Jep, ik heb het uiteindelijk verteld en m'n vader stelde voor om wat geld over te maken zodat ik naar huis konquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:31 schreef Miss_S het volgende:
Maar PF zijn dit dezelfde ouders waaraan je niet de OVkosten durfde te vragen?
Ja, hij is veel duurder en met alles net een beetje beter. Maar dit is al genoeg voor mijquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:22 schreef conleche het volgende:
[..]
'15, de pro was meer dan 1000 duurder! En ik heb ook al een imac en meneer C. een G5.
Er schijnen net nieuwe macbooks uit te zijn, die zijn ook alu kleurig!
Nja kwijtraken.. Hij kan dus ook gerold zijn maar dat weet ik niet want ik heb het niet gemerkt, want als ik het gemerkt had had ik het wel gewetenquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:34 schreef mordradead het volgende:
Als ik m'n OV kwijt zou raken zou ik de treinkosten gewoon zelf moeten betalen... eigen schuld, beter op m'n spullen letten zullen ze dan zeggen. Laptop hebben ze "gewoon" voor mij betaalt, maar als ik nu zeg dat ik een nieuwe wil zeggen ze dat dat onzin is
Goh, de onze laten ons rustig 40 euro aan benzine betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had een OV voor doordeweeks en mijn ouders betaalden met liefde de helft van mijn treinkaartje zodat ik in het weekend naar huis kwam.
Vanavond eerste aflevering van Seizoen 2.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:37 schreef Mini_rulez het volgende:
Wij kijken Californication trouwens ook tegelijk met Amerika. Welk seizoen zenden ze nu in NL uit?
Mja, je hoeft toch niet naar huis te komen, ze kunnen toch ook naar jou toe? Als ik geen geld zou hebben dan zou ik denken van, nou dan maar niet, of we spreken ergens in het midden af. M'n ouders hebben een 25 hoger inkomen dan ik, dus dan zou ik het wel naar vinden dat ik dan per maand heel veel geld aan reiskosten uit zou gevenquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Goh, de onze laten ons rustig 40 euro aan benzine betalen.Niet dat ze op hun knieën moeten gaan van dankbaarheid omdat we eindelijk een keer komen, maar het is best wel een flinke kostenpost als je 2x per maand gaat.
Alleen vriendje's oma geeft ons nog wel eens benzinegeld.
Dat. Alleen betaalt mijn vader mijn hele treinkaartje en ging ik eens in de 2 weken naar hem toe op zondag, nu is dat minder. Maar hij betaalt nog steeds mijn treinkaartje (niet die van mijn vriend).quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had een OV voor doordeweeks en mijn ouders betaalden met liefde de helft van mijn treinkaartje zodat ik in het weekend naar huis kwam.
Nouja, mijn zusje komt ook naar hen toe en vriendje's ouders wonen vlakbij de mijne dus het ligt niet echt voor de hand dat ze met z'n allen naar ons toe komen. Het is ook niet dat we het geld niet hebben (nouja, vriendje tenminste, ik ben arme student), maar ik vind het wel een beetje vervelend dat men er zomaar vanuit gaat dat we dat wel elke keer neertellen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Mja, je hoeft toch niet naar huis te komen, ze kunnen toch ook naar jou toe? Als ik geen geld zou hebben dan zou ik denken van, nou dan maar niet, of we spreken ergens in het midden af. M'n ouders hebben een 25 hoger inkomen dan ik, dus dan zou ik het wel naar vinden dat ik dan per maand heel veel geld aan reiskosten uit zou geven
P.s. de reiskosten waren 3 euro 20.
Ik ben verliefd op Hank Moodyquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:43 schreef Laureline het volgende:
Californication vind ik eigenlijk niet zo. Altijd die bloedgeile vrouwen die meteen op onze 'onweerstaanbare' schrijver (dat schrijverschap wordt ook zo bùitengewoon realistisch weergegeven...) springen. Ik zie het eerder als een persoonlijke fantasie van Mulder: "Was het leven maar zo voor mij". De gothic dochter is ook irritant. En Harry (voorheen de man van Charlotte, toen leuk!) ook. Halverwege seizoen 1 in America zijn we afgehaakt.
Wel ben ik nu verslaafd aan Mad Men, ook al met zo'n onsympathieke hoofdfiguur.
Ze hebben niet echt een mening gegeven.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:44 schreef mordradead het volgende:
Heb je geen ding om op te nemen? M'n vader heeft laatst zo'n hardeschijf ding gekocht, opzich zou ik wel eens dingen willen opnemen maar ik heb geen idee hoe dat ding werkt
En als ik bestolen zou worden van m'n OV zouden m'n ouders gewoon zeggen dat ik beter op had moeten lettenik heb best wel chille ouders trouwens
Dan kaart je toch aan dat het misschien leuk is om ook eens bij jullie af te spreken?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, mijn zusje komt ook naar hen toe en vriendje's ouders wonen vlakbij de mijne dus het ligt niet echt voor de hand dat ze met z'n allen naar ons toe komen. Het is ook niet dat we het geld niet hebben (nouja, vriendje tenminste, ik ben arme student), maar ik vind het wel een beetje vervelend dat men er zomaar vanuit gaat dat we dat wel elke keer neertellen.
Ik zie trouwens nu pas het plaatje in de OP.David Duchovny
Je kunt ze toch ook een keer naar jou laten komenquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, mijn zusje komt ook naar hen toe en vriendje's ouders wonen vlakbij de mijne dus het ligt niet echt voor de hand dat ze met z'n allen naar ons toe komen. Het is ook niet dat we het geld niet hebben (nouja, vriendje tenminste, ik ben arme student), maar ik vind het wel een beetje vervelend dat men er zomaar vanuit gaat dat we dat wel elke keer neertellen.
Ik zie trouwens nu pas het plaatje in de OP.David Duchovny
Vind je dat niet vervelend, als je moet vechten om de tv?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:46 schreef Greys het volgende:
Helaas hebben we geen opnamespullenWel ergens een oude videorecorder, maar geen banden
Laureline, ik vind Californication tof omdat het bijna het enige is dat zowel Heer G als ik leuk vinden om te kijken.
Ik vind hem grappig en hij is leuk en charmant! Ik zie bijvoorbeeld niet wat er zo leuk is aan George Clooneyquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:48 schreef Laureline het volgende:
O help, ik merk het alweer aan de reacties van PF en MiniWeer zo'n man waar ik blijkbaar het zintuig voor mis. Ik word oud
Ik heb geloof ik ergens nog een stapel lege banden liggen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:46 schreef Greys het volgende:
Helaas hebben we geen opnamespullenWel ergens een oude videorecorder, maar geen banden
Laureline, ik vind Californication tof omdat het bijna het enige is dat zowel Heer G als ik leuk vinden om te kijken.
Nee hoor, ik vind er ook niks aan. En ik vind hem te oud.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:48 schreef Laureline het volgende:
O help, ik merk het alweer aan de reacties van PF en MiniWeer zo'n man waar ik blijkbaar het zintuig voor mis. Ik word oud
Ik vind George echt veel sexier dan Davidquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vind hem grappig en hij is leuk en charmant! Ik zie bijvoorbeeld niet wat er zo leuk is aan George Clooney
Eén dagje bij ons langskomen is niet echt hetzelfde als een heel weekend om beide families te zien. Bovendien moeten ze dan 4 uur rijden op 1 dag dus dan is er ook weinig tijd om echt hier te zijn. Minder vaak gaan kan wel, maar de komende 2 weekends is er bijvoorbeeld allebei een reden waarom we moeten gaan (verjaardagen), en als je dan toch 2 uur moet reizen blijf je ook gelijk een heel weekend.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dan kaart je toch aan dat het misschien leuk is om ook eens bij jullie af te spreken?
Jaquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef SHE het volgende:
Cali is 1 van mijn favo progamma'sen Hank is zoooo sexy.
Yum!
David Duchovny op zich vind ik ook niet zo bijzonder, maar in die rol heeft hij iets heel charmants/sexy's. Echt iemand die leuker is in actie dan op foto's.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:50 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind er ook niks aan. En ik vind hem te oud.
Echt? Wij kijken heel veel samen, maar meestal vind de 1 het wel iets leuker dan de ander.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:46 schreef Greys het volgende:
Hij is oud en ik zie het nietquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik vind George echt veel sexier dan DavidGeorge heeft hét! Leuke pretoogjes, leuke uitstraling ,mooie kop etc
Ik vind Heroes ook leuk, maar hij meerquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:55 schreef Laureline het volgende:
[..]
Echt? Wij kijken heel veel samen, maar meestal vind de 1 het wel iets leuker dan de ander.
We kijken/keken omdat ik het wil(de):
Sex and the City, Mad Men, Ugly Betty, ANTM
Omdat hij het wil:
Southpark, My name is Earl
Omdat we het allebei leuk vinden:
Carnivale, SFU, House, Project Runway, Popstars(Is ook niet leuk om alleen te kijken, je moet wel iemand hebben om mee commentaar te leveren
)
Mijn vriendje vindt Gooische Vrouwen leuk en ik niet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vind Heroes ook leuk, maar hij meer
En ik vind SatC leuk, maar hij nog meer dan ik!!!
En ik vind House leuk en hij op zich ook wel
Ja, maar we kijken ook alleen maar op de computer, wij hebben geen kabel. Ooit begonnen met een per ongeluk doorgesneden en uitgefrot snoertje tijdens een verbouwing ("Zat hier nog iets aan vast?") en toen zo gelaten omdat het wel prettig is en we geen kind wilden dat gedachteloos de tv aanzette op ieder moment. Zo kan je ook wat ze kijken een beetje in de hand houden. Want reken maar dat die kids van een paar uur Yu-gi-oh of die onzin behoorlijk agressief worden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hebben jullie trouwens ook dat je eigenlijk te veel series volgt? Ik kan me niet meer herinneren dat ik voor het laatst een vrije dag heb besteed aan lezen in plaats van series kijken op de computer.
Nu welquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Merel het volgende:
Hé Chico, had je m'n mail eigenlijk gehad? Niet dat 't haast heeft, maar dan weet ik dat ie is aangekomen
De familie van mijn vriend woont allemaal op 3,5 uur reizen, en wij gaan af en toe ook gewoon op één dag heen en weer. Kan prima.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Eén dagje bij ons langskomen is niet echt hetzelfde als een heel weekend om beide families te zien. Bovendien moeten ze dan 4 uur rijden op 1 dag dus dan is er ook weinig tijd om echt hier te zijn. Minder vaak gaan kan wel, maar de komende 2 weekends is er bijvoorbeeld allebei een reden waarom we moeten gaan (verjaardagen), en als je dan toch 2 uur moet reizen blijf je ook gelijk een heel weekend.
Ach ja, zo'n ramp is het nou ook weer niet, alleen een beetje irritant als je niet gewoon even langs kunt gaan, het kost ons steeds ons hele weekend en 40 euro.
Volgens mij ben ik echt de enige 6e-jaars student die nog minimaal 2 keer per maand naar huis gaat.
Wij moeten ook 2 families bezoeken, dus als we toch die hele afstand afleggen is het ook zonde als je iedereen maar heel even ziet. Tenminste, als je niemand tekort wilt doen, zoals ik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De familie van mijn vriend woont allemaal op 3,5 uur reizen, en wij gaan af en toe ook gewoon op één dag heen en weer. Kan prima.
Het is wel een beetje dezelfde formule in elke aflevering.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
House is ook zo leukDan mag het niet en dan doet ie 't toch
Ja, de voorspelbaarheid maakt het leukquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is wel een beetje dezelfde formule in elke aflevering.
- House drijft zijn zin door, niemand gelooft hem
- House blijkt het mis te hebben, patiënt gaat bijna dood
- House komt alsnog met de geniale oplossing maar nu gelooft helemaal niemand hem meer
- Patiënt redt het op het nippertje
- Iedereen moet House gelijk geven
Maar ja, het blijft toch leuk.
Je vergeet nog de fase waarin de 3 ducklings van House suggereren dat het:quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is wel een beetje dezelfde formule in elke aflevering.
- House drijft zijn zin door, niemand gelooft hem
- House blijkt het mis te hebben, patiënt gaat bijna dood
- House komt alsnog met de geniale oplossing maar nu gelooft helemaal niemand hem meer
- Patiënt redt het op het nippertje
- Iedereen moet House gelijk geven
Maar ja, het blijft toch leuk.
En heb je ook nog werk tussendoor?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:18 schreef conleche het volgende:
Ik kijk:
ANTM
HNTM
HEROES
LOST
SFU
SOPRANO"S
FRIENDS
DESPERATE HOUSEWIVES
GREYS
FRASIER
GOOISCHE VROUWEN
POPSTARS/IDOLS/XFACTOR
SOYOUCANDANCE
EXPEDITIE ROBINSON
LOVE YOU MY WAY
NIPTUCK
Ik geloof dat ik nu niks ben vergeten.
Op kamers wonen: eigen tv/computer, behoefte om te SOGgen en niemand die het ziet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:25 schreef Chicolate het volgende:
Ik volg niets maar kijk wel vaak Comedy Central, meestal ergens in de nacht. Hoe vinden jullie tijd/een tv om zoveel series te volgen
.
Houden zo. Ignorance is bliss...quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:22 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb de meeste series die jullie posten nog nooit gezien
En ik verveel me
en ik moet leren
Dat is leukquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik kijk vaak met een half oog van allesO.a. ook That 70's Show, maar da's ook tof!
Ik had tot een paar weken geleden een paar maanden lang zeeën van tijd, maar nu en al helemaal als ik straks werk heb, niet meer hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:25 schreef Chicolate het volgende:
Ik volg niets maar kijk wel vaak Comedy Central, meestal ergens in de nacht. Hoe vinden jullie tijd/een tv om zoveel series te volgen
.
Jaaaquote:
O fijn! Kijken of ik nog ergens een gaatje kan vindenquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:32 schreef k_i_m het volgende:
Ik volg op het moment;
True Blood
Greys Anatomy
Dexter.
Co, die laatste is een tip. David (de homosueel) uit SFU speelt een werkelijk waar briljante rol.
Echt?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:32 schreef Laureline het volgende:
En sorry Duchovnyliefhebbers, ik zou het nog eerder met Christopher, zelfs met Tony doen, dan met Hank Moody.![]()
Ik volg ook niks op tv hoor, kijk gewoon als ik tijd heb een aflevering op de computer.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:35 schreef SHE het volgende:
Het lukt mij echt niet om iets te *volgen*
Alleen ATWT hou ik redelijk bij, maar dat is natuurlijk ook de meest geniale soap ever.
Ik heb zin in drop.
Zo maar eens een hap zout nemen ofzo
Geniaal inderdaad.quote:
Ik vind hem in Dexter zelfs nog leuker dan in SFU. Hij komt helemaal tot zijn recht als gevoelloze seriemoordenaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:35 schreef conleche het volgende:
[..]
O fijn! Kijken of ik nog ergens een gaatje kan vinden
Trust me, in de xfiles vind ik hem OOK ieeeeeuw!quote:
Dat bedoel ik inderdaad! Zwaar slimme programmamakers!quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:39 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Geniaal inderdaad.Van die heerlijk onderkoelde Britse humor.
Wonderbaarlijk trouwens dat ze een autoprogramma zelfs voor vrouwen leuk weten te maken.
Amfibicarsquote:
Inderdaadquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:39 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Geniaal inderdaad.Van die heerlijk onderkoelde Britse humor.
Wonderbaarlijk trouwens dat ze een autoprogramma zelfs voor vrouwen leuk weten te maken.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:44 schreef Laureline het volgende:
Series waarbij ik ben afgehaakt omdat het té erg werd:
Desperate Housewivers
ik moet m'n eigen vliegtickets betalen! LIjkt me ook niet meer dan logisch, eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Goh, de onze laten ons rustig 40 euro aan benzine betalen.Niet dat ze op hun knieën moeten gaan van dankbaarheid omdat we eindelijk een keer komen, maar het is best wel een flinke kostenpost als je 2x per maand gaat.
Alleen vriendje's oma geeft ons nog wel eens benzinegeld.
Daar zijn alweer 4 afl van geweest (gsteld dat je de Amerikaanse volgt).quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ugly Betty
wanneer komt dat weer![]()
Tja, als je er zelf voor kiest om in het buitenland te gaan wonen is dat natuurlijk een ander verhaal. Hoewel ik het dan nog redelijk zou vinden als je familie bij zou dragen om je te kunnen zien als je het niet kon betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:50 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik moet m'n eigen vliegtickets betalen! LIjkt me ook niet meer dan logisch, eigenlijk.
Mijn ouders of die van mijn man (en vroeger die van mijn vriendjes) hebben nooit mijn reiskosten betaald. Waarom?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:50 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik moet m'n eigen vliegtickets betalen! LIjkt me ook niet meer dan logisch, eigenlijk.
George Clooney is gorgeous! Echt!quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vind hem grappig en hij is leuk en charmant! Ik zie bijvoorbeeld niet wat er zo leuk is aan George Clooney
oh, m'n vriendje heeft House hier geintroduceerd! ik vind het echt tof!quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
House is ook zo leukDan mag het niet en dan doet ie 't toch
Is goed hoor! Het is volgens mij heel gemakkelijk zelf te vinden, maar goed ik krijg mijn dvd's ook altijd van vriendjequote:Op maandag 20 oktober 2008 21:54 schreef AKnynke het volgende:
[..]
George Clooney is gorgeous! Echt!
Ik heb trouwens dat hele californication nog nooit gezien. En zonet m'n eerste aflevering van Six Feet Under gekeken, tof!
@ PF: je mag dat dvdtje van het eerste seizoen hier wel heen sturen hoor!
quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik geloof niet dat ik dezelfde smaak heb op serie- en soapgebied als de meesten hier.
Vroeger keek ik wel eens naar de rtaagmoeder, maar alleen als er geen ondertiteling was.
Nijn favo serie is "On The Air" van David Lynch, maaar dat kent bijna niemand.
En wie het kent, vindt het nogal druk.
Even klagen (doe ik graag over onbenullige dingen): ik heb nu niet alleen een extra wang op mijn wang, maar ook een behoorlijke wang daaronder.
Ik zie er belabberd uit, en dat wordt alleen nog maar erger als alles paars, blauw, zwart en geel wordt.
Oh, series met té: mijn vriend heeft me al gewaarschuws voor serie 2 van Twin Peaks.
Ik heb er zin in!
Niet dat ik weet.quote:
Vind jij het ook een beetje teleurstellend nu? Zelfs mijn man keek mee tijdens seizoen 1 en 2, maar nu lijkt het wel alsof alle karakters ineens weer een ander karakter per aflevering moeten hebben voor de plotwendingen, alsof de serie te lang duurt om er nog iets mee te 'kunnen'. Ik denk dat ik wel afhaak tijdens dit seizoen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Daar zijn alweer 4 afl van geweest (gsteld dat je de Amerikaanse volgt).
Aaaaah, agent Cooperquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:08 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Nog een disclaimer: ik bedoel met "deel" natuurlijk "seizoen"; Twin Peaks-gewijs.
Echt?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:11 schreef Laureline het volgende:
Aaaaah, agent Cooper. Nou dàt is pas een man
.
oh ja! Da's ook apartquote:
Mijn vriend had de dvds een keer mee genomen en vond het inderdaad ook wel grappigquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh ja! Da's ook apartvind het wel grappig maar ben er nog nooit voor thuis gebleven zeg maar.
Als ik er langs zap kijk ik wel
*second*quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:20 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en (Britse) kookprogramma's en programma's over verhuizen/emigreren/klussen/huizen kopen/etcGewéldig
ja! De zondagen waren briljantquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
*second*
De zondagmiddag/avond was tot voor kort heel erg geweldig!
Jullie hebben nu toch een leuk huisje?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
lekker huisjes kijken en dromen en praten over wat wij dan allemaal wel niet gaan doen met ons huis![]()
Altijd leuk om samen metquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:24 schreef mordradead het volgende:
vaste prik voor mij is astro tv op zondagochtend
Wat is de houdbaarheidsdatum?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:29 schreef mspoez het volgende:
Even iets anders dan tv: Ik begon dus vandaag met twee gekookte eitjes die er dus later weer uit kwamen, ik denk dat er 1 niet goed was...moet ik ze nou allemaal weggooien?
Als ze niet goed zijn ruik je dat snel genoeg (dan stinken ze naar scheetquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:29 schreef mspoez het volgende:
Even iets anders dan tv: Ik begon dus vandaag met twee gekookte eitjes die er dus later weer uit kwamen, ik denk dat er 1 niet goed was...moet ik ze nou allemaal weggooien?
hahaquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Jullie hebben nu toch een leuk huisje?
Wel in Nijmegen, maar soit!!
(Ik ben daar ook wel gelukkig geweest.) Fijne stad!
*jalours is*quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
nee, later als we groot zijn en naar Schotland zijn ge-emigreerd, dan willen we ook een oude kerk vebouwen ofzo
Ik kook altijd zondags 10 eitjes voor de hele week 's orgens, net als we vroegah deden toen ik nog in de kroeg werkte: daar gingen op maandagochtend 5 dozijn eieren een half uur in de pan en met de laatste ronde kwamen die op de bar. Pfff... nahja dan moeten ze maar weg.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:34 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Als ze niet goed zijn ruik je dat snel genoeg (dan stinken ze naar scheet)
Vliegangst.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:46 schreef mspoez het volgende:
Waarom durf je niet te vliegen VMW?
Nee hoor! Ik wilde toen ik Twin Peaks voor het eerst zag net als Audrey Hornequote:Op maandag 20 oktober 2008 22:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Echt?
Ik dacht dat ik de enige was die hem wel sexy vond, eigenlijk...
Of was het sarcastisch en wilde je gewoon een toepasselijke koffie-drink-smiley posten.
Same here..mijn moeder zou me echt uitlachenquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn ouders of die van mijn man (en vroeger die van mijn vriendjes) hebben nooit mijn reiskosten betaald. Waarom?
Dat is wel heel botquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:13 schreef YPPY het volgende:
Ik betaalde zelfs kostgeld als ik in de zomervakantie 'thuis' kwam, terwijl ik op kamers zat.
Alleen Expeditie Robinson volg ik echt. Verder kijk ik online wel eens klusprogramma's of zoiets als Over mijn lijk of Je zal het maar hebben. Ligt eraan hoe goed Anna slaapt. O, en Lost volg ik redelijk, maar ik loop al maanden vier afleveringen achter.
Ja, huur jij daar ook?quote:
Godzijdank huur ik niet meerquote:
ehmmm in Delft heb je ChoIR, zitten veel ex-Krashnezen, Gilles staat ervoor. Leuk koor, doen Bach enzo.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:25 schreef Merel het volgende:
MuziekIk heb blokfuit gespeeld totdat mijn lerares zei: "Hou er maar mee op, ik kan je niks meer leren". Eigenlijk wilde ik op dwarsfluit, maar ik dacht dat zo'n ding een blokfluit heette, dus toen zat ik opeens op blokfluitles
Ook jarenlang klassiek gezongen, maar daar is ook de klad in gekomen en nu kan ik geen leuk koor vinden. Kwak, weet jij dat misschien hier in de buurt? Ik ben student-af, maar ik wil ook geen koor met alleen oude dametjes
Een Anglofiel!!! Welkom bij de club!quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, DVD, dat bestaat ook nog.Dan hebben wij ook nog allerlei Britse detectives zoals Morse, Midsomer Murders, Dalziel and Pascoe...
Eigenlijk hou ik gewoon van alles wat Brits is. Bestaat er zoiets als een Francofiel voor Engeland?
Te veel leuke dingen, te weinig tijd.
Die komen tegenwoordig op t Discovery history/archeology thema kanaal volgens mij...quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:52 schreef Tinkepink het volgende:Wat kijken jullie veel tv!
Ik kijk: HNTM/ANTM, Idols (in het seizoen), eh..... , dat modeprogramma op maandagavond dat nu niet uitgezonden wordt, eh..... als ik niet kan slapen kijk ik 's nachts Hank's Fishingadventures ofzoiets, als ik er zin in heb de donderdagavondfilm. Eigenlijk kijk ik het liefst naar documentaires, maar op de één of andere manier komt het er niet meer van. Wel kijk ik regelmatig een docu op de computer.
Wat ik mis zijn de archeologische programma's op Discovery die een jaar of 10 geleden werden uitgezonden.
Vroeger keek ik echt ALLES. VAn ATWT tot Brainiac, fims, Sesamstraat, noem het maar op. Maar toen studeerde ik nog en had ik tijd teveel
nou hier in A'dam kan je ook horen dat het giet, ik hoef niet eens naar buiten te kijkenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 07:46 schreef Chicolate het volgende:
Veel plezier in Barcelona Laurelien.
Het is nog zo donker. Ik kan niet eens zien of het regent en moet over een kwartiertje toch echt richting trein/school.
Dat had ik dus ook! Zomaar ineens + 1kilo, 3 dagen later -2.. Ik ga me pas weer voor het 'echie' wegen als opoe weg is. Hormonen zijn vilein.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:08 schreef Tinkepink het volgende:Ik ben aan het jojoen, niet normaal meer
Vrijdag 60,8 kg, zondag 63,8 kg, vanmorgen 60,5 kg! Nooit geweten dat ik zoveel vocht kan vasthouden, want dat zal vast geen vet zijn.
Veel plezier!!!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 06:53 schreef Laureline het volgende:
Dag ladies![]()
Wij vliegen zo naar Barcelona![]()
Tot volgende week, en netjes eten hè
gisteren heb ik een uur ontzettend hard gespinned, dus ik hoopte dat ik me vandaag ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:24 schreef Liejannuh het volgende:
Van een stukje hardlopen ga je je zoveel beter voelen!Ik voel me vandaag ook gewoon lekker fit en dat alleen maar omdat ik gister een km of 4 heb gelopen.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks. Al die duimende mensen, het móet ergens goed voor zijn
.
fijn, bedankt, wrijf er nog maar even in dat ik dom benquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar is Mark nu ook mee bezig. Zijn cijfers tot nu toe: 8,5, 9, 10.
Whehe, als je dom was had je niet het gymnasium afgerondquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
fijn, bedankt, wrijf er nog maar even in dat ik dom ben
Kop op, Kwak! Misschien is het een idee om elke dag een stukje buiten te lopen? Bijvoorbeeld om boodschappen te doen, dan krijg je een stukje routine. Rondje lopen, boodschappen doen, eten. Een verhuizing is een prima moment om jezelf nieuwe gewoontes aan te leren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:17 schreef kwakveense het volgende:
t is trouwens weer een beetje mis met mij....de echte tekeen van mn herfstdip beginnen zch nu toch echt te vertonen:
is 't niet een optie om eens met iemand te gaan praten?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:17 schreef kwakveense het volgende:
t is trouwens weer een beetje mis met mij....de echte tekeen van mn herfstdip beginnen zch nu toch echt te vertonen:
ik moet gaan slapen... en ik wil niet....want ik wil niet dat t morgen wordt...
ik kan niet goed opstaan want ik slaap voor geen meter, lig alleen maar te piekeren en heel erg te dromen
ik heb vandaag nauwelijks gegeten (hit me! echt!)... om 16 uur mezelf wat kip ge-forcefeed, en daarna zelfgemaakte noga die een vriendin me gaf gegeten (wel een groot stuk) en een appel. en daar heb ik op geleefd. en ik had geen honger....
ik moet nú actie ondernemen, anders zak ik hier weer lekker helemaal in weg van vreetbuit tot niet-eet dag en met inactiviteit gecombineerd met stress... in het zeuren en geen actie ondernemen...
dus ik ga nu proberen te slapen, en morgen een stuk van een paper produceren. ik kom aan jullie vertellen of t gelukt is, goed? ik heb een beetje accountability nodig
ik voel me zoweiso al heel stoer vandaag! Vroeg wakker, lekker hardgelopen, t vriendje wakker gebeld...van alles administratiefs geregeld, en ik was met een verse kop capuccino bij de universiteits bibliotheek voordat die open ging. (rare openingstijden hebben ze hier, van 10.00 tot 20.00. Maar, ze gingen speciaal voor mij een beetje eerder open, en ik kon het beste plekje bemachtigen. Nu hard aan de studie!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:24 schreef Liejannuh het volgende:
Van een stukje hardlopen ga je je zoveel beter voelen!Ik voel me vandaag ook gewoon lekker fit en dat alleen maar omdat ik gister een km of 4 heb gelopen.
Praten helpt niet altijd als je last heb van depressies. Mijn ervaring is dat je het zelf moet doen. Een hulpverlener, psycholoog of psychiater kan ondersteunen, maar meer niet. Zit je echt in een depressie, dan ontkom je er helaas vaak niet aan anti-depressiva te nemen, maar het "voortraject" kan je vaak zelf ingrijpen. Maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe, waar een hulpverlener inderdaad nuttig bij kan zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is 't niet een optie om eens met iemand te gaan praten?iemand die daar voor gestudeerd heeft zeg maar, om met mensen te praten?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:41 schreef Viking84 het volgende:
Mijn laatste brief is af. Mèn, wat een werk. Nu heb ik vier sollicitaties lopen en ik hoop dat ik iig érgens uitgenodigd word
.
ik ben toen iig langs de huisarts gegaan en heb 2 gesprekjes met een psychologe gehadquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Praten helpt niet altijd als je last heb van depressies. Mijn ervaring is dat je het zelf moet doen. Een hulpverlener, psycholoog of psychiater kan ondersteunen, maar meer niet. Zit je echt in een depressie, dan ontkom je er helaas vaak niet aan anti-depressiva te nemen, maar het "voortraject" kan je vaak zelf ingrijpen. Maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe, waar een hulpverlener inderdaad nuttig bij kan zijn
Mijn tip: Volg de tips van Tink en voel je daar absoluut niet schuldig over!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:05 schreef Tinkepink het volgende:
Hé kwak, lees de volledige post nu pas! Niet goed je je zo voelt meid. En ik ken het gevoel maar al te goed helaas, al had ik het de laatste jaren redelijk onder controle.
Mijn tips:
1. ga op de rem staan, nu!
2. zorg voor structuur en regelmaat in je leven. ga dus wel naar je werk/studie of wat dan ook, maar neem niet te veel hooi op je vork. skip alle activiteiten waar je géén energie uithaalt en doe vaker dingen die je wel leuk vindt
3. ga op een normale tijd naar bed (niet te vroeg) en ga er op een normale tijd uit (niet te laat dus). Lig je te piekeren, pak dan een boek of sta op.
4. ga regelmatig sporten, het liefst buiten
5. wees lief voor jezelf en accepteer je negatieve gevoelens
6. neem een zonnebankje en maak je mooi
7. neem eventueel valeriaan of, als je er goed op reageert, johanneskruid
Ik zat ook tegen een echte depressie aan te hikken, maar ik merk dat ik net op tijd gehandeld heb. Het piekeren wordt al een heel stuk minder en volgende week ga ik natuurlijk küren, wat me zeker goed zal doen. Een Kür behoort bij jou natuurlijk niet tot de mogelijkheden, maar met mijn andere tips moet je je binnen een week of 6 een stuk beter voelen!
ik heb nog steeds geen verstand van 'low-carb' enzoquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:22 schreef ColdFeet het volgende:Zo, ik heb een beetje uitgeslapen. En dat had ik wel verdiend
Bedenken jullie eens lekker avondeten voor mij? Low-carb en cheap... Ik heb nl nog maar een tientje cash, en mijn mister heeft de pinpas van de rekening met geld per ongeluk meegenomen |:')
Boerenomelet of groentewraps gemaakt van omelet en rauwkostquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:22 schreef ColdFeet het volgende:
Zo, ik heb een beetje uitgeslapen. En dat had ik wel verdiend
Bedenken jullie eens lekker avondeten voor mij? Low-carb en cheap... Ik heb nl nog maar een tientje cash, en mijn mister heeft de pinpas van de rekening met geld per ongeluk meegenomen |:')
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
Sowieso kan je voor ¤ 10 toch eten wat je wilt
Hoe bedoel je? Red jij het niet met ¤ 10 alleen voor het avondeten? Echt niet?quote:
Ik schrik me elke keer dood bij de kassa... Delhaize is best duurquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Boerenomelet of groentewraps gemaakt van omelet en rauwkost
Sla met blikje tonijn en nog wat andere groente
Kipfiletje grillen met een groente naar keuze
Sowieso kan je voor ¤ 10 toch eten wat je wilt
dat verbaast me ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Red jij het niet met ¤ 10 alleen voor het avondeten? Echt niet?
Tevens goed voor de lijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:28 schreef Pandorah het volgende:
- Ga overdag buiten wandelen. Het liefst rond 12.00 / 13.00 om zoveel mogelijk daglicht mee te pakken.
- Veel sporten.
gemiddeld voor max 2,50?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat verbaast me ook
wij eten gemiddeld voor max 2.50 p.p.
En goed nieuws (als je van chocolade houdt tenminste): een stukje pure chocolade doet echt wonderen voor je humeur (hou het dan wel bij 1, 2 of max 3 stukjes en niet een hele reep opeten hè?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tevens goed voor de lijn
Blijf ook gezond eten; je lijf heeft het nu echt nodig!
Volgens mij lagen de prijzen daar inderdaad iets hoger dan in Duitsland, maar niet veel hoger geloof ik. Weet het niet meer zeker, ben al een jaar niet meer in Belgie op vakantie geweest. En Duitsland is niet met alles goedkoper dan Nederland hoor! Wel met drank en appels bijvoorbeeld, maar brood en sommige groenten zijn in Nederland weer veel goedkoper.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond de Aldi in Belgie (bij Bouillon) nog best duur eigenlijk, weet niet hoe de prijzen in Duitsland zijn, maar die zijn vast lager dan in Nederland, dus erg veel goedkoper dan in België?
Ik bedoel dat je niet 'gemiddeld maximaal' kunt zeggen, want 'gemiddeld' duidt juist aan dat je er ook boven kunt zittenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
ja, in het weekend zijn we meestal wat meer kwijt, maar gemiddeld genomen zijn we maximaal 2.50 per persoon kwijt per dag ja
daar is niets mis mee
Wat koop je dan? Voor 4 personen koop ik bijv. een bloemkool (max. ¤1), aardappels ofzo ( ¤ 1), vlees of vis (max ¤ 4), eventueel een toetje (¤ 1). In totaal ¤ 7 en dat delen door 4. Wat ik niet opeet vries ik in.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
gemiddeld voor max 2,50?
Nee, ik ben toch wel meer kwijt dan dat. 4 á 5 euro aan avondeten. Sowieso vind ik dat ik teveel geld kwijt ben aan eten, maar de Aldi en de Liddl zijn zo ver weg.
als gemiddeld niet op maximaal slaat wel, zeikwijfquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je niet 'gemiddeld maximaal' kunt zeggen, want 'gemiddeld' duidt juist aan dat je er ook boven kunt zitten[/wijsneusmodus]
Ik verveel me. Nog tot 11:30
.
Nu snap ik het zelf niet meerquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als gemiddeld niet op maximaal slaat wel, zeikwijf
Over een langere periode komt ze gemiddeld gezien niet boven de ¤ 2,50 per keer uit ofzo. Maar waar maak je je druk om lieve Viking, je hoeft niet met moblo te seksen ofzo, dus eventuele taalfouten zouden je worst moeten zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu snap ik het zelf niet meer.
En @ Tink: ja, mijn groenten en fruit zijn vaak duur. Verse basilicum kost bijv al 1,39 bij de Plus.
Ik had zin om even vervelend te doenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Over een langere periode komt ze gemiddeld gezien niet boven de ¤ 2,50 per keer uit ofzo. Maar waar maak je je druk om lieve Viking, je hoeft niet met moblo te seksen ofzo, dus eventuele taalfouten zouden je worst moeten zijn
doe maar ff tegen iemand anders vervelend, want ik heb een humeur om te schietenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had zin om even vervelend te doen. Sorry moblo
.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef loveli het volgende:
Meiden, ik heb jullie hulp nodig. Om niet in een herfstdepressie te verzanden, ben ik gaan eBay-en. En nu heb ik een geweldige redelijk betaalbare jas gezien, maar ik weet niet of ik erop moet gokken dat 'ie me past (schouders gaan net wel of net niet passen).
Wat vinden jullie, doen of niet doen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inclusief verzenden net onder 100 euro als ik goed heb omgerekend.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:52 schreef kwakveense het volgende:
@ loveli: dingen kopen is leukmaar ik weet niet of ik t erop zou gokken... hoe duur issie?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:51 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind 'm niet mooi, dus ik zou 't niet doen
je hoeft geen sorry te zeggen voor het hebben van een andere smaakquote:
Da's een beetje het punt, ik wil ook nog een pekelfiets, een Garmin, een wasmachine, een... nou ja, ik ben misschien een beetje een verwend nest, maar m'n bankrekening is niet onbeperkt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je hoeft geen sorry te zeggen voor het hebben van een andere smaak
maar als lov 'm mooi vindt en het geld ervoor over heeft, soit
Dan zie ik jou er eerder inquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:04 schreef Tinkepink het volgende:
Jas is mooi loveli, maar ik vind 'm niet zo bij je passen
Ah, dat veranderd de zaak.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:57 schreef loveli het volgende:
Da's een beetje het punt, ik wil ook nog een pekelfiets, een Garmin, een wasmachine, een... nou ja, ik ben misschien een beetje een verwend nest, maar m'n bankrekening is niet onbeperkt.
maar jij bent zo vreselijk rationeel altijd!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
dan zou ik het niet doen, of ik 'm nu mooi vind of niet
het is me dunkt meer een jas 'voor de mooi' en voor 'erbij', en dan zou ik eerder voor een wasmachine gaan
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat valt wel mee hoor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:04 schreef Tinkepink het volgende:
Jas is mooi loveli, maar ik vind 'm niet zo bij je passen
Ik ook hoor. Vroeger was ik vreselijk impulsief, maar nu bedenk ik me bij alles wat ik wil kopen of ik het wel écht nodig heb. Dus ik praat wekenlang over een nieuwe mp3-speler en een nieuw mobieltje en uiteindelijk koop ik niksquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:07 schreef AKnynke het volgende:
[..]
maar jij bent zo vreselijk rationeel altijd!
Een TomTom, maar dan van een ander merk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:08 schreef Anosmie het volgende:
En wat in godensnaam is een Garmin ??
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:03 schreef k_i_m het volgende:
Maar als je een extra jas hebt, hoef je ook niet te wassen he? Die onderbroeken keer je gewoon om.
nee, zuinigquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:07 schreef AKnynke het volgende:
[..]
maar jij bent zo vreselijk rationeel altijd!
Die komt vast van hier. Hier is het eind van de wereld. Hier zijn alle lantarenpalen standaard aan. Hier is het ook koud. En vermoeiend.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:07 schreef k_i_m het volgende:
Er komt hier een wolk aan die zó donker is, dat het wel het eind van de wereld lijkt. Zelfs de lantarenpalen springen aan
.
Ik ookquote:
Gadverdamme! Ik haat het ook! Allemaal!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:11 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Die komt vast van hier. Hier is het eind van de wereld. Hier zijn alle lantarenpalen standaard aan. Hier is het ook koud. En vermoeiend.
Ik haat opoe. En ik haat wachten.
Iehhhquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:11 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Die komt vast van hier. Hier is het eind van de wereld. Hier zijn alle lantarenpalen standaard aan. Hier is het ook koud. En vermoeiend.
Ik haat opoe. En ik haat wachten.
Kopen kopen kopen. Maar ik heb geleerd dat ik daar juist niet naar moet luisteren, maar eerst moet nadenken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:13 schreef Tinkepink het volgende:
Wat zegt je gevoel, je onderbuik? Daar altijd naar luisteren!
Mmmkee:quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:13 schreef ColdFeet het volgende:
IehhhAnos, kun je het beestje niet gewoon bij z'n naam noemen? Ik vind dit toch wel zo'n jeuk-uitdrukking!
Nee, ik bedoel niet het koopduiveltjequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Kopen kopen kopen. Maar ik heb geleerd dat ik daar juist niet naar moet luisteren, maar eerst moet nadenken.
Gezien de negatieve klank die erom heen hangt denk ik niet dat er in dit geval een voorouder wordt bedoeld.quote:
De rode vlag uithangen, bloeden, menstrueren, ongesteld zijn dusquote:
Ongi.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De rode vlag uithangen, bloeden, menstrueren, ongesteld zijn dus
In OUD hadden ze er een nog ergere uitdrukking voor. ODI-dagen ofzoiets.
Nu klink je als Oprah, die zegt dat ook altijd!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet het koopduiveltjeHeb jij geen knoop(je) in je maag als je iets beter niet doet, ookal kan je het rationeel niet beredeneren? Of het gevoel van een strop om je nek in extreme gevallen? Of eventueel een kriebelende grote teen?
Mijn gevoel heeft al-tijd gelijk. Echt al-tijd. Zeker als ik iets niet moet doen. Probleem is dan alleen dat ik dan niet weet wat ik dan wél moet doen. Het geheim ligt dan in afwachten.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gadverdamme! Ik haat het ook! Allemaal!.
.
Ik zit hier op mijn werk alweer uren uit mijn neus te vreten. Leuk man, herfstvakantiequote:
Dat zat ik in de auto (toen ik in de file stond) ook te denkenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is 't niet een optie om eens met iemand te gaan praten?iemand die daar voor gestudeerd heeft zeg maar, om met mensen te praten?
Same hier, de ene helft is ziek en de andere helft heeft herfstvakantie. Ik werk (extern) bij een gemeente, nou dan weet je het wel. En het kutte is, ik kan straks geen werk opleveren want daarvoor heb ik hard de kennis in de koppen van de mensen in deze organisatie nodig, die er dus gewoon noooooit zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik zit hier op mijn werk alweer uren uit mijn neus te vreten. Leuk man, herfstvakantie.
OK, maar daar komt de culisnob in mij naar bovenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan ook goedkoop eten! Toverwoord is: vriezer.
Daar gooi je brood in: heb je altijd vers brood, hoef je nooit iets weg te gooien.
Koop kipfilets en gehakt eerder per kilo dan per ons. Vries in per portie.
De diepvriesafdeling in de super heeft ook veel lekkers: aardappelschijfjes tot broccoliroosjes, en allerlei roerbak groentemixen. Als je van verse kruiden houdt, koop dan een plantje, knip de blaadjes/takjes regelmatig af en vries ze in.
Frisdrank hoef ik niet, ik drink thee, water en af en toe cola light.
Ook belangrijk: ga hooguit 2 keer per week naar de supermarkt. Als je elke dag gaat, geef je geheid veel meer uit aan onnodige dingen.
Maak slimme boodschappenlijstjes, bedenk voor minstens 3 dagen in de toekomst wat je gaat eten. Ik koop meestal groenten die niet snel bederven, zoals broccoli, sperziebonen en paprika.
En zorg voor een voorraad: altijd in huis hebben: gezeefde tomaten, blikjes tomatenpuree, uien, pasta, rijst, verse knoflook, olijfolie, blikken tonijn....
ik hoor mezelf pratenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan ook goedkoop eten! Toverwoord is: vriezer.
Daar gooi je brood in: heb je altijd vers brood, hoef je nooit iets weg te gooien.
Koop kipfilets en gehakt eerder per kilo dan per ons. Vries in per portie.
De diepvriesafdeling in de super heeft ook veel lekkers: aardappelschijfjes tot broccoliroosjes, en allerlei roerbak groentemixen. Als je van verse kruiden houdt, koop dan een plantje, knip de blaadjes/takjes regelmatig af en vries ze in.
Frisdrank hoef ik niet, ik drink thee, water en af en toe cola light.
Ik dwing mezelf om voor een hele week vooruit te plannen en daarna doe ik alle boodschappen in één keer. Eerst naar de Lidl, en voor wat ik daar niet kan kopen fiets ik nog even door naar de AH of C1000. Scheelt zo veel geld! De boerenkool uit de vriezer ligt in ieder geval alweer te ontdooien voor vanavondquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan écht niet voor 3 dagen bedenken wat ik wil eten hoor.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:54 schreef ColdFeet het volgende:
Ook lekker: zoete-aardappel/kikkererwtensoep met patak's. En dan na het pureren een paar handen kikkererwten erdoor, en een heleboel jonge bladspinazie
In de vaatwasserquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraagje: hoe maken de Brinta-eters hier hun bakje schoon?
De 'gewone'quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
![]()
Dat ga ik lekker vinden! Hier gaat er minstens een bak hummus per week doorheen namelijk!
Welke Patak's pasta gebruik je hiervoor?
Ah, een gemeente. Heb ik ook nog eens een paar maanden gedetacheerd gezeten. Die kunnen er inderdaad ook wat van jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Same hier, de ene helft is ziek en de andere helft heeft herfstvakantie. Ik werk (extern) bij een gemeente, nou dan weet je het wel. En het kutte is, ik kan straks geen werk opleveren want daarvoor heb ik hard de kennis in de koppen van de mensen in deze organisatie nodig, die er dus gewoon noooooit zijn
Misschien moet je hem meteen even afwassen, in plaats van alleen in het water te zetten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Zo, dat waren mijn bammetjes met pindakaas.
Even een vraagje: hoe maken de Brinta-eters hier hun bakje schoon? Ik sta elke avond een kwartier te boenen om alles er weer uit te krijgen(en ja, ik zet hem wel meteen in het water).
Niet zo bijdehand hèquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Misschien moet je hem meteen even afwassen, in plaats van alleen in het water te zetten.
In water zetten is niet genoeg, meteen na het eten helemaal schoonmaken met heet water. Ik gebruik daarbij m'n lepel om de restjes van m'n bord te 'schrapen', zeg maar. 's Avonds was ik 'm dan nog eens af met de gewone afwas (of eigenlijk doet m'n vriend datquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Zo, dat waren mijn bammetjes met pindakaas.
Even een vraagje: hoe maken de Brinta-eters hier hun bakje schoon? Ik sta elke avond een kwartier te boenen om alles er weer uit te krijgen(en ja, ik zet hem wel meteen in het water).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |