Ja ikquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
ben ik trouwens de enige die spierpijn kreeg van het sportschema van SHE?
wou vandaag gaan hardlopen maar dat zal dan rustig aan moeten
Nou, mijn ideale scenario is: hoorapparaat op links, implantaat op rechts en als het aan mij ligt, gaat dat ook zo gebeuren. Als mijn gehoor op links dan wegvalt, dan heb ik altijd mijn implantaat nog, dus val ik niet meteen in een zwart gat (juist dat zwarte gat maakt m'n toekomst zo onzekerquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:46 schreef Tinkepink het volgende:
Viking! Het was niet mogelijk om "man schuine streep vrouw " te schrijven, maar je snapt de bedoeling, hè?
Wel balen dat je misschien niet geopereerd kan worden. Ik duim voor je dat je oren slechter worden, of is dat ook niet de bedoeling?
Zo werkt een implantaat nietquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:49 schreef Laureline het volgende:
Ik begrijp het ook niet, Viking. Kunnen ze de 'sterkte' dan niet aanpassen van je implantaat als je gehoor later slechter wordt dan?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:50 schreef Anosmie het volgende:
Ik zit vandaag even in een positive flow. Leuk gesprek, weegschaal was lief voor me, Helga is ziek.
Ik ga er even van genieten, voelt zowaar als spijbelen van mn herfstdepressie.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:50 schreef Anosmie het volgende:
Ik zit vandaag even in een positive flow. Leuk gesprek, weegschaal was lief voor me, Helga is ziek.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:04 schreef loveli het volgende:
Mijn wishlist is erg lang, de eisenlijst flink korter. Een goed hart, goed hoofd en goede handen. En hij moet handiger/mannelijker zijn dan ik.
Om de een of andere reden schijnt vooral dat laatste erg moeilijk te zijn.
Haha, grappig dat je dat vraagt, want ik heb een tijdje geleden nog gedate met een Braziliaanse vrouwquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:05 schreef Tinkepink het volgende:
Maar viking, hoe moet het nou als je een leuke buitenlandse ontmoet? Mag ze je bed pas in na een spellingcursus of knijp je een oogje toe?
Mwah, ik heb me jaren als een halve vent geprofileerd, het is nu tijd dat ik meer mezelf ga worden. Aanvullen is prima, maar ik krijg gewoon jeuk als een vent onhandig bezig is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Nogal, ja. Handiger dan. Mannelijk valt toch wel mee?
Maar waarom moet hij handiger zijn? Ben ik de enige die er vanuit gaat dat je elkaar op bepaalde vlakken moet kunnen aanvullen?
Ik tref het met een vent die veel aardiger is dan ik; dat heeft mij ook weer aardiger gemaakt.
Ziejewelquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:50 schreef Anosmie het volgende:
Oh en K_I_M, je had gelijk! Opoe kwam en heeft die extra kilo + nog een kilootje als troost weer meegenomen..
Ik ga er even van genieten, voelt zowaar als spijbelen van mn herfstdepressie.
Nicequote:Op maandag 20 oktober 2008 14:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Besides, ik heb iemand op het oog die aan alles voldoet en er per ongeluk nog geweldig uitziet ook.
Googlen is echt vreselijk, ja. Maar moet er per se een verklaring zijn voor zweten? Ik heb het ook weleens... Gaat wel weer over.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:11 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb ook weer wat hoor. Ik zweet me al een paar nachten helemaal de tyfus. Ga ik wat Googelen, kom ik echt de meest verschrikkelijke ziektes tegen. En dat terwijl ik alleen maar wilde weten of het nog bij het ontzwangeren hoort
.
Taalfouten kan gebeuren, maar mensen die niet meer uit hun msnfase komen vind ik echt afschrikwekkend. Woorden als tog, effe, wete / kenne, ofsow etc. Ik kan me vreselijk irriteren aan mensen die vaak "het is toch zeker zo!" gebruiken als argument. Of woorden gebruiken waarvan ze de betekenis niet helemaal weten en dus het woord evrkeerd gebruiken. En mensen die zo praten: "En toen was hij zo van jah hallo, weet je? Maar goe zij wist dus nie dat t zn mening verder was ofsow. Dus zij zegt zo op msn dingen tegen hem dus, weetje. Zooo niet chill weet je." Die mensen hebben cursus nodig. Verplicht.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:50 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoi, ik maak geen wishlist. Het is geen wensenlijstje maar een eisenlijstje. Vooral op vrouwen die taalfouten maken knap ik verschrikkelijk af
.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nice
Viking, jouw eisenpakket is wel flink uitgebreid, zeg... Geen wonder dat het lang duurt voordat je de ware vindt
Hoe kan ik dit uitleggen? Ik kan vandaag absoluut niet communiceren, in geen enkele taal. Geen engels, geen nederlands en al helemaal niet in het zweeds. Quote van de dag: "Hey, look, die winkel daar, that's such a nice winkel!"quote:
Ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die 'irriteren' verkeerd gebruikenquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Taalfouten kan gebeuren, maar mensen die niet meer uit hun msnfase komen vind ik echt afschrikwekkend. Woorden als tog, effe, wete / kenne, ofsow etc. Ik kan me vreselijk irriteren aan mensen die vaak "het is toch zeker zo!" gebruiken als argument. Of woorden gebruiken waarvan ze de betekenis niet helemaal weten en dus het woord evrkeerd gebruiken. En mensen die zo praten: "En toen was hij zo van jah hallo, weet je? Maar goe zij wist dus nie dat t zn mening verder was ofsow. Dus zij zegt zo op msn dingen tegen hem dus, weetje. Zooo niet chill weet je." Die mensen hebben cursus nodig. Verplicht..
Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden. Terwijl het grootste gedeelte van je woordenschat in je jeugd wordt opgebouwd.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
Tof dat het een leuk gesprek was Anosmie!![]()
Leuke sollicitatiegesprekken zijn erg tof.
quote:
quote:
Maar met een slimmere èn oudere vrouw roep je dat 'schattig' toch over jezelf afquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
Maar die vrouwen krijgen er ook iets geweldigs voor terug
![]()
.
Nee serieus: ik vind het wel meevallen eigenlijk. Als ik er langer over nadenk, is m'n lijstje nog veel langer, denk ik. Ik weet ook wel dat deze vrouwen er zijn, alleen vinden ze mij altijd leuk, lief en schattig, maar ook altijd te jong
. Hoe vaak ik wel niet gewenst heb dat ik ook maar 30 was
. Nog 5 jaar!
.
Ja, i knowquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Googlen is echt vreselijk, ja. Maar moet er per se een verklaring zijn voor zweten? Ik heb het ook weleens... Gaat wel weer over.
Ook niet tof: googlen op oorzaken van snel blauwe plekken oplopen
Zolang ik jeuk van ze krijg is irriteren geoorloofd.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:19 schreef ColdFeet het volgende:
Ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die 'irriteren' verkeerd gebruiken
O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik wordt' en 'ik vindt' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennenquote:
Mmm, ben je recentelijk overgestapt naar een ander dekbed? Heb je je winterdekbed erop gegooid? Heb je een nieuwe of warmere pyjama? Staat de CV 'snachts aan? Iets veranderd in je avond patroon (drank ingeruild voor thee of andersom?) Heb je een bult onder je oksel?quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:11 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ziejewel.
Ik heb ook weer wat hoor. Ik zweet me al een paar nachten helemaal de tyfus. Ga ik wat Googelen, kom ik echt de meest verschrikkelijke ziektes tegen. En dat terwijl ik alleen maar wilde weten of het nog bij het ontzwangeren hoort
.
Uhm, in mijn woordenboek is dat juist gespeld.....quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik word' en 'ik vind' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen.
ik wou net zeggen...ehhh "Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden."quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die 'irriteren' verkeerd gebruiken
En toch is dat het soort vrouw dat ik al sinds mijn puberteit wilquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar met een slimmere èn oudere vrouw roep je dat 'schattig' toch over jezelf af
Nou, volgens mij doen ze het dan toch redelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik word' en 'ik vind' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm, in mijn woordenboek is dat juist gespeld.....
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nou, volgens mij doen ze het dan toch redelijk.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef conleche het volgende:
[..]
ik was ook vrij verbaasd inderdaad!quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja en nu is er wel weer genoeg over gezegd!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik was ook vrij verbaasd inderdaad!
Ja maar ja. Ik kan me erg goed voorstellen dat de wederpartij daarop afhaakt... Lastig.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En toch is dat het soort vrouw dat ik al sinds mijn puberteit wil. Ik vind het ook helemaal niet erg om 'schattig' genoemd te worden, maar het moet niet zo zijn dat ik daardoor meteen geen serieuze kandidaat voor een relatie meer kan zijn
.
Nee, niks anders. Behalve de kachel, die staat nu wel weer aan, maar niet 's nachts. Misschien is het wel een combinatie van het restje vitaminepillen wat eruit moet en hormonen? Ik kon de afgelopen week om alles janken en ik moet zo ongeveer NU ongesteld worden. Dat klinkt redelijk naar hormonen. Ik vermoed dat als ik ongesteld ben geweest dat zweten ook weer weg is. Ik vind het alleen raarquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Mmm, ben je recentelijk overgestapt naar een ander dekbed? Heb je je winterdekbed erop gegooid? Heb je een nieuwe of warmere pyjama? Staat de CV 'snachts aan? Iets veranderd in je avond patroon (drank ingeruild voor thee of andersom?) Heb je een bult onder je oksel?
quote:
Volgens mij is dat hier hetzelfdequote:Op maandag 20 oktober 2008 14:31 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
(Maar hij is dan weer rijker en aardiger en knapper en zijn EQ is ongeveer 1000 punten hoger dan dat van mij)
Die andere partij moet niet het idee hebben dat zij slimmer is, hoorquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja maar ja. Ik kan me erg goed voorstellen dat de wederpartij daarop afhaakt... Lastig.
Mijn vent is ouder, ik ben slimmer
Dat vindt ik nou ook, ik wordt er niet goed van!quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik wordt' en 'ik vindt' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen.
Denk maar niet dat ik dit vergeet. Op een dag...quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Denk maar niet dat ik de quote ook ga aanpassen!
You got me,quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef kwakveense het volgende:
ik wou net zeggen...ehhh "Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden."
-->groter dan
ik ben helemaal niet zo'n taalnazi, maar bij mensen die hameren op taalverloedering is het natuurlijk makkelijk fouten afvangen
ik kan goed spellen, maar heb echt maling aan tikfouten op fora. sorryis me echt teveel gedoe om na te kijken, zeker met het rottoetsenbord dat ik nu heb...werkwoordsfouten kan ik me wel ernstig aan ergeren. hij betaald en dat soort dingen...
3 jaar en een paar maandenquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij en je vent schelen toch niet zoveel in leeftijd?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef Miss_S het volgende:
Kitch kerstbomen
Een voorbeeldje van de mijne van vorig jaarWat heerlijk kitschSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga mijn nep-kerstboompje (ruimtegebrek) optuigen met blauwe (aqua) versieringen. Past mooi bij de rest van mijn interieurVorig jaar had ik rode en roze ballen, maar toen was mijn huis ook een ratjetoe qua meubels
Zo'n kleur:
Alleen dan wel met minder kitsche versiering
En wbt eisenlijstje: hij moet gewoon leuk zijn![]()
Al zitten er aan leuk natuurlijk wel een aantal andere eisen vast: financieel onafhankelijk, slim , lief, leuk en er goed uitzien
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Ik ben wel zo'n idioot die dit doet. Ik haat spelfouten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:34 schreef Anosmie het volgende:
[..]
You got me,. De meeste taalfouten ontstaan bij mij altijd omdat ik halverwege de zin besluit dat de zin anders moet. En vervolgens ga knutselen in de zin zelf in plaats van hem gewoon te wissen en opnieuw te starten.
Hier neem ik nooit de tijd om de tekst nogmaals rustig na te lezen eer ik hem online gooi.
Op mn werk doe ik dat uiteraard wel..
Ik begon al te twijfelen!quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk nog wel eens last van hormonale opvliegers?quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:38 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik begon al te twijfelen!
Ik ben een ramp met spellen...Nooit goed in geweest ook... Vaak zat jankend de klas uitgerent omdat ik de regels prima kende, maar bij het toepassen ging/gaat het fout... En daar zit je dan..."men" kreeg het er gewoon niet in op school...
Ik heb twee DVD's van hemquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:45 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wat een homodiscriminerende TT.
Ik heb gisteravondJosh Groban
ontdekt trouwens, dus ik ga nu eens proberen wat muziek van hem op m'n mp3-speler te krijgen
.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk nog wel eens last van hormonale opvliegers?
6, ja.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:35 schreef AKnynke het volgende:
hoeveel ouder is jouw man dan CF? toch niet zo heeeeel veel? jaar of 5?
Oh, grappig! Ik heb echt het idee dat die jeuk van al dat losse kriebelende haar komt. Helemaal gek word ik ervan! Ik loop voornamelijk de hele dag op mijn hoofd en in mijn nek te scheukenquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
![]()
Plotselinge zweetaanvallen... Ik loop ook standaard in een vest of t shirt buiten terwijl de koters soms al in winterjas ( nog net niet met sjaal en wanten) naar buiten gestuurd worden...
Haar wat terug begint te groeien ( mimiplukjes op mn hoofd bij de haargrens) en toch ook nog steeds aan het uitvallen is...
Menstruatie tien keer zo erg als "voorheen" mét buikpijnen vergelijkbaar met een wee... Kan janken om zielige liedjes bij Sesamstraat ( maar dat kon ik na de eerste ook al en dat is toen noooooit meer weg gegaan) en iedereen duikt onder zn/haar bed als ze maar denken dat ik ietwat chagerijnig ben...
Jeuk trouwens ook...Op de meest rare plaatsen! ( maar eik best veel op mn hoofd en buik..Ow en mn armen en benen... Uhm... overal dus eik wel)
Ik ben geen taalnazi.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
KwakDat stukje had ik nog niet eens gelezen.
Taalnazi's uitlachenIk ben er zelf ook een
Tofquote:
Jij voldoet iig aan één van mijn eisen: leuk kunnen schrijvenquote:En nu even bijlezen weer over al die eisen van jullie
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:56 schreef Laureline het volgende:
...
En w.b. taalfouten: echt het aller-allerergste vind ik (en ik lees het ook vaak op fok) me. Als in: ik heb me telefoon vergeten. Ieeeh!Dan kan iemand eruitzien als Johnny Depp, het is dan hopeloos verloren.
Ook niet bij een potje Scrabble?quote:
Nee, dan vind ik een t waar een d hoort toch erger: gehoort, gedeelt, gehaaltquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:59 schreef Anosmie het volgende:
[..]
! Dat is inderdaad de meest tenenkrommende van allemaal.
Het meest erge vind ik nog altijd aLs MeNsUh ZoO gAaN sChRiJfUh.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dan vind ik een t waar een d hoort toch erger: gehoort, gedeelt, gehaalt![]()
.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oh, grappig! Ik heb echt het idee dat die jeuk van al dat losse kriebelende haar komt. Helemaal gek word ik ervan! Ik loop voornamelijk de hele dag op mijn hoofd en in mijn nek te scheuken. En dat uitvallen is echt niet te harden op het moment. Dat ik nog niet kaal ben
.
Dat soort mensen heb ik niet in mijn MSN, dus dat scheeltquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het meest erge vind ik nog altijd aLs MeNsUh ZoO gAaN sChRiJfUh.
Ik heb ze ook niet in mijn vriendenkring (en ik heb geen MSN, dat scheeltquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat soort mensen heb ik niet in mijn MSN, dus dat scheelt.
Maar jij bent nog van voor de internetgeneratiequote:Op maandag 20 oktober 2008 14:56 schreef k_i_m het volgende:
Wij zaten vroeger tenminste nog spannende woorden in het woordenboek te zoeken.
Oh God, ik heb echt een Scrabbletrauma. Ik won altijd van iedereen. Tot ik dat trots aan mijnquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:59 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ook niet bij een potje Scrabble?
Dat spel moet hier echt gespeeld worden met een Dikke Van Dale ernaast.
Yups! De eerste les Nederlands in het brugjaar ging bij ons over woordenboekgebruik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom dan? Om te kijken of het er überhaupt in stond?.
Definitelyquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:07 schreef AKnynke het volgende:
oh, en ik kan defenitely beter koken de de Duitser. En beter spellen in het Nederlands, al is dat natuurlijk niet zo gek. M'n engels is ook net iets beter, iets wat ik hem graag inwrijf.
Alhoewel mijn Nederlands wel aan het deteriorating (aiaiaiaia) is. Soms komen de Nederlandse woorden niet meer in me op, en de Engelse wel. Best shit!
Dat soort dingen heb ik nooit gedaan.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:07 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Yups! De eerste les Nederlands in het brugjaar ging bij ons over woordenboekgebruik.
Het eerste woord wat ik opzocht: kont..
Brugklas..
zie, en ik kan ook niet spellen in het engels. Vandaag is gewoon een stomme dag.quote:
Nee, om een woord op te zoeken waar ik mijn vriendinnen weer mee kon imponerenquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom dan? Om te kijken of het er überhaupt in stond?.
Mijn Engelse woordenschat schiet vaak enorm tekort, maar spellen kan ik wélquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:10 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zie, en ik kan ook niet spellen in het engels. Vandaag is gewoon een stomme dag.
ik noemde jou ook niet zo hoor!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Ik ben geen taalnazi.. Ik corrigeer mensen niet online.
Even het gladde ijs opstapt: Ik vind het jammer dat mensen hun woordenschat niet meer ontwikkelen. En dat de jeugd ook niet gestimuleerd wordt om hun woordenschat te vergroten. Even een vergelijking ala Anos: GTST is wel geinig om naar te kijken, maar soms gaat het vervelen. Het zou dan toch lullig zijn als ik alleen RTL4 op mn tv heb en dus geen andere programma's kan zien. Dan moet ik GTST blijven kijken en kan ik niet met buurvrouw Jannie meepraten over programma's op een andere zender.
Herkenbaar. Wat ik eigenlijk maar raar vind, is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen het beheersen van een vreemde taal in 'woord' en 'geschrift', terwijl ik prima Engels kan lezen en prima iemand kan verstaan in het Engels, terwijl het schrijven wat moeizamer gaat en spreken al helemaal.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:25 schreef Chicolate het volgende:
Mijn vriend is jonger dan ik en goddank is ie in de afgelopen 2 jaar nog gegroeid anders was ik nog langer geweest ook. Anders bleef er niets meer over van het eisenlijstje.
Of mijn Nederlands echt goed is weet ik niet. Krijg heel vaak commentaar op mn werkstukken etc dat het zo lekker vlot geschreven is, dus neem aan dat het wel goed zit. Alleen mijn spelling/het vergeten van ' bij m'n etc is echt bagger op msn. Hier soms ook nog wel, ben te lui om ' te typen, kost tijd en zit op vervelend plek.
Vroeger kon ik alleen Engelse boeken lezen met een woordenboek ernaast. Tegenwoordig kan ik zelfs uit een Engels boek stof leren, maar schrijven gaat nog wat moeizaam. En spreken helemaal, ben veel te onzeker over of ik wel de goede woorden gebruik en mn uitspraak is bagger. Sommige klanken (th gh) zijn gewoon vervelend.
ik maak dat onderscheid zelf altijd wel zo op mn CV:quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Wat ik eigenlijk maar raar vind, is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen het beheersen van een vreemde taal in 'woord' en 'geschrift', terwijl ik prima Engels kan lezen en prima iemand kan verstaan in het Engels, terwijl het schrijven wat moeizamer gaat en spreken al helemaal.
Waarom maken ze geen onderscheid tussen 'passieve' en 'actieve' beheersing?
Ja, dat is wel een goed idee, maar volgens mij is het niet heel gebruikelijk om dat te doen. Ik vind het onderscheid tussen passief en actief veel logischer dan het onderscheid tussen woord en geschrift.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:31 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik maak dat onderscheid zelf altijd wel zo op mn CV:
nederlands: actief en passief moedertaal
engels: actief en passief moedertaal niveau
frans: passief zeer goed, actief redelijk
duits: passief goed, actief matig
italiaans: passief matig
zoiets maar dan netjes
quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Engels kan ik, al is m'n uitspraak niet super, maar heb dan ook een Bachelor Engels(en literatuur ^^).
Verder kan ik nog wat Duits en Frans (voornamelijk lezen) en wat Spaans. Verder heb ik op school een mini-cursus Oud Engels gehad, maar ja, da's meer leren vertalen a la Latijn en is bovenal erg grappig
"Hwæt. We Gardena in gear-dagum,
þeodcyninga, þrym gefrunon,
hu ða æþelingas ellen fremedon".
Heb je geen drol aan, is wel erg leuk
Op de middelbare school was Engels mijn beste vak, maar ik ben het gewoon kwijtgeraakt, omdat ik er niks meer mee doe. Als ik een tijdje in een Engelstalige omgeving verkeer (ik heb een half jaar Engels gestudeerd), pik ik het echter wel heel snel weer op en dan gaat het schrijven en spreken ineens ook een stuk gemakkelijker.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:32 schreef AKnynke het volgende:
oh, ik heb in het engels een passieve en actieve beheersing. Beiden vrij groot, zeker sinds ik een jaar in de VS gewoond heb, m'n hele bachelor in het engels was, en ik nu bijna alleen maar engels spreek. Toch, zeker met het spreken is m'n vocab nog gelimiteerd, het kan nog veel uitgebreider. Schrijvend is het al een stuk beter, en langzamerhand probeer ik m'n actieve vocabulaire uit te breiden door heel actief woorden te gaan gebruiken. Dat werkt best okay!
Is dát Engels?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Engels kan ik, al is m'n uitspraak niet super, maar heb dan ook een Bachelor Engels(en literatuur ^^).
Verder kan ik nog wat Duits en Frans (voornamelijk lezen) en wat Spaans. Verder heb ik op school een mini-cursus Oud Engels gehad, maar ja, da's meer leren vertalen a la Latijn en is bovenal erg grappig
"Hwæt. We Gardena in gear-dagum,
þeodcyninga, þrym gefrunon,
hu ða æþelingas ellen fremedon".
Heb je geen drol aan, is wel erg leuk
Correctie: OUD Engelsquote:
Dankje, maar ik hoef voorlopig gelukkig geen nieuwe Engelse woorden uit te sprekenquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:30 schreef kwakveense het volgende:
gh is juist easy peasy! de korte versie: gh is ofwel een "f" ofwel "niks" en een "p" in t woord hiccough
de lange versie: http://eleaston.com/pr/sl-pat-gh.html
(kwak heeft engels gestudeerd en talenlab engels gegeven aan eerste en tweedejaars. heb hier nog wel ergens een oefenboekje met uitleg en een cd met naspreek zinnen als je er echt iets aan wilt doen?)
Hahaha! "The castle was haunted by goats"quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:45 schreef Anosmie het volgende:
Oh en ghosts.
Ik krijg het niet voor elkaar. Het klinkt zelfs met pauze, voorspreken en een dot inspanning en emotie bij mij altijd als goats.
Stom woord.
Het lijkt op IJslandsquote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:15 schreef SHE het volgende:
Al krijgt dees of geen zometeen een PM die weer belachelijk ernstig is
Does niet. Als je er mee zit dan zit je er mee.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:31 schreef SHE het volgende:
Vergeef me overigens dat ik met mijn 'world issues' tussen de ellende doorbreek hoor.
Ik heb nu eenmaal geen echte problemen en ik ben een verwend nest.
Maar ik ben wel gevoelig en lief hoor!
Apengeluiden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:23 schreef kwakveense het volgende:
ik noemde jou ook niet zo hoor!!
ik denk persoonlijk dat het wel meevalt met de woordenschat van de jeugd. het is een soort standaard proces dat de ene generate iets ziet degraderen in t taalgebruik bij de vorige generatie, en dat zo generatie na generatie. als dat echt zo was zouden we inmiddels alleen nog maar oeh ah apengeluiden maken...
he onderzoek was engels, toch? in engeland en amerika hebben ze gestandaardiseerde tests om schooljeugd te testen, een onderdeel daarvan is "woordenschat" ik denk dat de meeste jeugd daar tegenwoordig idd. slechter op zal scoren omdat
1. de tests hopeloos verouderd zijn en woorden tesen die allang niet meer vaak worden gebruikt
2. de tests ook hele moeilijke woorden die bijna niemand ooit gebruikt test
vergeet niet dat de woordenschat van elke generatie verandert omdat er ook nieuwe woorden voor nieuwe dingen bijkomen. en die nieuwe woorden zijn niet persé minder "goed" dan oude woorden.
Het steeds moeten opzoeken stagneert mi je ontwikkeling. Het remt je af omdat je extra tijd in opzoeken moet steken eer je verder kan met iets. Bij elke beroepsgroep zijn er dingen die je moet weten. De instelling van 'ach we zoeken het wel op' kan wel prima werken als je de juiste informatie al gebundeld of afgebakend voor handen hebt. Maar er is zoveel informatie aanwezig op zoveel verschillende niveaus.quote:wel denk ik dat de jeugd zich minder interesseert voor taal, en dat is jammer. ook zullen ze inderdaad minder belezen en algemeen ontwikkeld zijn op de tradtiionele gebieden.de vraag is hoe erg dat is: de maatschapij verandert immers met ze mee van weten naar opzoeken...
quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:05 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat wij onze ziekteverschijnselen googlen is tot daar aan toe.
Naja, dat is een beetje het probleem. Als een man niet slimmer, succesvoller of grappiger is dan ik dan knap ik af!quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:56 schreef mspoez het volgende:
* mspoez is weer wakker.
Pfff zeg, je slaapt een paar uur en dan moet je een half topic bijlezen.
[..]
Does niet. Als je er mee zit dan zit je er mee.
Ik denk dat er weinig mannen zullen zijn die echt naast jou kunnen (durven) staan, SHE en dat dat iets is wat heel lastig te accepteren is omdat dat wel is waar je behoefte aan hebt, of klets ik nu uit mijn nekje? En dat stinkende rijke, dat hoeft hij niet te zijn, dat wil JIJ zijn en het lijkt nu of het aan de haak slaan van een stinkend rijke meneer de snelste optie is. Als jij geld zat hebt dan mag hij toch gewoon een kunstenaar zijn?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef k_i_m het volgende:.
Trouwens; ik heb het vermoeden dat "onze" generatie wel weer een inhaalslag gaat plegen met ons nageslacht. Zo ben ik bijvoorbeeld wél van plan mijn dochter op te gaan voeden en mee te geven dat muziek maken en lezen leuk is. En dat hoor ik van veel meer mensen van mijn leeftijd. Ik denk dat er straks weer een slimmere generatie opstaat en dat het zichzelf wel weer rechttrekt.
dat hoor ik ook echt van al mijn vrienden en vriendinnenquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:24 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Jij hebt echt zo mijn visie.
.
Dat had ik namelijk bij het heel streng / te los opvoeden. Ik had het erover met mn sportdinnetje dat veel pubers van nu te los zijn opgevoed en dat wij daardoor zoiets hebben van: Ja, dat gebeurt mij niet. En vervolgens de teugels bij ons kroost automatisch weer wat aantrekken.
We gaan een boek hierover schrijven. Lopen we vet wel binnen!![]()
En ik heb al een keer bij de dokter gezeten omdat ik dacht dat ik Lupus had en een keer omdat ik dacht dat ik reuma had. Google is your friend.![]()
Oh, dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Wel heb ik een tijdje paniekaanvallen gehad en toen ik weer eens bij de dokter zat met een enorme paniekaanval vroeg hij aan me "of ik wel eens dacht dat ik misschien een ernstige ziekte had".quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:24 schreef Anosmie het volgende:
[..]
En ik heb al een keer bij de dokter gezeten omdat ik dacht dat ik Lupus had en een keer omdat ik dacht dat ik reuma had. Google is your friend.![]()
Ansich klopt het ook wel een beetje. Kijk maar naar de hippietijd. Dat was ook een veel lossere periode.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dat hoor ik ook echt van al mijn vrienden en vriendinnendenk er zelf ook wel een beetje zo over: de no-nonsense opvoeding. maar per saldo zal dat n vergelijking met de jaren 50 opvoeding wel weer een flink stuk losser zijn
Oeh. Ze gaat op vioolles en klassiek ballet en ze leest Het Kleine Huis Op De Prairie en Alleen Op De Wereldquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Trouwens; ik heb het vermoeden dat "onze" generatie wel weer een inhaalslag gaat plegen met ons nageslacht. Zo ben ik bijvoorbeeld wél van plan mijn dochter op te gaan voeden en mee te geven dat muziek maken en lezen leuk is. En dat hoor ik van veel meer mensen van mijn leeftijd. Ik denk dat er straks weer een slimmere generatie opstaat en dat het zichzelf wel weer rechttrekt.
It's never lupus!quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:24 schreef Anosmie het volgende:
En ik heb al een keer bij de dokter gezeten omdat ik dacht dat ik Lupus had
Het kleine huis lezenquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oeh. Ze gaat op vioolles en klassiek ballet en ze leest Het Kleine Huis Op De Prairie en Alleen Op De Wereld![]()
Vioolles vind ik nog wel grappig, want dat wil ik zelf ook nog een keer lerenquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oeh. Ze gaat op vioolles en klassiek ballet en ze leest Het Kleine Huis Op De Prairie en Alleen Op De Wereld![]()
Arm kind.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:39 schreef k_i_m het volgende:
en zal ik haar op 3 jarige leeftijd voorlezen uit De ontdekking van de hemel van Mulisch.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bwuh, ik heb lang vioolles gehad, Echt Niet Leukquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vioolles vind ik nog wel grappig, want dat wil ik zelf ook nog een keer leren. En verder moet ze natuurlijk dagelijks Perez Hilton bijhouden en zal ik haar op 3 jarige leeftijd voorlezen uit De ontdekking van de hemel van Mulisch
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |