Moet toch te vinden zijn ? Iemand ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:34 schreef RvLaak het volgende:
Is er trouwens een stream van een camera op de DJ met het puntenbord?
Is de beurs in Indonesie niet inmiddels al in de min? Gaat echt alleen maar omlaag daar lijkt het?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 03:39 schreef indahnesia.com het volgende:
De Hang Seng gaat als een raket: +5.6%
Jakarta doet het tegenovergestelde: -5.%
Yaoiks, das wel een serieuze waardedaling geweestquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 04:30 schreef indahnesia.com het volgende:
Tja, emerging market en aangezien investeerders dollars/euro's moeten hebben om hun miljardengaten te dichten verkopen ze aandelen en Rupiah's om dollars/euro's te verkrijgen. Jammer voor Indonesie.
Huidig: 1,091.00
52wk Range: 1,157.2 - 2,838.48
Laagste punt in bijna drie jaar (dat valt nog wel mee dus)
quote:Hatsikidee en welkom op deze nieuwe Maandag, Dumpdag. De Europese beurzen staan op forse verliezen door een lawine aan slecht nieuws. Leest u even mee. De kans is groot dat Aegon zijn hand gaat ophouden in Den Haag. Chrysler en Opel gaan de lopende banden een maand stilleggen. DSM gooit eveneens tijdelijk 4 á 5 fabrieken dicht om de voorraden af te bouwen. De Aziatische beurzen sloten eerder vandaag op standen die niet meer sinds de jaren 80 waren gezien. En zelfs in Koeweit is de rielekstheid voorbij; de politie moest gisteren optreden tegen enkele boze jurken volgens wie de beurs in een vlooienmarkt is veranderd. Godzijdank ziet analist Cees Smit een inverted hammer in het koersverloop van de AEX. Dat is goed nieuws, maar u moet wel eerst ff de candle afwachten. Bent u daar nog? Hallo...
Erg duidelijk, dank je.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:43 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Fair value is handig om de opening te voorspellen.
S&P-futures en Nasdaq-futures (Dow-futures zijn minder belangrijk) worden de hele dag verhandeld. Ze kosten ongeveer evenveel als wanneer je alle aandelen in de index zou kopen. Maar niet precies (dit heeft te maken met rentekosten en dividendopbrengsten bij het kopen van aandelen). Er zijn vier futurecontracten per jaar, elk kwartaal loopt er één af (expiratie). Over het algemeen: hoe dichter de future bij expiratie zit, hoe dichter de koers bij de stand van de onderliggende index ligt.
Maar goed, het ging om fair value: als je de future omrekent naar fair value, dan kun je 'm vergelijken met het indexslot. Dat kunnen we zelf niet berekenen, want dat is veel te ingewikkeld, maar banken doen dat wel.
Bijvoorbeeld, als de S&P future op een bepaald moment (nabeurs/voorbeurs) 910 noteert, met een fair value van 900, en het slot van de S&P de vorige dag was 891, dan is de verwachting dat de S&P index 9 punten hoger opent (900-891), 1 procent dus.
Wat de DOW gisteren kon, kan Azië vandaag ookquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 03:39 schreef indahnesia.com het volgende:
De Hang Seng gaat als een raket: +5.6%
Jakarta doet het tegenovergestelde: -5.%
Kijken of ze aan het einde van de dag ook zo'n flinke val meemakenquote:
Waar o waar komt al dat geld vandaan????quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
3 miljard steun voor Aegon dus.
Ik dacht , laat ik eens lief doenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:13 schreef Demophon het volgende:
[..]
Waar o waar komt al dat geld vandaan????
Uitgifte van staatsleningen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:13 schreef Demophon het volgende:
[..]
Waar o waar komt al dat geld vandaan????
Al gevonden. http://finance.yahoo.com/intlindices?e=asiaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:02 schreef nibbieworld het volgende:
Heeft iemand misschien een overzicht van de beurzen in Azie. Thanks
Is dat de reden waarom ie niet wil laden hierzo...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, @ http://www.telegraaf.nl/ hebben ze de dramatische witte letters op zwarte achtergrond weer es uit de kast gehaald.
