abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:43:10 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62527291

Het vorige deel: Slank de herfst in @ 277: Waar we ontbijten met chocoladeijs

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:43:43 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527305
Fipo.
Niet meer actief op Fok!
pi_62527323
Jeej gaat het topic net dicht als ik wil posten .

Ik had ooit ook een lijstje waar een jongen aan moest voldoen, werd tot mijn stomme verbazing verliefd op mijn vriend en heb het lijstje toen weggeflikkerd . Hij was gewoon te leuk om te negeren. Ondertussen voldoet ie volgens mij wel aan de meeste punten .
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
ben ik trouwens de enige die spierpijn kreeg van het sportschema van SHE?
wou vandaag gaan hardlopen maar dat zal dan rustig aan moeten
Ja ik . Traplopen was niet leuk .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:45:57 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527341
Oh ja, wat een homodiscriminerende TT .

Ik heb gisteravond Josh Groban ontdekt trouwens, dus ik ga nu eens proberen wat muziek van hem op m'n mp3-speler te krijgen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:46:27 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62527350
Viking! Het was niet mogelijk om "man schuine streep vrouw " te schrijven, maar je snapt de bedoeling, hè?
Wel balen dat je misschien niet geopereerd kan worden. Ik duim voor je dat je oren slechter worden, of is dat ook niet de bedoeling?
pi_62527371
ik ben niet perfect en mijn is dat ook niet

daarom zijn we zo perfect voor elkaar

nu maar weer hard aan de slag Posters ophangen voor het studievereniging-weekend en daarna naar college
Ja doei.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:48:18 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527392
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:46 schreef Tinkepink het volgende:
Viking! Het was niet mogelijk om "man schuine streep vrouw " te schrijven, maar je snapt de bedoeling, hè?
Wel balen dat je misschien niet geopereerd kan worden. Ik duim voor je dat je oren slechter worden, of is dat ook niet de bedoeling?
Nou, mijn ideale scenario is: hoorapparaat op links, implantaat op rechts en als het aan mij ligt, gaat dat ook zo gebeuren. Als mijn gehoor op links dan wegvalt, dan heb ik altijd mijn implantaat nog, dus val ik niet meteen in een zwart gat (juist dat zwarte gat maakt m'n toekomst zo onzeker ). Maar goed, ik dacht net idd wel ff: "Had ik me maar aangemeld voor een CI toen ik net doof was geweest "
Niet meer actief op Fok!
pi_62527401
goeiemiddag

wat een leuke lijstjes maken jullie als wishlist voor man/vrouw

mijn mr kwam ik tegen toen ik 22 was en alto en hij was zo niets wat mij leuk leek in een man en dus geen goeie voor mij, Maar al snel bleek dat hij dat juist wel was en dus nu nog steeds is.... raar gedoe verliefd worden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62527423
Ik begrijp het ook niet, Viking. Kunnen ze de 'sterkte' dan niet aanpassen van je implantaat als je gehoor later slechter wordt dan?
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:49:36 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62527428
Hou me tot op heden trouwens keurig aan mijn lijstje. *Trots*
En zoals ik als afsluiter in het andere topic schreef; mijn man benadert mijn gevoel voor perfectie. Qua karakter dan. Hij is helaas niet de jonge god die ik eigenlijk in gedachten had, maar waarschijnlijk heb ik qua uiterlijk ook weinig overeenkomsten met zijn gedroomde sekssletje
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:50:12 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527438
Ja hoi, ik maak geen wishlist. Het is geen wensenlijstje maar een eisenlijstje . Vooral op vrouwen die taalfouten maken knap ik verschrikkelijk af .
Niet meer actief op Fok!
pi_62527453
Oh en K_I_M, je had gelijk! Opoe kwam en heeft die extra kilo + nog een kilootje als troost weer meegenomen. .

Ik zit vandaag even in een positive flow. Leuk gesprek, weegschaal was lief voor me, Helga is ziek.
Ik ga er even van genieten, voelt zowaar als spijbelen van mn herfstdepressie.
Fok!bejaarde
pi_62527533
Tof dat het een leuk gesprek was Anosmie!
Leuke sollicitatiegesprekken zijn erg tof.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:56:35 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527577
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:49 schreef Laureline het volgende:
Ik begrijp het ook niet, Viking. Kunnen ze de 'sterkte' dan niet aanpassen van je implantaat als je gehoor later slechter wordt dan?
Zo werkt een implantaat niet . Er is gewoon een bepaalde grens vastgesteld, want ze willen (natuurlijk) alleen mensen opereren die er met een CI duidelijk op vooruitgaan. En op dit moment zou ik idd qua gehoorkwaliteit niet zoveel vooruit gaan met een CI. Met een CI zou ik niet méér gaan horen dan wat ik nu hoor.
Mijn reden om voor een CI te kiezen is echter dat ik graag een stabiel gehoor wil, want dat heb ik nu niet. Ik kan zomaar weer doof worden. Ws zeggen ze in het ziekenhuis: "Kom maar terug als je gehoor weer wegvalt", maar intussen heeft de angst dat mijn gehoor weer wegvalt nu wel een enórme impact op de manier waarop ik in het leven sta: onzeker, afhankelijk van andere mensen, weinig zelfvertrouwen om met vreemde mensen in gesprek te gaan... Ik vind dat ze dat zeker ook in overweging moeten nemen. Ik zit echt op die operatie te wachten, omdat ik dan op mijn oren kan vertrouwen en dus ook precies weet wat ik wel en niet kan. Nu is het zo dat ik datgene dat ik vandaag kan morgen misschien wel helemaal niet meer kan en dat maakt me natuurlijk erg onzeker...
Niet meer actief op Fok!
pi_62527602
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:50 schreef Anosmie het volgende:

Ik zit vandaag even in een positive flow. Leuk gesprek, weegschaal was lief voor me, Helga is ziek.

Chico, ik voel vooral mijn buikspieren. En ik ga na 't werk weer zwemmen.
pi_62527604
Mijn ideale man:

-sportief
-mooi (liefst donker haar, graag ook krullen, met donkere ogen. Goed gebouwd lichaam, sixpack is HOT)
-lief en zorgzaam
-veel aandacht te geven (ik kan nogal aandacht vragen namelijk)
-niet egoistisch in bed, dus ook lekkere sex voor mij
-intelligent en liefst beetje slimmer/meer kennis dan ik (vind het geil als ik nog wat van iemand kan leren)
-als ideaal GEEN burgelijk leven willen, maar vrijheid, blijheid en veel reizen. lichtelijk impulsief kunnen zijn
-goed verdienen zodat we die reizen kunnen betalen en ik lekker kan shoppen
-ambitieus zijn, maar niet TE want ik ben natuurlijk veel belangrijker dan andere zaken
-sociaal vaardig, grappig en spontaan zijn, zodat ik 'm ook bij mijn vriendinnen kan neerzetten zonder me dood te hoeven schamen.

Denk dat we dan een heel eind komen...
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:59:03 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527651
quote:

.
Niet meer actief op Fok!
pi_62527770
Oh, en ik heb een heul leuke vent. Maar hij spelt niet altijd foutloos. En koken doet ie liever niet
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2008 @ 14:04:44 #19
70532 loveli
N
pi_62527785
Mijn wishlist is erg lang, de eisenlijst flink korter. Een goed hart, goed hoofd en goede handen. En hij moet handiger/mannelijker zijn dan ik.
Om de een of andere reden schijnt vooral dat laatste erg moeilijk te zijn.
crap in = crap out
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:05:43 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62527816
Maar viking, hoe moet het nou als je een leuke buitenlandse ontmoet? Mag ze je bed pas in na een spellingcursus of knijp je een oogje toe?
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:06:41 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62527833
Mijn eisenlijst was erg kort:
- betrouwbaar
- vriendelijk
- van mij houden
pi_62527845
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:04 schreef loveli het volgende:
Mijn wishlist is erg lang, de eisenlijst flink korter. Een goed hart, goed hoofd en goede handen. En hij moet handiger/mannelijker zijn dan ik.
Om de een of andere reden schijnt vooral dat laatste erg moeilijk te zijn.
Nogal, ja. Handiger dan. Mannelijk valt toch wel mee?
Maar waarom moet hij handiger zijn? Ben ik de enige die er vanuit gaat dat je elkaar op bepaalde vlakken moet kunnen aanvullen?

Ik tref het met een vent die veel aardiger is dan ik; dat heeft mij ook weer aardiger gemaakt.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:08:32 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62527868
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:05 schreef Tinkepink het volgende:
Maar viking, hoe moet het nou als je een leuke buitenlandse ontmoet? Mag ze je bed pas in na een spellingcursus of knijp je een oogje toe?
Haha, grappig dat je dat vraagt, want ik heb een tijdje geleden nog gedate met een Braziliaanse vrouw . Ik vond haar gebrekkige Nederlands toch wel irritant, maar misschien dat ik eroverheen had kunnen stappen als ze echt heel, heel, heel erg leuk was . Maar ik val doorgaans toch op blond en blauwogig, dus zo'n situatie zal zich niet zo snel weer voordoen .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2008 @ 14:10:36 #24
70532 loveli
N
pi_62527909
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nogal, ja. Handiger dan. Mannelijk valt toch wel mee?
Maar waarom moet hij handiger zijn? Ben ik de enige die er vanuit gaat dat je elkaar op bepaalde vlakken moet kunnen aanvullen?

Ik tref het met een vent die veel aardiger is dan ik; dat heeft mij ook weer aardiger gemaakt.
Mwah, ik heb me jaren als een halve vent geprofileerd, het is nu tijd dat ik meer mezelf ga worden. Aanvullen is prima, maar ik krijg gewoon jeuk als een vent onhandig bezig is.
Besides, ik heb iemand op het oog die aan alles voldoet en er per ongeluk nog geweldig uitziet ook.
crap in = crap out
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:11:45 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62527941
quote:
Oh en K_I_M, je had gelijk! Opoe kwam en heeft die extra kilo + nog een kilootje als troost weer meegenomen. .

Ziejewel .

Ik heb ook weer wat hoor. Ik zweet me al een paar nachten helemaal de tyfus. Ga ik wat Googelen, kom ik echt de meest verschrikkelijke ziektes tegen . En dat terwijl ik alleen maar wilde weten of het nog bij het ontzwangeren hoort .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62527972
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Besides, ik heb iemand op het oog die aan alles voldoet en er per ongeluk nog geweldig uitziet ook.
Nice

Viking, jouw eisenpakket is wel flink uitgebreid, zeg... Geen wonder dat het lang duurt voordat je de ware vindt
pi_62528030
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:11 schreef k_i_m het volgende:

Ik heb ook weer wat hoor. Ik zweet me al een paar nachten helemaal de tyfus. Ga ik wat Googelen, kom ik echt de meest verschrikkelijke ziektes tegen . En dat terwijl ik alleen maar wilde weten of het nog bij het ontzwangeren hoort .
Googlen is echt vreselijk, ja. Maar moet er per se een verklaring zijn voor zweten? Ik heb het ook weleens... Gaat wel weer over.

Ook niet tof: googlen op oorzaken van snel blauwe plekken oplopen
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:15:45 #28
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62528031
teuveupeu

ik ben nog steeds niet aangekleed, maar heb wel mn SHE oefeningen gedaan. nu nog eten glad vergeten!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62528040
eetlijstje:

O: twee knackebrodjes smeerkaas
T: appel
L: krentenbol met 20+ kaas
T: veel water
D: restjes van 't weekend: wrsch wat vet, dus vandaar wat weinig de rest van de dag...
Ja doei.
pi_62528044
tvp
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62528060
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:50 schreef Viking84 het volgende:
Ja hoi, ik maak geen wishlist. Het is geen wensenlijstje maar een eisenlijstje . Vooral op vrouwen die taalfouten maken knap ik verschrikkelijk af .
Taalfouten kan gebeuren, maar mensen die niet meer uit hun msnfase komen vind ik echt afschrikwekkend. Woorden als tog, effe, wete / kenne, ofsow etc. Ik kan me vreselijk irriteren aan mensen die vaak "het is toch zeker zo!" gebruiken als argument. Of woorden gebruiken waarvan ze de betekenis niet helemaal weten en dus het woord evrkeerd gebruiken. En mensen die zo praten: "En toen was hij zo van jah hallo, weet je? Maar goe zij wist dus nie dat t zn mening verder was ofsow. Dus zij zegt zo op msn dingen tegen hem dus, weetje. Zooo niet chill weet je." Die mensen hebben cursus nodig. Verplicht. .

Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden. Terwijl het grootste gedeelte van je woordenschat in je jeugd wordt opgebouwd.
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:17:18 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528061
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:13 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nice

Viking, jouw eisenpakket is wel flink uitgebreid, zeg... Geen wonder dat het lang duurt voordat je de ware vindt
Maar die vrouwen krijgen er ook iets geweldigs voor terug .

Nee serieus: ik vind het wel meevallen eigenlijk. Als ik er langer over nadenk, is m'n lijstje nog veel langer, denk ik . Ik weet ook wel dat deze vrouwen er zijn, alleen vinden ze mij altijd leuk, lief en schattig, maar ook altijd te jong . Hoe vaak ik wel niet gewenst heb dat ik ook maar 30 was . Nog 5 jaar! .

Oh ja, nog iets heel belangrijks vergeten: ik houd ook van vrouwelijke vrouwen en die lijken erg schaars te zijn in het land der lesbo's .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:18:21 #33
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62528099
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En ook net dát woord hè .
Hoe kan ik dit uitleggen? Ik kan vandaag absoluut niet communiceren, in geen enkele taal. Geen engels, geen nederlands en al helemaal niet in het zweeds. Quote van de dag: "Hey, look, die winkel daar, that's such a nice winkel!"
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_62528116
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Taalfouten kan gebeuren, maar mensen die niet meer uit hun msnfase komen vind ik echt afschrikwekkend. Woorden als tog, effe, wete / kenne, ofsow etc. Ik kan me vreselijk irriteren aan mensen die vaak "het is toch zeker zo!" gebruiken als argument. Of woorden gebruiken waarvan ze de betekenis niet helemaal weten en dus het woord evrkeerd gebruiken. En mensen die zo praten: "En toen was hij zo van jah hallo, weet je? Maar goe zij wist dus nie dat t zn mening verder was ofsow. Dus zij zegt zo op msn dingen tegen hem dus, weetje. Zooo niet chill weet je." Die mensen hebben cursus nodig. Verplicht. .

Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden. Terwijl het grootste gedeelte van je woordenschat in je jeugd wordt opgebouwd.
Ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die 'irriteren' verkeerd gebruiken
pi_62528137
Ja doei.
pi_62528144
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
Tof dat het een leuk gesprek was Anosmie!
Leuke sollicitatiegesprekken zijn erg tof.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:

...
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:59 schreef Viking84 het volgende:

.
Fok!bejaarde
pi_62528159
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar die vrouwen krijgen er ook iets geweldigs voor terug .

Nee serieus: ik vind het wel meevallen eigenlijk. Als ik er langer over nadenk, is m'n lijstje nog veel langer, denk ik . Ik weet ook wel dat deze vrouwen er zijn, alleen vinden ze mij altijd leuk, lief en schattig, maar ook altijd te jong . Hoe vaak ik wel niet gewenst heb dat ik ook maar 30 was . Nog 5 jaar! .
Maar met een slimmere èn oudere vrouw roep je dat 'schattig' toch over jezelf af
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:21:15 #38
14746 k_i_m
pi_62528172
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Googlen is echt vreselijk, ja. Maar moet er per se een verklaring zijn voor zweten? Ik heb het ook weleens... Gaat wel weer over.

Ook niet tof: googlen op oorzaken van snel blauwe plekken oplopen
Ja, i know . Ik maakte het net nog even erger ook, door op nachtzweten en jeuk te Googelen. (dat heb ik ook, door al die stomme kleine rothaartjes die ik heb teruggekregen voor de helft van mijn uitgevallen pruik) Ik zag het ergens bij elkaar staan dus ik klik, heb je gelijk lymfeklierkanker .
In my life
Why do I smile
pi_62528185
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:19 schreef ColdFeet het volgende:

Zolang ik jeuk van ze krijg is irriteren geoorloofd.
Fok!bejaarde
pi_62528210
Ik heb nooit een eisenlijst gehad. Ik probeerde iets uit en als het beviel dan hield ik het. Meestal beviel het een tijdje en dan niet meer....

Vandaag ontbeten met kipfilet en ik ga nu aan de lunch. Meloen met serranoham.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:23:42 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528238
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Taalfouten kan gebeuren
O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik wordt' en 'ik vindt' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen .
Niet meer actief op Fok!
pi_62528259
voor de eend. mensen: Ymme leeft nog
Ja doei.
pi_62528292
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:11 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ziejewel .

Mmm, ben je recentelijk overgestapt naar een ander dekbed? Heb je je winterdekbed erop gegooid? Heb je een nieuwe of warmere pyjama? Staat de CV 'snachts aan? Iets veranderd in je avond patroon (drank ingeruild voor thee of andersom?) Heb je een bult onder je oksel?
Fok!bejaarde
pi_62528301
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik word' en 'ik vind' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen .
Uhm, in mijn woordenboek is dat juist gespeld.....
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:26:00 #45
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62528302
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

ik wou net zeggen...ehhh "Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden."
-->groter dan

ik ben helemaal niet zo'n taalnazi, maar bij mensen die hameren op taalverloedering is het natuurlijk makkelijk fouten afvangen
ik kan goed spellen, maar heb echt maling aan tikfouten op fora. sorry is me echt teveel gedoe om na te kijken, zeker met het rottoetsenbord dat ik nu heb...werkwoordsfouten kan ik me wel ernstig aan ergeren. hij betaald en dat soort dingen...
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:26:07 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528303
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar met een slimmere èn oudere vrouw roep je dat 'schattig' toch over jezelf af
En toch is dat het soort vrouw dat ik al sinds mijn puberteit wil . Ik vind het ook helemaal niet erg om 'schattig' genoemd te worden, maar het moet niet zo zijn dat ik daardoor meteen geen serieuze kandidaat voor een relatie meer kan zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_62528310
quote:

[..]

O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik word' en 'ik vind' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen .
Nou, volgens mij doen ze het dan toch redelijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:26:50 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528326
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef conleche het volgende:

[..]

.

Tis maar goed dat jij altijd zo scherp bent .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:27:14 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62528334
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nou, volgens mij doen ze het dan toch redelijk.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:27:27 #50
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62528336
oh en hoera voor anosmie! ben je sraks vast snel van helga af!!
pi_62528348
quote:

[..]

Kwak Dat stukje had ik nog niet eens gelezen.

Taalnazi's uitlachen Ik ben er zelf ook een
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:28:01 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528354
Aangepast .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:29:21 #53
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62528386
quote:

[..]

ik was ook vrij verbaasd inderdaad!
pi_62528389
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:28 schreef Viking84 het volgende:
Aangepast .
Denk maar niet dat ik de quote ook ga aanpassen!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:29:49 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528399
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik was ook vrij verbaasd inderdaad!
Ja en nu is er wel weer genoeg over gezegd!! . Over tot de orde van de dag gaarne! .
Niet meer actief op Fok!
pi_62528403
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En toch is dat het soort vrouw dat ik al sinds mijn puberteit wil . Ik vind het ook helemaal niet erg om 'schattig' genoemd te worden, maar het moet niet zo zijn dat ik daardoor meteen geen serieuze kandidaat voor een relatie meer kan zijn .
Ja maar ja. Ik kan me erg goed voorstellen dat de wederpartij daarop afhaakt... Lastig.

Mijn vent is ouder, ik ben slimmer
pi_62528422
mijn vent is ouder én slimmer
Ja doei.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:31:11 #58
14746 k_i_m
pi_62528433
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Mmm, ben je recentelijk overgestapt naar een ander dekbed? Heb je je winterdekbed erop gegooid? Heb je een nieuwe of warmere pyjama? Staat de CV 'snachts aan? Iets veranderd in je avond patroon (drank ingeruild voor thee of andersom?) Heb je een bult onder je oksel?
Nee, niks anders. Behalve de kachel, die staat nu wel weer aan, maar niet 's nachts. Misschien is het wel een combinatie van het restje vitaminepillen wat eruit moet en hormonen? Ik kon de afgelopen week om alles janken en ik moet zo ongeveer NU ongesteld worden. Dat klinkt redelijk naar hormonen. Ik vermoed dat als ik ongesteld ben geweest dat zweten ook weer weg is. Ik vind het alleen raar . En onder mijn oksels heb ik niet gevoeld, maar gisteren bij het scheren heb ik niks ontdekt. Het lijkt me dat ik dan wel wat had moeten voelen, toch?
In my life
Why do I smile
pi_62528439
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
Jij en je vent schelen toch niet zoveel in leeftijd?
pi_62528451
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:

(Maar hij is dan weer rijker en aardiger en knapper en zijn EQ is ongeveer 1000 punten hoger dan dat van mij)
pi_62528480
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:31 schreef conleche het volgende:

[..]

(Maar hij is dan weer rijker en aardiger en knapper en zijn EQ is ongeveer 1000 punten hoger dan dat van mij)

Volgens mij is dat hier hetzelfde Nou ja, niet véél rijker, helaas.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:33:03 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528485
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja maar ja. Ik kan me erg goed voorstellen dat de wederpartij daarop afhaakt... Lastig.

Die andere partij moet niet het idee hebben dat zij slimmer is, hoor . Misschien is dat wel de reden dat het (wat dat betreft iig ) uiteindelijk wel goed gekomen is met Dinges, want tussen ons was het leeftijdsverschil eerst ook een probleem. Maar ik geloof dat zij denkt dat we aardig matchen qua kennisniveau (ik kan me van tijd tot tijd heel erudiet voordoen ) en dat is misschien mijn redding, ook al is het helemaal niet waar .
Niet meer actief op Fok!
pi_62528492
quote:

[..]

O ja, ik maak ook wel eens een taalfout, maar als iemand consequent 'ik wordt' en 'ik vindt' blijft schrijven, dan is dat voor mij toch wel een reden om heel hard weg te rennen .
Dat vindt ik nou ook, ik wordt er niet goed van!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:33:38 #64
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62528506
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
die van mij ook.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:33:50 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62528510
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik de quote ook ga aanpassen!
Denk maar niet dat ik dit vergeet. Op een dag... .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:34:03 #66
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62528515
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:33 schreef AKnynke het volgende:

[..]

die van mij ook.
en veel socialer en liever.
pi_62528519
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:26 schreef kwakveense het volgende:

ik wou net zeggen...ehhh "Ik las laatst een Engels onderzoek waaruit was gebleken dat de jeugd van nu een veel kleinere woordenschat heeft als de jeugd van pak 'em beet 20 jaar geleden."
-->groter dan

ik ben helemaal niet zo'n taalnazi, maar bij mensen die hameren op taalverloedering is het natuurlijk makkelijk fouten afvangen
ik kan goed spellen, maar heb echt maling aan tikfouten op fora. sorry is me echt teveel gedoe om na te kijken, zeker met het rottoetsenbord dat ik nu heb...werkwoordsfouten kan ik me wel ernstig aan ergeren. hij betaald en dat soort dingen...
You got me, . De meeste taalfouten ontstaan bij mij altijd omdat ik halverwege de zin besluit dat de zin anders moet. En vervolgens ga knutselen in de zin zelf in plaats van hem gewoon te wissen en opnieuw te starten.
Hier neem ik nooit de tijd om de tekst nogmaals rustig na te lezen eer ik hem online gooi.
Op mn werk doe ik dat uiteraard wel. .
Fok!bejaarde
pi_62528547
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jij en je vent schelen toch niet zoveel in leeftijd?
3 jaar en een paar maanden maar hij is wél ouder (en slimmer )
Ja doei.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:35:40 #69
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62528563
hoeveel ouder is jouw man dan CF? toch niet zo heeeeel veel? jaar of 5?
pi_62528564
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:28 schreef Miss_S het volgende:
Kitch kerstbomen

Een voorbeeldje van de mijne van vorig jaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heerlijk kitsch

Ik ga mijn nep-kerstboompje (ruimtegebrek) optuigen met blauwe (aqua) versieringen. Past mooi bij de rest van mijn interieur Vorig jaar had ik rode en roze ballen, maar toen was mijn huis ook een ratjetoe qua meubels

Zo'n kleur:

Alleen dan wel met minder kitsche versiering

En wbt eisenlijstje: hij moet gewoon leuk zijn
Al zitten er aan leuk natuurlijk wel een aantal andere eisen vast: financieel onafhankelijk, slim , lief, leuk en er goed uitzien
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:36:31 #71
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62528584
t was maar n plagerijtje hoor!
pi_62528605
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:34 schreef Anosmie het volgende:

[..]

You got me, . De meeste taalfouten ontstaan bij mij altijd omdat ik halverwege de zin besluit dat de zin anders moet. En vervolgens ga knutselen in de zin zelf in plaats van hem gewoon te wissen en opnieuw te starten.
Hier neem ik nooit de tijd om de tekst nogmaals rustig na te lezen eer ik hem online gooi.
Op mn werk doe ik dat uiteraard wel. .
Ik ben wel zo'n idioot die dit doet. Ik haat spelfouten.

En dan te bedenken dat mijn vriend enorm dyslectisch is; hij kan echt niet goed spellen De ironie
pi_62528628
quote:

[..]

Ik begon al te twijfelen!
Ik ben een ramp met spellen...Nooit goed in geweest ook... Vaak zat jankend de klas uitgerent omdat ik de regels prima kende, maar bij het toepassen ging/gaat het fout... En daar zit je dan..."men" kreeg het er gewoon niet in op school...
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:39:32 #74
14746 k_i_m
pi_62528661
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:38 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik begon al te twijfelen!
Ik ben een ramp met spellen...Nooit goed in geweest ook... Vaak zat jankend de klas uitgerent omdat ik de regels prima kende, maar bij het toepassen ging/gaat het fout... En daar zit je dan..."men" kreeg het er gewoon niet in op school...
Heb jij eigenlijk nog wel eens last van hormonale opvliegers?
In my life
Why do I smile
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 14:46:37 #75
163650 Greys
pi_62528834
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:45 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wat een homodiscriminerende TT .

Ik heb gisteravond Josh Groban ontdekt trouwens, dus ik ga nu eens proberen wat muziek van hem op m'n mp3-speler te krijgen .
Ik heb twee DVD's van hem
En nu even bijlezen weer over al die eisen van jullie
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62528922
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk nog wel eens last van hormonale opvliegers?
Plotselinge zweetaanvallen... Ik loop ook standaard in een vest of t shirt buiten terwijl de koters soms al in winterjas ( nog net niet met sjaal en wanten) naar buiten gestuurd worden...
Haar wat terug begint te groeien ( mimiplukjes op mn hoofd bij de haargrens) en toch ook nog steeds aan het uitvallen is...
Menstruatie tien keer zo erg als "voorheen" mét buikpijnen vergelijkbaar met een wee... Kan janken om zielige liedjes bij Sesamstraat ( maar dat kon ik na de eerste ook al en dat is toen noooooit meer weg gegaan) en iedereen duikt onder zn/haar bed als ze maar denken dat ik ietwat chagerijnig ben...
Jeuk trouwens ook...Op de meest rare plaatsen! ( maar eik best veel op mn hoofd en buik..Ow en mn armen en benen... Uhm... overal dus eik wel)
pi_62528950
Mijn wensenlijstje:

* intelligent
* taalkundig goed ontwikkeld
* sociaal
* tolerant
* niet ambitieus
* lief
* poezenliefhebber
* milieubewust

En hij moet lief zijn en me niet uitlachen als ik weer eens gevallen ben of op een andere onhandige manier mezelf verwond heb.
pi_62528994
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:35 schreef AKnynke het volgende:
hoeveel ouder is jouw man dan CF? toch niet zo heeeeel veel? jaar of 5?
6, ja.
jouw Duitser dan?
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:54:41 #79
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62529060
2. Al ziet ie er veel ouder uit...
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:54:58 #80
14746 k_i_m
pi_62529068
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:49 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Plotselinge zweetaanvallen... Ik loop ook standaard in een vest of t shirt buiten terwijl de koters soms al in winterjas ( nog net niet met sjaal en wanten) naar buiten gestuurd worden...
Haar wat terug begint te groeien ( mimiplukjes op mn hoofd bij de haargrens) en toch ook nog steeds aan het uitvallen is...
Menstruatie tien keer zo erg als "voorheen" mét buikpijnen vergelijkbaar met een wee... Kan janken om zielige liedjes bij Sesamstraat ( maar dat kon ik na de eerste ook al en dat is toen noooooit meer weg gegaan) en iedereen duikt onder zn/haar bed als ze maar denken dat ik ietwat chagerijnig ben...
Jeuk trouwens ook...Op de meest rare plaatsen! ( maar eik best veel op mn hoofd en buik..Ow en mn armen en benen... Uhm... overal dus eik wel)
Oh, grappig! Ik heb echt het idee dat die jeuk van al dat losse kriebelende haar komt. Helemaal gek word ik ervan! Ik loop voornamelijk de hele dag op mijn hoofd en in mijn nek te scheuken . En dat uitvallen is echt niet te harden op het moment. Dat ik nog niet kaal ben .
In my life
Why do I smile
pi_62529069
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:27 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kwak Dat stukje had ik nog niet eens gelezen.

Taalnazi's uitlachen Ik ben er zelf ook een
Ik ben geen taalnazi. . Ik corrigeer mensen niet online.

Even het gladde ijs opstapt: Ik vind het jammer dat mensen hun woordenschat niet meer ontwikkelen. En dat de jeugd ook niet gestimuleerd wordt om hun woordenschat te vergroten. Even een vergelijking ala Anos: GTST is wel geinig om naar te kijken, maar soms gaat het vervelen. Het zou dan toch lullig zijn als ik alleen RTL4 op mn tv heb en dus geen andere programma's kan zien. Dan moet ik GTST blijven kijken en kan ik niet met buurvrouw Jannie meepraten over programma's op een andere zender.
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:56:03 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62529100
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb twee DVD's van hem
Tof . Ik kom niet zo vaak muziek tegen waar ik echt van onder de indruk ben .
quote:
En nu even bijlezen weer over al die eisen van jullie
Jij voldoet iig aan één van mijn eisen: leuk kunnen schrijven (heb gisteren je blogs gelezen ) .
Niet meer actief op Fok!
pi_62529120
Mijn man is ouder (val ik altijd op, gelukkig niet meer 2 x zo oud als ikzelf zoals vroeger ) en hij kan beter koken. Ik ben dan weer leuker en rijker. En we spellen allebei foutloos. Goede balans, toch?

En w.b. taalfouten: echt het aller-allerergste vind ik (en ik lees het ook vaak op fok) me. Als in: ik heb me telefoon vergeten. Ieeeh! Dan kan iemand eruitzien als Johnny Depp, het is dan hopeloos verloren.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:56:36 #84
14746 k_i_m
pi_62529122
Wij zaten vroeger tenminste nog spannende woorden in het woordenboek te zoeken .
In my life
Why do I smile
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:56:46 #85
14746 k_i_m
pi_62529127
Zonder dat het moest dan he? .
In my life
Why do I smile
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:58:08 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62529158
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:56 schreef k_i_m het volgende:
Waarom dan? Om te kijken of het er überhaupt in stond? .
Niet meer actief op Fok!
pi_62529180
O, en ik heb net een berg plattegronden gekeken samen met mijn voor die woning, en het ziet er allemaal heel goed uit! De woningen hebben echt enorme ramen wel jammer dat ik dan nieuwe gordijnen moet bestellen deze zijn net een half jaar oud

En een berghok en ze zijn groter, met een 4-pits kookplaat (op 2 pitten koken zuigt ) en beter afgewerkt dan mijn huidige woning.

En nu maar hopen dat er 4 afzeggen
pi_62529194
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:56 schreef Laureline het volgende:
...
En w.b. taalfouten: echt het aller-allerergste vind ik (en ik lees het ook vaak op fok) me. Als in: ik heb me telefoon vergeten. Ieeeh! Dan kan iemand eruitzien als Johnny Depp, het is dan hopeloos verloren.
! Dat is inderdaad de meest tenenkrommende van allemaal.
Fok!bejaarde
pi_62529202
quote:
Ook niet bij een potje Scrabble?

Dat spel moet hier echt gespeeld worden met een Dikke Van Dale ernaast.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:00:06 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62529229
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:59 schreef Anosmie het volgende:

[..]

! Dat is inderdaad de meest tenenkrommende van allemaal.
Nee, dan vind ik een t waar een d hoort toch erger: gehoort, gedeelt, gehaalt .
Niet meer actief op Fok!
pi_62529249
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, dan vind ik een t waar een d hoort toch erger: gehoort, gedeelt, gehaalt .
Het meest erge vind ik nog altijd aLs MeNsUh ZoO gAaN sChRiJfUh.

pi_62529316
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Oh, grappig! Ik heb echt het idee dat die jeuk van al dat losse kriebelende haar komt. Helemaal gek word ik ervan! Ik loop voornamelijk de hele dag op mijn hoofd en in mijn nek te scheuken . En dat uitvallen is echt niet te harden op het moment. Dat ik nog niet kaal ben .
Hoe vaak ik gecontroleerd heb of ik niet stiekem via die ettertejs op school mn kroost luizen had gekregen.... Maar niets natuurlijk ( had op een gegeven moment zoiets van wáren het maar luizen... Dan was het iets aanwijsbaars!) Je kan ook altijd zien waar ik gezeten heb, in auto of stoel/bank ofzo... Daar ligt een tapijtje haar!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:04:57 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62529338
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het meest erge vind ik nog altijd aLs MeNsUh ZoO gAaN sChRiJfUh.

Dat soort mensen heb ik niet in mijn MSN, dus dat scheelt .
Niet meer actief op Fok!
pi_62529370
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat soort mensen heb ik niet in mijn MSN, dus dat scheelt .
Ik heb ze ook niet in mijn vriendenkring (en ik heb geen MSN, dat scheelt ) maar dan nog kom je het af en toe tegen (vooral op internet) en dan denk ik:
pi_62529374
quote:
Wij zaten vroeger tenminste nog spannende woorden in het woordenboek te zoeken .
Maar jij bent nog van voor de internetgeneratie Voor 'ons' is dat allemaal niet zo spannend meer
pi_62529379
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ook niet bij een potje Scrabble?

Dat spel moet hier echt gespeeld worden met een Dikke Van Dale ernaast.
Oh God, ik heb echt een Scrabbletrauma. Ik won altijd van iedereen. Tot ik dat trots aan mijn vertelde op vacantie in het boshuisje. En toen werd ik zo genadeloos ingemaakt . En weer. En toen nog een keer.

Gelukkig heb ik altijd nog Pim Pam Pet
pi_62529399
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Yups! De eerste les Nederlands in het brugjaar ging bij ons over woordenboekgebruik.
Het eerste woord wat ik opzocht: kont. .
Brugklas. .
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:07:49 #98
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62529400
oh, en ik kan defenitely beter koken de de Duitser. En beter spellen in het Nederlands, al is dat natuurlijk niet zo gek. M'n engels is ook net iets beter, iets wat ik hem graag inwrijf.

Alhoewel mijn Nederlands wel aan het deteriorating (aiaiaiaia) is. Soms komen de Nederlandse woorden niet meer in me op, en de Engelse wel. Best shit!
pi_62529426
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:07 schreef AKnynke het volgende:
oh, en ik kan defenitely beter koken de de Duitser. En beter spellen in het Nederlands, al is dat natuurlijk niet zo gek. M'n engels is ook net iets beter, iets wat ik hem graag inwrijf.

Alhoewel mijn Nederlands wel aan het deteriorating (aiaiaiaia) is. Soms komen de Nederlandse woorden niet meer in me op, en de Engelse wel. Best shit!
Definitely
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:10:55 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62529475
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:07 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Yups! De eerste les Nederlands in het brugjaar ging bij ons over woordenboekgebruik.
Het eerste woord wat ik opzocht: kont. .
Brugklas. .
Dat soort dingen heb ik nooit gedaan.
Ik las de advertenties in de Telegraaf en toen een vriendinnetje een gratis (ja echt) sekslijn had gevonden, gingen we met zes meisjes in een telefooncel staan en daarnaartoe bellen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:10:57 #101
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62529479
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Definitely
zie, en ik kan ook niet spellen in het engels. Vandaag is gewoon een stomme dag.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:11:56 #102
14746 k_i_m
pi_62529503
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, om een woord op te zoeken waar ik mijn vriendinnen weer mee kon imponeren .

Ook leuk trouwens, het woordenboekspel. Doen we altijd bij mijn favoriete oom en tante.

Daar pik je leuke woorden op als "Kladdeboter" .
In my life
Why do I smile
pi_62529518
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:10 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zie, en ik kan ook niet spellen in het engels. Vandaag is gewoon een stomme dag.
Mijn Engelse woordenschat schiet vaak enorm tekort, maar spellen kan ik wél
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:14:56 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62529578
Gaaah, dat "men" is inderdaad zo erg! Ik ben geen taalnazi geloof ik, maar probeer wel enigszins correct Nederlands te schrijven... Als je daaraan eenmaal gewend bent is dat alleen maar handig als je voor school ofzo iets moet schrijven. Dan hoef je tenminste niet twintig keer alles na te lezen

Wat betreft slimheid/leeftijd van partners: mijn vriend is 2 jaar en een beetje ouder, en is minder hoog opgeleid. Ik ben er echter van overtuigd dat iedereen zijn eigen wijsheid heeft, en die van mij ligt in dit geval dan voornamelijk op het gebied van leren en die van hem op het gebied van o.a. technische dingen en wereldse zaken (ik ben zo onhandig als de pest en raak OVERAL de weg kwijt). We vullen elkaar dus goed aan!

Oh maar z'n Nederlandse spelling laat wel wat te wensen over Maar dat vergeef ik hem
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:15:32 #105
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62529592
God damnit; die tattoo op mijn voet doet fucking pijn
Hij had me er al voor gewaarschuwd, maar ik vindithelemaalnietleuk!
Die in mijn nek is al compleet hersteld, zoals mijn anderen dat ook altijd meteen deden. Geen korstje, geen auwie, niks.
Maar die op mijn voet doet pijn, er is echt wondvorming en ik heb korstjes. Is dat omdat die huid daar zo dun is ofzo? Of omdat al je gewicht erop staat ?

Wat een rotplek!

( U ziet, mijn problemen zijn van werelds formaat ! )

Al krijgt dees of geen zometeen een PM die weer belachelijk ernstig is
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:17:24 #106
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62529642
Oh en ik spreek Engels alsof het mijn moedertaal is. Jaren een Amerikaans vriendje gehad en mede dankzij hem ben ik in het bezit van een onvervalst Amerikaans accent.
Mijn Frans is redelijk, mijn Hongaars ook, mijn Duits perfect en mijn Roemeens evenzo.

Ik mag niet klagen vwb het speaken van een little word over the border!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:21:02 #107
14746 k_i_m
pi_62529737
F5
In my life
Why do I smile
pi_62529740
2 jaar ouder Nynke jouw Duitser? Hij lijkt idd flink ouder, nou hebben Duitsers daar volgens mij snel last van als ik zo eens op het personeelsfeestje rondkeek verleden jaar bij het bedrijf waar de mr werkt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:21:53 #109
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62529758
Ah bad tattoo! Ik zou idd denken dat het komt omdat het dichter op het bot zit op je voet, maar da's maar een gokje. Zijn ze wel mooi geworden?
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:23:03 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62529785
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik ben geen taalnazi. . Ik corrigeer mensen niet online.

Even het gladde ijs opstapt: Ik vind het jammer dat mensen hun woordenschat niet meer ontwikkelen. En dat de jeugd ook niet gestimuleerd wordt om hun woordenschat te vergroten. Even een vergelijking ala Anos: GTST is wel geinig om naar te kijken, maar soms gaat het vervelen. Het zou dan toch lullig zijn als ik alleen RTL4 op mn tv heb en dus geen andere programma's kan zien. Dan moet ik GTST blijven kijken en kan ik niet met buurvrouw Jannie meepraten over programma's op een andere zender.
ik noemde jou ook niet zo hoor!!
ik denk persoonlijk dat het wel meevalt met de woordenschat van de jeugd. het is een soort standaard proces dat de ene generate iets ziet degraderen in t taalgebruik bij de vorige generatie, en dat zo generatie na generatie. als dat echt zo was zouden we inmiddels alleen nog maar oeh ah apengeluiden maken...

he onderzoek was engels, toch? in engeland en amerika hebben ze gestandaardiseerde tests om schooljeugd te testen, een onderdeel daarvan is "woordenschat" ik denk dat de meeste jeugd daar tegenwoordig idd. slechter op zal scoren omdat
1. de tests hopeloos verouderd zijn en woorden tesen die allang niet meer vaak worden gebruikt
2. de tests ook hele moeilijke woorden die bijna niemand ooit gebruikt test

vergeet niet dat de woordenschat van elke generatie verandert omdat er ook nieuwe woorden voor nieuwe dingen bijkomen. en die nieuwe woorden zijn niet persé minder "goed" dan oude woorden.

wel denk ik dat de jeugd zich minder interesseert voor taal, en dat is jammer. ook zullen ze inderdaad minder belezen en algemeen ontwikkeld zijn op de tradtiionele gebieden.de vraag is hoe erg dat is: de maatschapij verandert immers met ze mee van weten naar opzoeken...
pi_62529820
"oeh ah apengeluiden"

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62529830
Mijn vriend is jonger dan ik en goddank is ie in de afgelopen 2 jaar nog gegroeid anders was ik nog langer geweest ook . Anders bleef er niets meer over van het eisenlijstje.

Of mijn Nederlands echt goed is weet ik niet. Krijg heel vaak commentaar op mn werkstukken etc dat het zo lekker vlot geschreven is, dus neem aan dat het wel goed zit. Alleen mijn spelling/het vergeten van ' bij m'n etc is echt bagger op msn . Hier soms ook nog wel, ben te lui om ' te typen, kost tijd en zit op vervelend plek.

Vroeger kon ik alleen Engelse boeken lezen met een woordenboek ernaast. Tegenwoordig kan ik zelfs uit een Engels boek stof leren, maar schrijven gaat nog wat moeizaam. En spreken helemaal, ben veel te onzeker over of ik wel de goede woorden gebruik en mn uitspraak is bagger. Sommige klanken (th gh) zijn gewoon vervelend .
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:29:53 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62529955
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:25 schreef Chicolate het volgende:
Mijn vriend is jonger dan ik en goddank is ie in de afgelopen 2 jaar nog gegroeid anders was ik nog langer geweest ook . Anders bleef er niets meer over van het eisenlijstje.

Of mijn Nederlands echt goed is weet ik niet. Krijg heel vaak commentaar op mn werkstukken etc dat het zo lekker vlot geschreven is, dus neem aan dat het wel goed zit. Alleen mijn spelling/het vergeten van ' bij m'n etc is echt bagger op msn . Hier soms ook nog wel, ben te lui om ' te typen, kost tijd en zit op vervelend plek.

Vroeger kon ik alleen Engelse boeken lezen met een woordenboek ernaast. Tegenwoordig kan ik zelfs uit een Engels boek stof leren, maar schrijven gaat nog wat moeizaam. En spreken helemaal, ben veel te onzeker over of ik wel de goede woorden gebruik en mn uitspraak is bagger. Sommige klanken (th gh) zijn gewoon vervelend .
Herkenbaar. Wat ik eigenlijk maar raar vind, is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen het beheersen van een vreemde taal in 'woord' en 'geschrift', terwijl ik prima Engels kan lezen en prima iemand kan verstaan in het Engels, terwijl het schrijven wat moeizamer gaat en spreken al helemaal.
Waarom maken ze geen onderscheid tussen 'passieve' en 'actieve' beheersing?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:30:03 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62529957
gh is juist easy peasy! de korte versie: gh is ofwel een "f" ofwel "niks" en een "p" in t woord hiccough
de lange versie: http://eleaston.com/pr/sl-pat-gh.html

(kwak heeft engels gestudeerd en talenlab engels gegeven aan eerste en tweedejaars. heb hier nog wel ergens een oefenboekje met uitleg en een cd met naspreek zinnen als je er echt iets aan wilt doen?)
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:31:24 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62530006
Engels kan ik, al is m'n uitspraak niet super, maar heb dan ook een Bachelor Engels (en literatuur ^^).
Verder kan ik nog wat Duits en Frans (voornamelijk lezen) en wat Spaans. Verder heb ik op school een mini-cursus Oud Engels gehad, maar ja, da's meer leren vertalen a la Latijn en is bovenal erg grappig

"Hwæt. We Gardena in gear-dagum,
þeodcyninga, þrym gefrunon,
hu ða æþelingas ellen fremedon".

Heb je geen drol aan, is wel erg leuk
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:31:42 #116
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62530019
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wat ik eigenlijk maar raar vind, is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen het beheersen van een vreemde taal in 'woord' en 'geschrift', terwijl ik prima Engels kan lezen en prima iemand kan verstaan in het Engels, terwijl het schrijven wat moeizamer gaat en spreken al helemaal.
Waarom maken ze geen onderscheid tussen 'passieve' en 'actieve' beheersing?
ik maak dat onderscheid zelf altijd wel zo op mn CV:
nederlands: actief en passief moedertaal
engels: actief en passief moedertaal niveau
frans: passief zeer goed, actief redelijk
duits: passief goed, actief matig
italiaans: passief matig

zoiets maar dan netjes
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:32:30 #117
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62530039
oh, ik heb in het engels een passieve en actieve beheersing. Beiden vrij groot, zeker sinds ik een jaar in de VS gewoond heb, m'n hele bachelor in het engels was, en ik nu bijna alleen maar engels spreek. Toch, zeker met het spreken is m'n vocab nog gelimiteerd, het kan nog veel uitgebreider. Schrijvend is het al een stuk beter, en langzamerhand probeer ik m'n actieve vocabulaire uit te breiden door heel actief woorden te gaan gebruiken. Dat werkt best okay!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:33:46 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62530070
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:31 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik maak dat onderscheid zelf altijd wel zo op mn CV:
nederlands: actief en passief moedertaal
engels: actief en passief moedertaal niveau
frans: passief zeer goed, actief redelijk
duits: passief goed, actief matig
italiaans: passief matig

zoiets maar dan netjes
Ja, dat is wel een goed idee, maar volgens mij is het niet heel gebruikelijk om dat te doen. Ik vind het onderscheid tussen passief en actief veel logischer dan het onderscheid tussen woord en geschrift.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:33:53 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62530072
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Engels kan ik, al is m'n uitspraak niet super, maar heb dan ook een Bachelor Engels (en literatuur ^^).
Verder kan ik nog wat Duits en Frans (voornamelijk lezen) en wat Spaans. Verder heb ik op school een mini-cursus Oud Engels gehad, maar ja, da's meer leren vertalen a la Latijn en is bovenal erg grappig

Beowulf!!!

ik moet mn oud engels toch weer eens ernstig gaan oppoetsen, ik kon t best goed lezen ooit...
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:35:22 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62530109
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:32 schreef AKnynke het volgende:
oh, ik heb in het engels een passieve en actieve beheersing. Beiden vrij groot, zeker sinds ik een jaar in de VS gewoond heb, m'n hele bachelor in het engels was, en ik nu bijna alleen maar engels spreek. Toch, zeker met het spreken is m'n vocab nog gelimiteerd, het kan nog veel uitgebreider. Schrijvend is het al een stuk beter, en langzamerhand probeer ik m'n actieve vocabulaire uit te breiden door heel actief woorden te gaan gebruiken. Dat werkt best okay!
Op de middelbare school was Engels mijn beste vak, maar ik ben het gewoon kwijtgeraakt, omdat ik er niks meer mee doe. Als ik een tijdje in een Engelstalige omgeving verkeer (ik heb een half jaar Engels gestudeerd), pik ik het echter wel heel snel weer op en dan gaat het schrijven en spreken ineens ook een stuk gemakkelijker.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:36:26 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62530136
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

Is dát Engels? .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:40:12 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62530263
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is dát Engels? .
Correctie: OUD Engels Dat lijkt er in de verste verte niet op. Nouja misschien een heul klein beetje. Tijd van de Angelsaksiërs ende zo

En Kwak: Jaaaaa! Beowulf is gaaf. En The Wanderer. Ik ben dan ook een sucker voor Middeleeuwse teksten </nerd>

Oh en eet-gerelateerd:
O: thee, thee en nog eens thee
L: Brood (2 sneetjes) met ardenner boterhamworst

Nausea ftw!
pi_62530271
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:30 schreef kwakveense het volgende:
gh is juist easy peasy! de korte versie: gh is ofwel een "f" ofwel "niks" en een "p" in t woord hiccough
de lange versie: http://eleaston.com/pr/sl-pat-gh.html

(kwak heeft engels gestudeerd en talenlab engels gegeven aan eerste en tweedejaars. heb hier nog wel ergens een oefenboekje met uitleg en een cd met naspreek zinnen als je er echt iets aan wilt doen?)
Dankje, maar ik hoef voorlopig gelukkig geen nieuwe Engelse woorden uit te spreken . Ik kan het wel uitspreken als ik erbij nadenk, maar als ik even snel wat wil zeggen dan komt het er altijd heel onhandig en Nederlands uit . Ik struikel over mijn tong, die zit in de weg bij die klanken. Volgens mijn docent Engels sprak ik juist heel goed Engels, maar dan was ik dus ook geconcentreerd. Nog erger wordt het als ik een onbekend woord moet gaan voorlezen: dat lijkt er vaak niet eens op . Verder is mijn Engels prima . Had me in Londen prima duidelijk kunnen maken, als ik mn stem niet kwijt was geweest.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:45:02 #124
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62530387
Weet je wat een rotwoord is om uit te spreken? Representatives.
Ooit een spreekbeurt over gedaan op het HBO. Ik had de volgende dag spierpijn in mn tong gewoon.

Oh en ghosts.
Ik krijg het niet voor elkaar. Het klinkt zelfs met pauze, voorspreken en een dot inspanning en emotie bij mij altijd als goats.
Stom woord.
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:47:31 #125
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62530451
trucje: gewoon de t weglaten, mocht je er ooit een presentatie over moeten houden goos met een dubbellange s klinkt voor een engelsman echt als ghosts!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:48:09 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62530467
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:45 schreef Anosmie het volgende:

Oh en ghosts.
Ik krijg het niet voor elkaar. Het klinkt zelfs met pauze, voorspreken en een dot inspanning en emotie bij mij altijd als goats.
Stom woord.
Hahaha! "The castle was haunted by goats" Conclusie: ik heb een veel te visuele imaginatie.

Maarja ik hoor goed Engels te spreken met m'n BA, maar ik struikel ook als een malloot over sommige woorden
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:52:28 #127
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62530575
Ik wil er een die lekker indisch kan koken en het liefst met donker haar, bescheiden lach en een mooie neus

Dan te bedenken dat echt al m'n ex'en... voor zover je ze zo kunt noemen allemaal blond haar hadden en zo'n lelijke grote neus
Bernie en ik zijn tof.
pi_62530599
als ik mn master heb gehaald wil ik nog mn bachelor Engelse Taal en Cultuur halen, misschien...

Eerst dit maar eens zien te halen

Brits Engels

nu weer college
Ja doei.
pi_62530600
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is dát Engels? .
Het lijkt op IJslands

Ik kan twee soorten Engels: het beschaafde, saaie vaktermen-Engels, en het dom-met-een vriendinnetje-lullen-Engels
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 15:53:54 #130
163650 Greys
pi_62530609
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:15 schreef SHE het volgende:
Al krijgt dees of geen zometeen een PM die weer belachelijk ernstig is
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:56:37 #131
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62530678
* mspoez is weer wakker.
Pfff zeg, je slaapt een paar uur en dan moet je een half topic bijlezen.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:31 schreef SHE het volgende:
Vergeef me overigens dat ik met mijn 'world issues' tussen de ellende doorbreek hoor.
Ik heb nu eenmaal geen echte problemen en ik ben een verwend nest.
Maar ik ben wel gevoelig en lief hoor!
Does niet. Als je er mee zit dan zit je er mee.

Ik denk dat er weinig mannen zullen zijn die echt naast jou kunnen (durven) staan, SHE en dat dat iets is wat heel lastig te accepteren is omdat dat wel is waar je behoefte aan hebt, of klets ik nu uit mijn nekje? En dat stinkende rijke, dat hoeft hij niet te zijn, dat wil JIJ zijn en het lijkt nu of het aan de haak slaan van een stinkend rijke meneer de snelste optie is. Als jij geld zat hebt dan mag hij toch gewoon een kunstenaar zijn?
Prrrrr
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:05:58 #132
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62530927
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:23 schreef kwakveense het volgende:

ik noemde jou ook niet zo hoor!!
ik denk persoonlijk dat het wel meevalt met de woordenschat van de jeugd. het is een soort standaard proces dat de ene generate iets ziet degraderen in t taalgebruik bij de vorige generatie, en dat zo generatie na generatie. als dat echt zo was zouden we inmiddels alleen nog maar oeh ah apengeluiden maken...

he onderzoek was engels, toch? in engeland en amerika hebben ze gestandaardiseerde tests om schooljeugd te testen, een onderdeel daarvan is "woordenschat" ik denk dat de meeste jeugd daar tegenwoordig idd. slechter op zal scoren omdat
1. de tests hopeloos verouderd zijn en woorden tesen die allang niet meer vaak worden gebruikt
2. de tests ook hele moeilijke woorden die bijna niemand ooit gebruikt test

vergeet niet dat de woordenschat van elke generatie verandert omdat er ook nieuwe woorden voor nieuwe dingen bijkomen. en die nieuwe woorden zijn niet persé minder "goed" dan oude woorden.
Apengeluiden. .
Verder ben ik het met je eens hoor.
quote:
wel denk ik dat de jeugd zich minder interesseert voor taal, en dat is jammer. ook zullen ze inderdaad minder belezen en algemeen ontwikkeld zijn op de tradtiionele gebieden.de vraag is hoe erg dat is: de maatschapij verandert immers met ze mee van weten naar opzoeken...
Het steeds moeten opzoeken stagneert mi je ontwikkeling. Het remt je af omdat je extra tijd in opzoeken moet steken eer je verder kan met iets. Bij elke beroepsgroep zijn er dingen die je moet weten. De instelling van 'ach we zoeken het wel op' kan wel prima werken als je de juiste informatie al gebundeld of afgebakend voor handen hebt. Maar er is zoveel informatie aanwezig op zoveel verschillende niveaus.
Als ik iets opzoek over onderwerp X en ik lees maar 3 van de 16 teksten die er over te vinden zijn omdat ik de andere 13 niet begrijp (kleine woordenschat, weet je). Dan wordt mijn visie en mijn kennis beperkt tot hetgeen er in de 3 teksten staat. De maatschappij legt zichzelf op die wijze beperkingen op die helemaal niet nodig zijn. Ik denk dat dit wel een probleem wordt op den duur.
Waar trek je de grens met opzoeken? Dat wij onze ziekteverschijnselen googlen is tot daar aan toe. Maar wat als jouw huisarts tijdens het spreekuur hetzelfde doet omdat ie het niet helemaal zeker weet?
Maar goed, dat was my 2 cents.

We worden wel heel serieus zo in ons slanke topique.
Afleidingsmanoeuvre:
O: Brinta
T: Solli
L: Brinta
T: appel + kiwi
D: ws brood. Heb echt geen moer in huis.
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:09:19 #133
14746 k_i_m
pi_62530997
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:05 schreef Anosmie het volgende:

[..]
Dat wij onze ziekteverschijnselen googlen is tot daar aan toe.
.

Trouwens; ik heb het vermoeden dat "onze" generatie wel weer een inhaalslag gaat plegen met ons nageslacht. Zo ben ik bijvoorbeeld wél van plan mijn dochter op te gaan voeden en mee te geven dat muziek maken en lezen leuk is. En dat hoor ik van veel meer mensen van mijn leeftijd. Ik denk dat er straks weer een slimmere generatie opstaat en dat het zichzelf wel weer rechttrekt.
In my life
Why do I smile
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:11:48 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62531063
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:56 schreef mspoez het volgende:
* mspoez is weer wakker.
Pfff zeg, je slaapt een paar uur en dan moet je een half topic bijlezen.
[..]

Does niet. Als je er mee zit dan zit je er mee.

Ik denk dat er weinig mannen zullen zijn die echt naast jou kunnen (durven) staan, SHE en dat dat iets is wat heel lastig te accepteren is omdat dat wel is waar je behoefte aan hebt, of klets ik nu uit mijn nekje? En dat stinkende rijke, dat hoeft hij niet te zijn, dat wil JIJ zijn en het lijkt nu of het aan de haak slaan van een stinkend rijke meneer de snelste optie is. Als jij geld zat hebt dan mag hij toch gewoon een kunstenaar zijn?
Naja, dat is een beetje het probleem. Als een man niet slimmer, succesvoller of grappiger is dan ik dan knap ik af!
En het is de story of my life dat mannen zich geintimideerd door me voelen, terwijl ik echt freakin'lief ben als ik gebonden ben!
Ze moeten er gewoon ff doorheen prikken

met de nadruk op prikken
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:14:50 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_62531139
Even kijken...
Mijn vriend is 15 jaar ouder
Typisch een man die knapper wordt naarmate hij ouder wordt.
Ow en ik praat fries vloeiend, nederlands ook maar typen kan ik ze beiden niet :p
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:16:11 #136
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62531175
Zo. Net even een break van het studie-ontwijkende gedrag, en even de boekhandel opgezocht. Resultaat: dvdbox van six feet under seizoen 1, dvd I am Sam, en dvd met westside story en the sound of music.

Die laatste als grapje, aangezien ik er laatst achter kwam dat de sound of music niet zo internationaal bekend is als dat ik dacht, duitsers en zwitsers kennen het bijvoorbeeld bijna niet!
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:24:26 #137
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62531411
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef k_i_m het volgende:

.

Trouwens; ik heb het vermoeden dat "onze" generatie wel weer een inhaalslag gaat plegen met ons nageslacht. Zo ben ik bijvoorbeeld wél van plan mijn dochter op te gaan voeden en mee te geven dat muziek maken en lezen leuk is. En dat hoor ik van veel meer mensen van mijn leeftijd. Ik denk dat er straks weer een slimmere generatie opstaat en dat het zichzelf wel weer rechttrekt.
Jij hebt echt zo mijn visie. .
Dat had ik namelijk bij het heel streng / te los opvoeden. Ik had het erover met mn sportdinnetje dat veel pubers van nu te los zijn opgevoed en dat wij daardoor zoiets hebben van: Ja, dat gebeurt mij niet. En vervolgens de teugels bij ons kroost automatisch weer wat aantrekken.

We gaan een boek hierover schrijven. Lopen we vet wel binnen!

En ik heb al een keer bij de dokter gezeten omdat ik dacht dat ik Lupus had en een keer omdat ik dacht dat ik reuma had. Google is your friend.
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:26:01 #138
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62531450
Ik heb honger.
Mijn buik zei net gewoon Roaaargggnnnnk.
Mmm.. zou dat door t fruit komen?
Fok!bejaarde
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:29:07 #139
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62531539
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:24 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Jij hebt echt zo mijn visie. .
Dat had ik namelijk bij het heel streng / te los opvoeden. Ik had het erover met mn sportdinnetje dat veel pubers van nu te los zijn opgevoed en dat wij daardoor zoiets hebben van: Ja, dat gebeurt mij niet. En vervolgens de teugels bij ons kroost automatisch weer wat aantrekken.

We gaan een boek hierover schrijven. Lopen we vet wel binnen!

En ik heb al een keer bij de dokter gezeten omdat ik dacht dat ik Lupus had en een keer omdat ik dacht dat ik reuma had. Google is your friend.
dat hoor ik ook echt van al mijn vrienden en vriendinnen denk er zelf ook wel een beetje zo over: de no-nonsense opvoeding. maar per saldo zal dat n vergelijking met de jaren 50 opvoeding wel weer een flink stuk losser zijn
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:30:03 #140
14746 k_i_m
pi_62531567
quote:

[..]

Oh, dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Wel heb ik een tijdje paniekaanvallen gehad en toen ik weer eens bij de dokter zat met een enorme paniekaanval vroeg hij aan me "of ik wel eens dacht dat ik misschien een ernstige ziekte had". . Ik was er gelijk helemaal klaar mee en ik ben jaren niet meer geweest .
In my life
Why do I smile
pi_62531590
Hai
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:31:06 #142
14746 k_i_m
pi_62531607
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:29 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dat hoor ik ook echt van al mijn vrienden en vriendinnen denk er zelf ook wel een beetje zo over: de no-nonsense opvoeding. maar per saldo zal dat n vergelijking met de jaren 50 opvoeding wel weer een flink stuk losser zijn
Ansich klopt het ook wel een beetje. Kijk maar naar de hippietijd. Dat was ook een veel lossere periode.
In my life
Why do I smile
pi_62531755
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.

Oeh. Ze gaat op vioolles en klassiek ballet en ze leest Het Kleine Huis Op De Prairie en Alleen Op De Wereld

maandag 20 oktober 2008 @ 16:38:48 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62531821
quote:
En ik heb al een keer bij de dokter gezeten omdat ik dacht dat ik Lupus had
It's never lupus!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:39:15 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62531837
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oeh. Ze gaat op vioolles en klassiek ballet en ze leest Het Kleine Huis Op De Prairie en Alleen Op De Wereld

Het kleine huis lezen . Nee joh, die kijken we gewoon op dvd . Leren ze ook meteen hoe ze hun ouders moeten benaderen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:39:29 #146
14746 k_i_m
pi_62531841
quote:

[..]

Vioolles vind ik nog wel grappig, want dat wil ik zelf ook nog een keer leren . En verder moet ze natuurlijk dagelijks Perez Hilton bijhouden en zal ik haar op 3 jarige leeftijd voorlezen uit De ontdekking van de hemel van Mulisch .
In my life
Why do I smile
pi_62531872
Oh, eetlijstje. Het is weer een zootje ongeregeld bij mij vandaag, als ik moet sporten of lesgeven, ben ik snel uit mijn brave eetritme.

O: flinke bak magere yoghurt
T: appeltje, banaan
T: stukje amandelslang
L: courgettekoekjes met feta en een kledder knoflookyoghurt
T: peer
T: laatste courgettekoekjes
Zwemmen

D: uiensoep. Met van die lekkere stinkkaas-broodjes erin
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:40:51 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62531889
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:39 schreef k_i_m het volgende:
en zal ik haar op 3 jarige leeftijd voorlezen uit De ontdekking van de hemel van Mulisch .
Arm kind.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:44:38 #149
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62531990
quote:

[..]

Mijn dochter "moet" gewoon doen waar ze goed in is. Als dat ballet is, oke, wil ze liever zwemmen ofzo, ook goed. Geen "verplichtingen", geen dromen, maar kijken naar het kind zelf. Omdat ik "in het moederschap gerold" ben, had ik vooraf absoluut geen idee hoe ik het aan zou pakken. En nu doe ik het nog steeds zo. Ik verwacht weinig van mijn kinderen, alleen dat ze beleefd en sociaal zijn, staan voor hun keuzes en alijtd hun best doen er iets van te maken. En ik hoop dat ze gaan lezen , maar zelfs met een bibliotheekwoonkamer is dat niet af te dwingen.
pi_62531994
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Vioolles vind ik nog wel grappig, want dat wil ik zelf ook nog een keer leren . En verder moet ze natuurlijk dagelijks Perez Hilton bijhouden en zal ik haar op 3 jarige leeftijd voorlezen uit De ontdekking van de hemel van Mulisch .
Bwuh, ik heb lang vioolles gehad, Echt Niet Leuk En later nog een paar jaar zangles

Ik moet bij 'De ontdekking van de hemel' nog altijd denken aan zo'n flauw Donald-Duckgrapje: Katriens elitaire literatuurclubje las 'De ontdekking van de zemel' van Harry Muesli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')