abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62898767
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:48 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Weten doe ik het niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet fijner is om heel langzaam om zeep geholpen te worden. Voordat ze in coma raken zijn ze al geruime tijd blootgesteld aan zeer heet water. Zo hard warmt een pan water namelijk niet op. Als je zelf de keuze hebt om in een bad te springen dat kookt, waarin je binnen enkele seconden dood bent. Of je kiest om in een bad te zitten dat langzaam de 40 graden passeert waarna het vreselijk pijn doet, maar je raakt nog lang niet in coma. Pas als je geruime tijd vreselijke pijn hebt gehad raak je buiten westen om vervolgens te overlijden. Keuze lijkt me snel gemaakt.

Al zou het me niet verbazen dat kreeften pijn kunnen voelen, 100% vast staat het overigens niet. Laten we er maar van uitgaan dat het wel zo is.
Bij geleidelijk stijgende of dalende temperaturen (dus ook bevriezing) ken je fasen van slaap naar coma en dat is een humane manier van kreeft bereiden. Maar bij mensen werkt het eender.

Ik geloof zelf wel dat kreeften pijn voelen. Heb ze de pan in zien gaan en dat is echt geen pretje. Ze "schreeuwen".
Kreeft is aan mij niet besteed maar goed ik heb weinig beter te lullen dan dat ik zelf gewoon vlees bij supermarkt haal wat net zoiets is als de kiloknaller.
Een beetje hypocriet is het dan ook wel. Maar liever zo min mogelijk lijden, denk ik dan. In restaurants wil men kreeften vaak niet laten 'inslapen' vanwege het rode kleurverlies.
pi_62900009
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:54 schreef Stali het volgende:
Ik geloof zelf wel dat kreeften pijn voelen. Heb ze de pan in zien gaan en dat is echt geen pretje. Ze "schreeuwen".
Denken dat kreeften kunnen schreeuwen... Wordt toch lastig zonder longen en stembanden. Ik denk dat het bij jou tussen je oren zit, en dat je het vooral lastig vindt om direct geconfronteerd te worden met het doden van een dier voor consumptie.
pi_62900068
quote:
De bereiding is niet onomstreden, de kreeft wordt meestal levend gekookt. Het is niet precies bekend of een kreeft snel sterft of eerst verlamd raakt. Soms wordt de kreeft geëlektrocuteerd voor het koken, maar ook dan is het moeilijk vast te stellen of het dier dood is of slechts verlamd.
Als de kreeft in kokend water wordt gebracht is het mogelijk dat deze gillende geluiden produceert. Dit is echter lucht die door de hitte uitzet en ontsnapt uit het pantser, en heeft dus niets met schreeuwen te maken.
Van Wiki.
Dat over lucht die door de hitte uitzet en ontsnapt door het pantser heb ik al vaker gelezen.
Dus ik ga er ook gewoon van uit dat dat het geluid is als het er al is.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 november 2008 @ 08:56:07 #34
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_62900547
Nieuwe week, nieuwe kansen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 3 november 2008 @ 20:10:52 #35
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62916651
Nou ik ben benieuwd!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_62916665
Wat een figuur nu.
pi_62916761
Oh My, dat wordt niet wat vanavond.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 3 november 2008 @ 20:16:47 #38
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62916803
Ik begin wat hoop te krijgen dat het een leukere groep is! (niet dat dat zo moeilijk is btw )
pi_62917332
Waarom is die blonde Carmen er de volgende keer niet bij.
Sappig !!
pi_62917548
dat voorgerecht zag er echt té vies uit (imo dan)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62922144
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:45 schreef DarkElf het volgende:
dat voorgerecht zag er echt té vies uit (imo dan)
Dat zag het er zeker. Het zou me niets verbazen als het ook nog eens een zalmstukje uit de diepvries was. Lijkt mij een doordeweeks kookniveau en menu (al eet je doorgaans geen 3 gangen), al hoop ik dat hij normaliter lekkerder eet.
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:36 schreef Loontjah het volgende:
Waarom is die blonde Carmen er de volgende keer niet bij.
Om dezelfde reden dat ze nu 2 uur te laat was.

Volgens mij komt zij stiekem uit het Oosten (Twente, achterhoek), maar probeert dat te verhullen.
pi_62924484
Jorien had in het groepje van vorige week moeten zitten. Wat een tijger is dat zeg.
pi_62924526
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Jorien had in het groepje van vorige week moeten zitten. Wat een tijger is dat zeg.
En enorm vol van zichzelf.

Ik moet de laatste tijd wel meer lachen om Jack Wouterse.
pi_62924616
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

En enorm vol van zichzelf.

Ik moet de laatste tijd wel meer lachen om Jack Wouterse.
Ben benieuwd wat zij en de rest gaat maken deze week. Heb er zin an.
Vanavond was weinig bijzonders.
pi_62924706
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat zij en de rest gaat maken deze week. Heb er zin an.
Vanavond was weinig bijzonders.
Ben benieuwd hoe ze dat met de eindcijfers gaan doen.
Telt dat cijfer van die meid die niet meer meedoet gewoon mee?
Of is dat automatisch het cijfer wat op de naam komt van die nieuwe?
pi_62924879
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze dat met de eindcijfers gaan doen.
Telt dat cijfer van die meid die niet meer meedoet gewoon mee?
Of is dat automatisch het cijfer wat op de naam komt van die nieuwe?
Ja dat cijfer van vanavond blijft gewoon staan. Morgen geeft die nieuwe meid gewoon cijfers voor de andere drie.
pi_62927319
quote:
Ik vind het enorm onbeschoft om met een hoofddeksel op aan tafel te gaan zitten. Dat doe je toch niet, en al helemaal niet als je bij iemand gaat 'dineren' (hetzij op discutabel niveau)? Zo'n muts als zij op haar hoofd had vind ik typisch voor vrouwen die zich jonger/hipper willen voordoen dan ze zijn, terwijl het afzichtelijk staat. Al met al vind ik haar gedrag (en kledingkeuze) dus abject en infaam.
pi_62927682
quote:
Ik vond 'r niet bepaald vriendelijk .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:47:10 #49
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_62929705
'Dat verwijfde gedoe is niks voor mij'. Het is dat je het zegt... En een vuilniszak onder de tafel waar gegeten wordt?
Ik ben eens benieuwd hoe de rest van de week verloopt met deze groep.
The Police 08-06-2008
pi_62929732
Valt wel op dat veel van die vrijgezelle 35+ dames zo hard en cynisch overkomen..

Zij zien dat misschien als "ik weet wat ik wel en niet wil" maar t komt op mij nogal hard over
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62934797
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:48 schreef DarkElf het volgende:
Valt wel op dat veel van die vrijgezelle 35+ dames zo hard en cynisch overkomen..

Zij zien dat misschien als "ik weet wat ik wel en niet wil" maar t komt op mij nogal hard over
Geen idee of dat met het vrijgezel zijn of de leeftjd te maken heeft, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Veel gezeur ook, "lust-ik-nieieiet". Doe eens je best om open te staan voor andere dingen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:59:14 #52
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62944063
Daar gaan we weer!
pi_62944199
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:48 schreef DarkElf het volgende:

Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ze een wereld hebben gemaakt
waar ze inderdaad denken alles het beste voor zichzelf te weten, maar elke
avond huilend alleen thuis zitten omdat geen man ze wil.
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:03:04 #54
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62944223
Waarom zeggen ze niet waarom Carmen niet meer meedoet! Vals
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:08:29 #55
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62944371
Ben ik helemaal alleen vandaag?
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:21:51 #56
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62944783
Wel een gaaf huis, met zon 'balkon' waarvan je in de keuken kunt kijken!

Bwaaah 'Batterijen?? Dat is wel heeel 2007!' wat is dat nou weer voor opmerking. Al haar vibo's werken toch ook op batterijen!

[ Bericht 61% gewijzigd door -Peach op 04-11-2008 20:29:00 ]
pi_62947184
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:08 schreef -Peach het volgende:
Ben ik helemaal alleen vandaag?
Nee hoor! Moet alleen de opname nog bekijken. Ben benieuwd naar die zeikmevrouw die alles afkraakt en niks lust!!
geniet nooit met mate
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:51:32 #58
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_62947721
Die opmerking van die voice-over toen Jorien begon over dat het een kinderpannenkoek was 'Ja, en dan brengt die meneer je dadelijk ook nog met de auto naar huis.'
Wel ontzettend fout om K3-liedjes te gaan zingen zeg.
En Jorien die uit de pan zat te eten terwijl hij nog bezig was met het bereiden van het eten? Onfatsoenlijk mens.

[ Bericht 10% gewijzigd door YPrue op 04-11-2008 22:45:31 ]
The Police 08-06-2008
pi_62949034
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ze een wereld hebben gemaakt
waar ze inderdaad denken alles het beste voor zichzelf te weten, maar elke
avond huilend alleen thuis zitten omdat geen man ze wil.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62952992
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:52 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik vind het enorm onbeschoft om met een hoofddeksel op aan tafel te gaan zitten. Dat doe je toch niet, en al helemaal niet als je bij iemand gaat 'dineren' (hetzij op discutabel niveau)? Zo'n muts als zij op haar hoofd had vind ik typisch voor vrouwen die zich jonger/hipper willen voordoen dan ze zijn, terwijl het afzichtelijk staat. Al met al vind ik haar gedrag (en kledingkeuze) dus abject en infaam.
Het ging mij in eerste instantie meer om haar gedrag en houding i.p.v. haar hoofddeksel. Het is vrij discutabel inderdaad om met iets op je hoofd te dineren. Je hebt weer helemaal gelijk. M.Maatje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')