Ik heb lycheetheequote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:47 schreef iamredleader het volgende:
Ik heb net een lekker glas Maaza Lycheesap op
Was lekker!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Het stoofpotje van gisteren is wéér een dag uitgesteld maar staat nu daadwerkelijk te pruttelen.![]()
Ik heb alleen een klein probleempje maar misschien kan iemand hier me helpen? Couscous
Gisteren was het een mosterd-preisoepje met in reepjes gesneden en gebakken gerookte ham.
Zonder noodles want ik had niet zoveel honger maar hij was erg lekker.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Vanmiddag een helder paddestoelensoepje met shiitake, kastanjechampignon en portabello, wat taugé en noodles.
Nee nooit gehad. Maar ik zou de knoflook uit de gremolata halen en gewoon meefruiten in de soep. Misschien dat jij er wel van houdt maar rauwe knoflook in de gremolata vind ik veel te sterk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand hier al eens auberginesoep gehad?
Ik zit hier over te twijfelen maar ik weet het niet...
ik wil graag reserveren voor vanavond, half 8quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:05 schreef mascara-klodder het volgende:
voor vanaaf staat er op het menu:
-auberginepurree met yoghurt en knoflook
-couscoussalade
-courgettekoekjes met feta
-gegrilde pompoen
-kikkererwtensoep met linzen
-lamsstoofschotel
-turks brood
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:17 schreef DarkElf het volgende:
vanavond eens Boeuf Bourginion in elkaar draaien voor morgen...
voor mezelf maak ik vanavond denk ik vis..
ik kom bij jou eten! Ben gek op turksquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:05 schreef mascara-klodder het volgende:
voor vanaaf staat er op het menu:
-auberginepurree met yoghurt en knoflook
-couscoussalade
-courgettekoekjes met feta
-gegrilde pompoen
-kikkererwtensoep met linzen
-lamsstoofschotel
-turks brood
Mijn maag draait al om bij het slechts lezen van deze combinatie.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:35 schreef Patries86 het volgende:
Macaroni met ragoutsaus!
Dat heb ik ook een beetje bij die combi maar hij is toch niet heel erg raar. Je hebt ook traditionele sausjes van draadjesvlees voor over de pasta en dat schijnt heel lekker te zijn. Maar op een of andere manier staat het mij inderdaad ook een beetje tegen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn maag draait al om bij het slechts lezen van deze combinatie.
Wij hebben chinees gehaald; loempia, bami, sate en biefstukreepjes in een pittige saus
Mmm, wat eet jij toch altijd lekker. Maak je alles zelf?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:00 schreef renzell het volgende:
Vandaag een zalmhaasje van de gril, een spinaziesalade met geitenkaas, tomaat, spekjes, pijnboompitten, rode ui en een honing/balsamicodressing en tortellini met ricotta/walnotenvulling.
Ik had hem vandaag willen maken maar ik heb alles in huis behalve de mozzarella.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:35 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Nee nooit gehad. Maar ik zou de knoflook uit de gremolata halen en gewoon meefruiten in de soep. Misschien dat jij er wel van houdt maar rauwe knoflook in de gremolata vind ik veel te sterk.
Ik ben wel nieuwsgierig overigens, laat even weten wat je ervan vindt als je t gaat maken.
Same herequote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn maag draait al om bij het slechts lezen van deze combinatie.
Als je die "kaas" nou had vervangen door Parmezaanse kaas, was tie toppie geweestquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:53 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag thuis als voorgerecht gemaakt: Rundercarpaccio met kaas, pijnboompitten en veldsla
[ afbeelding ]
Stoofschotel met paprika, tomaat en champignons
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Rendang, sajoerboontjes en opgebakken nasi van gister met een scheut Ketjap asinEn ik hoef er niets voor te doen!
kookt
Je bent van harte welkom een keer heur, had ik al eens eerder gezegdquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik wil graag reserveren voor vanavond, half 8
Niet per se nodig, vind ik. Carpaccio is ook heel lekker met pecorino, maar ook een Hollandse oude kaas vind ik geen kookzonde.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:20 schreef lighted het volgende:
[..]
Als je die "kaas" nou had vervangen door Parmezaanse kaas, was tie toppie geweest
dun gesneden plakken biefstuk even kort aangebraden en gemarineerd in balsamico en verse koriander, en een ovenschotel van venkel, courgette, paprika, tomaat en geschaafde aardappel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat we vanavond eten weet ik niet. Vriend is druk bezig in de keuken
Dat geloof ik ook wel. De mijne redt zich aardig in de keuken maar echt goed koken wil ik het niet noemen. Hij heeft er ook niet echt lol in dus dat helpt ook niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
dun gesneden plakken biefstuk even kort aangebraden en gemarineerd in balsamico en verse koriander, en een ovenschotel van venkel, courgette, paprika, tomaat en geschaafde aardappel.
Het was heerlijk, en wat is het toch heerlijk een man te hebben die kan koken
Jammer is dat dan, hequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. De mijne redt zich aardig in de keuken maar echt goed koken wil ik het niet noemen. Hij heeft er ook niet echt lol in dus dat helpt ook niet.
Eigenlijk vind ik dat heel vervelendquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jammer is dat dan, he
Samen koken vind ik ook zo super
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat heel vervelend
Dan is mijn controle weg
Samen koken vind hij wel leuk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jammer is dat dan, he
Samen koken vind ik ook zo super
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Samen koken vind hij wel leuk.![]()
Istie heul trots dat hij dát gemaakt heeft!![]()
![]()
En ik knik dan heel trots en vertel maar niet dat ik stiekem heb bijgekruid toen hij even met zijn rug er naartoe stond.![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Samen koken vind hij wel leuk.![]()
Istie heul trots dat hij dát gemaakt heeft!![]()
![]()
En ik knik dan heel trots en vertel maar niet dat ik stiekem heb bijgekruid toen hij even met zijn rug er naartoe stond.![]()
kom je eens een x op een CUL-meet Borisz?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:52 schreef borisz het volgende:
[..]![]()
Ik ben blij dat ik iig zelf ook iets goed eetbaars op tafel kan zetten
Dat klopt. Gister carpaccio met eendelever en Reypenaar op, smullenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Niet per se nodig, vind ik. Carpaccio is ook heel lekker met pecorino, maar ook een Hollandse oude kaas vind ik geen kookzonde.
Zometeen lekker fajitas eten
Heel lekker als je er wat geweekte gedroogde paddestoelen doordoet. En voor de rest: gewoon een goede roux, dan kan het bijna niet misgaanquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ga vandaag op verzoek vanvoor het eerst zelfgemaakte champignonsoep maken
ben benieuwd
heb m gewaarschuwd dat het grandioos kan mislukkenmaar hij zei: probeer maar
Inderdaad gewoon een goede roux maken, kan haast niet mislukken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb een simpel receptje met kastagnechampignons gevondenGooi er ook nog wat gewone doorheen, want die moeten ook op, en dan gaan we als dit lukt wel 's wat andere soorten paddestoelen proberen
ik vond het wel interessant klinken om zo de 'champignons in smaak te laten verspreiden'quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Champignons pureren?![]()
Ik ben heel benieuwd.Klinkt wel lekker makkelijk inderdaad.
Zo zou ik t ook doen. En dan nog wat gedroogde paddo in stukjes erbij, plus het weekwater. Krijg je echt zo'n volle paddenstoelensmaak vanquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik maak hem altijd zo:
Sjalotjes fijn snijden, champignon in stukken, even bakken. Uit de pan scheppen. Roux maken (evt. eerst nog een beetje boter) bouillon erbij, champs erbij, doorkoken en klaar.
Maar die gepureerde champs klinken leuk dus doe die maar.
Oh dat klinkt goed.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zo zou ik t ook doen. En dan nog wat gedroogde paddo in stukjes erbij, plus het weekwater. Krijg je echt zo'n volle paddenstoelensmaak van
*bookmarktquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
ik zag ook nog deze staan, gemaakt met eekhoorntjesbrood
http://www.lekkereten.net(...)met_eekhoorntje.html
ook pureren![]()
Dat heet hutspotquote:
Oehhh lekker: konijnquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Konijnenbout in saus met krieltjes en sla.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oehhh lekker: konijn![]()
[ afbeelding ]
Soep was heerlijkquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik maak een courgette-venkelsoepje als voorafje, vriendlief zorgt voor het hoofdgerecht dus dat is weer een verrassing
Ik heb even vakantie en ik kon niet op het woord komenquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:21 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat heet hutspotOf flikker je er geen ui door heen?
Tssss...die beesten hebben die hele boomstam onder gezeker.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oehhh lekker: konijn![]()
[ afbeelding ]
ik heb de boel gepureerd en heb kookroom gebruiktquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:50 schreef MinderMutsig het volgende:
En moblo? Wat is het geworden en hoe smaakte het?
Receptuur aub?quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heel lekker als je er wat geweekte gedroogde paddestoelen doordoet. En voor de rest: gewoon een goede roux, dan kan het bijna niet misgaan
Hier vanavond home-made bapao's
Niks getver, dat is heerlijk! Vooral met nog wat kerriepoeder er over heenquote:
ik vind ze het lekkerst gestoofd in een flinke scheut ( of halve flesquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb hier nog een fruitschaal vol stoofpeertjes uit tante's tuin liggen die ik vandaag maar eens ga.. eh.. stoven dus.. Iemand nog een origineel idee om ze nog lekkerder te krijgen??
Dat is eigenlijk ook best wel briljant.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik vind ze het lekkerst gestoofd in een flinke scheut ( of halve fles) rode port met een of twee zakjes vanillesuiker en een kaneelding.... als ze klaar zijn de peertjes eruit en kaneelding, nog een scheut port erbij en het vocht laten inkoken... op het einde indikken met een beetje maizena en je hebt een uberlekkere en zoete dikke stroop die heerlijk over de peertjes is.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
ok
nu wil ik dus morgen ook een stoofpotje maken
doen! Die boeuf bourguinon van ons vrijdag was ook zooo lekkerquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
ok
nu wil ik dus morgen ook een stoofpotje maken
Ik vond het niks.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand hier al eens auberginesoep gehad?
Ik zit hier over te twijfelen maar ik weet het niet...
Heb ik voor je.. misschien een eigen topic waardig?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:29 schreef Ingetje79 het volgende:
Oke...ik probeer het hier ff...
Weet iemand een recept voor Griekse Stifado, en dan graag de zoetige variant?![]()
Ik zag dat er al een aantal (oude) topics waren waar het in voorkwam.quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb ik voor je.. misschien een eigen topic waardig?
Komt u maar danquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:50 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Ingetje: Wat mij betreft wel! Misschien komen er meer variaties en wordt het een mooi verzameltopic!
Heb je je vlees gebreid?quote:
Honig Tagliatelle?quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:45 schreef Sylvana het volgende:
pasta met champignons, hamblokjes, spekjes en roomsaus
Ik doe donderdag weer met je mee!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
wilde dus eigenlijk stoofpotje makenmaar dat wordt wrsch donderdag ofzo, omdat ik dan wel eerder thuis ben
![]()
En nu vraag je je af he, wat kan je DAAR nu aan verpesten!!!!!!!!! Tsssssss ik gooide dus kaneel over de boontjes in plaats van paprikapoeder. Ik heb er nog een paar kunnen redden maar ook maar even wat tomaatjes en uien meegebakken om het qua hoeveelheid nog enigszins wat te laten lijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:32 schreef Tezz het volgende:
Vanavond boontjes, aardappels uit de oven (met veul knof) en een schnitzeltje.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Had je ze niet even af kunnen spoelen?
Mijn vader wil steeds per ongeluk kaneel over de boontjes gooien ipv nootmuskaatquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:12 schreef Tezz het volgende:
[..]
En nu vraag je je af he, wat kan je DAAR nu aan verpesten!!!!!!!!! Tsssssss ik gooide dus kaneel over de boontjes in plaats van paprikapoeder. Ik heb er nog een paar kunnen redden maar ook maar even wat tomaatjes en uien meegebakken om het qua hoeveelheid nog enigszins wat te laten lijken.
Dat heb ik eens met kruidnagel gehad, kon al m'n groente wegdoenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mijn vader wil steeds per ongeluk kaneel over de boontjes gooien ipv nootmuskaat
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:17 schreef Tezz het volgende:
[..]
woehahaha. Waarom, oh WAAROM denk ik daar niet aan op zo'n moment!!!!! Echt hilarisch. Ik zet ooit de meest ingewikkelde recepten op tafel maar op het afspoelen van boontjes omdat ik er de verkeerde kruiden op heb gegooid kom ik dus gewoon niet.....
Goed. Nu maar een chocoladecakeje met een kop thee om mijn 'zonden' te overdenken en de pijn te verzachten.
Geloof me, het was wel vies! En in de moussaka doe ik ook kaneel, maar dat is een heel ander soort gerecht natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Misschien is het nog niet eens zo vies, kaneel in moussaka is ook lekker.
Ontopic: mijn prutje van tomaat, ei en ui schuift door naar morgen, vanavond hetzelfde gegeten als gisteren want anders moest dat morgen en de sla begon al bruin te worden.
Dadelijk maar weer eens een bakkie.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:24 schreef iamredleader het volgende:
Geen tijd... dat komt me bekend voor
Vrijdag weer afspraak bij de verloskundige
Kijken/luisteren naar Nemo
Hèhè, zo'n aller- allergoedkoopste margaritaquote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:18 schreef xminator het volgende:
Een lekkere pizza met koude cola
[ afbeelding ]
I knowquote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hèhè, zo'n aller- allergoedkoopste margaritaEén van mijn stiekeme eetzonden, zo eens per jaar
Volgende keer iets minder zalm, en pasta, gezien het toch maar voor 1 persoon is..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:31 schreef theKiD het volgende:
Zometeen eens iets gaan proberen wat voor mij nieuw is..
Zalmsnippers in roomsaus met chapignons. Dit bij de pasta.. (Penne denk ik) Lijkt me dak er niks aan kan vernachelen, maar ben toch benieuwd..
Spannend!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:35 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik ben nu voor het eerst risotto aan het maken, ik hoop dat het te eten is.....
Oh die salade klinkt goed.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:49 schreef ColdFeet het volgende:
OT: salade met zoete appel, walnoten, parmezaanse-kaaskrullen, uitgebakken pancetta en een frambozendressing. Geserveerd met vers volkorenbrood met lekkere beurre de Normandie
Ik moet zeggen dat het best te eten was. Het kan veel beter, maar het was te eten. Binnenkort weer proberen!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Spannend!![]()
Vond ik wel de eerste keer tenminste. Je hoort zoveel dramaverhalen over oneetbare risotto.![]()
Wij hebben gestoomde bloemkool, gestoomde aardappeltjes en een schnizel gegeten.
ColdFeet; het water loopt me altijd in de mond als ik jouw receptjes lees.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hèhè, zo'n aller- allergoedkoopste margaritaEén van mijn stiekeme eetzonden, zo eens per jaar
OT: salade met zoete appel, walnoten, parmezaanse-kaaskrullen, uitgebakken pancetta en een frambozendressing. Geserveerd met vers volkorenbrood met lekkere beurre de Normandie
Zo eentje van AH voor 99 cent?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat klinkt anders ook niet verkeerdquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:14 schreef renzell het volgende:
[..]
ColdFeet; het water loopt me altijd in de mond als ik jouw receptjes lees.Kan ik je niet inhuren als kok?
![]()
Wij hadden kippenboutjes met maiskolfjes en salade van peultjes met rode ui, tomaat, geitenkaas en balsamico/honingdressing. Lekkerrrrrr.
beetje zout of peper, eventueel. Maar idd, goeie boter is zo lekkerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh heerlijk, als je goede boter hebt hoef je eigenlijk al niks anders meer op brood te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |