abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:19:22 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67140243
We weten in ieder geval al om welke renners ze gaan vechten in "Adopteer hier een Tour-renner".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67140257
Ik denk dat er minstens 3 Fransen in die ploeg opgenomen gaan worden (Lemoine, Hupond en Hivert) en misschien wel 4 (Houanard of Deroo). Dan zal Wagner ook nog wel een kans maken, net als Beppu en dan zal het voor de rest wel opgevuld worden met Nederlanders (Rooijakkers, Timmer, Veelers, De Kort, Van Hummel en/of Eltink).

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 17-03-2009 16:29:33 ]
pi_67140632
pi_67140663
Erg leuk voor Skil
pi_67140913
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
We weten in ieder geval al om welke renners ze gaan vechten in "Adopteer hier een Tour-renner".
Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.

Leuk zeg, een paar Fransen die gaan strijden om top-30 te rijden en hier en daar wat renners die in een kansloze vroege vlucht zitten
pi_67140975
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.

Leuk zeg, een paar Fransen die gaan strijden om top-30 te rijden en hier en daar wat renners die in een kansloze vroege vlucht zitten
Ach, in principe is dat ook al jaren wat Agritubel doet en die plaats wordt ook niet opgelaten. Sterker nog, Agritubel heeft als het bergop gaat nog een mindere ploeg dan Skil.

Ik zou Skil ook niet zo snel uitnodigen, maar de keuze valt absoluut uit te leggen.
pi_67141279
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ach, in principe is dat ook al jaren wat Agritubel doet en die plaats wordt ook niet opgelaten. Sterker nog, Agritubel heeft als het bergop gaat nog een mindere ploeg dan Skil.

Ik zou Skil ook niet zo snel uitnodigen, maar de keuze valt absoluut uit te leggen.
Mwah, ik zou Agritubel bergop zeker niet zwakker inschatten en daarnaast hebben zij daarbuiten genoeg aantrekkelijke figuren om een uitnodiging te rechtvaardigen.
pi_67141366
quote:

[..]

Wie zou jij liever zien?
pi_67141417
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mwah, ik zou Agritubel bergop zeker niet zwakker inschatten en daarnaast hebben zij daarbuiten genoeg aantrekkelijke figuren om een uitnodiging te rechtvaardigen.
Ze hebben Moreau, Gonzalo, Calzati en Le Boulanger die redelijk bergop kunnen. Dan schat ik Skil minstens even hoog in, maar dat maakte weinig uit.

Het probleem voor Agritubel, net zo als bij Skil, is dat ze veel te veel renners hebben die in de Tour weinig etappes vinden die voor hen echt geschikt zijn. Ze hebben vooral rouleurs die op licht heuvelachtig terrein prima uit de voeten kunnen. Maar laten we eerlijk zijn, dat heeft Skil ook. Alleen zijn er zo weinig etappes in de Tour en als die er zijn, worden dat toch meestal sprints. Dan moet je al eens een kans hebben zoals het misrekenen bij Dumoulin en co. vorig jaar en daar zaten ze met Feillu wel mee in de vlucht. Ik zou niet weten waarom Skil dat niet zou kunnen.
pi_67141663
Skil in de Tour betekent toch weer 3 of 4 Nederlanders extra.
Kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre zij daar kwalitatief iets te zoeken hebben.
Van alle Nederlanders in de ploeg heeft enkel Eltink ooit een GT gereden, maar wel leuk voor mannen als De Kort, Veelers, Timmer etc dat ze nu een goede kans maken op Tour-deelname.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:10:41 #136
67640 SaintOfKillers
pi_67141939
quote:

[..]

Tja, als je de ploeg bekijkt, lijkt het (met alle respect) een lachertje.

Anderzijds zie ik weinig andere opties bij die procontinentale ploegen die duidelijk veel beter zouden zijn (ook weinig die duidelijk veel slechter zouden zijn, maar goed, ze hebben nu eenmaal wat Fransen). Tja, die Italianen van LPR en Diquigiovanni zijn in principe veel interessanter, maar die lijken nooit een optie te zijn geweest, ietwat dubieuze ploegen die sowieso maar half gemotiveerd met een B-ploeg zouden komen. Verder Barloworld, maar die zullen dan wel "gestraft" zijn voor Duenas.

Je kan je dan afvragen of je wel noodzakelijk 20 ploegen móet uitnodigen, maar meestal zijn die kleintjes net de ploegen die er nog iets van willen maken. Het zou me niet eens verbazen indien zo'n Skil-Fransoos in het geel sukkelt zoals Agritubel'er Feillu vorig jaar en dat de rest het allemaal wel goed en schattig vindt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67141958
Ik denk dat ze dan met 4 Nederlanders, 3 Fransen, een Duitser en een Jap gaan rijden.
Dus dan wordt het zoiets:

Tom Veelers
Koen de Kort
Albert Timmer
Floris Goesinnen
Jonathan Hivert
Thierry Hupond
Cyril Lemoine
Robert Wagner
Fumiyuki Beppu
pi_67141997
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef Chiappucci het volgende:
Ik denk dat ze dan met 4 Nederlanders, 3 Fransen, een Duitser en een Jap gaan rijden.
Dus dan wordt het zoiets:

Tom Veelers
Koen de Kort
Albert Timmer
Floris Goesinnen
Jonathan Hivert
Thierry Hupond
Cyril Lemoine
Robert Wagner
Fumiyuki Beppu
Dit zou zo maar eens de juiste ploeg kunnen zijn. Ik zou het ook wel logisch vinden ook. Eventueel nog een vierde Fransman, die dan ten koste gaat van Wagner ofzo.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:23:56 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67142341
Echt top voor Skil en ook voor het Nederlandse wielrennen natuurlijk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_67142455
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wie zou jij liever zien?
Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ze hebben Moreau, Gonzalo, Calzati en Le Boulanger die redelijk bergop kunnen. Dan schat ik Skil minstens even hoog in, maar dat maakte weinig uit.

Het probleem voor Agritubel, net zo als bij Skil, is dat ze veel te veel renners hebben die in de Tour weinig etappes vinden die voor hen echt geschikt zijn. Ze hebben vooral rouleurs die op licht heuvelachtig terrein prima uit de voeten kunnen. Maar laten we eerlijk zijn, dat heeft Skil ook. Alleen zijn er zo weinig etappes in de Tour en als die er zijn, worden dat toch meestal sprints. Dan moet je al eens een kans hebben zoals het misrekenen bij Dumoulin en co. vorig jaar en daar zaten ze met Feillu wel mee in de vlucht. Ik zou niet weten waarom Skil dat niet zou kunnen.
Van die twee ploegen zie ik alleen Moreau in staat echt mee te doen, al denk ik dat dat ook geschiedenis is. Voor de rest dus allebei een paar mannen die top-30 kunnen rijden in het klassement. Verschil is dat Agritubel buiten die semi-klimmers gewoon een redelijke ploeg op kan stellen, terwijl Skil buiten die Fransen eigenlijk niks te zoeken in de Tour. En daarnaast heeft Agritubel ook iemand die echt mee kan doen in sprints, al hebben ze tov vorig jaar wel Casper verloren natuurlijk.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:30:28 #141
67640 SaintOfKillers
pi_67142586
Ik zou denken dat Vacansoleil met Carrara, Lowik, Vierhouten, Lhotellerie, Cooke, Bozic, De Vocht, Traksel en eventueel nog een andere jonge Nederlander een iets boeiendere ploeg zou kunnen opstellen (om het in Nederland te houden).
pi_67142721
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.
[..]

Van die twee ploegen zie ik alleen Moreau in staat echt mee te doen, al denk ik dat dat ook geschiedenis is. Voor de rest dus allebei een paar mannen die top-30 kunnen rijden in het klassement. Verschil is dat Agritubel buiten die semi-klimmers gewoon een redelijke ploeg op kan stellen, terwijl Skil buiten die Fransen eigenlijk niks te zoeken in de Tour. En daarnaast heeft Agritubel ook iemand die echt mee kan doen in sprints, al hebben ze tov vorig jaar wel Casper verloren natuurlijk.
Ach openlaten is ook onzin. Waarom zou je een 20e ploeg per se moeten thuislaten als je er 20 aan de start wilt hebben. Ik zie dan niet in waarom ze niet een frisse ploeg aan de start moeten brengen met een paar goede jonge Fransen en daarnaast een paar aanvallers pur sang. Kan alleen maar goed zijn voor de Tour. Iemand anders haalde het al aan op het prikbord. Je kan beter een puur aanvallend team uitnodigen dan een ploeg met sprinter nummero 18 en klassementsrenners nummero 34. De kans dat die het redden, is ook bijzonder klein. Dan vind ik een extra aanvallende ploeg absoluut geen slechte keuze.
pi_67142782
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou denken dat Vacansoleil met Carrara, Lowik, Vierhouten, Lhotellerie, Cooke, Bozic, De Vocht, Traksel en eventueel nog een andere jonge Nederlander een iets boeiendere ploeg zou kunnen opstellen (om het in Nederland te houden).
Vacansoleil is nog niet zo lang in het wielerpeloton en heeft zich zodoende nog onvoldoende kunnen profileren. Daarnaast is de kans al heel groot dat die ploeg start in de Vuelta en twee grote rondes op rij met een dergelijk smalle selectie is eigenlijk niet te doen.
pi_67143172
Geweldig!! Als Nederlander vind ik het leuk om een 2e Nederlandse ploeg te zien, hoe sterk of zwak ze ook zijn. De kleine franse ploegen zorgden de laatste jaren altijd wel voor amusement tijdens de tour.
Ik denk dat Skil ook lekker elke dag meezit in een vlucht. Het zou geweldig zijn als een Nederlandse Skil een etappe wint, na aantal tours sinds Weening.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:11:28 #145
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_67143773
Voor het Nederlandse wielrennen zeker een goede zaak. Al schat ik ook Vacansoleil hoger in de Skil, maar goed. Er moeten toch wat fransen daar aan de start staan. Hopelijk staan er in Rotterdam ook 2 of wel 3 Nederlandse Teams aan de start.

hadhet wel leuk gevonden om nog een Italiaans Team aan de start te zien verschijnen, maar ach die Italiaanse knapen zijn al niet de schoonste jongentjes van de klas en Lampre trapt ook nooit een deuk in een pakje boter in de Tour, dus ik snap wel waarom ze niet hoeven te komen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_67143776
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Inderdaad. Die hebben bijvoorbeeld ook nog Lagutin, Leukemans en een Westra naast het rijtje dat je noemt.
pi_67143929
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vacansoleil is nog niet zo lang in het wielerpeloton en heeft zich zodoende nog onvoldoende kunnen profileren. Daarnaast is de kans al heel groot dat die ploeg start in de Vuelta en twee grote rondes op rij met een dergelijk smalle selectie is eigenlijk niet te doen.
Vacansoleil heeft ook nog geen binding met ASO. Denk dat Houanard eventueel ook wel de Tour kan gaan rijden.
pi_67144265
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Aah ik dacht dat je 'later invullen' bedoelde...
Maar in dat geval wil ik daar tegenin brengen wat TheArt erover zei
pi_67144299
Voor Skil gewoon helemaal geweldig. Het plaatsje van het aanvallende kleine ploegje was nog open en is bij deze ingevuld. Ze zullen enkele etappes kleur gaan geven en hopelijk met de aanvallen in beeld rijden. Dat is wat de ASO wil en wat Skil wil.

In elk geval leuk om 2 Nederlandse ploegen te hebben, ondanks dat er best betere gegadigde voor deze plek waren.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 maart 2009 @ 18:45:16 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_67144647
Zal Evert ook de Tour doen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')