abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:59:38 #226
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62715946
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:54 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Dat begreep ik al, maar ik bedoelde er mee te zeggen dat wanneer wij zo kritisch deze catagorie mensen en denkbeelden onderzoeken dat wij niet bepaald een catagorie mensen zijn die vinden dat alles oké is.

We zijn dus zeer kritisch en onderzoekend
Veel mensen die het onderwerp samenzweringen onderzoeken zijn ook kritisch dus dat hoeft de scheidslijn niet weer te geven. Nu doe je net alsof (je doet zo blijken) dat mensen die wel geloven dat de crach die nu bezig is om ons van binnen uit kapot te maken gepland is bijna per definitie een waan hebben en dat is te weerleggen door een open discussie waarbij er niet met psychische aandoeningen gesmeten wordt. Dat er een meerderheid niet eens is met de conclusie van sommige dat we in een smerig spelletje verwikkeld zitten maakt de conclusie niet onwaar. Kijk maar naar het verleden, een platte aardbol bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_62715960
Je mag van mij een onderzoek doen op Lambiekje, denk dat je zo 3 of 4 stoornissen terug zult vinden in zijn karakterschets.
pi_62715964
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:58 schreef Slang_van_God het volgende:
Hier al een maand mee bezig? dit topic heb ik 22 Oktober aangemaakt, daarnaast heb ik nog eens een een maand een account bij FOK!

Het zit je kennelijk nogal dwars dat we een interessante discussie opgestart hebben die jou dwingt naar je eigen disfunctionele schemas te kijken.
"daarnaast heb ik nog eens een een maand een account bij FOK!"

En jij begint over disfunctionaliteit ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_62715988
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Veel mensen die het onderwerp samenzweringen onderzoeken zijn ook kritisch dus dat hoeft de scheidslijn niet weer te geven. Nu doe je net alsof (je doet zo blijken) dat mensen die wel geloven dat de crach die nu bezig is om ons van binnen uit kapot te maken gepland is bijna per definitie een waan hebben en dat is te weerleggen door een open discussie waarbij er niet met psychische aandoeningen gesmeten wordt. Dat er een meerderheid niet eens is met de conclusie van sommige dat we in een smerig spelletje verwikkeld zitten maakt de conclusie niet onwaar. Kijk maar naar het verleden, een platte aardbol bijvoorbeeld.
Jogy, 8 uur per dag Youtube afstruinen op zoek naar vage videotjes met complottheorieeen is niet kritisch zijn.
pi_62715991
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wederom een signaal dat het de verkeerde kant opgaat met jou ... zelfs de eenvoudigste zin begrijp je niet meer.

Sterkte toegewenst
Klaarblijkelijk ben jij degene die de ironie niet begreep van mijn reactie.

Toch iets verder kijken voordat je gaat oordelen, het verder kijken blijft echter een aandachtspuntje is het niet?

Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:01:49 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62716013
Persoonlijke aanvallen op wie dan ook helpen niet echt om een constructieve discussie op gang te brengen eigenlijk. Wil je gewoon je gelijk halen of wil je ook nog wat leren uit deze discussie?

Ik vermoed het eerste bij de meeste. Jammer.
Vrijheid
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:02:19 #232
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62716021
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:21 schreef Slang_van_God het volgende:(...)
waanstoornis(...)
Natuurlijk zijn er mensen die soms hulp kunnen gebruiken. Maar physiatry is geen wetenschap en werd en wordt nog steeds vaak gebruikt als politiek middel en voor winsten. In sommige landen stoppen ze mensen die zich verzetten tegen "onrecht" ook wel in inrichtingen om mee te spelen. En in andere landen zetten ze kleuters al onder dwang aan de drugs. Tel daarbij op dat in iedere cultuur weer andere dingen als "waan" ervaren worden en je weet dat je het nergens over hebt.

Zelf denk ik dat het aanhangen van een waanzinnige complottheorie vrij normaal is. Genoeg mensen die denken dat Nederland "echt" bestaat bijvoorbeeld.

[ Bericht 18% gewijzigd door Odysseuzzz op 27-10-2008 13:07:57 ]
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:02:50 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62716036
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jogy, 8 uur per dag Youtube afstruinen op zoek naar vage videotjes met complottheorieeen is niet kritisch zijn.
Klopt. Denk je nou écht dat iedereen die gelooft dat er iets gaande is dat doet? Serieus? Allemaal?

Erh. ok.
Vrijheid
pi_62716105
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Klopt. Denk je nou écht dat iedereen die gelooft dat er iets gaande is dat doet? Serieus? Allemaal?

Erh. ok.
1 naam: Lambiekje. Dat is toch per definitie de grootste Youtube-geilaard die in TRU rondloopt, vind je zelf ook niet?
pi_62716109
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

"daarnaast heb ik nog eens een een maand een account bij FOK!"

En jij begint over disfunctionaliteit ?
Heeft jou welles nietes reageren met een verwijtende ondertoon ook nog een zinnige bijdrage aan deze discussie?

Ik zie behalve enige uiting van frustraties niet het nut in van je reacties.
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:41 #236
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62716195
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Voorspellingen zijn inderdaad moeilijk te doen maar het onderzoek achteraf snijdt vaak meer hout dan dat de officiële verklaringen doen. En channelings van wie dan ook zijn niet op hetzelfde bordje te gooien als de onderzochte samenzweringen. Ik zal het anders zeggen, mocht het zo zijn dat in de komende maanden Iran aangevallen wordt zal je dan de overheid die het gedaan hebt op zijn woord geloven dat het gedaan is omdat Iran gevaarlijk is? Of ga je dan dieper nadenken en kijken wie erachter zit zonder bij voorbaat aan te nemen dat de officiele kanalen gelijk hebben en de berichtgeving zonder enige propaganda is gedaan?

En mocht het zo zijn dat de voedselvoorziening in het gedrang komt door de kredietcrisis, kijk je dan naar de overheden om het op te lossen of kan je dan verder kijken dan het moment en zien dat veel samenzweringstheoristen dit al jaren aan zien komen en het dus gepland is? Ik bedoel er moet wel een probleem veroorzaakt worden voor een vrijheidsbeperkende maar (schijn)veilige oplossing geopperd kan worden. De crach die nu aan de gang is werd al een tijd gezien door veel mensen en nu staat ie voor de deur, politici roepen nu om meer centralisatie in de financiele wereld. Het is allemaal voorspelt en als 'aluhoedjes' het al jaren aan zien komen hoe komt het dan dat de planners van onze wereld (politici) het niet aan zagen komen? Totale blindheid of 'planned to fail'?

In het eerste geval zou ik die mensen niet vertrouwen om mijn was op te hangen en in het tweede geval zouden ze opgesloten moeten worden. In GEEN van de gevallen zouden de mensen die het hebben laten veroorzaken of hebben veroorzaakt de mogelijkheid gegeven moeten worden om het op te lossen. Geen enkel probleem is ooit opgelost door de mentale instelling die het heeft veroorzaakt.
precies met de kredietcrisis was al op voorhand bekend...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62716273
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:05 schreef Slang_van_God het volgende:
Heeft jou welles nietes reageren met een verwijtende ondertoon ook nog een zinnige bijdrage aan deze discussie?

Ik zie behalve enige uiting van frustraties niet het nut in van je reacties.
Jup, je hebt gelijk (zij het de enigste keer in dit topic). Ik heb idd niks zinnigs bij te dragen aan dit nutteloos topic.

Ik probeer je alleen maar duidelijk dat jij even belachelijk bezig bent als diegenen die je probeert te verwijten.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:01 schreef jogy het volgende:
Persoonlijke aanvallen op wie dan ook helpen niet echt om een constructieve discussie op gang te brengen eigenlijk. Wil je gewoon je gelijk halen of wil je ook nog wat leren uit deze discussie?

Ik vermoed het eerste bij de meeste. Jammer.
I made my point and will rest my case now.

En ivm "persoonlijke aanvallen" ... pas dan de topictitel aan daar begint het al mee !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:10:50 #238
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62716290
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:1 naam: Lambiekje. Dat is toch per definitie de grootste Youtube-geilaard die in TRU rondloopt, vind je zelf ook niet?
Hebben we het hier alleen over Lambiekje? Ik ben ook een aanhanger van mening samenzwering maar youtube er niet op los, niet dat er iets mis mee is want er zit vaak goede informatie tussen, zolang je het maar kan filteren zodat de onzin eruit blijft. Dus nogmaals. Maak het niet persoonlijk maar hou het algemeen. Als je tenminste vooruit wilt in de discussie. Zo niet dan ga je lekker in je eigen gelijk geloven zonder iets van iemand aan te nemen enkel omdat jij Lambiekje een sukkel vindt. Het is jouw leven en dus jouw eigen keus.
Vrijheid
pi_62716331
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:02 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er mensen die soms hulp kunnen gebruiken. Maar physiatry is geen wetenschap en werd en wordt nog steeds vaak gebruikt als politiek middel en voor winsten. In sommige landen stoppen ze mensen die zich verzetten tegen "onrecht" ook wel in inrichtingen om mee te spelen. En in andere landen zetten ze kleuters al onder dwang aan de drugs. Tel daarbij op dat in iedere cultuur weer andere dingen als "waan" ervaren worden en je weet dat je het nergens over hebt.

Zelf denk ik dat het aanhangen van een waanzinnige complottheorie vrij normaal is. Genoeg mensen die denken dat Nederland "echt" bestaat bijvoorbeeld.
Psychiatry is wel voor het overgrote deel een wetenschap.
Psychologie is dat voor een groot deel niet.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:12:36 #240
52357 Lambiekje
pi_62716341
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1 naam: Lambiekje. Dat is toch per definitie de grootste Youtube-geilaard die in TRU rondloopt, vind je zelf ook niet?
YouTube/VideoGoogle is een platvorm... Wat ben jij toch simpel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62716364
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Hebben we het hier alleen over Lambiekje? Ik ben ook een aanhanger van mening samenzwering maar youtube er niet op los, niet dat er iets mis mee is want er zit vaak goede informatie tussen, zolang je het maar kan filteren zodat de onzin eruit blijft. Dus nogmaals. Maak het niet persoonlijk maar hou het algemeen. Als je tenminste vooruit wilt in de discussie. Zo niet dan ga je lekker in je eigen gelijk geloven zonder iets van iemand aan te nemen enkel omdat jij Lambiekje een sukkel vindt. Het is jouw leven en dus jouw eigen keus.
Je trekt de verkeerde gevolgtrekkingen uit mijn verhaal. Ik vind Lambiekje totaal niet een 'sukkel' zoals jij dat aangeeft, alleen vind ik dat zijn manier van redeneren en discussieren zwaar onder de peil is, met het J00T00B syndroom als gevolg.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:14:25 #242
52357 Lambiekje
pi_62716406
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:12 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Wetenschap des doods wel te verstaan. Doorontwikkelde Mengele-wetenschap.
pi_62716411
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Jup, je hebt gelijk (zij het de enigste keer in dit topic). Ik heb idd niks zinnigs bij te dragen aan dit nutteloos topic.

Ik probeer je alleen maar duidelijk dat jij even belachelijk bezig bent als diegenen die je probeert te verwijten.
[..]

I made my point and will rest my case now.

En ivm "persoonlijke aanvallen" ... pas dan de topictitel aan daar begint het al mee !
Hoe kan een vraagstelling nu een aanval zijn?
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:16:22 #244
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_62716473
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:12 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Psychologie is dat voor een groot deel niet.
bron?

*edit
Zat ook opeens te denken dat je hier zelf een complottheorie aan het maken bent over complottheorie aanhangers. ^_^
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:17:46 #245
52357 Lambiekje
pi_62716512
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:14 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

kijk naar dat programma van Robert ten Brink??!
je kan iemand echt wel in verlegenheid brengen met vraagstellingen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:19:04 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62716543
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:10 schreef UncleScorp het volgende:
Nee, het is niet persoonlijk. Jij trekt het je aan omdat je je ergens aangesproken voelt. Dat kan ook komen vanuit een gevoel van onzekerheid over je eigen gelijk. Ik voel mij niet aangesproken omdat het twee kanten op kan gaan. Ja we zijn collectief een beetje gek om erin te geloven dan heeft de topicstarter gelijk of nee wij hebben het bij het rechte eind en de topicstarter had ongelijk. Ik heb liever ongelijk in dit soort discussies dan dat ik gelijk heb maar dat maakt mijn vermoeden dat we allemaal interessante en pijnlijke tijden mee gaan maken er niet minder om. Dus God alsjeblieft laat mij paranoïde zijn met achtervolgingswaanzin en nog 10 andere psychische problemen als dat betekent dat deze aardbol niet op het punt van klappen staat.
Vrijheid
pi_62716545
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

YouTube/VideoGoogle is een platvorm... Wat ben jij toch simpel.
Platform is met een f, simpele.
pi_62716595
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:14 schreef Slang_van_God het volgende:
gotta be kidding ....

Snap je nou echt zelf niet dat je met dit soort topic de helft van de posters tegen de schenen schopt ?????? Erger nog, je stelt zelfs dat ze allemaal psychische aandoeningen hebben ?????
Als je dat normaal vindt kan je beter jezelf es onder de loep nemen ............
pi_62716600
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, het is niet persoonlijk. Jij trekt het je aan omdat je je ergens aangesproken voelt. Dat kan ook komen vanuit een gevoel van onzekerheid over je eigen gelijk. Ik voel mij niet aangesproken omdat het twee kanten op kan gaan. Ja we zijn collectief een beetje gek om erin te geloven dan heeft de topicstarter gelijk of nee wij hebben het bij het rechte eind en de topicstarter had ongelijk. Ik heb liever ongelijk in dit soort discussies dan dat ik gelijk heb maar dat maakt mijn vermoeden dat we allemaal interessante en pijnlijke tijden mee gaan maken er niet minder om. Dus God alsjeblieft laat mij paranoïde zijn met achtervolgingswaanzin en nog 10 andere psychische problemen als dat betekent dat deze aardbol niet op het punt van klappen staat.
Ik snap wel wat je bedoelt. Jij bent ook onzeker over de toekomst. Denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat je nu vele malen meer prikkels en informatie ontvangt dan pak hem beet 10 jaar geleden.
Vandaar dat je ook angstig bent; je kan niet goed meer filteren wat nu wel precies waar is en wat niet, waardoor je hoofd overloopt.

Ikzelf merk ook wel dat ik wat kritischer bepaalde zaken bekijk, alhoewel ik nog niet bang ben dat we met zijn allen collectief doodgaan op een bepaalde datum door de komst van 1 of andere komeet of alienschip.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:21:36 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62716623
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je trekt de verkeerde gevolgtrekkingen uit mijn verhaal. Ik vind Lambiekje totaal niet een 'sukkel' zoals jij dat aangeeft, alleen vind ik dat zijn manier van redeneren en discussieren zwaar onder de peil is, met het J00T00B syndroom als gevolg.
Ok, doe het dan zelf. En als jij er voor jezelf uit komt dat er niets aan de hand is dan is dat geweldig. Laat je onderzoek niet te veel afhangen van één bron, één persoon, één artikel maar blijf graven, pak er meerdere meningen bij, verzamel alles en probeer het na te kijken bij de bronnen die in jouw ogen legitiem zijn.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')