abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf donderdag 30 oktober 2008 @ 15:43:46 #101
73911 ultra_ivo
pi_62813464
7 jaar geleden was er een fantastische etappe Antwerpen-Luik. Ik heb er iig van genoten (4x de renners gezien op 1 dag zonder een auto te gebruiken).
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:10:48 #102
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62814300
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:54 schreef thettes het volgende:
Door Antwerpen betekent mogelijk niet door Limburg en Ardennen. Dat zie ik toch liever, of ze moeten het toch combineren met een omweggetje
Nederlands Limburg zit er sowieso niet in, lijkt me. Hebben niet zo lang geleden nog een etappeaankomst mogen organiseren. Als Rotterdam het wordt, gaat er waarschijnlijk door Zeeland naar Antwerpen gefietst worden. En een Ardennenrit één of twee dagen voor de ploegentijdrit in de eerste week? Hmmm... denk het ook niet hoor.
pi_62816532
Ik denk dat ze via Antwerpen gewoon naar noordwest Frankrijk gaan boven Bretagne zijn ze dit jaar niet geweest en komen ze volgend jaar ook niet. Helaas, want het parcours is daar echt 10x niks (een mini Paris-Roubaix zullen ze vast niet doen).
  FOK!Fotograaf donderdag 30 oktober 2008 @ 17:42:11 #104
73911 ultra_ivo
pi_62816620
Parcours kan best wat worden als ze er wat Vlaamse hellingen indoen met bijv. een finish bovenop de Kasselberg.
pi_62816691
Vind het inderdaad jammer dat er nooit kasseien in zitten. Dat bijvoorbeeld een Museeuw zomaar een kwartiertje voorsprong op zo'n Escartin type had kunnen pakken.

Maarja, in de traditie wint natuurlijk de beste klimmer met tijdrijdvermogen of vice versa.
pi_62818478
Ik meen dat ze enkele jaren terug wat kasseienstroken ingepast hadden en dat toen Mayo en half Euskaltel gelijk op 10 minuten stond in de eerste week...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62819025
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:03 schreef marcodej het volgende:
Ik meen dat ze enkele jaren terug wat kasseienstroken ingepast hadden en dat toen Mayo en half Euskaltel gelijk op 10 minuten stond in de eerste week...
Ja, dat kwam door een valpartij voor de kasseistrook.
In de jaren 70 en 80 zaten er regelmatig kasseistroken in.
Wat mij betreft hoort het eigenlijk ook wel.
pi_62819708
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat kwam door een valpartij voor de kasseistrook.
In de jaren 70 en 80 zaten er regelmatig kasseistroken in.
Wat mij betreft hoort het eigenlijk ook wel.
Het hoort er wel bij ja, maar het nadeel is dat het inderdaad ook direct een heel groot deel van de spankracht kan wegnemen. Op kasseien heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en andere valpartijen. Voordeel daarvan is dan weer dat de op achterstand gereden concurrentie wel moet gaan aanvallen om tijd goed te maken. Dat maakt het dan weer leuker.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:50:06 #109
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62832117
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:38 schreef DutchSL het volgende:
Ik denk dat ze via Antwerpen gewoon naar noordwest Frankrijk gaan boven Bretagne zijn ze dit jaar niet geweest en komen ze volgend jaar ook niet. Helaas, want het parcours is daar echt 10x niks (een mini Paris-Roubaix zullen ze vast niet doen).
Ja, Antwerpen is nu al afgevallen als aankomstplaats vanwege te dicht bij Rotterdam. Zal me inderdaad niks verbazen als ze van Rotterdam via A'pen rechtstreeks naar Lille gaan of zo. Dat is zo'n 225km volgens Google Maps. Dus zonder aankomst of vertrek in België.

Het zou inderdaad best kunnen dat ze van Rotterdam via NW Frankrijk naar Bordeaux vertrekken in 2010. Kan een saaie eerste Tour-week worden.. maar dat is een beetje eigen aan de Tour.
pi_62832443
Het kan ook nog dat de Tour start in Utrecht, want dan zouden ze sowieso niet via Antwerpen gaan, maar via de Ardennen.
pi_62834979
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het hoort er wel bij ja, maar het nadeel is dat het inderdaad ook direct een heel groot deel van de spankracht kan wegnemen. Op kasseien heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en andere valpartijen. Voordeel daarvan is dan weer dat de op achterstand gereden concurrentie wel moet gaan aanvallen om tijd goed te maken. Dat maakt het dan weer leuker.
Of anders geven we door middel van loting voor de Tour een paar renners 2 minuten achterstand voor de start. Leuk, dan moeten ze gaan aanvallen!

Ben tegen de kasseien, er worden daar alleen maar belangrijke verschillen gemaakt door pech. Menchov gaat echt niet Contador er proberen af te rijden hoor. Oid. Het is alleen leuk voor renners die goed zijn op kasseien, maar die kunnen daar lekker gebruik van maken in (semi)klassiekers.
pi_62836897
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Of anders geven we door middel van loting voor de Tour een paar renners 2 minuten achterstand voor de start. Leuk, dan moeten ze gaan aanvallen!

Ben tegen de kasseien, er worden daar alleen maar belangrijke verschillen gemaakt door pech. Menchov gaat echt niet Contador er proberen af te rijden hoor. Oid. Het is alleen leuk voor renners die goed zijn op kasseien, maar die kunnen daar lekker gebruik van maken in (semi)klassiekers.
Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.
pi_62836982
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.
Helemaal mee eens. Je hebt in het jaar genoeg sprintersetappes, maar die ga je er toch ook niet uithalen. Beetje een non-argument ratjetoe.
pi_62837481
Op zich heb ik niks tegen wat Parijs-Roubaix achtige toestanden in de Tour, maar dan moet wel het verschil op de kasseien gemaakt worden, en niet via valpartijen, zoals de laatste keer dat ze over kasseien gingen in de Tour (of het Passage du Gois). Dat kan alleen als het peloton veel kleiner is door bijvoorbeeld kleinere ploegen.
pi_62838340
Dat verschil in die rit van Mayo had weinig met de kasseien te maken, maar met een huis-tuin en keuken valpartij zoals die er vrijwel altijd in de eerste week zijn. Zie ook Menchov dit jaar. Ik vind het wel jammer dat hierdoor het klassement sterk beinvloed hoort, maar het hoort er wel nu eenmaal bij..

Die getijdeweg in 1999 was een ander verhaal.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:41:30 #116
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62838352
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:02 schreef TheArt het volgende:
Het kan ook nog dat de Tour start in Utrecht, want dan zouden ze sowieso niet via Antwerpen gaan, maar via de Ardennen.
Er is al gekozen voor Rotterdam alleen is dat nog niet officiëel bekend gemaakt. Vanuit Utrecht kun je ook niet in één keer naar Noord Frankrijk fietsen. Blijkbaar had de TdF directie weinig zin in een aankomst in België (en dus een extra dag in het buitenland).

Rotterdam - Lille (of Roubaix) ligt voor de hand.
pi_62838500
Ik vond die laatste rit met knikkers geweldig.
Ekimov met Hincapie op kop van het peleton met in 3de positie Armstrong en dan loeihard doorgeven. Dat beeld was gelijkaardig met pr (l)
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:58:09 #118
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_62838859
mooie 2de rit langs de kust (ik verwacht dat de 1e etappe gewoon ook in Nederland eindigt.) met een beetje wind kan ook veel spectakel opleveren.

De Tour zal in 2010 trouwens eerst door de Alpen gaan en daarna door de Pyreneen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:06:29 #119
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62839102
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:58 schreef Chielus het volgende:
mooie 2de rit langs de kust (ik verwacht dat de 1e etappe gewoon ook in Nederland eindigt.) met een beetje wind kan ook veel spectakel opleveren.

De Tour zal in 2010 trouwens eerst door de Alpen gaan en daarna door de Pyreneen.

Ben ik nooit zo'n fan van. Ik zie de laatste bergrit liever dichter bij Parijs. Hopelijk wordt de TGV net als volgend jaar na de voorlaatste etappe weer flink ingezet.
pi_62855105
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Je hebt in het jaar genoeg sprintersetappes, maar die ga je er toch ook niet uithalen. Beetje een non-argument ratjetoe.
Hmm blijkbaar is het niet duidelijk dat dat van die klassiekers niet mijn argument tegen de kasseien is?
Ik zeg alleen dat kasseien leuk zijn voor mensen die daar goed in zijn. En dat ik dat op zichzelf nog niet genoeg vind om het in de Tour te gooien. We hoeven die renners niet superzielig te vinden, dat idee.

Voor de duidelijkheid, nogmaals, mijn argument is: door kasseien heb je een grote kans op tijdverschillen door mazzel/pech, dus door andere factoren dan rennerskwaliteiten. Goed, dat heb je altijd wel een beetje, maar waarom die andere factoren belangrijker maken? Tenzij jullie denken dat klassementsrenners gaan aanvallen op de kasseien? Het lijkt me niet, maar jullie zijn de kenners natuurlijk Dan nog vind ik trouwens dat het er niet in hoeft ->
Beetje offtopic/oninteressant wellicht: Wat maakt iets onderdeel van wielrennen? Dat er toevallig wedstrijden in worden gehouden? Als Parijs-Roubaix een veldritwedstrijd was, had veldrijden in de Tour gemoeten (bij wijze van spreken)? En waarom zou de Tour een representatief beeld van het gehele wielrennen moeten geven? TheArt verweet me laatst nog dat ik de Tour als enige belangrijke zag (was niet zo natuurlijk ). De Tour is gewoon een wedstrijd waarin 'veel' geklommen, gesprint en tegen de klok gereden wordt, en die veel mensen als de belangrijkste wedstrijd van het jaar zien. Het is niet een overview van het wielrennen, het is geen wereldkampioenschap, dus ik zou niet weten waarom er bijv. kasseien bij zouden moeten. Een aparte kasseienetapperonde zou ik daarentegen best een leuk initiatief vinden.
pi_67138601
Skil mag dus starten, Fuji-Servetto wordt geweerd.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:50:55 #122
194695 franklop
Fran knock
pi_67139092
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:36 schreef wimderon het volgende:
Skil mag dus starten, Fuji-Servetto wordt geweerd.
bron?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_67139240
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:50 schreef franklop het volgende:

[..]

bron?
Net in de uitzending op Sporza.

Hier bijv. ook:

17 maart 2009 - Skil-Shimano heeft vandaag van de organisatoren van de Tour de France gehoord dat de ploeg naar de Ronde van Frankrijk mag dit jaar. Manager Iwan Spekenbrink (foto) van de ploeg kreeg het heuglijke nieuws. Helemaal onverwacht kwam dat niet. ,,We hoopten al dat we er bij zouden zijn, hadden ook positieve signalen ontvangen, maar het is toch wachten op dat definitieve bericht. Ik denk dat we er klaar voor zijn'' Skil-Shimano was de afgelopen twee jaren al vaak uitgenodigd voor andere wedstrijden van organisator ASO. Afgelopen week was men bijvoorbeeld nog aanwezig in Parijs-Nice, waar met name Tom Veelers en Jonathan Hivert zich lieten zien.

Bron: Wieler Magazine

EDIT:
quote:
Skil-Shimano mag naar de Tour

Skil-Shimano mag naar de Tour
De organisatie van de Tour de France heeft haar wildcards uitgedeeld. Grote verrassing is de uitnodiging voor Skil-Shimano, die net als Cervélo en Agritubel op 4 juli met een selectie aan de start zullen staan in Monaco, waar de Tour dit jaar start.

De wildcard voor het Cervélo Test Team is in tegenstelling tot de Skilploeg geen verrassing. De ploeg heeft met Carlos Sastre de jongste Tourwinnaar in haar rangen. De derde wildcard ging naar het Franse Agritubel, waar Christophe Moreau een van de kopmannen is.

Skil-Shimano is de vreemde eend in de rij, maar viel de voorbije week wel op in Parijs-Nice. Onder andere Jonathan Hivert liet zich regelmatig opmerken en eindigde als achtste in het klassement. Het veelbesproken Fuji-Servetto van manager Mauro Gianetti is niet welkom.

Alle deelnemende ploegen

Ag2r-La Mondiale, Agritubel, Astana, Bbox Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne, Cervélo Test Team, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, Française des Jeux, Garmin-Slipstream, Lampre-NGC, Liquigas, Quick Step, Rabobank, Silence-Lotto, Skil-Shimano, Team Columbia-High Road, Team Katusha, Team Milram & Team Saxo Bank.

© WVCycling
EDIT:
quote:
SKIL-SHIMANO NAAR TOUR

AMSTERDAM - Skil-Shimano is naast Rabobank de tweede Nederlandse ploeg die dit jaar aan de Ronde van Frankrijk deelneemt. Dat gebeurt op basis van een wildcard. De organisator van 's wereld grootste wielerronde (ASO) stelde Skil-Shimano daar vandaag van op de hoogte.

De afgelopen jaren nam Skil-Shimano al meerdere malen deel aan wedstrijden, die door de ASO werden georganiseerd. Zo was de formatie afgelopen week ook present bij de rittenkoers Parijs-Nice.

© Telesport
Zo genoeg
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:00:27 #124
194695 franklop
Fran knock
pi_67139494
Ja hoor!

Maar keek toen je het net postte op NOS site en op Sporza.be maar daar staat het (nog) niet

danke
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:11:48 #125
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_67139950
Skill heeft een jong ploeg met een paar leuke smaakmakers, en gezien het koersen in P-N niet meer dan terecht.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')