abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:01:49 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62860493
Dan zal het de leeftijd zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62861066
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:20 schreef Kersjes het volgende:

Ernaar kijken, ermee spelen...
Eraan draaien...
''Niet draaien, Fons.'' "Ja, daai!!"
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:33:02 #78
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62861105
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Eraan draaien...
''Niet draaien, Fons.'' "Ja, daai!!"
Of handje erop leggen: "waar is kinke nou?"
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 2 november 2008 @ 20:03:36 #79
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62890508
Ik wilde ze niet in het fototopic zetten maar zo ziet het er uit als je als jarige job op je derde verjaardag bij je mama drinkt:

Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62892025
lief!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 november 2008 @ 00:17:54 #81
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62898244
No offense, maar je weet dat heel de wereld kan kijken naar een peuter die aan een tiet hangt?
Ook een deel van de wereld die niet helemaal lekker in zijn hoofd is?

Even los van eenieders ideologie, maar het heeft iets weirds..zo'n groot kind aan een borst.
  maandag 3 november 2008 @ 01:05:42 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62898882
je ziet niet eens de borst, een heel klein stukje huid zie je.

Het is ook niet mijn ding overigens, zo lang voeden (voor mijn gevoel maximaal 2 jaar) maar dat is ieder voor zich uiteraard
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62900008
Ja, Jelief! Hoe durf je! Doe dat dan tenminste stiekem thuis en hou het verborgen, zodat mensen kunnen blijven denken dat het 'weird' is.
pi_62900017
Ieeeeeeks, we zijn eng!

She, weet jij eik hoeveel kcal er in moedermelk zit?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62900162
Ja echt heel vreemd She en juist omdat er reacties zoals die van jou zijn, deze foto's. Ik ben er ook zo een die mijn peuter als dat 'nodig' is ook gewoon in het openbaar voed. Uiteraard zoals ik altijd heb gedaan, met zo min mogelijk huid zichtbaar.

En de rest, dankjewel!
pi_62900411
JANOULEKKERDAN! open ik het BV topic op de vroege morgen, krijg ik een foto van een DRINKEND KIND
Ik ben een beetje jaloers Op Jelief he, niet op Emma

Wat een leuke reactie van Snakelady, de meeste mensen zouden die twee jaar al belachelijk lang vinden
pi_62900700
Ik heb het al tig keer gezegd geloof ik. Ik had nooit verwacht zo lang te voeden. Mijneerste doel was zeker 6 maanden en graag een jaar. Daarna dacht ik we zien wel waar het schip strand. twee jaar leek mij een mooi moment om er een punt achter te zetten maar het was makkelijker om door te gaan. En toen ik zwanger werd wilde ik graag door gaan omdat zo'n lurkertje mij erg fijn lijkt als je megastuwing hebt. Beetje eigenbelang dus . Maar het allerbelangrijkste is eigenlijk dat Emma en ik er nog zo van genieten. (ondanks de momenten dat het mij net ff te veel is)
pi_62900801
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:17 schreef SHE het volgende:
No offense, maar je weet dat heel de wereld kan kijken naar een peuter die aan een tiet hangt?
Ook een deel van de wereld die niet helemaal lekker in zijn hoofd is?

Even los van eenieders ideologie, maar het heeft iets weirds..zo'n groot kind aan een borst.
Vanaf wanneer wordt de borst een tiet??
pi_62901306
Ik vind het een supermooie foto
Zelf zou ik het denk ik niet trekken, zo lang, maar ik vind het helemaal geweldig

En meteen maar een vraagje hier. Ik ga ongeveer 10 weken na de geboorte weer werken straks. Vanaf wanneer zouden jullie dan gaan kolven? En aan een flesje laten wennen? Ik weet dat je dat niet te vroeg moet doen, maar omdat ik maar 10 weken verlof heb lijkt het me dat ik er ook niet te lang mee kan wachten straks. En welke fles/speen gebruiken jullie dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 3 november 2008 @ 09:49:54 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62901326
Tja....nog los van mijn persoonlijke mening hierover zou ik dit soort foto's ook niet online zetten...en ik snap het eerlijk gezegd ook niet waarom sommige mensen dus idd blijven doorvoeden terwijl hun kind allang geen baby meer is en BV dus ook allang niet meer nodig is.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 3 november 2008 @ 09:55:24 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62901435
quote:
Op maandag 3 november 2008 08:20 schreef Jelief het volgende:
Ja echt heel vreemd She en juist omdat er reacties zoals die van jou zijn, deze foto's. Ik ben er ook zo een die mijn peuter als dat 'nodig' is ook gewoon in het openbaar voed.
Maat dat bedoel ik dus net, het is niet meer "nodig" toch?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_62901528
een peuter borstvoeding geven waarom zou jel

Ik zie niet zoveel verschil in eenbaby aan de borst en een peuter aan de borst. In beide gevallen krijgt een kind borstvoeding, het meest natuurlijkewatje een kind kan geven. En mensen die er ook maar iets sexueels in zien moeten zich laten nakijken. En weet je, er kan net zo goed een engerd zijn die wild wordt van meisjes met staarten moet ik daar dan ook maar rekening mee gaan houden?
pi_62901584
quote:
Op maandag 3 november 2008 09:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maat dat bedoel ik dus net, het is niet meer "nodig" toch?
Nee, lijkt me niet. Honger, dorst en troost kunnen allemaal op andere manieren bevredigd worden.

Zelf zou ik er ook niet aan moeten denken. Mijn dochter is ook 3 en al zo'n "mens" dat ik me er heel onprettig bij zou voelen.

edit: Ik zie er niks seksueels in overigens, dus ik heb ook geen enkele moeite met de foto's. Waarop overigens niet eens echt iets te zien is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 3 november 2008 @ 10:05:57 #94
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_62901636
Ik zag het laatst nog bij dr. Phil, die had er ook een duidelijke mening over.
Daar was een vrouw die haar zoon van volgens mij was ie 5 of 6 nog bv gaf...

Hij zei iets van: nou het gaat toch wel raar worden als je kinderen thuis komen en hun schooltas op de grond dumpen en roepen: Mam ik heb honger!!

Ik ben het met Vivi eens. Met 3 jaar is volgens mij ook niet meer nodig. Voor de voedingsstoffen dan. En tja... mijn persoonlijke mening er verder over terzijde...
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  maandag 3 november 2008 @ 10:07:22 #95
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62901666
Maar gelukkig dat niet iedereen hetzelfde is als de mensen die het wel met Jelief eens zijn om door te blijven voeden en ook niet iedereen hetzelfde is als de mensen die het onzin vinden. Laat iedereen effe lekker in hun waarde zeg...

Neem me niet kwalijk. Zo kan je bv ook tegen SHE zeggen wat kan jij af en toe doordrammen op voedingsgebied of denken van ik zeg niets. En als Jelief en Emma zich er prettig bij voelen waarom zouden ze dan verantwoording af moeten leggen?
pi_62901676
Wat een onzin.... Hoelang iemand borstvoeding geeft is toch aan diegene en het kind, aan wie is het om te zeggen dat het bij x aantal maanden "not done" is? Zolang moeder en kind het allebei prettig vinden is er toch niets aan de hand?

Bovendien hebben wij hier in het westen een vertekend beeld als het gaat over hoelang borstvoeding "normaal" is. Moeten we kinderen zo snel mogelijk van de borst af hebben om ze vervolgens koeienmelk (dus afgekolfde melk voor kalfjes) te geven die zo bewerkt is om het op mama-melk te laten lijken? Das een beetje raar niet?

http://www.borstvoeding.c(...)et-borstvoeding.html

http://www.borstvoeding.c(...)n-waarom-zou-je.html

http://www.borstvoeding.c(...)voor-een-peuter.html

Even een aantal linkjes over langer voeden....

Echt Jelief, ik vind je superstoer. Ik merk nu al dat ik soms stevig in mn schoenen moet staan omdat Jennifer "nog steeds" borstvoeding krijgt. En als ik dan ook nog eens vertel dat ik nog niet van plan ben om te stoppen krijg ik ook niet altijd positieve reacties. Ik hoop Jen ook nog lekker lang aan de borst te hebben, jammer dan dat er mensen zijn die dat raar vinden.
  maandag 3 november 2008 @ 10:11:16 #97
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62901730
Weet je wat nou het mooie is?
Van de langvoedende vrouwen hier heb ik nog nooit gehoord dat ze zeggen dat het om de voedingsstoffen gaat
Ze vinden het leuk, gezellig, geeft goede troost. voeding is op die leftijd niet meer de grootste reden om bv te blijven geven.

@Fuente, ik heb hier wel goede verhalen gehoord over de tommie tippee flessen. (Wij gebruikten trouwens Difrax en later avent, ging allebei prima) Meestal is beginnen met 6 wk ('s ochtends een beetje kolven en op een moment dat je beeb niet erg hongerig is, proberen flesje aan te bieden) en dan dagelijks beetje uit de fles de beste methode om te laten wennen aan de fles. wel iedere dag blijven aanbieden, want ik las net in de Ouders van Nu dat tussen 10 en 12 weken de mondmotoriek erg verandert, waardoor ze anders weer zouden kunnen vergeten hoe te drinken uit een fles
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 3 november 2008 @ 10:13:25 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62901762
Volgens mij is dat de bedoeling ook; dat je dochter met 3 al een heel mens is.
Geen uit de kluiten gewassen baby die nog BV nodig heeft.
Je moet doen wat je denkt dat goed is natuurlijk, maar niet iedere lurker is er heel erg van gecharmeerd. Of mag ik alleen kirren en jubelen omdat het zo vreselijk lief en natuurlijk is? Ik vind het helemaal niet lief en natuurlijk
Ik vind het ook een beetje idioot om dit soort foto's expres te plaatsen omdat mensen het niet met je eens zijn of omdat mensen er van schrikken. Je doet het dus om te shockeren?
Nou gefeliciteerd, dat is gelukt

@ Yppy; Ik heb echt geen idee! Ik weet alleen hoe het smaakt
pi_62901834
Alleen is het dus wel normaal, zoals Ticootje al zei. Het is pas gek dat mensen het hier gek vinden.
  maandag 3 november 2008 @ 10:18:39 #100
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62901844
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:13 schreef SHE het volgende:
Volgens mij is dat de bedoeling ook; dat je dochter met 3 al een heel mens is.
Geen uit de kluiten gewassen baby die nog BV nodig heeft.
Je moet doen wat je denkt dat goed is natuurlijk, maar niet iedere lurker is er heel erg van gecharmeerd. Of mag ik alleen kirren en jubelen omdat het zo vreselijk lief en natuurlijk is? Ik vind het helemaal niet lief en natuurlijk
Ik vind het ook een beetje idioot om dit soort foto's expres te plaatsen omdat mensen het niet met je eens zijn of omdat mensen er van schrikken. Je doet het dus om te shockeren?
Nou gefeliciteerd, dat is gelukt

@ Yppy; Ik heb echt geen idee! Ik weet alleen hoe het smaakt
Uhm, als je een bv-topic opent, dan heb je nu eenmaal het "risico" dat er drinkfoto's geplaatst zijn.
Als je dat shoquerend vindt, moet je niet in een bv-topic lurken.

Als deze foto zou staan in het kinderfototopic tussen de bekliederde taarten en andere lieve schattige kinders, ja, dat is anders.
In dit geval ben ik het niet met je eens.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 3 november 2008 @ 10:27:16 #101
219033 Mibos2
pi_62901993
Zo lezen is ook een vak SHE. Er staat duidelijk bij dat ze het hier doet en niet in het fototopic omdat dit het bv topic is en net als ik een bv mams ben vind ik dit een hele normale foto.

Als jij dit schokkend vind dan ben jij nog zo iemand die dit een taboe vind en gaat zitten miepen alsof dit een complete poedelnaakte foto is van moeder en kind. In werkelijkheid zie je een stukje blote huid van Jelief en een geklede Emma. Emma zou net zo goed met Onsje aan het knuffelen kunnen zijn en ja ik/wij hebben ook foto's dat de oudste mijn blote zwangere buik knuffelt is dat dan ook schokkend? Net zoals de buikfoto's die je bij een fotograaf laat maken met een peuter en een zwangere buik of de standaard AnneGeddesfoto's waarbij moeder en kind ook vaak naakt zijn en waarbij je duidelijk meer ziet dan hier?
  maandag 3 november 2008 @ 10:34:47 #102
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902145
Ik kom bij Anne zelden foto's tegen van peuters aan een borst, misschien is dat het subtiele verschil
Maar ik voel me ook nooit zo prettig in de buurt van vrouwen die midden in een restaurant een borst tevoorschijn toveren alsof het een happy meal is.

En nee, normaal is het niet. In ontwikkelingslanden is het normaal om zo lang mogelijk te zogen, simpelweg omdat er geen andere bronnen beschikbaar zijn.
Wel bjizonder dat dees of geen meteen op de kast is omdat iemand een andere mening toebedeeld is. Ik zeik niemand af lijkt me..

Even los van het evolutionaire aspect, vraag ik me ook af wanneer de man van Jelief zijn tieten weer terugkrijgt. Zo te lezen zijn deze non stop gereserveerd voor kindjes. Ik vraag me dan zo af hoe je die intimiteit verdeeld?
pi_62902218
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:34 schreef SHE het volgende:
Ik kom bij Anne zelden foto's tegen van peuters aan een borst, misschien is dat het subtiele verschil
Maar ik voel me ook nooit zo prettig in de buurt van vrouwen die midden in een restaurant een borst tevoorschijn toveren alsof het een happy meal is.

En nee, normaal is het niet. In ontwikkelingslanden is het normaal om zo lang mogelijk te zogen, simpelweg omdat er geen andere bronnen beschikbaar zijn.
Wel bjizonder dat dees of geen meteen op de kast is omdat iemand een andere mening toebedeeld is. Ik zeik niemand af lijkt me..

Even los van het evolutionaire aspect, vraag ik me ook af wanneer de man van Jelief zijn tieten weer terugkrijgt. Zo te lezen zijn deze non stop gereserveerd voor kindjes. Ik vraag me dan zo af hoe je die intimiteit verdeeld?
Jij vindt het niet normaal.
  maandag 3 november 2008 @ 10:40:12 #104
219033 Mibos2
pi_62902249
Vind dat je niet anders dan anders blijft zemelen over iets waar jij je een mening over denkt te hebben.

Als jij niet tegen bv vrouwen kan dan laat je duidelijk zien dat jij het nog steeds een taboe vind dus komen wij nooit uit deze discussie dus einde discussie voor mij...

Aangezien ze in verwachting is van de 2e zal het best gelukt zijn met of zonder borsten en bovendien wat kan jij plat praten zeg getuigt trouwens ook van veel respect voor jezelf. Dacht dat jij was van de netheid en duidelijkheid en een hoop blablabla maar een andere woord voor tieten kan je niet bedenken. En nu klaar ermee...
  maandag 3 november 2008 @ 10:40:42 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62902262
Ik zit ook niet op de kast
Shokkeren was niet mijn doel, wel delen met ander voedende moeders.
Ik heb nergens gezegd dat Emma het nog nodig heeft vanwege de voedingswaarde, dat weet ze zelf ook wel, zie een eerdere post in dit topic.

Mijn borsten zijn voor Emma en mijn tieten zijn voor mijn man, dat kan prima in afwisseling en is nog voor mij nog voor hem een probleem.
pi_62902279
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:34 schreef SHE het volgende:

Jawel hoor, ook als er ander eten is, is het normaal. Gewoon voor erbij.
En waarom zou Jeliefs man niet meer aan haar borsten mogen komen?
  maandag 3 november 2008 @ 10:41:40 #107
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902284
Waarom doe je zo opgefokt Mibos?
  maandag 3 november 2008 @ 10:42:51 #108
219033 Mibos2
pi_62902312
Waarom blijf jij zo je mening doordrammen? Ben niet opgefokt maar ik kan een beetje slecht tegen mensen zoals jij die maar blijven blaten dat ze het niet normaal vinden, niet in het openbaar kunnen zien, het zien als een soort sexuele handeling enz. enz. enz. Laatste vraag als je zo anti bv bent waarom klik je dit topic dan open?

Maar nogmaals voor mij punt uit. Ik ga mijn baby borstvoeding geven want ze heeft honger en de andere een boterham want de zegt ook dat ze Etuhh wil dus excuseer me...
pi_62902327
* viro meldt zich voor borstvoeding bij SHE
  maandag 3 november 2008 @ 10:46:11 #110
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902389
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef Jelief het volgende:
Ik zit ook niet op de kast
Shokkeren was niet mijn doel, wel delen met ander voedende moeders.
Ik heb nergens gezegd dat Emma het nog nodig heeft vanwege de voedingswaarde, dat weet ze zelf ook wel, zie een eerdere post in dit topic.

Mijn borsten zijn voor Emma en mijn tieten zijn voor mijn man, dat kan prima in afwisseling en is nog voor mij nog voor hem een probleem.
Fijn dat jij in elk geval niet meteen op de kast zit

Ik doelde ook niet zo op de voedingswaarde; want dat is als Westerling natuurlijk een onzinnige motivatie en ik schat zo in dat je het helemaal niet daarom doet.
Maar je kunt in principe eindeloos doorzogen, simpelweg omdat je wel blijft produceren zolang er aan gezogen wordt.
Vind je het alleen niet ongezond is psychologisch opzicht? Ouderschap draait ook om loslaten en na de baby tijd steeds meer zelfs.
Die troost doorgeven is natuurlijk hartstikke nobel, maar maak je je geen zorgen over de ontwikkeling van je peuter?
Er moet helaas wel een moment komen dat ze zich letterlijk van je los moet maken, stap voor stap, dit proces rek je natuurlijk door te blijven zogen.

Hoe zie je dat zelf?
  maandag 3 november 2008 @ 10:47:40 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902431
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:42 schreef Mibos2 het volgende:
Waarom blijf jij zo je mening doordrammen? Ben niet opgefokt maar ik kan een beetje slecht tegen mensen zoals jij die maar blijven blaten dat ze het niet normaal vinden, niet in het openbaar kunnen zien, het zien als een soort sexuele handeling enz. enz. enz. Laatste vraag als je zo anti bv bent waarom klik je dit topic dan open?

Maar nogmaals voor mij punt uit. Ik ga mijn baby borstvoeding geven want ze heeft honger en de andere een boterham want de zegt ook dat ze Etuhh wil dus excuseer me...
Nee, jij kunt het niet hebben als iemand een andere mening heeft.
Dat zul je toch eens moeten accepteren.
  maandag 3 november 2008 @ 10:48:56 #112
219033 Mibos2
pi_62902455
Tuurlijk SHE denk maar lekker wat je denken wilt hoor. Wel knap dat jij meteen doorziet hoe ik in elkaar steek joh. Moet effe door naar het zesde zintuig ofzo...

Jij bent degene met een plaat voor je harses maar oke ik geef je gewoon gelijk!!!
pi_62902456
Vaak geeft een kindje zelf aan dat het genoeg is. En anders kun je dat met een ouder kindje prima overleggen dat het genoeg is.

Ik zie zelf niet echt hoe lang borstvoeding geven een probleem kan zijn voor de ontwikkeling voor je kindje.
pi_62902514
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:47 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, jij kunt het niet hebben als iemand een andere mening heeft.
Dat zul je toch eens moeten accepteren.
Het is meer de manier waarop je iets brengt. Je geeft je mening maar doet alsof het een feit is. Dat jij iets niet normaal vindt hoeft niet te betekenen dat het niet normaal is. (Waar je toch een beetje moet uitkijken met het woordje normaal, wat is normaal?).

Er zijn ook mensen die homosexualiteit een ziekte vinden.... dat er mensen zijn die dat vinden maakt het toch ook niet meteen de waarheid?
  maandag 3 november 2008 @ 10:55:56 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902610
Ik denk eerder dat sommige mama's hier het niet gewend zijn dat iemand ergens lijnrecht tegenover staat.
Als er niet 'oh wat lief!!!' wordt geroepen dan is het meteen hommeles.

Nergens voor nodig, ik communiceer altijd heel direct en ik heb niemand beledigd.
Dat ik het niet normaal vind, en het ook 'niet normaal' noem, heeft te maken met het simpele gegeven dat het aantal moeders dat nog peuters en kleuters zogen zeer in de minderheid zijn.
Sterker nog, er worden docu's over gemaakt omdat het zo zeldzaam is.
Dan lijkt het me niet overdreven om het als niet normaal te zien. En daarmee bedoel ik niet dat Jelief gestoord is, maar dat het afwijkt van de norm.

En ik ben ontzettend benieuwd naar het hoe en waarom, naar het proces zelf en hoe ze dat gaat oplossen met de volgende in lijn. ( krijg je dan geen ruzie/afgunst, hoe vertel je het de peuter, wordt dat geen ellende etc )
  maandag 3 november 2008 @ 10:59:05 #116
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902679
En homosexualiteit is natuurlijk ook niet volslagen natuurlijk, stress/roken en zelfs medicijn gebruik tijdens de zwangerschap veroorzaakt homosexualiteit. Dan kun je je ook afvragen hoe 'natuurlijk' het fenomeen is.
  maandag 3 november 2008 @ 11:01:45 #117
219033 Mibos2
pi_62902733
SHE het heeft helemaal niets met mij te maken maar dat is in jouw bol weer zo'n feit waar Tico het over heeft. Jij denkt dat het zo is dus is het zo.

Dus in jouw ogen zou ik dus nooit lijnrecht tegenover iemand kunnen staan. Ik sta bv lijnrecht tegenover jou met je eetdoorjestrotduwmethode's maar daar hoor je me niet of nauwelijks over en dan verwoord ik het tenminste op een normale manier waarbij ik je wel in je waarde laat en dat lijkt me netter dan jou manier van doen. Maar he jij bent gelukkig zoals jij communiceert dus ga vooral door maar laat je hele beschouwingen even lekker thuis als jij hiervan al een heel beeld kan schetsen hoe iemand in elkaar steekt.
  maandag 3 november 2008 @ 11:02:55 #118
219033 Mibos2
pi_62902765
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
En homosexualiteit is natuurlijk ook niet volslagen natuurlijk, stress/roken en zelfs medicijn gebruik tijdens de zwangerschap veroorzaakt homosexualiteit. Dan kun je je ook afvragen hoe 'natuurlijk' het fenomeen is.
of eigenlijk
  maandag 3 november 2008 @ 11:03:25 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62902774
quote:
Hoe verklaar je dan homosexualiteit en bisexualiteit onder dieren?
Veel vogelsoorten en zoogdieren hebben homosexuele of bisexuele behoeftes, ieder voor eigen redenen, kijk naar flamingo's,eenden, albatros, pinguin, ooievaars, makaken, bonobo's, tenrecs enz.
Ook in het wild overigens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 3 november 2008 @ 11:03:37 #120
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902777
Ik dacht dat jij mondjes te voeden had?
Je raast als een dolle stier en je geeft nergens serieus antwoord op mijn vragen. Ga in godsnaam iets anders doen met je tijd als je je zo druk maakt.
  maandag 3 november 2008 @ 11:05:06 #121
219033 Mibos2
pi_62902815
Als jij had geweten dat een baby aan de borst geen uren drinkt en een peuter zichzelf kan voeden inmiddels dan had je kunnen begrijpen dat ik nu wel weer kan typen hoor mien muts.

Snake die roken, gebruiken natuurlijk ook medicijnen...
  Jubileum moderator maandag 3 november 2008 @ 11:05:10 #122
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62902818
Eh we dwalen af denk ik, als we het gaan hebben over homosexualiteit in het dierenrijk.

She heeft een mening, nou dat komt wel vaker voor en mag die ook verkondigen op een discussieforum. Geen reden om gelijk op de kast te gaan zitten, ik vind de reactie van Jelief juist heel erg nuchter en oprecht. Je hoeft het niet altijd met anderen eens te zijn, en het hoeft niet allemaal kusjekroel.
Laten we het wel alleen over BV hebben hier, en niet over het dierenrijk en voedingstopics etc.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 3 november 2008 @ 11:05:48 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902827
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan homosexualiteit en bisexualiteit onder dieren?
Veel vogelsoorten en zoogdieren hebben homosexuele of bisexuele behoeftes, ieder voor eigen redenen, kijk naar flamingo's,eenden, albatros, pinguin, ooievaars, makaken, bonobo's, tenrecs enz.
Ook in het wild overigens.
Niet in verdiept, zal wellicht dezelfde factor zijn?
Bij mensen is het in elk geval onderzocht.
Dus voor Mibos hier ook van over de zeik gaat; hier een makkelijk te begrijpen stukje tekst:

http://www.gayandschool.n(...)oeliger+hersenen.htm

Volgens mij zijn dieren net als mensen onderhevig aan schadelijke invloeden van buitenaf; steeds meer zelfs denk ik..omdat wij natuurlijk niet zo lief met onze planeet omgaan.
pi_62902829
quote:
Dank je voor dit stukje humor op de maandagmorgen!!

Ik heb echt even hardop gelachen.
  maandag 3 november 2008 @ 11:05:57 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62902831
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef Lois het volgende:
Eh we dwalen af denk ik, als we het gaan hebben over homosexualiteit in het dierenrijk.
sorry
  Jubileum moderator maandag 3 november 2008 @ 11:07:36 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62902870
Geeft niet, ik had mijn post ook nog even iets aangepast/genuanceerd.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 3 november 2008 @ 11:08:29 #127
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62902887
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dank je voor dit stukje humor op de maandagmorgen!!

Ik heb echt even hardop gelachen.
Misschien moet jij eens wat meer gaan lezen. Serieus
Het is een wetenschappelijk feit.

En maar weer ontopic; als ik ooit nog antwoord krijg tenminste
  maandag 3 november 2008 @ 11:11:36 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62902970
@ SHE, jij schreef laatst in een ander topic dat peutermelk goed is, beter dan gewone melk.
Maar borstvoeding is dan juist toch alleen maar beter?
Dat ze peutermelk maken ( nagemaakte borstvoeding) bewijst eigenlijk alleen maar dat borstvoeding toch het beste is voor baby en peuter.

En ja er zijn vervangers, dat klopt, er zijn ook vleesvervangers maar dat betekend niet dat ik mijn lapje vlees laat staan, dat het er is wil niet zeggen dat je het moet gebruiken.
  maandag 3 november 2008 @ 11:12:54 #129
219033 Mibos2
pi_62903008
Weet je wat nou nog het meeste domme is van je? Dat je denkt dat ik helemaal over de kook ben maar dat ben ik absoluut niet. Vind je alleen een soort van dieptriest figuur das alles!!! Einde discussie voor mij hier en nu.

Over op het onderwerp waar ik eigenlijk even voor binnen kwam vallen:

Eva is nu 12 weken met een maandje te vroeg en ze komt nog zo'n 8-10 keer per dag om te voeden. Ze drinkt nog steeds niet meer dan 80-90cc per voeding en ook 's nachts komt ze dus om de 2 max. 3 uur. Inmiddels zou ze allang op meer moeten zitten maar dat redden we gewoon niet. Geen punt maar het punt is wel dat we nog steeds om de haverklap spruw hebben en inmiddels aan de Daktarin zitten en nog is het niet weg en het kolven begint me nu wel een beetje boel tegen te staan inmiddels. De laatste keer adviseerde de ha namelijk om even te stoppen met live voeden en alles te kolven maar dat is niet helemaal aan mij. Een gedeelte voor de nacht deed ik al wel omdat dan 's nachts mijn lief zijn bed uit mag en ik kan slapen en overdag deed ik live voeden maar nu helemaal niet meer. Hoelang hebben jullie Daktarin gebruikt zonder zelf te voeden? Nu 3 dagen op geheel kolven maar eigenlijk wil ik haar wel weer terug aan de borst voordat ze het afgeleerd is (ik weet dat het zo'n vaart niet loopt hoor!). SHE dit was een grapje!!!
  maandag 3 november 2008 @ 11:14:18 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62903049
Absoluut, bv is de bom! Beste melk wat er is. En de voedingswaarde blijft ook gelijk/past zich aan aan de behoefte. Geniaal systeem.
Maar ik maak me zorgen om het psychologisch aspect en was benieuwd hoe Jelief dat zag.
pi_62903076
Wij mensen hebben sex voor het plezier, niet alleen voor de voortplanting. Misschien zit daar het verschil.

Maar goed we dwalen inderdaad af.
  maandag 3 november 2008 @ 11:16:00 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62903086
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef Mibos2 het volgende:
Weet je wat nou nog het meeste domme is van je? Dat je denkt dat ik helemaal over de kook ben maar dat ben ik absoluut niet. Vind je alleen een soort van dieptriest figuur das alles!!! Einde discussie voor mij hier en nu.

Jij zou al 10 keer stoppen met de discussie...doe dat dan ook als je er niet mee om kan gaan.
En om mij ineens dieptriest te noemen, getuigt niet echt van enige intelligentie.
  Jubileum moderator maandag 3 november 2008 @ 11:17:26 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62903122
Oke genoeg nu? Mibos? She? Klaar oke? Volgende persoonlijke aanval ga ik wegeditten
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62903141
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef SHE het volgende:

Maar ik maak me zorgen om het psychologisch aspect en was benieuwd hoe Jelief dat zag.
Ik ben Jelief wel niet, maar uit onderzoek is gebleken dat kinderen zichzelf wel losmaken tussen de twee en de zeven jaar. Helemaal uit zichzelf dan en daar lijkt me niks mis mee.
  maandag 3 november 2008 @ 11:18:38 #135
219033 Mibos2
pi_62903161
Volgens mij had ik dat net hierboven al gezegd Lois. Lees hierboven en ik heb nu ook niet geantwoord want dan word ik wel boos en laten we het effe normaal houden. Lijkt me leuker...
pi_62903198
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:46 schreef SHE het volgende:

Vind je het alleen niet ongezond is psychologisch opzicht? Ouderschap draait ook om loslaten en na de baby tijd steeds meer zelfs.
Die troost doorgeven is natuurlijk hartstikke nobel, maar maak je je geen zorgen over de ontwikkeling van je peuter?
Er moet helaas wel een moment komen dat ze zich letterlijk van je los moet maken, stap voor stap, dit proces rek je natuurlijk door te blijven zogen.

Hoe zie je dat zelf?
Je kan je natuurlijk afvragen of een kind van drie al zo ver van de moeder los moet.
Ik kan geen onderzoeken oplepelen en ik heb even geen zin om te gaan zoeken ( al zijn de boeken en is de site van Dr. Sears, een toch niet geheel onbekend amerikaans kinderarts een goed begin ) maar ik ken aardig wat kinderen die drie jaar of langer borstvoeding hebben gehad en ik geloof niet dat ik bij een van hen iets bespeur aan te veel afhankelijkheid van de moeder.

Toevallig had ik het gister nog over mijn broers en zussen. We hebben allemaal een verschillende periode BV gehad maar degene die het langst heeft gedronken (mijn zus, over de 3 jaar) is het meest onafhankelijk. Die zat met haar 17e in Australië en woont nu in Denemarken

Kinderen van 6 a 7 die nog drinken zijn echt een uitzondering, de meeste kinderen spenen zichzelf al een stuk eerder.

Als ik kijk naar mijn eigen dochter (nu 2,5) dan heeft ze ondanks dat ze geen BV meer krijgt nog een heel sterke behoefte aan huid op huid contact. Ik heb niet het idee dat ik dat bewust in stand houd, al kap ik het ook niet af. Dat zal vast niet voor elk kind gelden maar wel voor heel veel peuters.
Vandaar dat misschien de natuurlijke speenleeftijd ook zo kan verschillen. Het ene kind is met 2 al helemaal klaar om die stap van de moeder los te maken en het andere kind is dat een jaar later pas.
  maandag 3 november 2008 @ 11:21:04 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62903238
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef SHE het volgende:
Absoluut, bv is de bom! Beste melk wat er is. En de voedingswaarde blijft ook gelijk/past zich aan aan de behoefte. Geniaal systeem.
Ik denk meer dat het zo is dat buitenstaanders het raar vinden om te zien aangezien we het niet gewend zijn.
Vriendin van me heeft een peutertje (4 jaar) die ook nog wel eens bij zijn moeder drinkt, samen met zijn zusje van 8 maanden.

Het is ook niet mijn ding, dat zeg ik heel eerlijk maar geloof niet dat de kinderen er iets onder lijden of dat het een sexueel aspect heeft.

Maar met dit filmpje bijvoorbeeld (kindje van 8) heb ik wel weer moeite, maar denk dat dit uitzonderingen zijn, de zoogperiode voor de mens is ze toch echt wel voorbij.

maandag 3 november 2008 @ 11:22:07 #138
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62903268
Thnx Owlet!
Ik ga die Sears eens even opzoeken, ik heb alleen boeken van meneer Spock liggen en die vind ik soms heel eng.
pi_62903304
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo fel gereageerd word. De posts van SHE lijken me niet meer dan een andere visie en een mogelijkheid tot een normale discussie.
  maandag 3 november 2008 @ 11:24:18 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62903332
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk meer dat het zo is dat buitenstaanders het raar vinden om te zien aangezien we het niet gewend zijn.
Vriendin van me heeft een peutertje (4 jaar) die ook nog wel eens bij zijn moeder drinkt, samen met zijn zusje van 8 maanden.

Het is ook niet mijn ding, dat zeg ik heel eerlijk maar geloof niet dat de kinderen er iets onder lijden of dat het een sexueel aspect heeft.

Maar met dit filmpje bijvoorbeeld (kindje van 8) heb ik wel weer moeite, maar denk dat dit uitzonderingen zijn, de zoogperiode voor de mens is ze toch echt wel voorbij.

Dat is uit die docu toch?

Maar dan vraag ik me toch weer af..waarom is 3 jaar niet vreemd en 8 jaar weer wel. Ik bedoel, waar ligt die grens?
Weet je dat gewoon als moeder? Hoor je dat te weten? Vertellen ze je dat bij het CB?
IIk bedoel, het lijkt me niet zo dat je ergens een houdbaarheidssticker hebt waardoor je weet dat je geen BV meer moet geven.
pi_62903340
Ik weet niet waar voor mij de grens ligt.

die lag eerst bij 6 maanden, toen bij een jaar, nu bij na de voorjaarsvakantie. En misschien ben ik er zelf dan ook nog niet aan toe. Misschien verleg ik de grens dan wel weer tot aan de zomervakantie (zo lekker makkelijk, altijd bij je).

Ik hoop alleen maar dat mijn man mij ook blijft steunen, en niet dat hij voor ons gaat bepalen wanneer er gestopt moet worden.
  maandag 3 november 2008 @ 11:27:57 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62903425
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet waar voor mij de grens ligt.

die lag eerst bij 6 maanden, toen bij een jaar, nu bij na de voorjaarsvakantie. En misschien ben ik er zelf dan ook nog niet aan toe. Misschien verleg ik de grens dan wel weer tot aan de zomervakantie (zo lekker makkelijk, altijd bij je).

Ik hoop alleen maar dat mijn man mij ook blijft steunen, en niet dat hij voor ons gaat bepalen wanneer er gestopt moet worden.
Doen mannen daar lastig over?
Of hebben ze dat gevoel zoals ik eerder schetste dat ze die tieten eens een keer terug willen?

En voor jou is het dus een instinctieve beslissing? ( de duur van de BV )
pi_62903450
8 jaar is misschien vreemd omdat dat toch boven de natuurlijke speenleeftijd komt.
pi_62903529
Mijn plan is ook om rustig af te wachten tot Leandertje niet meer wil of ik niet meer wil
Al zie ik tandemvoeden ook niet zitten, dus de komt van een tweede kan ook een reden zijn om te stoppen.
Zelf zou ik wel willen stoppen voor het kind naar de kleuterschool gaat, gewoon omdat een kleuter er wrs commentaar op krijgt
pi_62903687
Je weet dat de bv genoeg is als je kind niet meer wil. Zo zie ik dat. Wat het CB zegt, daar baseer ik niks op wat ik op bv gebied doe. De eerste arts daar had me het liefst na een maand al aan de kunstvoeding. De wvk staat juist elke keer te juichen.

Mijn man heeft er overigens geen problemen mee, die vindt het wel makkelijk. En ik snap niet zo goed dat een man 'zijn tieten' terug wil. Dat staat los van elkaar. Daarnaast zijn ze nog altijd van mij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 3 november 2008 @ 11:42:35 #146
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62903776
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:24 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is uit die docu toch?

Maar dan vraag ik me toch weer af..waarom is 3 jaar niet vreemd en 8 jaar weer wel. Ik bedoel, waar ligt die grens?
Weet je dat gewoon als moeder? Hoor je dat te weten? Vertellen ze je dat bij het CB?
IIk bedoel, het lijkt me niet zo dat je ergens een houdbaarheidssticker hebt waardoor je weet dat je geen BV meer moet geven.

Geloof het wel ja, heb de docu niet zelf gezien, alleen over gehoord van anderen.
ik heb ooit eens gelezen in een boekje dat de zoogperiode van de mens tot de 2-3 jaar loopt, maar kan er geen ondersteunde info over vinden op internet.

Denk dat het ook gevoelsmatig is en wat wil de baby? de een baby/peuter geeft eerder aan niet meer te willen dan de ander.
Mijn oudste wilde met 1 jaar al bijna geen melk meer uit de fles, die duwde ze met haar tong naar buiten.
sommige peuters van 3 krijgen nog bv 1x per dag of vaker een flesje.
Weet niet of dat vergelijbaar is met borstvoeding overigens.
  maandag 3 november 2008 @ 11:44:07 #147
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62903809
@ Yppy
Naja, ik doelde meer op het aspect van intimiteit zelf..je gebruikt ze heel lang om je kind te voeden en tegelijkertijd zijn het intieme delen...ik zou dat best verwarrend vinden.
Switch je daar makkelijk in, of moet je daarvoor een soort psychologische brug over?
pi_62903817
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:37 schreef YPPY het volgende:

Mijn man heeft er overigens geen problemen mee, die vindt het wel makkelijk. En ik snap niet zo goed dat een man 'zijn tieten' terug wil. Dat staat los van elkaar. Daarnaast zijn ze nog altijd van mij.
Dat dus
TARA is allang blij dat hij er niet 's morgens om 5:30 uit hoeft om flesjes te maken

En je kan er best mee spelen als je BV geeft zonder dat de boel meteen gaat lekken hoor
pi_62903852
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:44 schreef SHE het volgende:
@ Yppy
Naja, ik doelde meer op het aspect van intimiteit zelf..je gebruikt ze heel lang om je kind te voeden en tegelijkertijd zijn het intieme delen...ik zou dat best verwarrend vinden.
Switch je daar makkelijk in, of moet je daarvoor een soort psychologische brug over?
De eerste maand was dat wat lastig bij mij, maar nu switch ik zonder moeite En de eerste maand hadden wij toch nog niet zo héél veel behoefte aan verdere intimiteit
pi_62903868
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:44 schreef SHE het volgende:
Voor mij zijn het echt twee verschillende functies. Het voelt ook heel anders. In het begin was het wat gevoeliger (spruw en kloofjes) maar na een tijdje was het weer als normaal. En ik geloof ook niet dat J. het anders vindt dan voor de zwangerschap. Als hij hier durft te reageren.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')