisseling.
Ik niet. Ik vond dat ze gelijk had. Een mens mag best een beetje privacey hebben!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil die slaapkamer van Marelva zien
johan (chef), sylvie en gigi stemde op john.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:34 schreef childintime het volgende:
Iemand gezien hoeveel het goed hadden geraden? Ik heb het gemist.....
woopsquote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:34 schreef childintime het volgende:
Zit ik gewoon in het verkeerde topic te schrijven.....
Cool! Laat even weten hoe en wat, dan kijken we mee!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:29 schreef SnuggLe het volgende:
Heb me opgegeven voor het programma! Ben benieuwd of het wat wordt..
Kan je een beetje lekker koken dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:29 schreef SnuggLe het volgende:
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:47 schreef fespo het volgende:
[..]
johan (chef), sylvie en gigi stemde op john.
john stemde op johan. (chef)
[..]
woops
Lijkt me wel leuk ja. Alleen minder als ze idd je hele huis door gaan snuffelenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:29 schreef SnuggLe het volgende:
Ik vond het ook bepaald niet handig van die Roy dat hij verder ging vragen of hij de slaapkamer mocht zien...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:29 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Ik niet. Ik vond dat ze gelijk had. Een mens mag best een beetje privacey hebben!
Ik ookquote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil die slaapkamer van Marelva zien
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:25 schreef Principessa het volgende:
Ik ookIk heb dat nog nooit gezien; een japanse sm-kamer
Toffff SnuggLe!!! Hou me op de hoogtequote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:29 schreef SnuggLe het volgende:
Mocht het wat worden laat ik het meten weten ofcourse!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Toffff SnuggLe!!! Hou me op de hoogte
Een beetjequote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan je een beetje lekker koken dan?
Lijkt me leuk als het je lukt om mee te doen.
Voor het eerst in mijn leven dat ik lamsvleesch lekker vondquote:Op zondag 8 februari 2009 10:03 schreef SnuggLe het volgende:
Een beetje![]()
Zit zelf ook in een kookclubje met 5 andere Fok!kers hier, dus dit programma moet ook wel lukken
Eerste vraag van die andere gozer: wanneer ben je uit de kast gekomen?quote:
Precies, en ze weet ook veel van en over eten! Echt leuk, best een verrassingquote:Op woensdag 11 februari 2009 01:57 schreef golfer het volgende:
Rest ook intussen bekenen.
Ik heb een zwak voor dat 17-jarige meisje, die wel als enige wist wat een veloute was en wel assertief durft te zeggen wat ze van de gerechten vindt.
Het is ook interessant om te zien hoe de rest van de groep over haar oordeelt. Ze is jong dus ze zal wel niet veel verstand van culinair eten hebben....wrong! Ze is de leukste van de groep.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:29 schreef Fuente het volgende:
[..]
Precies, en ze weet ook veel van en over eten! Echt leuk, best een verrassing
Die vent (gladjakker met wijn enzo) vind ik echter vreselijk
Die zou ons nog wel eens kunnen gaan verbazen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:23 schreef childintime het volgende:
Ja, een kant en klaar sausje van knor ofzo.....Ben benieuwd wat de 17 jarige gaat doen!
Nee.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:25 schreef Ole het volgende:
Volgens mij heb ik die 17-jarige net lesgegeven
Heet ze Janneke?
En wat is zijn huis vreselijk ingericht!quote:Op donderdag 12 februari 2009 18:31 schreef Psych-case het volgende:
Die wijnknakker. Wat een bal! Geen lol aan die vent te beleven. Saaie strakke opgedirkte sufpik!
't Is ook een lulletje die doet alsof hij gekozen heeft om huispappie te spelen, maar stiekem droomt over een carriere als straaljagerpiloot.... Voor sommige mannen is het moeilijk / pijnlijk om toe te geven als de vrouw meer verdient!quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:18 schreef DarkElf het volgende:
z'n vrouw komt niet erg sympathiek over vind ik door hoe ze t filmen enzo
en hij als een lulletje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |