quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:16 schreef mrien het volgende:
Vandaag is het beter gegaan dan verwacht!
Lotte besloot vanmorgen toen ze echt honger had (ze hebben bewust even gewacht tot ze echt honger had in de hoop dat ze dan goed ging drinken), na 10 minuten boos doen om toch maar te gaan drinken.
Had expres kleine flesjes mee gedaan, van 40/50/60 cc en ze hebben haar zelfs 2 flesjes gegeven daarvan (achter elkaar). Ook vanmiddag heeft ze weer 2 van die flesjes gedronken![]()
Pak van m'n hart toen ik vanmiddag belde!
Hopelijk wil ze het nu thuis ook weer..
Lijkt er wel op inderdaad, maar nu na 2x bepanthen (lekker spul!) issie eigenlijk weer weg.quote:
Die rode plek kan ook later komen. ik zat een keer bij de HA voor een BO, en pas toen ik daar mijn bh uitdeed, had ik pas echt een rode plek. ik schrok me wildquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:26 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben deze ochtend opgestaan met een pijnlijke borst :s. Dacht eerst dat het door de stuwing was (Ben heeft 6 uur na elkaar geslapen). Maar toen Ben gedaan had met drinken, was de plek niet weg. Ik heb info over borstontsteking en verstopt melkkanaaltje opgezocht, maar daar spreken ze van een rode harde plek, en die heb ik niet. Er is niets aan te zien, het voelt gewoon heel erg pijnlijk (zoals een erge blauwe plek). Ik heb ook wat verhoging. Toch een BO dan?
*auw*
Pfewwww....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:55 schreef Llewella het volgende:
Amber heeft vandaag een drink dagje gehad; sinds maandag leek m'n borstvoeding in te zakken (erg tijdelijke emotionele stress?); maandag al iets minder dan de laatste 2 weken met kolven; dinsdag slecht, woensdag nog slechter, vanochtend nog slechter met kolven (60ml).
Dus ik heb Ambertje bewust vaak aangelegd, wat ze niet zo heel erg vond volgens mij
Lekker een mama en amber tuttel dagje
, er moeten wel heel erg rare dingen gebeuren wil je met gezond verstand en goede wil niet een productie op deze leeftijd weer op kunnen bouwenquote:Ik zou het zo jammer vinden als het voortijdig zou stoppen
Ik had de doek nog om; maar zelfs het verschonen van amber deed ik zo verscholen mogelijk. Nee; ik had hele nare associaties, en wordt dan behoorlijk star en strijdbaar, alles behalve ontspannen om te voeden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:25 schreef freecell het volgende:
Kan je niet gaan voeden onder bijvoorbeeld een doek? Ik heb altijd wel een draagdoek bij me en die zijn groot genoeg om helemaal onder te kruipen? Of voel je je er dan nog niet prettig bij?
Het is de leeftijd zeker? Hier is het de laatste tijd ook de moeite...quote:
Devin is nog niet zo oud als Fons en Simon, maar wel degelijk verliefd op mijn borsten! Ernaar kijken, ermee spelen en soms hevig protesteren als ik bij het aankleden een bh wil aantrekkenquote:Op zaterdag 1 november 2008 09:18 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het is de leeftijd zeker? Hier is het de laatste tijd ook de moeite...
Af en toe wil hij ook gewoon naar mijn borsten kijken in bed.
Het ventje is echt verslaafd!
Of handje erop leggen: "waar is kinke nou?"quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:30 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Eraan draaien...![]()
''Niet draaien, Fons.'' "Ja, daai!!"
Vanaf wanneer wordt de borst een tiet??quote:Op maandag 3 november 2008 00:17 schreef SHE het volgende:
No offense, maar je weet dat heel de wereld kan kijken naar een peuter die aan een tiet hangt?
Ook een deel van de wereld die niet helemaal lekker in zijn hoofd is?
Even los van eenieders ideologie, maar het heeft iets weirds..zo'n groot kind aan een borst.
Maat dat bedoel ik dus net, het is niet meer "nodig" toch?quote:Op maandag 3 november 2008 08:20 schreef Jelief het volgende:
Ja echt heel vreemd She en juist omdat er reacties zoals die van jou zijn, deze foto's. Ik ben er ook zo een die mijn peuter als dat 'nodig' is ook gewoon in het openbaar voed.
Nee, lijkt me niet. Honger, dorst en troost kunnen allemaal op andere manieren bevredigd worden.quote:Op maandag 3 november 2008 09:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maat dat bedoel ik dus net, het is niet meer "nodig" toch?
Uhm, als je een bv-topic opent, dan heb je nu eenmaal het "risico" dat er drinkfoto's geplaatst zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 10:13 schreef SHE het volgende:
Volgens mij is dat de bedoeling ook; dat je dochter met 3 al een heel mens is.
Geen uit de kluiten gewassen baby die nog BV nodig heeft.
Je moet doen wat je denkt dat goed is natuurlijk, maar niet iedere lurker is er heel erg van gecharmeerd. Of mag ik alleen kirren en jubelen omdat het zo vreselijk lief en natuurlijk is? Ik vind het helemaal niet lief en natuurlijk
Ik vind het ook een beetje idioot om dit soort foto's expres te plaatsen omdat mensen het niet met je eens zijn of omdat mensen er van schrikken. Je doet het dus om te shockeren?
Nou gefeliciteerd, dat is gelukt
@ Yppy; Ik heb echt geen idee! Ik weet alleen hoe het smaakt
Jij vindt het niet normaal.quote:Op maandag 3 november 2008 10:34 schreef SHE het volgende:
Ik kom bij Anne zelden foto's tegen van peuters aan een borst, misschien is dat het subtiele verschil
Maar ik voel me ook nooit zo prettig in de buurt van vrouwen die midden in een restaurant een borst tevoorschijn toveren alsof het een happy meal is.
En nee, normaal is het niet. In ontwikkelingslanden is het normaal om zo lang mogelijk te zogen, simpelweg omdat er geen andere bronnen beschikbaar zijn.
Wel bjizonder dat dees of geen meteen op de kast is omdat iemand een andere mening toebedeeld is. Ik zeik niemand af lijkt me..
Even los van het evolutionaire aspect, vraag ik me ook af wanneer de man van Jelief zijn tieten weer terugkrijgt. Zo te lezen zijn deze non stop gereserveerd voor kindjes. Ik vraag me dan zo af hoe je die intimiteit verdeeld?
Jawel hoor, ook als er ander eten is, is het normaal. Gewoon voor erbij.quote:Op maandag 3 november 2008 10:34 schreef SHE het volgende:
Ik kom bij Anne zelden foto's tegen van peuters aan een borst, misschien is dat het subtiele verschil
Maar ik voel me ook nooit zo prettig in de buurt van vrouwen die midden in een restaurant een borst tevoorschijn toveren alsof het een happy meal is.
En nee, normaal is het niet. In ontwikkelingslanden is het normaal om zo lang mogelijk te zogen, simpelweg omdat er geen andere bronnen beschikbaar zijn.
Wel bjizonder dat dees of geen meteen op de kast is omdat iemand een andere mening toebedeeld is. Ik zeik niemand af lijkt me..
Even los van het evolutionaire aspect, vraag ik me ook af wanneer de man van Jelief zijn tieten weer terugkrijgt. Zo te lezen zijn deze non stop gereserveerd voor kindjes. Ik vraag me dan zo af hoe je die intimiteit verdeeld?
Fijn dat jij in elk geval niet meteen op de kast zitquote:Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef Jelief het volgende:
Ik zit ook niet op de kast
Shokkeren was niet mijn doel, wel delen met ander voedende moeders.
Ik heb nergens gezegd dat Emma het nog nodig heeft vanwege de voedingswaarde, dat weet ze zelf ook wel, zie een eerdere post in dit topic.
Mijn borsten zijn voor Emma en mijn tieten zijn voor mijn man, dat kan prima in afwisseling en is nog voor mij nog voor hem een probleem.
Nee, jij kunt het niet hebben als iemand een andere mening heeft.quote:Op maandag 3 november 2008 10:42 schreef Mibos2 het volgende:
Waarom blijf jij zo je mening doordrammen? Ben niet opgefokt maar ik kan een beetje slecht tegen mensen zoals jij die maar blijven blaten dat ze het niet normaal vinden, niet in het openbaar kunnen zien, het zien als een soort sexuele handeling enz. enz. enz. Laatste vraag als je zo anti bv bent waarom klik je dit topic dan open?
Maar nogmaals voor mij punt uit. Ik ga mijn baby borstvoeding geven want ze heeft honger en de andere een boterham want de zegt ook dat ze Etuhh wil dus excuseer me...
Het is meer de manier waarop je iets brengt. Je geeft je mening maar doet alsof het een feit is. Dat jij iets niet normaal vindt hoeft niet te betekenen dat het niet normaal is. (Waar je toch een beetje moet uitkijken met het woordje normaal, wat is normaal?).quote:Op maandag 3 november 2008 10:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, jij kunt het niet hebben als iemand een andere mening heeft.
Dat zul je toch eens moeten accepteren.
quote:Op maandag 3 november 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
En homosexualiteit is natuurlijk ook niet volslagen natuurlijk, stress/roken en zelfs medicijn gebruik tijdens de zwangerschap veroorzaakt homosexualiteit. Dan kun je je ook afvragen hoe 'natuurlijk' het fenomeen is.
Hoe verklaar je dan homosexualiteit en bisexualiteit onder dieren?quote:Op maandag 3 november 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
En homosexualiteit is natuurlijk ook niet volslagen natuurlijk, stress/roken en zelfs medicijn gebruik tijdens de zwangerschap veroorzaakt homosexualiteit. Dan kun je je ook afvragen hoe 'natuurlijk' het fenomeen is.
Niet in verdiept, zal wellicht dezelfde factor zijn?quote:Op maandag 3 november 2008 11:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan homosexualiteit en bisexualiteit onder dieren?
Veel vogelsoorten en zoogdieren hebben homosexuele of bisexuele behoeftes, ieder voor eigen redenen, kijk naar flamingo's,eenden, albatros, pinguin, ooievaars, makaken, bonobo's, tenrecs enz.
Ook in het wild overigens.
Dank je voor dit stukje humor op de maandagmorgen!!quote:Op maandag 3 november 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
sorryquote:Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef Lois het volgende:
Eh we dwalen af denk ik, als we het gaan hebben over homosexualiteit in het dierenrijk.
Misschien moet jij eens wat meer gaan lezen. Serieusquote:Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dank je voor dit stukje humor op de maandagmorgen!!
Ik heb echt even hardop gelachen.
Jij zou al 10 keer stoppen met de discussie...doe dat dan ook als je er niet mee om kan gaan.quote:Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef Mibos2 het volgende:
Weet je wat nou nog het meeste domme is van je? Dat je denkt dat ik helemaal over de kook ben maar dat ben ik absoluut niet. Vind je alleen een soort van dieptriest figuur das alles!!! Einde discussie voor mij hier en nu.
Ik ben Jelief wel niet, maar uit onderzoek is gebleken dat kinderen zichzelf wel losmaken tussen de twee en de zeven jaar. Helemaal uit zichzelf dan en daar lijkt me niks mis mee.quote:Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef SHE het volgende:
Maar ik maak me zorgen om het psychologisch aspect en was benieuwd hoe Jelief dat zag.
Je kan je natuurlijk afvragen of een kind van drie al zo ver van de moeder los moet.quote:Op maandag 3 november 2008 10:46 schreef SHE het volgende:
Vind je het alleen niet ongezond is psychologisch opzicht? Ouderschap draait ook om loslaten en na de baby tijd steeds meer zelfs.
Die troost doorgeven is natuurlijk hartstikke nobel, maar maak je je geen zorgen over de ontwikkeling van je peuter?
Er moet helaas wel een moment komen dat ze zich letterlijk van je los moet maken, stap voor stap, dit proces rek je natuurlijk door te blijven zogen.
Hoe zie je dat zelf?
Ik denk meer dat het zo is dat buitenstaanders het raar vinden om te zien aangezien we het niet gewend zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef SHE het volgende:
Absoluut, bv is de bom! Beste melk wat er is. En de voedingswaarde blijft ook gelijk/past zich aan aan de behoefte. Geniaal systeem.
Maar ik maak me zorgen om het psychologisch aspect en was benieuwd hoe Jelief dat zag.
Dat is uit die docu toch?quote:Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk meer dat het zo is dat buitenstaanders het raar vinden om te zien aangezien we het niet gewend zijn.
Vriendin van me heeft een peutertje (4 jaar) die ook nog wel eens bij zijn moeder drinkt, samen met zijn zusje van 8 maanden.
Het is ook niet mijn ding, dat zeg ik heel eerlijk maar geloof niet dat de kinderen er iets onder lijden of dat het een sexueel aspect heeft.
Maar met dit filmpje bijvoorbeeld (kindje van 8) heb ik wel weer moeite, maar denk dat dit uitzonderingen zijn, de zoogperiode voor de mens is ze toch echt wel voorbij.
Doen mannen daar lastig over?quote:Op maandag 3 november 2008 11:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet waar voor mij de grens ligt.
die lag eerst bij 6 maanden, toen bij een jaar, nu bij na de voorjaarsvakantie. En misschien ben ik er zelf dan ook nog niet aan toe. Misschien verleg ik de grens dan wel weer tot aan de zomervakantie (zo lekker makkelijk, altijd bij je).
Ik hoop alleen maar dat mijn man mij ook blijft steunen, en niet dat hij voor ons gaat bepalen wanneer er gestopt moet worden.
quote:Op maandag 3 november 2008 11:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is uit die docu toch?
Maar dan vraag ik me toch weer af..waarom is 3 jaar niet vreemd en 8 jaar weer wel. Ik bedoel, waar ligt die grens?
Weet je dat gewoon als moeder? Hoor je dat te weten? Vertellen ze je dat bij het CB?
IIk bedoel, het lijkt me niet zo dat je ergens een houdbaarheidssticker hebt waardoor je weet dat je geen BV meer moet geven.
Dat dusquote:Op maandag 3 november 2008 11:37 schreef YPPY het volgende:
Mijn man heeft er overigens geen problemen mee, die vindt het wel makkelijk. En ik snap niet zo goed dat een man 'zijn tieten' terug wil. Dat staat los van elkaar. Daarnaast zijn ze nog altijd van mij.
De eerste maand was dat wat lastig bij mij, maar nu switch ik zonder moeitequote:Op maandag 3 november 2008 11:44 schreef SHE het volgende:
@ Yppy
Naja, ik doelde meer op het aspect van intimiteit zelf..je gebruikt ze heel lang om je kind te voeden en tegelijkertijd zijn het intieme delen...ik zou dat best verwarrend vinden.
Switch je daar makkelijk in, of moet je daarvoor een soort psychologische brug over?
Voor mij zijn het echt twee verschillende functies. Het voelt ook heel anders. In het begin was het wat gevoeliger (spruw en kloofjes) maar na een tijdje was het weer als normaal. En ik geloof ook niet dat J. het anders vindt dan voor de zwangerschap. Als hij hier durft te reageren.quote:Op maandag 3 november 2008 11:44 schreef SHE het volgende:
Naja, ik doelde meer op het aspect van intimiteit zelf..je gebruikt ze heel lang om je kind te voeden en tegelijkertijd zijn het intieme delen...ik zou dat best verwarrend vinden.
Switch je daar makkelijk in, of moet je daarvoor een soort psychologische brug over?
Mijn man heeft er totaal geen moeite mee en ons sexleven heeft er ook niks onder te lijden.quote:Op maandag 3 november 2008 11:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Doen mannen daar lastig over?
Of hebben ze dat gevoel zoals ik eerder schetste dat ze die tieten eens een keer terug willen?
En voor jou is het dus een instinctieve beslissing? ( de duur van de BV )
Die link kan ik niet lezen, er wordt een inlogcode gevraagd oid.quote:Op maandag 3 november 2008 09:59 schreef Jelief het volgende:
een peuter borstvoeding geven waarom zou jel
Ik zie niet zoveel verschil in eenbaby aan de borst en een peuter aan de borst. In beide gevallen krijgt een kind borstvoeding, het meest natuurlijkewatje een kind kan geven. En mensen die er ook maar iets sexueels in zien moeten zich laten nakijken. En weet je, er kan net zo goed een engerd zijn die wild wordt van meisjes met staarten moet ik daar dan ook maar rekening mee gaan houden?
Zet jezelf niet zo voor lul zeg..quote:Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef Mibos2 het volgende:
Weet je wat nou nog het meeste domme is van je? Dat je denkt dat ik helemaal over de kook ben maar dat ben ik absoluut niet. Vind je alleen een soort van dieptriest figuur das alles!!! Einde discussie voor mij hier en nu.
Thnx!quote:Op maandag 3 november 2008 10:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Weet je wat nou het mooie is?
Van de langvoedende vrouwen hier heb ik nog nooit gehoord dat ze zeggen dat het om de voedingsstoffen gaat
Ze vinden het leuk, gezellig, geeft goede troost. voeding is op die leftijd niet meer de grootste reden om bv te blijven geven.
@Fuente, ik heb hier wel goede verhalen gehoord over de tommie tippee flessen. (Wij gebruikten trouwens Difrax en later avent, ging allebei prima) Meestal is beginnen met 6 wk ('s ochtends een beetje kolven en op een moment dat je beeb niet erg hongerig is, proberen flesje aan te bieden) en dan dagelijks beetje uit de fles de beste methode om te laten wennen aan de fles. wel iedere dag blijven aanbieden, want ik las net in de Ouders van Nu dat tussen 10 en 12 weken de mondmotoriek erg verandert, waardoor ze anders weer zouden kunnen vergeten hoe te drinken uit een fles
hier staan ze heel goedkoop 2,95quote:Op maandag 3 november 2008 15:23 schreef Ticootje het volgende:
fisherprice zonnen... Die wil ik ook!
Nu ik ze heb gevonden blijken ze niet van fisher price te zijn.
http://link.marktplaats.nl/199855192 <-- deze
Zijn ze niet van fisherprice? Dat verklaart waarom ik ze nergens op internet kon vindenquote:Op maandag 3 november 2008 15:23 schreef Ticootje het volgende:
fisherprice zonnen... Die wil ik ook!
Nu ik ze heb gevonden blijken ze niet van fisher price te zijn.
http://link.marktplaats.nl/199855192 <-- deze
Interessant linkje. Al moest ik lachen om het volgende:quote:Op maandag 3 november 2008 15:40 schreef Jelief het volgende:
Ten eerste wat linkjes:
over speenleeftijd
Omdat dit zou betekenen dat ik mijn oudste nog aan de borst zou kunnen hebben. Hij is 7,5 jr. en heeft 2 tanden gewisseld en volgens de tandarts komen zijn kiezen er wel aan, maar zou dat nog best een aantal maanden kunnen duren voordat ze door zijn.quote:Holly Smith, die een groep van 21 soorten niet tot het menselijke ras behorende primaten (apen en mensapen) bestudeerde, zag dat hun jongen gespeend werden in de periode waarin ze hun eerste blijvende kiezen kregen. Bij de mens zou dat 5,5-6 jaar zijn.
Mja, maar dit is niet echt een wetenschappelijk bewezen feit he, maar gewoon een persoonlijke ervaring. Ethan heeft nooit luieruitslag en is toevallig een paar weken geleden voor het eerst ziek geweest. Hij heeft nooit iets anders dan kunstvoeding gekregen en heeft ook geen allergieën. Tsjaquote:Op maandag 3 november 2008 15:50 schreef Iksje het volgende:
Aan de andere kant was ze veel minder vaak ziek toen ze nog vaker (en meer) BV binnenkreeg (en dan vind ik het jammer dat ik niet meer kan geven dan nu). En luieruitslag is ook een fenomeen dat we pas kennen sinds de intrede van kunstvoeding. Zo ideaal is het alternatief ook niet dus
Daar geef ik je dan helemaal gelijk in. Ik snap er ook niks van. Het is gewoon normaal.quote:Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef jellyrose het volgende:
en ik heb niet zoveel met de bestaande promo/trots cultuur alsof het een enorme achievement en/of lifestyle is. Van babies met shirtjes met "100% breastfed" en "growing from mommy juice"krijg ik dan ook de kriebels; ik zie het nut/punt er gewoon niet van. Borstvoeding natuurlijk en ook dit topic is hartstikke goed qua tips en aanmoediging waar nodig, maar dat gekke cultuurtje eromheen is simpelweg niet aan mij besteed.
Er is toch een wetenschappelijke basis hoorquote:Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mja, maar dit is niet echt een wetenschappelijk bewezen feit he, maar gewoon een persoonlijke ervaring. Ethan heeft nooit luieruitslag en is toevallig een paar weken geleden voor het eerst ziek geweest. Hij heeft nooit iets anders dan kunstvoeding gekregen en heeft ook geen allergieën. TsjaEn ik heb een jaar bv gehad, maar heb vreselijke voedselallergieën (gehad), tsja..
quote:Op dinsdag 4 november 2008 08:17 schreef Jelief het volgende:
Of van die shirts voor mama's waar dan een of andere ludieke tekst op staatmaar die afkeer geldt ook voor teksten als 'don't touch these are mine' bij een puberaal meisje.
Dat gaat dan meestal gepaard met een net-iets-te-kort rokje.quote:
Mijn man moet er anders wel heel hongerig uitzien, want ik krijg tijdens het vrijen soms een toeschietreflex!quote:Op maandag 3 november 2008 11:44 schreef freecell het volgende:
[..]
En je kan er best mee spelen als je BV geeft zonder dat de boel meteen gaat lekken hoor
Whehequote:Op dinsdag 4 november 2008 11:21 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Mijn man moet er anders wel heel hongerig uitzien, want ik krijg tijdens het vrijen soms een toeschietreflex!![]()
Ja, dat is ook zo...quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:25 schreef E.T. het volgende:
alleen is afzonderen hier geen optie met een kleuter en ondernemende dreumes die rondlopen
Ik was hier wel wat bang voor; dat het verwarrend zou zijn; juist omdat het ook een fijne intieme plek voor me is.quote:Op maandag 3 november 2008 11:44 schreef SHE het volgende:
@ Yppy
Heuj!quote:Op woensdag 5 november 2008 08:44 schreef Llewella het volgende:
Ik voel het ook afentoe naar de zijkant van m'n ribben of richting m'n schouderbladen trekken, hier ook rechts ja.
Bloedtoevoer? Spieren?
Ook lekker onhandig!quote:Op woensdag 5 november 2008 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een tijd gehad dat als ik ging voeden dat mn oksels begonnen te jeuken... Heel vervelend.
Ik had dat bij Sara ook. Mijn kraamverzorgende zei dat dat soms gewoon voorkomt. Ze zei dat ze ooit heeft mee gemaakt dat iemand het zo erg had, dat ze moest stoppen met de borstvoeding, en er was nooit een oorzaak gevonden.quote:Op woensdag 5 november 2008 08:44 schreef Llewella het volgende:
Ik voel het ook afentoe naar de zijkant van m'n ribben of richting m'n schouderbladen trekken, hier ook rechts ja.
Bloedtoevoer? Spieren?
Absoluut een van de beste: Gonneke van Veldhuizen - Staasquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:12 schreef Miffy1984 het volgende:
Ik ga straks even een mail sturen met het hele verhaal naar een lactatiekundige. Zij belt mij dan terug voor een telefonisch consult. Hopelijk heeft ze goede tips. Ik vind trouwens verschillende sites daarvoor, maar heeft iemand eventueel een tip voor een goede lactatiekundige?
Ben ik nu ook mee bezig vanwege Yara's eczeem. Erg leukquote:Op zaterdag 8 november 2008 20:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben toen meteen gestopt met melk drinken en heb het aangekaart bij de cbarts. Die verwees mij door naar een dietist, het dieet werd nog wat erger. Geen melk, ei en soya.
Op dat soort momenten hoef je ook niks meer te zeggenquote:Op maandag 10 november 2008 12:19 schreef Ticootje het volgende:
Waarop de ander dus antwoordde, "oh is het dan koemelk??" Je geeft je kind dus flesvoeding, maar je weet eigenlijk niet wat je geeft?? Is dat niet raar? Ik heb mn mond verder maar gehouden....
Sorry, maar ik kan het toch even niet laten. Een kindje dat bv krijgt heeftquote:Op maandag 10 november 2008 21:01 schreef Miffy1984 het volgende:
Vreselijk.
Ik moest me gister ook inhouden. Ik zat in een eetcafe met thijmen en er zat toevallig ook een andere vrouw met een baby van precies even oud. Ze zag dat thijmen aanzienlijk kleiner was en vroeg hoeveel hij woog enzo. Goed ik vertelde het probleem (ik had beter kunnen weten, ze was tussendoor de fles aan het geven) ze zei: ' ja dat krijg je met bv he, je weet nooit hoeveel ze binnenkrijgen. Met de fles weet je dat precies...daarom voor mij geen bv bla bla bla'' Haar kind dronk zoveel zei ze! OKee... Thijmen is te klein, maar haar kind was met 5 weken echt al te dik! ......... en dan toen ik wegging zo afkeurend zeggen 'nou succes er dan maar mee he'
Fijn dat je goed advies gekregen hebt inmiddels!quote:Ik heb trouwens contact gehad met Gonneke van Veldhuizen (lactatiekundige)
Dat Thijmen niet groeit ligt er waarschijnlijk aan dat hij te weinig vette achtermelk krijgt. Ze heeft heel uitgebreid advies gegeven en veel tips. Daar ben ik nu druk mee bezig. Ik heb woensdag een afspraak met het cb voor opnieuw wegen, maar ik denk dat ik morgen ook even langs ga voor wegen. Ik wil toch weten of er nou iets gebeurd...
Als ze is zoals Fons, vergeet het dan maar.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:34 schreef E.T. het volgende:
Silly me, ik dacht wel even dat ik Nienke wel eens een fles zou kunnen gaan geven..
Misschien positief verrast?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:41 schreef mrien het volgende:
Net bij het CB geweest, de wijkverpleegkundige keek verrast op toen ze hoorde dat Lotte nog borstvoeding kreeg![]()
Zo gek is dat toch niet met 4 maanden lijkt mij![]()
Nja, goed aangekomen in ieder geval, lijntje ging iets minder hard omhoog t.o.v. eerdere weegresultaten, maar dat hadden ze al aangegeven. Wel mooi om te zien in de groeicurves van borstvoeding.com
Voor de statistieken6970 gram en 65,5 cm (vorige keer 6355 gram en 62,8 cm
Dank uquote:Op woensdag 12 november 2008 11:54 schreef Jelief het volgende:
Ja ik zag hem, leuk stukje tekst erbij ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |