quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De 'gewone'
Eerst veel uien en grofgesneden knoflook lekker zacht fruiten, kort wat currypasta meebakken, dan anderhalf blik kikkererwten en iets van anderhalf/ twee pond zoete aardappel in stukjes erbij, klein blikje kokosmelk en bouillon erbij tot de groente een paar cm onderstaat. Koken tot gaar, pureren, even 10 minuutjes zacht door laten koken, nogmaals pureren (met 2x pureren wordt het veeeel gladder), vervolgens flink wat handenvol spinazie erin laten slinken en de rest van de kikkererwten erdoor. In een bakje scheppen en bestrooien met korianderblaadjes. Pitabrood of naans erbij
Dat is trouwens wel echt genoeg om nog drie porties in te vriezen
sindskort hebben wij een grote koelkast met 3 vriesladesquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:07 schreef Anosmie het volgende:
Ik droom van een grotere vriezer. Ik heb nu een klein apart vriesvak boven mn koelkast maar met 1 brood, 3x 4 afbakpistoletjes, 2 ijsblokjeshouder en een bak andijviestampot zit ie echt ramvol.
Vlees heb ik geen moeite mee om zo los in te vriezen, groentes en dergelijk verwerk ik liever. Ik vries meestal maaltijden in ipv los grut.
..niet als je soep maakt.. Dan duurt het vet lang eer je alle stukjes heb geperst.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
knoflookpers werkt primabeter dan een staafmixer
Nee. En dat is de reden waarom ik er zo van baal. Van lekker eten baal ik nooit! Afgelopen weekend zonder enig negatief gevoel te buiten gegaan aan bier en vlees en dat was alleen maar leuk. Maar twee vettige broodjes eten omdat dat van je verwacht wordt.... kan me iets leukers voorstellen.quote:
Vaatwasserquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Blenders geven zoveel afwasdus ik gebruik ze niet zo vaak.
Een worstkaas scenario!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
Net 2 harde broodjes met kaas en worst gegeten. Helaas kan ik niet weigeren, of ik moet een buikgriep of allergie verzinnen ofzo
Oh, je bloedt uit je kut!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De rode vlag uithangen, bloeden, menstrueren, ongesteld zijn dus
In OUD hadden ze er een nog ergere uitdrukking voor. ODI-dagen ofzoiets.
Hier hebben ze het over "deine Periode" of "Regeltagen". Klinkt een stuk beter.
érg hè?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef Tinkepink het volgende:moblo! Ik zag net in het "goddelijke lichaamtopic" je voor en na foto's.
![]()
![]()
![]()
Alleereerst sta je vreselijk mooi op de foto, maar je bent er ook onttettend op vooruit gegaan! Plak die foto op de koelkast en kom nooit meer aan!
een briljante grap uitleggen is een beetje zonde, maar ok..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik snap 'm nietIs dat Nederlandse humor?
worstkaas scenario = worst case scenarioquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik snap 'm nietIs dat Nederlandse humor?
is die echt crap? Die heb ik op mn verlanglijstje staan namelijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:35 schreef loveli het volgende:
lol! En de HEMA verkoopt voor 15 euro een crappy staafmixer. Met veel geluid.
Ja wrijf het er maar in hoorquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:02 schreef AKnynke het volgende:
wat gek chico, hier is het ondertussen wel licht!
Tuurlijk, Ewelina krijgt nu alsnog een kamerquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks. Al die duimende mensen, het móet ergens goed voor zijn
.
Ik heb weer een paar % weggegooidquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:35 schreef Vivi het volgende:
Co, ik wilde even tegen je aan klagen maar je inbox is vol
Ik zet hem ook meteen in waterquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Zo, dat waren mijn bammetjes met pindakaas.
Even een vraagje: hoe maken de Brinta-eters hier hun bakje schoon? Ik sta elke avond een kwartier te boenen om alles er weer uit te krijgen(en ja, ik zet hem wel meteen in het water).
Fijn! Zitten ze goed? Foto!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:44 schreef Chicolate het volgende:Oh en de shirts die Merel voor me had besteld zijn binnen
Geen idee, omdat je de meeste posts over je ex edit en ik altijd te laat ben om ze te lezen. Het laatste wat mij bijstaat is dat je foto#s van je ex in eh... interessante posities heb gevonden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:41 schreef mspoez het volgende:
*buitenbeentje*
Ik heb toch zondag niks geks gedaan? Krijg net boos smsje van ex dat ik hem niet moet natrappen, dat hij hoopt dat ik niet ook nog zijn foto's ga verspreiden en dat ik 't nog wel terug mag verwachten. Ik heb echt géén idee!
En het was heel leukquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mwhehehe ik mag m'n vader niet meer bellen (mobiel) op z'n werk,
maar video bellen via skype mag welAlleen heeft ie nu lunchpauze!
Je kan toch gewoon doen alsof je ze eet en ze ondertussen in een plant tyfenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. En dat is de reden waarom ik er zo van baal. Van lekker eten baal ik nooit! Afgelopen weekend zonder enig negatief gevoel te buiten gegaan aan bier en vlees en dat was alleen maar leuk. Maar twee vettige broodjes eten omdat dat van je verwacht wordt.... kan me iets leukers voorstellen.
Daarentegen was de champagne extreem goed drinkbaar
Ik heb 'em een keer gebruikt en het is de eerste staafmixer die ik heb, dus kan 'em nergens mee vergelijken. Maar mijn technisch inzicht zegt dat 'ie wel veel geluid maakt voor een apparaat. Gelukkig doet de hema niet moeilijk over terugbrengen, dus je kunt het zelf even uittesten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:41 schreef Anosmie het volgende:
[..]
is die echt crap? Die heb ik op mn verlanglijstje staan namelijk.
Er staan hier geen planten. Alleen ordnerkastenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon doen alsof je ze eet en ze ondertussen in een plant tyfen [ afbeelding ]
Ik vind traktaties op werk ook lastig hoor. Zeker omdat ik ze vroeger altijd wel nam. Dus als ik nu afsla denken mensen dat het persoonlijk isquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je kan toch gewoon doen alsof je ze eet en ze ondertussen in een plant tyfen [ afbeelding ]
Ik denk dat jij toe bent aan een nieuw telefoonnummer.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:41 schreef mspoez het volgende:
*buitenbeentje*
Ik heb toch zondag niks geks gedaan? Krijg net boos smsje van ex dat ik hem niet moet natrappen, dat hij hoopt dat ik niet ook nog zijn foto's ga verspreiden en dat ik 't nog wel terug mag verwachten. Ik heb echt géén idee!
Ik vind dat een beetje 'irritant'...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee, omdat je de meeste posts over je ex edit en ik altijd te laat ben om ze te lezen.
Dan zijn jullie vast vergeten voor mij te duimenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Tuurlijk, Ewelina krijgt nu alsnog een kamer. Het grote voorbeeld dat ons duimen werkt. Ik ga ook voor je duimen
. Laat die banen maar komen.
Ondanks het feit dat je ongesteld bent, kun je soms zomaar heel zinnige dingen zeggenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:50 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij toe bent aan een nieuw telefoonnummer.
1 sms en hij heeft je weer boven op de kast. Jij doet een stapje naar voren, hij trekt je er 3 achteruit.
Neem een nieuw nummer en ga voorwaarts! Jij en je kindjes. De rest kan de boom in.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dan zijn jullie vast vergeten voor mij te duimen
Misschien leest hij toch meequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:41 schreef mspoez het volgende:
*buitenbeentje*
iets van 35, heb m voor 40 gekocht, maar heb de doos niet meerquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:50 schreef SHE het volgende:
MO; mijn staafmixer is ermee opgehouden en ik gebruik 'm wel ontzettend veel.
PM me even wat je ervoor wilt hebben, dan neem ik 'm wel van je over.
Valt je nieuwe laptop tegen dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waar moesten we voor duimen dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Yo dat wil ik ook! Ik ben 1x bij sunbob? Of zo iets in de buurt van de Monza??? Geweest! In iedergeval waar je kunt pinnen bij vier postbankautomaten naast elkaar (volgens mij)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:49 schreef SHE het volgende:
Ik heb godverredomme een pukkeltje!
Ik heb in geen 15 jaar meer een pukkeltje gehad. WTF is dit dan????!!!!!
Ik ga overigens vanaf september elke week 2 keer onder een goede zonnebank bij een professionele studio.
Works like a charm. Ik zie er gezond uit EN ik krijg meteen licht. Mijn velletje vaart er ook wel bij, want het wordt minder droog in de winter als ik zon.
Ik gebruik overigens wel een dure bank en een veel te dure speciale zonnebank creme, maar het is elke cent waard.
Echte winterdips heb ik dan ook niet meer gehad.
Meissie, je hebt niet eens geld om naar school te gaanquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Yo dat wil ik ook! Ik ben 1x bij sunbob? Of zo iets in de buurt van de Monza??? Geweest! In iedergeval waar je kunt pinnen bij vier postbankautomaten naast elkaar (volgens mij)
Ik wil geen rimpels, ook al verbrand ik nooit en wordt ik amper bruin, wil ik ze niet alsnog van de zonnebank krijgen
- welke zonnebank heb ik nodig
- hoe heet dat spul, ik ga het kopen
Welquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waar moesten we voor duimen dan?.
Ergo: je hebt het niet vaak genoeg geroepen hier.
Sunbob zuigt, als je toch in Utrecht gaat, kom dan naar Aurinko. Hebben echt hele goede banken en goed personeel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Yo dat wil ik ook! Ik ben 1x bij sunbob? Of zo iets in de buurt van de Monza??? Geweest! In iedergeval waar je kunt pinnen bij vier postbankautomaten naast elkaar (volgens mij)
Ik wil geen rimpels, ook al verbrand ik nooit en wordt ik amper bruin, wil ik ze niet alsnog van de zonnebank krijgen
- welke zonnebank heb ik nodig
- hoe heet dat spul, ik ga het kopen
Ik wil er dit jaar alles aandoen zodat ik gewoon doorga met m'n studie, sociaal leven en gewoon blij blijf. Dan maar een maandje geen kleding/niet uitgaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meissie, je hebt niet eens geld om naar school te gaan.
Nou ja ik was toen toevallig in Utrechtquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Sunbob zuigt, als je toch in Utrecht gaat, kom dan naar Aurinko. Hebben echt hele goede banken en goed personeel.
( Zit op de oudegracht bij Tivoli in de buurt; je loopt richting pothuis en gaat daar met de trap naar beneden )
en als je daar dan toch bent, dan loop je 5 meter terug en bel je bij tante SHE aan voor een wijntje
dat is wel balen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wel
Ik had kans op twee kamers maar ben het bij beide niet geworden
Ga je bedelen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik wil er dit jaar alles aandoen zodat ik gewoon doorga met m'n studie, sociaal leven en gewoon blij blijf. Dan maar een maandje geen kleding/niet uitgaan.
(Ik heb kritisch naar m'n geld gekeken, dat probleem is aan het einde van de maand redelijk opgelost, maar dan moet ik niet geld uit gaan geven aan uitgaan/boodschappen/kleding. Dan komt het goed.)
Zo'n echte lamp hoef je helemaal neit te kopen hoor! Wij gebruiken gewoon "daglichtpeertjes" ter vervanging van normale lampen. We hebben een soort kroonluchter waarin we er 4 hebben ingedraaid en dat werkt in mijn geval prima.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb besloten dat algehele pipsheid wel past bij mijn beroepDus ik ga maar niet teveel meer bakken bij de zonnebank, bang dat ik rimpels krijg
Zo'n daglicht-lamp kost trouwens 160 euroEens kijken of ik 'm met korting kan bemachtigen, ergens
Als je behoefte hebt aan een bijbaantje, weet ik nog wel iets. Geen geweldig werk, maar het verdient goed.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
(Ik heb kritisch naar m'n geld gekeken, dat probleem is aan het einde van de maand redelijk opgelost, maar dan moet ik niet geld uit gaan geven aan uitgaan/boodschappen/kleding. Dan komt het goed.)
Als ze Stezon certificaten hebben hangen dan zijn ze goed.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:01 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nou ja ik was toen toevallig in UtrechtMr PF is er heel goed in om goed voor zichzelf te zorgen. Zonnebankje hier, massage daar, etc etc.
Zijn er in Amsterdam ook goede? Want om elke week naar Utrecht te gaan zie ik ook niet zittenMaar als ik er ben kom ik zeker langs!
Eensch. Helaas kom je bij de betaalbare merken niet verder dan SPF 15. Ik gebruik nu de dagcreme van de Bodyshop met aloe vera, factor 15. Eroverheen vaak minerale make-up van de Bodyshop SPF 25, of Paula's Choice Barely There vloeibare make-up factor 20.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:00 schreef SHE het volgende:
Daarom hamer ik altijd zo op smeren van factor als je naar buiten gaat. Elke dag, 365 dagen per jaar, ook als de zon niet schijnt!
Tenminste, als je het krijgen van rimpels zo lang mogelijk wilt rekken.
Ik smeer iedere dag spf 5 op, oil olaz voor de gevoelige huid, maar hoger is waarschijnlijk beter? En dan waarschijnlijk nog op je hele lichaam ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:00 schreef SHE het volgende:
Van een zonnebank krijg je geen rimpels. Een zonmnebank heeft een vaste dosis verantwoorde straling.
Van de kankerstichting mag je 5 keer per jaar een kuur van 12 dagen doen. Dat komt neer op minimaal eens per week ( 52 weken per jaar ) zonnen.
Aangezien je in de zomer niet gaat, kun je dus in de winter vaker.
Ik gebruik een zonnebank die turbo heet ( zie website www.aurinko.nl ) voor specs.
Heel fijn ding en ergonomische plaat. In die studio kun je ook jke eigen muziek uitkiezen, is heerlijk.
De creme die ik gebruik is tinted tequila van Art of Sun. Het werkt hydraterend, zorgt voor anti-aging en maakt je velletje vreselijk zacht. Daarnaast heeft het een bruiningsversneller.
Heel fijn goedje.
Rimpels krijg je van roken en buiten rondlopen. Buiten weet je niet hoeveel straling je op je huid krijgt, bij een zonnebank wel.
Daarom hamer ik altijd zo op smeren van factor als je naar buiten gaat. Elke dag, 365 dagen per jaar, ook als de zon niet schijnt!
Tenminste, als je het krijgen van rimpels zo lang mogelijk wilt rekken.
Hahaha. Jammer dat ik geen middagdienst heb deze weekquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Viking, moest jij vanochtend naar DSW? M'n vriend moest naar de middagsessie maar is alweer naar huis: er was geen stroom..
Wat is dat voor bijbaantje danquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je behoefte hebt aan een bijbaantje, weet ik nog wel iets. Geen geweldig werk, maar het verdient goed.
en als ik een nieuwe collega regel, krijg ik een bonus![]()
Zoiets hoorde ik al jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb besloten dat algehele pipsheid wel past bij mijn beroepDus ik ga maar niet teveel meer bakken bij de zonnebank, bang dat ik rimpels krijg
Zo'n daglicht-lamp kost trouwens 160 euroEens kijken of ik 'm met korting kan bemachtigen, ergens
Daar was ik al bang voor jaquote:
Oh, ik moet weer nieuwe Paula's-Choicespullen bestellen! Heb je weleens een dagcreme met SPF daarvan gehad?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:07 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Eensch. Helaas kom je bij de betaalbare merken niet verder dan SPF 15. Ik gebruik nu de dagcreme van de Bodyshop met aloe vera, factor 25. Eroverheen vaak minerale make-up van de Bodyshop SPF 25, of Paula's Choice Barely There vloeibare make-up factor 20.
't Was pas z'n eerste dag.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hahaha. Jammer dat ik geen middagdienst heb deze week. Ik ben vanochtend wel geweest dus. Hoe vindt hij het? Inspirerend hè
. Misschien zie ik hem vrijdagochtend wel, want dan worden de ochtend- en middagploeg samengevoegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |