Onterechte klacht. Net als dat profielschets topic. Beide van die "ik ben beter dan jullie omdat ik niet aan [onderwerp in TT] doe" topics. Als het om een specifiek FOK! gerelateerd iets gaat is dat prima, maar beide fenomenen zijn niet typisch iets voor FOK!. Elk forum staat of valt bij het kliekje dat er post. Als je geen vaste groep gebruikers weet te binden dan krijg je nooit een community. Het is onmogelijk om met mensen die zich totaal niet interesseren voor andere gebruikers een lopend forum te hebben.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:06 schreef Crane het volgende:
De klacht van Beauregard vond ik eigenlijk zo slecht nog niet, al was dat topic vooral een verkapt vervolgtopic op dat andere topic natuurlijk.
Dit topic dus niet, dus zoals in de TT al te lezen valt: waarom hechten sommige mensen waarde aan hun aantal 'vrienden' () hier op dit forum? Uberhaupt mensen van een forum als vriend rekenen is toch wel extreem sad? En dan nog van die types die denken dat ik me druk maak over het feit dat ik niet 'populair' ben op Fok.
Like i give a fuck, ik was me pas zorgen gaan maken als het 'in het echt' ook zo was.
Klacht: dit is een internetforum, de andere mensen zijn medegebruikers, en NIET je vrienden, stelletje losers.
Ik moest lachenquote:Alleen is het uitgaan op FOK! vervangen door fotoboekjes afstruinen zoals droefsnoet Het_Hupt doet. Die dan zoveel mogelijk vrouwen aanspreekt zodat ie ze al na één mailtje van hen een vriendin kan noemen, getuige het topic Bedreigen nadat haagse_elfje een keertje vriendelijk tegen hem had gedaan.
vooruit, jij bent de enige die er echt niks om geeft, anders had je waarschijnlijk allang in Feedback geklaagd dat je topics verplaatst werdenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:27 schreef Chriz2k het volgende:
Desondanks blijft het allemaal een trieste bedoening.
Wat een nerd zou ik dan zijn, zegquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:46 schreef Herald het volgende:
[..]
vooruit, jij bent de enige die er echt niks om geeft, anders had je waarschijnlijk allang in Feedback geklaagd dat je topics verplaatst werden
Als die forummers irl hun J's met je delen dan? Mag ik ze dan wel als vrienden beschouwen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:55 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Wat een nerd zou ik dan zijn, zeg!
Maar ik geef er inderdaad om als het mezelf betreft.
Ik moet er gewoon iets aan doen als ik word genaaid, in die specifieke gevallen reageer ik gewoon alsof het in real life gebeurt, het verandert in een principekwestie.
Forummers als je vrienden beschouwen vind ik wel triest.
Dat is anders, hèquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:56 schreef MASD het volgende:
[..]
Als die forummers irl hun J's met je delen dan? Mag ik ze dan wel als vrienden beschouwen?
Waar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:00 schreef Biels het volgende:
Chrizje heeft gelijk, vrienden kunnen alleen bestaan als je elkaar ook in het echt spreekt. Of gesproken hebt.
Niet iemand met wie je een leuk berichtje hebt gestuurd, hihi. Zelfde als mensen die roepen dat ze een internetvriendin hebben.
Dus jij denkt wel dat je mensen die je nog nooit in het echt gesproken hebt, wat toch wel belangrijk is om te weten hoe mensen echt zijn, best tot je vrienden kan rekenen. Terwijl je ze dus misschien niet eens echt kent?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:10 schreef Friek_ het volgende:
Helemaal eens met de OP. Vrienden maken doe je niet alleen maar op de conventionele manieren, maar voortaan ook via het internet. Ik snap niet dat mensen zoals Crane dat niet kunnen beschouwen als een welkome aanvulling.
Waar beweer ik dat? Ik zeg enkel dat de mogelijkheid om vrienden te maken niet louter via conventionele wegen (verenigingen, studie, werkvloer, uitgaan etc.) hoeft, maar ook via internet kan. Wat ik onder een vriend versta is weer een compleet andere discussie.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:12 schreef Biels het volgende:
[..]
Dus jij denkt wel dat je mensen die je nog nooit in het echt gesproken hebt, wat toch wel belangrijk is om te weten hoe mensen echt zijn, best tot je vrienden kan rekenen. Terwijl je ze dus misschien niet eens echt kent?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:08 schreef J.Herrer het volgende:
Mensen die denken dat ze een status hebben op Fok
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:08 schreef J.Herrer het volgende:
Mensen die denken dat ze een status hebben op Fok
Maar FOK!kers ontmoeten elkaar ook heel vaak. Ook op andere fora ontmoeten ze elkaar. Dus zo raar is het niet om die mensen als vrienden te zien. En dan kunnen we nog uren steggelen over wat vrienden zijn, maar met vrienden bedoel ik dus kennissen, bekenden. Want echte vrienden heb je natuurlijk maar 2 of 3quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:00 schreef Biels het volgende:
Chrizje heeft gelijk, vrienden kunnen alleen bestaan als je elkaar ook in het echt spreekt. Of gesproken hebt.
Internetvriendin is zo'n oudbakken term. In 2000 bestond dat nog omdat iemand ontmoeten die je alleen kent van internet nog raar was, maar anno 2008 heb je al eerst flink gewebcamd en weet je exact waar de moedervlekken op elkaars bil zitten. Tenzij het gaat om een meisje van 14 in Australië die je never nooit gaat zien is het fenomeen internetvriendin in Nederland toch wel uitgestorven lijkt me.quote:Niet iemand met wie je een leuk berichtje hebt gestuurd, hihi. Zelfde als mensen die roepen dat ze een internetvriendin hebben.
Zoals ik zeg, je kan vrienden hebben die je ook in het echt kent. Als fokkers elkaar ontmoeten kunnen ze dus best vrienden worden. Enkel en alleen vrienden zijn door wat je op internet tegen elkaar zegt, echter, kan niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:38 schreef Herald het volgende:
[..]
Maar FOK!kers ontmoeten elkaar ook heel vaak. Ook op andere fora ontmoeten ze elkaar. Dus zo raar is het niet om die mensen als vrienden te zien. En dan kunnen we nog uren steggelen over wat vrienden zijn, maar met vrienden bedoel ik dus kennissen, bekenden. Want echte vrienden heb je natuurlijk maar 2 of 3![]()
Nou ben ik zelf niet de meest populaire FOK!ker die deel uitmaakt van de kliekjes die elkaar elke maand zien en met elkaar vreemd gaan. Mijn FOK! vrinden spreek ik alleen via de utp kabel in mijn pc. Ik weet dus niet welke users Crane precies bedoeld. Bedoelt hij users die op basis van een leuke post in het fotoboek elkaar vrienden vinden, of de types die regelmatig bij elkaar komen eten? De laatste groep mag elkaar best vrienden noemen lijkt me.
[..]
Internetvriendin is zo'n oudbakken term. In 2000 bestond dat nog omdat iemand ontmoeten die je alleen kent van internet nog raar was, maar anno 2008 heb je al eerst flink gewebcamd en weet je exact waar de moedervlekken op elkaars bil zitten. Tenzij het gaat om een meisje van 14 in Australië die je never nooit gaat zien is het fenomeen internetvriendin in Nederland toch wel uitgestorven lijkt me.
"echte" vrienden ken je soms/vaak ook niet heel goed.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:12 schreef Biels het volgende:
[..]
Dus jij denkt wel dat je mensen die je nog nooit in het echt gesproken hebt, wat toch wel belangrijk is om te weten hoe mensen echt zijn, best tot je vrienden kan rekenen. Terwijl je ze dus misschien niet eens echt kent?
Mensen met wie ze al ~10 jaar gamen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
"echte" vrienden ken je soms/vaak ook niet heel goed.
Ik ken mensen die al ~10 jaar met elkaar gamen, wat zijn die dan van elkaar? Kennissen?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:51 schreef Biels het volgende:
[..]
Mensen met wie ze al ~10 jaar gamen.
Hoe berekende je die ~10 jaar?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:51 schreef Biels het volgende:
[..]
Mensen met wie ze al ~10 jaar gamen.
Vanaf het moment dat ze elkaar online "tegenkomen" en dan na een serie van spellen tot nu.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe berekende je die ~10 jaar?
Groetjes,
veldmuis
Simpel, 2x de helft.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe berekende je die ~10 jaar?
Groetjes,
veldmuis
Mits 2 = 2/2.quote:
Dank voor je bijdrage, Henk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Vriendschap is sowieso overrated.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |