abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:21:55 #1
3767 Herald
Come get some
pi_62612984
Poging 2, origineel topic komt van Crane Mensen die waarde hechten aan hun 'status' op Fok.
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:06 schreef Crane het volgende:
De klacht van Beauregard vond ik eigenlijk zo slecht nog niet, al was dat topic vooral een verkapt vervolgtopic op dat andere topic natuurlijk.

Dit topic dus niet, dus zoals in de TT al te lezen valt: waarom hechten sommige mensen waarde aan hun aantal 'vrienden' ( ) hier op dit forum? Uberhaupt mensen van een forum als vriend rekenen is toch wel extreem sad? En dan nog van die types die denken dat ik me druk maak over het feit dat ik niet 'populair' ben op Fok. Like i give a fuck, ik was me pas zorgen gaan maken als het 'in het echt' ook zo was.

Klacht: dit is een internetforum, de andere mensen zijn medegebruikers, en NIET je vrienden, stelletje losers.
Onterechte klacht. Net als dat profielschets topic. Beide van die "ik ben beter dan jullie omdat ik niet aan [onderwerp in TT] doe" topics. Als het om een specifiek FOK! gerelateerd iets gaat is dat prima, maar beide fenomenen zijn niet typisch iets voor FOK!. Elk forum staat of valt bij het kliekje dat er post. Als je geen vaste groep gebruikers weet te binden dan krijg je nooit een community. Het is onmogelijk om met mensen die zich totaal niet interesseren voor andere gebruikers een lopend forum te hebben.

Zo is het ook raar dat Beauregard met zijn prietpraat zogenaamd FOK!kers niet profileerd. Natuurlijk doet ie dat, iedereen doet dat. Misschien niet op een expliciete -en veelal afzeikende- manier als posten dat TS wereldvreemde droeftoeter is die nooit aan de borst heeft gezeten, wat overduidelijk als grap is bedoeld, maar ook Beauregard heeft bij bepaalde users bepaalde gedachten. Hij heeft ook van hen een profiel gemaakt. Door zich zo aan te stellen dat mensen posten "TS is een..." wat als provocatie is bedoelt profileert hij zichzelf al als onnozelaar. En dan gaat ie huilen als mensen hem ook als omhoogevallen sufkut profielschetsen. Ja duh, reageer op een andere manier zwabber.

Vriendjes maken op een forum hangt hiermee samen. Je doet je leuk voor, mensen maken een profielschets van "aardige user" en hoppa virtuele vriendjes. En omdat je vriendjes bent kom je vaker naar het forum etc. Andersom kan ook. Iedereen vind jou een droplul dus reageren ze altijd op jou om je weer af te zeiken. Ook aandacht. Het is pas erg als je zo'n middelmatige user bent die niet leuk of niet stom is. In feite doe je dus zelf ook mee aan vriendjes maken. Want als echt niemand om je zou geven en steevast je topics en posts zou negeren dan zou je hier niet meer komen.

Verder is je stelling wel heel erg twintigste eeuw. Toen aan internet en chatten nog het stigma van eenzame zielen kleefde. Toen het bijzonder was als je een foto van jezelf op internet had staan. Nu ben je een uitzondering als je nog steeds anoniem probeert te doen. De tijd dat internet niet echt is, is allang voorbij.
Niet voor niets is "heb je msn of hyves" en gevleugelde kreet tijdens het uitgaan. Lekker veilig achter de PC je zelf portretreren als ideale persoon.Zodat aan de andere kant van de verbinding iemand een positief profiel schetst en op basis daarvan vriendjes wordt. Alleen is het uitgaan op FOK! vervangen door fotoboekjes afstruinen zoals droefsnoet Het_Hupt doet. Die dan zoveel mogelijk vrouwen aanspreekt zodat ie ze al na één mailtje van hen een vriendin kan noemen, getuige het topic Bedreigen nadat haagse_elfje een keertje vriendelijk tegen hem had gedaan.

Daarbij heeft FOK! 120 slowchattopics, allemaal vriendjesmaak reeksen. Geen enkele andere site heeft er zoveel. En elke slowchat heeft zijn eigen kliekje, met zijn eigen meets en eigen roddels en intriges. Dus om op deze site te zeggen dat vriendjes maken stom is is hetzelfde als naar een chatsite gaan en zeggen dat praten via internet stom is. Des te groter de ironie dat jouw originele topic is gesloten vanwege slowchatten oftewel het digitaal ouwebeppen met forumvriendjes.

Conclusie, als iedereen zo'n sociaal wenselijke houding zou hebben als /care wat mensen op internet van mij denken dan zou een forum niet werken. Of een blog. Of web 2.0. Of het internet zelf zelfs.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_62613141
Eensch
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62613165
Desondanks blijft het allemaal een trieste bedoening.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:27:28 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_62613168
quote:
Alleen is het uitgaan op FOK! vervangen door fotoboekjes afstruinen zoals droefsnoet Het_Hupt doet. Die dan zoveel mogelijk vrouwen aanspreekt zodat ie ze al na één mailtje van hen een vriendin kan noemen, getuige het topic Bedreigen nadat haagse_elfje een keertje vriendelijk tegen hem had gedaan.
Ik moest lachen

Goed topic.
Long live music.
pi_62613233
Herald weet het altijd weer goed te vertellen/uit te leggen.

Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_62613286
Goede OP
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_62613293
Herald is een held.
pi_62613380
Samenvatting?

Lees de OP ipv een domme vraag te stellen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Juup© op 23-10-2008 17:31:26 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:45:05 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_62613728
Oeh leuk dit Goede OP
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_62613735
Ik ben thuis de beste Fokker
(ook de enige, maar da's natuurlijk minder belangrijk)
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:46:21 #11
3767 Herald
Come get some
pi_62613767
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:27 schreef Chriz2k het volgende:
Desondanks blijft het allemaal een trieste bedoening.
vooruit, jij bent de enige die er echt niks om geeft, anders had je waarschijnlijk allang in Feedback geklaagd dat je topics verplaatst werden
pi_62614027
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:46 schreef Herald het volgende:

[..]

vooruit, jij bent de enige die er echt niks om geeft, anders had je waarschijnlijk allang in Feedback geklaagd dat je topics verplaatst werden
Wat een nerd zou ik dan zijn, zeg !

Maar ik geef er inderdaad om als het mezelf betreft.

Ik moet er gewoon iets aan doen als ik word genaaid, forum of niet, in die specifieke gevallen reageer ik gewoon alsof het in real life gebeurt, het verandert van virtuele nonsens in een principekwestie.

Forummers als je vrienden beschouwen vind ik wel triest.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:56:14 #13
165512 MASD
Music is dead.
pi_62614070
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:55 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Wat een nerd zou ik dan zijn, zeg !

Maar ik geef er inderdaad om als het mezelf betreft.

Ik moet er gewoon iets aan doen als ik word genaaid, in die specifieke gevallen reageer ik gewoon alsof het in real life gebeurt, het verandert in een principekwestie.

Forummers als je vrienden beschouwen vind ik wel triest.
Als die forummers irl hun J's met je delen dan? Mag ik ze dan wel als vrienden beschouwen?
Long live music.
pi_62614136
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:56 schreef MASD het volgende:

[..]

Als die forummers irl hun J's met je delen dan? Mag ik ze dan wel als vrienden beschouwen?
Dat is anders, hè !

Het gaat hier om mensen die je nooit in het echt ziet.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:00:25 #15
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_62614227
Chrizje heeft gelijk, vrienden kunnen alleen bestaan als je elkaar ook in het echt spreekt. Of gesproken hebt.

Niet iemand met wie je een leuk berichtje hebt gestuurd, hihi. Zelfde als mensen die roepen dat ze een internetvriendin hebben.
pi_62614281
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:00 schreef Biels het volgende:
Chrizje heeft gelijk, vrienden kunnen alleen bestaan als je elkaar ook in het echt spreekt. Of gesproken hebt.

Niet iemand met wie je een leuk berichtje hebt gestuurd, hihi. Zelfde als mensen die roepen dat ze een internetvriendin hebben.
Waar.

Vrienden zou ik fokkers nooit noemen, hoe aardig ze ook zijn. Want ik ken ze gewoonweg niet, iedereen kan zich anders gedragen online.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:03:45 #17
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62614348
Herald, nu zie ik jouw als wijze grootvader. Even verifiëren, heb je ook al grijs haar of doe je maar alsof?
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:08:23 #18
168255 J.Herrer
pi_62614517
Mensen die denken dat ze een status hebben op Fok
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_62614589
Helemaal eens met de OP. Vrienden maken doe je niet alleen maar op de conventionele manieren, maar voortaan ook via het internet. Ik snap niet dat mensen zoals Crane dat niet kunnen beschouwen als een welkome aanvulling.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:12:51 #20
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_62614668
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:10 schreef Friek_ het volgende:
Helemaal eens met de OP. Vrienden maken doe je niet alleen maar op de conventionele manieren, maar voortaan ook via het internet. Ik snap niet dat mensen zoals Crane dat niet kunnen beschouwen als een welkome aanvulling.
Dus jij denkt wel dat je mensen die je nog nooit in het echt gesproken hebt, wat toch wel belangrijk is om te weten hoe mensen echt zijn, best tot je vrienden kan rekenen. Terwijl je ze dus misschien niet eens echt kent?
pi_62614871
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:12 schreef Biels het volgende:

[..]

Dus jij denkt wel dat je mensen die je nog nooit in het echt gesproken hebt, wat toch wel belangrijk is om te weten hoe mensen echt zijn, best tot je vrienden kan rekenen. Terwijl je ze dus misschien niet eens echt kent?
Waar beweer ik dat? Ik zeg enkel dat de mogelijkheid om vrienden te maken niet louter via conventionele wegen (verenigingen, studie, werkvloer, uitgaan etc.) hoeft, maar ook via internet kan. Wat ik onder een vriend versta is weer een compleet andere discussie.
pi_62614892
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:08 schreef J.Herrer het volgende:
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:08 schreef J.Herrer het volgende:
pi_62615249
Goed topic, Herald.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:38:04 #24
3767 Herald
Come get some
pi_62615355
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:00 schreef Biels het volgende:
Maar FOK!kers ontmoeten elkaar ook heel vaak. Ook op andere fora ontmoeten ze elkaar. Dus zo raar is het niet om die mensen als vrienden te zien. En dan kunnen we nog uren steggelen over wat vrienden zijn, maar met vrienden bedoel ik dus kennissen, bekenden. Want echte vrienden heb je natuurlijk maar 2 of 3

Nou ben ik zelf niet de meest populaire FOK!ker die deel uitmaakt van de kliekjes die elkaar elke maand zien en met elkaar vreemd gaan. Mijn FOK! vrinden spreek ik alleen via de utp kabel in mijn pc. Ik weet dus niet welke users Crane precies bedoeld. Bedoelt hij users die op basis van een leuke post in het fotoboek elkaar vrienden vinden, of de types die regelmatig bij elkaar komen eten? De laatste groep mag elkaar best vrienden noemen lijkt me.
quote:
Internetvriendin is zo'n oudbakken term. In 2000 bestond dat nog omdat iemand ontmoeten die je alleen kent van internet nog raar was, maar anno 2008 heb je al eerst flink gewebcamd en weet je exact waar de moedervlekken op elkaars bil zitten. Tenzij het gaat om een meisje van 14 in Australië die je never nooit gaat zien is het fenomeen internetvriendin in Nederland toch wel uitgestorven lijkt me.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:24:31 #25
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_62616567
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:38 schreef Herald het volgende:

[..]

Maar FOK!kers ontmoeten elkaar ook heel vaak. Ook op andere fora ontmoeten ze elkaar. Dus zo raar is het niet om die mensen als vrienden te zien. En dan kunnen we nog uren steggelen over wat vrienden zijn, maar met vrienden bedoel ik dus kennissen, bekenden. Want echte vrienden heb je natuurlijk maar 2 of 3

Nou ben ik zelf niet de meest populaire FOK!ker die deel uitmaakt van de kliekjes die elkaar elke maand zien en met elkaar vreemd gaan. Mijn FOK! vrinden spreek ik alleen via de utp kabel in mijn pc. Ik weet dus niet welke users Crane precies bedoeld. Bedoelt hij users die op basis van een leuke post in het fotoboek elkaar vrienden vinden, of de types die regelmatig bij elkaar komen eten? De laatste groep mag elkaar best vrienden noemen lijkt me.
[..]

Internetvriendin is zo'n oudbakken term. In 2000 bestond dat nog omdat iemand ontmoeten die je alleen kent van internet nog raar was, maar anno 2008 heb je al eerst flink gewebcamd en weet je exact waar de moedervlekken op elkaars bil zitten. Tenzij het gaat om een meisje van 14 in Australië die je never nooit gaat zien is het fenomeen internetvriendin in Nederland toch wel uitgestorven lijkt me.
Zoals ik zeg, je kan vrienden hebben die je ook in het echt kent. Als fokkers elkaar ontmoeten kunnen ze dus best vrienden worden. Enkel en alleen vrienden zijn door wat je op internet tegen elkaar zegt, echter, kan niet.
pi_62616736
Ik heb hier geen status, daar hecht ik dus ook geen waarde aan.
pi_62616754
Aantal postings verwijderd.

Beste users
Reageer normaal of reageer niet, dit topic hoeft niet ook om zeep geholpen te worden.
pi_62616930
Ik hecht heel erg veel waarden aan mijn baggerforumverkankerende status...
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_62619468
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:12 schreef Biels het volgende:

[..]

"echte" vrienden ken je soms/vaak ook niet heel goed.

Ik ken mensen die al ~10 jaar met elkaar gamen, wat zijn die dan van elkaar? Kennissen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_62619701
Juup is mijn enige vriend op dit forum.
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:51:45 #31
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_62619853
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

"echte" vrienden ken je soms/vaak ook niet heel goed.

Ik ken mensen die al ~10 jaar met elkaar gamen, wat zijn die dan van elkaar? Kennissen?
Mensen met wie ze al ~10 jaar gamen.
pi_62620127
Mooi topic, hulde
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_62620191
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:51 schreef Biels het volgende:

[..]

Goeie
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:13:38 #34
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_62620564
Die klacht van Beaudinges was veel te lang, dat ga je toch niet allemaal lezen?
TS kan er ook wat van trouwens
Lack of common cents
pi_62620638
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:51 schreef Biels het volgende:

[..]

Hoe berekende je die ~10 jaar?

Groetjes,

veldmuis
pi_62620706
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Groetjes,

veldmuis
Vanaf het moment dat ze elkaar online "tegenkomen" en dan na een serie van spellen tot nu.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 oktober 2008 @ 20:22:01 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62620830
Vriendschap is sowieso overrated.
pi_62620846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Groetjes,

veldmuis
Simpel, 2x de helft.

pi_62621008
Herald
><(({°>
pi_62621053
En wat als je elkaar 2-3 keer hebt ontmoet ? bijv op die meets?

Je hebt elkaar in het echt gezien
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:36:57 #41
165512 MASD
Music is dead.
pi_62621269
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:22 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Simpel, 2x de helft.
Dat is toch 1/4?
Long live music.
pi_62621409
Mooie OP, echt iets om over na te denken.

Herald
pi_62621640
Kunnen ze dan geen systeem maken waarbij bij elke username wordt aangeduid wat zijn/haar status is?

Wie we het meest moeten uitlachen.
pi_62621824
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:36 schreef MASD het volgende:

[..]

Dat is toch 1/4?
Mits 2 = 2/2.

donderdag 23 oktober 2008 @ 20:54:25 #45
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_62621870
Ik heb de TT gelezen, de rest was me te lang, kan iemand het even samenvatten?
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 oktober 2008 @ 21:19:15 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62622692
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:54 schreef Davoice het volgende:
kan iemand het even samenvatten?
Je bent nogal dom.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:21:42 #47
158452 IQM
I am the one
pi_62622763
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Vriendschap is sowieso overrated.
Dank voor je bijdrage, Henk.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:31:08 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62623104
Status? Als ik dood ben mogen ze mij in een stortkoker gooien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62623229
Ik heb geen vrienden.
pi_62623843
Wat een leuk topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')