abonnement Unibet Coolblue
pi_62538470


Officiële landstaal: Spaans
Hoofdstad: Mexico-stad
Regeringsvorm: Federale republiek
Staatshoofd: President Felipe Calderón
Regeringsleider: President Felipe Calderón
Religie: Christendom 95%
(Rooms-Katholiek 89%, Protestant 6%),
Overig of geen 5%
Oppervlakte: 1.958.201 km² (2,3% water)
Inwoners: 108.700.891 (2007)



Bron: wikipedia


Vervolg op
[Centraal] Mexico
Mexico deel 2 en
Mexico! (deel 3)


Voor meer informatie over wonen en werken in Mexico, kijk in => Mexico
pi_62539522
Wellicht ga ik naar mexico-city van jan-juli. Vandaar dat ik dit topic volg
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:54:50 #3
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_62545438
Damn wat moet iedereen toch allemaal in Mexico-city...er is zoveel meer in Mexico...
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_62548339
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:54 schreef Quacker het volgende:
Damn wat moet iedereen toch allemaal in Mexico-city...er is zoveel meer in Mexico...
Stage lopen .......... Maar wil natuurlijk ook gaan reizen
pi_62548425
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:54 schreef Quacker het volgende:
Damn wat moet iedereen toch allemaal in Mexico-city...er is zoveel meer in Mexico...
Zeker, maar in Mexico City kun je je ook wel een tijdje goed vermaken. Ik vond het wel een bijzondere stad die je niet in een reis door Mexico mag overslaan.
pi_64576834
Ik ben van plan in februari/maart door Mexico (& Guatemala) te reizen met mijn vriendin. Een aantal vragen:

  • Heeft iemand ervaring met hiken door de Copper Canyon? Alle organisaties die ik op internet kan vinden vragen >1000 dollar per persoon en dat vind ik veel te veel voor een dag of 3-5 hiken. Suggesties?
  • Graag willen een week of twee een cursus Spaans doen. Weet iemand een goede (en betaalbare school)? Het liefst willen we prive les, maar groepsles valt te overwegen. Ook willen we graag overnachten bij een gastgezin. We hadden zelf Guadalajara op het oog, maar dat is voornamelijk omdat het mooi op de route ligt. Andere opties zijn dus ook welkom! (geen Mexico city en geen Cancun...).
  • Wat zijn de ervaringen mbt veiligheid in Mexico/Guatemala. Ik hoor 'enge' verhalen - vooral over Guatemala - maar heb het vermoeden dat het allemaal wel meevalt... Ervaringen?
  • Zijn er meerdaagse hikes naar ruines die aan te raden zijn?
  •   vrijdag 2 januari 2009 @ 20:59:20 #7
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_64593001
    Mijn man en ik willen in april/mei ca. 11/12 dagen naar Mexico. Dit wordt onze eerste vakantie buiten Europa. Iemand aanraders qua plaatsen//hotels? Ik heb al mooie hotels gezien in o.a. Playa del Carmen, Isla Mujeres en Cancun. We willen gewoon lekker relaxen in een mooi luxe 4 of 5 sterren hotel (liefst all inclusive) en lekker van de zon genieten
      zaterdag 3 januari 2009 @ 05:41:33 #8
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_64606274
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 13:51 schreef JedaiNait het volgende:
  • Ook willen we graag overnachten bij een gastgezin. We hadden zelf Guadalajara op het oog, maar dat is voornamelijk omdat het mooi op de route ligt. Andere opties zijn dus ook welkom! (geen Mexico city en geen Cancun...).
  • Hmmm gastgezinnen ken ik zo niet in Guadalajara, ik woon er zelf wel, maar ben geen gezin.
    Misschien zou je kunnen gaan couchsurfen? Zijn er genoeg hier die dat aanbieden. Ik heb wel een bank, maar die is maar klein. Kan je binnen GDL misschien wel op weg helpen (winkels, restaurants enz) heb geen auto, maar OV is goed te doen en taxi niet duur.
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 13:51 schreef JedaiNait het volgende:
  • Wat zijn de ervaringen mbt veiligheid in Mexico/Guatemala. Ik hoor 'enge' verhalen - vooral over Guatemala - maar heb het vermoeden dat het allemaal wel meevalt... Ervaringen?
  • Guatemala ken ik zo niet, Mexico is goed te doen. Al moet ik zeggen dat ze vorige week wel ingebroken hebben in mijn appartement, maar dat gebeurd in NL ook. Hier in Guadalajara/Zapopan waar ik woon rijd veel politie rond ook 's avonds.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_64662649
    Quacker, dankje!

    Na wat rondkijken wat we nu eigenlijk willen gaan doen gaan we waarschijnlijk niet naar de copper canyon en guadelajara, maar meer zuidelijk Mexico en Guatemala. De taalcursus kunnen we dan in Quetzaltenango (Guatemala) doen.

    Welke Maya ruines moeten we echt bezoeken en welke kunnen we eventueel overslaan?
      zondag 4 januari 2009 @ 21:51:41 #10
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_64665886
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 20:56 schreef JedaiNait het volgende:
    Quacker, dankje!
    Geen dank.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 6 januari 2009 @ 09:23:32 #11
    146003 RodenCity
    Professioneel Proefdier
    pi_64718826
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 20:59 schreef dutchdevil het volgende:
    Mijn man en ik willen in april/mei ca. 11/12 dagen naar Mexico. Dit wordt onze eerste vakantie buiten Europa. Iemand aanraders qua plaatsen//hotels? Ik heb al mooie hotels gezien in o.a. Playa del Carmen, Isla Mujeres en Cancun. We willen gewoon lekker relaxen in een mooi luxe 4 of 5 sterren hotel (liefst all inclusive) en lekker van de zon genieten
    Wij zijn 2 jaar terug in Playa del Carmen geweest, 16 dagen zaten wij in het Sandos Playacar resort.
    Wat betreft luxe en all inclusief maakt het niet uit welk resort je neemt in playacar. Nagenoeg allemaal zijn ze even luxe en all inclusief.
    Wil je alleen gaan voor relaxen en zon of zijn jullie ook van plan dag tripjes te ondernemen?

    Als je alleen voor zon en relaxen gaat dan is het Sandos zeker een aanrader, lopen van je kamer naar een bedje op het strand binnen 1 minuut..... de hele dag bediening op het strand, alles all inclusief, zelfs de minibar op je kamer.
    The Admirals......1995-2007
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:04:40 #12
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_64719781
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 20:56 schreef JedaiNait het volgende:
    Na wat rondkijken wat we nu eigenlijk willen gaan doen gaan we waarschijnlijk niet naar de copper canyon en guadelajara, maar meer zuidelijk Mexico en Guatemala. De taalcursus kunnen we dan in Quetzaltenango (Guatemala) doen.

    Welke Maya ruines moeten we echt bezoeken en welke kunnen we eventueel overslaan?
    Palenque en Tikal zijn het bekendst en beide de moeite waard. Verder vond ik El Tajin, Monte Alban en Teotihuacan, welke allen geen Maya-ruïnes zijn, indrukwekkend. En sla het fantastische Antroplogisch museum in Mexico City niet over, voor de nodige achtergrondinformatie! In Xalapa (dichtbij Veracruz) staat daarnaast het op 1 na beste antropologisch museum van Mexico, met weer een heel andere opzet.

    Oh, Xela / Quetzaltenango is een enorm Amerikaans bolwerk, ik weet niet of je daar van houdt?
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:36:49 #13
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_64722519
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 01:54 schreef Quacker het volgende:
    Damn wat moet iedereen toch allemaal in Mexico-city...er is zoveel meer in Mexico...
    Zeg jij als iemand die in Guadalajara woont
    Jalisco als geheel, met z'n Tequila, Mariachis en Chivas gaat zeker boven D.F.
    Mexico City is alleen wel een hele gave stad: zo enorm groot en toch zo overzichtelijk. Van alles wat Mexico te bieden heeft, vind je wel iets in Mexico City.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 18:49:06 #14
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_64739128
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef RodenCity het volgende:

    [..]

    Wij zijn 2 jaar terug in Playa del Carmen geweest, 16 dagen zaten wij in het Sandos Playacar resort.
    Wat betreft luxe en all inclusief maakt het niet uit welk resort je neemt in playacar. Nagenoeg allemaal zijn ze even luxe en all inclusief.
    Wil je alleen gaan voor relaxen en zon of zijn jullie ook van plan dag tripjes te ondernemen?

    Als je alleen voor zon en relaxen gaat dan is het Sandos zeker een aanrader, lopen van je kamer naar een bedje op het strand binnen 1 minuut..... de hele dag bediening op het strand, alles all inclusief, zelfs de minibar op je kamer.
    Thanks Toevallig, had zelf al naar het Sandos Playacar (en Sandos Caracol) gekeken
    Ik heb geen idee of we ook dagtripjes gaan doen. Het wordt onze eerste vakantie buiten Europa en dus ook voor het eerst in Mexico.

    Wij zijn zelf voornamelijk zon&strand types, de afgelopen 6 jaar zijn we eigenlijk ieder jaar naar Turkije geweest all inclusive. Dan was het voornamelijk lekker aan het zwembad liggen en relaxen en 1 of 2 daagjes een keer naar een stad toe om te shoppen etc. Maar ja, Turkije is niet echt te vergelijken met Mexico neem ik aan.

    Wat is aan te raden qua reisduur? 9 dagen vind ik persoonlijk te kort omdat je natuurlijk ook al 10 uur heen + terug in het vliegtuig zit waardoor er in feite al 2 dagen vanaf gaan. 2 weken (16 dagen) vind ik normaal gesproken te lang dus zou ik toch eerder kiezen voor 11/12 dagen of iets dergelijks. Iemand overigens aanbevelingen qua airline? Zal dan MP of LTU International Airways (vanaf Dusseldorf) worden...
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:06:03 #15
    146003 RodenCity
    Professioneel Proefdier
    pi_64739875
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:49 schreef dutchdevil het volgende:

    [..]

    Thanks Toevallig, had zelf al naar het Sandos Playacar (en Sandos Caracol) gekeken
    Ik heb geen idee of we ook dagtripjes gaan doen. Het wordt onze eerste vakantie buiten Europa en dus ook voor het eerst in Mexico.

    Wij zijn zelf voornamelijk zon&strand types, de afgelopen 6 jaar zijn we eigenlijk ieder jaar naar Turkije geweest all inclusive. Dan was het voornamelijk lekker aan het zwembad liggen en relaxen en 1 of 2 daagjes een keer naar een stad toe om te shoppen etc. Maar ja, Turkije is niet echt te vergelijken met Mexico neem ik aan.

    Wat is aan te raden qua reisduur? 9 dagen vind ik persoonlijk te kort omdat je natuurlijk ook al 10 uur heen + terug in het vliegtuig zit waardoor er in feite al 2 dagen vanaf gaan. 2 weken (16 dagen) vind ik normaal gesproken te lang dus zou ik toch eerder kiezen voor 11/12 dagen of iets dergelijks. Iemand overigens aanbevelingen qua airline? Zal dan MP of LTU International Airways (vanaf Dusseldorf) worden...
    Wij hadden eerst Caracol geboekt maar bij aankomst werd ons verteld dat daar een probleem was met de Airco dus toen zijn wij overgeboekt naar Playacar. Achteraf totaal geen spijt van gezien de rust die we hadden en de verhalen die we hoorden van Caracol.

    Je moet qua vliegen rekenen 10.5 uur heen en ongeveer 8.5 uur terug.
    16 dagen te lang?? Wij zijn er ook 16 geweest en had gewilt dat ik nog een week mocht blijven.

    Wij hebben het om en om gedaan, dus een dagje resort en een dag wat ondernemen.
    Als je namelijk die kant uit gaat kan een bezoek aan de maya ruines van Chitzen Itcha en/of Tulum niet ontbreken. De eerst is sinds kort verkozen tot 1 van de nieuwe 7 wereld wonderen.

    Verder kun je er geweldig mooi snorkelen/zeilen en noem maar op.
    Qua shoppen kun je wel wat in Playa zelf doen, maar das meer toeristen spul en heel veel zilveren sieraden. Dus als je dat echt wilt doen zul je een dag tripje naar Cancum moeten plannen. Dit is overigens zeer goed te doen vanuit Playa, met toeringcar met airco voor nog geen 2.50 pp enkele reis.

    Verder zijn er een aantal mooie natuurparken in de buurt, kun je jeep safaries doen en noem maar op.
    Dus 16 dagen zijn echt zo om.....

    Wij hebben het geheel geboekt via Oad en vlogen met martinair, voordeel daarvan vond ik dat je in mexico een nederlandse reisleiding hebt waar je eventueel terecht kan met vragen.

    Damn wat een lap tekst....... mocht je nog verdere vragen hebben of eventueel foto´s willen zien dan hoor ik het wel, die mag je ook pm-en ipv dat ik dit topic vol gooi.
    The Admirals......1995-2007
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:16:25 #16
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_64746200
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 11:36 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Zeg jij als iemand die in Guadalajara woont
    Jalisco als geheel, met z'n Tequila, Mariachis en Chivas gaat zeker boven D.F.
    Mexico City is alleen wel een hele gave stad: zo enorm groot en toch zo overzichtelijk. Van alles wat Mexico te bieden heeft, vind je wel iets in Mexico City.
    Natuurlijk vind je wel iets van alles in zo'n grote stad.
    Maar Jalisco blijft toch de staat waar het echte Mexico vandaan komt, zoals je al zei: Tequila, Mariachi's.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      donderdag 8 januari 2009 @ 09:47:24 #17
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_64800833
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:16 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Natuurlijk vind je wel iets van alles in zo'n grote stad.
    Maar Jalisco blijft toch de staat waar het echte Mexico vandaan komt, zoals je al zei: Tequila, Mariachi's.
    Van mijn drie maanden Mexico heb ik een maand in Jalisco gezeten, ik vond het fantastisch. Als ik toegang heb tot m'n foto's, zal ik er eens wat posten hier.
    pi_64805886
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:49 schreef dutchdevil het volgende:
    Wat is aan te raden qua reisduur? 9 dagen vind ik persoonlijk te kort omdat je natuurlijk ook al 10 uur heen + terug in het vliegtuig zit waardoor er in feite al 2 dagen vanaf gaan. 2 weken (16 dagen) vind ik normaal gesproken te lang dus zou ik toch eerder kiezen voor 11/12 dagen of iets dergelijks. Iemand overigens aanbevelingen qua airline? Zal dan MP of LTU International Airways (vanaf Dusseldorf) worden...
    Wij zijn in april 2008 9 dagen naar Mexico geweest, ik vond het persoonlijk ook net te kort. De volgende keer zou ik 11 dagen boeken. (16 dagen vind ik ook te lang namelijk )
      donderdag 8 januari 2009 @ 12:53:39 #19
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_64806923
    een jaar is nog te kort voor Mexico
    Maar voor een pure strandvakantie lijkt 16 dagen me ook wat veel Dat hou ik niet eens meer dan 3 dagen vol...
      donderdag 8 januari 2009 @ 17:26:48 #20
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_64817991
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 12:53 schreef Lemans24 het volgende:
    een jaar is nog te kort voor Mexico
    Maar voor een pure strandvakantie lijkt 16 dagen me ook wat veel Dat hou ik niet eens meer dan 3 dagen vol...
    Zo denk ik er ook over.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_64821305
    Ik zou deze zomer ook graag naar Mexico gaan, maar een ticket is zo duur
    pi_64824574
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:04 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Palenque en Tikal zijn het bekendst en beide de moeite waard. Verder vond ik El Tajin, Monte Alban en Teotihuacan, welke allen geen Maya-ruïnes zijn, indrukwekkend. En sla het fantastische Antroplogisch museum in Mexico City niet over, voor de nodige achtergrondinformatie! In Xalapa (dichtbij Veracruz) staat daarnaast het op 1 na beste antropologisch museum van Mexico, met weer een heel andere opzet.

    Oh, Xela / Quetzaltenango is een enorm Amerikaans bolwerk, ik weet niet of je daar van houdt?
    Bedankt voor de tips - en de waarschuwing. Amerikaans bolwerk klinkt niet heel aantrekkelijk...
    pi_64825855
    Ik wil samen met een vriendin 3 weken door Mexico, Guatemala en Belize reizen. We zitten een beetje in dubio over de te volgen route en de indeling van de vakantie. Om het ons niet onnodig moeilijk te maken, hebben we daarom besloten om een vooraf samengesteld pakket te zoeken. Met inachtneming van onze wensen kwamen we uit op de site van mexicoonline.nl ( Riksja ). De volgende reis klinkt erg aangenaam, maar misschien dat de meer ervaren Mexico-gangers hun oordeel kunnen geven over deze reis. Alle tips zijn welkom. Als je (positief of negatief) ervaring hebt met dit bedrijf, hoor ik dat ook graag!

    LINK
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_64844187
    Mijn vriendin en ik willen dit najaar ook 2,5 week naar Mexico. Zelf zitten we te twijfelen over een georganiseerde reis (waarbij we wel zelf een auto rijden) of alles zelf regelen. Dus vliegen naar Cancun, daar een auto huren en dan zelf 2,5 week rondtrekken.

    Dit hebben we afgelopen zomer ook gedaan in Californie en omliggende staten, alleen is mijn vraag of dit ook aan te raden is in Mexico (qua veiligheid en accomodatie etc), of dat we beter met een georganiseerde reis mee kunnen gaan.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      vrijdag 9 januari 2009 @ 11:25:43 #25
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_64844591
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:15 schreef zjroentje het volgende:
    Mijn vriendin en ik willen dit najaar ook 2,5 week naar Mexico. Zelf zitten we te twijfelen over een georganiseerde reis (waarbij we wel zelf een auto rijden) of alles zelf regelen. Dus vliegen naar Cancun, daar een auto huren en dan zelf 2,5 week rondtrekken.

    Dit hebben we afgelopen zomer ook gedaan in Californie en omliggende staten, alleen is mijn vraag of dit ook aan te raden is in Mexico (qua veiligheid en accomodatie etc), of dat we beter met een georganiseerde reis mee kunnen gaan.
    Ik ben zelf niet echt in Yucatan geweest, maar ik hoor vaak van anderen dat het wat tegen valt als je *alleen* naar Yucatan gaat en de rest van Mexico links laat liggen. De meest afwisselende landschappen bevinden zich nou eenmaal in andere delen van het land. Ik zou dus een reis uitzoeken waarbij je in ieder geval een deel van het bergachtige midden van Mexico ziet. Vulkanen, sneeuw, watervallen, oude steden, ofwel dingen die je niet (of weinig) in Yucatan hebt. En dan de jungle, mayasteden en stranden in Yucatan en Chiapas.
    pi_64844825
    Ow, maar dat is ook zeker de bedoeling. Als het mogelijk is willen we ook een paar dagen Guatemala aandoen.

    Gaat mij eigelijk meer om het feit of het aan te raden is met z'n 2en zo'n reis zelf te regelen, ipv een georganiseerde reis.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_64844956
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:31 schreef zjroentje het volgende:
    Ow, maar dat is ook zeker de bedoeling. Als het mogelijk is willen we ook een paar dagen Guatemala aandoen.

    Gaat mij eigelijk meer om het feit of het aan te raden is met z'n 2en zo'n reis zelf te regelen, ipv een georganiseerde reis.
    Dat is zeker goed te doen. Je ziet daar erg veel koppeltjes reizen. Ik zou wel aanraden om voor de langere afstanden de (eerste klas) bus te nemen. Die zijn er perfect, betaalbaar, snel en veilig.

    In 2,5 week kun je net Yucatan zien als je rustig aan doet en eventueel een stukje Guatemala meepakken. Je ziet dan dus Yucatan en niet Mexico... daar mag je een paar maanden voor uittrekken als je dat zou willen.
    pi_64845070
    Heb me nog niet echt erin verdiept, maar de grotere Maya tempels, liggen die buiten Yucatan? Hoeven niet perse in Yucatan te blijven. Heb alleen Cancun aagegeven omdat we we waarschijnlijk daarop vliegen.

    Ow, en jij raadt dus de bus aan voor de langere afstanden. Zelf een auto huren een no-no?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_64845491
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef zjroentje het volgende:
    Heb me nog niet echt erin verdiept, maar de grotere Maya tempels, liggen die buiten Yucatan? Hoeven niet perse in Yucatan te blijven. Heb alleen Cancun aagegeven omdat we we waarschijnlijk daarop vliegen.

    Ow, en jij raadt dus de bus aan voor de langere afstanden. Zelf een auto huren een no-no?
    Nee, de meeste interessante tempel, piramides liggen in Yucatan. Er zijn vele 'standaard' routes om ze allemaal te zien in twee weken. Kijk voor inspiratie naar de reizen van summum of koop een reisgidsje.

    Auto huren heeft wel wat meerwaarde om de wat meer afgelegen opgravingen te bezoeken, want niet overal komt er regelmatig een bus. Maar vanuit de hotels en in de nabijgelegen stadjes zijn er ook wel busjes die je er naar toe kunnen brengen. Voor de rest moet je met de auto rekening houden met de dure tolwegen (tol is gelijk aan de prijs van een buskaartje) en veeeel verkeersdrempels (google: 'topes').
    pi_64845600
    Thanks!

    Nog een laatste vraagje. Wat betaal je gemiddeld voor een overnachting of, misschien iets uitgebreider, is Mexico erg goedkoop?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_64845908
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:51 schreef zjroentje het volgende:
    Thanks!

    Nog een laatste vraagje. Wat betaal je gemiddeld voor een overnachting of, misschien iets uitgebreider, is Mexico erg goedkoop?
    Buiten Cancun betaalde ik voor een hotel rond de 35 euro voor een kamer met airco. Het kan veel goedkoper: hangmat is 8 euro en duurder: resort is 240 euro
      vrijdag 9 januari 2009 @ 19:17:34 #32
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_64862402
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Buiten Cancun betaalde ik voor een hotel rond de 35 euro voor een kamer met airco. Het kan veel goedkoper: hangmat is 8 euro en duurder: resort is 240 euro
    Jeps, voor ieder wat wils. Prijzen lopen erg uiteen, maar voor de normale NL'er is het wel goedkoop.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      maandag 12 januari 2009 @ 09:04:48 #33
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_64939327
    In 2007 betaalde ik tussen 4 (Chiapas) en de 10 euro (Jalisco) voor een hostel. Het schijnt wel een stukje duurder geworden te zijn. Het hostel in Mexico City wat in 2007 nog 100 peso kostte, is nu 140 volgens de website.

    Eten is goedkoop, behalve pizza's en pasta's, maar die zijn ook niet te eten.
    pi_64966623
    Klopt het dat je met een huurauto niet vanuit Mexico naar Guatemala kan?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      maandag 12 januari 2009 @ 21:47:26 #35
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_64967632
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 19:17 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Jeps, voor ieder wat wils. Prijzen lopen erg uiteen, maar voor de normale NL'er is het wel goedkoop.
    Tja, wat is goedkoop. Als je net uit Vietnam komt of net uit Nicaragua, Honduras of Guatemala dan is Mexico opeens stervensduur

    tevens tvp, wellicht in de zomervakantie naar Mexico
    pi_64972377
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 21:27 schreef zjroentje het volgende:
    Klopt het dat je met een huurauto niet vanuit Mexico naar Guatemala kan?


    Alleen tourbussen mogen nu sinds kort de grens over
    pi_65001043
    Nou, vlucht is geboekt. 20/11 - 8/12.

    Binnenkort alvast eens wat dingen gaan uitpluizen. Trip zal waarschijnlijk in Yucatan en Chiapas plaatsvinden. Nog tips van mensen hier qua bezienswaardigheden, die we niet in de boekjes gaan vinden?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_65027105
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:16 schreef zjroentje het volgende:
    Nou, vlucht is geboekt. 20/11 - 8/12.

    Binnenkort alvast eens wat dingen gaan uitpluizen. Trip zal waarschijnlijk in Yucatan en Chiapas plaatsvinden. Nog tips van mensen hier qua bezienswaardigheden, die we niet in de boekjes gaan vinden?
    Zelf vond ik Campeche echt een mooie stad die door veel toeristen wordt overgeslagen. Hij staat waarschijnlijk wel ergens in je boekje. Verder zou ik als je in San Cristobal de las Casas komt zeker een excursie maken naar de indianendorpen in de omtrek. Mooi om te zien hoe het dagelijks leven van die mensen is. San Guan Chamula is erg interessant.
    Uit mijn eigen collectie
    pi_65027170
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 09:04 schreef Lemans24 het volgende:
    In 2007 betaalde ik tussen 4 (Chiapas) en de 10 euro (Jalisco) voor een hostel. Het schijnt wel een stukje duurder geworden te zijn. Het hostel in Mexico City wat in 2007 nog 100 peso kostte, is nu 140 volgens de website.

    Eten is goedkoop, behalve pizza's en pasta's, maar die zijn ook niet te eten.
    Maar wie gaat er dan ook Italiaans eten in Mexico !?
      woensdag 14 januari 2009 @ 15:55:22 #40
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_65033702
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 13:21 schreef oxylus11 het volgende:

    [..]

    Maar wie gaat er dan ook Italiaans eten in Mexico !?
    Dat zeg ik dus Je probeert het een keer, omdat je soms toe bent aan iets anders/nostalgisch. Ik ging ook wel eens naar de McDonalds en bakte ook wel eens pannenkoeken in Mexico. En in Ecuador had ik weleens zin in Chili...
    Maar Pizza's bakken en pasta maken, kunnen ze dus niet in Mexico. In Guatemala zijn de pizza's dan weer wel OK, maar de rest van het eten is natuurlijk 10x beter in Mexico. Perfecte nationale keuken!
    pi_65205885
    Ik ben 1,5 jaar geleden ook met Mexicoonline weggeweest. Heb de autoroute gedaan waarbij je een ronde maakt door Yucatan. Eerst wat dagen in Playa del Carmen geweest om bij te komen van de jetlag enzo. Daarna 1,5 week een auto gehuurd. Je zit max. 6 uur in de auto. Het is na zo'n hele dag rijden erg relaxed dat de hotels geboekt zijn en je niet zelf hoeft te zoeken. De afstanden vallen toch tegen hoor. Zeker als je afgelegen opgravingen gaat bekijken ben je zo 4 uur verder, maar zeker de moeite waard!

    De laatste bestemming was Isla Holbox waar je kunt zwemmen met walvishaaien, echt een unieke ervaring. Nou goed het is in ieder geval een aanrader deze organisatie. Hier kun je nog wat foto's checken
    http://partyflock.nl/album/24501/1386397.html en
    http://partyflock.nl/album/24501/1335628.html
      maandag 19 januari 2009 @ 17:36:09 #42
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_65215343
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:31 schreef loeszie het volgende:
    Ik ben 1,5 jaar geleden ook met Mexicoonline weggeweest.
    Hier kun je nog wat foto's checken

    En deze geeft Mexico weer eens prima weer:
    http://partyflock.nl/albu(...)92007Mexico0048.html

    (de tequila was al op?)
    pi_65218298
    We moesten nog rijden
      dinsdag 20 januari 2009 @ 08:20:35 #44
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_65234469
    Mensen die naar Mexico willen komen, laat je vooral niet afschrikken door zoiets: Hoofd politiecommandant in koelbox

    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 20 januari 2009 @ 09:18:08 #45
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_65235260
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 08:20 schreef Quacker het volgende:
    Mensen die naar Mexico willen komen, laat je vooral niet afschrikken door zoiets: Hoofd politiecommandant in koelbox


    Kijk 'Man on Fire' ook eens. Mooie film, maar ik zag hem voor het eerst in een hostel in Mexico City. Dat maakt de stad nog wat interessanter.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:19:16 #46
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_65249191
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 09:18 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Kijk 'Man on Fire' ook eens. Mooie film, maar ik zag hem voor het eerst in een hostel in Mexico City. Dat maakt de stad nog wat interessanter.
    "Bordertown" is ook een leuke als je nog ff naar het noorden moet.
    "Man on Fire" is wel goed, ja. Maar ja ik zit niet in D.F.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 20 januari 2009 @ 16:25:20 #47
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_65249442
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 20:59 schreef dutchdevil het volgende:
    Mijn man en ik willen in april/mei ca. 11/12 dagen naar Mexico. Dit wordt onze eerste vakantie buiten Europa. Iemand aanraders qua plaatsen//hotels? Ik heb al mooie hotels gezien in o.a. Playa del Carmen, Isla Mujeres en Cancun. We willen gewoon lekker relaxen in een mooi luxe 4 of 5 sterren hotel (liefst all inclusive) en lekker van de zon genieten
    Wij zijn er ook 2 jaar geleden geweest, tegelijkertijd ongeveer met RodenCity

    Wij zaten in het RIU Tequila. Iets verder van het strand (5 minuten lopen) maar wat een heerlijk hotel verder

    Verder sluit ik me aan bij RodenCity
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 17:14:12 #48
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_65251618
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:19 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    "Bordertown" is ook een leuke als je nog ff naar het noorden moet.
    "Man on Fire" is wel goed, ja. Maar ja ik zit niet in D.F.
    Die zag ik in hetzelfde hostel in Mexico city.
      vrijdag 23 januari 2009 @ 21:43:34 #49
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_65358349
    Bedankt voor alle info! Als het allemaal doorgaat dan wordt het 11 dagen Blue Bay Grand Esmeralda op 10km van Playa del Carmen met vertrek op 17 april. Gratis WiFi in de lobby, 24 uur roomservice en, wat ik van de foto's kan zien, een mooi hotel (en aangezien ik zelf bij een welbekende touroperator werk kan dat natuurlijk met een leuke korting )

    Mocht er iemand zijn die in dit hotel is geweest en foto's heeft dan hou ik me graag aanbevolen
    En verdere do's en dont's en nuttige informatie is ook altijd welkom.
      maandag 26 januari 2009 @ 08:46:04 #50
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_65410150
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef dutchdevil het volgende:
    Bedankt voor alle info! Als het allemaal doorgaat dan wordt het 11 dagen Blue Bay Grand Esmeralda op 10km van Playa del Carmen met vertrek op 17 april. Gratis WiFi in de lobby, 24 uur roomservice en, wat ik van de foto's kan zien, een mooi hotel (en aangezien ik zelf bij een welbekende touroperator werk kan dat natuurlijk met een leuke korting )

    Mocht er iemand zijn die in dit hotel is geweest en foto's heeft dan hou ik me graag aanbevolen
    En verdere do's en dont's en nuttige informatie is ook altijd welkom.
    Een zekere do is Sian Ka'an. De laguna waar de film Blue Lagoon is opgenomen. Een jeepsafari erheen, stukje zwemmen en later snorkelen bij het rif. En als het meezit kom je onderweg nog wat tegen als schilpadden, baracuda's, kreeftvissers, roggen en dolfijnen (zoals wij).

    Een andere aanrader is Rio Lagartos waar je op krokodillenjacht kunt. Alleen wel een dag nemen dat het een paar dagen niet echt geregend heeft, dat vergroot de kans ook echt krokodillen te zien (vaak in combi met de tempels van Ek Balam, wat ook een aanrader is).
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_65427347
    Ik ben reeds 2x naar Mexico geweest, telkens in het laagseizoen. Daarom heb ik nu een paar vragen aan de mensen die al in het hoogseizoen zijn geweest (juli - augustus). Zelf gaan we van 8 juli tot 2 augustus.


    1. Hoe zit het met de hotels? In het laagseizoen is een reservatie nergens nodig, wat in het hoogseizoen?

    2. Zelfde vraag als de vorige vraag maar dan ivm het openbaar vervoer (lange afstandsbussen).

    3. Hoe zit het met de stranden (niet acapulco en cancun maar wel bv puerto angel (oaxaca)), zijn deze overbevolkt of valt het allemaal goed mee.
    pi_65533126
    Iemand nog tips voor een plek met de stranden van Playa del Carmen, maar dan zonder het massa-toerisme?
      donderdag 29 januari 2009 @ 16:19:02 #53
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_65533601
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 16:08 schreef Technoviking het volgende:
    Iemand nog tips voor een plek met de stranden van Playa del Carmen, maar dan zonder het massa-toerisme?
    Over het algemeen wat zuidelijker, alhoewel daar ook vrolijk gebouwd wordt geloof ik.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_65535356
    Is het veilig, betaalbaar en in het hoogseizoen mogelijk om bijv. naar Cancun te vliegen, auto te huren, beginnen te rijden en ter plekke een hotel boeken?

    Iemand ervaringen?
      donderdag 29 januari 2009 @ 18:10:10 #55
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65537901
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 16:59 schreef Technoviking het volgende:
    Is het veilig, betaalbaar en in het hoogseizoen mogelijk om bijv. naar Cancun te vliegen, auto te huren, beginnen te rijden en ter plekke een hotel boeken?

    Iemand ervaringen?
    Van te voren boeken is over het algemeen goedkoper.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:00:29 #56
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_65557442
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 16:19 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Over het algemeen wat zuidelijker, alhoewel daar ook vrolijk gebouwd wordt geloof ik.
    Misschien Isla Holbox of Isla Mujeres? Daar heb ik goede verhalen over gehoord.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:09:35 #57
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_65557706
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:00 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Misschien Isla Holbox of Isla Mujeres? Daar heb ik goede verhalen over gehoord.
    Volgens mij is dat wel al redelijk toeristisch inmiddels.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 11:36:14 #58
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_65560815
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:09 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Volgens mij is dat wel al redelijk toeristisch inmiddels.
    Dan zullen er niet veel plekken aan de Riviera Maya over zijn zonder massa-toerisme. Of toch, in Belize.
    pi_65582196
    Als je naar het zuiden rijdt, bijvoorbeeld Majahual, is dan wel geen riviera maya, maar costa maya, heb je prachtige stranden. Bijna geen toeristen te bekenen.
    Vivir en el momento
    pi_65596031
    We zijn nu voornemens om naar Mexico City of Cancun te vliegen, daar een auto te huren en langs de kust naar het zuiden te trekken om uiteindelijk de grens met Belize over te gaan en vanuit dat land terug te vliegen. (Mits enigzins betaalbaar).

    Ik ben nog nooit in die landen geweest, maar als ik mijn gezonde verstand gebruik zullen ze er niet zo gek op zijn dat je een huurauto mee de grens over neemt, of is dit geen probleem?
    pi_65768897
    Is dit iets qua prijs/kwaliteit?

    Getoonde prijs is voor de rondreis en alle accomodatie, excl. vlucht.

    http://www.mexicoonline.nl/aa_mexico_rondreis_mexicomanana.htm
    pi_65770078
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:12 schreef Technoviking het volgende:

    Ik ben nog nooit in die landen geweest, maar als ik mijn gezonde verstand gebruik zullen ze er niet zo gek op zijn dat je een huurauto mee de grens over neemt, of is dit geen probleem?
    Wat ik begrepen heb (ook uit dit topic), mag je de grens niet over met een huurauto idd.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_65913118
    We hebben eens geinformeerd en rondgekeken naar fly&drives, maar dit werd allemaal toch wel èrg duur. We gaan nu waarschijnlijk op de bonnefooi. We nemen 4 weken vrij, kopen een retour ticket naar Cancun en we zien wel waar 't schip strand.

    Liftend en met de bus kom je er ook wel.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 15:06:26 #64
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65914098
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 14:37 schreef Technoviking het volgende:
    We hebben eens geinformeerd en rondgekeken naar fly&drives, maar dit werd allemaal toch wel èrg duur. We gaan nu waarschijnlijk op de bonnefooi. We nemen 4 weken vrij, kopen een retour ticket naar Cancun en we zien wel waar 't schip strand.

    Liftend en met de bus kom je er ook wel.
    Met de bus kom je overal en dat is helemaal niet duur.

    Wat mischien handiger is .. een ticket richting cancun en terug via mexico city ?

    Buiten het hoogseizoen is een hotel vinden ook geen enkel probleem.

    Als je zoveel tijd hebt zou ik ook eens ten noorden van mexico city gaan kijken. Geeft je toch een heel ander beeld van Mexico. San Miguel Allende, Guanajuato, Querétaro zijn bijvoorbeeld mooie steden paar uur ten noorden van Mexico city. Cuernavaca is ook de moeite waard.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 15:10:53 #65
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65914271
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 15:33 schreef Technoviking het volgende:
    Is dit iets qua prijs/kwaliteit?

    Getoonde prijs is voor de rondreis en alle accomodatie, excl. vlucht.

    http://www.mexicoonline.nl/aa_mexico_rondreis_mexicomanana.htm
    Best een goede prijs.
    Hoewel ik het niet zou aanraden om met een huurauto naar Yaxchilan en Bonampak te gaan.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_65914998
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef BlaZ het volgende:

    Buiten het hoogseizoen is een hotel vinden ook geen enkel probleem.
    We gaan wel in het hoogseizoen, "maar dat komt wel goed".

    De mooie dingen uit die rondreis gaan we wel doen, maar de huurauto en gestructureerde tours zijn overboord.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 15:46:47 #67
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65915590
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 15:31 schreef Technoviking het volgende:

    [..]

    We gaan wel in het hoogseizoen, "maar dat komt wel goed".

    De mooie dingen uit die rondreis gaan we wel doen, maar de huurauto en gestructureerde tours zijn overboord.
    Locale tours zijn wel leuk overigens, ook goedkoop. Zeker met de huidige stand van de peso.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_65916007
    Iemand nog tips voor een hotel in San Cristobal?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      dinsdag 10 februari 2009 @ 16:06:23 #69
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65916312
    Hotel La Noria in San Cristobal gehad. Was wel een aardig hotel voor de prijs.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_65924963
    We gaan in het hoogseizoen en weten ongetwijfeld pas 1 à 2 dagen van tevoren hoe we gaan reizen. Is er een site waar veel budget hotels op te vinden zijn? Of andere tips om in de drukke tijd aan accommodatie te geraken.

    Hostelworld.com heeft niet zoveel in de middelgrote steden en kleiner.
      woensdag 11 februari 2009 @ 00:36:10 #71
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65935595
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef Technoviking het volgende:
    We gaan in het hoogseizoen en weten ongetwijfeld pas 1 à 2 dagen van tevoren hoe we gaan reizen. Is er een site waar veel budget hotels op te vinden zijn? Of andere tips om in de drukke tijd aan accommodatie te geraken.

    Hostelworld.com heeft niet zoveel in de middelgrote steden en kleiner.
    Nou ja gewone hotels zijn ook niet zo duur in Mexico of heb je maar 20 euro per persoon per dag te besteden
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_65938605
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef BlaZ het volgende:
    Hotel La Noria in San Cristobal gehad. Was wel een aardig hotel voor de prijs.
    Online geboekt?

    Heb even snel gezocht via Expedia en booking.com vorige week, maar echt veel keus is er niet.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      woensdag 11 februari 2009 @ 12:03:56 #74
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65944256
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 08:52 schreef zjroentje het volgende:

    [..]

    Online geboekt?

    Heb even snel gezocht via Expedia en booking.com vorige week, maar echt veel keus is er niet.
    Nee hebben voor hele reis toen niks vantevoren geboekt. Dit hotel ligt dichtbij het station.
    Als je naar buiten loopt rechtsaf , stuk verder in die straat aan rechter kant. Kom je onderweg nog langs een blauw met wit geschilderde kerk.

    Voor 90 pesos hebben ze daar al mijn kleren ook nog even gewassen + opgevouwen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_65950680
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 16:08 schreef Technoviking het volgende:
    Iemand nog tips voor een plek met de stranden van Playa del Carmen, maar dan zonder het massa-toerisme?
    Buiten Playa gaan zitten. Playa zelf is een groot toeristenresort.
    pi_65951764
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 12:03 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Nee hebben voor hele reis toen niks vantevoren geboekt. Dit hotel ligt dichtbij het station.
    Als je naar buiten loopt rechtsaf , stuk verder in die straat aan rechter kant. Kom je onderweg nog langs een blauw met wit geschilderde kerk.

    Voor 90 pesos hebben ze daar al mijn kleren ook nog even gewassen + opgevouwen.
    Wij gaan vanaf 20 november tot 8 december, volgens mij het hoogseizoen in Yucatan. Is het dan een beetje te doen om een hotel te vinden zonder vooraf te reserveren, of is vooraf reserveren echt een pre? Ga er vanuit dat in steden als Cancun en Playa del Carmen reserveren sowieso noodzakelijk is, maar ook in steden als Valladolid, Merida of San Cristobal?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:40:37 #77
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_65953949
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef zjroentje het volgende:

    [..]

    Wij gaan vanaf 20 november tot 8 december, volgens mij het hoogseizoen in Yucatan. Is het dan een beetje te doen om een hotel te vinden zonder vooraf te reserveren, of is vooraf reserveren echt een pre? Ga er vanuit dat in steden als Cancun en Playa del Carmen reserveren sowieso noodzakelijk is, maar ook in steden als Valladolid, Merida of San Cristobal?
    Valladolid mischien ook omdat dat maar een kleine plaats is. Ben er verder niet bekend. Merida is niet nodig.
    Ik zou tussen Merida / San Cristobal ook nog even Campeche/Palenque bezoeken. Etzna is ook een erg leuk tempelcomplex tussen Merida en Campeche in waar je nog gewoon overal op kan klimmen. Toen ik er was in ieder geval nog wel.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 12:41:03 #78
    164802 xxjosjex
    no way jose.....
    pi_66155404
    Hallo,

    Misschien ga ik met 5 personen in september naar mexico 2,5 week. Rondreis met gehuurde auto, hotels van tevoren geboekt. Zit geen eten bij.
    Weet iemand hoeveel je voor die 2,5 week nog aan eten en drinken kwijt bent per persoon?? Moet je denken aan 50 euro per dag per persoon? Meer of minder??
    Betaal je voor de bezienswaardigheden (tempels enzo) ook altijd entree? Hoeveel is dat dan?
    Heb echt geen idee, dus zou fijn zijn als iemand een schatting kan geven?
    It's all a blur!!!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 13:52:13 #79
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_66157991
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 12:41 schreef xxjosjex het volgende:
    Hallo,

    Misschien ga ik met 5 personen in september naar mexico 2,5 week. Rondreis met gehuurde auto, hotels van tevoren geboekt. Zit geen eten bij.
    Weet iemand hoeveel je voor die 2,5 week nog aan eten en drinken kwijt bent per persoon?? Moet je denken aan 50 euro per dag per persoon? Meer of minder??
    Betaal je voor de bezienswaardigheden (tempels enzo) ook altijd entree? Hoeveel is dat dan?
    Heb echt geen idee, dus zou fijn zijn als iemand een schatting kan geven?
    50 euro? Véél minder! Voor minder tien euro kun je prima eten 's avonds, in de grote steden nog veel goedkoper. De rest van de dag kun je ook broodjes, taco's, fruit en dergelijke eten. Voor een euro heb je dan meestal lunch. Bier zit in grote (670 of 1000 ml) flessen en kostte in 2007 tussen één en twee euro. In de supermarkt de helft. Fruitsappen zijn overal verkrijgbaar en erg goedkoop.

    De meeste bezienswaardigheden kosten de standaard prijs van 45 peso (in 2007), ofwel 2,5 euro. Die prijs gold toen in ieder geval voor voor Teotihuacán, musea in Mexcico City en Xalapa, El Tajin, Monte Alban en Palenque. In Yucatan kosten sommige plekken meer dan in de rest van het land, maar daar ben ik dus niet geweest. Chizen itza is nu geloof ik 100 peso.

    Overigens zijn veel plekken op zondag gratis!

    [ Bericht 8% gewijzigd door Lemans24 op 17-02-2009 14:01:00 ]
      dinsdag 17 februari 2009 @ 20:48:22 #80
    164802 xxjosjex
    no way jose.....
    pi_66173604
    Ok super bedankt voor je antwoord!!!

    Misschien dat iemand ook weet hoeveel de benzineprijzen zijn daaro?
    It's all a blur!!!
    pi_66177876
    Blijkbaar is er inmiddels een kleine inflatie geweest, entree voor teotihuacan/musea is inmiddels (paar dagen geleden) 51 peso .

    Momenteel zit ik in Oaxaca, komende drie dagen ga ik hiken in de sierra norte en daarna wil ik richting Guatemala (Quetzaltenango). Dat is alleen een behoorlijke reis. Heeft iemand tips voor een interessante tussenstop?

    Verder ben ik van plan om vanuit Quetzaltenango/Panajachel richting Copan te gaan en dan naar Flores. Is dit een beetje te doen? Of is Copan al die moeite eigenlijk niet waard?
      woensdag 18 februari 2009 @ 03:25:59 #82
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_66185498
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 20:48 schreef xxjosjex het volgende:
    Misschien dat iemand ook weet hoeveel de benzineprijzen zijn daaro?
    Geloof iets van 8/9 pesos de liter, als ik me nog kan herinneren wat ik net op de pomp zag staan.
    Misschien dat je iets kan vinden op de site van Pemex?
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      woensdag 18 februari 2009 @ 09:01:31 #83
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_66187275
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 22:25 schreef JedaiNait het volgende:
    Blijkbaar is er inmiddels een kleine inflatie geweest, entree voor teotihuacan/musea is inmiddels (paar dagen geleden) 51 peso .

    Momenteel zit ik in Oaxaca, komende drie dagen ga ik hiken in de sierra norte en daarna wil ik richting Guatemala (Quetzaltenango). Dat is alleen een behoorlijke reis. Heeft iemand tips voor een interessante tussenstop?

    Verder ben ik van plan om vanuit Quetzaltenango/Panajachel richting Copan te gaan en dan naar Flores. Is dit een beetje te doen? Of is Copan al die moeite eigenlijk niet waard?
    Ik heb het net even opgezocht en in 2008 waren de musea e.d. 48 peso, dus een stijging van 3 peso per jaar. Valt best mee!


    San Christobal is een voor de hand liggende tussenstop. Daarvandaan zijn mooie excursies te doen. Ik heb de volgende gedaan:

    - De Sumidero canyon. Kun je als excursie doen, maar ook op eigen houtje. Dat laatste is niet goedkoper, maar je kunt wel doorgaan naar Tuxtla Gutierez, waar een ongeloofljk mooie dierentuin is met dieren uit de regio. Veel dieren lopen er ook los.

    - De lagunas de Montebello. Kunnen in combinaties met watervallen worden bezocht (lange dachttocht)


    Copan ligt vlakbij Guatemala en is makkelijk te bereiken. Ik moet bekennen dat ik voornamelijk in Copan ben geweest om Honduras af te strepen. Ik heb de tempels niet bezocht, aangezien ik onderweg was naar Tikal en Palenque en dat wel weer genoeg tempels vond voor in één week. De entree voor Copan (ruínas) vond ik ook relatief duur. Hun enige argument was toen 'Tikal is ook duur'... Achteraf denk je natuurlijk: waar maakte ik me druk om, het is maar 10 euro. Maar het is wel 4x zo duur als die tempels in Mexico.

    Copan is Wel een leuk dorpje overigens. Let wel op dat je dollars meeneemt om te wisselen, de pinautomaten accepteren minder kaarten dan in Guatemala. Van Copan kun je via dezelfde weg terug naar Guatemala en dan noor het noorden, maar je kan ook via San Pedro Sula reizen en dan richting Livingstone/Rio Dulce.
    pi_66188080
    Wij zitten ook een beetje met de betaalbaarheid in onze maag.

    We willen heel graag naar Mexico, maar we willen 4 weken. Rondreizen zullen we doen via het openbaar vervoer. Tickets hebben we al gezien, die zijn ongeveer 1000 euro p.p..

    Waar moet je nu ongeveer aan denken aan kosten per dag? Accomodatie, eten etc.
    Dat ticket van 1000 euro hebben we er best voor over, maar om nu ook nog eens 2000 euro p.p. uit te geven aan accomodatie, vervoer, excursies en eten, kost ons voor 4 weken mexico samen 6000 euries. Dat vinden we eigenlijk een beetje te gek.
    pi_66188503
    Wanneer vlieg je dan. Wij gaan eind november en onze tickets waren ¤540 ...
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      woensdag 18 februari 2009 @ 12:03:28 #86
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_66193089
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 09:34 schreef Technoviking het volgende:
    Wij zitten ook een beetje met de betaalbaarheid in onze maag.

    We willen heel graag naar Mexico, maar we willen 4 weken. Rondreizen zullen we doen via het openbaar vervoer. Tickets hebben we al gezien, die zijn ongeveer 1000 euro p.p..

    Waar moet je nu ongeveer aan denken aan kosten per dag? Accomodatie, eten etc.
    Dat ticket van 1000 euro hebben we er best voor over, maar om nu ook nog eens 2000 euro p.p. uit te geven aan accomodatie, vervoer, excursies en eten, kost ons voor 4 weken mexico samen 6000 euries. Dat vinden we eigenlijk een beetje te gek.
    Je kunt al heel wat prijzen lezen in eerdere posts van mij.

    Aanvullend kan ik nog wat over het OV zeggen. Dat is erg goed en vergelijken met Nederland goedkoop. Ik kan me nog herinneren dat in 2007 de reis San Christobal - Mexico City 700 peso kostte. Ongeveer 40 euro voor een busreis van 13 uur. Ik ben geloof ik met OCC gegaan (Chritobal Colon). Die kost nu 868 peso, dus wel flink duurder geworden, volgens deze site:

    http://www.ticketbus.com.mx/wtbkd/

    Hier rijdt onder andere ook ADO, een prima maatschappij, maar voor de lange afstand een dure (1022 peso voor dezelfde reis)


    Voor het midden en westen van Mexcio (waar de meeste bussen rijden) kun je op de website van Primera Plus kijken:

    http://200.57.130.130/FAP(...)0/fapweb/primeraplus

    Zeer goede busmaatschappij! Ik zie dat bijvoorbeeld Mexico City-Guadalajara nu 236 peso kost (13 euro), dat is voor een reis van 7 uur. En dat kostte het volgens mij in 2007 ook, dus weinig inflatie bij het OV in deze regio...

    Primera Plus heeft ook een luxere variant bussen, genaamd ETN:

    http://www.etn.com.mx/

    Daarbij kost diezelfde reis Mexico City-Guadalajara maar liefst 495 peso. En een low-budget lijn met de naam Flecha Amarilla (niet online)
      woensdag 18 februari 2009 @ 12:16:18 #87
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_66193422
    Die vliegreis moet goedkoper kunnen als 1000,- Momenteel moet +/- 700 euro voor een vlucht toch makkelijk kunnen. Bekijk even alle combinaties heen via Cancun terug via Mexico City of andersom kan ook ooit goedkoper zijn.

    26 overnachtingen á 25,- per nacht 650,- (2personen), heb je best redelijke hotels voor. Sommige steden zijn iets duurder. Met een aantal nachtbussen kun je kosten hier nog verminderen.

    Bussen zijn niet zo heel duur en kwa eten kun je het zo gek maken als je zelf wil.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_66193879
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 09:51 schreef zjroentje het volgende:
    Wanneer vlieg je dan. Wij gaan eind november en onze tickets waren ¤540 ...
    Zomervakantie.
    pi_66329109
    Hi!

    Gister gehoord dat ik met m'n schoonfamilie mee mag naar Cancun, 12 dagen in Juli/Augustus Waah!

    Nu zijn mn vriend en ik nogal backpackerig ingesteld en aangezien we niet elke dag in Midden-Amerika komen leek het ons leuk om er nog een week of wat aan vast te plannen (8/9/10 dagen) om er op uit te trekken. We moeten Cancun wel als start en eindpunt gebruiken dan natuurlijk aangezien we daarvandaan vliegen.

    Nu zaten we te denken aan het huren van een auto. Lekker veel vrijheid en dergelijke. Is dit wel veilig op dit moment gezien de situatie daar?

    Verder hebben we geen idee wat een beetje een haalbare route zou zijn gezien de tijdslimiet. Mexico Cty zou gaaf zijn maar ligt wel erg ver weg. Ik vraag me af of we dan wel tijd genoeg hebben om onderweg wat plaatsen aan te doen...

    Belize lijkt mij ook erg mooi en het is misschien iets makkelijker te bereizen in korte tijd. Verder is hier meer regenwoud, maar waarschijnlijk ook minder historie...?

    Nou ja op dit moment hebben we eigenlijk nog geen idee wat we gaan doen dus insider-advies is méér dan welkom!
    pi_66426147
    Ik woon momenteel in D.F. voor een half jaar en wil graag wat (lange) weekendjes reizen.

    Als er iemand zin heeft de omgeving wat te verkennen, stuur maar even pm !!
      woensdag 25 februari 2009 @ 00:12:35 #91
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_66429356
    LeMans24 er zijn meer bussen: Transporte del norte (gruposenda), TAP, Omnibus de Mexico, Chihuahuenses. Allemaal ongeveer zelfde prijzen.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_66429737
    Iemand tips? Een week rondreizen, begin en eindpunt Cancun. Bestemming Mexico of Belize? En welk vervoer is het meest aan te raden?
      woensdag 25 februari 2009 @ 01:55:07 #93
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_66431906
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 00:24 schreef Laura 2000 het volgende:
    Iemand tips? Een week rondreizen, begin en eindpunt Cancun. Bestemming Mexico of Belize? En welk vervoer is het meest aan te raden?
    Bus hmm.

    Je hebt maar een week dus, vanaf Cancún zou je Mérida, Campeche kunnen bezoeken. Daar tussenin ligt nog Etzna tempel complex wat wel leuk is om te bezoeken.
    Op de route naar Mérida vanaf Cancún kun je Chichen Itza bezoeke

    Dit kan je in 3 dagen doen, daarna kan zou je nog naar Playa del Carmen/Cozumel kunnen gaan.
    Of nog naar Belize maar daar ben ik verder niet bekend. Maar in een week kan je veel doen als je dat wil tenminste.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_66431965
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 00:24 schreef Laura 2000 het volgende:
    Iemand tips? Een week rondreizen, begin en eindpunt Cancun. Bestemming Mexico of Belize? En welk vervoer is het meest aan te raden?
    Eén week? Gewoon in Yacatan blijven en met de bus naar de belangrijkste plaatsen gaan; Chichén, Merida, Campeche, Playa etc.
      woensdag 25 februari 2009 @ 08:54:15 #95
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_66434033
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 00:12 schreef Quacker het volgende:
    LeMans24 er zijn meer bussen: Transporte del norte (gruposenda), TAP, Omnibus de Mexico, Chihuahuenses. Allemaal ongeveer zelfde prijzen.
    Ja, er zijn idd nogal veel busmaatschappijen. Ik noemde alleen even mijn favoriet (Primera Plus dus)
    Alle maatschappijen hebben hun eigen gebiedje: west, noordwest, zuidoost, enz. Maar de meeste komen natuurlijk ook in D.F.
    pi_66454149
    Oh we hebben nu 14 dagen om rond te reizen
    pi_66463386
    hallo!
    aankomend najaar gaan wij drie weken op de bonnefooi naar mexico, overigens wel met huurauto
    nou wil ik wel graag de eerste overnachting vast leggen....wie heeft de tip voor een leuk hostel in de buurt van het vliegveld van cancun? wij vinden een dorm geen probleem....iemand de tip?
    pi_66472587
    Eind augustus weer 2 weken naar PdC.

    Ditmaal op programma iig
    Tulum
    Isla mujeres
    Cozumel

    nog meer aanraders? liefste natuurlijkz elf te doen met de ADO bus vanuit het centrum.

    C.I. en Valladolid al gweest.
    Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
      donderdag 26 februari 2009 @ 11:41:17 #99
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_66474667
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 10:33 schreef Intermec het volgende:
    Eind augustus weer 2 weken naar PdC.

    Ditmaal op programma iig
    Tulum
    Isla mujeres
    Cozumel

    nog meer aanraders? liefste natuurlijkz elf te doen met de ADO bus vanuit het centrum.

    C.I. en Valladolid al gweest.
    Je wil niet verder weg gaan? Dag overnachten in andere stad ofzo?
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      donderdag 26 februari 2009 @ 13:58:58 #100
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_66479289
    Ben je al in Ek Balam en Sian Ka'an geweest?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_66481787
    Alles is een optie
    Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
    pi_66483003
    Hmmm

    we denken er nu aan om 12 dagen in Cancun te verblijven (sowieso want met familie), en in de 14 dagen daarna naar Belize te reizen om daar ten eerste ons PADI Open Water brevet te halen, en enkele dagen in een jungle lodge te zitten. Is 14 dagen erg lang om in Belize te blijven? Of kan ik me daarvoor beter in het Belize topic melden...?
    pi_67273656
    Ik heb net een week in Belize gezeten. Ik denk dat je je er ook wel twee weken kan vermaken, mits je voldoende geld hebt! Belize is vrij prijzig! Volgens mij kan je vanuit zon jungle lodge allemaal activiteiten doen (al zal het vast goedkoper zijn om dit zelf te regelen). Voorbeelden van mogelijke activiteiten:
    - Belize Zoo
    - Riviertour naar Lamanai
    - Jungle tochtjes (Jaguars zoeken )
    - Uitstapje naar Guatemala en Tikal bezoeken
    - Uitstapje naar Guatemala en Rio Dulce/Livingston bezoeken
      maandag 13 april 2009 @ 13:09:07 #104
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_67974169
    Vrijdag is het dan zover, dan gaan we 11 dagen naar Mexico
    Nu vraag ik me alleen af wat het verstandigste is om te doen de eerste paar dagen qua geld.
    Kunnen we het beste een kleine hoeveelheid Amerikaanse Dollars meenemen voor de eerste dag/2 dagen of kunnen we beter alvast Mexicaanse Pesos aanschaffen?
    pi_67978635
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 15:55 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Dat zeg ik dus Je probeert het een keer, omdat je soms toe bent aan iets anders/nostalgisch. Ik ging ook wel eens naar de McDonalds en bakte ook wel eens pannenkoeken in Mexico. En in Ecuador had ik weleens zin in Chili...
    Maar Pizza's bakken en pasta maken, kunnen ze dus niet in Mexico. In Guatemala zijn de pizza's dan weer wel OK, maar de rest van het eten is natuurlijk 10x beter in Mexico. Perfecte nationale keuken!
    Ooooh de pizza's in Mexico zijn best lekker hoor!
    Eigenlijk zelfs de beste die ik ooit gegeten heb (en ben nog wel in Rome geweest!)
    Gewoon ff langs de Pizza Pazza gaan en smullen maar!!
    LA VIDA ES UN CARNAVAL. SOLO HAY QUE VIVIRLA!
      dinsdag 14 april 2009 @ 16:06:12 #106
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68009227
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 16:21 schreef la_guera_loca het volgende:

    [..]

    Ooooh de pizza's in Mexico zijn best lekker hoor!
    Eigenlijk zelfs de beste die ik ooit gegeten heb (en ben nog wel in Rome geweest!)
    Gewoon ff langs de Pizza Pazza gaan en smullen maar!!
    Dan weet ik niet waar jouw smaakpapillen zitten...
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:57 #107
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_68010628
    Volgende week vrijdag vlieg ik er ook weer eens heen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      woensdag 15 april 2009 @ 08:56:33 #108
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68030328
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 16:41 schreef BlaZ het volgende:
    Volgende week vrijdag vlieg ik er ook weer eens heen.
    En wat kom je hier doen?! Werken?! Vakantie?!
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      woensdag 15 april 2009 @ 13:28:26 #109
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_68037851
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 08:56 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    En wat kom je hier doen?! Werken?! Vakantie?!
    Mexicaanse vriendin hé dus gaan we gezellig samen haar familie opzoeken.
    Gelukkig spreken haar moeder en zusje geen woord Engels dus het is nogal goed voor mijn Spaans
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_68248403
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 16:06 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Dan weet ik niet waar jouw smaakpapillen zitten...
    Toch zeker op de goede plek.
    Ik heb er een jaar gewoond, en toch ging er minstends wel elke week een pizza in. Van Pizza Pazza natuurlijk!

    (Woon jij ook in Mexico dan?? Als dat zo is, is dat wel heel tof )
    LA VIDA ES UN CARNAVAL. SOLO HAY QUE VIVIRLA!
    pi_68248546
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 19:41 schreef la_guera_loca het volgende:

    [..]

    Toch zeker op de goede plek.
    Ik heb er een jaar gewoond, en toch ging er minstends wel elke week een pizza in. Van Pizza Pazza natuurlijk!

    (Woon jij ook in Mexico dan?? Als dat zo is, is dat wel heel tof )
    No mames wey!!! Vives en Mexico!! Que chido!!
    LA VIDA ES UN CARNAVAL. SOLO HAY QUE VIVIRLA!
      dinsdag 21 april 2009 @ 19:48:16 #112
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68248692
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 19:44 schreef la_guera_loca het volgende:

    [..]

    No mames wey!!! Vives en Mexico!! Que chido!!
    Ik woon er nu ook al een jaar, maar eet amper pizza. En die zijn amper te eten. En Pizza Pazza ken ik niet eens, maar heb wel verschillende geprobeerd.
    Ik ga toch liever voor het echte Mexicaanse voedsel.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_68251203
    Pizza Pazza is te vinden in de Riviera Maya, dus misschien ligt het daaraan.
    Maar je hebt gelijk, ik geef ook de voorkeur aan de taco's en de rest als guacamole.
    Mis dat eten echt wel, want hier in Nederland is echt niets vergelijkbaar met alles van daar wat betreft het mexicaanse eten..
    LA VIDA ES UN CARNAVAL. SOLO HAY QUE VIVIRLA!
      woensdag 22 april 2009 @ 03:53:30 #114
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68259716
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 20:57 schreef la_guera_loca het volgende:
    Pizza Pazza is te vinden in de Riviera Maya, dus misschien ligt het daaraan.
    Maar je hebt gelijk, ik geef ook de voorkeur aan de taco's en de rest als guacamole.
    Mis dat eten echt wel, want hier in Nederland is echt niets vergelijkbaar met alles van daar wat betreft het mexicaanse eten..
    Hmmm ja dat is een beetje uit de buurt. In Nederland toen ik daar ff was, had ik zelf Mexicaans gekookt. Had ik tenminste nog iets fatsoenlijks. De Mexicaanse restaurants in NL zijn ook bagger.
    Tacos al Pastor, Suadero, Tripa, Carne asada o Carnitas con cebolla
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      woensdag 22 april 2009 @ 08:34:33 #115
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_68260716
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 19:44 schreef la_guera_loca het volgende:

    [..]

    No mames wey!!! Vives en Mexico!! Que chido!!
    güey dus...
    maar Mexicaanse slang is leuk

    Mexicaanse pizza en pasta niet te vreten...
      woensdag 22 april 2009 @ 09:25:54 #116
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68261747
    Ik hoor iedereen zeggen dat de NL mexicaanse restaurants slecht zijn

    Kom maar op met die originele Mexicaanse recepten dan Ga ik het thuis eens echt op zijn Mexicaans doen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 22 april 2009 @ 09:27:30 #117
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_68261783
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 08:34 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    güey dus...
    maar Mexicaanse slang is leuk

    Mexicaanse pizza en pasta niet te vreten...
    maar iedereen doet wey want dat typt makkelijker
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_68291649
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 08:34 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    güey dus...
    maar Mexicaanse slang is leuk

    Mexicaanse pizza en pasta niet te vreten...
    Ahhhh er is een heeeele lekkere tent op Masaryk nr 178. Pizza voor 110 pesos, en lekkaaaaaaaa!
      donderdag 23 april 2009 @ 18:35:03 #119
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68311616
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 01:12 schreef runaway het volgende:

    [..]

    Ahhhh er is een heeeele lekkere tent op Masaryk nr 178. Pizza voor 110 pesos, en lekkaaaaaaaa!
    Is mij te ver weg voor die 110 pesos.

    Wey
    Guey
    Same en zoals ze al zeiden is gewoon veel makkelijker. Wey!
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_68321948
    Ja, het is ook gewoon makkelijker wey!
    Maar dat doen ze wel met meer toch zoals buena wordt wena etc etc..
    Sowieso vind ik de mexican slang wel geinig..:P
    A hui hui!!
    LA VIDA ES UN CARNAVAL. SOLO HAY QUE VIVIRLA!
      vrijdag 24 april 2009 @ 07:48:35 #121
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68326389
    Mexican slang es la onda, ca'on!
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      vrijdag 24 april 2009 @ 09:34:19 #122
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_68328138
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 07:48 schreef Quacker het volgende:
    Mexican slang es la onda, ca'on!
    idd. Maar gebruiken de Mexicanen zelf ook regelmatig wey in geschreven teksten?
    Aangezien ze nauwelijks een W gebruiken in de hele taal.
      zaterdag 25 april 2009 @ 04:01:41 #123
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_68359378
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 09:34 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    idd. Maar gebruiken de Mexicanen zelf ook regelmatig wey in geschreven teksten?
    Aangezien ze nauwelijks een W gebruiken in de hele taal.
    Jeps doen ze ook.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_68964975
    Iemand die in Juli toevallig ook aan het backpacken is door Yucatan en Cuba???

    En weet iemand nog leuke backpackershostelletjes daar??
    pi_68978007
    In Merida is 'Hostel Zocolo' een leuk hostel. Deze staat midden in de stad direct aan het grote plein (ook wel logisch, gezien de naam...). Erg leuk en goedkoop hostel! Staat wel in de LP.
      woensdag 13 mei 2009 @ 14:41:58 #126
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_68979388
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 14:05 schreef JedaiNait het volgende:
    In Merida is 'Hostel Zocolo' een leuk hostel. Deze staat midden in de stad direct aan het grote plein (ook wel logisch, gezien de naam...). Erg leuk en goedkoop hostel! Staat wel in de LP.
    Zócalo dan waarschijnlijk...
    pi_69025826
    ZO!
    Maar eens in de gaten houden dit topic.

    Ondergetekende zit voor studie van augustus tm december in DF. Daarna heb ik nog een maand om een beetje rond te reizen.

    Kan ik natuurlijk gaan rondreizen, maar ik zie het ook wel zitten om een maandje aan een of andere chille playa te gaan zitten. Keuzes.....
    'La operación fue, perfecta' Betancourt
      donderdag 14 mei 2009 @ 19:56:28 #128
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_69027682
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:12 schreef MoltiSanti het volgende:
    ZO!
    Maar eens in de gaten houden dit topic.

    Ondergetekende zit voor studie van augustus tm december in DF. Daarna heb ik nog een maand om een beetje rond te reizen.

    Kan ik natuurlijk gaan rondreizen, maar ik zie het ook wel zitten om een maandje aan een of andere chille playa te gaan zitten. Keuzes.....
    Reis naar naar Jalicso, drink tequila in Tequila, bezoek Guadalajara en vandaaruit Zacatecas en Guanajuato en ga nog een weekje op een strand zitten in de buurt van Puerto Vallarta. Vlieg vervolgens naar de Caribische kust en pak daar ook een strand en wat Maya-cultuur mee.
    Maarja, misschien heb je na vijf maanden D.F. wel de behoefte om midden in de jungle te gaan zitten! Dan kan je b.v. naar het grensgebied tussen Mexico en Guatemala.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 00:08:39 #129
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_69041774
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:12 schreef MoltiSanti het volgende:
    ZO!
    Maar eens in de gaten houden dit topic.

    Ondergetekende zit voor studie van augustus tm december in DF. Daarna heb ik nog een maand om een beetje rond te reizen.

    Kan ik natuurlijk gaan rondreizen, maar ik zie het ook wel zitten om een maandje aan een of andere chille playa te gaan zitten. Keuzes.....
    kijk uit voor de Mexicaans vrouwen iig
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 03:25:33 #130
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_69043917
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
    Reis naar naar Jalicso, drink tequila in Tequila, bezoek Guadalajara en vandaaruit Zacatecas en Guanajuato en ga nog een weekje op een strand zitten in de buurt van Puerto Vallarta.
    Puerto Vallarta is lelijk, beter Nuevo Vallarta of Punta de Mita of iets verder weg Barra Navidad, Mazatlan of Manzanillo.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_69043988
    Tenacacita (ofzoiets, nooit onthouden hoe je het schreef ) tussen Puerto Vallarta en Manzanillo is mooooooi !!!

    (Alleen beetje lastig om te komen, wij hebben een stukkie gelift)
      vrijdag 15 mei 2009 @ 08:52:59 #132
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_69045355
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 03:25 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Puerto Vallarta is lelijk, beter Nuevo Vallarta of Punta de Mita of iets verder weg Barra Navidad, Mazatlan of Manzanillo.
    Ik zei ook 'in de buurt'... Ik zat een week in Mismaloya, net ten zuiden van P.V. Absoluut niet lelijk daar
    Ook nog een paar dagen Sayulita gedaan, is toch wat gewoontjes, vergeleken met Mismaloya.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 17:04:17 #133
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_69062027
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 08:52 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Ik zei ook 'in de buurt'... Ik zat een week in Mismaloya, net ten zuiden van P.V. Absoluut niet lelijk daar
    Ook nog een paar dagen Sayulita gedaan, is toch wat gewoontjes, vergeleken met Mismaloya.
    Sayulita is ook echt een VS/Canada surfers dorp.
    Maar "La Playa De Los Muertos" is wel goed te doen, ligt net buiten het dorpje. En het strand tussen Sayulita en San Pancho komt zo uit de film: "The Beach".
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_69069789
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 03:44 schreef runaway het volgende:
    Tenacacita (ofzoiets, nooit onthouden hoe je het schreef ) tussen Puerto Vallarta en Manzanillo is mooooooi !!!

    (Alleen beetje lastig om te komen, wij hebben een stukkie gelift)
    Tenacatitas is inderdaad mooi, over een maand ben ik daar ook weer, althans ga in Cuastecomates overnachten dan van daaruit naar Tenacatitas en Boca de Iguanas met z'n aligators.
    Ook mooi zijn de stranden aan de kust van Michoacan met name El Faro. Prachtig daar alleen nog moeilijker te komen dan Tenacatitas. Maar het is er prachtig.
    pi_75606112
    Vorige week teruggekomen van bijna 3 weken in Yucatan/Chiapas. Echt fantastisch!

    Hoogtepunten voor mij waren Palenque en Calakmul. In Calakmul waren bijna geen toeristen, heerlijk rustig. Sowieso weinig toeristen in het binnenland, in Tulum/Playa del Carmen was het wel wat drukker, maar niet echt overdreven.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_75782273
    Heeft iemand ervaring met RIU Lupita? Van alle Riu's in Playa het minste hotel, maar 't is zo goedkoop.
    Viva Maya Wyndham (Azteca) lijkt me ook wel wat...mooi strand.
      zaterdag 19 december 2009 @ 12:45:45 #137
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_75801200
    Mensen bij ons in het vliegtuig kwamen met de Riulette in Lupita terecht. Het hotel hadden ze geen klachten over, enige minpunt was de afstand naar het strand (ca. 4-5 km).

    Riu is nooit slecht, anders is het geen Riu

    Mijn mening; betaal liever iets meer en zit direct aan het strand of een stuk dichterbij. Bij Riu Tequila is niet heel veel duurder en dan zit je 800 m van het strand en midden in de hotelzone.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_75803393
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 12:45 schreef sanger het volgende:
    Mensen bij ons in het vliegtuig kwamen met de Riulette in Lupita terecht. Het hotel hadden ze geen klachten over, enige minpunt was de afstand naar het strand (ca. 4-5 km).

    Riu is nooit slecht, anders is het geen Riu

    Mijn mening; betaal liever iets meer en zit direct aan het strand of een stuk dichterbij. Bij Riu Tequila is niet heel veel duurder en dan zit je 800 m van het strand en midden in de hotelzone.
    Lupita scheelt 700 euro met Tequila op basis van 2 weken. Geld ook voor de overige RIU's. Het verschil is mij te groot. Nadeel van Lupita is de afstand, ik weet niet of het in playacar ligt? Als je s'avonds nog een keertje naar het stadje wilt gaat het busje niet meer. Ik weet niet of ze ook een taxi standplaats hebben maar dat zal wel lukken hoop ik. Ik ben ook aan het kijken voor Viva Maya Wyndham. (Goedkope) tips zijn welkom. All in is wel gewenst.
      zaterdag 19 december 2009 @ 15:38:01 #139
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_75805349
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 14:15 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Lupita scheelt 700 euro met Tequila op basis van 2 weken. Geld ook voor de overige RIU's. Het verschil is mij te groot. Nadeel van Lupita is de afstand, ik weet niet of het in playacar ligt? Als je s'avonds nog een keertje naar het stadje wilt gaat het busje niet meer. Ik weet niet of ze ook een taxi standplaats hebben maar dat zal wel lukken hoop ik. Ik ben ook aan het kijken voor Viva Maya Wyndham. (Goedkope) tips zijn welkom. All in is wel gewenst.
    Lupita ligt niet in Playacar. Dat is waar Tequila oa ligt.

    Taxi 's avonds weet ik niet. Dat is wel behoorlijk te doen daar.

    Prijsverschil valt me tegen. Dat was toen wij gingen (2006) niet zo volgens mij.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_75806206
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 15:38 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Lupita ligt niet in Playacar. Dat is waar Tequila oa ligt.

    Taxi 's avonds weet ik niet. Dat is wel behoorlijk te doen daar.

    Prijsverschil valt me tegen. Dat was toen wij gingen (2006) niet zo volgens mij.
    Van het prijsverschil schrok ik ook. Lupita is in de uitverkoop gegooid. 2 weken 1.200 inclusief vlucht. Tequila 1.800-2.000. Sandos is ook een mogelijkheid. Maar dat ligt eveneens buiten Playacar, zo'n 5 km. Ik wacht nog maar even, wie weet dalen de prijzen van de overige riu's.
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:14:57 #141
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_75806353
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:09 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Van het prijsverschil schrok ik ook. Lupita is in de uitverkoop gegooid. 2 weken 1.200 inclusief vlucht. Tequila 1.800-2.000. Sandos is ook een mogelijkheid. Maar dat ligt eveneens buiten Playacar, zo'n 5 km. Ik wacht nog maar even, wie weet dalen de prijzen van de overige riu's.
    Wat kost de Riulette? Het slechtste dat kan gebeuren is dat je in Lupita komt
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_75806795
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:14 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Wat kost de Riulette? Het slechtste dat kan gebeuren is dat je in Lupita komt
    Geen idee. Op internet is er behalve recensies niks te vinden over Riulette. Het is ook niet online te boeken. Ik denk dat je Riulette bij het reisbureau boekt? Ik ga er eens achteraan.
      zaterdag 19 december 2009 @ 19:03:19 #143
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_75811498
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:30 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Geen idee. Op internet is er behalve recensies niks te vinden over Riulette. Het is ook niet online te boeken. Ik denk dat je Riulette bij het reisbureau boekt? Ik ga er eens achteraan.
    Het staat ook op de site van Riu zelf Probeer je bij Arke te boeken?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 19 december 2009 @ 20:41:06 #144
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_75814927
    Mijn man en ik zijn dit jaar voor het eerst in Mexico geweest, hotel Blue Bay Grand Esmeralda. Dit is erg goed bevallen Ik wil alleen niet graag 2 x naar hetzelfde hotel dus ben nu op zoek naar een ander (all inclusive) hotel in de omgeving van Playa del Carmen.

    De volgende 5 hotels zijn de mogelijke opties:
    - Gran Bahia Principe Coba (Riviera Maya)
    - Ocean Maya (Puerto Morelos)
    - Catalonia Yucatan Beach (Riviera Maya)
    - Occidental Grand Xcaret (Riviera Maya)
    - Grand Coco Bay (Playa del Carmen)

    Gran Bahia Principe Coba ligt wel ver van Playa del Carmen af (40km) dus dat staat me van dat hotel een beetje tegen. Iemand die ons een bepaald hotel kan aanbevelen (of juist niet)?
    pi_75835642
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 20:41 schreef dutchdevil het volgende:
    Mijn man en ik zijn dit jaar voor het eerst in Mexico geweest, hotel Blue Bay Grand Esmeralda. Dit is erg goed bevallen Ik wil alleen niet graag 2 x naar hetzelfde hotel dus ben nu op zoek naar een ander (all inclusive) hotel in de omgeving van Playa del Carmen.

    De volgende 5 hotels zijn de mogelijke opties:
    - Gran Bahia Principe Coba (Riviera Maya)
    - Ocean Maya (Puerto Morelos)
    - Catalonia Yucatan Beach (Riviera Maya)
    - Occidental Grand Xcaret (Riviera Maya)
    - Grand Coco Bay (Playa del Carmen)

    Gran Bahia Principe Coba ligt wel ver van Playa del Carmen af (40km) dus dat staat me van dat hotel een beetje tegen. Iemand die ons een bepaald hotel kan aanbevelen (of juist niet)?
    Bovenstaande hotels liggen allemaal ver van Playa af. Ik weet niet of je dat juist zoekt. Zou je dan niet liever iets dichter bij Playa verblijven? Hier wat tips:

    Sandos caracol eco resport & spa (5 km van playa, direct aan het strand)
    Riu lupita (2 km van playa / 4-5 km van strand)
    Iberostar Tucan (3 km van playa, direct aan strand)

    Iberostar Tucan is een prachtig resort. Jungle tuin met dieren en toekan. Eten is bovengemiddeld. Nadeel is teveel (verwende) Amerikanen maar die zoeken weinig contact dus je kunt ze negeren. Ga er niet meer opnieuw heen om dezelfde reden die jij opgeeft. Succes.
    pi_75835775
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 19:03 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Het staat ook op de site van Riu zelf Probeer je bij Arke te boeken?
    Yes, arke komt als goedkoopst uit de bus na tal van zoekacties. Ik kom er zelf niet uit op de site van RIU. Kan niks vinden over Riulette...
    pi_75837836
    Arke en Holland International (beide TUI) zijn de enige die vooralsnog RIU aanbieden op de Nederlandse markt, omdat TUI als enige het RIU keten mag contracteren. Als je een goedkopere optie zoekt zal ik het eens via TUI Belgie proberen (Jetair), of TUI Duitsland.
      zondag 20 december 2009 @ 20:55:01 #148
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_75852494
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:01 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Bovenstaande hotels liggen allemaal ver van Playa af. Ik weet niet of je dat juist zoekt. Zou je dan niet liever iets dichter bij Playa verblijven? Hier wat tips:

    Sandos caracol eco resport & spa (5 km van playa, direct aan het strand)
    Riu lupita (2 km van playa / 4-5 km van strand)
    Iberostar Tucan (3 km van playa, direct aan strand)

    Iberostar Tucan is een prachtig resort. Jungle tuin met dieren en toekan. Eten is bovengemiddeld. Nadeel is teveel (verwende) Amerikanen maar die zoeken weinig contact dus je kunt ze negeren. Ga er niet meer opnieuw heen om dezelfde reden die jij opgeeft. Succes.
    Bedankt voor de tips. Blue Bay Grand Esmeralda ligt ook ca. 15km van Playa del Carmen af. Was ook geen probleem. Op die afstand liggen de andere hotels ook ongeveer. Ik hoef niet persé elke dag naar Playa del Carmen om te shoppen/eten/stappen.

    Sandos Caracol is eventueel ook een optie inderdaad. Riu sowieso niet (ben een beetje gebonden aan een bepaalde touroperator ivm personeelskorting )
    Iberostar Tucan ligt toch een beetje in een te hoge prijsklasse.
      maandag 21 december 2009 @ 08:05:46 #149
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_75867024
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:53 schreef Vogue het volgende:
    Arke en Holland International (beide TUI) zijn de enige die vooralsnog RIU aanbieden op de Nederlandse markt, omdat TUI als enige het RIU keten mag contracteren. Als je een goedkopere optie zoekt zal ik het eens via TUI Belgie proberen (Jetair), of TUI Duitsland.
    D-Reizen kan het ook volgens mij.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 21 december 2009 @ 08:06:17 #150
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_75867026
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 14:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Yes, arke komt als goedkoopst uit de bus na tal van zoekacties. Ik kom er zelf niet uit op de site van RIU. Kan niks vinden over Riulette...
    Ga anders eens langs een reisbureau
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 21 december 2009 @ 14:48:42 #151
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_75880145
    Vogue we missen je in het andere topic. Playita is er ook al amper...geloof ik nu met een tour bezig, maar adn nog.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_75937361
    sanger en vogue bedankt voor jullie tips. Ben me aan het orienteren.
    pi_75943418
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 08:05 schreef sanger het volgende:

    [..]

    D-Reizen kan het ook volgens mij.
    Klopt En Globe, Thomas Cook ook Maar zij verkopen de reizen van Arke en Holland International die het weer inkopen Dus zij zijn eigenlijk tussenpersoon. Desalniettemin is het bij het reisbureau echt niet duurder dan als je direct bij Arke en Holland International boekt, dus ik raad vooral aan om bij een willekeurig reisbureau binnen te stappen!
    pi_75943520
    @ Quacker: Ik mis Mexico En ik kom binnenkort een keer bijkletsen in het KAA topic! Playita is druk bezig met de opening van een hotel en is daarom minder online op Fok.

    @ Jeanne d'Arc: You're welcome
      woensdag 23 december 2009 @ 02:43:10 #155
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_75955806
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 21:59 schreef Vogue het volgende:
    @ Quacker: Ik mis Mexico En ik kom binnenkort een keer bijkletsen in het KAA topic! Playita is druk bezig met de opening van een hotel en is daarom minder online op Fok.
    , goed bezig, ik dacht dat ze nog op der tour zat, maar dat zal wel al ff geleden zijn dan.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 19 januari 2010 @ 23:00:51 #156
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_77033883
    En ik heb inmiddels geboekt! Het is 11 dagen Ocean Coral (Puerto Morelos) geworden (vertrek 7 april)
    Heb er nu al zin in!
      dinsdag 19 januari 2010 @ 23:41:51 #157
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77035917
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 23:00 schreef dutchdevil het volgende:
    En ik heb inmiddels geboekt! Het is 11 dagen Ocean Coral (Puerto Morelos) geworden (vertrek 7 april)
    Heb er nu al zin in!
    Alvast een bienvenida(o) vanuit Mexico.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      woensdag 20 januari 2010 @ 08:07:37 #158
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_77040949
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 23:41 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Alvast een bienvenida(o) vanuit Mexico.
    Gracias!
    pi_77252947
    Voor de mensen die een goed hotel in Playa del Carmen zoeken: Gran Porto Real is echt een aanrader!! Ik zie hier voornamelijk hotels voorbij komen aan de Riviera Maya of in Playacar, maar dit hotel ligt direct aan het strand en in het centrum van PdC. Ondanks dat je binnen een minuut op de 5th Avenue bent, heeft het hotel toch een rustige ligging. Goede kamers, geweldige service, fijne restaurants.. Zeker doen!
    pi_77253429
    tvp
    pi_77253495
    Trouwens.. wat tips voor leuke excursies vanuit Playa del Carmen/Cancun:

    - met de catamaran naar Isla Mujeres (deze gaat vanaf Cancun, op zee stoppen om te snorkelen, 1,5 tot 2 uur de tijd op Isla Mujeres, kun je leuk rondrijden in een golfkarretje! Daarna lekker eten op het eiland en dan weer terug op de catamaran. Daar wordt trouwens echt een feestje van gemaakt, lekkere muziek, tequila, gezellige crew aan boord)

    - zwemmen met walvishaaien (echt een superervaring! Vrij prijzig, maar iets dat je nooit meer vergeet! Je gaat met de boot richting Isla Holbox om van daaruit met kleinere groepjes verder te gaan en op volle zee op zoek gaat naar de walvishaaien. Deze excursie is alleen te boeken in het hoogseizoen, in ieder geval tot september. Daarna zwemmen ze weer verder )

    - Coba (de Mayastad die het langst verborgen is gebleven, ze zijn zelfs nog bezig om enkele ruines schoon te maken. Veel minder toeristisch dan Chitzen Itza en de hoogste pyramide van Yucatan, deze kun je zelfs nog beklimmen)

    - zwemmen met dolfijnen (hebben wij gedaan bij Delphinus, zoals verwacht erg commercieel, maar toch ook wel weer een hele bijzondere ervaring)

    Misschien heb je er wat aan!
      maandag 25 januari 2010 @ 17:11:30 #162
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_77255549
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 16:29 schreef Dolfijntje1 het volgende:
    Trouwens.. wat tips voor leuke excursies vanuit Playa del Carmen/Cancun:

    - met de catamaran naar Isla Mujeres (deze gaat vanaf Cancun, op zee stoppen om te snorkelen, 1,5 tot 2 uur de tijd op Isla Mujeres, kun je leuk rondrijden in een golfkarretje! Daarna lekker eten op het eiland en dan weer terug op de catamaran. Daar wordt trouwens echt een feestje van gemaakt, lekkere muziek, tequila, gezellige crew aan boord)

    - zwemmen met walvishaaien (echt een superervaring! Vrij prijzig, maar iets dat je nooit meer vergeet! Je gaat met de boot richting Isla Holbox om van daaruit met kleinere groepjes verder te gaan en op volle zee op zoek gaat naar de walvishaaien. Deze excursie is alleen te boeken in het hoogseizoen, in ieder geval tot september. Daarna zwemmen ze weer verder )

    - Coba (de Mayastad die het langst verborgen is gebleven, ze zijn zelfs nog bezig om enkele ruines schoon te maken. Veel minder toeristisch dan Chitzen Itza en de hoogste pyramide van Yucatan, deze kun je zelfs nog beklimmen)

    - zwemmen met dolfijnen (hebben wij gedaan bij Delphinus, zoals verwacht erg commercieel, maar toch ook wel weer een hele bijzondere ervaring)

    Misschien heb je er wat aan!
    Ook leuk is Sian Ka'an Met een Jeep er heen, best een leuke toch. Daar in een bootje de lagune in op zoek naar dolfijnen. Bij het rif snorkelen en met de boot weer terug
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_77261454
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 17:11 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Ook leuk is Sian Ka'an Met een Jeep er heen, best een leuke toch. Daar in een bootje de lagune in op zoek naar dolfijnen. Bij het rif snorkelen en met de boot weer terug
    Klopt, die leuk ons ook heel erg leuk, maar het geld was op!
    Staat zeker op het lijstje voor de volgende keer!
    pi_77261566
    Wat trouwens ook erg leuk is: Akumal (ook wel Turtle Beach) lekker relaxen op een rustig strand en snorkelen met zeeschildpadden in het wild. Sowieso heel erg mooi koraal daar, dus echt een aanrader!
    pi_77292667
    Mijn vriend en ik willen in november naar Mexico, rondreis maken. Duurt alleen nog zo lang
      dinsdag 26 januari 2010 @ 17:52:17 #166
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77299494


    Ik ga in april, weet nog niet precies hoe lang. Ik heb een week vakantie maar ik wil liefst twee weekjes gaan. Ik overnacht bij een vriend van een vriend in Veracruz . Wat is tof in el etorno? En waar vind ik de goedkoopste tickets?
    Resistance is futile.
    pi_77305929
    www.momondo.com / org??

    400 euro !
      dinsdag 26 januari 2010 @ 20:36:14 #168
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77307041
    www.cheaptickets.com (niet de NL versie)
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:15:23 #169
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_77309164
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 17:52 schreef Seven. het volgende:


    Ik ga in april, weet nog niet precies hoe lang. Ik heb een week vakantie maar ik wil liefst twee weekjes gaan. Ik overnacht bij een vriend van een vriend in Veracruz . Wat is tof in el etorno? En waar vind ik de goedkoopste tickets?
    Lekker zweten in Veracruz April zal misschien nog meevallen maar in de zomer wil het daar snachts met regen nog niet onder de 30 graden gaan.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 29 januari 2010 @ 07:13:28 #170
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77403948
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef BlaZ het volgende:
    Lekker zweten in Veracruz April zal misschien nog meevallen maar in de zomer wil het daar snachts met regen nog niet onder de 30 graden gaan.
    In mei begint de hitte toch pas? Maar volgens mij is het overal aan de kust wel zo dat het 's nachts niet onder de 25-30 graden komt en het warm water regent. Weet nog wel in Juli was ik in Puerto Vallarta en dacht ook: damn regen :/ , maar was gewoon warm, was gewoon lekker.
    En voor de hitte is er drank en airco.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_77412150
    Jeuj! Ik kom weer naar Mexico, alleen moet ik nog wel 4 maanden wachten. Heb begin juni een congres in Veracruz en 2,5 week later één in Venezuela. Tussen de 2 congressen in heb ik 12 volle dagen de tijd om mijn vrienden daar weer op te zoeken Later dit jaar moet ik wederom naar Mexico dus daar ben ik erg blij mee!
      vrijdag 29 januari 2010 @ 14:41:40 #172
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77417347
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 12:42 schreef Vogue het volgende:
    Jeuj! Ik kom weer naar Mexico, alleen moet ik nog wel 4 maanden wachten. Heb begin juni een congres in Veracruz en 2,5 week later één in Venezuela. Tussen de 2 congressen in heb ik 12 volle dagen de tijd om mijn vrienden daar weer op te zoeken Later dit jaar moet ik wederom naar Mexico dus daar ben ik erg blij mee!
    Goed bezig Vogue. Bienvenida de nuevo!!!
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      vrijdag 29 januari 2010 @ 16:10:16 #173
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_77421027
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 17:52 schreef Seven. het volgende:


    Ik ga in april, weet nog niet precies hoe lang. Ik heb een week vakantie maar ik wil liefst twee weekjes gaan. Ik overnacht bij een vriend van een vriend in Veracruz . Wat is tof in el etorno? En waar vind ik de goedkoopste tickets?
    Ga dan iig naar Xalapa, leukste stad van de staat Veracruz. Met bergen en een mooie waterval dichtbij.
    Catemaco vond ik ook leuk. Meertje met ontzettend veel vogels, Thaise apen, beetje jungle en nog meer watervallen.

    Pico de Orizaba ligt ook niet te ver weg, voor als je naar een écht hoge berg wilt...

    Oh ja: El Tajin, bij Poza Rica, in het noorden van Veracruz. Eén van de interessantere tempelcomplexen.
      vrijdag 29 januari 2010 @ 18:50:52 #174
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77426075
    OMG OMG, hou op allemaal, kan amper wachten.
    Resistance is futile.
    pi_77759531
    Yes een topic over Mexico. Wij hebben plannen om een flydrive te nemen. De planning is als volgt (Geen Yucatan dus!)

    Reisroute
    dag 1: Vliegreis naar Mexico
    dag 2: Mexico Stad
    dag 3: Mexico Stad
    dag 4: Mexico Stad – Puebla
    dag 5: Puebla – Veracruz
    dag 6: Veracruz
    dag 7: Veracruz – Catemaco
    dag 8: Laguna Catemaco
    dag 9: Catemaco - La Venta
    dag 10: La Venta
    dag 11: La Venta – Palenque
    dag 12: Palenque
    dag 13: Palenque – San Cristóbal de las Casas
    dag 14: San Cristóbal de las Casas
    dag 15: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
    dag 16 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
    dag 17: Tehuantepec – Oaxaca
    dag 18: Oaxaca
    dag 19: Terugreis naar Mexico Stad
    dag 20: Vertrek naar A'dam

    Missen jullie nog wat of hebben jullie tips? Is het autorijden goed te doen?

    Edit: Zijn er nog adviezen qua reisgidsen?
      maandag 8 februari 2010 @ 10:31:25 #176
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_77760994
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 09:29 schreef DiMacho het volgende:
    Yes een topic over Mexico. Wij hebben plannen om een flydrive te nemen. De planning is als volgt (Geen Yucatan dus!)

    Reisroute
    dag 1: Vliegreis naar Mexico
    dag 2: Mexico Stad
    dag 3: Mexico Stad
    dag 4: Mexico Stad – Puebla
    dag 5: Puebla – Veracruz
    dag 6: Veracruz
    dag 7: Veracruz – Catemaco
    dag 8: Laguna Catemaco
    dag 9: Catemaco - La Venta
    dag 10: La Venta
    dag 11: La Venta – Palenque
    dag 12: Palenque
    dag 13: Palenque – San Cristóbal de las Casas
    dag 14: San Cristóbal de las Casas
    dag 15: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
    dag 16 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
    dag 17: Tehuantepec – Oaxaca
    dag 18: Oaxaca
    dag 19: Terugreis naar Mexico Stad
    dag 20: Vertrek naar A'dam

    Missen jullie nog wat of hebben jullie tips? Is het autorijden goed te doen?

    Edit: Zijn er nog adviezen qua reisgidsen?
    Ziet er goed uit, dat gaat iig een zeer afwisselende reis worden!

    Probeer nog wel even Xalapa toe te voegen, dat vond ik één van de leukste steden van Mexico. En je komt er al dicht in de buurt.
    De reden? Parken, cafés, koffieplantages, tropische bomen en bloemen en het landschap.
    pi_77769035
    ik vond xalapa niet heel bijzonder eigenlijk, wel mooie ligging, dat dan weer wel.
      maandag 8 februari 2010 @ 17:24:51 #178
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_77775155
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 14:53 schreef perro. het volgende:
    ik vond xalapa niet heel bijzonder eigenlijk, wel mooie ligging, dat dan weer wel.
    Ik vergat nog:

    Het antropologisch museum, bijna Utrechts aandoende kelderrestaurantjes, Mexicaanse hamburgers op het plein en een echte vulkaan in het stadscentrum(!)
      maandag 8 februari 2010 @ 22:08:59 #179
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77788202
    nice trip DiMacho, Chiapas. Moet ik ook nog heen. Maar dat komt nog wel.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      maandag 8 februari 2010 @ 23:50:58 #180
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77792997
    ik wil de waterval bij Veracruz zien en ik wil tempels zien. Kun je in de buurt ook een beetje relaxt snorkelen?
    Resistance is futile.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 10:25:32 #181
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_77799151
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 23:50 schreef Seven. het volgende:
    ik wil de waterval bij Veracruz zien en ik wil tempels zien. Kun je in de buurt ook een beetje relaxt snorkelen?
    Die waterval heet Salto de Eyiplanta en is ook gebruikt in de film Apocalypto. Leuk, maar erg toeristisch (bijna alleen Mexicanen, net als in de hele regio).

    Mooie tempels heb je in El Tajin, dat is zo'n 200 km van Veracruz.
    De ruïnes van Zempoala liggen valkbij, maar stellen niet heel veel voor. Ik liep er alleen rond, dat was wel weer grappig. En het vele tropische fruit tussen de ruïnes: mango's en guaves waren zo te plukken, tamarindes, papayas en limoenen waren bijna rijp.

    Snorkelen heb ik alleen aan de Atlantische Pacifische kant gedaan.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 10-02-2010 10:57:50 ]
      woensdag 10 februari 2010 @ 02:54:51 #182
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77834115
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
    Snorkelen heb ik alleen aan de Atlantische kant gedaan.
    VeraCruz ligt niet aan de Atlantische kant of bedoel je niet met de andere kant: Pacifische kant?
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_77835525
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:24 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Ik vergat nog:

    Het antropologisch museum, bijna Utrechts aandoende kelderrestaurantjes, Mexicaanse hamburgers op het plein en een echte vulkaan in het stadscentrum(!)
    Klinkt erg gaaf. Vooral die vulkaan in het centrum. Ik zal eens kijken of we een dagje die kant op kunnen gaan !

    De eerste offertes rollen binnen en zien er goed uit!

    Alleen ik ben niet van plan om met een automaat te gaan rijden Hoop dat een schakelbak geregeld kan worden
      woensdag 10 februari 2010 @ 10:57:30 #184
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_77838327
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 02:54 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    VeraCruz ligt niet aan de Atlantische kant of bedoel je niet met de andere kant: Pacifische kant?
    Sorry, bedoel idd Pacifische kant...
    pi_77854230
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 09:29 schreef DiMacho het volgende:
    Yes een topic over Mexico. Wij hebben plannen om een flydrive te nemen. De planning is als volgt (Geen Yucatan dus!)

    Reisroute
    dag 1: Vliegreis naar Mexico
    dag 2: Mexico Stad
    dag 3: Mexico Stad
    dag 4: Mexico Stad – Puebla
    dag 5: Puebla – Veracruz
    dag 6: Veracruz
    dag 7: Veracruz – Catemaco
    dag 8: Laguna Catemaco
    dag 9: Catemaco - La Venta
    dag 10: La Venta
    dag 11: La Venta – Palenque
    dag 12: Palenque
    dag 13: Palenque – San Cristóbal de las Casas
    dag 14: San Cristóbal de las Casas
    dag 15: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
    dag 16 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
    dag 17: Tehuantepec – Oaxaca
    dag 18: Oaxaca
    dag 19: Terugreis naar Mexico Stad
    dag 20: Vertrek naar A'dam

    Missen jullie nog wat of hebben jullie tips? Is het autorijden goed te doen?

    Edit: Zijn er nog adviezen qua reisgidsen?
    Zoals Lemans24 zegt is Tajin een mooi tempelcomplex tussen Poza Rica en Papantla. La Venta zou ik een dag minder doen. Je zou dan in Veracruz een dag langer kunnen blijven en vanuit Veracruz een dagtrip kunnen nemen naar Tajin of anders mischien de route alsvolgt doen waarbij je Puebla als laatste aandoet.

    dag 1: Vliegreis naar Mexico
    dag 2: Mexico Stad
    dag 3: Mexico Stad
    dag 4: Mexico Stad – Tajin
    dag 5: Tajin - Veracruz
    dag 6: Veracruz
    dag 7: Veracruz – Catemaco
    dag 8: Laguna Catemaco
    dag 9: Catemaco - La Venta
    dag 10: La Venta – Palenque
    dag 11: Palenque
    dag 12: Palenque – San Cristóbal de las Casas
    dag 13: San Cristóbal de las Casas
    dag 14: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
    dag 15 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
    dag 16: Tehuantepec – Oaxaca
    dag 17: Oaxaca
    dag 18: Oaxaca - Puebla
    dag 19: Terugreis naar Mexico Stad
    dag 20: Vertrek naar A'dam


    Zul je mischien allemaal al hebben geweten, maar noem het toch maar even op:
    Bij Palenque de ruines van Palenque natuurlijk, de watervallen van Agua Azul wat tussen Palenque en San cristobal ligt en de waterval Misol-Ha halverwege Palenque - Agua Azul.
    Tuxtla Gutiérrez: Cañon del Sumidero
    Bij Oaxaca: Monte Alban.

    Verder delen van de routes Mexico Stad - Tajin, Palenque tot aan Oaxaca kunnen erg bochtig zijn en dus langzaam zijn. Autorijden is over het algemeen goed te doen. Kijk alleen even goed uit wanneer je met je auto in Mexico stad mag rijden. En probeer het rijden in het donker te vermijden ivm drempels en gaten in de wegen. Je zal niet de eerste zijn die gelanceerd wordt door een niet aangegeven drempel.
      donderdag 11 februari 2010 @ 02:12:16 #186
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_77871330
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 10:57 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Sorry, bedoel idd Pacifische kant...
    En dan is de vraag, waar ergens aan de Pacifische kant, ik heb zelf bij Puerto Vallarta gesnorkeld, wat overigens erg leuk was maar erg kort.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      donderdag 11 februari 2010 @ 05:02:17 #187
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_77871779
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 09:29 schreef DiMacho het volgende:

    Missen jullie nog wat of hebben jullie tips? Is het autorijden goed te doen?

    Edit: Zijn er nog adviezen qua reisgidsen?
    Wat ednet94 al zij let op de drempels Die staan slecht aangegeven of helemaal niet. De politie wil blanken nog wel eens eerder van de weg af halen, maar boeten zijn erg laag. Hier in Queretaro heb ik een keer 200 pesos moeten betalen toen ik 170 reed.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_77876058
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 18:43 schreef ednet94 het volgende:

    [..]

    Zoals Lemans24 zegt is Tajin een mooi tempelcomplex tussen Poza Rica en Papantla. La Venta zou ik een dag minder doen. Je zou dan in Veracruz een dag langer kunnen blijven en vanuit Veracruz een dagtrip kunnen nemen naar Tajin of anders mischien de route alsvolgt doen waarbij je Puebla als laatste aandoet.

    dag 1: Vliegreis naar Mexico
    dag 2: Mexico Stad
    dag 3: Mexico Stad
    dag 4: Mexico Stad – Tajin
    dag 5: Tajin - Veracruz
    dag 6: Veracruz
    dag 7: Veracruz – Catemaco
    dag 8: Laguna Catemaco
    dag 9: Catemaco - La Venta
    dag 10: La Venta – Palenque
    dag 11: Palenque
    dag 12: Palenque – San Cristóbal de las Casas
    dag 13: San Cristóbal de las Casas
    dag 14: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
    dag 15 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
    dag 16: Tehuantepec – Oaxaca
    dag 17: Oaxaca
    dag 18: Oaxaca - Puebla
    dag 19: Terugreis naar Mexico Stad
    dag 20: Vertrek naar A'dam


    Zul je mischien allemaal al hebben geweten, maar noem het toch maar even op:
    Bij Palenque de ruines van Palenque natuurlijk, de watervallen van Agua Azul wat tussen Palenque en San cristobal ligt en de waterval Misol-Ha halverwege Palenque - Agua Azul.
    Tuxtla Gutiérrez: Cañon del Sumidero
    Bij Oaxaca: Monte Alban.

    Verder delen van de routes Mexico Stad - Tajin, Palenque tot aan Oaxaca kunnen erg bochtig zijn en dus langzaam zijn. Autorijden is over het algemeen goed te doen. Kijk alleen even goed uit wanneer je met je auto in Mexico stad mag rijden. En probeer het rijden in het donker te vermijden ivm drempels en gaten in de wegen. Je zal niet de eerste zijn die gelanceerd wordt door een niet aangegeven drempel.
    Thanks voor de tips. Ik zal het eens bekijken. Ik vind dat stukje naar Puebla de eerste rit ook wel wat kort.

    Ik heb een vrij stevige rijstijl. Dus ik zal me in moeten houden of mn meisje moeten laten rijden

    Tajin had ik nog niet bij stil gestaan!
      donderdag 11 februari 2010 @ 19:46:56 #189
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77894565
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 14:53 schreef perro. het volgende:
    ik vond xalapa niet heel bijzonder eigenlijk, wel mooie ligging, dat dan weer wel.
    Nou, wanneer gaan we boeken?
    Resistance is futile.
    pi_77930577
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 19:46 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Nou, wanneer gaan we boeken?
    uhh ongeveer een uurtje geleden.
      vrijdag 12 februari 2010 @ 22:26:54 #191
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77937887
    31 maart - 17 april!

    ¤ 494,- + ¤ 50,- voor reis- en annuleringsverzekering.
    Resistance is futile.
      vrijdag 12 februari 2010 @ 22:37:23 #192
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77938384
    Hoe zit het trouwens met autohuur? Is dat een beetje betaalbaar? Ik wil er in Mexico City eentje huren voor een weekje of zo. Beter hier regelen of daar?
    Resistance is futile.
    pi_78051841
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 22:37 schreef Seven. het volgende:
    Hoe zit het trouwens met autohuur? Is dat een beetje betaalbaar? Ik wil er in Mexico City eentje huren voor een weekje of zo. Beter hier regelen of daar?
    De autohuur valt mee. je kan zelf bij Europcar al online boeken. Kost meestal 20 euro per dag.
      dinsdag 16 februari 2010 @ 22:23:11 #194
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_78078432
    Let wel op de regels in D.F. wanneer je wel en niet mag rijden.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 2 maart 2010 @ 08:20:18 #195
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_78623537
    Mag je met een Nederlands rijbewijs gewoon rondknallen daar?
    Resistance is futile.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 10:03:14 #196
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78625491
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 08:20 schreef Seven. het volgende:
    Mag je met een Nederlands rijbewijs gewoon rondknallen daar?
    Even gegoogeld:
    Een internationaal rijbewijs is niet verplicht, maar wordt wel aangeraden. Prijs: ¤ 15,95 bij de ANWB.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 10:59:40 #197
    23234 zjroentje
    DiFontaine
    pi_78627409
    Geen problemen gehad met een Nederlands rijbewijs afgelopen november. Ergens op de grens van Tabasco en Chiapas door een militaire controle aan de kant gezet, maar die maakten geen enkel probleem van het Nederlands rijbewijs/
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_78628407
    Nederlands rijbewijs kan gewoon gebruikt worden in Mexico. Waar een internationaal rijbewijs dan weer wel handig voor is, is bij corrupte politie. Het komt sporadisch voor dat je moet stoppen omdat je zogenaamd een overtreding hebt begaan, en dan willen ze een groot bedrag, of ze nemen je rijbewijs in en ben je een dag kwijt met allerlei instanties (en boetes) om dat terug te krijgen. In zo'n geval zou je je internationale rijbewijs dan af kunnen geven, dan heb je je "normale" rijbewijs in ieder geval nog en kan je gewoon doorrijden.

    Ikzelf heb er al met al 2,5 jaar gewoond en heb nooit een internationaal rijbewijs gehad trouwens. Nooit dergelijke problemen met corrupte politie gehad en toch redelijk wat rondgereden daar
      donderdag 4 maart 2010 @ 05:29:25 #199
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_78717126
    Woon er nu ook al bijna 2 jaar en nooit problemen gehad, nog niet eens me rijbewijs hoeven te laten zien.
    1 keer bij alcohol controle hoefde ik niet stoppen en 1 keer kwam ik aanrijden en gingen ze de alcohol controle opruimen (om precies 0.00).
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      donderdag 4 maart 2010 @ 12:09:45 #200
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_78725114
    Wie weet er een goede reisorgaisatie waar ik een combinatie reis van 3 weken zelf kan samenstellen.
    Pureto vallarta-cancun-cuba
      donderdag 4 maart 2010 @ 13:09:39 #201
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_78727461
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 12:09 schreef foetre het volgende:
    Wie weet er een goede reisorgaisatie waar ik een combinatie reis van 3 weken zelf kan samenstellen.
    Pureto vallarta-cancun-cuba
    Een goede reis begint bij jezelf.

    Boek een vlucht naar Puerto Vallarta bij lastminute.com of een van de vele andere vliegwebsites. Boek een vlucht van Cancun terug.

    Wil je vliegen of overland in Mexico zelf? (afstand Puerto Vallarta is groooot)

    In Cancun zou je een paar dagentrip naar Cuba kunnen boeken in je hotel/hostel.

    Wat is je standaard?

    De eerste keer Mexico was 13 jaar geleden en nog een onervaren reiziger. Wij hebben toen vanuit Albuquerque (US) een package geboekt. Terugkijkend hadden we dat niet moeten doen. We zaten namelijk in een groot glanzend 5* hotel, waardoor er bijna geen leeftijdsgenoten waren en het was vrij duur. 5* hotels zijn vaak erg saai. Toch een fantastische vakantie gehad!

    Daarna nog eens naar Tijuana (agressief en smerig stadje), Ciudad Juarez (als je geen drugsdealer bent is het prima) en Mexico City (lelijke stad met lelijke mensen) geweest op verschillende reizen. Mexico is heel erg gevarieerd!
    reset
    pi_78728509
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 12:09 schreef foetre het volgende:
    Wie weet er een goede reisorgaisatie waar ik een combinatie reis van 3 weken zelf kan samenstellen.
    Pureto vallarta-cancun-cuba
    Probeer LAS eens, http://www.las.nl/nl/home/

    Hebben wij geboekt voor Mexico en Aruba!
      donderdag 4 maart 2010 @ 13:41:47 #203
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_78728720
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:09 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Een goede reis begint bij jezelf.

    Boek een vlucht naar Puerto Vallarta bij lastminute.com of een van de vele andere vliegwebsites. Boek een vlucht van Cancun terug.

    Wil je vliegen of overland in Mexico zelf? (afstand Puerto Vallarta is groooot)

    In Cancun zou je een paar dagentrip naar Cuba kunnen boeken in je hotel/hostel.

    Wat is je standaard?

    De eerste keer Mexico was 13 jaar geleden en nog een onervaren reiziger. Wij hebben toen vanuit Albuquerque (US) een package geboekt. Terugkijkend hadden we dat niet moeten doen. We zaten namelijk in een groot glanzend 5* hotel, waardoor er bijna geen leeftijdsgenoten waren en het was vrij duur. 5* hotels zijn vaak erg saai. Toch een fantastische vakantie gehad!

    Daarna nog eens naar Tijuana (agressief en smerig stadje), Ciudad Juarez (als je geen drugsdealer bent is het prima) en Mexico City (lelijke stad met lelijke mensen) geweest op verschillende reizen. Mexico is heel erg gevarieerd!
    Ik wilde gaan vliegen want anders ben je 2500km onderweg ,cancun en vallarta als basis gebruiken om daar excursies te gaan doen.
    Maar dus geen hotels van te voren boeken?
      donderdag 4 maart 2010 @ 13:57:32 #204
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_78729349
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:41 schreef foetre het volgende:

    [..]

    Ik wilde gaan vliegen want anders ben je 2500km onderweg ,cancun en vallarta als basis gebruiken om daar excursies te gaan doen.
    Maar dus geen hotels van te voren boeken?
    Oh ja hotels. Je kan op www.hotels.com kijken voor hotels of www.hostelworld.com voor hostels/guesthouses/goedkope hotels.

    Of als je van avontuur houdt ga je plaatselijk op zoek en zoek je uit op locatie en uitzicht oid.

    Nu met het internet is het zo makkelijk je eigen reizen samen te stellen. Dat was voor de late 90s wel anders. Soms is het trouwens wel goedkoper met een package, maar vaak minder flexibel.
    reset
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:14:05 #205
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_78729973
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:57 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Oh ja hotels. Je kan op www.hotels.com kijken voor hotels of www.hostelworld.com voor hostels/guesthouses/goedkope hotels.

    Of als je van avontuur houdt ga je plaatselijk op zoek en zoek je uit op locatie en uitzicht oid.

    Nu met het internet is het zo makkelijk je eigen reizen samen te stellen. Dat was voor de late 90s wel anders. Soms is het trouwens wel goedkoper met een package, maar vaak minder flexibel.
    Boeken is denk wel makkelijk aangezien je ook spring break hebt als je rond maart gaat.

    Welke excursies zou je me zeker aanraden?
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:22:11 #206
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_78730239
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:09 schreef Individual het volgende:
    Mexico City (lelijke stad met lelijke mensen) geweest op verschillende reizen. Mexico is heel erg gevarieerd!
    Daarom moet je ook naar Guadalajara komen, daar zitten de mooie vrouwen.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:32:32 #207
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_78730588
    Puerto Vallarta ben ik nooit geweest, maar in Cancun hebben we Chichen Itza (maya ruines), Tulum (maya ruine + mooi strand) en Xel-Ha (snorkel/tropisch paradijs) georganiseerd gedaan. 13 jaar geleden mocht je de pyramides nog beklimmen in C.Itza.

    Cuba zijn we volledig onvoorbreid heengegaan, dus geen officiele excursies. We hebben daar een hustler bevriend en die heeft ons in ruil voor een mobieltje meegenomen naar het platteland rondom Havana, een Sateria dienst, een typisch Cubaans feestje in de 'sloppenwijken' en meer! Maar ja een hustler is een hustler dus kijk goed uit en laat je niet naaien.
    reset
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:51:58 #208
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78731370
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:09 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Mexico City (lelijke stad met lelijke mensen)
    Het is idd geen Guadalajara, maar zeker geen lelijke stad hoor! En er gebeurt zoveel, je kun er zoveel doen, het is een wereld op zich. Het kloppend hart van Mexico.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 04-03-2010 17:34:32 ]
      donderdag 4 maart 2010 @ 15:08:21 #209
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_78732004
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:51 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Het is idd geen Guadalajara, maar zeker geen lelijke stad hoor! En er gebeurd zoveel, je kun er zoveel doen, het is een wereld op zich. Het kloppend hart van Mexico.


    Interessant ja, mooi nee. Er zijn wel wat mooie gebouwen, maar over het algemeen verdient het geen schoonheidsprijs.
    reset
      donderdag 4 maart 2010 @ 17:35:54 #210
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78738391
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 15:08 schreef Individual het volgende:

    [..]



    Interessant ja, mooi nee. Er zijn wel wat mooie gebouwen, maar over het algemeen verdient het geen schoonheidsprijs.
    Ja, daar ben ik het wel mee eens. Toch zou ik er zo gaan wonen voor een paar jaar!
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:43:05 #211
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_78763033
    Vakantie idee Puerto vallarta-cancun-cuba gaat toch maar op de schop.
    Kunnen we over een paar jaar naar de andere kant van Mexico.

    Waarschijnlijk word het dit schema met daarna 10 dagen playa del carmen

    DAG 1 ) AMSTERDAM- CANCUN
    Aankomst op de luchthaven van Cancun en transfer naar het hotel. Hotel Imperial las Perlas is een gezellig familiehotel met 118 netjes ingerichte kamers. Alle kamers beschikken over een Tv, radio, kluisjes, telefoon en airco. Het hotel heeft een groot zwembad en ligt direct aan het strand. ( incl. ontbijt )

    DAG 2 ) CANCUN- CHICHEN ITZA- MERIDA
    Van de Caribische kust dwars door Yucatan naar Merida, een prachtige koloniale stad aan de Golf van Mexico. Halverwege ligt Chitchen Itza, één van de grootste en bekendste opgravingen uit het Maya tijdperk. Uitstappen en ontdekken dus!
    Aan het einde van de dag aankomst in Merida en overnachting in hotel.

    DAG 3 ) MERIDA- CAMPECHE
    ‘s Ochtends de stad Merida verkennen, breng een bezoek aan de vele kerken en pleinen. Vergeet niet een hangmat te kopen, volgens de Mexicanen komen de beste uit Merida.
    S middags door naar Campeche. Campeche stond vroeger bekend als een piratenstad waar zeerovers aan land kwamen na hun avondeten op zee. Overnachting in hotel

    DAG 4 ) CAMPECHE- PALENQUE
    Langs de Golf van Mexico door rietvelden en bananenplantages naar Palenque. Er is een mooie kustweg of een snellere weg door de binnenlanden. S middags een bezoek aan de waterval van Misol-Ha, maar houd het kort want ongeveer 20km verder ligt een veel spectaculairder water op jullie te wachten. De verkoelende watervallen van Agua Azul zal jullie zeker bevallen. Het is dan ook een paradijselijke plek om je handdoek op het gras neer te leggen en te genieten van de zon! Een frisse duik in het heerlijke water is ook geen slecht idee. Overnachting in hotel

    DAG 5 ) PALENQUE
    Er staat een bezoek aan de ruines van Palenque op het programma. Het bijzondere van deze ruines is dat ze midden in de jungle liggen. Voor veel toeristen zijn dit dan ook de mooiste ruines van Mexico uit het Maya tijdperk. Al lopend door de oude binnenstad kun je soms brulapen horen brullen en vliegen papagaaien en tucans boven je hoofd. Overnachting in hotel.

    DAG 6 ) PALENQUE- CHICANNA
    De rit dwars door Yucatan is indrukwekkend en voert langs de weinig bekende, maar schitterende opgravingen’ Becon, Xpuijl, Rio Beck en Kohnlich naar Chicanna. Vertrek wel vroeg want het is een lange rit! Overnachting in een Eco- hotel.

    DAG 7 ) CHICANNA- TULUM- PLAYA DEL CARMEN
    Langs Chetumal en het meer van Bacalar vol met flamingo’s en watervogels terug naar de Caribische kust. Hier ligt Tulum, een bijzondere Maya ruïne op een uitstekende rots aan zee. Aan het einde van de middag door naar Playa del Carmen voor een laatste overnachting. Overnachting in hotel.

    DAG 8 ) PLAYA DEL CARMEN
    pi_78773081
    Ah, rondje Yucatan met strandverlenging in Playa! Leuk, het begint bij mij ook wel weer erg te kriebelen. Nog een paar maandjes wachten en dan ga ik ook weer naar mijn favo land!

    Heb je de text van Riksja gehaald? Trouwens, dag 6 is een erg vermoeiende dag en monotoon, maar er is geen andere weg om van Palenque in Tulum te komen, je móet langs Chicanná (tenzij je de weg terug weer neemt over Campeche, maar dan ben je langer onderweg en zie je bovendien plaatsen die je al gezien hebt. Neem genoeg eten mee voor onderweg en rij met een zo vol mogelijke tank, want je rijdt úúúren door niemandsland. De sites die je onderweg kan bezoeken (Chicanna, Xpuhil en nog wat andere kleine) zijn overigens wel absoluut de moeite waard te bezoeken, als je geïnteresseerd bent in diverse stadia van Maya-architectuur.

    En op dag 2, als je van Cancun via Chichen naar Mérida gaat, is het erg de moeite waard om even te stoppen bij cenote Xkeken, een kilometer of 5 na Valladolid. Een pachtig bewaarde cenote die bij de lokale bevolking erg populair is, en waar ook in gezwommen kan worden.

    En als je niet naar een cenote wil, kan ik je het stadje Izamal aanraden, de gele stad (het hele centrum is okergeel geverfd en doet enigszins koloniaal aan). Dit is één van mijn favoriete steden op het schiereiland, naast Mérida, Campeche en Playa / Cancún.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 17:34:47 #213
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78781791
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:43 schreef foetre het volgende:
    Vakantie idee Puerto vallarta-cancun-cuba gaat toch maar op de schop.
    Kunnen we over een paar jaar naar de andere kant van Mexico.
    Jammer...
    Omgeving Puerto Vallarta en omgeving Cancun laat juist de tegenstellingen goed zien.
    Al is ieder bezoek aan Mexico de moeite waard hoor.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 18:33:00 #214
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_78784082
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 17:34 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Jammer...
    Omgeving Puerto Vallarta en omgeving Cancun laat juist de tegenstellingen goed zien.
    Al is ieder bezoek aan Mexico de moeite waard hoor.
    Zeker jammer
    We willen er wel graag heen (walvis spotten en jeepsafari).We moeten even kijken of het allemaal wel lukt binnen 3 weken als we die tour en weekje playa del carmen ook al doen.

    Het is trouwens wel kut dat er geen directe vlucht op Vallarta is
      zondag 7 maart 2010 @ 06:18:46 #215
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_78838691
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:09 schreef Individual het volgende:
    Ciudad Juarez (als je geen drugsdealer bent is het prima)
    Zover ik van een jongen uit Ciudad Juarez heb vernomen, is het voor niemand veilig daar, hij durft niet eens te gaan stappen. En ook is een vriend van hem geliquideerd, omdat hij niet snel genoeg aan de kant ging voor een andere auto.

    En aan de andere kant denk ik dat een "guero" wel wat losgeld waard is...
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_78838765
    Ciudad Juarez is toch waar al die vrouwen vermoord worden steeds? Ik zou daar ook niet snel naartoe gaan.
    pi_78838766
    Oh trouwens, hoe zit het met geld? Van tevoren dollars halen of zijn er genoeg pinautomaten?
      zondag 7 maart 2010 @ 14:28:32 #218
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_78847010
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 06:18 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Zover ik van een jongen uit Ciudad Juarez heb vernomen, is het voor niemand veilig daar, hij durft niet eens te gaan stappen. En ook is een vriend van hem geliquideerd, omdat hij niet snel genoeg aan de kant ging voor een andere auto.

    En aan de andere kant denk ik dat een "guero" wel wat losgeld waard is...
    Wij zijn gegaan met een vriend die er vandaan komt en we zijn dus op familiebezoek geweest. In het centrum is een grote overdekte markt waar je allerlei gedroogde beesten of delen van beesten kon kopen om van je aids/kanker/herpes/etc af te komen tenmidden van nog meer bizarre koopwaar. Ik werd nog aangesproken door een politieagent die het niet pluis vond dat er een guero over de markt liep.

    Weet niet of er wel zo heel veel ontvoeringen zijn voor losgeld. De drugshandel is waarvoor er zoveel doden vallen. Dat van de massaal verdwijnende vrouwen is volgens mij het grootste deel over. Volgens mij is er zelfs een film over met J.Lo (gefilmt in Albuquerque).
    reset
    pi_78882347
    Ik weet nog een tip, al weet ik niet of die al gegeven is :

    Ik heb vorig jaar met de auto doorheen Yucatan, Tabasco en Chiapas gereisd.

    Een absolute en nog ietwat onbekende aanrader is Calakmul.

    Prachtige, gigantische tempels omgeven door oerwoud met de bijhorende fauna (brulapen zie je bijna altijd).

    Je moet er wel iets voor hebben
    Op een zeer vroeg uur opstaan(04u) en dan een lange rit op een een baantje (plaats voor één auto) van 60km dwars door het oerwoud waar je zo'n 30km/u kan rijden want er springt vanalles op baan qua loopvogels etc etc. .

    De tempels kunnen beklommen worden en ze zijn hoog, zeer hoog. Eens boven voel je je op het dak van de wereld staan want zo ver je kan zien, is er niks anders dan het prachtige Biosfera de Calakmul.
      maandag 8 maart 2010 @ 14:08:33 #220
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_78888156
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 14:28 schreef Individual het volgende:
    Weet niet of er wel zo heel veel ontvoeringen zijn voor losgeld. De drugshandel is waarvoor er zoveel doden vallen. Dat van de massaal verdwijnende vrouwen is volgens mij het grootste deel over. Volgens mij is er zelfs een film over met J.Lo (gefilmt in Albuquerque).
    Bordertown is de film, toffe film trouwens.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      maandag 8 maart 2010 @ 14:47:04 #221
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78889787
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 14:08 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Bordertown is de film, toffe film trouwens.
    Yep, veel beter dan de 5.9 op IMDB doet vermoeden.

    Ik heb hem in Mexico gezien, op dezelfde avond als Man on Fire. Zorgde toch voor een licht vertekend beeld van Mexico toen ik de volgende dag de straat weer opliep...
      maandag 8 maart 2010 @ 14:50:44 #222
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_78889939
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 14:08 schreef Quacker het volgende:

    [..]

    Bordertown is de film, toffe film trouwens.
    Ah ja die ja. Ik ben al jaren van plan om die film te zien. Ook om te zien of ik stukjes Albuquerque kan herkennen.

    Er zijn trouwens ook erg veel Amerikanen die van El Paso naar Juarez gaan om goedkoop een bril te kopen of naar de tandarts/doctor te gaan. Buitengewoon veel opticiens, klinieken en tandartsen in Juarez.

    Over minder dan 2 maanden ben ik weer dichtbij Mexico (Panama -> Guatemala)
    reset
      maandag 8 maart 2010 @ 14:57:06 #223
    294500 Bobixico
    ondertietes
    pi_78890184
    ik ga binnekort ook na mexico , alleen wel jammer als het weer niet meezit
    had ik toch weer gelijk!
    pi_78890368
    Hallo,
    Wij willen van Cancun richting San cristobal en dan door naar Guatamala (pacaya) en weer terug richting playa del carmen.
    Het eerste deel tot aan Guatamala willen we graag met een huurauto doen.We denken met de auto wat tijdwinst te behalen en een stukje flexibeler te zijn. Weet iemand bij welke maatschappij dit het voordeligst geregeld kan worden? Of kunnen we dit toch het beste met de bus doen?
    Grtz
      maandag 8 maart 2010 @ 15:09:56 #225
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78890680
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 14:57 schreef Bobixico het volgende:
    ik ga binnekort ook na mexico , alleen wel jammer als het weer niet meezit
    Hoe weet je dat nu al? Het weer is nú volgens mij prima in Mexico. Van 20 graden in het noorden tot ruim 30 in het zuiden, bijna overal droog.
    pi_78894427
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 15:01 schreef jmoos het volgende:
    Hallo,
    Wij willen van Cancun richting San cristobal en dan door naar Guatamala (pacaya) en weer terug richting playa del carmen.
    Het eerste deel tot aan Guatamala willen we graag met een huurauto doen.We denken met de auto wat tijdwinst te behalen en een stukje flexibeler te zijn. Weet iemand bij welke maatschappij dit het voordeligst geregeld kan worden? Of kunnen we dit toch het beste met de bus doen?
    Grtz
    Huurauto's kan je overal een beetje voor dezelfde prijs huren. Ikzelf huurde altijd via Europcar, maar ook Hertz en Avis zijn prima en prijstechnisch zowat hetzelfde. Zorg er wel voor dat bij het ophalen je alle krasjes op de auto fotografeert, want ze kunnen hier erg moeilijk over doen bij het inleveren, wat dat betreft proberen ze er altijd zoveel mogelijk geld uit te slepen. Ook de drop off kosten in San Cristobal zijn behoorlijk hoog, vergeet niet dat die auto ook weer terug moet naar Cancun, en dat is 20 uur rijden vanaf San Cristobal de las Casas.

    Met een auto heb je inderdaad meer vrijheid, maar de bussen zijn zéér goed zoniet uitstekend geregeld, daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren. Tussen alle plaatsen gaan er meerdere bussen per dag en ze vertrekken allemaal op tijd. Je hebt een zitplaatsreservering bij het kopen van je kaartje, er zit airco in de bussen, evenals een toilet en TV waar ze films afspelen. Vergelijkbaar met touringcars hier. Mocht je toch voor busreizen kiezen, neem dan in ieder geval een dikke trui mee, want de airco staat vaak op standje vrieskist afhankelijk van de chauffeur.
      maandag 8 maart 2010 @ 17:11:44 #227
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78896292
    De bussen in Mexico zijn inderdaad van een absurd hoog niveau. Treincomfort met (buisiness-class) vliegtuigservice.



    Oh, deze maatschappij (ETN) is wel een beetje meer dan je als toerist nodig hebt hoor. Je bevindt je dan voornamelijk tussen zakenlui die met hun laptop zitten te klooien. Maar Primera in het westen en ADO in het oosten zijn ook best OK!
      maandag 8 maart 2010 @ 18:52:43 #228
    294500 Bobixico
    ondertietes
    pi_78900657
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 15:09 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Hoe weet je dat nu al? Het weer is nú volgens mij prima in Mexico. Van 20 graden in het noorden tot ruim 30 in het zuiden, bijna overal droog.

    nou kijk dat is in ierdergeval een gerust stelling!
    had ik toch weer gelijk!
    pi_78914195
    Bedankt voor jullie reacties.
    Is er in juli augustus voldoende plaats in de bussen?
      dinsdag 9 maart 2010 @ 15:43:36 #230
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_78932625
    Vraagje! Wat zijn goede binnenlandse maatschappijen? Ik moet op 31 maart nog van Mexico Stad naar Veracruz vliegen, van tevoren boeken of nu vast doen?
    Resistance is futile.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 17:56:59 #231
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_78938324
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 15:43 schreef Seven. het volgende:
    Vraagje! Wat zijn goede binnenlandse maatschappijen? Ik moet op 31 maart nog van Mexico Stad naar Veracruz vliegen, van tevoren boeken of nu vast doen?
    Zou ik maar zo snel mogelijk doen, dat is al over drie weken.

    Volgens Skyscanner: ¤ 62,95 met Mexicana (in een Fokker 100)
    pi_78957764
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 13:09 schreef Individual het volgende:

    [..]


    Daarna nog eens naar Tijuana (agressief en smerig stadje), Ciudad Juarez (als je geen drugsdealer bent is het prima) en Mexico City (lelijke stad met lelijke mensen) geweest op verschillende reizen. Mexico is heel erg gevarieerd!
    Cd Juarez is op dit moment ook echt niet aan te raden als je geen drugsdealer bent. Gebeurt nu echt teveel rotzooi daar. Heb er familie en deze is noodgedwongen maar in El Paso in de VS moeten gaan wonen voor de veiligheid. Hij werkt nog wel in Cd Juarez. Tuurlijk meeste doden zijn drugsdealers, maar er worden ook zeer regelmatig overvallen op normale burgers gepleegd daar sinds 1 a 2 jaar. Rest van Mexico echter geen probleem als je geen drugsdealer bent inderdaad. Mexico stad is wel leuke stad vond ik trouwens, net wat je smaak is.

    [ Bericht 0% gewijzigd door ednet94 op 10-03-2010 04:29:05 ]
    pi_78957770
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 06:53 schreef DirtyLittlePrincess het volgende:
    Oh trouwens, hoe zit het met geld? Van tevoren dollars halen of zijn er genoeg pinautomaten?
    Pinnen, goedkoopst en gemakkelijkst, genoeg automaten in Mexico. Anders wordt het 2 keer wisselkosten betalen (euro-dollar-peso).
    pi_78957794
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 15:43 schreef Seven. het volgende:
    Vraagje! Wat zijn goede binnenlandse maatschappijen? Ik moet op 31 maart nog van Mexico Stad naar Veracruz vliegen, van tevoren boeken of nu vast doen?
    Zo snel mogelijk boeken, Dan is het namelijk het Semana Santa, en Mexico Stad loopt dan leeg naar de stranden. Dus vluchten gaan vol zitten. Is wel uitstekende week dan weer om Mexico Stad te bezoeken.
    pi_78957831
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 15:09 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Hoe weet je dat nu al? Het weer is nú volgens mij prima in Mexico. Van 20 graden in het noorden tot ruim 30 in het zuiden, bijna overal droog.
    Jup is heerlijk weer nu, rond de 30 graden in Guadalajara met zonnetje. Op naar de hete maanden april en mei met 36 graden.
      woensdag 10 maart 2010 @ 23:37:22 #236
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_78997004
    Even offtopic: iemand bekend met de Bahamas? Wat zijn de vliegvelden daar? Dan kan ik checken of ik er vanuit Veracruz rechtstreeks naartoe kan vliegen.
    Resistance is futile.
      donderdag 11 maart 2010 @ 00:05:58 #237
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_78997766
    OK, dikke 700 eurootjes dus. Laat maar. Ik ga wel een dag of 2 naar Yucatan. En waar oh waar vind ik dan de parelwitte stranden?

    [ Bericht 53% gewijzigd door Seven. op 11-03-2010 00:11:03 ]
    Resistance is futile.
      donderdag 11 maart 2010 @ 04:49:21 #238
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_79001209
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 04:53 schreef ednet94 het volgende:

    [..]

    Jup is heerlijk weer nu, rond de 30 graden in Guadalajara met zonnetje. Op naar de hete maanden april en mei met 36 graden.
    Jah lekker nu, alleen in de morgen als ik naar me werk ga niet (7.30).
    En de eerste helft van mei ben ik in NL, zal wel sauna zijn als we terug komen.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      maandag 29 maart 2010 @ 13:14:06 #239
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79703649


    Nog 2 nachtjes slapen!
    Resistance is futile.
    pi_79705077
    Veel plezier Seven! Helaas moet ik nog ruim 2 maanden wachten
      maandag 29 maart 2010 @ 16:32:32 #241
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_79711210
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 13:56 schreef Vogue het volgende:
    Veel plezier Seven! Helaas moet ik nog ruim 2 maanden wachten
    Arme Vogue

    En suc6 en veel plezier Seven.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:45:24 #242
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79761781
    Ik moet nog online inchecken en mijn blondering uitspoelen. Nachtje slapen, lekker met de thalys naar Schiphol en dan:

    2.46 overstap in Washington, is dat voldoende? Op de terugweg heb ik maar 2 uur .
    Resistance is futile.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 21:02:45 #243
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_79762798
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 20:45 schreef Seven. het volgende:
    Ik moet nog online inchecken en mijn blondering uitspoelen. Nachtje slapen, lekker met de thalys naar Schiphol en dan:

    2.46 overstap in Washington, is dat voldoende? Op de terugweg heb ik maar 2 uur .
    2 uur is wel voldoende mits je vliegtuig geen vertraging heeft. Hoewel de beveiliging op Washington wel extreem streng is.

    Voor vakantie naar Mexico of ga je er wonen?
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zaterdag 3 april 2010 @ 09:59:02 #244
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79894984
    Vakantie!

    Beide overstappen zijn perfect gegaan, Veracruz is een geweldige stad. Gisteren de hele dag op playa St. Ana gehangen, is gewoon één groot terras. Iedereen zit in stoelen en aan tafel te zuipen en tegen de tijd dat de zon ondergaat is iedereen halfzat en dan wordt er gedanst en noem maar op. Verder al tof jurkje gescoord, maar ik ga er nog een paar kopen. Eten hier is trouwens ook .

    En met mijn superkorte blonde haar ben ik een soort van lokale attractie, eergisteren werd ik aangeraakt door een meisje.
    Resistance is futile.
    pi_79934812
    Ik heb een iets inhoudelijkere vraag voor mensen die echt wat van Mexico afweten (of echt goed Spaans kunnen):
    Voor mijn paper ben ik op zoek naar de cijfers van hoeveel % van de producten uit nieuwe (of verbeterde) producten zijn, voor innovatie dus. Ik zag in een rapport al dit staan: distribución de ingresos por ventas en empresas innovadoras, maar dat was voor 2004 en 2005. Ik wil het voor 2006 hebben, maar dat zie ik nergens staan. Waar zou ik dat kunnen vinden?
    Bedankt alvast als iemand het weet, je kan me echt heel erg helpen
    pi_79959904
    Tip voor iedereen: in plaats van Cancun lekker naar Tulum gaan! Cancun is een inhoudsloze gringo-stad met als enig positief puntje het vliegtuig naar Cuba ! Tulum is mooi, en bezoek de ruine daar in de ochtend, dan tref je een leeg strand aan. Wow!
    pi_79967968
    Na een aantal weken geleden terug te zijn gekeerd uit Mexico maak ik even de balans op.

    In vergelijking met 4 jaar geleden is Playa Del Carmen toch wel veel veranderd (lees: minder romantisch). 4 jaar geleden ging er bij de transfer een halfvolle bus van het vliegveld naar het stadje nu 3 (volle) bussen... In Playa had je toen een handvol disco's, nu een hele straat...De blue parrot was er nog wel, maar voor 3/4 leeg. De prijzen in het stadje zijn gestegen en het is een commerciele stek geworden. Op het strand hoor je de country muziek uit de strandtenten schallen...Ik heb het gevoel dat Playa over een jaar of 10 een tweede Cancun is. Kortom, de sfeer is een stuk minder 'echt'. Het resort was een tegenvaller. Veels te drukke en luidruchtige Italianen en Fransen. Iberostar Tucan was rustiger en had meer sfeer. De uitstapjes naar Akumal en Tulum waren wel leuk. Akumal is een schildpadden duik strand waar je de authentieke sfeer nog voelt. Tulum was ook enorm toeristisch, maar daar doe je niks tegen. Ik zou de volgende keer graag naar iets gaan waar het toerisme nog niet zoveel invloed heeft.
      maandag 5 april 2010 @ 15:55:46 #248
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79969351
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 10:11 schreef runaway het volgende:
    Tip voor iedereen: in plaats van Cancun lekker naar Tulum gaan! Cancun is een inhoudsloze gringo-stad met als enig positief puntje het vliegtuig naar Cuba ! Tulum is mooi, en bezoek de ruine daar in de ochtend, dan tref je een leeg strand aan. Wow!
    Dat vliegtuig naar Cuba spreekt mij anders best wel aan . Maar als ik NIET naar Cuba ga, dan wordt het Chitzén Itzá en Tulum inderdaad.
    Resistance is futile.
      maandag 5 april 2010 @ 16:07:01 #249
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79969646
    En wat fotootjes voor de liefhebbers:


    Rivier in de buurt van Xalapa waar veel geraft wordt. Alleen Mexicaanse toeristen, ik was de enige blanke daar. Ik was tevens de enige die het waagde om door die stromingen te ploegen, Mexicanen (en mijn vrienden) zijn bangeriken.


    Die rivier liep dus door een heel diep dal.


    Deze foto vond ik ook mooi, net alsof je in de achtertuin van een paleis staat of zo.


    Hangbrug over de rivier.


    Nog een stukje van het dal.


    Het straatbeeld van Veracruz. Nou ja, mijn straat dan.


    Ik op mijn Jesus nikes


    Welkom in ons nederige stulpje. Ga maar op die boomstronk zitten of zo. . Maar wel mooie plaatjes zo.

    Zo, da was het even.
    Resistance is futile.
    pi_79970079
    Prachtige foto's Seven!
    pi_79976390
    Jeuj! Ziet er goed uit Seven! Ik ben begin juni een paar dagen in Veracruz voor een congres voordat ik doorvlieg naar Cancun / PdC om mijn vrienden op te zoeken. Denk dat ik eerst nog een dag of 2 naar Xalapa ga, jouw foto's nodigen absoluut uit om eea te bezichtigen daarzo

    Jeanne d'Acr, Playa del Carmen is niet meer herkenbaar, ik was er voor het eerst in 2003 en voor het laatst in 2009. Jammer he dat het zo commercieel is geworden... Persoonlijk vind ik het er nog wel leuk, omdat ik er gewoond heb en er veel mensen ken, maar voor het authentieke Mexico moet je er niet meer zijn. Mocht je nog een keer naar Mexico gaan dan kan ik je van harte Puerto Escondido aanbevelen aan de Pacific kant. OK, de zee is er niet zo blauw, maar wat een fantastische laid-back sfeer hing daar, wat een vriendelijke mensen, wat een leuk plaatsje... Het heeft wat weg van het Playa 10 jaar geleden.
      dinsdag 6 april 2010 @ 01:50:02 #252
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79991960
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 19:29 schreef Vogue het volgende:
    Jeuj! Ziet er goed uit Seven! Ik ben begin juni een paar dagen in Veracruz voor een congres voordat ik doorvlieg naar Cancun / PdC om mijn vrienden op te zoeken. Denk dat ik eerst nog een dag of 2 naar Xalapa ga, jouw foto's nodigen absoluut uit om eea te bezichtigen daarzo

    Jeanne d'Acr, Playa del Carmen is niet meer herkenbaar, ik was er voor het eerst in 2003 en voor het laatst in 2009. Jammer he dat het zo commercieel is geworden... Persoonlijk vind ik het er nog wel leuk, omdat ik er gewoond heb en er veel mensen ken, maar voor het authentieke Mexico moet je er niet meer zijn. Mocht je nog een keer naar Mexico gaan dan kan ik je van harte Puerto Escondido aanbevelen aan de Pacific kant. OK, de zee is er niet zo blauw, maar wat een fantastische laid-back sfeer hing daar, wat een vriendelijke mensen, wat een leuk plaatsje... Het heeft wat weg van het Playa 10 jaar geleden.
    Jalcomulco is your place to be, half uurtje, 45 minuten van Xalapa. Prima restaurantje daar ook, ga vooral voor de gepaneerde vis met knoflook . Ondertussen kun je genieten van die drie bergen, die foto heb ik daar genomen. Restaurantje staat aan de rand van een afgrond, 6 meter lager stroomt de rivier. Er komen daar in feite 2 rivieren samen trouwens.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Seven. op 06-04-2010 01:58:29 ]
    Resistance is futile.
      dinsdag 6 april 2010 @ 01:56:28 #253
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_79992061
    Het was trouwens redelijk druk, tegen de tijd dat jij gaat zul je het rijk voor jezelf hebben Vogue!




    Boerderijtje onderweg naar het rivierdal
    Resistance is futile.
      dinsdag 6 april 2010 @ 02:58:20 #254
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_79992549
    Mooie foto's Seven! Goed bezig en geniet er nog van.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
      dinsdag 6 april 2010 @ 17:51:18 #255
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80011878
    Aight. Donderdagnacht met de bus naar Tulum. Vrijdag chillen in Tulum op het strand, zaterdagochtend Chitzén Itzá, zaterdagmiddag Merida. Zijn er aanraders in Merida? Kun je in de buurt van Chitzén overnachten? Ik zoek ondertussen even op internet.

    Edit: hostel gevonden bij de archeologische zone, is dit in de buurt van Chitzén? Vast wel . Whehehe, 9 euro per nacht.
    Resistance is futile.
      dinsdag 6 april 2010 @ 18:19:35 #256
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_80012961
    Mag je trouwens nog op de grote pyramide van Chichen Itza? Ik hoorde ergens dat het niet meer mocht..
    reset
    pi_80013957
    Toen ik er vorig jaar was mocht je er niet op.

    @Seven. Merida is sowieso een erg leuke stad om wat rond te lopen. Met name op zondag als er markt is. Verder zijn de ruines van Uxmal eigenlijk veel leuker dan Chitchen Itza (want weinig toeristen, even indrukwekkende gebouwen en enorm veel leguanen en vogels).

    Als je voldoende tijd hebt is Valladolid ook een leuke stad om een dagje te verblijven en op de fiets de omgeving te verkennen (cenotes).
      dinsdag 6 april 2010 @ 21:38:22 #258
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80021058
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 18:47 schreef JedaiNait het volgende:
    Toen ik er vorig jaar was mocht je er niet op.

    @Seven. Merida is sowieso een erg leuke stad om wat rond te lopen. Met name op zondag als er markt is. Verder zijn de ruines van Uxmal eigenlijk veel leuker dan Chitchen Itza (want weinig toeristen, even indrukwekkende gebouwen en enorm veel leguanen en vogels).

    Als je voldoende tijd hebt is Valladolid ook een leuke stad om een dagje te verblijven en op de fiets de omgeving te verkennen (cenotes).
    Ja, maar het is geen wereldwonder. Sowieso kom ik hier nog terug en ik ga volgende week nog naar Tajin, waar ook alleen Mexicaanse (en dus veel minder) toeristen komen. Vriend van me was op de ambassade omdat zijn paspoort verdwenen is. Zeiden ze dat er elke dag van het jaar in Yucatán alleen al 2000 tot 6000 Nederlanders zitten. Ghe, dan vraag ik me af hoeveel Amerikanen daar wel niet zijn.

    Zodirect even jointjes roken op de pier en vanavond een dikke barbecue met een paar vrienden uit de buurt.
    Resistance is futile.
    pi_80022388
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 18:19 schreef Individual het volgende:
    Mag je trouwens nog op de grote pyramide van Chichen Itza? Ik hoorde ergens dat het niet meer mocht..
    Deze mag je inderdaad niet meer op:

      dinsdag 6 april 2010 @ 22:19:51 #260
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80023153
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:05 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Deze mag je inderdaad niet meer op:

    [ afbeelding ]
    Mooie foto, zelf gemaakt?
    Resistance is futile.
    pi_80023650
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:19 schreef Seven. het volgende:
    Mooie foto, zelf gemaakt?
    Ja, in september 2008, toen het er erg rustig was. Op de enorme hoeveelheid souvenirverkopers na dan.

    >>>hier<<< staat de rest.
      dinsdag 6 april 2010 @ 22:42:56 #262
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80024216
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:30 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja, in september 2008, toen het er erg rustig was. Op de enorme hoeveelheid souvenirverkopers na dan.

    >>>hier<<< staat de rest.
    Resistance is futile.
    pi_80024605
    Ow, en nog meer redenen nodig om na een nachtje tussen de toeristen en onzinverkopers in Merida zo snel mogelijk naar Campeche te gaan na het zien van deze foto?



    pi_80024775
    En veel plezier verder
      dinsdag 6 april 2010 @ 22:59:59 #265
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80025033
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:51 schreef DutchTrain het volgende:
    Ow, en nog meer redenen nodig om na een nachtje tussen de toeristen en onzinverkopers in Merida zo snel mogelijk naar Campeche te gaan na het zien van deze foto?

    [ afbeelding ]

    OMG die is inderdaad supermooi, _!! Is dat hele dorp zo?

    Ik bedenk me eigenlijk net, het lijkt me tof om samen met andere mensen een dag door te brengen. Ik kom met een maat van me, maar hij ziet het denk ik ook wel zitten om andere mensen te ontmoeten. Tips? Het hostel lijkt me de beste optie dan, dat betekent dat we na die dag in Tulum wel beetje bijtijds richting het hostel bij Chitzén moeten gaan om contacten te leggen.
    Resistance is futile.
      dinsdag 6 april 2010 @ 23:05:36 #266
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_80025317
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:05 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Deze mag je inderdaad niet meer op:

    [ afbeelding ]
    Ik heb hem nog beklommen in 97

    Toen was Cancun ook al een glanzende Amerikaanse enclave trouwens.
    reset
      dinsdag 6 april 2010 @ 23:07:24 #267
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_80025387
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:59 schreef Seven. het volgende:

    Het hostel lijkt me de beste optie dan, dat betekent dat we na die dag in Tulum wel beetje bijtijds richting het hostel bij Chitzén moeten gaan om contacten te leggen.
    Als je een beetje een goede hostel hebt, heb je binnen een avond een hele vriendengroep.
    reset
    pi_80026030
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:59 schreef Seven. het volgende:
    OMG die is inderdaad supermooi, _!! Is dat hele dorp zo?
    Ja, het is niet heel erg groot, maar wel heerlijk rustig.
    quote:
    Ik bedenk me eigenlijk net, het lijkt me tof om samen met andere mensen een dag door te brengen. Ik kom met een maat van me, maar hij ziet het denk ik ook wel zitten om andere mensen te ontmoeten. Tips? Het hostel lijkt me de beste optie dan, dat betekent dat we na die dag in Tulum wel beetje bijtijds richting het hostel bij Chitzén moeten gaan om contacten te leggen.
    Tulum moet je echt 's ochtends zien als het nog rustig is. Daarna kun je door naar Playa del Carmen, of meteen door naar Valladolid om daar te overnachten voordat je naar Chichen gaat.
    pi_80041897
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 19:29 schreef Vogue het volgende:
    Jeuj! Ziet er goed uit Seven! Ik ben begin juni een paar dagen in Veracruz voor een congres voordat ik doorvlieg naar Cancun / PdC om mijn vrienden op te zoeken. Denk dat ik eerst nog een dag of 2 naar Xalapa ga, jouw foto's nodigen absoluut uit om eea te bezichtigen daarzo

    Jeanne d'Acr, Playa del Carmen is niet meer herkenbaar, ik was er voor het eerst in 2003 en voor het laatst in 2009. Jammer he dat het zo commercieel is geworden... Persoonlijk vind ik het er nog wel leuk, omdat ik er gewoond heb en er veel mensen ken, maar voor het authentieke Mexico moet je er niet meer zijn. Mocht je nog een keer naar Mexico gaan dan kan ik je van harte Puerto Escondido aanbevelen aan de Pacific kant. OK, de zee is er niet zo blauw, maar wat een fantastische laid-back sfeer hing daar, wat een vriendelijke mensen, wat een leuk plaatsje... Het heeft wat weg van het Playa 10 jaar geleden.
    Bedankt voor de tip Vogue. Puerto Escondido is mij niet bekend (dat zegt op zich al genoeg ). Het is zonde van Playa maar je doet er zo weinig aan, ik ga er ook niet meer naar toe want de sfeer van vroeger komt niet meer terug. Ik kwam in Akumal een backpacker tegen die vertelde dat ze Playa had gezien en meteen weer was vertrokken om dezelfde redenen . Puerto Escondido heb ik gegoogled en neem ik zeker mee in mijn overwegingen. Sfeer is belangrijker dan een turquoise zee. Welke gevoelens heb je trouwens bij Cabo San Lucas aan de andere kant? Ik hoorde daar via via over. Is dat een soort tweede Playa aan het worden of zit het nog in de ontdekkingsfase? Als je er iets over weet hoor ik het graag!
      woensdag 7 april 2010 @ 14:29:15 #270
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80043095
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 13:54 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de tip Vogue. Puerto Escondido is mij niet bekend (dat zegt op zich al genoeg ).
    Het is goed verborgen he
    pi_80045007
    Cabo San Lucas is voor de wat rijkere, oudere, vaak Amerikaanse toerist. Het is geen goedkope plaats, maar wel erg mooi, en totáál niet te vergelijken met Yucatan. Wat wel weer leuk is is dat je er in het seizoen in het wild met walvishaaien kan zwemmen, net als bij Holbox.

    Puerto Escondido is al best een redelijk plaatsje, maar vanwege de ligging (moeilijk bereikbaar, er is een vliegveld maar er vliegen slechts 2 vluchten per week op, en met de bus is het vrij ver vanuit Mexico City / Acapulco) is het heel Mexicaans en gemoedelijk gebleven. Er zijn kleine hotelletjes, leuke strandtentjes, leuke restaurants, en het toerisme is een mix van nationaal en internationaal, zowel Amerikaans als Europees, maar geen " Cancun" volk zeg maar. Alles gaat in goede harmonie, alleen ben ik bang dat als dit plaatsje bekend wordt bij het grote publiek, het een 2e Playa gaat worden over een jaar of 10.
      woensdag 7 april 2010 @ 16:40:19 #272
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80048053
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 15:24 schreef Vogue het volgende:
    Cabo San Lucas is voor de wat rijkere, oudere, vaak Amerikaanse toerist. Het is geen goedkope plaats, maar wel erg mooi, en totáál niet te vergelijken met Yucatan. Wat wel weer leuk is is dat je er in het seizoen in het wild met walvishaaien kan zwemmen, net als bij Holbox.

    Puerto Escondido is al best een redelijk plaatsje, maar vanwege de ligging (moeilijk bereikbaar, er is een vliegveld maar er vliegen slechts 2 vluchten per week op, en met de bus is het vrij ver vanuit Mexico City / Acapulco) is het heel Mexicaans en gemoedelijk gebleven. Er zijn kleine hotelletjes, leuke strandtentjes, leuke restaurants, en het toerisme is een mix van nationaal en internationaal, zowel Amerikaans als Europees, maar geen " Cancun" volk zeg maar. Alles gaat in goede harmonie, alleen ben ik bang dat als dit plaatsje bekend wordt bij het grote publiek, het een 2e Playa gaat worden over een jaar of 10.
    Nog zo één: Monterico. Maar omdat dat in het godvergeten Guatemala ligt, zal het nog wel even onbedorven blijven.
    pi_80054278
    Vogue en Lemans24 bedankt voor de info
      woensdag 7 april 2010 @ 20:37:16 #274
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80057981
    Ook wel veelzeggend trouwens dat zelfs Google Maps Monterico niet kan vinden. En in Google de vraag: "bedoelt u misschien Monterrico?" Nee, ik bedoel echt Monterico met één R! Prachtig zwart strand daar, met heerlijk eten en goedkope overnachtingsmogelijkheden.
    pi_80071112
    De kust van Michoacan is ook prachtig trouwens en heel rustig tot Playa Azul.
    Of de stranden Cuastecomates, Boca de Iguanas in Jalisco zijn ook heerlijk om te bezoeken.
    Verder Zihuatanejo is een wat grotere plaats en mooi en nog niet erg druk. Ixtapa wat er naast ligt is echter wel weer meer zo'n soort Cancun alleen dan in het klein.
    pi_80134537
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 20:37 schreef Lemans24 het volgende:
    Ook wel veelzeggend trouwens dat zelfs Google Maps Monterico niet kan vinden.
    Haha, verbaasd me weinig eigenlijk, elektriciteit viel er ook regelmatig uit en de pinautomaten deden het er ook niet. Maar (ondanks de verstikkende hitte) wel een leuk dorpje inderdaad!

    Op een gegeven moment zaten we in het donker te eten in een restaurant toen we opeens een vreemd geluid hoorden. Bleek er een kudde varkens door de straten te zwerven weer eens wat anders dan straathonden.
      zondag 11 april 2010 @ 07:40:59 #277
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80178159
    Update, Xalapa.



    Los Lagos


    Diamond alley


    Uitzicht vanaf een terrasje



    Op weg naar Carrizal, op 40 minuten van Xalapa
    Resistance is futile.
      zondag 11 april 2010 @ 08:16:58 #278
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80178238
    Plansveranderingen hier. Xalapa dus wat eerder gedaan, was superleuk maar ook omdat ik een gids had die er geboren en getogen is. Ik heb de nacht doorgebracht bij een Mexicaans gezin in Carrizal, enorm hartelijke familie. Dorpje heeft nog geen 75 inwoners denk ik. De mensen in Veracruz zijn veel opener dan in die omgeving trouwens, in Xalapa en omgeving kijken ze de kat meer uit de boom. Het weer in Xalapa is ook lastig, bewolking, zon, bewolking, zon, bewolking, regen, bewolking, zon. Maar ge-wel-dig geshopt. Ik heb een geweven kleed met strepen gekocht in alle kleuren van de regenboog, zal eens kijken of ik daar een toffe foto van kan nemen. Diamond alley laat zich omschrijven als een hippiesteegje, allemaal kraampjes en kleine winkeltjes met enorm goeie hebbedingetjes. Veel sieraden en troepjes maar ook echt hele bijzondere dingen. Ik heb een armband, 3 ponchos, een waanzinnig mooie windgong, dat kleed dus en veel andere dingen gehaald.

    Morgen gaan we naar het strand. Maandag begint het reizen. Ik heb 3000 pesos dus 1000 pesos per dag is ruim genoeg denk ik. Reizen kost, afhankelijk van de afstanden tot 200 per dag. Overnachtingen in hostel 2 nachten tot 200 pesos per nacht. We beginnen in Oaxaca. De dag erna: geen idee, ik weet ook niet of ik dan alleen ga of dat mijn maat ook nog meereist. In Oaxaca schijnt er mooie natuur te zijn, dus ik weet echt niet wat me te wachten staat. Ik zie net op de kaart dat Puerto Escondido niet al te ver daar vandaan ligt. Dinsdag dus. Dan kan ik doorgaan naar Chiapas, alwaar ze geweldige tempels en watervallen hebben. Van daaruit de bus terug. Op zich een deftig plan, terugreis zal dan wel 200 pesos zijn, denk ik.

    Ik denk dat ik wel rekening moet houden met kosten voor taxis enzo. Hmm, lekker vooruitzicht. Nog 2 relaxte stranddagen, 2 natuurdagen. Dan nog 1 dagje relaxen in Veracruz. Zaterdag alweer terug naar Schiphol, dan nog met de Thalys naar Brussel. 5 haltes en 200 meter lopen en dan ben ik thuis. Ik hoop dat mijn planten nog leven.
    Resistance is futile.
      zondag 11 april 2010 @ 10:43:24 #279
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80179571


    Resistance is futile.
      maandag 12 april 2010 @ 05:58:37 #280
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80214067
    Ondertussen zijn de plannen weer eens veranderd. Morgen gaan we reizen, dat sowieso. Maar we hebben nog geen beginpunt. Ik wil zuidwaarts en sowieso beginnen ofwel eindigen met een bezoek aan Palenque. Dat is zo'n beetje het enige dat vast staat.

    Ik sta open voor suggesties. Vertrek morgen laat in Veracruz (middag of avond). Donderdagavond weer terug in Veracruz.
    Resistance is futile.
      maandag 12 april 2010 @ 06:49:06 #281
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80214143
    Playa Santa Ana:







    Resistance is futile.
      maandag 12 april 2010 @ 19:49:14 #282
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80238020


    Er ligt een plan!



    We reizen straks met de bus naar San Andrés, vanavond gaan we daar een meer bekijken (Catemaco Laguna). Morgen gaan we naar een waterval (Salto de Yipántla) en naar een meertje alwaar je je dode huidcellen kunt laten afknagen door visjes (Nanziyaga Limpia de pez). Dit alles op een kleine 2,5 uur van Veracruz richting het zuiden, dus nog 8 uur van Palenque.

    Morgenavond reis ik in mijn eentje verder richting Palenque. Dat is malariagebied en ik heb geen vaccinaties of pillen gehad. Dus in dat gedeelte van het land wil ik niet echt blijven plakken. Omdat ik zaterdagmorgen alweer vertrek vanuit Mexico City, heb ik besloten om niet meer terug te gaan naar Veracruz. Dat betekent dat mijn koffer ook meegaat, gelukkig een spinner en niet groot of zo, ik reis licht. Maar ik zal dus wel in elke plaats waar ik ga slapen als eerste in moeten checken.

    Ik vlieg vrijdagavond terug naar Mexico City en dan slaap ik daar in een hotel, ik weet nog niet vanaf welk vliegveld. In de buurt liggen Cd. del Carmen, San Cristobal, Tuxla Gutierrez etc. Ik ga gauw verder met inpakken, op een strandlaken na past alles erin.

    Resistance is futile.
      dinsdag 13 april 2010 @ 02:27:32 #283
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_80251535
    Villahermosa is ook wel grote stad daar in de buurt. Tuxla is iig stukken groter als San Cristobal.

    Malaria is niet zón probleem ik heb iig nooit pillen of iets dergelijks ervoor gebruikt daar. Zeker in dit seizoen geen probleem of je moet echt diep de jungle in gaan.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      woensdag 14 april 2010 @ 02:18:30 #284
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80291884
    San Andres is cool. Toffe vriendelijke mensen (behalve bij die watervallen lopen wel irritante figuren rond). Ik pak over een uurtje de bus naar Villahermosa, van daaruit reis ik verder naar Palenque en dan zie ik wel weer. Ik heb de fotos nog niet op mijn computer staan dus die volgen later wel weer. Waterval is erg mooi, Catemaco is supercool, zeker een boottochtje doen als het rustig is.
    Resistance is futile.
      woensdag 14 april 2010 @ 02:29:53 #285
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_80291949
    Waarom reis je alleen.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      woensdag 14 april 2010 @ 10:04:06 #286
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80295165
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 02:18 schreef Seven. het volgende:
    San Andres is cool. Toffe vriendelijke mensen (behalve bij die watervallen lopen wel irritante figuren rond). Ik pak over een uurtje de bus naar Villahermosa, van daaruit reis ik verder naar Palenque en dan zie ik wel weer. Ik heb de fotos nog niet op mijn computer staan dus die volgen later wel weer. Waterval is erg mooi, Catemaco is supercool, zeker een boottochtje doen als het rustig is.
    Ondanks de drukte wél een mooie waterval, vind je niet?

    In Catemaco is het natuurlijk leuk apies kijken En ongelooflijk veel reigers (garzas blancas) daar!
      vrijdag 16 april 2010 @ 03:08:34 #287
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80370853
    t
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 02:29 schreef Harajuku. het volgende:
    Waarom reis je alleen.
    Alleen reizen is supertof. Niemand om rekening mee te houden en je legt veel makkelijker contact met andere mensen. Daarnaast vond ik het een leuke uitdaging om rond te reizen in een land waarvan ik de taal amper ken.
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:04 schreef Lemans24 het volgende:

    [..]

    Ondanks de drukte wél een mooie waterval, vind je niet?

    In Catemaco is het natuurlijk leuk apies kijken En ongelooflijk veel reigers (garzas blancas) daar!
    Ik heb in San Andres 2 blanke toeristen gezien. Verder was het super rustig, wij hadden op het meer een 12 persoons bootje voor onszelf.

    Ik ben doorgereisd naar Villahermosa, ik heb me daar bij een hotel laten droppen dat ver boven het budget lag maar ik had geen zin om verder te zoeken dus ik heb daar lekker geslapen. Volgende dag heb ik de bus gepakt naar Palenque. Geweldig hostel (Yaxkin heet het) voor 140 peso per nacht (iets van 7,5 euro), gisteren aangekomen. Ik heb het met een paar Amerikanen op het zuipen gezet met tequila, was supertof. Vanmorgen ben ik naar de pyramiden gegaan. Ik ben nog steeds helemaal onder de indruk. Er waren maar heel weinig mensen, dus dat was een dikke meevaller. Supermooie fotos gemaakt.

    Morgen reis ik terug naar Mexico City, nog steeds geen idee hoe en wat precies. Ik denk dat ik gewoon lekker in de bus stap of zo, beetje 17 uur uit het raam staren. Ik heb toch genoeg tijd en het is veel goedkoper.

    Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik zaterdagmorgen om 7 uur land, ik hoop dat het Nederlandse luchtruim dan weer open is. .
    Resistance is futile.
      vrijdag 16 april 2010 @ 05:56:19 #288
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80371065
    En dan nog de fotootjes:















    Resistance is futile.
      vrijdag 16 april 2010 @ 05:58:35 #289
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80371067
    Oh, fotos van San Andres:




    Resistance is futile.
      zaterdag 17 april 2010 @ 21:48:41 #290
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80430467
    Ben gestrand in Mexico City. Wat is hier leuk om te doen?
    Resistance is futile.
    pi_80430922
    Een avond rondhangen op de Zocalo, naar de Piramides (met de metro naar een station in het noorden en daar van het uiterste eind een busje nemen waarop staat 'piramides' ofwel Teotihuacan.

    Naar Bellas Artes en het naastgelegen postkantoor van binnen bekijken. En zeker naar het paleis van Maximillian (Castillo de Chapultepec) en het anthropologisch museum.
    Misschien nog een dagje naar de vulkaan of naar een sportwedstrijd in een van de stadions.
    pi_80431589
    Wat ik je ook zéker aan kan raden is een dagje naar Taxco, zo'n 3 uur met de bus. Een van de mooiste stadjes van Mexico, en je kan er ook nog eens goedkoop zilver inslaan

    Weet je al hoe lang je in DF moet blijven?
    pi_80431639
    Ooooh en vergeet de legendarische moerasboottocht door Xochimilco niet, in Mexico DF zelf! Ik vond het geweldig!
      zondag 18 april 2010 @ 00:55:42 #294
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80435325
    Ik vlieg hopelijk vrijdagochtend terug. Dus genoeg tijd. Maar ik ben nu eigenlijk best wel ziek, iets verkeerds gegeten denk ik (zelf gekookt gisteren, maar OK ). Dus vandaag chillen in bed, morgen eens kijken of ik mijn was kan doen, hopelijk ben ik maandag weer helemaal OK.
    Resistance is futile.
      maandag 19 april 2010 @ 00:26:48 #295
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80467838
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 22:31 schreef Vogue het volgende:
    Ooooh en vergeet de legendarische moerasboottocht door Xochimilco niet, in Mexico DF zelf! Ik vond het geweldig!
    Wil ik zeker gaan doen als ik me beter voel.
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
    Een avond rondhangen op de Zocalo, naar de Piramides (met de metro naar een station in het noorden en daar van het uiterste eind een busje nemen waarop staat 'piramides' ofwel Teotihuacan.

    Naar Bellas Artes en het naastgelegen postkantoor van binnen bekijken. En zeker naar het paleis van Maximillian (Castillo de Chapultepec) en het anthropologisch museum.
    Misschien nog een dagje naar de vulkaan of naar een sportwedstrijd in een van de stadions.
    Vulkaan en Zocalo spreken mij erg aan, als ik dit allemaal doe, dan vermaak ik me prima tot vrijdag in ieder geval.
    Resistance is futile.
      maandag 19 april 2010 @ 06:01:15 #296
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_80469496
    quote:
    Op zondag 18 april 2010 00:55 schreef Seven. het volgende:
    Morgen eens kijken of ik mijn was kan doen, hopelijk ben ik maandag weer helemaal OK.
    Zou het iemand laten doen. Bij een lavaderia kost het misschien 50/70 pesos.
    Ik betaal per maand ongeveer 100 pesos voor al mijn kleren te laten wassen + opvouwen haha
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      maandag 19 april 2010 @ 06:04:39 #297
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80469499
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 06:01 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Zou het iemand laten doen. Bij een lavaderia kost het misschien 50/70 pesos.
    Ik betaal per maand ongeveer 100 pesos voor al mijn kleren te laten wassen + opvouwen haha
    Ghe, niet slecht. Hoe werkt dat hier? Je levert je was in, je krijgt een bonnetje mee en later haal je het droog en opgevouwen weer op?

    Hmm, de gast die boven mij slaapt maakt ineens héle rare geluiden . Hostels hebben zo hun nadelen.

    Edit: zijn dromen zijn blijkbaar nogal levendig . Daarnet: TATATATATAAAAAAAW!!! HAHAHAHAA!



    [ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 19-04-2010 06:43:40 ]
    Resistance is futile.
      maandag 19 april 2010 @ 18:53:05 #298
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80491151
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
    Een avond rondhangen op de Zocalo, naar de Piramides (met de metro naar een station in het noorden en daar van het uiterste eind een busje nemen waarop staat 'piramides' ofwel Teotihuacan.

    Naar Bellas Artes en het naastgelegen postkantoor van binnen bekijken. En zeker naar het paleis van Maximillian (Castillo de Chapultepec) en het anthropologisch museum.
    Misschien nog een dagje naar de vulkaan of naar een sportwedstrijd in een van de stadions.
    We hebben een kenner!
    Wat je noemde zou ik ook allemaal doen / heb ik allemaal gedaan.

    Verder nog:

    De mooiste murals vind je in het Palacio des Bellas Artes, maar er zijn er nog meer in het museo Diego Riviera (ééntje maar!) en in het palacio del Govierno op het Zócalo (neem je paspoort mee).

    De enorme Mercado de la Merced in de hallen ten oosten van het centrum en die zich uitstrekt over de straten in de omgeving is ook een must. Geweldige sfeer daar en echt fucking huge, de hal is al twee keer zo groot als het Zócalo!

    Daar in de buurt schijnt ook nog de Mercado Sonora te zijn, met allerlei voodoo en brujería spul.
    De markt vlak in de buurt van het Zócalo vond ik overigens niet zoveel voorstellen.

    Je met een bootje door Xochimilco laten varen. Met metro 2 naar het zuiden en vanaf daar de sneltram (trén ligero) nemen. Heel toeritisch, maar wel erg Mexicaans. Neem mensen mee, want je huurt een hele boot af, als je wilt zelfs met mariachis en eten aan boord.

    's avonds naar de top van de Torre Latinoamericano gaan, voor een onvergetelijk uitzicht.

    Een klein, erg Mexicaans en 's nachts een tikje smoezelig pleintje, maar oh zo leuk: Plaza Garibaldi, waar je literflessen bier op straat kan drinken en met de meest zonderlinge figuren kan praten. Bezoek het bij voorkeur op een avond aan het einde van de week en ga als vrouw niet alleen.

    Midden over de Paseo de la Reforma lopen (de Seine van beton), richting Chapúltepec.

    Eventueel nog even naar Coyoacan voor het Frida Kahlo huis en (mocht het je ding zijn) de hippie markt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 19-04-2010 18:58:16 ]
      maandag 19 april 2010 @ 18:57:34 #299
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80491324
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 06:04 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ghe, niet slecht. Hoe werkt dat hier? Je levert je was in, je krijgt een bonnetje mee en later haal je het droog en opgevouwen weer op?
    Ja. Soms moet je even aanbellen, als je je was op zondag wilt ophalen
    De lavandería is echt een eerste levensbehoefte voor de backpacker in Mexico.
      maandag 19 april 2010 @ 18:57:47 #300
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80491334
    OK, vandaag was en aansterken want ik voel me nogal slapjes. Paar keer goed eten, moet kunnen want mijn kak neemt weer vaste vormen aan.

    Morgen... Eh, zoek ik vanavond wel uit.
    Resistance is futile.
      maandag 19 april 2010 @ 19:07:49 #301
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_80491725
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef Seven. het volgende:
    OK, vandaag was en aansterken want ik voel me nogal slapjes. Paar keer goed eten, moet kunnen want mijn kak neemt weer vaste vormen aan.

    Morgen... Eh, zoek ik vanavond wel uit.
    Vergeet niet te eten he? Het is zo lekker daar...
    's ochtend beginnen met vers gesneden mango met chili van de straat en dan een broodje kip met avocado.
    's middags een paar batidas en meer broodjes of gorditas,
    's avonds pollo con mole, pimientos rellenos of enchiladas
    en 's nachts taco's en een hotdog met alles erop van de OXXO...

    Mexico was vooral eten en meer eten voor mij. En nee, ik heb er nooit diarree gekregen...
    Sterkte nog!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')