Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
We weten in ieder geval al om welke renners ze gaan vechten in "Adopteer hier een Tour-renner".
Ach, in principe is dat ook al jaren wat Agritubel doet en die plaats wordt ook niet opgelaten. Sterker nog, Agritubel heeft als het bergop gaat nog een mindere ploeg dan Skil.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.
Leuk zeg, een paar Fransen die gaan strijden om top-30 te rijden en hier en daar wat renners die in een kansloze vroege vlucht zitten
Mwah, ik zou Agritubel bergop zeker niet zwakker inschatten en daarnaast hebben zij daarbuiten genoeg aantrekkelijke figuren om een uitnodiging te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, in principe is dat ook al jaren wat Agritubel doet en die plaats wordt ook niet opgelaten. Sterker nog, Agritubel heeft als het bergop gaat nog een mindere ploeg dan Skil.
Ik zou Skil ook niet zo snel uitnodigen, maar de keuze valt absoluut uit te leggen.
Wie zou jij liever zien?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad. Leuk voor Skil, maar die plek hadden ze beter open kunnen laten in mijn ogen.
Ze hebben Moreau, Gonzalo, Calzati en Le Boulanger die redelijk bergop kunnen. Dan schat ik Skil minstens even hoog in, maar dat maakte weinig uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mwah, ik zou Agritubel bergop zeker niet zwakker inschatten en daarnaast hebben zij daarbuiten genoeg aantrekkelijke figuren om een uitnodiging te rechtvaardigen.
Tja, als je de ploeg bekijkt, lijkt het (met alle respect) een lachertje.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit zou zo maar eens de juiste ploeg kunnen zijn. Ik zou het ook wel logisch vinden ook. Eventueel nog een vierde Fransman, die dan ten koste gaat van Wagner ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:11 schreef Chiappucci het volgende:
Ik denk dat ze dan met 4 Nederlanders, 3 Fransen, een Duitser en een Jap gaan rijden.
Dus dan wordt het zoiets:
Tom Veelers
Koen de Kort
Albert Timmer
Floris Goesinnen
Jonathan Hivert
Thierry Hupond
Cyril Lemoine
Robert Wagner
Fumiyuki Beppu
Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.quote:
Van die twee ploegen zie ik alleen Moreau in staat echt mee te doen, al denk ik dat dat ook geschiedenis is. Voor de rest dus allebei een paar mannen die top-30 kunnen rijden in het klassement. Verschil is dat Agritubel buiten die semi-klimmers gewoon een redelijke ploeg op kan stellen, terwijl Skil buiten die Fransen eigenlijk niks te zoeken in de Tour. En daarnaast heeft Agritubel ook iemand die echt mee kan doen in sprints, al hebben ze tov vorig jaar wel Casper verloren natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hebben Moreau, Gonzalo, Calzati en Le Boulanger die redelijk bergop kunnen. Dan schat ik Skil minstens even hoog in, maar dat maakte weinig uit.
Het probleem voor Agritubel, net zo als bij Skil, is dat ze veel te veel renners hebben die in de Tour weinig etappes vinden die voor hen echt geschikt zijn. Ze hebben vooral rouleurs die op licht heuvelachtig terrein prima uit de voeten kunnen. Maar laten we eerlijk zijn, dat heeft Skil ook. Alleen zijn er zo weinig etappes in de Tour en als die er zijn, worden dat toch meestal sprints. Dan moet je al eens een kans hebben zoals het misrekenen bij Dumoulin en co. vorig jaar en daar zaten ze met Feillu wel mee in de vlucht. Ik zou niet weten waarom Skil dat niet zou kunnen.
Ach openlaten is ook onzin. Waarom zou je een 20e ploeg per se moeten thuislaten als je er 20 aan de start wilt hebben. Ik zie dan niet in waarom ze niet een frisse ploeg aan de start moeten brengen met een paar goede jonge Fransen en daarnaast een paar aanvallers pur sang. Kan alleen maar goed zijn voor de Tour. Iemand anders haalde het al aan op het prikbord. Je kan beter een puur aanvallend team uitnodigen dan een ploeg met sprinter nummero 18 en klassementsrenners nummero 34. De kans dat die het redden, is ook bijzonder klein. Dan vind ik een extra aanvallende ploeg absoluut geen slechte keuze.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.
[..]
Van die twee ploegen zie ik alleen Moreau in staat echt mee te doen, al denk ik dat dat ook geschiedenis is. Voor de rest dus allebei een paar mannen die top-30 kunnen rijden in het klassement. Verschil is dat Agritubel buiten die semi-klimmers gewoon een redelijke ploeg op kan stellen, terwijl Skil buiten die Fransen eigenlijk niks te zoeken in de Tour. En daarnaast heeft Agritubel ook iemand die echt mee kan doen in sprints, al hebben ze tov vorig jaar wel Casper verloren natuurlijk.
Vacansoleil is nog niet zo lang in het wielerpeloton en heeft zich zodoende nog onvoldoende kunnen profileren. Daarnaast is de kans al heel groot dat die ploeg start in de Vuelta en twee grote rondes op rij met een dergelijk smalle selectie is eigenlijk niet te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou denken dat Vacansoleil met Carrara, Lowik, Vierhouten, Lhotellerie, Cooke, Bozic, De Vocht, Traksel en eventueel nog een andere jonge Nederlander een iets boeiendere ploeg zou kunnen opstellen (om het in Nederland te houden).
Inderdaad. Die hebben bijvoorbeeld ook nog Lagutin, Leukemans en een Westra naast het rijtje dat je noemt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zou denken dat Vacansoleil met Carrara, Lowik, Vierhouten, Lhotellerie, Cooke, Bozic, De Vocht, Traksel en eventueel nog een andere jonge Nederlander een iets boeiendere ploeg zou kunnen opstellen (om het in Nederland te houden).
Vacansoleil heeft ook nog geen binding met ASO. Denk dat Houanard eventueel ook wel de Tour kan gaan rijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vacansoleil is nog niet zo lang in het wielerpeloton en heeft zich zodoende nog onvoldoende kunnen profileren. Daarnaast is de kans al heel groot dat die ploeg start in de Vuelta en twee grote rondes op rij met een dergelijk smalle selectie is eigenlijk niet te doen.
Aah ik dacht dat je 'later invullen' bedoelde...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gewoon openlaten zoals ik zei. Het is nou niet omdat Skil Nederlands is, dat je ze hier ook moet willen zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |