Tnx! Welk ingredient maakt het dat de saus een beetje zoetig wordt?quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:08 schreef Trusten het volgende:
Voor ongeveer 4 tot 6 personen:
1 kilo kalfsvlees van de borst
1 fijn gesneden ui
400ml witte wijn
100ml olijfolie
vier rijpe tomaten
1 blikje tomatenpuree
peper/zout
2 laurierblaadjes
3 tenen knoflook
6 sjalotten per persoon
Verwarm de oven op 160 graden en snijd het vlees in stukjes. Verwarm de olijfolie in een gietijzeren pan en bak het vlees bruin. Temper het vuur en voeg ui en knoflook toe en bak die goudbruin. Zet het vuur hoger, voeg de witte wijn toe en zet het vuur lager. Bak de tomatenpuree even mee, voeg de fijngesneden tomaten, de laurier, zout en peper en 100ml water toe. Dit geheel gaat in een kasserol afgedekt met aluminium in de oven. Haal de bruine schil van de sjalotten. Snij met een scherp mes de harde onderkant eraf. Snij er niet teveel af. Voeg de sjalotten na een half uur toe en laat nog een uur stoven...eet smakelijk![]()
O.a. de tomaten en ook de sjalotjes krijgen door het bakken een zoete smaakquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Tnx! Welk ingredient maakt het dat de saus een beetje zoetig wordt?![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Stoofpot? Hier moet ik bij zijn!![]()
Ik ken het verder niet trouwens dus ik ben benieuwd naar de recepten.
Weer wat geleerdquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:12 schreef Trusten het volgende:
[..]
O.a. de tomaten en ook de sjalotjes krijgen door het bakken een zoete smaak
Ben benieuwd...bedankt alvastquote:Op maandag 27 oktober 2008 17:24 schreef Sunnythesun het volgende:
In mijn recept wordt honing gebruikt om het zoet te maken..
Ik heb mijn moeder een paniekmail gestuurd, hoop dat ze het snel leest
we verwachten nu wel een foto-verslag van je zaterdag....dat moge duidelijk zijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:35 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ga het druk krijgen geloof ik!![]()
Klinkt iig allemaal erg lekker....tnx voor de reacties so far
Oh ja....daa zit je vast op te wachtenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
we verwachten nu wel een foto-verslag van je zaterdag....dat moge duidelijk zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |