abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62816308
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:22 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Tsja, in geval van de door mij genoemde onderwerpen leun ik persoonlijk bij de meeste toch meer naar de Republikeinse standpunten dan naar de Democratische. En ik beschouw mijzelf niet als dom of kwaadaardig.
dat hoeft ook niet. Laat dat beschouwen maar aan mij over!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:30:12 #77
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62816363
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:16 schreef Monidique het volgende:
Je mag toch zeggen dat sommige standpunten gewoon dom zijn? Abortus verbieden? Dom. Klaar. Dat er veel mensen zijn die het daarmee eens zijn, sja... Ik zie het punt niet helemaal.
Je mag zeggen wat je wil... Ik ook. Misschien andere mensen ook, maar daar ben ik mogelijk minder tolerant tegen dan tegen jou en mij.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:31:06 #78
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62816384
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:27 schreef Argento het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet. Laat dat beschouwen maar aan mij over!
pi_62816440
quote:
Obama's Aunt Found Living in Rundown Boston Neighborhood
The Democratic candidate's Kenyan aunt is found living in a rundown public housing neighborhood in South Boston

Barack Obama has lived one version of the American dream that has taken him to the steps of the White House. But a few miles from where the Democratic presidential candidate studied at Harvard, his Kenyan aunt and uncle, immigrants living in modest circumstances in Boston, have a contrasting American story.

Zeituni Onyango, the aunt so affectionately described in Obama's best-selling memoir "Dreams fFrom My Father," lives in a disabled-access flat on a rundown public housing estate in South Boston.

A second relative believed to be the long-lost "Uncle Omar" described in the book was beaten by armed robbers with a "sawed-off rifle" while working in a corner shop in the Dorchester area of the city. He was later evicted from his one-bedroom apartment for failing to pay $2,324.20 in bills, according to the Boston Housing Court.

The press has repeatedly rehearsed Obama's extraordinary odyssey, but the other side of the family's American experience has only been revealed in parts. Just across town from where Obama made history as the first black president of the Harvard Law Review, some of his closest blood relatives have confronted the harshness of immigrant life in America.

In his book Obama writes that "Uncle Omar" had gone missing after moving to Boston in the 1960s a quarter-century before Obama first visited his family in Kenya. Aunt Zeituni is now also living in Boston, and recently made a $260 campaign contribution to her nephew's presidential bid from a work address in the city.

Speaking outside her home in Flaherty Way, South Boston, on Tuesday, Onyango, 56, confirmed she was the "Auntie Zeituni" in Obama's memoir. She declined to answer most other questions about her relationship with the presidential contender until after the November 4 election.

"I can't talk about it, I just pray for him, that's all," she said, adding: "After the 4th, I can talk to anyone."

http://www.timesonline.co(...)s/article5042571.ece

http://elections.foxnews.(...)boston-neighborhood/
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:37:54 #80
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62816509
quote:
Boeiend, persoonlijk vind ik het erger hoe McCain zijn eerste vrouw heeft behandeld.
pi_62816584
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:37 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Boeiend, persoonlijk vind ik het erger hoe McCain zijn eerste vrouw heeft behandeld.
en Cindy heeft ie toch ook al ns in het openbaar het C-word toegebeten?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:42:18 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62816622
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:40 schreef Argento het volgende:

[..]

en Cindy heeft ie toch ook al ns in het openbaar het C-word toegebeten?
Meerdere malen. McCain is een bedrieger en deed aan mishandeling.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62816670
Die campagne van McCain wordt steeds triester. Wanhopig gooien ze elke keer met stront naar Obama in de hoop dat er iets blijft kleven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_62816679
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Meerdere malen. McCain is een bedrieger en deed aan mishandeling.
hij heeft sowieso een beetje een zelfbeheersingsprobleem.
pi_62816908
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:37 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik vind het wel boeiend, erg schrijnend.
Maar dat die vrouw zegt dat ze pas na 4 november over alles wil praten geeft wel aan hoe erg het is.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_62816932
quote:
Geen antwoord

Over voorspelbaar gesproken

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 30-10-2008 20:15:06 ]
Calm down, please!
pi_62816945
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:54 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik vind het wel boeiend, erg schrijnend.
Maar dat die vrouw zegt dat ze pas na 4 november over alles wil praten geeft wel aan hoe erg het is.
Ik denk dat die vrouw terecht beseft dat ze met McCain/Palin als president straks nog dieper in de shit zit.
pi_62817304
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik denk dat die vrouw terecht beseft dat ze met McCain/Palin als president straks nog dieper in de shit zit.
Palin is voor eeuwig voor schut gezet, dat gaat nooit meer weg
pi_62818000
  donderdag 30 oktober 2008 @ 18:48:32 #90
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62818039
Gallup laat ook weer een gezonde voorsprong zien van +5 (Traditional), +7 (expanded), +8 (registered). Aan de andere kant laat Fox een kleiner gat zien: +3 tegenover de +9 van vorige week. De landelijke peilingen laten zoals de afgelopen dagen weer tegenstrijdige bewegingen zien, en dan moet je concluderen dat die variaties vrijwel geheel aan de onnauwkeurigheid van de peilingen ligt.

http://www.nationaljournal.com/njmagazine/pi_20081101_2087.php
Nog wat staatpeilingen, met verbeteringen ten opzichte van september.

Er keken bijna 30 miljoen naar de infomercial van Obama: http://www.thrfeed.com/2008/10/obama-ad-rating.html
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 18:55:32 #91
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62818230
Net de Daily Show gezien van vannacht. Niet onaardig gedaan door Barack, ook al viel het ingestudeeerde Disney-grapje niet helemaal.
pi_62818625
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef Argento het volgende:

[..]

Of je het nu over McCain of Obama hebt, dit zou wel eens de domste opmerking kunnen zijn die ik ooit op POL gelezen heb. En dat zegt nogal wat.
Geef me een voorbeeld van iets dat Obama heeft gepresteerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62819555
quote:
Als ze geld nodig heeft moet ze maar werken.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:37:36 #94
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62821102
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:48 schreef Montov het volgende:

Aan de andere kant laat Fox een kleiner gat zien: +3 tegenover de +9 van vorige week.
Ik lees dat Fox is gaan peilen met veel minder Democraten. In hun vorige poll waren er nog 6% meer Democraten dan Republikeinen in hun poll, en nu was het maar 2%. Vrijwel alle peilers hebben tussen de 5 en 10% meer Democraten in hun peiling (behalve Zogby, die ook maar 2% hanteert en daarnaast de Independent groep veel te klein heeft).

Dit verklaart ook verschillen van peilingen die Obama op >10% voorsprong hebben. En at is het probleem van dit jaar: wat is de juiste aanname hoeveel Democraten, jongeren en zwarten gaan stemmen. Alle indicaties wijzen op een toename.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62821190
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een icoon van de democraten in de primaries verslagen? Uberhaupt bijna vanuit het niets presidentsverkiezingen winnen? Summa cum laude afgestudeerd?

Denk je zelf niet dat het heel wat makkelijker is om mensen te vinden die in hun leven minder gepresteerd hebben dan Obama, dan mensen die méér hebben gepresteerd?

Serieus, echt idioot om te veronderstellen dat Obama niets heeft gepresteerd. Wat heb jij zoal gepresteerd?
pi_62821401
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:55 schreef pfaf het volgende:
Net de Daily Show gezien van vannacht. Niet onaardig gedaan door Barack, ook al viel het ingestudeeerde Disney-grapje niet helemaal.
Idd, heel klein pijnlijk moment. Gelukkig wachtte Obama niet op gelach en ging hij gewoon door, met een enigzins bedroefde blik.

Maar mijn conclusie staat nu vast; Obama is the lesser of two evils. Obama '08
Moet wel weer zeggen dat het meer een stem tegen die andere twee idioten is
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:49:46 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62821469
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:05 schreef Wheelgunner het volgende:
Je gaat compleet voorbij aan het idee dat mensen misschien andere idealen en standpunten hebben dan jij over bijvoorbeeld de grondwet, wapenbezit, staatsrechten, abortus, het fiscale stelsel, sociale zekerheid, ziektekosten en vrije markt om maar wat zaken te noemen. Dat noem ik dus totaal niet realistisch; dat is eenzijdig, arrogant én bekrompen.
Het is dan wel zo dat NIEMAND - op een enkele uitzondering na - ook echt exact dezelfde mening heeft als de partij waarop ze stemmen met betrekking tot dergelijke standpunten, EN dat sommige standpunten zwaarder wegen dan andere.

Ik ben bijvoorbeeld sociaal liberaal, ben voor het homohuwelijk, abortus, euthanasie, legalisering van wiet, en gelijke rechten voor alle mensen die legaal in dit land wonen.

Aan de andere kant ben ik fiscaal conservatief, ben ik voor Engels als nationale taak, voor de hardere aanpak van illegalen.

In het midden ben ik dan weer voor het invoeren van een energie-beleid waar we zoveel mogelijk het gebruik van fossiele brandstoffen afbouwen, muv kolen omdat Noord Amerika daar nog voor 500 jaar voorraad van heeft ofzo, en er tegenwoordig ook energie uit kolen gehaald kunnen worden zonder het te verbranden met een chemisch proces.

Wapenbezit doet me verder niet zoveel, en ik vind het ook niet echt belangrijk. Onder beide kandidaten is wapenbezit gegarandeerd, alleen wil Obama de "ban on assault weapons" weer invoeren. Ook best te snappen, normale jachtgeweren en normale pistolen zijn voldoende voor me. Het lijkt ook geen belangrijk discussiepunt te zijn bij deze verkiezingen.

De bovenstaande standpunten kunnen bij elke verkiezing wel weer terugkomen. Maar naast deze standpunten zijn er ook actuele zaken, zaken die wellicht in 2012 nog maar zijdelings besproken worden, maar ook net zo goed nog een hot-item kunnen zijn. Ik denk dan voornamelijk aan de oorlog in Irak, Afghanistan, de situatie omtrent Iran en Noord-Korea, etc.

Een ander belangrijk punt vind ik de reputatie die de VS heeft in het buitenland. Met Bush is deze tot het vriespunt gedaald, en ik ben er niet zeker van dat McCain die goede reputatie weer terug kan krijgen. Onder zowel Reagan en Clinton was de VS nog een gerespecteerd land. Nu niet meer. Zelf denk ik dat Obama beter zal zijn in het herstellen van de relaties met o.a. Europa en het Midden Oosten dan McCain dat kan.

En of een standpunt belangrijk voor je is, ligt ook helemaal aan je omgeving. Als je iemand bent met een goed lopen bedrijf, een flinke bom duiten maakt, erg Christelijk bent van geloof, en van jagen houdt, dan zal je meer bij McCain passen dan Obama. Ben je iemand in de IT industrie die $75.000 per jaar verdiend, (en dat is redelijk), en je bent van plan een huis te kopen, een gezin te stichten, en je gelooft tevens dat vrouwen een abortus moeten kunnen plegen, en je wil je ziektekosten betaalbaar houden.... dan zal Obama een betere keus voor je zijn. Is het tweede voorbeeld iemand die ZEER Christelijk is, maar voor de rest hetzelfde, dan kan de belangrijkheid van je geloof toch weer de keus voor McCain worden.

Kortom: Het ligt eraan wat belangrijk voor je is, en wat minder belangrijk voor je is.

En daarmee wil ik afsluiten met de volgende sites:

http://www.democratsformccain.com/
http://www.republicansforobama.org/

Blijkbaar zijn er nog steeds Democraten en Republikeinen die in plaats van meelopen, toch eerst nadenken of hun standpunten nog wel bij de kandidaat van hun partij passen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:55:52 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62821619
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:47 schreef waht het volgende:
Maar mijn conclusie staat nu vast; Obama is the lesser of two evils. Obama '08
Moet wel weer zeggen dat het meer een stem tegen die andere twee idioten is
In welke staat stem je?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62821686
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:55 schreef maartena het volgende:

[..]

In welke staat stem je?
Ik ben woonachtig in Nederland, en mag niet stemmen. Had ik dat wat duidelijker moeten maken?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:04:04 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62821851
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:08 schreef Lyrebird het volgende:
Hier wat leesvoer

http://politicati.blogspo(...)ma-accomplished.html
http://factcheck.barackob(...)record_of_accomp.php

Ook de Wikipedia heeft info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
http://en.wikipedia.org/w(...)United_States_Senate

Ik vind het vreemd dat je dat zelf niet kon vinden trouwens.....
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')