+6,21% @ 3,59quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand RT-koers van Aegon bij de hand
Hmmm vage shit, nu is 't weer normaalquote:Wat betekent MKT in het koersenscherm?
De term MKT staat voor Market. Het is het Engelse woord voor een bestens order. Een bestens order is een order om een fonds te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan in principe altijd worden uitgevoerd.
Was gevonden, inmiddels alweer roodquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Thnx. De weg omhoog weer gevonden dus.
Terwijl de moffen bijna +5% staan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:40 schreef rvlaak_werk het volgende:
Belgie en Frankrijk spelen nu ook leuk mee in't rood
Dat zal met de info in m'n vorige post te maken hebbenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Terwijl de moffen bijna +5% staan.
Hoeveel procent is dat erbij?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zal met de info in m'n vorige post te maken hebben.
VW +25% en die weegt zwaar in de DAX30. Weet niet de exacte wegingsfactor, maar 't vertekent natuurlijk wel het algehele beeldquote:
Ja dat zie ik net ook, wat is dat voor iets raars?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
en duitsland bijna +10%, gaan de beleggers in Europa zich daar nou niets van aantrekken?
Komt echt alleen maar door VW. WEER 75% omhoogquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
en duitsland bijna +10%, gaan de beleggers in Europa zich daar nou niets van aantrekken?
Dat is geen big surprise en een duidelijk teken aan de wand dat de schokgolf het MKB gaat raken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook een belangrijke graadmeter:
ABU: NL uitzendvolume -8%, uitzendomzet -6% periode 10 2008
Goedkoopste uitzendkrachten worden dus als eerste eruit gegooid...
Ben alleen benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we daadwerkelijk effecten gaan zien in de "echte" economiequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:46 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Dat is geen big surprise en een duidelijk teken aan de wand dat de schokgolf het MKB gaat raken.
De uitzendbranche en bedrijven zoals ASML hebben toch al wat negatieve indicaties gegeven... Dat ís de echte economiequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:47 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Ben alleen benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we daadwerkelijk effecten gaan zien in de "echte" economie
allemaal leuk en aardig, maar dat heeft pas echt effect na een tijdje. De cijfers, volgens wat ik op RTLZ hoor, slaan meer op nieuwe orders en uitzendkrachten. Met andere woorden, het aantal uitzendkrachten op dit moment is nog niet gedaald er komen alleen geen nieuwe bij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De uitzendbranche en bedrijven zoals ASML hebben toch al wat negatieve indicaties gegeven... Dat ís de echte economie. Die voelen de klappen 't eerste.
Hierboven staat toch dat zowel het uitzendvolume (lees: aantal) als de uitzendomzet gedaald zijn...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:56 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
allemaal leuk en aardig, maar dat heeft pas echt effect na een tijdje. De cijfers, volgens wat ik op RTLZ hoor, slaan meer op nieuwe orders en uitzendkrachten. Met andere woorden, het aantal uitzendkrachten op dit moment is nog niet gedaald er komen alleen geen nieuwe bij.
Tenminste, zo had ik het begrepen
oeps, niet goed gekekenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hierboven staat toch dat zowel het uitzendvolume (lees: aantal) als de uitzendomzet gedaald zijn...
Tja, lastig om te zeggen. In een normale markt lijkt me dat een veel te lage waardering voor het aandeel ING. Alleen is het geen normale markt en moeten we kijken/gokken wat er nog meer gaat komen. IMO zou ik helemaal geen financials meer kopen. Zals Aegon staat nu op -3%quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:32 schreef star_gazer het volgende:
ING is toch een koopje op 5,95 of ben ik nu gek
Tsja, rationeel gedacht wel ja... Maarja, dat is niet de basis voor de hedendaagsche aandelenmarktquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:32 schreef star_gazer het volgende:
ING is toch een koopje op 5,95 of ben ik nu gek
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Naast dat deze bedrijven natuurlijk in zwaar weer zitten, is ook de manier waarop bijvoorbeeld de overheid een nationalisatie in gang zet geen basis voor vertrouwen in de financials. Voor je het weer zit je met een aandeel in een lege N.V.. Ik zou ver weg van ING, en alle andere bankaandelen blijven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:34 schreef rvlaak_werk het volgende:
IMO zou ik helemaal geen financials meer kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |