Ah! Je deed het voorkomen dat je ging stemmenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:58 schreef waht het volgende:
Ik ben woonachtig in Nederland, en mag niet stemmen.Had ik dat wat duidelijker moeten maken?
En datzelfde geldt ook voor de ultra-linksen in de Democratische partij. En toch kunnen beide partijen moeilijk zonder..... En ik denk dat dat voor de Republikeinse partij meer geldt dan de Democraten. Ultra-linkse democraten kunnen terecht bij de Green Party, maar ultra-rechtse Republikeinen kunnen nergens terecht. Sommigen kunnen bij de Libertijnen terecht, maar die staan nog veel verder van het geloof af. Uiteindelijk heb je in het huidige systeem weinig keus, want alleen de Democraat of de Republikein kan winnen, tenzij een 3e partij echt met de meeste kiesmannen wegloopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:26 schreef Wheelgunner het volgende:
De ultra-conservatieven bestempel ik ook het liefst als de 'lunatic-fringe' van de partij, niet de kern.
Dat is zeker waar, ik heb hier in NL eigenlijk altijd op partijen gestemd waar ik het op veel punten mee oneens was, echter was ik het met de andere partijen nog meer oneens, of bepaalde kwesties droegen meer gewicht voor mij.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is dan wel zo dat NIEMAND - op een enkele uitzondering na - ook echt exact dezelfde mening heeft als de partij waarop ze stemmen met betrekking tot dergelijke standpunten, EN dat sommige standpunten zwaarder wegen dan andere.
Ik pik dit er even uit omdat ik daar zelf vrij veel mee bezig ben. De AWB is een nutteloos en onwenselijk iets naar mijn mening. De vorige heeft nauwelijks aantoonbaar bijgedragen aan een reductie van vuurwapengeweld, en het waren weer vooral de welwillende burgers die door die wet in hun vrijheid beperkt werden. De Amerikaanse wapenbezitters die ik ken zijn dan ook vrijwel unaniem tegen. Ook omdat ze het als een opstapje zien naar meer beperkingen van hun recht.quote:Wapenbezit doet me verder niet zoveel, en ik vind het ook niet echt belangrijk. Onder beide kandidaten is wapenbezit gegarandeerd, alleen wil Obama de "ban on assault weapons" weer invoeren. Ook best te snappen, normale jachtgeweren en normale pistolen zijn voldoende voor me. Het lijkt ook geen belangrijk discussiepunt te zijn bij deze verkiezingen.
Het is helaas wel zo dat die lunatic fringe de partij voor een groot deel gekaapt heeft de laatste jaren, maar ik hoop nog steeds dat het ligt aan een tijdelijke opleving van religieus rechts en het inspelen daarop door types als Rove. Ben toevallig bezig met een paper over de rol van religie in presidentsverkiezingen, het boek God in the White House van Randall Balmer is wel leuk voor mensen die dat interessant vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:23 schreef maartena het volgende:
[..]
En datzelfde geldt ook voor de ultra-linksen in de Democratische partij. En toch kunnen beide partijen moeilijk zonder..... En ik denk dat dat voor de Republikeinse partij meer geldt dan de Democraten. Ultra-linkse democraten kunnen terecht bij de Green Party, maar ultra-rechtse Republikeinen kunnen nergens terecht. Sommigen kunnen bij de Libertijnen terecht, maar die staan nog veel verder van het geloof af. Uiteindelijk heb je in het huidige systeem weinig keus, want alleen de Democraat of de Republikein kan winnen, tenzij een 3e partij echt met de meeste kiesmannen wegloopt.
Toch is het jammer dat het geloof echt zo'n belangrijke rol is gaan spelen in de Republikeinse partij, en dat is eigenlijk pas sinds eind jaren 80 zo. Met name de weigering van Republikeinen om door te gaan met stemcell research steekt me, omdat in dat onderzoek wellicht de genezing te vinden is van ontzettend veel ziektes, en tegenwoordig is het niet eens meer nodig cellen af te nemen van een embryo. Overigens is dat ook het geval in Duitsland, Polen en Italië, waarbij de laatste twee ook erg religieus zijn.
Hier in California moeten we stemmen op Proposition 8: "Should a marriage be defined as a marriage between one man, and one woman", en het is onderhand het meest belangrijke Proposition geworden, waarbij de Republikeinen smijten met modder over "familiy values" en "how are we going to teach THAT to our kids!". Ik vind het gewoon jammer dat een partij zich zo laat leiden door religieuze zaken. Maar goed, dat doen de CDA, SGP en ChristenUnie in Nederland ook natuurlijk.
Maar op basis van wat heeft Obama die voorverkiezingen gewonnen? Op basis van het feit dat hij cum laude is afgestudeerd? De man heeft in zijn politieke loopbaan nog maar verrekt weinig klaargespeeld (anders dan als een raket cariere maken, maar nogmaals, op basis van wat??).quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Een icoon van de democraten in de primaries verslagen? Uberhaupt bijna vanuit het niets presidentsverkiezingen winnen? Summa cum laude afgestudeerd?
Denk je zelf niet dat het heel wat makkelijker is om mensen te vinden die in hun leven minder gepresteerd hebben dan Obama, dan mensen die méér hebben gepresteerd?
Serieus, echt idioot om te veronderstellen dat Obama niets heeft gepresteerd. Wat heb jij zoal gepresteerd?
Bush had nog veel minder klaargespeeld, behalve een recordaantal aan doodstraffen uitvaardigen, er op los frauderen en de dienstplicht ontwijken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar op basis van wat heeft Obama die voorverkiezingen gewonnen? Op basis van het feit dat hij cum laude is afgestudeerd? De man heeft in zijn politieke loopbaan nog maar verrekt weinig klaargespeeld (anders dan als een raket cariere maken, maar nogmaals, op basis van wat??).
Enne, ik heb niet de ambitie om president van de VS te worden, dus jouw laatste vraag is zwaar off-topic.
Natuurlijk kon ik dat wel vinden, ik ben niet achterlijk...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier wat leesvoer
http://politicati.blogspo(...)ma-accomplished.html
http://factcheck.barackob(...)record_of_accomp.php
Ook de Wikipedia heeft info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
http://en.wikipedia.org/w(...)United_States_Senate
Ik vind het vreemd dat je dat zelf niet kon vinden trouwens.....
Verkeerde account?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
Uit een poll van Gallup blijkt dat een meerderheid van de Amerikanen voor de tax cuts for the rich is en tegen redistribution. Go McCain![]()
Palin heeft nog minder ervaring.. En aangezien zij de running mate is van een bejaarde kankerpatient, denk ik dat Obama een veel veiligere keuze is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Natuurlijk kon ik dat wel vinden, ik ben niet achterlijk...
Volgens mij zijn vriend en vijand het erover eens dat dit wel een heel erg mager track record is voor iemand die zo lang in de politiek is, en die het hoogste ambt van president ambieert.
zo meneer onderklasse, vind u dat de miljonairs nog rijker mogen worden terwijl u met 2 kwartjes wordt opgscheept.... uhmmm yeah men i kid you not...quote:
Daar heb je zeker een punt, alhoewel ik McCain niet zo snel af zal schrijven. Toen ik nog goede hoop had dat Romney de running mate van McCain zou worden, hoopte ik dat McCain snel het loodje zou leggen, maar dat zit er niet meer in.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Palin heeft nog minder ervaring.. En aangezien zij de running mate is van een bejaarde kankerpatient, denk ik dat Obama een veel veiligere keuze is.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:12 schreef henkway het volgende:
[..]
En het gekke is dat het net als de VVD stemmers hier is.
De meesten verdienen net modaal of iets meer zeg 60.000 euro en gaan dan VVD stemmen
Misschien had McCain m'n stem nog wel kunnen krijgen met een VP kandidaat als b.v. Bloomberg, maar daar had hij uiteraard de verkiezingen ook niet mee gewonnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, alhoewel ik McCain niet zo snel af zal schrijven. Toen ik nog goede hoop had dat Romney de running mate van McCain zou worden, hoopte ik dat McCain snel het loodje zou leggen, maar dat zit er niet meer in.
Op dit punt vraag ik me gewoon af, hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Een half jaar geleden voorspelde ik een strijd tussen Hillary en Romney voor het presidentsschap, en terugkijkend zou dat een faire strijd zijn geweest tussen twee kandidaten die allebei wat te brengen hebben. Maar met deze clowns, en daar reken ik Palin en Biden ook bij, is er echt geen sprake van een keuze.
En dat hoeft dan ook al enkele jaren niet meer, de wetenschap is verder gevorderd. De cellen kunnen nu kunstmatig worden gekweekt. Alleen wil de Republikeinse partij niet buigen of barsten. Obama zal het weer toelaten trouwens, als hij het uiteraard door het Congress krijgt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:51 schreef Wheelgunner het volgende:
Stemcell research vind ik ook belangrijk, maar ik vind het wel nodig om toe te zien op de wijzes waarop die geoogst worden. Embryo's bewust kweken hiervoor vind ik bijvoorbeeld een grote no-no.
Yep. Dat veel Amerikanen meer homofobisch zijn is al langer bekend natuurlijk..... maar hier in Orange County - een bekend Republikeins bolwerk in California - wordt je echt doodgegooid met "Yes on 8". Ze gaan hier zelfs nota bene op het kruispunt vlak bij waar ik woon met families (dus met kleine kinderen) op alle 4 de hoeken staan met grote "protect marriage" en "Yes on 8" borden..... Deze week al twee keer, en van het weekend zullen ze er ook wel weer de hele dag staan, net als vorig weekend.quote:Ik las trouwens dat Prop 8 een goede kans heeft om door te komen, is dat echt zo denk je?
Ik hoopte ook dat HC zou winnen, maar het werd Obama. Nou ja, ik kan mij wel vaak vinden in de dingen die hij zegt. Maar HC leek mij een betere kandidaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, alhoewel ik McCain niet zo snel af zal schrijven. Toen ik nog goede hoop had dat Romney de running mate van McCain zou worden, hoopte ik dat McCain snel het loodje zou leggen, maar dat zit er niet meer in.
Op dit punt vraag ik me gewoon af, hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Een half jaar geleden voorspelde ik een strijd tussen Hillary en Romney voor het presidentsschap, en terugkijkend zou dat een faire strijd zijn geweest tussen twee kandidaten die allebei wat te brengen hebben. Maar met deze clowns, en daar reken ik Palin en Biden ook bij, is er echt geen sprake van een keuze.
Kijk, voor jou zijn wapens denk ik dan belangrijker - en waarschijnlijk beslissend - dan voor vele andere kiezers. Eigenlijk wel een goed voorbeeld inderdaad.... maar bij deze verkiezing, waar dat bij vorige verkiezingen toch wel anders was, heeft de NRA naast een McCain endorsement eigenlijk helemaal geen politieke invloed. Wel of niet wapens mogen dragen verbleekt toch echt bij de economie, en de oorlog in Irak.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:28 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik pik dit er even uit omdat ik daar zelf vrij veel mee bezig ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |