Mensen, en in dit geval bedrijven, dwingen mee te betalen en daarna zeggen dat ze er van profiteren. Hoe krom wil je het hebben?quote:Op donderdag 13 november 2008 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar dat bedrijf profiteert wel van die maatschappij, infrastructuur, werknemers. Beetje scheve situatie.
Je was me voor.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen, en in dit geval bedrijven, dwingen mee te betalen en daarna zeggen dat ze er van profiteren. Hoe krom wil je het hebben?
Daarom moet ik ook altijd zo gniffelen als iemand weer eens begint over hogere ziektekosten premie voor rokersquote:Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen, en in dit geval bedrijven, dwingen mee te betalen en daarna zeggen dat ze er van profiteren. Hoe krom wil je het hebben?
Ze zijn niet gedwongen zich hier te vestigen.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 november 2008 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt kunnen zien waartoe perverse beloningssystemen mede ertoe hebben geleid.
Maar ja, steek je nek maar nog eens lekker in het zand.
EXCESSEN! Weet je nog.
Excessen zijn NOOIT goed.
Excessen zoals jij het noemt zijn zo subjectief als het maar zijn kan.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt kunnen zien waartoe perverse beloningssystemen mede ertoe hebben geleid.
Maar ja, steek je nek maar nog eens lekker in het zand.
EXCESSEN! Weet je nog.
Excessen zijn NOOIT goed.
Nee ze mogen maar wat blij zijn dat ze zich in Nederland mogen vestigen. Beetje de werknemers uitbuiten en de wegen vol laten lopen. Het word een keer tijd dat we dat eens gaan aanpakken.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn niet gedwongen zich hier te vestigen.
Dat maakt jouw opmerking niet minder dom, want jij beschuldigt de betaler van het gebruik maken van...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zijn niet gedwongen zich hier te vestigen.
Met alle respect, maar als werknemers huilen omdat ze achterblijven met hun beloning vind je dat zeer terecht en nu een commissaris het doet is het ineens "slangenkuil en poel des verderfs".quote:Op woensdag 19 november 2008 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Oja, nu gaan de commissarissen hard huilen, omdat ze achterblijven qua beloning tov CEO's.
Maar DS4, die lui krijgen voor een dag werk in de week al gauw zo'n ¤ 70.000,- per jaar. Veruit de meeste werknemers geldt dat ze dit met 5 dagen keihard werken het nimmer zullen halen.......quote:Op woensdag 19 november 2008 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als werknemers huilen omdat ze achterblijven met hun beloning vind je dat zeer terecht en nu een commissaris het doet is het ineens "slangenkuil en poel des verderfs".
Zou je een beetje consequent willen blijven...
Neeneeneeneenee, EG.... Jij was altijd van de percentages. De een 3% erbij, dan de ander 3% erbij. De een 10% erbij, dan de ander 10% erbij. De een 40% erbij, dan de ander 40% erbij.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar DS4, die lui krijgen voor een dag werk in de week al gauw zo'n ¤ 70.000,- per jaar. Veruit de meeste werknemers geldt dat ze dit met 5 dagen keihard werken het nimmer zullen halen.......
Een paar uurtjes werk per week, DS4.....Daar hebben we het over.
Nee, hun motivatie is dat ze vinden dat ze achterblijven tov leden van RvB. Dat suggereert dat ze een gelijke tred claimen in hun loonontwikkeling. Dan hebben we het echt niet over een schamele 2..,3 % waarmee "gewone" werknemers worden afgescheept...maar eerder over vele tientallen procenten.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Neeneeneeneenee, EG.... Jij was altijd van de percentages. De een 3% erbij, dan de ander 3% erbij. De een 10% erbij, dan de ander 10% erbij. De een 40% erbij, dan de ander 40% erbij.
En nu is het "die commissarissen verdienen genoeg".
Twee maten.
Mag ik dan nu noteren dat jij meent dat ook gewone werknemers geen tientallen procenten erbij mogen krijgen? Dus als b.v. het bedrijf waar jij werkt zoveel winst maakt dat de topman zegt: "ach wat, iedereen er 20% bij, want dat krijg ik ook", dan ga jij protesteren? Dan ga jij claimen dat iedereen er maar 2-3% bij moet krijgen maximaal?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, hun motivatie is dat ze vinden dat ze achterblijven tov leden van RvB. Dat suggereert dat ze een gelijke tred claimen in hun loonontwikkeling. Dan hebben we het echt niet over een schamele 2..,3 % waarmee "gewone" werknemers wordne afgescheept...maar eerder over vele tientallen procenten.
quote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mag ik dan nu noteren dat jij meent dat ook gewone werknemers geen tientallen procenten erbij mogen krijgen? Dus als b.v. het bedrijf waar jij werkt zoveel winst maakt dat de topman zegt: "ach wat, iedereen er 20% bij, want dat krijg ik ook", dan ga jij protesteren? Dan ga jij claimen dat iedereen er maar 2-3% bij moet krijgen maximaal?
Is dat nu jouw stelling?
Dus iedereen 2%quote:Op woensdag 19 november 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
....kan je toch wel weten dat ik op zijn minst impliciet voor pleit voor een gelijke relatieve loonstijging voor iedereen?
Dan is het toch logisch dat de commissarissen dezelfde stijging willen als de CEO?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
....kan je toch wel weten dat ik op zijn minst impliciet voor pleit voor een gelijke relatieve loonstijging voor iedereen?
Prima voor de economie. En wel zo eerlijk. Veel gezonder. Scheelt een boel inflatie bovendien.quote:
Nee ik pleit voor een relatieve loonstijging die voor iedereen hetzelfde is, weet je nog?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is het toch logisch dat de commissarissen dezelfde stijging willen als de CEO?
Ja... de CEO's krijgen er zeg 10% bij, dus is het toch logisch dat de commissarissen nu ook 10% willen?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee ik pleit voor een relatieve loonstijging die voor iedereen hetzelfde is, weet je nog?
Waarom geen absolute?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee ik pleit voor een relatieve loonstijging die voor iedereen hetzelfde is, weet je nog?
Beetje vreemd om een CEO die 1 mio vangt en die een compensatie krijgt vanwege inflatie (toch al snel 25.000 euro) gelijk te stellen met de schoonmaker... voor wie 25.000 euro erbij toch net even anders uit pakt.quote:
En niemand gaat z'n best doen want iedereen krijgt toch 2%.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Prima voor de economie. En wel zo eerlijk. Veel gezonder. Scheelt een boel inflatie bovendien.
Kan ik hieruit concluderen dat er voor jou maar 1 motivatie bestaat om je best te doen? Wat een armoede!quote:Op woensdag 19 november 2008 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En niemand gaat z'n best doen want iedereen krijgt toch 2%.
Nou, je mag hieruit concluderen dat al lang en breed bewezen is dat eenheidsbetalingen tot inkakken leidt.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:21 schreef Fajarowicz het volgende:
Kan ik hieruit concluderen dat er voor jou maar 1 motivatie bestaat om je best te doen? Wat een armoede!
Ik zeg: de "gewone" werknemer mag het doen met een schamele 3%; dan de CEO en commisaris ook 3%.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja... de CEO's krijgen er zeg 10% bij, dus is het toch logisch dat de commissarissen nu ook 10% willen?
Wat zullen we nou @$$*%% krijgen?!!!quote:Op woensdag 19 november 2008 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe sommigen "verneukt" tegen beloningen aan kijken ...quote:Op woensdag 19 november 2008 21:21 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Kan ik hieruit concluderen dat er voor jou maar 1 motivatie bestaat om je best te doen? Wat een armoede!
Wel voor mensen die zich laten bepalen door geld. Niet iedereen is zo afhankelijk.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, je mag hieruit concluderen dat al lang en breed bewezen is dat eenheidsbetalingen tot inkakken leidt.
Daar hebben wij het even niet over.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zeg: de "gewone" werknemer mag het doen met een schamele 3%; dan de CEO en commisaris ook 3%.
Wat zou hier nou niet eerlijk aan zijn?
Ik begin minder en minder van jou te begrijpen. Eerst is in jouw beleving de sociale cohesie in geding vanwege niet snel genoeg stijgende salarissen (of te snel stijgende overige salarissen) en nu is het heel gek dat de hoogte van het salaris een invloed heeft op een werknemer?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Je werkt toch voor je afgesproken salaris
Dit draadje draait om beloningen en nu is het ineens niet zo belangrijk meer?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Kan je nagaan hoe sommigen "verneukt" tegen beloningen aan kijken ...
Daar hebben we het even niet over?quote:
Nee, niks vreemd als je in ogenschouw neemt wat ik feitelijk beoog: een gelijke relatieve loonontwikkeling voor iedereen.quote:CEO's stijgen met 10% en dan zegt de commissaris "dat wil ik ook". In jouw beleving zou dat terecht zijn (net als dat iedere andere werknemer zegt "dat wil ik ook"). Toch val jij de commissaris aan vanwege die uitspraak. Dat is toch vreemd...
Jij mag net doen alsof geld van ondergeschikt belang is bij dienstverbanden, maar dat is natuurlijk in de praktijk totaal anders.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:53 schreef Fajarowicz het volgende:
Wel voor mensen die zich laten bepalen door geld. Niet iedereen is zo afhankelijk.
Ik had het over jouw opmerking waarbij jij de commissaris een verwijt maakte.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar hebben we het even niet over?![]()
Dit is het punt waar heel deze lange reeks over gaat!
Ik wil het nadrukkelijk naar jouw bewering trekken. In dit voorbeeld wat jij geeft is het toch doodnormaal dat de commissaris hetzelfde wil stijgen als de CEO? Waarom zat je dan eerder er tegen te fulmineren?quote:Nee, niks vreemd als je in ogenschouw neemt wat ik feitelijk beoog: een gelijke relatieve loonontwikkeling voor iedereen.
Nou anders dan: RvB, RvC en klootjesvolk allen 10% erbij. Dat is eerlijk. Nietwaar?
Kan jij het zo met mij eens worden?
Nee, dat zeg ik toch ook nietquote:Op woensdag 19 november 2008 22:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit draadje draait om beloningen en nu is het ineens niet zo belangrijk meer?
B_A zegt iets totaal anders. B_A zegt dat als de lanterfanters hetzelfde erbij krijgen als de uitslovers (en iedereen daar tussenin), dat dat dan niet bepaaldelijk bevorderlijk is voor de motivatie.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik constateer slechts dat B-A alleen suggereert dat hij gaat presteren als er een grote loonstijging in het verschiet ligt.
Nuja, als iemand alleen zijn best wil doen als daar een extra financiele beloning tegenover staat tekent dat de afhankelijkheid van geld van deze persoon. Het zegt verder niets over dienstverbanden an sich.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij mag net doen alsof geld van ondergeschikt belang is bij dienstverbanden, maar dat is natuurlijk in de praktijk totaal anders.
Het gaat om iets heel anders.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:28 schreef Fajarowicz het volgende:
Nuja, als iemand alleen zijn best wil doen als daar een extra financiele beloning tegenover staat tekent dat de afhankelijkheid van geld van deze persoon.
Nee hoor, het gaat om je best doen. En Boze Appel verwacht dat daar geen sprake meer van is als de relatieve beloning voor een ieder gelijk is. Dat is een projectie dus Boze Appel zelf zal bij voorbaat niet zijn beste beentje voortzetten als daar geen extra (onderscheidende) beloning tegenover staat. Boze Appel laat zijn functioneren afhangen van geld. Geld bepaalt hem ipv dat hij zichzelf bepaalt. Hij zal zich daarom minder vrij voelen dan iemand die deze afhankelijkheid niet kent.quote:
Dat is niet zo gek, aangezien dat in de praktijk al meermaals is gebleken.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:30 schreef Fajarowicz het volgende:
Nee hoor, het gaat om je best doen. En Boze Appel verwacht dat daar geen sprake meer van is als de relatieve beloning voor een ieder gelijk is.
Het probleem is dat de praktijk meer een 2 is...quote:Maar een 7 is net als een 10 een voldoende.
Als deze conclusie is gebaseerd op basis van metingen van zij die afhankelijk zijn zou mij dat niets verbazen.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek, aangezien dat in de praktijk al meermaals is gebleken.
Jij zou midden in de Sahara nog durven beweren dat er geen zand in de wijde omtrek te vinden is volgens mij...quote:Op donderdag 20 november 2008 09:27 schreef Fajarowicz het volgende:
Als deze conclusie is gebaseerd op basis van metingen van zij die afhankelijk zijn zou mij dat niets verbazen.
Jij vindt dus niet dat Boze Appel zijn motivatie afhankelijk laat zijn van geld? En in dat geval zijn gevoel van zelfbeschikking een stuk minder is dan van iemand die deze afhankelijkheid niet kent?quote:Op donderdag 20 november 2008 09:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij zou midden in de Sahara nog durven beweren dat er geen zand in de wijde omtrek te vinden is volgens mij...
Blijf lekker ontkennen.
Onzin. Zit er bij jou niets tussen een lanterfanter en iemand die gewoon normaal zijn best doet en presteert overeenkomstig de afgesproken beloning?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
B_A zegt iets totaal anders. B_A zegt dat als de lanterfanters hetzelfde erbij krijgen als de uitslovers (en iedereen daar tussenin), dat dat dan niet bepaaldelijk bevorderlijk is voor de motivatie.
Laat ik het anders stellen: die absurde loonstijgingen in RvB geven een bedenkelijk precedent in de richting tot de rest van de elite binnen het bedrijf. Geeft aan hoe schadelijk dit perverse gedrag van topbestuurders is.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over jouw opmerking waarbij jij de commissaris een verwijt maakte.
[..]
Ik wil het nadrukkelijk naar jouw bewering trekken. In dit voorbeeld wat jij geeft is het toch doodnormaal dat de commissaris hetzelfde wil stijgen als de CEO? Waarom zat je dan eerder er tegen te fulmineren?
quote:Op woensdag 19 november 2008 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is weer een voorbeeldje, waarbij DS4 iets recht probeert te lullen wat krom is. Vermakelijk, dat weer wel.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Jij vindt dus niet dat Boze Appel zijn motivatie afhankelijk laat zijn van geld? En in dat geval zijn gevoel van zelfbeschikking een stuk minder is dan van iemand die deze afhankelijkheid niet kent?
Alleen dus de mensen die afhankelijk zijn. Voor de onafhankelijke, verlichte geesten onder ons gaat deze vlieger niet op.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
DS4, het staat er toch echt duidelijk: niemand gaat z'n best doen want iedereen krijgt toch 2%. Dat impliceert toch dat mensen slechts hun best gaan doen als ze meer dan 2% erbij zullen krijgen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |