Nou, mijn huidige macbook is 2.0Ghz, en als je daar betere graphics instopt is het een prima laptop. Geldkwestie dus denk ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:27 schreef EvilMarc het volgende:
Ik vind die 2.0Ghz sowieso een beetje raar.. Wie koopt die nu?
Die vind ik te groot.quote:
Ik heb ook een 2.2 en dat gaat prima met video. Maar goed, ik heb een MBPro, dus die heeft een losse videokaart, dat scheelt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:07 schreef EvilMarc het volgende:
Omdat ik 2.0 al een beetje outdated vind. Ik heb nu een laptop die op Windows loopt met 2,2 en dat kan nog net als je af en toe wat videos bewerkt ed.
Ik heb 2.1 Ghz maar dat is toch primaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, mijn huidige macbook is 2.0Ghz, en als je daar betere graphics instopt is het een prima laptop. Geldkwestie dus denk ik.
[..]
Die vind ik te groot.
Nu nog wel ja .. snelheid went snel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
en 2GB geheugen!
woei!
en hij is zoooooooooo snel
Vista zeker? Daarnaast kun je een Windows PC wel vergelijken met een Mac ..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:07 schreef EvilMarc het volgende:
Omdat ik 2.0 al een beetje outdated vind. Ik heb nu een laptop die op Windows loopt met 2,2 en dat kan nog net als je af en toe wat videos bewerkt ed.
een half jaar geleden had ik nog een imac g3quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:15 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nu nog wel ja .. snelheid went snel.
[..]
Vista zeker? Daarnaast kun je een Windows PC wel vergelijken met een Mac ..
En je werkte ook op de iMacquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
een half jaar geleden had ik nog een imac g3 [ afbeelding ]
hiervoor een powerbook g4maar die was half stuk (o.a. afgebroken scharnier)
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb 2.1 Ghz maar dat is toch prima
Als ie doet wat jij nodig heb is het goedquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
en 2GB geheugen!
woei!
en hij is zoooooooooo snel
Daar zou je wel 's een punt kunnen hebben btwquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:15 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nu nog wel ja .. snelheid went snel.
[..]
Vista zeker? Daarnaast kun je een Windows PC wel vergelijken met een Mac ..
Hell yeah! Die had ik vijf jaar geleden zelf bij elkaar gespaard en toen was die al vijf jaar oudquote:
Zeker waar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:22 schreef EvilMarc het volgende:
Maar een backlit keyboard is dan wel weer ultiem cool
Dapperquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hell yeah! Die had ik vijf jaar geleden zelf bij elkaar gespaard en toen was die al vijf jaar oud [ afbeelding ]
Vreemd. Bij mijn checkout stond dat er gestreefd wordt om binnen twee werkdagen te leveren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:37 schreef Junkie het volgende:
Heb vanmiddag een iPhone 3G - 16GB (zwart) besteld via een verlenging.
Moet nu zo'n 10 dagen wachten totdat hij wordt geleverd.
Had je moeten doorsparenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:43 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nee meer kon ik toen niet betalen
Ja, ik ook. Ik hoop dat ze me die nog mailen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vreemd. Bij mijn checkout stond dat er gestreefd wordt om binnen twee werkdagen te leveren.
Ik zou overigens een tracktrace oid wel nuttig vinden, maar volgens mij staat er binnenkort zonder vooraankondiging gewoon zo'n mannetje op de stoep.
Op GoT is daar een topic over: jouw situatie is daar al vaak voorgekomen, meen ik. Linkjequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:52 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik hoop dat ze me die nog mailen.![]()
En ik maak ook een overstap van Orange naar T-Mobile. Moet zodra ik hem heb ook bellen naar de klantenservice en dan gaan ze mn iPhone (tijdelijk?) werkend maken met me Orange simkaart. Ik ben erg benieuwd hoe dat in zn werk gaat. Me Orange abo is nog tot januari geldig namelijk. (En kan dan met Orange niet internetten.)
Iemand al ervaring met deze overstap situatie?
Helaas. Mercury kan het dan weer wel. En iChat natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
kun je webcammen met adium?
Bij Microsoft kun je het wel een beetje verwachten natuurlijk. Al zat het al wel in de zakelijke versie van MSN geloof ik. Maarja snap ook niet waarom het zo lang moet duren. Anders Skype of iChat .. en als het helemaal niet gaat kun je het nog via Windows doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom duurt de integratie van die "camslet" optie in Adium of Messenger zo lang eigenlijk
Oh, je kent het programma Photo Booth nog niet he? das leukquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
oké en waar kan ik mijn webcam vinden
Alleen als het goed is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oh, je kent het programma Photobooth nog niet he? das leuk
Maar als het goed is, is het het zwarte puntje in het midden boven je beeldscherm..
Hou je ons nu voor de gek? Of klopt je vraag niet?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
oké en waar kan ik mijn webcam vinden
Als het niet goed is, dan doet dat dingetje niet veel..quote:
Is daar niet zo'n getamac ad van ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tja, Windows werkt nu eenmaal beter op een Apple computer...
Gewoon installeren en naar Internet en dan Custom Match gaan.. kan je gelijk spelenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:30 schreef EvilMarc het volgende:
Waar kan je Red Alert 2 online spelen? Dat spel is echt über
Tsja, daar lijkt het op, maar hoe kan dit dan, aangezien het voordeel van Mac OS X zelf teniet is gedaan.. komt het door de drivers ofzo? Of de "afstemming" van de hardware op elkaar?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat klopt .. alleen jammer dat BootCamp nog niet alles ondersteunt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat lijkt me de voornaamste reden inderdaad. Het 'matcht' terwijl het bij een PC meestal een bij elkaar geraapt zooitje is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:39 schreef dottinator het volgende:
[..]
Gewoon installeren en naar Internet en dan Custom Match gaan.. kan je gelijk spelen![]()
[..]
Tsja, daar lijkt het op, maar hoe kan dit dan, aangezien het voordeel van Mac OS X zelf teniet is gedaan.. komt het door de drivers ofzo? Of de "afstemming" van de hardware op elkaar?
Tja, alleen om MSN te gebruiken met cam-functie, Windows erop te zetten...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:10 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Bij Microsoft kun je het wel een beetje verwachten natuurlijk. Al zat het al wel in de zakelijke versie van MSN geloof ik. Maarja snap ook niet waarom het zo lang moet duren. Anders Skype of iChat .. en als het helemaal niet gaat kun je het nog via Windows doen natuurlijk.
Ja klopt. Maar je moet toch wat als het niet anders kan .. want niet iedereen gebruikt Skype en zelden maakt iemand gebruik van iChat. En als er verder ook geen programma is waar het fatsoenlijk mee lukt ..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja, alleen om MSN te gebruiken met cam-functie, Windows erop te zetten...
Tja, ik kan op zich nog wel voorruit met iChat, kwestie van de goede vrienden uitzoeken..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:54 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar je moet toch wat als het niet anders kan .. want niet iedereen gebruikt Skype en zelden maakt iemand gebruik van iChat. En als er verder ook geen programma is waar het fatsoenlijk mee lukt ..
Haha jawel dat was het eerste wat ik gebruiktequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oh, je kent het programma Photo Booth nog niet he? das leuk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar als het goed is, is het het zwarte puntje in het midden boven je beeldscherm..
Macrumors forum zegt van niet. Maar of dat zo betrouwbaar is weet ik nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hebben die nieuwe macbooks ook betere Webcammetjes?
Dankje!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Op GoT is daar een topic over: jouw situatie is daar al vaak voorgekomen, meen ik. Linkje
quote:
ik ook na een jaar wil je wel weer een nieuw modelquote:
Netjes...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, iPhone 3G binnen. Dat gaat wel erg rap.
Hoe heb jij Air Sharing gratis gekregen dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:44 schreef Junkie het volgende:
[..]
Netjes...
Heb gisteravond zitten zoeken naar Apps in de App store. En onderstaande plaatje was het resultaat.
[ link | afbeelding ]
Geduld hebben is nooit me sterkste kant geweest.![]()
![]()
Ze zijn wel bijna allemaal gratis, op iProRecorder (79 cent) na.
Iemand nog tips voor spelletjes?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:52 schreef De_Hertog het volgende:
Groeten uit PretoriaAlwaar warm weer en veel te doen. En de rand staat lekker laag, alleen helaas nog geen nieuwe MacBooks MacMooks in de store hier.
Wat is je rekeningnummer? Dan pass ik je even wat doekoes zodat je er voor mij ook een mee kunt nemen op het moment dat ze er wel zijn!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:52 schreef De_Hertog het volgende:
Groeten uit PretoriaAlwaar warm weer en veel te doen. En de rand staat lekker laag, alleen helaas nog geen nieuwe MacBooks in de store hier.
Wat precies niet dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:39 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat klopt .. alleen jammer dat BootCamp nog niet alles ondersteunt.
Que? Eerste generatie Macbooks hebben gewoon een SATA-HD in het apparaat zitten en Bootcamp doet het daarmee..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:35 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
SATA niet .. rechtsklikken met een trackpad ook niet. FN + Backspace ook niet.
Ik bedoel de HD nietquote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Que? Eerste generatie Macbooks hebben gewoon een SATA-HD in het apparaat zitten en Bootcamp doet het daarmee..
Oja, die had ik al paar weekjes geleden gedownload en verder vergeten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:04 schreef super-muffin het volgende:
Hoe heb jij Air Sharing gratis gekregen dan?
Ah oke...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:35 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
SATA niet .. rechtsklikken met een trackpad ook niet. FN + Backspace ook niet.
A;dus de site....quote:Update: This tip is not quite as useful anymore, as the latest versions of Boot Camp allow delete functionality with Fn+Backspace.
useless.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Binnen 7 werkdagen wordt hij verzonden, en dan moet hij nog de halve wereld over.
Ha, ik krijg 'em 1 dag eerder.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:21 schreef eer-ik het volgende:
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Verzending: 7 werkdagen.
Verwachte leverdatum: 11 Nov, 2008 - 12 Nov, 2008.
Hoe kan 11 nov. nou in godsnaam over 7 werkdagen zijn
nasty.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:57 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ha, ik krijg 'em 1 dag eerder.![]()
Ik had 'em een dag na release kunnen meenemen van de Apple winkel, maar ik laat niet zo maar 200 euro korting varen door m'n eigen hebberigheid.quote:
Ik ben stiekem ook te hebberig en heb nu een soort van spijt dat ik 'm niet gewoon in de winkel gehaald heb, anderszijds hoor ik dat die dingen ook de winkel uitvliegen dus ben ik nooit op tijd.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:16 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik had 'em een dag na release kunnen meenemen van de Apple winkel, maar ik laat niet zo maar 200 euro korting varen door m'n eigen hebberigheid.
Ik weet dus nog niet of ze goedkoper zijn of niet. En ze hebben inmiddels wel de oude MacBooks een nieuwe prijs gegeven om de wisselkoers te compenseren. En in Dubai heb ik geen tijd gehad om de winkels te verkennen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wat is je rekeningnummer? Dan pass ik je even wat doekoes zodat je er voor mij ook een mee kunt nemen op het moment dat ze er wel zijn!
Ik zie het nu ook jaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet dus nog niet of ze goedkoper zijn of niet. En ze hebben inmiddels wel de oude MacBooks een nieuwe prijs gegeven om de wisselkoers te compenseren.
Wat een godsgruwelijk lelijk ding, daar wil ik nog niet dood mee gevonden worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:37 schreef w00h00 het volgende:
iBangle: iPod concept voor de toekomst
Dit is een futuristische design van Gopinath Prasana voor een iPod als armband. De armband past om iedere pols door middel van een opblaasbaar kussen aan de binnenkant. Door je vinger over een touchpad te wrijven kan je de mp3-speler bedienen. Er zit geen scherm op maar dat wordt opgelost door een stem die verteld waar je, je begeeft in het menu. Verder moet dit geheel draadloos werken met meegeleverde Bluetooth headset.
[ afbeelding ]
leipe shit ouwe!
tsja.. ik zie nog steeds toekomst in de gsm/notepad armband.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:37 schreef w00h00 het volgende:
iBangle: iPod concept voor de toekomst
Dit is een futuristische design van Gopinath Prasana voor een iPod als armband. De armband past om iedere pols door middel van een opblaasbaar kussen aan de binnenkant. Door je vinger over een touchpad te wrijven kan je de mp3-speler bedienen. Er zit geen scherm op maar dat wordt opgelost door een stem die verteld waar je, je begeeft in het menu. Verder moet dit geheel draadloos werken met meegeleverde Bluetooth headset.
[ afbeelding ]
leipe shit ouwe!
Mac of pc?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:26 schreef Buitendam het volgende:
Gister een Ipod Classic 120gb gekocht, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om dvd's erop te gooien, terwijl het volgens de verkoper een eitje is. Iemand die mij even op weg wil helpen?
Indien Mac:quote:
Gebruik Videora als je een PC hebt of iSquint als je een Mac hebt om films om te zetten naar mp4.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:26 schreef Buitendam het volgende:
Gister een Ipod Classic 120gb gekocht, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om dvd's erop te gooien, terwijl het volgens de verkoper een eitje is. Iemand die mij even op weg wil helpen?
Ik gebruik nu de iPod Classic Converter van Videora, maar ik heb hetzelfde probleem als heel veel mensen (als ik het forum daar zo doorlees) en dat is dat hij bij 99% nog heel lang door blijft converteren...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:14 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Gebruik Videora als je een PC hebt of iSquint als je een Mac hebt om films om te zetten naar mp4.
edit: Of Handbrake inderdaad.![]()
hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregenquote:
Nu al ..quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
beeld blijft zwart? ik was even een nachtje weg en nu is ie zo
Dus je ledje brandt ook?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dit staat er
Built-in iSight:
Version: 1.84
Bus Power (mA): 500
Speed: Up to 480 Mb/sec
Manufacturer: Micron
Product ID: 0x8501
Vendor ID: 0x05ac (Apple Computer, Inc.)
Dat is ook de bedoeling ja .. heb je al eens een reboot gedaan? Anders kun je een PRAM zap doen :quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
wat is links dan?
en waar zitten de speakers?
oh en itunes loopt steeds vast en als ik de computer uit wil zetten moet ik alles zelf handmatig afsluiten
Ik heb eigenlijk m'n laptop uit m'n doos gegraaid (o dit klinkt fout)quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:14 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken in je manual ..![]()
Dit moet je wel hebben gezien toen je aan het graaien was .. onder de Mac zit een black box met leesvoer en stickersquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk m'n laptop uit m'n doos gegraaid (o dit klinkt fout)
apdapter er bij, en gaan met die banaanIk zal eens kijken of er boekjes in de doos zitten. Thanks iig!!
Het wordt steeds erger .. maar een PRAM zap?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb hem herstart maar het lampje brandt de hele tijd ook als photobooth niet aanstaat??
Dat is de ALT .. de knop naast de CMD. Ik dacht dat je zei dat je een doorgewinterde Mac user was?quote:
Die hebben ze eraf gelaten indeed. Maar je hebt dus de appel en alt knop nodig ..quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja maar ik noem command altijd appeltje. en nu is het appeltje weg
en option heet alt
Wat werkt niet?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het werkt niet..
Weird.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
appeltje alt r p
hij start twee keer op maar ishight is nog steeds stuk
Moet je daar eens de iSight proberen .. en sluit alle programma's die de iSight kunnen aanspreken bij alles gebruikers af. Als dit ook niet werkt kun je ook nog een PMU reset doen. Hier heb je wel een muntje voor nodig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
nee ik heb meer gebruikers
Dan reset je de power management unit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
wat is een pmu restart?
met mercury lukt het niet en op een andere gebruiker ook niet
Beste tip van vandaagquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien moet je eens helemaal dat ding eens uitzetten? Kijken of dat iSight lampje nog brandt?
Geniaal. Daarom zei ik heb je al eens een reboot gedaan .. maar ja het is laat zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Beste tip van vandaagLampje is uit, isight doet het weer!
Bedankt beide
Ja het is mijn schuld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
reboot is herstarten?
ik heb hem herstart
en ik heb hem op jouw manier herstart....
Of rebooten herstarten is? Volgens mijn woordenboek wel , al kun je het wel op 2 manieren doen. Via de Mac zelf .. of de Mac uitzetten en hem zelf weer aanzetten d.m.v. powerknop. Is that the answer that you want?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
dat was niet mijn vraag
Jaquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:21 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Of rebooten herstarten is? Volgens mijn woordenboek wel , al kun je het wel op 2 manieren doen. Via de Mac zelf .. of de Mac uitzetten en hem zelf weer aanzetten d.m.v. powerknop. Is that the answer that you want?
Zo leer je nog eens wat .. je kunt nu zelfs je option button vinden en natuurlijk niet te vergeten de speakers en microfoon van je MacBook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:25 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
JaIk dacht dat rebooten alleen manier 1 was
Vast wel. Ik zou alleen niet weten waarom je dat überhaupt wilt maar oké.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:33 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Haha, ja heel leerzaam
Ik ben stiekem gewoon een gebruiker uit gewoonte
niet omdat ik een apple fanboy ben of zo..
Bestaan er ook windows fanboys?
Gij heidenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Zo heb net m'n MacBook gedowngrade. Zit nu @ XP
gebruik dan gewoon amsn onder macos xquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omdat ik wou webcammen op msn
maar nu kan hij ishight niet vinden
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:16 schreef JoMo0 het volgende:
Tijd voor een stukje historie.
7 jaar en een dag alweer ..
bladieblaquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:30 schreef mrbox het volgende:
[..]
gebruik dan gewoon amsn onder macos x
Mooi ook dat zo ongeveer alles supergedateerd is (lettertype, iPod-size, I'm talking FIVE gigabytes here) maar dat ome Steve er tegenwoordig nog steeds zo uitziet, met z'n Levi's en zwarte turtleneck.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:16 schreef JoMo0 het volgende:
Tijd voor een stukje historie.
7 jaar en een dag alweer ..
Bootcamp? Drivers al geïnstalleerd?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omdat ik wou webcammen op msn
maar nu kan hij ishight niet vinden
Zo'n powermac g4 lijkt me wel wat voor 110 euroquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:33 schreef DutchErrorist het volgende:
http://bva-auctions.com/auction/auction/search.asp?s=DDF76F1614C04F39950C033340CA0956&act=results&s_id=152220Geen dank
Vergeet niet dat je eerst BTW (19%) over je biedprijs betaald , vervolgens veilingkosten (16%) en over de veilingkosten weer BTW. Het lijkt alleen maar goedkoop ..quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:50 schreef DaMook het volgende:
[..]
Zo'n powermac g4 lijkt me wel wat voor 110 euro. Eens even nadenken of dat iets is om op te bieden
.
Ja had ik al gezien, maar is het dan ineens wel duur ? Valt nog wel mee toch (heb er nog nooit op marktplaats ofzo naar gekeken). (Iets van 175 in totaal).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:53 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je eerst BTW (19%) over je biedprijs betaald , vervolgens veilingkosten (16%) en over de veilingkosten weer BTW. Het lijkt alleen maar goedkoop ..
Eer dat de veilig sluit wel .. bij BVA gingen ook iPhones voor 500 ex. weg om maar een idee te geven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:24 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ja had ik al gezien, maar is het dan ineens wel duur ? Valt nog wel mee toch (heb er nog nooit op marktplaats ofzo naar gekeken). (Iets van 175 in totaal).
Als je nog verder terug in de tijd gaat, wordt 'ie toch wel veel onherkenbaarder!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mooi ook dat zo ongeveer alles supergedateerd is (lettertype, iPod-size, I'm talking FIVE gigabytes here) maar dat ome Steve er tegenwoordig nog steeds zo uitziet, met z'n Levi's en zwarte turtleneck.
Wel een kilo of tien lichter, maar goed.
Ik ga dan ook uit van de prijzen nuquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:29 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Eer dat de veilig sluit wel .. bij BVA gingen ook iPhones voor 500 ex. weg om maar een idee te geven.
Haha, die heb ik gister ook zitten kijken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Deze is ook leuk
We build in a G3 300Mhz processor! It's a rocketship!
Is het nu Parallels of BootCamp ? Drivers installeer je inderdaad door DVD 1 van je restore DVD's te gebruiken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Jup, bootcamp, parallels en drivers zijn geïnstalleerd (die cd die er bij zat toch??)
Wandel anders ook even door http://www.macmiep.nl/.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Jup, bootcamp, parallels en drivers zijn geïnstalleerd (die cd die er bij zat toch??)
Zeker een 802.11n netwerk?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:36 schreef Junkie het volgende:
Ik heb gisteren me iPhone binnengekregen.Dat was wel een tof verjaardagkado voor mezelf
![]()
Alles overzetten ging vlekkeloosEn zo verlenging provider-overstap stelt ook niks voor.
Je krijgt bij iTunes enkel een kleine 'carrier-update' erbij.
Alleen wel apart dat Air-Sharing me wifi niet vindt.![]()
En die iTunes Remote app van Apple ziet me Library ook niet.![]()
Een kernel panic dus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:41 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb een iBook G4 en donderdag avond begon het probleem.
Ik kreeg in het midden van het beeld een schermp te zien waarop stond dat dat ik m'n powerknop ingedrukt moet houden en m'n ccomputer opnieuw op moest starten. Heb ik toen gewoon gedaan.
Vandaag begon die er weer mee, en heb ik het zo'n 10x moeten doen vlak na het telkens opnieuw opstarten van m'n laptop.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
BvD.
Ik heb ze beide, ik kan hem opstarten als windows en windows als programma draaien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Is het nu Parallels of BootCamp ? Drivers installeer je inderdaad door DVD 1 van je restore DVD's te gebruiken.![]()
Overigens als het goed gelukt is , kun je in Deze Computer je iSight ook zien als videoapparaat.In BootCamp that is.
Oké dank je welquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wandel anders ook even door http://www.macmiep.nl/.
Staat bomvol info die nuttig voor je is.
Hmm oké. Nu gebruik ik zelf geen Parallels maar daar zul je 'm wel moeten connecten. Bij BootCamp moet de iSight werken mits de drivers zijn geïnstalleerd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb ze beide, ik kan hem opstarten als windows en windows als programma draaien.
Swets, je hebt fanmail.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:49 schreef spy08 het volgende:
Ik ken 'swetseneggert' en 'static' erg goed. Nog beter dan ze zelf denken. Matties bijna.
Lijkt op wat ik heb gehad. Dode harde schijf. Je laptop start helemaal niet meer goed op toch?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:41 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb een iBook G4 en donderdag avond begon het probleem.
Ik kreeg in het midden van het beeld een schermp te zien waarop stond dat dat ik m'n powerknop ingedrukt moet houden en m'n ccomputer opnieuw op moest starten. Heb ik toen gewoon gedaan.
Vandaag begon die er weer mee, en heb ik het zo'n 10x moeten doen vlak na het telkens opnieuw opstarten van m'n laptop.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
BvD.
Jaja, op een forum even je diensten aanbieden. Spam.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:15 schreef LOCALMOTION het volgende:
mocht je iets nodig hebben voor je Mac-let me know.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:50 schreef LOCALMOTION het volgende:
Op het ogenblik zit ik achter mijn nieuwe /oude model 15.4 " MacBook Pro-Intel Core 2 duo 2.4Ghz 2Gb- 200GB super drive voor $1599.00 gekocht van MacMall.com. Ik kreeg ook van hun de parallels Desktop 3.0 en Windows XP Home pre-installed.Ook vroeg ik voor de zekerheid tegen viruses niet voor de Mac,maar Windows-- de Free Intego VirusBarrier X5 -de Intego Internet Security Barrier X5 Antispam edition-- inplaats van Epson Stylus NX400 kreeg ik een Epson Stylus C4450 All in one printer. Voor $9.99 had ik Roxio Toast 9 Basic gekocht. De Apple Software iWork '08 was er ook geinstalleerd & gratis.En voor Apple Care 3yrs.plan van LAcompany.com voor $250 gekocht.
Heeft iemand al de kans gekregen om de MAC als een PC met Windows software te gebruiken.Met parallel
hoeft je niet opnieuw te "booten" --goed geschreven of niet!!!- Van de week ga ik de memory tot 4Gb veranderen en misschien--mocht er wat centjes over zijn-- harddrive rams verhogen. Tot nu toe gaat alles
naar wens en ik hoop dat het zo blijft..net als mijn oude PowerBook G4 voor 6jaren-altijd goed gegaan.
No bragg-just facts / luck of course.
Ik had niet de nieuwste MacBook Pro gekocht -net uit gekomen- maar de kans genomen om voor $400 goed koper een nieuwe-/oude model te krijgen.
Oké en je punt is ?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:50 schreef LOCALMOTION het volgende:
Op het ogenblik zit ik achter mijn nieuwe /oude model 15.4 " MacBook Pro-Intel Core 2 duo 2.4Ghz 2Gb- 200GB super drive voor $1599.00 gekocht van MacMall.com. Ik kreeg ook van hun de parallels Desktop 3.0 en Windows XP Home pre-installed.Ook vroeg ik voor de zekerheid tegen viruses niet voor de Mac,maar Windows-- de Free Intego VirusBarrier X5 -de Intego Internet Security Barrier X5 Antispam edition-- inplaats van Epson Stylus NX400 kreeg ik een Epson Stylus C4450 All in one printer. Voor $9.99 had ik Roxio Toast 9 Basic gekocht. De Apple Software iWork '08 was er ook geinstalleerd & gratis.En voor Apple Care 3yrs.plan van LAcompany.com voor $250 gekocht.
Heeft iemand al de kans gekregen om de MAC als een PC met Windows software te gebruiken.Met parallel
hoeft je niet opnieuw te "booten" --goed geschreven of niet!!!- Van de week ga ik de memory tot 4Gb veranderen en misschien--mocht er wat centjes over zijn-- harddrive rams verhogen. Tot nu toe gaat alles
naar wens en ik hoop dat het zo blijft..net als mijn oude PowerBook G4 voor 6jaren-altijd goed gegaan.
No bragg-just facts / luck of course.
Ik had niet de nieuwste MacBook Pro gekocht -net uit gekomen- maar de kans genomen om voor $400 goed koper een nieuwe-/oude model te krijgen.
Oh, ik moet volgende week zondag weer...quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hij bedoeld dat hij op woensdag avond bij zijn moeder gaat eten.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:15 schreef LOCALMOTION het volgende:
Swets..geen spam-echt waar.Ik wil alleen je mening voor het gene,dat ik mijn centjes had gekocht.Alvast mijn dank.Ik ga volgende maand naar Holland om vrienden te bezoeken-mocht je iets nodig hebben voor je Mac
-let me know.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oh, ik moet volgende week zondag weer...
Heb je geen Jimi Hendrix voor me?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Ja, ik kreeg het als tip van een vriend van me. Toen ik destijds dat .Mac had vond ik de syncfunctie wel enorm handig, maar niet voor ¤99.95 per jaar..quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Swetsenegger het volgende:
He, das handig. Even hier thuis op de macs en op de zaak op de PC zetten. Kan ik makkelijk zooi uitwisselen met vrouwlief
Ja ideaal, zeker die integratie met finder. Top.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg het als tip van een vriend van me. Toen ik destijds dat .Mac had vond ik de syncfunctie wel enorm handig, maar niet voor ¤99.95 per jaar..
Dropbox is gewoon gratis voor 2GB aan ruimte, ze willen later nog betaaldiensten invoeren voor grotere formaten. Maar 2GB is wel genoeg voor wat fotootjes en documenten die ik eens wil sharen. En het is handig als backup, mocht m'n HD crashen oid, dan staat het nog lekker in de "cloud"..
Het werkt net zo handig als dat je iets naar elk ander mapje in finder sleept...
Ook erg handig voor "schoolprojecten" trouwens als je samen met een groepje wat bestanden moet delen...
Daarom is er ook nog de witte MacBook voor 949 euro.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:30 schreef katerwater het volgende:
Ik vind de nieuwe macbooks te duur.
De goedkoopste is amper 13 inch, voor 1299 dollar. en wil je backlit en 2.4ghz, is het 1599. Maar misschien dalen de prijzen samen met de economie in de us
Ja werkt prima.. <Apple-toets> <CMD> toets is dan gewoon de <Windows> toets..quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Misschien is dit niet het goede topic om het te vragen, maar het lijkt me van wel.
Ik wil een nieuw toetsenbord kopen met de dunste toetsen zodat je het aanslaan niet echt meer hoort, en aangezien het Apple keyboard er perfect uitziet en lekkere dunne toetsen heeft lijkt zo'n toetsenbord me ideaal. Omdat ik soms ook OSX86 draai is het alleen maar handig om ook zo'n Apple-knopje te hebben.
Nu vroeg ik me alleen af of dat toetsenbord überhaupt onder Windows werkt, en of dat Alt-Option knopje onder Windows dan ook nog als het Windows-symbool fungeert, of dat het dan dat knopje ernaast is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Onder Windows XP werkt dit gewoon hetzelfde. Maar onder OSX86 is het logisch dat het anders werkt omdat <CMD> <C> en <CMD> <V> die functies doen, dat is altijd zo geweest bij OSX..quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Ah oke, mooi. Is Ctrl+C en Ctrl+V dan ook nog gewoon hetzelfde, of is dat anders? In mijn OSX86 is dat namelijk wel anders, en dat is echt heel irritant.
op apple weet ik neit maar onder windows kan je ook winamp gebruikenquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Even een vraagje tussendoor
ik denk dat je niet per se itunes hoeft voor een ipod op de apple
en op een windows ding eigenlijk ook niet.
is dit zo dan weet ik een leuk kerst cadeautje voor vriendje
iTunes onder Windows is gewoon Ruk JoMo0, ondanks dat ik het op een Apple heerlijk vindt werken. Laatst was er nog het advies om geen iTunes 8.0 onder Windows Vista te installeren, liep de computer van vast..quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:48 schreef JoMo0 het volgende:
Met 'n Windows PC zou het inderdaad ook kunnen via Winamp. Nu begrijp ik niet waarom je geen iTunes zou gebruiken .. misschien omdat 't kan?
Dat lees ik vaker ja. Maar is het dan bij alle Windows versies of enkel bij Vista? Het is een aantal jaren geleden dat ik Windows XP gebruikte om mijn iPod Photo te vullen maar heb verder geen problemen ondervonden. Maar bij Vista zijn er over het algemeen 'wat' meer problemen ..quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
iTunes onder Windows is gewoon Ruk JoMo0, ondanks dat ik het op een Apple heerlijk vindt werken. Laatst was er nog het advies om geen iTunes 8.0 onder Windows Vista te installeren, liep de computer van vast..
Verder nog even de vraag, wat gebruiken mensen om (overigens gekochte) Audio-Cd's te rippen? Schijnt dat de Encoder van iTunes zelf nogal ruk is en enkel 128kbps mp3's krijgt. Is er nog een andere oplossing die met de LAME-Encoder werkt?
Hij heeft een pcquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:48 schreef JoMo0 het volgende:
Met 'n Windows PC zou het inderdaad ook kunnen via Winamp. Nu begrijp ik niet waarom je geen iTunes zou gebruiken .. misschien omdat 't kan? Je verliest in ieder geval een hoop gebruikersgemak ..
Dat hebben mensen zelfs al zonder dat ze überhaupt iTunes hebben geprobeerd .. omdat ze het 'van andere horen' maar kan best zo zijn natuurlijk. Maar goed er zijn alternatieven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hij heeft een pc
en hij heeft iets tegen itunes
Wie zegt dan je 'm moet bekeren? Daar zijn de alternatieven toch voor ..quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja, mij maakt het niet uit, ik ga hem niet bekeren of zo
Dat viel me inderdaad op toen ik van de week Safari ging installeren onder XP. Krijg je via de Software update ook Quicktime en iTunes.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:14 schreef Geqxon het volgende:
iTunes onder Windows is nou eenmaal but. Het installeert allerlei software erbij, heeft een permanent extra process nodig, zorgt bij het opstarten van de computer voor een extra icoon in je traybar, vraagt om de zoveel tijd of je ook Safari wilt en duurt met een library van 15 gigabyte ongeveer 10 seconden om te starten.
De enige fabrikant die ik ken die onder Windows zulke streken flikt (aandringen andere software mee te installeren, tig processen in de achtergrond nodig hebben, een apart programma om je software te updaten, bij het opstarten van je compupter vanalles meestarten, baggertraag) is Real.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:16 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat viel me inderdaad op toen ik van de week Safari ging installeren onder XP. Krijg je via de Software update ook Quicktime en iTunes.Dat is niet bepaald fair nee.
[14.gif]quote:BTW ; ben je onder je steen vandaan gekropen Geks?
I LOL'd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:14 schreef JoMo0 het volgende:
Hoeveel kostte die onzin campagne van Microsoft ook al weer?
Is dit een officiele Microsoft ad? Dan zit er wel verbetering in moet ik zeggen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:14 schreef JoMo0 het volgende:
Het is een leuke ad , die maakt Microsoft niet. Daarnaast kost dit natuurlijk ook veel te weinig.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:28 schreef dottinator het volgende:
[..]
Is dit een officiele Microsoft ad? Dan zit er wel verbetering in moet ik zeggen.
welke dan?quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:14 schreef Geqxon het volgende:
zorgt bij het opstarten van de computer voor een extra icoon in je traybar
Het quicktime icoon.quote:
Hij is wel leukquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:14 schreef JoMo0 het volgende:
Dat verwacht ik ook niet inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hij is wel leuk, maar echt niet door Microsoft bedacht...
Dat is enkel een simpele berekening van het gemiddeld aantal dagen tussen een iPhone release, en hoe lang het geleden is dat de iPhone geupdate is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef Dandelion het volgende:
Op de mac buyers guide zie ik dat zij op vrij korte termijn een nieuwe iPhone verwachten (http://buyersguide.macrumors.com/#iPhone). Is dat een reële verwachting en het verstandig even te wachten met aanschaf van een iPhone?
Will Apple Sell A $99 iPhone Next Year? Yes (AAPL)quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef Dandelion het volgende:
Op de mac buyers guide zie ik dat zij op vrij korte termijn een nieuwe iPhone verwachten (http://buyersguide.macrumors.com/#iPhone). Is dat een reële verwachting en het verstandig even te wachten met aanschaf van een iPhone?
hmm dat idee had ik zelf ook al. Dan ga ik toch t-mobile morgen maar eens met een bezoekje vereren.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is enkel een simpele berekening van het gemiddeld aantal dagen tussen een iPhone release, en hoe lang het geleden is dat de iPhone geupdate is.
Doordat de iPhone kort na de eerste release gelijk geupdate is, is dit getal niet representatief voor de release van een nieuwe iPhone. Ik zou eerder uit gaan van elk jaar een nieuwe iPhone, in plaats van om de 126 dagen zoals Macrumors dat zegt.
Die had ik al gevonden inderdaad. Nu nog een goede site om nzb's te zoeken. En waar slaat hij de meuk op?quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:22 schreef nietzman het volgende:
SABnzbd+, doet z'n werk compleet onzichtbaar. Werkt heerlijk.
als je niet zo'n grote tegenstander bent van FTD... http://www.openftd.org/site/quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden inderdaad. Nu nog een goede site om nzb's te zoeken. En waar slaat hij de meuk op?
binsearch.infoquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden inderdaad. Nu nog een goede site om nzb's te zoeken. En waar slaat hij de meuk op?
Automatisch in je downloads map. Dan komen er Complete en Incomplete. NZB's maken doe je via FTD of binsearch.net / newzleech.comquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
start 'm op. Klik links bovenin op het appeltjequote:Op maandag 27 oktober 2008 08:19 schreef zaara het volgende:
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:
Een vriendin en ik gaan vanavond kijken voor een 2e hands macbook white van 4 maanden oud. De versie die nu te koop is, maar dan met 4 gb werkgeheugen en een combodrive ipv een superdrive voor 650 euro (is dat een goede prijs overigens?). We weten echter niet waar we op moeten letten, we hebben beide geen verstand van een apple pc.
De verkoper zegt dus dat hij max 4 maanden oud is, maar hij heeft geen bon, dus hoe kunnen we dat controleren ivm garantie? En de batterij, hoe lang die meegaat? En dat er daadwerkelijk 4gb geheugen in zit?
Misschien hebben jullie nog andere tips om op te letten.
Alvast bedankt!
Als de MacBook aan is kan je bij Appletje (linksboven) - Over deze Mac zien wat de softwareversie, procesorsnelheid en hoeveelheid RAM is. Uitgebreidere info over de hardware kan je daar vinden onder de knop Meer info.quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:19 schreef zaara het volgende:
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:
Een vriendin en ik gaan vanavond kijken voor een 2e hands macbook white van 4 maanden oud. De versie die nu te koop is, maar dan met 4 gb werkgeheugen en een combodrive ipv een superdrive voor 650 euro (is dat een goede prijs overigens?). We weten echter niet waar we op moeten letten, we hebben beide geen verstand van een apple pc.
De verkoper zegt dus dat hij max 4 maanden oud is, maar hij heeft geen bon, dus hoe kunnen we dat controleren ivm garantie? En de batterij, hoe lang die meegaat? En dat er daadwerkelijk 4gb geheugen in zit?
Misschien hebben jullie nog andere tips om op te letten.
Alvast bedankt!
Klopt prima. Mijn Mac komt uit week 37-2007 en dat geeft ie prima aan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en deze is wel handig:
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
Serienummer vind je weer als je links boven op het appeltje klikt en 'over deze mac' kiest.
Ik zit nu niet achter m'n mac, dus wellicht kunnen anderen in dit topic aangeven of het een beetje accuraat is.
Een bon heb in je in principe niet nodig voor garantie. Dat kan via het serienummer. Nieuw is natuurlijk wel wat fijner en leuker maar het is wel een oké deal voor die prijs.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:55 schreef zaara het volgende:
Hey, heel erg bedankt allemaal!! Daar heb ik echt wat aan![]()
![]()
Via de apple site zelf:
Volgens onze gegevens is uw product gedekt onder de beperkte garantie van Apple. Die zal volgens onze schatting vervallen op 31 augustus 2009.
Uw product komt in aanmerking voor gratis telefonische ondersteuning tot (volgens onze schatting) 30 november 2008.
Via chipmunk:
Production year: 2008
Production week: 24 (June)
Production number: 20417 (within this week)
Denken jullie dat het wel een goede koop is (650 euro)? Of toch maar doorsparen voor een nieuwe? Alleen heb ik dus geen bon voor de garantiebevestiging (stond op de site van apple).
Tenzij je moederbord een keer vervangen is, dan heb je daar geen serienummer meer. Volgens mij staat die dan enkel in het chassic, maar ja, die is ook weer te vervalsen...quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als de MacBook aan is kan je bij Appletje (linksboven) - Over deze Mac zien wat de softwareversie, procesorsnelheid en hoeveelheid RAM is. Uitgebreidere info over de hardware kan je daar vinden onder de knop Meer info.
Je kan controleren hoe lang er volgens Apple nog garantie op zit door het serienummer in te vullen op https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do. Dit maakt gebruik van een schatting van de aankoopdatum, en kan dus wat afwijken. Als daar minder lang garantie staat dan 1 jaar na de aankoopdatum, heb je een aankoopbewijs nodig om wel tot je volle jaar garantie te komen.
Het serienummer kan je op de MacBook vinden, maar ook als je een paar keer klikt op de grijze tekst onder MAC OS X in het Over deze Mac-scherm.
De status van de accu kan je checken met het simpele programmatje CoconutBattery.
edit: te laat
Inderdaad ..quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Que? Waarom zou ik m'n iPod wegdoen als ik een Appeltje ga aanschaffen
Heeft zeker met die studenten-actie te maken..
Dt was voor jezelf toch? Of was 't voor iemand anders en is de iPod voor jou?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Misschien dat ik m'n oude witte iPod nog wegdoe, ik mag binnenkort een iPod Touch verwachten, normaal is het 24 uur verzending, maar shipment is delayed, omdat er weer zo nodig een aangepaste configuratie van een iMac besteld moest worden...
Nou ja, hij komt bij m'n ouders te staan en ik ben eerlijk gezegd niet heel vaak daar..quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dt was voor jezelf toch? Of was 't voor iemand anders en is de iPod voor jou?
Dus ze hebben je aangenomen hoewel je geen enkele ervaring hebt met Apple? Geen wonder dat die mensen in de APR winkel soms geen idee hebben waar ik het over heb.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:27 schreef no1uknow het volgende:
Ik werk sinds kort bij een Premium Apple Reseller () en ik heb pas sinds toen de kracht van Apple ontdekt
![]()
![]()
![]()
Sparen voor een iMac.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ze missen idd in NL een aantal Mac-Genius dames...
Mijn Macbook heeft er geen problemen mee, en dat terwijl dat ook OS X is?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Guttegut, hebben jullie iPhone/iPod Touch gebruikers ook al gemerkt dat het opzetten van een 802.1x verbinding via een Universiteitsnetwerk een hel is?
Gebruik anders deze simpele handleiding + config file. Hij is specifiek geschreven voor de TU Delft, maar je moet er overal waar ze eduroam hebben verbinding mee kunnen maken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Guttegut, hebben jullie iPhone/iPod Touch gebruikers ook al gemerkt dat het opzetten van een 802.1x verbinding via een Universiteitsnetwerk een hel is?
Ah, relaxed zal eens kijken of ik er nog wat aan heb als ik bij de iPhone Tech Talk aanwezig ben..quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gebruik anders deze simpele handleiding + config file. Hij is specifiek geschreven voor de TU Delft, maar je moet er overal waar ze eduroam hebben verbinding mee kunnen maken.
nicequote:Op maandag 27 oktober 2008 17:32 schreef Kremers het volgende:
Jongens, morgen gratis software van Codeweavers
Dat scherm dusquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:55 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Een kernel panic dus.
[ afbeelding ]
Als het nogmaals gebeurt moet je eens kijken met Console waarom de iBook er mee stopt. Console is te vinden in Hulpprogramma's of natuurlijk via Spotlight.
Mijnes nog nietquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Jeuj, bestelling is klaargemaakt voor verzending.
Iets met een tv programma of video player genaamd "tvshows" oid dat niet soepel loopt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:03 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat scherm dus
Wat kun je hieruit opmaken dan?
[ afbeelding ]
en daarvoor gebeurde dit:
[ afbeelding ]
Dank iig alvast.
Veel te lang.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:34 schreef Qunix het volgende:
[..]
Mijne wordt pas volgende week klaar gemaakt.
Kan hem verwachten tussen 4 en 12 nov.
Duurt nu nog wel 14 dagen als ik de verwachte leverdatum mag geloven.quote:
Waarom zou zo'n pakket nog 14 dagen onderweg zijnquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Duurt nu nog wel 14 dagen als ik de verwachte leverdatum mag geloven.
Mijne duurt totaal 3 wekenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n pakket nog 14 dagen onderweg zijn
Als ik de berekening op de site zou moeten geloven over mijn mac, duurt het ook zoiets, maar ik snap dat niet echt.
Waar dat ding ook vandaan komt, gewoon verzenden binnen een paar dagen moet kunnen hedentendaags.
2 weken wachten![]()
![]()
Ik zit vaker bij de UvA, maar daar heb ik het iig nog niet geprobeerd; als ik op de VU ben binnenkort zal ik het 's even proberen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat is m'n punt niet mijn macbook krijg ik ook aan de gang met 802.1x (weliswaar met pijn en moeite), dit gaat puur over de iPhone en iPod Touch, ik las dat het kon via de laatste firmware, maar man man allemachtig wat omslachtig allemaal... nog moeilijker dan met m'n Macbook..
Maar goed, Walter jij zit aan de VU in Amsterdam verbonden hè?
Kun je dit proberen met je iPhone 3G?
Je zou verwachten dat ze zo'n duur apparaat wel via de airmail zullen verschepen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n pakket nog 14 dagen onderweg zijn
Als ik de berekening op de site zou moeten geloven over mijn mac, duurt het ook zoiets, maar ik snap dat niet echt.
Waar dat ding ook vandaan komt, gewoon verzenden binnen een paar dagen moet kunnen hedentendaags.
2 weken wachten![]()
![]()
Heb je enig idee wat luchtvracht kost? En 1 laptop inplannen is simpelweg niet te doen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:20 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze zo'n duur apparaat wel via de airmail zullen verschepen.
Maar ja, zal wel weer slecht voor het milieu zijn of zo, en goed voor het milieu zijn is hip, dus kon Apple met hun hippe spullen niet achterblijven natuurlijk.
Is het normaal dan dat het 2 weken! duurt voordat iets verstuurd wordt?quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat luchtvracht kost? En 1 laptop inplannen is simpelweg niet te doen.
ligt eraan wat je besteld heb. Overigens zou het minimaal 5 weken duren als het in Shanghai op de boot ging. Dus waarschijnlijk verzamelen ze orders en gooien ze dan een grotere hoeveelheid bestellingen voor dezelfde regio op het vliegtuig.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Is het normaal dan dat het 2 weken! duurt voordat iets verstuurd wordt?
Weet er het fijne niet van, bestel nooit wat via internet eigenlijk, maar ik vind het bijster lang
Ik heb wel zo'n idee ja, en ook hun mooie verhaaltjes van Apple dat door hun kleinere doosjes er meer in een vliegtuigje kunnen. Bovendien ga je mij niet vertellen dat ze niet dagelijks een volle europallet met die apparatuur naar Europa verschepen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat luchtvracht kost? En 1 laptop inplannen is simpelweg niet te doen.
Macbook 2.4 ghz, "standaardmodel" zonder enige aanpassingenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ligt eraan wat je besteld heb. Overigens zou het minimaal 5 weken duren als het in Shanghai op de boot ging. Dus waarschijnlijk verzamelen ze orders en gooien ze dan een grotere hoeveelheid bestellingen voor dezelfde regio op het vliegtuig.
Dat zou ik ook wel denken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik heb wel zo'n idee ja, en ook hun mooie verhaaltjes van Apple dat door hun kleinere doosjes er meer in een vliegtuigje kunnen. Bovendien ga je mij niet vertellen dat ze niet dagelijks een volle europallet met die apparatuur naar Europa verschepen.
De enige aanpassing die ik heb gekozen is een Internationaal-Engels toetsenbord ipv. Nederlands.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel denken.
Zeker omdat ik niet allerlei aanpassingen gedaan heb had ik eigenlijk gedacht dat er wel gewoon een hoop van die dingen op de pallet naar NL verscheept zouden worden.
Dat ga ik je wel vertellen. Zeker de standaardmodellen gaan ze niet tussentijds vliegen. Die worden gewoon per periode ingevlogen afhankelijk van de productie capaciteit. Ze hebben waarschijnlijk nu al ruimte op vluchten gereserveerd voor de kerst periode. Wat denk je? Dat die vliegtuigen half leeg de wereld overvliegen? Die zitten al weken van te voren vol geplanned. Dus als jij je latopje besteld hebt als er net een vluchtje hier naartoe is zal je 2 weken moeten wachten tot de volgende ETDquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik heb wel zo'n idee ja, en ook hun mooie verhaaltjes van Apple dat door hun kleinere doosjes er meer in een vliegtuigje kunnen. Bovendien ga je mij niet vertellen dat ze niet dagelijks een volle europallet met die apparatuur naar Europa verschepen.
Ja, ik dacht: ik kan 'm wel niet bestellen met backlit keyboard, maar daar ga ik spijt van krijgen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:34 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
De enige aanpassing die ik heb gekozen is een Internationaal-Engels toetsenbord ipv. Nederlands.Moet zo'n slaaf-chinees vast in 30 seconden voor elkaar gebokst hebben om zo'n toetsenbord te vervangen.
Maar jij hebt er 1 met backlighting?
M'n vorige iPod kwam uit ierland heb ik begrepen..quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoewel ik me zelf afvraagd of die wel gevlogen worden. Standaard modellen zijn denk ik gevlogen voor de eerste inlading bij retailers en warehouses en dergelijke, en de rest wordt gewoon op de boot gezet.
Gewoon doen en declarerenquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb godverdomme nog steeds geen toezegging van de directie dat ik die macbook krijg. Ik ga 'm zelf maar bestellen denk ik
Ik wist niet dat Apple hun eigen vliegtuigen had.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ga ik je wel vertellen. Zeker de standaardmodellen gaan ze niet tussentijds vliegen. Die worden gewoon per periode ingevlogen afhankelijk van de productie capaciteit. Ze hebben waarschijnlijk nu al ruimte op vluchten gereserveerd voor de kerst periode. Wat denk je? Dat die vliegtuigen half leeg de wereld overvliegen? Die zitten al weken van te voren vol geplanned. Dus als jij je latopje besteld hebt als er net een vluchtje hier naartoe is zal je 2 weken moeten wachten tot de volgende ETD
Volgens mij kan ik die niet zomaar met studentenkorting halen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
machouse in rotterdam heeft de nieuwe macbook gewoon op voorraad trouwens.
Eh nee juist niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:40 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Apple hun eigen vliegtuigen had.
Eh ja. Daarom zitten die vliegtuigen al weken van te voren vol geplanned.quote:Er gaan nog wel wat andere dingetjes in dan Apple pallets in zo'n vliegtuig hoor.
Dat denk ik wel. En al onze producten worden in China geproduceerd. Wij moeten weken van te voren bestellen ivm productie EN planning van transport.quote:Bovendien is er een uitstekende dagelijkse verbinding tussen Europa en China met tientallen verschillende maatschappijen, dedicated aan vracht of combi met passagiers, dus ik neem niet zomaar van je aan dat het 2 weken zal duren eer dat ze genoeg hebben om naar Europa te versturen.
Hmm, ik heb zitten twijfelen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ik dacht: ik kan 'm wel niet bestellen met backlit keyboard, maar daar ga ik spijt van krijgen.
250 GB hd komt me ook wel leuk uit en die 0,4 ghz zal ook vast wel goed zijn
Heb nu powerbook G4, ook met backlit keyboard en vind dat best handig + ziet er goed uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |