Nederlands Limburg zit er sowieso niet in, lijkt me. Hebben niet zo lang geleden nog een etappeaankomst mogen organiseren. Als Rotterdam het wordt, gaat er waarschijnlijk door Zeeland naar Antwerpen gefietst worden. En een Ardennenrit één of twee dagen voor de ploegentijdrit in de eerste week? Hmmm... denk het ook niet hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:54 schreef thettes het volgende:
Door Antwerpen betekent mogelijk niet door Limburg en Ardennen. Dat zie ik toch liever, of ze moeten het toch combineren met een omweggetje
Ja, dat kwam door een valpartij voor de kasseistrook.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:03 schreef marcodej het volgende:
Ik meen dat ze enkele jaren terug wat kasseienstroken ingepast hadden en dat toen Mayo en half Euskaltel gelijk op 10 minuten stond in de eerste week...
Het hoort er wel bij ja, maar het nadeel is dat het inderdaad ook direct een heel groot deel van de spankracht kan wegnemen. Op kasseien heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en andere valpartijen. Voordeel daarvan is dan weer dat de op achterstand gereden concurrentie wel moet gaan aanvallen om tijd goed te maken. Dat maakt het dan weer leuker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat kwam door een valpartij voor de kasseistrook.
In de jaren 70 en 80 zaten er regelmatig kasseistroken in.
Wat mij betreft hoort het eigenlijk ook wel.
Ja, Antwerpen is nu al afgevallen als aankomstplaats vanwege te dicht bij Rotterdam. Zal me inderdaad niks verbazen als ze van Rotterdam via A'pen rechtstreeks naar Lille gaan of zo. Dat is zo'n 225km volgens Google Maps. Dus zonder aankomst of vertrek in België.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:38 schreef DutchSL het volgende:
Ik denk dat ze via Antwerpen gewoon naar noordwest Frankrijk gaan boven Bretagne zijn ze dit jaar niet geweest en komen ze volgend jaar ook niet. Helaas, want het parcours is daar echt 10x niks (een mini Paris-Roubaix zullen ze vast niet doen).
Of anders geven we door middel van loting voor de Tour een paar renners 2 minuten achterstand voor de start. Leuk, dan moeten ze gaan aanvallen!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het hoort er wel bij ja, maar het nadeel is dat het inderdaad ook direct een heel groot deel van de spankracht kan wegnemen. Op kasseien heb je nu eenmaal meer kans op lekke banden en andere valpartijen. Voordeel daarvan is dan weer dat de op achterstand gereden concurrentie wel moet gaan aanvallen om tijd goed te maken. Dat maakt het dan weer leuker.
Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of anders geven we door middel van loting voor de Tour een paar renners 2 minuten achterstand voor de start. Leuk, dan moeten ze gaan aanvallen!![]()
Ben tegen de kasseien, er worden daar alleen maar belangrijke verschillen gemaakt door pech. Menchov gaat echt niet Contador er proberen af te rijden hoor. Oid. Het is alleen leuk voor renners die goed zijn op kasseien, maar die kunnen daar lekker gebruik van maken in (semi)klassiekers.
Helemaal mee eens. Je hebt in het jaar genoeg sprintersetappes, maar die ga je er toch ook niet uithalen. Beetje een non-argument ratjetoe.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.
Er is al gekozen voor Rotterdam alleen is dat nog niet officiëel bekend gemaakt. Vanuit Utrecht kun je ook niet in één keer naar Noord Frankrijk fietsen. Blijkbaar had de TdF directie weinig zin in een aankomst in België (en dus een extra dag in het buitenland).quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:02 schreef TheArt het volgende:
Het kan ook nog dat de Tour start in Utrecht, want dan zouden ze sowieso niet via Antwerpen gaan, maar via de Ardennen.
Ben ik nooit zo'n fan van. Ik zie de laatste bergrit liever dichter bij Parijs. Hopelijk wordt de TGV net als volgend jaar na de voorlaatste etappe weer flink ingezet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:58 schreef Chielus het volgende:
mooie 2de rit langs de kust (ik verwacht dat de 1e etappe gewoon ook in Nederland eindigt.) met een beetje wind kan ook veel spectakel opleveren.
De Tour zal in 2010 trouwens eerst door de Alpen gaan en daarna door de Pyreneen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bergen zijn ook alleen leuk voor klimmers, en die hebben daar ook hun eigen klassiekers voor, maar die ga je er toch ook niet uitlaten. Ik zie niet in waarom er geen kasseistroken in zouden mogen, dat is net zo goed een onderdeel van het wielrennen.
Hmm blijkbaar is het niet duidelijk dat dat van die klassiekers niet mijn argument tegen de kasseien is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je hebt in het jaar genoeg sprintersetappes, maar die ga je er toch ook niet uithalen. Beetje een non-argument ratjetoe.
bron?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:36 schreef wimderon het volgende:
Skil mag dus starten, Fuji-Servetto wordt geweerd.
Net in de uitzending op Sporza.quote:
EDIT:quote:Skil-Shimano mag naar de Tour
Skil-Shimano mag naar de Tour
De organisatie van de Tour de France heeft haar wildcards uitgedeeld. Grote verrassing is de uitnodiging voor Skil-Shimano, die net als Cervélo en Agritubel op 4 juli met een selectie aan de start zullen staan in Monaco, waar de Tour dit jaar start.
De wildcard voor het Cervélo Test Team is in tegenstelling tot de Skilploeg geen verrassing. De ploeg heeft met Carlos Sastre de jongste Tourwinnaar in haar rangen. De derde wildcard ging naar het Franse Agritubel, waar Christophe Moreau een van de kopmannen is.
Skil-Shimano is de vreemde eend in de rij, maar viel de voorbije week wel op in Parijs-Nice. Onder andere Jonathan Hivert liet zich regelmatig opmerken en eindigde als achtste in het klassement. Het veelbesproken Fuji-Servetto van manager Mauro Gianetti is niet welkom.
Alle deelnemende ploegen
Ag2r-La Mondiale, Agritubel, Astana, Bbox Bouygues Telecom, Caisse d'Epargne, Cervélo Test Team, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, Française des Jeux, Garmin-Slipstream, Lampre-NGC, Liquigas, Quick Step, Rabobank, Silence-Lotto, Skil-Shimano, Team Columbia-High Road, Team Katusha, Team Milram & Team Saxo Bank.
© WVCycling
Zo genoegquote:SKIL-SHIMANO NAAR TOUR
AMSTERDAM - Skil-Shimano is naast Rabobank de tweede Nederlandse ploeg die dit jaar aan de Ronde van Frankrijk deelneemt. Dat gebeurt op basis van een wildcard. De organisator van 's wereld grootste wielerronde (ASO) stelde Skil-Shimano daar vandaag van op de hoogte.
De afgelopen jaren nam Skil-Shimano al meerdere malen deel aan wedstrijden, die door de ASO werden georganiseerd. Zo was de formatie afgelopen week ook present bij de rittenkoers Parijs-Nice.
© Telesport
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |