Poging 2, origineel topic komt van Crane
Mensen die waarde hechten aan hun 'status' op Fok.quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:06 schreef Crane het volgende:De klacht van Beauregard vond ik eigenlijk zo slecht nog niet, al was dat topic vooral een verkapt vervolgtopic op dat andere topic natuurlijk.

Dit topic dus niet, dus zoals in de TT al te lezen valt: waarom hechten sommige mensen waarde aan hun aantal 'vrienden' (

) hier op dit forum? Uberhaupt mensen van een forum als vriend rekenen is toch wel extreem sad? En dan nog van die types die denken dat ik me druk maak over het feit dat ik niet 'populair' ben op Fok.

Like i give a fuck, ik was me pas zorgen gaan maken als het 'in het echt' ook zo was.
Klacht: dit is een internetforum, de andere mensen zijn medegebruikers, en NIET je vrienden, stelletje losers.
Onterechte klacht. Net als dat profielschets topic. Beide van die
"ik ben beter dan jullie omdat ik niet aan [onderwerp in TT] doe" topics. Als het om een specifiek FOK! gerelateerd iets gaat is dat prima, maar beide fenomenen zijn niet typisch iets voor FOK!. Elk forum staat of valt bij het kliekje dat er post. Als je geen vaste groep gebruikers weet te binden dan krijg je nooit een community. Het is onmogelijk om met mensen die zich totaal niet interesseren voor andere gebruikers een lopend forum te hebben.
Zo is het ook raar dat Beauregard met zijn prietpraat zogenaamd FOK!kers niet profileerd. Natuurlijk doet ie dat, iedereen doet dat. Misschien niet op een expliciete -en veelal afzeikende- manier als posten dat TS wereldvreemde droeftoeter is die nooit aan de borst heeft gezeten, wat overduidelijk als grap is bedoeld, maar ook Beauregard heeft bij bepaalde users bepaalde gedachten. Hij heeft ook van hen een profiel gemaakt. Door zich zo aan te stellen dat mensen posten
"TS is een..." wat als provocatie is bedoelt profileert hij zichzelf al als onnozelaar. En dan gaat ie huilen als mensen hem ook als omhoogevallen sufkut profielschetsen. Ja duh, reageer op een andere manier zwabber.
Vriendjes maken op een forum hangt hiermee samen. Je doet je leuk voor, mensen maken een profielschets van "aardige user" en hoppa virtuele vriendjes. En omdat je vriendjes bent kom je vaker naar het forum etc. Andersom kan ook. Iedereen vind jou een droplul dus reageren ze altijd op jou om je weer af te zeiken. Ook aandacht. Het is pas erg als je zo'n middelmatige user bent die niet leuk of niet stom is. In feite doe je dus zelf ook mee aan vriendjes maken. Want als echt niemand om je zou geven en steevast je topics en posts zou negeren dan zou je hier niet meer komen.
Verder is je stelling wel heel erg twintigste eeuw. Toen aan internet en chatten nog het stigma van eenzame zielen kleefde. Toen het bijzonder was als je een foto van jezelf op internet had staan. Nu ben je een uitzondering als je nog steeds anoniem probeert te doen. De tijd dat internet niet echt is, is allang voorbij.
Niet voor niets is
"heb je msn of hyves" en gevleugelde kreet tijdens het uitgaan. Lekker veilig achter de PC je zelf portretreren als ideale persoon.Zodat aan de andere kant van de verbinding iemand een positief profiel schetst en op basis daarvan vriendjes wordt. Alleen is het uitgaan op FOK! vervangen door fotoboekjes afstruinen zoals droefsnoet Het_Hupt doet. Die dan zoveel mogelijk vrouwen aanspreekt zodat ie ze al na één mailtje van hen een vriendin kan noemen, getuige het topic
Bedreigen nadat haagse_elfje een keertje vriendelijk tegen hem had gedaan.
Daarbij heeft FOK! 120 slowchattopics, allemaal vriendjesmaak reeksen. Geen enkele andere site heeft er zoveel. En elke slowchat heeft zijn eigen kliekje, met zijn eigen meets en eigen roddels en intriges. Dus om op deze site te zeggen dat vriendjes maken stom is is hetzelfde als naar een chatsite gaan en zeggen dat praten via internet stom is. Des te groter de ironie dat jouw originele topic is gesloten vanwege slowchatten oftewel het digitaal ouwebeppen met forumvriendjes.
Conclusie, als iedereen zo'n sociaal wenselijke houding zou hebben als /care wat mensen op internet van mij denken dan zou een forum niet werken. Of een blog. Of web 2.0. Of het internet zelf zelfs.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*