abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2008 @ 15:43:46 #101
73911 ultra_ivo
pi_62813464
7 jaar geleden was er een fantastische etappe Antwerpen-Luik. Ik heb er iig van genoten (4x de renners gezien op 1 dag zonder een auto te gebruiken).
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:10:48 #102
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62814300
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:54 schreef thettes het volgende:
Door Antwerpen betekent mogelijk niet door Limburg en Ardennen. Dat zie ik toch liever, of ze moeten het toch combineren met een omweggetje
Nederlands Limburg zit er sowieso niet in, lijkt me. Hebben niet zo lang geleden nog een etappeaankomst mogen organiseren. Als Rotterdam het wordt, gaat er waarschijnlijk door Zeeland naar Antwerpen gefietst worden. En een Ardennenrit één of twee dagen voor de ploegentijdrit in de eerste week? Hmmm... denk het ook niet hoor.
pi_62816532
Ik denk dat ze via Antwerpen gewoon naar noordwest Frankrijk gaan boven Bretagne zijn ze dit jaar niet geweest en komen ze volgend jaar ook niet. Helaas, want het parcours is daar echt 10x niks (een mini Paris-Roubaix zullen ze vast niet doen).
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2008 @ 17:42:11 #104
73911 ultra_ivo
pi_62816620
Parcours kan best wat worden als ze er wat Vlaamse hellingen indoen met bijv. een finish bovenop de Kasselberg.
pi_62816691
Vind het inderdaad jammer dat er nooit kasseien in zitten. Dat bijvoorbeeld een Museeuw zomaar een kwartiertje voorsprong op zo'n Escartin type had kunnen pakken.

Maarja, in de traditie wint natuurlijk de beste klimmer met tijdrijdvermogen of vice versa.
pi_62818478
Ik meen dat ze enkele jaren terug wat kasseienstroken ingepast hadden en dat toen Mayo en half Euskaltel gelijk op 10 minuten stond in de eerste week...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62819025
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:03 schreef marcodej het volgende:
Ik meen dat ze enkele jaren terug wat kasseienstroken ingepast hadden en dat toen Mayo en half Euskaltel gelijk op 10 minuten stond in de eerste week...
Ja, dat kwam door een valpartij voor de kasseistrook.
In de jaren 70 en 80 zaten er regelmatig kasseistroken in.
Wat mij betreft hoort het eigenlijk ook wel.
pi_62819708
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat kwam door een valpartij voor de kasseistrook.
In de jaren 70 en 80 zaten er regelmatig kasseistroken in.
Wat mij betreft hoort het eigenlijk ook wel.
Het hoort er wel bij ja, maar het nadeel is dat het inderdaad ook direct een heel groot deel van de spankracht kan wegnemen. Op kasseien heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en andere valpartijen. Voordeel daarvan is dan weer dat de op achterstand gereden concurrentie wel moet gaan aanvallen om tijd goed te maken. Dat maakt het dan weer leuker.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:50:06 #109
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62832117
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:38 schreef DutchSL het volgende:
Ik denk dat ze via Antwerpen gewoon naar noordwest Frankrijk gaan boven Bretagne zijn ze dit jaar niet geweest en komen ze volgend jaar ook niet. Helaas, want het parcours is daar echt 10x niks (een mini Paris-Roubaix zullen ze vast niet doen).
Ja, Antwerpen is nu al afgevallen als aankomstplaats vanwege te dicht bij Rotterdam. Zal me inderdaad niks verbazen als ze van Rotterdam via A'pen rechtstreeks naar Lille gaan of zo. Dat is zo'n 225km volgens Google Maps. Dus zonder aankomst of vertrek in België.

Het zou inderdaad best kunnen dat ze van Rotterdam via NW Frankrijk naar Bordeaux vertrekken in 2010. Kan een saaie eerste Tour-week worden.. maar dat is een beetje eigen aan de Tour.
pi_62832443
Het kan ook nog dat de Tour start in Utrecht, want dan zouden ze sowieso niet via Antwerpen gaan, maar via de Ardennen.
pi_62834979
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het hoort er wel bij ja, maar het nadeel is dat het inderdaad ook direct een heel groot deel van de spankracht kan wegnemen. Op kasseien heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en andere valpartijen. Voordeel daarvan is dan weer dat de op achterstand gereden concurrentie wel moet gaan aanvallen om tijd goed te maken. Dat maakt het dan weer leuker.
Of anders geven we door middel van loting voor de Tour een paar renners 2 minuten achterstand voor de start. Leuk, dan moeten ze gaan aanvallen!

Ben tegen de kasseien, er worden daar alleen maar belangrijke verschillen gemaakt door pech. Menchov gaat echt niet Contador er proberen af te rijden hoor. Oid. Het is alleen leuk voor renners die goed zijn op kasseien, maar die kunnen daar lekker gebruik van maken in (semi)klassiekers.
pi_62836897
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Of anders geven we door middel van loting voor de Tour een paar renners 2 minuten achterstand voor de start. Leuk, dan moeten ze gaan aanvallen!

Ben tegen de kasseien, er worden daar alleen maar belangrijke verschillen gemaakt door pech. Menchov gaat echt niet Contador er proberen af te rijden hoor. Oid. Het is alleen leuk voor renners die goed zijn op kasseien, maar die kunnen daar lekker gebruik van maken in (semi)klassiekers.
Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.
pi_62836982
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.
Helemaal mee eens. Je hebt in het jaar genoeg sprintersetappes, maar die ga je er toch ook niet uithalen. Beetje een non-argument ratjetoe.
pi_62837481
Op zich heb ik niks tegen wat Parijs-Roubaix achtige toestanden in de Tour, maar dan moet wel het verschil op de kasseien gemaakt worden, en niet via valpartijen, zoals de laatste keer dat ze over kasseien gingen in de Tour (of het Passage du Gois). Dat kan alleen als het peloton veel kleiner is door bijvoorbeeld kleinere ploegen.
pi_62838340
Dat verschil in die rit van Mayo had weinig met de kasseien te maken, maar met een huis-tuin en keuken valpartij zoals die er vrijwel altijd in de eerste week zijn. Zie ook Menchov dit jaar. Ik vind het wel jammer dat hierdoor het klassement sterk beinvloed hoort, maar het hoort er wel nu eenmaal bij..

Die getijdeweg in 1999 was een ander verhaal.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:41:30 #116
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62838352
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:02 schreef TheArt het volgende:
Het kan ook nog dat de Tour start in Utrecht, want dan zouden ze sowieso niet via Antwerpen gaan, maar via de Ardennen.
Er is al gekozen voor Rotterdam alleen is dat nog niet officiëel bekend gemaakt. Vanuit Utrecht kun je ook niet in één keer naar Noord Frankrijk fietsen. Blijkbaar had de TdF directie weinig zin in een aankomst in België (en dus een extra dag in het buitenland).

Rotterdam - Lille (of Roubaix) ligt voor de hand.
pi_62838500
Ik vond die laatste rit met knikkers geweldig.
Ekimov met Hincapie op kop van het peleton met in 3de positie Armstrong en dan loeihard doorgeven. Dat beeld was gelijkaardig met pr (l)
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:58:09 #118
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_62838859
mooie 2de rit langs de kust (ik verwacht dat de 1e etappe gewoon ook in Nederland eindigt.) met een beetje wind kan ook veel spectakel opleveren.

De Tour zal in 2010 trouwens eerst door de Alpen gaan en daarna door de Pyreneen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:06:29 #119
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62839102
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:58 schreef Chielus het volgende:
mooie 2de rit langs de kust (ik verwacht dat de 1e etappe gewoon ook in Nederland eindigt.) met een beetje wind kan ook veel spectakel opleveren.

De Tour zal in 2010 trouwens eerst door de Alpen gaan en daarna door de Pyreneen.

Ben ik nooit zo'n fan van. Ik zie de laatste bergrit liever dichter bij Parijs. Hopelijk wordt de TGV net als volgend jaar na de voorlaatste etappe weer flink ingezet.
pi_62855105
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Je hebt in het jaar genoeg sprintersetappes, maar die ga je er toch ook niet uithalen. Beetje een non-argument ratjetoe.
Hmm blijkbaar is het niet duidelijk dat dat van die klassiekers niet mijn argument tegen de kasseien is?
Ik zeg alleen dat kasseien leuk zijn voor mensen die daar goed in zijn. En dat ik dat op zichzelf nog niet genoeg vind om het in de Tour te gooien. We hoeven die renners niet superzielig te vinden, dat idee.

Voor de duidelijkheid, nogmaals, mijn argument is: door kasseien heb je een grote kans op tijdverschillen door mazzel/pech, dus door andere factoren dan rennerskwaliteiten. Goed, dat heb je altijd wel een beetje, maar waarom die andere factoren belangrijker maken? Tenzij jullie denken dat klassementsrenners gaan aanvallen op de kasseien? Het lijkt me niet, maar jullie zijn de kenners natuurlijk Dan nog vind ik trouwens dat het er niet in hoeft ->
Beetje offtopic/oninteressant wellicht: Wat maakt iets onderdeel van wielrennen? Dat er toevallig wedstrijden in worden gehouden? Als Parijs-Roubaix een veldritwedstrijd was, had veldrijden in de Tour gemoeten (bij wijze van spreken)? En waarom zou de Tour een representatief beeld van het gehele wielrennen moeten geven? TheArt verweet me laatst nog dat ik de Tour als enige belangrijke zag (was niet zo natuurlijk ). De Tour is gewoon een wedstrijd waarin 'veel' geklommen, gesprint en tegen de klok gereden wordt, en die veel mensen als de belangrijkste wedstrijd van het jaar zien. Het is niet een overview van het wielrennen, het is geen wereldkampioenschap, dus ik zou niet weten waarom er bijv. kasseien bij zouden moeten. Een aparte kasseienetapperonde zou ik daarentegen best een leuk initiatief vinden.
pi_67138601
Skil mag dus starten, Fuji-Servetto wordt geweerd.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:50:55 #122
194695 franklop
Fran knock
pi_67139092
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:36 schreef wimderon het volgende:
Skil mag dus starten, Fuji-Servetto wordt geweerd.
bron?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_67139240
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:50 schreef franklop het volgende:

[..]

bron?
Net in de uitzending op Sporza.

Hier bijv. ook:

17 maart 2009 - Skil-Shimano heeft vandaag van de organisatoren van de Tour de France gehoord dat de ploeg naar de Ronde van Frankrijk mag dit jaar. Manager Iwan Spekenbrink (foto) van de ploeg kreeg het heuglijke nieuws. Helemaal onverwacht kwam dat niet. ,,We hoopten al dat we er bij zouden zijn, hadden ook positieve signalen ontvangen, maar het is toch wachten op dat definitieve bericht. Ik denk dat we er klaar voor zijn'' Skil-Shimano was de afgelopen twee jaren al vaak uitgenodigd voor andere wedstrijden van organisator ASO. Afgelopen week was men bijvoorbeeld nog aanwezig in Parijs-Nice, waar met name Tom Veelers en Jonathan Hivert zich lieten zien.

Bron: Wieler Magazine

EDIT:
quote:
Skil-Shimano mag naar de Tour

Skil-Shimano mag naar de Tour
De organisatie van de Tour de France heeft haar wildcards uitgedeeld. Grote verrassing is de uitnodiging voor Skil-Shimano, die net als Cervélo en Agritubel op 4 juli met een selectie aan de start zullen staan in Monaco, waar de Tour dit jaar start.

De wildcard voor het Cervélo Test Team is in tegenstelling tot de Skilploeg geen verrassing. De ploeg heeft met Carlos Sastre de jongste Tourwinnaar in haar rangen. De derde wildcard ging naar het Franse Agritubel, waar Christophe Moreau een van de kopmannen is.

Skil-Shimano is de vreemde eend in de rij, maar viel de voorbije week wel op in Parijs-Nice. Onder andere Jonathan Hivert liet zich regelmatig opmerken en eindigde als achtste in het klassement. Het veelbesproken Fuji-Servetto van manager Mauro Gianetti is niet welkom.

Alle deelnemende ploegen

Ag2r-La Mondiale, Agritubel, Astana, Bbox Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne, Cervélo Test Team, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, Française des Jeux, Garmin-Slipstream, Lampre-NGC, Liquigas, Quick Step, Rabobank, Silence-Lotto, Skil-Shimano, Team Columbia-High Road, Team Katusha, Team Milram & Team Saxo Bank.

Š WVCycling
EDIT:
quote:
SKIL-SHIMANO NAAR TOUR

AMSTERDAM - Skil-Shimano is naast Rabobank de tweede Nederlandse ploeg die dit jaar aan de Ronde van Frankrijk deelneemt. Dat gebeurt op basis van een wildcard. De organisator van 's wereld grootste wielerronde (ASO) stelde Skil-Shimano daar vandaag van op de hoogte.

De afgelopen jaren nam Skil-Shimano al meerdere malen deel aan wedstrijden, die door de ASO werden georganiseerd. Zo was de formatie afgelopen week ook present bij de rittenkoers Parijs-Nice.

Š Telesport
Zo genoeg
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:00:27 #124
194695 franklop
Fran knock
pi_67139494
Ja hoor!

Maar keek toen je het net postte op NOS site en op Sporza.be maar daar staat het (nog) niet

danke
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:11:48 #125
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_67139950
Skill heeft een jong ploeg met een paar leuke smaakmakers, en gezien het koersen in P-N niet meer dan terecht.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:19:22 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67140243
We weten in ieder geval al om welke renners ze gaan vechten in "Adopteer hier een Tour-renner".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67140257
Ik denk dat er minstens 3 Fransen in die ploeg opgenomen gaan worden (Lemoine, Hupond en Hivert) en misschien wel 4 (Houanard of Deroo). Dan zal Wagner ook nog wel een kans maken, net als Beppu en dan zal het voor de rest wel opgevuld worden met Nederlanders (Rooijakkers, Timmer, Veelers, De Kort, Van Hummel en/of Eltink).

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 17-03-2009 16:29:33 ]
pi_67140632
pi_67140663
Erg leuk voor Skil
pi_67140913
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
We weten in ieder geval al om welke renners ze gaan vechten in "Adopteer hier een Tour-renner".
Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.

Leuk zeg, een paar Fransen die gaan strijden om top-30 te rijden en hier en daar wat renners die in een kansloze vroege vlucht zitten
pi_67140975
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.

Leuk zeg, een paar Fransen die gaan strijden om top-30 te rijden en hier en daar wat renners die in een kansloze vroege vlucht zitten
Ach, in principe is dat ook al jaren wat Agritubel doet en die plaats wordt ook niet opgelaten. Sterker nog, Agritubel heeft als het bergop gaat nog een mindere ploeg dan Skil.

Ik zou Skil ook niet zo snel uitnodigen, maar de keuze valt absoluut uit te leggen.
pi_67141279
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ach, in principe is dat ook al jaren wat Agritubel doet en die plaats wordt ook niet opgelaten. Sterker nog, Agritubel heeft als het bergop gaat nog een mindere ploeg dan Skil.

Ik zou Skil ook niet zo snel uitnodigen, maar de keuze valt absoluut uit te leggen.
Mwah, ik zou Agritubel bergop zeker niet zwakker inschatten en daarnaast hebben zij daarbuiten genoeg aantrekkelijke figuren om een uitnodiging te rechtvaardigen.
pi_67141366
quote:

[..]

Wie zou jij liever zien?
pi_67141417
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mwah, ik zou Agritubel bergop zeker niet zwakker inschatten en daarnaast hebben zij daarbuiten genoeg aantrekkelijke figuren om een uitnodiging te rechtvaardigen.
Ze hebben Moreau, Gonzalo, Calzati en Le Boulanger die redelijk bergop kunnen. Dan schat ik Skil minstens even hoog in, maar dat maakte weinig uit.

Het probleem voor Agritubel, net zo als bij Skil, is dat ze veel te veel renners hebben die in de Tour weinig etappes vinden die voor hen echt geschikt zijn. Ze hebben vooral rouleurs die op licht heuvelachtig terrein prima uit de voeten kunnen. Maar laten we eerlijk zijn, dat heeft Skil ook. Alleen zijn er zo weinig etappes in de Tour en als die er zijn, worden dat toch meestal sprints. Dan moet je al eens een kans hebben zoals het misrekenen bij Dumoulin en co. vorig jaar en daar zaten ze met Feillu wel mee in de vlucht. Ik zou niet weten waarom Skil dat niet zou kunnen.
pi_67141663
Skil in de Tour betekent toch weer 3 of 4 Nederlanders extra.
Kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre zij daar kwalitatief iets te zoeken hebben.
Van alle Nederlanders in de ploeg heeft enkel Eltink ooit een GT gereden, maar wel leuk voor mannen als De Kort, Veelers, Timmer etc dat ze nu een goede kans maken op Tour-deelname.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:10:41 #136
67640 SaintOfKillers
pi_67141939
quote:

[..]

Tja, als je de ploeg bekijkt, lijkt het (met alle respect) een lachertje.

Anderzijds zie ik weinig andere opties bij die procontinentale ploegen die duidelijk veel beter zouden zijn (ook weinig die duidelijk veel slechter zouden zijn, maar goed, ze hebben nu eenmaal wat Fransen). Tja, die Italianen van LPR en Diquigiovanni zijn in principe veel interessanter, maar die lijken nooit een optie te zijn geweest, ietwat dubieuze ploegen die sowieso maar half gemotiveerd met een B-ploeg zouden komen. Verder Barloworld, maar die zullen dan wel "gestraft" zijn voor Duenas.

Je kan je dan afvragen of je wel noodzakelijk 20 ploegen móet uitnodigen, maar meestal zijn die kleintjes net de ploegen die er nog iets van willen maken. Het zou me niet eens verbazen indien zo'n Skil-Fransoos in het geel sukkelt zoals Agritubel'er Feillu vorig jaar en dat de rest het allemaal wel goed en schattig vindt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67141958
Ik denk dat ze dan met 4 Nederlanders, 3 Fransen, een Duitser en een Jap gaan rijden.
Dus dan wordt het zoiets:

Tom Veelers
Koen de Kort
Albert Timmer
Floris Goesinnen
Jonathan Hivert
Thierry Hupond
Cyril Lemoine
Robert Wagner
Fumiyuki Beppu
pi_67141997
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef Chiappucci het volgende:
Ik denk dat ze dan met 4 Nederlanders, 3 Fransen, een Duitser en een Jap gaan rijden.
Dus dan wordt het zoiets:

Tom Veelers
Koen de Kort
Albert Timmer
Floris Goesinnen
Jonathan Hivert
Thierry Hupond
Cyril Lemoine
Robert Wagner
Fumiyuki Beppu
Dit zou zo maar eens de juiste ploeg kunnen zijn. Ik zou het ook wel logisch vinden ook. Eventueel nog een vierde Fransman, die dan ten koste gaat van Wagner ofzo.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:23:56 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67142341
Echt top voor Skil en ook voor het Nederlandse wielrennen natuurlijk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_67142455
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wie zou jij liever zien?
Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ze hebben Moreau, Gonzalo, Calzati en Le Boulanger die redelijk bergop kunnen. Dan schat ik Skil minstens even hoog in, maar dat maakte weinig uit.

Het probleem voor Agritubel, net zo als bij Skil, is dat ze veel te veel renners hebben die in de Tour weinig etappes vinden die voor hen echt geschikt zijn. Ze hebben vooral rouleurs die op licht heuvelachtig terrein prima uit de voeten kunnen. Maar laten we eerlijk zijn, dat heeft Skil ook. Alleen zijn er zo weinig etappes in de Tour en als die er zijn, worden dat toch meestal sprints. Dan moet je al eens een kans hebben zoals het misrekenen bij Dumoulin en co. vorig jaar en daar zaten ze met Feillu wel mee in de vlucht. Ik zou niet weten waarom Skil dat niet zou kunnen.
Van die twee ploegen zie ik alleen Moreau in staat echt mee te doen, al denk ik dat dat ook geschiedenis is. Voor de rest dus allebei een paar mannen die top-30 kunnen rijden in het klassement. Verschil is dat Agritubel buiten die semi-klimmers gewoon een redelijke ploeg op kan stellen, terwijl Skil buiten die Fransen eigenlijk niks te zoeken in de Tour. En daarnaast heeft Agritubel ook iemand die echt mee kan doen in sprints, al hebben ze tov vorig jaar wel Casper verloren natuurlijk.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:30:28 #141
67640 SaintOfKillers
pi_67142586
Ik zou denken dat Vacansoleil met Carrara, Lowik, Vierhouten, Lhotellerie, Cooke, Bozic, De Vocht, Traksel en eventueel nog een andere jonge Nederlander een iets boeiendere ploeg zou kunnen opstellen (om het in Nederland te houden).
pi_67142721
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.
[..]

Van die twee ploegen zie ik alleen Moreau in staat echt mee te doen, al denk ik dat dat ook geschiedenis is. Voor de rest dus allebei een paar mannen die top-30 kunnen rijden in het klassement. Verschil is dat Agritubel buiten die semi-klimmers gewoon een redelijke ploeg op kan stellen, terwijl Skil buiten die Fransen eigenlijk niks te zoeken in de Tour. En daarnaast heeft Agritubel ook iemand die echt mee kan doen in sprints, al hebben ze tov vorig jaar wel Casper verloren natuurlijk.
Ach openlaten is ook onzin. Waarom zou je een 20e ploeg per se moeten thuislaten als je er 20 aan de start wilt hebben. Ik zie dan niet in waarom ze niet een frisse ploeg aan de start moeten brengen met een paar goede jonge Fransen en daarnaast een paar aanvallers pur sang. Kan alleen maar goed zijn voor de Tour. Iemand anders haalde het al aan op het prikbord. Je kan beter een puur aanvallend team uitnodigen dan een ploeg met sprinter nummero 18 en klassementsrenners nummero 34. De kans dat die het redden, is ook bijzonder klein. Dan vind ik een extra aanvallende ploeg absoluut geen slechte keuze.
pi_67142782
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou denken dat Vacansoleil met Carrara, Lowik, Vierhouten, Lhotellerie, Cooke, Bozic, De Vocht, Traksel en eventueel nog een andere jonge Nederlander een iets boeiendere ploeg zou kunnen opstellen (om het in Nederland te houden).
Vacansoleil is nog niet zo lang in het wielerpeloton en heeft zich zodoende nog onvoldoende kunnen profileren. Daarnaast is de kans al heel groot dat die ploeg start in de Vuelta en twee grote rondes op rij met een dergelijk smalle selectie is eigenlijk niet te doen.
pi_67143172
Geweldig!! Als Nederlander vind ik het leuk om een 2e Nederlandse ploeg te zien, hoe sterk of zwak ze ook zijn. De kleine franse ploegen zorgden de laatste jaren altijd wel voor amusement tijdens de tour.
Ik denk dat Skil ook lekker elke dag meezit in een vlucht. Het zou geweldig zijn als een Nederlandse Skil een etappe wint, na aantal tours sinds Weening.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:11:28 #145
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_67143773
Voor het Nederlandse wielrennen zeker een goede zaak. Al schat ik ook Vacansoleil hoger in de Skil, maar goed. Er moeten toch wat fransen daar aan de start staan. Hopelijk staan er in Rotterdam ook 2 of wel 3 Nederlandse Teams aan de start.

hadhet wel leuk gevonden om nog een Italiaans Team aan de start te zien verschijnen, maar ach die Italiaanse knapen zijn al niet de schoonste jongentjes van de klas en Lampre trapt ook nooit een deuk in een pakje boter in de Tour, dus ik snap wel waarom ze niet hoeven te komen.
pi_67143776
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad. Die hebben bijvoorbeeld ook nog Lagutin, Leukemans en een Westra naast het rijtje dat je noemt.
pi_67143929
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vacansoleil is nog niet zo lang in het wielerpeloton en heeft zich zodoende nog onvoldoende kunnen profileren. Daarnaast is de kans al heel groot dat die ploeg start in de Vuelta en twee grote rondes op rij met een dergelijk smalle selectie is eigenlijk niet te doen.
Vacansoleil heeft ook nog geen binding met ASO. Denk dat Houanard eventueel ook wel de Tour kan gaan rijden.
pi_67144265
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Aah ik dacht dat je 'later invullen' bedoelde...
Maar in dat geval wil ik daar tegenin brengen wat TheArt erover zei
pi_67144299
Voor Skil gewoon helemaal geweldig. Het plaatsje van het aanvallende kleine ploegje was nog open en is bij deze ingevuld. Ze zullen enkele etappes kleur gaan geven en hopelijk met de aanvallen in beeld rijden. Dat is wat de ASO wil en wat Skil wil.

In elk geval leuk om 2 Nederlandse ploegen te hebben, ondanks dat er best betere gegadigde voor deze plek waren.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 maart 2009 @ 18:45:16 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_67144647
Zal Evert ook de Tour doen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_67144856
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:45 schreef tong80 het volgende:
Zal Evert ook de Tour doen ?

Ik vrees weer voor Herbert
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 maart 2009 @ 18:52:53 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_67144895
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:51 schreef Wilskracht het volgende:

[..]

Ik vrees ook.

Evert wordt onderschat denk ik als wiellerkenner

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_67145001
Ik zie Veelers wel een etappe winnen
pi_67145386
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2009 @ 19:16:21 #155
73911 ultra_ivo
pi_67145661
Terug in de tijd, Skil voorop in een lange vlucht. Zo ken ik het uit de beginjaren van m'n Tour kijken.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:42:46 #156
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_67146759
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:51 schreef Wilskracht het volgende:

[..]

Als Hans De Clercq geen co-commentator is, kijk ik sowieso Sporza.
pi_67146936
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:32 schreef Steven184 het volgende:
In elk geval leuk om 2 Nederlandse ploegen te hebben, ondanks dat er best betere gegadigde voor deze plek waren.
Ik heb liever Skil als nutteloos ploegje dan een uit Italië of Frankrijk. Daar heb ik helemaal niks mee.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:51:35 #158
11102 knep
Mountainfreak
pi_67154143
Leuk voor Skil .
Goed voor het Nederlandse wielrennen .
pi_67154378
Voor Skil en het Nederlandse wielrennen natuurlijk een prima ontwikkeling
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_67157080
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:00 schreef Venga het volgende:
Van alle Nederlanders in de ploeg heeft enkel Eltink ooit een GT gereden, maar wel leuk voor mannen als De Kort, Veelers, Timmer etc dat ze nu een goede kans maken op Tour-deelname.
De Kort reed een paar jaar terug de Giro.
pi_67157108
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:42 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Als Hans De Clercq geen co-commentator is, kijk ik sowieso Sporza.
Ghans met z'n piepstem
  Trouwste user 2022 woensdag 18 maart 2009 @ 17:56:47 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_67176730
Leuk 2 Nederlandse ploegen

pi_67207417
Erg leuk voor skil!

Ben ''gvd'' 1e week op vakantie vd Tour. Daarna gelukkig wel 2 weken aanwezig !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:52:52 #164
40566 Ericr
Livewrong
pi_67207585
Lijkt me een mooie vrijbuitersploeg die zeker in de vlakke ritten kan zorgen voor wat spektakel.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:21:20 #165
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_67208429
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:47 schreef Roycoooooo het volgende:
Erg leuk voor skil!

Ben ''gvd'' 1e week op vakantie vd Tour. Daarna gelukkig wel 2 weken aanwezig !
Heb ik nog nooit als probleem gezien. Gewoon om 3 uur naar de plaatselijke bar en kijken maar.
pi_67209591
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:21 schreef Chielus het volgende:

[..]

Heb ik nog nooit als probleem gezien. Gewoon om 3 uur naar de plaatselijke bar en kijken maar.
Inderdaad, afgelopen zomer in Frankrijk ook veel gedaan, best gezellig.
pi_68669542
Van de Skil-site:
quote:
Voorselectie Skil-Shimano Tour de France 2009: Fumiyuki Beppu (Jap), Simon Geschke (Dui), Floris Goesinnen (Ned), Jonathan Hivert (Fra), Kenny van Hummel (Ned), Thierry Hupond (Fra), Koen de Kort (Ned), Cyril Lemoine (Fra), Piet Rooijakkers (Ned), Albert Timmer (Ned), Tom Veelers (Ned) en Robert Wagner (Dui).
pi_68670084
Ik ga de tour live zien in de bergen (op de Saissies) en de dag erna met de tijdrit in Annecy.
pi_68670222
Ik haat m'n ex steeds meer.
Ze zitten in juli op vakantie vlak bij Annecy. Als ze 't niet uit had gemaakt was ik meegeweest op vakantie
pi_68673840
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:27 schreef Wombcat het volgende:
Ik ga de tour live zien in de bergen (op de Saissies) en de dag erna met de tijdrit in Annecy.
Nice
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 4 mei 2009 @ 22:55:29 #171
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68674354
quote:
Voorselectie Skil-Shimano Tour de France 2009: Fumiyuki Beppu (Jap), Simon Geschke (Dui), Floris Goesinnen (Ned), Jonathan Hivert (Fra), Kenny van Hummel (Ned), Thierry Hupond (Fra), Koen de Kort (Ned), Cyril Lemoine (Fra), Piet Rooijakkers (Ned), Albert Timmer (Ned), Tom Veelers (Ned) en Robert Wagner (Dui).
Hivert lijkt me een zekerheidje na zijn Parijs-Nice.
Ik vraag me af of ze een sprinter gaan meenemen. Ik denk zeker geen 2 dus dan zou er van het koppel Veelers/van Hummel iemand moeten afvallen. In de massasprint lijken ze me echt kansloos, alle wereldtoppers staan aan de start. Cavendish, Freire, Bennati enz.

Zijn er nog 11 over en moeten er nog 2 weg.
pi_68674906
Beiden kunnen toch wel meer dan sprinten lijkt me. Altijd lekker als eentje in een groepje zit, dan kan ie het afmaken.
pi_68700677
Grappig, de Giro is nog niet eens begonnen, en er zijn nu al meer Tour dan Giro topics
pi_68700916
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:16 schreef Sautor het volgende:
Grappig, de Giro is nog niet eens begonnen, en er zijn nu al meer Tour dan Giro topics
Eigenlijk is dat triest De Giro is een veel mooiere koers, al zal daar het gros van de mensen nooit achter komen.

Maar goed, aan de andere kant is het logisch. Dat is bijna altijd zo.
pi_68701211
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:23 schreef TheArt het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat triest De Giro is een veel mooiere koers, al zal daar het gros van de mensen nooit achter komen.

Maar goed, aan de andere kant is het logisch. Dat is bijna altijd zo.
Logisch is het zeker Tour leeft meer bij de mensen, meer commercie enzovoorts. Giro is wat parcoursen betreft ook veel mooier en het deelnemersveld hoeft vaak ook niet onder te doen op die Giro wat Cunego won na dan. Toen was het alleen Saeco (lees Cunego - Simoni) tegen de rest
pi_68701345
Van Hummel lijkt te solliciteren voor een plekje in de Tourploeg van Skil: tweede in de Scheldeprijs en de de Ronde van Drenthe, vorig week won hij in de Ronde van Overijssel en nu wint hij ook nog een etappe in Duinkerken, voor kleine Chavanel en De Jongh. Knap!
pi_68701424
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:39 schreef marcodej het volgende:
Van Hummel lijkt te solliciteren voor een plekje in de Tourploeg van Skil: tweede in de Scheldeprijs en de de Ronde van Drenthe, vorig week won hij in de Ronde van Overijssel en nu wint hij ook nog een etappe in Duinkerken, voor kleine Chavanel en De Jongh. Knap!
Hoezo zit Eltink eigenlijk helemaal niet in de voorselectie? Voortschrijdend inzicht, slechte vorm of gewoon een kwestie van betere klassementsmannen als Hivert?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:46:29 #178
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68701563
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:41 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Hoezo zit Eltink eigenlijk helemaal niet in de voorselectie? Voortschrijdend inzicht, slechte vorm of gewoon een kwestie van betere klassementsmannen als Hivert?
Waarom zou je hem op willen stellen dan?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_68702675
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:46 schreef kawotski het volgende:

[..]

Waarom zou je hem op willen stellen dan?
Is toch een van de weinige mannen met ervaring in een grote ronde. Samen met De Kort de enige van de ploeg die ooit een grote ronde reed.
pi_68702898
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is toch een van de weinige mannen met ervaring in een grote ronde. Samen met De Kort de enige van de ploeg die ooit een grote ronde reed.
Eltink rijdt al het hele seizoen geen deuk in een pak boter. Toch had ik hem wel bij die voorselectie gezet. Je weet nooit hoe die nog gaat rijden.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:30:03 #181
67640 SaintOfKillers
pi_68703146
Ze kunnen er nog altijd op terugkomen. Als hij plots de sterren van de hemel gaat rijden, gaan ze 'm niet thuis laten omdat hij helaas niet in de voorselectie zat.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:42:31 #182
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68703646
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik denk dat ze voor wat ontsnappingen gaan of een massasprintje, ik zie Eltink daar niet een echte rol in hebben.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_68703979
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:42 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik denk dat ze voor wat ontsnappingen gaan of een massasprintje, ik zie Eltink daar niet een echte rol in hebben.
In de bergen zijn geen ontsnappingen mogelijk?
pi_68704559
tour (L)
pi_68707517
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:42 schreef kawotski het volgende:

[..]

Een goede Eltink (die we nog niet gezien hebben dit jaar) is juist iemand met een aardige sprint en een aardige klim in de benen, kortom perfect voor ontsnappingen in de niet-vlakke ritten.
Als hij plots die benen terug kan vinden in rondjes als Luxemburg en Ster Elektrotoer zal ik hem toch wel meenemen, hij heeft toch al zes grote rondes uitgereden.. twee keer zelfs twee in één jaar en volgens mij altijd bij de betere helft van het klassement gezeten. Wat dat betreft wel een zekerheidje dus.
pi_68718397
Duitse zenders doen toch live verslag van Tour
quote:
De Duitse televisiezenders ARD en ZDF doen dit jaar toch voor een deel live verslag van de Ronde van Frankrijk. Woordvoerder Harald Dietz van de ARD heeft dit dinsdag gezegd.

De Duitse kijkers kunnen in ieder geval reken op een rechtstreeks verslag van een half uur. ''We willen altijd over de Tour berichten. We hebben alleen gezegd dat we geen lange live-uitzendingen meer gaan doen.''

Bekentenis

De ARD en ZDF besloten vorig jaar na de bekentenis van de Oostenrijkse renner Bernhard Kohl in 2009 geen live-beelden van de Ronde van Frankrijk uit te zenden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 07:48:44 #187
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68718410
alvast zin in dus
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_68735910
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:22 schreef DutchSL het volgende:
zal ik hem toch wel meenemen,
Hé, hebben we inside info hier?
pi_68738180
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 07:46 schreef Bruce117 het volgende:
Duitse zenders doen toch live verslag van Tour
[..]
Vanaf welke etappe zullen ze dit keer gaan boycotten?
pi_68739064
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Vanaf welke etappe zullen ze dit keer gaan boycotten?
Etappe 11, waar de eerste Duitser wordt betrapt.
pi_69093633
Dit jaar is Cofidis de eerste ploeg die de selectie al rond heeft.

Stéphane Augé (Fra), Samuel Dumoulin (Fra), Leonardo Duque (Col), Bingen Fernandez (Spa), Christophe Kern (Fra), Sébastien Minard (Fra), Amaël Moinard (Fra), David Moncoutié (Fra) en Rémi Pauriol (Fra)

Geen Taaramae, dat vind ik dan weer jammer. Ook geen El Fares. Twee Tourdebutanten in de selectie: Minard en Kern.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:38:57 #192
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69094094
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:23 schreef TheArt het volgende:
Dit jaar is Cofidis de eerste ploeg die de selectie al rond heeft.

Stéphane Augé (Fra), Samuel Dumoulin (Fra), Leonardo Duque (Col), Bingen Fernandez (Spa), Christophe Kern (Fra), Sébastien Minard (Fra), Amaël Moinard (Fra), David Moncoutié (Fra) en Rémi Pauriol (Fra)

Geen Taaramae, dat vind ik dan weer jammer. Ook geen El Fares. Twee Tourdebutanten in de selectie: Minard en Kern.
Die Taaramae doet het inderdaad wel goed de laatste tijd, zullen ze wel inde Vuelta inzetten lijkt me
pi_69122742
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 07:48 schreef Manu82 het volgende:
alvast zin in dus
Hier ook.
pi_69175982
Voorselecties Astana en Silence-Lotto:
quote:
Astana:

- ARMSTRONG Lance
- BAZAYEV Assan
- CONTADOR VELASCO Alberto
- HORNER Christopher
- IGLINSKIY Maxim
- KLÖDEN Andreas
- LEIPHEIMER Levi
- MURAVYEV Dmitriy
- NOVAL GONZALEZ Benjamin
- PAULINHO Sergio Miguel Moreira
- POPOVYCH Yaroslav
- RAST Grégory
- RUBIERA VIGIL José Luis
- VAITKUS Tomas
- ZUBELDIA AGIRRE Haimar
quote:
Silence-Lotto:

- AERTS Mario
- BRANDT Christophe
- CRETSKENS Wilfried
- DEKKER Thomas
- DELAGE Mickaël
- EVANS Cadel
- HOSTE Leif
- LANG Sebastian
- LLOYD Matthew
- SCHEIRLINCKX Staf
- SENTJENS Roy
- VAN AVERMAET Greg
- VAN DEN BROECK Jurgen
- VANSUMMEREN Johan
- WEGELIUS Charles
quote:
  dinsdag 19 mei 2009 @ 01:03:33 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69176110
Ik vraag me toch werkelijk af hoe ze dat bij Astana gaan aanpakken. Ze hebben een aantal potentiële kopmannen, namelijk Armstrong, Contador, Leipheimer en Klöden. Wie zal zich wel of niet willen schikken in een knechtenrol? Mij lijkt dat met deze toppers tweespalt in de ploeg kan ontstaan. Vooral Contador vs. Armstrong. Veegt Armstrong zijn stoep nu al schoon door te zeggen dat ie in de Giro voor Leipheimer rijdt, met als wederdienst een knechtenrol in de Tour voor Leipo?

En Klöden? Wat moet men daar mee nu die onthullingen over Telekom/T-Mobile zijn gedaan?

En Silence, is dat niet opnieuw te zwak in de breedte? Men moest zonodig een meesterknecht voor Evans in de bergen hebben. Wie gaat die rol op zich nemen? Van den Broekck, Lang? Ik zie Dekker in het hooggebergte echt niet meekomen. Bovendien kunnen die andere 2 bij lange na niet tippen aan een Leipheimer of Horner.
pi_69176295
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 01:03 schreef Szura het volgende:
Ik vraag me toch werkelijk af hoe ze dat bij Astana gaan aanpakken. Ze hebben een aantal potentiële kopmannen, namelijk Armstrong, Contador, Leipheimer en Klöden. Wie zal zich wel of niet willen schikken in een knechtenrol? Mij lijkt dat met deze toppers tweespalt in de ploeg kan ontstaan. Vooral Contador vs. Armstrong. Veegt Armstrong zijn stoep nu al schoon door te zeggen dat ie in de Giro voor Leipheimer rijdt, met als wederdienst een knechtenrol in de Tour voor Leipo?

En Klöden? Wat moet men daar mee nu die onthullingen over Telekom/T-Mobile zijn gedaan?

En Silence, is dat niet opnieuw te zwak in de breedte? Men moest zonodig een meesterknecht voor Evans in de bergen hebben. Wie gaat die rol op zich nemen? Van den Broekck, Lang? Ik zie Dekker in het hooggebergte echt niet meekomen. Bovendien kunnen die andere 2 bij lange na niet tippen aan een Leipheimer of Horner.
Leipheimer zal overduidelijk gaan knechten. Zubeldia en Horner zijn ook gewoon bereid te gaan knechten, Klöden ook als die uberhaupt start.

Wat Silence betreft, dit is veruit de sterkste ploeg die ze hier aan de start gaan krijgen sinds Evans er rijdt. In eerste instantie was Kohl natuurlijk aangetrokken als meesterknecht voor Evans, maar als Dekker in normale doen is kan die gewoon een heel eind mee. Als VDB z'n Giro-vorm heeft kan die ook lang mee, Aerts, Lloyd en Wegelius kunnen ook lang mee als ze hun dag hebben. Geen enkele andere ploeg heeft natuurlijk 4 renners die potentieel de Tour zouden kunnen winnen (Contador, Leipheimer, Klöden, Armstrong) en ordinaire knechten die zelf top-10 kunnen rijden (Popovych, Zubeldia, Horner) dus die vergelijking is niet fair.
pi_69178438
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 01:03 schreef Szura het volgende:

Wordt interessant voer voor de sportpsychologen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:08:55 #198
40566 Ericr
Livewrong
pi_69178788
Gedeeld kopmanschap lost zich vanzelf wel op. Of ze falen allebei, in het geval Astana niet waarschijnlijk, of 1 van de kopmannen faalt. Denk dat Contador en Armstrong kopman zijn en Leipheimer het dit jaar moet hebben van de Giro. Leipheimer kan maar bogen op 1 Tour waar hij kans maakte op de overwinning, t.o.v. Armstrong en Contador lijkt me dat te weinig om uitgespeeld te worden als kopman.
pi_69183215
quote:
Rabobank kent eerste zes namen voor Tour de France

De Rabobank wielerploeg zegt te weten welke zes renners in ieder geval de Tour de France gaan rijden. Manager Harold Knebel vertelt aan Wieler Revue dat Denis Menchov, Robert Gesink, Oscar Freire (foto), Juan Manuel Garate, Juan Antonio Flecha en Laurens ten Dam zeker op 4 juli in Monaco van start gaan. De strijd om de resterende drie plaats ligt nog open. (JB)

Sportweek
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:47:03 #200
40566 Ericr
Livewrong
pi_69183785
Ik zou zeggen gooi Tjallingii, Niermann er bij. Verder misschien Moerenhout, Tankink of Clement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')