Kloptquote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:59 schreef Vogue het volgende:
@ Quacker: Ik mis MexicoEn ik kom binnenkort een keer bijkletsen in het KAA topic! Playita is druk bezig met de opening van een hotel en is daarom minder online op Fok.
Alvast een bienvenida(o) vanuit Mexico.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:00 schreef dutchdevil het volgende:
En ik heb inmiddels geboekt! Het is 11 dagen Ocean Coral (Puerto Morelos) geworden (vertrek 7 april)
Heb er nu al zin in!
Gracias!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:41 schreef Quacker het volgende:
[..]
Alvast een bienvenida(o) vanuit Mexico.
Ook leuk is Sian Ka'anquote:Op maandag 25 januari 2010 16:29 schreef Dolfijntje1 het volgende:
Trouwens.. wat tips voor leuke excursies vanuit Playa del Carmen/Cancun:
- met de catamaran naar Isla Mujeres (deze gaat vanaf Cancun, op zee stoppen om te snorkelen, 1,5 tot 2 uur de tijd op Isla Mujeres, kun je leuk rondrijden in een golfkarretje! Daarna lekker eten op het eiland en dan weer terug op de catamaran. Daar wordt trouwens echt een feestje van gemaakt, lekkere muziek, tequila, gezellige crew aan boord)
- zwemmen met walvishaaien (echt een superervaring! Vrij prijzig, maar iets dat je nooit meer vergeet! Je gaat met de boot richting Isla Holbox om van daaruit met kleinere groepjes verder te gaan en op volle zee op zoek gaat naar de walvishaaien. Deze excursie is alleen te boeken in het hoogseizoen, in ieder geval tot september. Daarna zwemmen ze weer verder)
- Coba (de Mayastad die het langst verborgen is gebleven, ze zijn zelfs nog bezig om enkele ruines schoon te maken. Veel minder toeristisch dan Chitzen Itza en de hoogste pyramide van Yucatan, deze kun je zelfs nog beklimmen)
- zwemmen met dolfijnen (hebben wij gedaan bij Delphinus, zoals verwacht erg commercieel, maar toch ook wel weer een hele bijzondere ervaring)
Misschien heb je er wat aan!
Klopt, die leuk ons ook heel erg leuk, maar het geld was op!quote:Op maandag 25 januari 2010 17:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook leuk is Sian Ka'anMet een Jeep er heen, best een leuke toch. Daar in een bootje de lagune in op zoek naar dolfijnen. Bij het rif snorkelen en met de boot weer terug
Lekker zweten in Veracruzquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:52 schreef Seven. het volgende:![]()
Ik ga in april, weet nog niet precies hoe lang. Ik heb een week vakantie maar ik wil liefst twee weekjes gaan. Ik overnacht bij een vriend van een vriend in Veracruz. Wat is tof in el etorno? En waar vind ik de goedkoopste tickets?
In mei begint de hitte toch pas? Maar volgens mij is het overal aan de kust wel zo dat het 's nachts niet onder de 25-30 graden komt en het warm water regent. Weet nog wel in Juli was ik in Puerto Vallarta en dacht ook: damn regen :/ , maar was gewoon warm, was gewoon lekker.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef BlaZ het volgende:
Lekker zweten in VeracruzApril zal misschien nog meevallen maar in de zomer wil het daar snachts met regen nog niet onder de 30 graden gaan.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:42 schreef Vogue het volgende:
Jeuj! Ik kom weer naar Mexico, alleen moet ik nog wel 4 maanden wachten. Heb begin juni een congres in Veracruz en 2,5 week later één in Venezuela. Tussen de 2 congressen in heb ik 12 volle dagen de tijd om mijn vrienden daar weer op te zoekenLater dit jaar moet ik wederom naar Mexico dus daar ben ik erg blij mee!
Ga dan iig naar Xalapa, leukste stad van de staat Veracruz. Met bergen en een mooie waterval dichtbij.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:52 schreef Seven. het volgende:![]()
Ik ga in april, weet nog niet precies hoe lang. Ik heb een week vakantie maar ik wil liefst twee weekjes gaan. Ik overnacht bij een vriend van een vriend in Veracruz. Wat is tof in el etorno? En waar vind ik de goedkoopste tickets?
Ziet er goed uit, dat gaat iig een zeer afwisselende reis worden!quote:Op maandag 8 februari 2010 09:29 schreef DiMacho het volgende:
Yes een topic over Mexico. Wij hebben plannen om een flydrive te nemen. De planning is als volgt (Geen Yucatan dus!)
Reisroute
dag 1: Vliegreis naar Mexico
dag 2: Mexico Stad
dag 3: Mexico Stad
dag 4: Mexico Stad – Puebla
dag 5: Puebla – Veracruz
dag 6: Veracruz
dag 7: Veracruz – Catemaco
dag 8: Laguna Catemaco
dag 9: Catemaco - La Venta
dag 10: La Venta
dag 11: La Venta – Palenque
dag 12: Palenque
dag 13: Palenque – San Cristóbal de las Casas
dag 14: San Cristóbal de las Casas
dag 15: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
dag 16 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
dag 17: Tehuantepec – Oaxaca
dag 18: Oaxaca
dag 19: Terugreis naar Mexico Stad
dag 20: Vertrek naar A'dam
Missen jullie nog wat of hebben jullie tips? Is het autorijden goed te doen?
Edit: Zijn er nog adviezen qua reisgidsen?
Ik vergat nog:quote:Op maandag 8 februari 2010 14:53 schreef perro. het volgende:
ik vond xalapa niet heel bijzonder eigenlijk, wel mooie ligging, dat dan weer wel.
Die waterval heet Salto de Eyiplanta en is ook gebruikt in de film Apocalypto. Leuk, maar erg toeristisch (bijna alleen Mexicanen, net als in de hele regio).quote:Op maandag 8 februari 2010 23:50 schreef Seven. het volgende:
ik wil de waterval bij Veracruz zien en ik wil tempels zien. Kun je in de buurt ook een beetje relaxt snorkelen?
VeraCruz ligt niet aan de Atlantische kant of bedoel je niet met de andere kant: Pacifische kant?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:25 schreef Lemans24 het volgende:
Snorkelen heb ik alleen aan de Atlantische kant gedaan.
Klinkt erg gaaf. Vooral die vulkaan in het centrum. Ik zal eens kijken of we een dagje die kant op kunnen gaanquote:Op maandag 8 februari 2010 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik vergat nog:
Het antropologisch museum, bijna Utrechts aandoende kelderrestaurantjes, Mexicaanse hamburgers op het plein en een echte vulkaan in het stadscentrum(!)
Sorry, bedoel idd Pacifische kant...quote:Op woensdag 10 februari 2010 02:54 schreef Quacker het volgende:
[..]
VeraCruz ligt niet aan de Atlantische kant of bedoel je niet met de andere kant: Pacifische kant?
Zoals Lemans24 zegt is Tajin een mooi tempelcomplex tussen Poza Rica en Papantla. La Venta zou ik een dag minder doen. Je zou dan in Veracruz een dag langer kunnen blijven en vanuit Veracruz een dagtrip kunnen nemen naar Tajin of anders mischien de route alsvolgt doen waarbij je Puebla als laatste aandoet.quote:Op maandag 8 februari 2010 09:29 schreef DiMacho het volgende:
Yes een topic over Mexico. Wij hebben plannen om een flydrive te nemen. De planning is als volgt (Geen Yucatan dus!)
Reisroute
dag 4: Mexico Stad – Puebla
dag 5: Puebla – Veracruz
dag 10: La Venta
dag 11: La Venta – Palenque
dag 12: Palenque
dag 13: Palenque – San Cristóbal de las Casas
dag 14: San Cristóbal de las Casas
dag 15: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
dag 16 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
dag 17: Tehuantepec – Oaxaca
dag 18: Oaxaca
En dan is de vraag, waar ergens aan de Pacifische kant, ik heb zelf bij Puerto Vallarta gesnorkeld, wat overigens erg leuk was maar erg kort.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Sorry, bedoel idd Pacifische kant...
Wat ednet94 al zij let op de drempelsquote:Op maandag 8 februari 2010 09:29 schreef DiMacho het volgende:
Thanks voor de tips. Ik zal het eens bekijken. Ik vind dat stukje naar Puebla de eerste rit ook wel wat kort.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:43 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Zoals Lemans24 zegt is Tajin een mooi tempelcomplex tussen Poza Rica en Papantla. La Venta zou ik een dag minder doen. Je zou dan in Veracruz een dag langer kunnen blijven en vanuit Veracruz een dagtrip kunnen nemen naar Tajin of anders mischien de route alsvolgt doen waarbij je Puebla als laatste aandoet.
dag 4: Mexico Stad – Tajin
dag 5: Tajin - Veracruz
dag 10: La Venta – Palenque
dag 11: Palenque
dag 12: Palenque – San Cristóbal de las Casas
dag 13: San Cristóbal de las Casas
dag 14: San Cristóbal de las Casas – Tuxtla Gutiérrez
dag 15 : Tuxtla Gutiérrez – Tehuantepec
dag 16: Tehuantepec – Oaxaca
dag 17: Oaxaca
dag 18: Oaxaca - Puebla
Zul je mischien allemaal al hebben geweten, maar noem het toch maar even op:
Bij Palenque de ruines van Palenque natuurlijk, de watervallen van Agua Azul wat tussen Palenque en San cristobal ligt en de waterval Misol-Ha halverwege Palenque - Agua Azul.
Tuxtla Gutiérrez: Cañon del Sumidero
Bij Oaxaca: Monte Alban.
Verder delen van de routes Mexico Stad - Tajin, Palenque tot aan Oaxaca kunnen erg bochtig zijn en dus langzaam zijn. Autorijden is over het algemeen goed te doen. Kijk alleen even goed uit wanneer je met je auto in Mexico stad mag rijden. En probeer het rijden in het donker te vermijden ivm drempels en gaten in de wegen. Je zal niet de eerste zijn die gelanceerd wordt door een niet aangegeven drempel.
Nou, wanneer gaan we boeken?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:53 schreef perro. het volgende:
ik vond xalapa niet heel bijzonder eigenlijk, wel mooie ligging, dat dan weer wel.
De autohuur valt mee. je kan zelf bij Europcar al online boeken. Kost meestal 20 euro per dag.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:37 schreef Seven. het volgende:
Hoe zit het trouwens met autohuur? Is dat een beetje betaalbaar? Ik wil er in Mexico City eentje huren voor een weekje of zo. Beter hier regelen of daar?
Even gegoogeld:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:20 schreef Seven. het volgende:
Mag je met een Nederlands rijbewijs gewoon rondknallen daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |