abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:48:15 #251
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62608748
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Moah, niet te sterk hoor, aangezien ik in Indonesie zit en de EUR heb zien dalen van 14.500 naar 12.600 Rupiah.. in een dikke maand of zo.
Zelfs met een zwakke euro is dat land spotgoedkoop
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:47:07 #252
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_62613791
Die dollar mag van mij wel weer een klap krijgen eigenlijk
Ik ben inmiddels overleden
pi_62616238
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, net als in Japan

[ afbeelding ]
In Japan kreeg je volgens mij in die periodes negatieve rentes op je bankrekeningen. Het idiote maar logische gevolg is dus dat iedereen zijn vlucht naar de aandelen nam.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62617904
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:09 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

In Japan kreeg je volgens mij in die periodes negatieve rentes op je bankrekeningen. Het idiote maar logische gevolg is dus dat iedereen zijn vlucht naar de aandelen nam.
In japan is het de gewoonte om baar goud te bewaren
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:04:58 #257
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62637915
Wow. Wat is er aan de hand? .
Waar is iedereen? .
-10% in Duitsland.. Frankrijk, Engelend, Nederland.. Alles dik in de min.
-
pi_62637932
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waar is iedereen? .
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen 10% .
pi_62638056
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waar is iedereen? .
whehe, genept.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:12:31 #260
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62638092
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:10 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

whehe, genept.
Lekker het feestje verschuiven en mij niets vertellen he. .
-
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:13:26 #261
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62638116
Gaat de ECB nog stappen ondernemen? Zo ja, hoe laat?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62638162
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Lekker het feestje verschuiven en mij niets vertellen he. .
Het macro-feestje is hier hoor; dus je bent wel goed.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:16:52 #263
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62638197
Okay, dan maak mij hier alvast op voor de aankomende renteverlaging. .
-
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:30:31 #264
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62638579
Wel komisch hoe mensen een paar weken geleden riepen dat we al op de bodem zaten en dat ze flink gingen investeren... Vooral ING was toen populair
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62639048
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:30 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wel komisch hoe mensen een paar weken geleden riepen dat we al op de bodem zaten en dat ze flink gingen investeren... Vooral ING was toen populair
Het lijkt een soort self fulfilling prophecy, als de koers van ING steeds lager wordt, wordt ING genationaliseerd en is het aandeel geen flikker meer waard .
pi_62640433
De dollar is trouwens ook aardig bezig om te overschieten. Wat is er aan de hand op het moment? Ik probeer het te volgen, maar begrijp het nu dus echt niet meer. Elke soort van logica lijkt te ontbreken bij de huidige bewegingen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:48:39 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_62640917
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:31 schreef HiZ het volgende:
De dollar is trouwens ook aardig bezig om te overschieten. Wat is er aan de hand op het moment? Ik probeer het te volgen, maar begrijp het nu dus echt niet meer. Elke soort van logica lijkt te ontbreken bij de huidige bewegingen.
Het is deleveraging. Dollarschulden worden (verplicht) afgelost, hierdoor slinkt de hoeveelheid dollars. Minder dollars = schaarsere dollar = hogere prijs voor een dollar. Money is debt..Less debt, less money..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_62641759
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is deleveraging. Dollarschulden worden (verplicht) afgelost, hierdoor slinkt de hoeveelheid dollars. Minder dollars = schaarsere dollar = hogere prijs voor een dollar. Money is debt..Less debt, less money..
Ok, het is dus nog steeds een expressie van de credit crunch.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:24:26 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_62642056
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ok, het is dus nog steeds een expressie van de credit crunch.
Yep.. als ik het allemaal goed begrijp zal de dollar uiteindelijk wel weer verzwakken na deze deleveraging, maar dat kan wel een tijd duren nog.

http://money.cnn.com/2008(...)m?source=yahoo_quote
quote:
But now economists wonder what will happen when the pace of deleveraging slows - and those holding dollar-denominated assets consider the expanding U.S. financing burden at a time when growth prospects look weak.

"When this process plays itself out," says University of Oregon economics professor Tim Duy, "the fundamentals working against the dollar will come into focus again."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:54:20 #270
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62643136
Maar wat nu met de situatie op de beurs; kunnen banken als Aegon deze klappen nog hebben? Hun concurrentie-positie is al verzwakt omdat zijn (nog) geen steun hebben gekregen. Dus moet de overheid daar gaan ingrijpen, en straks ook in de luchtvaart en andere sectoren; dat kunnen ze toch nooit betalen?
pi_62643314
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, het is toch zo omdat de schulden afbetaald moeten worden in dollars, dat de vraag naar dollars toeneemt, en dat daarom de dollar stijgt ?
pi_62644612
hmmmmmmm......

iemand nog herinneringen aan LTCM? in 1992?
http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:02:28 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62645189
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:42 schreef simmu het volgende:
hmmmmmmm......

iemand nog herinneringen aan LTCM? in 1992?
http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/
Wow, de reakties zijn ook niet misselijk.
quote:
anyone smell an emergency rate cut coming up?

Mish
quote:
anyone smell an emergency rate cut coming up?

Mish
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:27:02 #274
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62667731
quote:
Greenspan: we wisten dat toen gewoon niet

Gepubliceerd: 24 oktober 2008 11:03 | Gewijzigd: 24 oktober 2008 11:06
Alan Greenspan, voormalig centralebankier en voorstander van de vrije markt, maakt een opmerkelijke ommezwaai. Hij heeft „een fout” geconstateerd, vertelt hij in het Congres: markten schieten soms tekort. „Daar ben ik zeer bedroefd over.”

Washington, 24 okt. De man die achttien jaar lang een graag geziene gast in het Congres was, en misschien wel de machtigste man van de wereldeconomie was, heeft een ontnuchterende mededeling: hij is net als u en ik. „We zijn gewoon niet slim genoeg, als mens. U kunt van ons als toezichthouders geen onfeilbaarheid verwachten.”

Alan Greenspan, tot twee jaar terug voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, getuigde gisteren voor het eerst over zijn rol in de kredietcrisis. Zijn recordrenteverlagingen en de weigering delen van de financiële sector te reguleren heeft de laatste weken tot ongebruikelijke kritiek geleid. Die was tot in Washington te horen. Hier werd Greenspan gisteren fel aangevallen, tot aan Congresleden toe zoals Republikein Bill Sali uit Idaho die broeierig suggereerde dat „iemand toch in de gevangenis zou moeten belanden”.

Fout in eigen denken

De 83-jarige Alan Greenspan, ooit zo bekend om zijn cryptische uitspraken, besloot tot een expliciete en helder geformuleerde ommezwaai. „De meesten van ons, en ik in het bijzonder, zijn in een staat van gechoqueerd ongeloof gestort”, zei hij over tekortschietende banken. En hij heeft „een fout geconstateerd” in zijn eigen denken dat de vrije markt zichzelf beter kon reguleren dan overheidstoezicht. „Daar ben ik zeer bedroefd over.”

Van de beminnelijkheid die Greenspan van het Congres kon verwachten tijdens zijn tientallen eerdere hoorzittingen, bleek gisteren maar weinig over. De enige vriendelijkheid die er af kon was dat hij consequent als ‘doctor Greenspan’ werd aangesproken, dat hij geprezen werd om het op twee minuten na voorspellen van de duur van de zitting (het werden drie uur en 58 minuten) en dat niemand op de regels wees toen een medewerkster achter hem ongevraagd een blikje Cola light opentrok om de ex-bankier iets anders te laten drinken dan water.

De commissieleden lijken zich bewust van de naderende verkiezingen en hun politieke verschillen. Democraten vonden, in de woorden van commissievoorzitter Henry Waxman, dat „toezichthouders de kredietcrisis hadden kunnen voorkomen als toezichthouders beter hadden opgelet”. Greenspans Federal Reserve, de centrale bank, is ook toezichthouder. Republikeinen stellen op hun beurt dat (overheidsorganen) Fannie Mae en Freddie Mac de ware aanstichters van de financiële crisis zijn. Zij zouden arme Amerikanen onbetaalbare hypotheken hebben verkocht.

'We wisten dat toen gewoon niet'

Greenspan leunt graag achterover, handen in de zakken. Als zijn jasje dan openvalt wordt het zwarte kastje goed zichtbaar dat via een transparant koordje verbonden is met zijn gehoorapparaat. Hij stelt zo nu en dan het volume bij, neemt er de tijd voor. De interesse van de commissieleden blijkt wisselend: nadat ze hun vraag in de vorm van een korte verkiezingstoespraak hebben gesteld verdwijnen ze een voor een naar achteren. Op een gegeven moment is er geen enkele van de achttien Republikeinse commissieleden aanwezig.

Greenspan werkt onderwijl zijn verklaringen af waarom hem minder blaam zou treffen dan hem de laatste weken wordt toebedeeld.

Hij zegt bijvoorbeeld dat tijdens zijn bewind onvoldoende gegevens beschikbaar waren over de verslechterende hypotheekmarkt: „We wisten dat toen gewoon niet.”

Hij stelt dat hij slechts een uitvoerende functie had: „Ik voerde opdrachten van u, het Congres, uit. En niet mijn eigen voorkeuren.”

Of hij concludeert dat crises zoals de huidige eigenlijk altijd onvoorzien zijn, anders waren ze wel voorkomen: „Financiële crisis zijn per definitie onverwacht; anders was er wel ven tevoren ingegrepen.”

'We zaten nog steeds goed vaak fout'

Dennis Kucinich, voormalig Democratisch presidentskandidaat, confronteert Greenspan dan met eerdere uitspraken. In de zomer van 2006 daalde de Amerikaanse huizenprijs voor het eerst sinds de Depressiejaren, maar in augustus zei Greenspan al dat „het ergste wel eens over zou kunnen zijn”. Drie maanden later versterkte hij dat: „Het ergste is achter ons. De wereldeconomie is in ongelooflijk goede staat.” Een duidelijke reactie van Greenspan blijft uit, maar dat was de bedoeling ook niet. Kucinich wil alleen een punt maken.

Greenspan vindt de hele discussie over falende toezichthouders eigenlijk weinig relevant. Toezichthouders maken „altijd” fouten, betoogt hij, want hun werk is gebaseerd op voorspellingen. Het is moeilijk toezicht te houden op iets dat alleen maar verwacht wordt, maar niemand zeker weet. „Als we 60 procent van de tijd goed zitten, is dat buitengewoon. Maar dan zitten we er nog steeds 40 procent naast. Bij de Federal Reserve konden we veel beter voorspellen dan in de private sector, maar we zaten nog steeds goed vaak fout.”
http://www.nrc.nl/nieuwst(...)dat_toen_gewoon_niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')