En welke andere bank zou meer dan de helft van die 20 mld nodig hebben...?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:40 schreef hoipim het volgende:
rtl heeft het erover dat ing meer dan de helft claimt en dat er niet genoeg geld is(11 miljard) om nogmaals te kunnen helpen, als een grote nederlandse bank problemen heeft, echter wel;ke grote nederlandse bank? we hebben er geen meer.
De Rabobank bijvoorbeeld. En we hebben nog vele middelgrote en kleine banken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:40 schreef hoipim het volgende:
rtl heeft het erover dat ing meer dan de helft claimt en dat er niet genoeg geld is(11 miljard) om nogmaals te kunnen helpen, als een grote nederlandse bank problemen heeft, echter wel;ke grote nederlandse bank? we hebben er geen meer.
rtl gaat ervanuit dat ing 9 miljard claimt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En welke andere bank zou meer dan de helft van die 20 mld nodig hebben...?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe zou het met de kleinere financials zoals SNS REAAL gaan?
rabobank is ijzersterk en heeft het niet nodigquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De Rabobank bijvoorbeeld. En we hebben nog vele middelgrote en kleine banken.
die zullen eerst trekken van stichting SNS Reaal waar een sloot geld van de beursgang in zit.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:39 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe zou het met de kleinere financials zoals SNS REAAL gaan?
Een week geleden hoorde ik ook dat het relatief goed ging met ING. Over Fortis hoorden we dat ook een week voor dat het echt slecht ging. De Rabobank zal best sterk zijn, maar dat kan ook zo omslaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:43 schreef hoipim het volgende:
[..]
rabobank is ijzersterk en heeft het niet nodig
Aegon en RABO zijn er nogquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:40 schreef hoipim het volgende:
dat is niet vergelijkbaar, rabobank heeft een compleet andere structuur, heeft een heleboel dingen niet(denk aan beursgenoteerd), gaat beter en veiliger met geld om en heeft bijna geen activiteiten in de usa.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een week geleden hoorde ik ook dat het relatief goed ging met ING. Over Fortis hoorden we dat ook een week voor dat het echt slecht ging. De Rabobank zal best sterk zijn, maar dat kan ook zo omslaan.
ING heeft een leverage ratio van circa 40, Rabo circa 20. In jip en jannekke taal: voor elke euro vermogen heeft ING circa 40 euro uitgeleend, Rabo circa 20.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een week geleden hoorde ik ook dat het relatief goed ging met ING. Over Fortis hoorden we dat ook een week voor dat het echt slecht ging. De Rabobank zal best sterk zijn, maar dat kan ook zo omslaan.
Kom jij na de persconferentie hier nog even jouw kijk er op geven?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ING heeft een leverage ratio van circa 40, Rabo circa 20. In jip en jannekke taal: voor elke euro vermogen heeft ING circa 40 euro uitgeleend, Rabo circa 20.
Bovendien heeft Rabo in oktober direct na de eerste tekenen 20 mld euro liquide gemaakt. Toont wel aan dat ze er anders mee omgaan.
Ze gaan simpelweg veel meer aan de veilige kant zitten.
zitten wel in de USA hoor. Wel minder, maar o.a. Robeco en vooral De Lage Landen hebben grote activiteiten in de USA. Rabo zelf heeft weliswaar een bescheiden kantoor in New York, maar vanuit Utrecht wordt veel zaken gedaan met USA exposures (vooral structured producten).quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:47 schreef hoipim het volgende:
[..]
dat is niet vergelijkbaar, rabobank heeft een compleet andere structuur, heeft een heleboel dingen niet(denk aan beursgenoteerd), gaat beter en veiliger met geld om en heeft bijna geen activiteiten in de usa.
Ok, duidelijk. Nou, laten we dan maar hopen dat de Rabo idd zonder erge kleerscheuren door de crisis komenquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ING heeft een leverage ratio van circa 40, Rabo circa 20. In jip en jannekke taal: voor elke euro vermogen heeft ING circa 40 euro uitgeleend, Rabo circa 20.
Bovendien heeft Rabo in oktober direct na de eerste tekenen 20 mld euro liquide gemaakt. Toont wel aan dat ze er anders mee omgaan.
Ze gaan simpelweg veel meer aan de veilige kant zitten.
dat help ik je hopenquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Nou, laten we dan maar hopen dat de Rabo idd zonder erge kleerscheuren door de crisis komen
zoals je al zegt alle activiteiten in de usa, worden gedaan door dochterbedrijven en niet door de rabobank(bankinstelling) zelf.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zitten wel in de USA hoor. Wel minder, maar o.a. Robeco en vooral De Lage Landen hebben grote activiteiten in de USA. Rabo zelf heeft weliswaar een bescheiden kantoor in New York, maar vanuit Utrecht wordt veel zaken gedaan met USA exposures (vooral structured producten).
Relatief minder dan anderen inderdaad, en hun funding is er in ieder geval niet van afhaneklijk.
ik heb nieuws: Rabobank staat garant voor die dochters. Rabobank heeft ze bovendien gefinancieerd. Maar desondanks valt de grootte mee, en is het best wel veilig.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:03 schreef hoipim het volgende:
[..]
zoals je al zegt alle activiteiten in de usa, worden gedaan door dochterbedrijven en niet door de rabobank(bankinstelling) zelf.
Doordat de bank zelf geen activiteiten in de usa heeft is het best wel veilig.
als het moet kan rabobank zijn dochters afstoten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb nieuws: Rabobank staat garant voor die dochters. Rabobank heeft ze bovendien gefinancieerd. Maar desondanks valt de grootte mee, en is het best wel veilig.
nee ing heeft dit geregeldquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:07 schreef UberPhreak het volgende:
Echt weer de nederlandse shit nos he
Ik denk juist dat de donoren wegvluchten nuquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik denk dat het een reclamestunt voor meer donoren is
dat kan, maar dan wel met de financiering en aansprakelijkheden. Pak eens een jaarverslag op.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:08 schreef hoipim het volgende:
[..]
als het moet kan rabobank zijn dochters afstoten.
rabobank heeft de nodige veiligheidsmaatregelen genomen, en kan al zijn dochters afstoten zonder verdere voorwaarden en zonder aansprakelijkheid.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat kan, maar dan wel met de financiering en aansprakelijkheden. Pak eens een jaarverslag op.
Moet de ING hierover betalen als ik het goed begrepen heb (beetje moeilijk volgen als je het NL en het Engels hoort). Ook worden de bonussen op 0 gezet en er waren nog wat voorwaarden, iets over winst maken oidquote:
Dat dusquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef Vincenski het volgende:
Ok zei Bos nou net dat ING de kapitaalinjectie af kan lossen door 15 miljard aan de staat te betalen later? Lekkere rente, 50%
ik hoor net dat deze mevrouw niet voor de tv vertaald, maar dat zei de tekst live in de zaal aan het vertalen is, speciaal voor de buitenlandse mensen in de zaal.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:12 schreef nvgr het volgende:
Wat een gedoe daar bij de NOS. Speciaal ingetuned voor de persconferentie, krijg je dit soort taferelen. Nou zie ik nog niets.
Idd. Echt weer amateurisme ten topquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:08 schreef tong80 het volgende:
Amateurs.
Bos is aan het spreken en we krijgen een stagiaire te zien.
Dank je Eva
Ah, is dat het coöperatieve aan die bank?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef hoipim het volgende:
[..]
rabobank heeft de nodige veiligheidsmaatregelen genomen, en kan al zijn dochters afstoten zonder verdere voorwaarden en zonder aansprakelijkheid.
Staat wordt dus aandeelhouder dus geen rentelasten, wel dividend, maar dit jaar niet, denk ik.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Moet de ING hierover betalen als ik het goed begrepen heb (beetje moeilijk volgen als je het NL en het Engels hoort). Ook worden de bonussen op 0 gezet en er waren nog wat voorwaarden, iets over winst maken oid
Dan doet ze dat maar via koptelefoons ofzo. De paar miljoen Nederlanders die dit zien zijn zeker niet belangrijkquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:14 schreef hoipim het volgende:
[..]
ik hoor net dat deze mevrouw niet voor de tv vertaald, maar dat zei de tekst live in de zaal aan het vertalen is, speciaal voor de buitenlandse mensen in de zaal.
Niet goed georganiseerd en gecommuniceerd dus. NOS den top.quote:nee ing heeft dit geregeld zij hebben de vertaling ook geregeld.
En het is voor de nos vrij moeilijk om het engels eruit te filteren.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:14 schreef tong80 het volgende:
'Eva wat is er uit de persconferentie gekomen ?'
'Geen idee ik stond buiten in de kou met de NOS te praten.'
dat zou een koopje zijn dan. ING betaalde volgens mij zelfs voor de crisis meer over perpetueel achtergesteld kapitaal.....quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Moet de ING hierover betalen als ik het goed begrepen heb (beetje moeilijk volgen als je het NL en het Engels hoort). Ook worden de bonussen op 0 gezet en er waren nog wat voorwaarden, iets over winst maken oid
nogmaals ze staat live in de zaal te vertalen en dus niet voor de tv/nosquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:15 schreef nvgr het volgende:
[..]
Niet goed georganiseerd en gecommuniceerd dus. NOS den top.
Dan heb ik het dus helemaal slecht gevolgdquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:14 schreef henkway het volgende:
[..]
Staat wordt dus aandeelhouder dus geen rentelasten, wel dividend, maar dit jaar niet, denk ik.
zou er niet op rekenen, op 7,05 ga ik zeer fors bijkopen, de staat wordt geen aandeelhouder voor 10 miljard als ze kans hebben het te verliezen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:17 schreef star_gazer het volgende:
Pffff... Misschien opschorten van dividend, gerommel met staatssubsidie en een hoop geroezemoes... Ik neem aan dat dit aandeel massaal gedumpt gaat worden?
laten we het erop houden dat ik zeker weet dat dit niet het geval is, ook al weet ik ook bijna zeker dat het nooit relevant zal worden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef hoipim het volgende:
[..]
rabobank heeft de nodige veiligheidsmaatregelen genomen, en kan al zijn dochters afstoten zonder verdere voorwaarden en zonder aansprakelijkheid.
Denk je dit nog steeds?quote:Op zondag 19 oktober 2008 05:03 schreef FB14 het volgende:
Wat een overtrokken reacties. Hier, op de beurs, overal. ING staat niet op omvallen. Snap niet hoe iedereen daar bij komt. Het gaat prima met ING. Ze hebben alleen wat af moeten schrijven, zoals elke bank het afgelopen jaar heeft gehaald. Zonder deze afschrijvingen zou de winst in Q2 t.o.v. 2007 zelfs gestegen zijn. Vergeet niet: wat eenmaal afgeschreven is, hoeft niet nog een keer afgeschreven te worden. In Q1 van 2009 of hooguit Q2 2009 maken ze weer dikke winst.
Het enige waar ING mee zit is dat die Tier 1 ratio niet conform de markt is, maar dat betekent niet dat de bank bijna failliet is. Door doemdenkers zoals hier en overal gaat het hele systeem kapot. Allemaal paniekreacties.
Ik laat me niet leiden door overspannen handelaren. Mijn order van 3000 aandelen ING staat al klaar om morgenvroeg uitgevoerd te worden. Ze zullen nog wel wat dalen, maar binnen een jaar heb ik een rendement waar je u tegen zegt!
Knopje omzetten ?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:17 schreef hoipim het volgende:
[..]
nogmaals ze staat live in de zaal te vertalen en dus niet voor de tv/nos
het kan absoluut wel, jaren lang bij de rabobank gewerkt, en zelfs het het mooie rabobank speldje binnengehaald.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
laten we het erop houden dat ik zeker weet dat dit niet het geval is, ook al weet ik ook bijna zeker dat het nooit relevant zal worden.
Yup... dit gaat in een sneltrein. Bij Fortis was e.e.a. verklaarbaar.... bij ING niet (tenminste voor een buitenstaander niet)... Is er een vergelijking tussen ALT-A en Jumbo loans. Hoe ver hebben ze geschoten ?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:10 schreef rednajt het volgende:
Bijna alle kapitaal injecties door de overheid hebben geleid tot massale dumpings door beleggers. In principe heeft ing nu grote verliezen geleden die ze nu door hulp van de overheid proberen goed te maken...
dit is geen goed teken.
gevolg morgenochtend dumpings door beleggers of aankopen?
In het geval van Fortis, freddie mac en fannie mae die door overheidssteun de boel overeind probeerde te blijven waren er massale dumpings van het aandeel waardoor de koers belachelijk omlaag ging..
Ik verwacht morgen dus een sterke koersdaling van ING
quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:19 schreef MikeAtTilburg het volgende:
Voor de mensen die het hebben gemist, of het in meer detail willen terug lezen, hier is het officiele persbericht van het ministerie dat zojuist is uitgegeven: http://bnonews.com/news/4.html
welk knopje?quote:
Het hele land denkt dat 't in aandelen is, aangezien dat letterlijk op 't nieuws werd gezegd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Het is dus wel een lening tegen 8,5% rente. Ik heb het toch nog een beetje goed gevolgd
bron persberichtquote:Er vindt geen verwatering van het aandelenkapitaal van huidige aandeelhouders plaats.
Tuurlijk wel. Dat gaat altijd nog in verschillende kanalen. En als dat dan niet zo is, plant je een extra microfoon bij Bos onder zijn snufferd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:24 schreef hoipim het volgende:
[..]
welk knopje?
zij kunnen er niks aan doen dat zo bitch het live staat te vertalen, en ze kunnen het engels ook niet filteren.
uiteraard kan je het wel filteren, maar niet live.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:29 schreef nvgr het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Dat gaat altijd nog in verschillende kanalen. En als dat dan niet zo is, plant je een extra microfoon bij Bos onder zijn snufferd.
Allemaal dingen die de NOS al de hele middag had kunnen regelen.
Hmmm ja begin het zelf nu ook steeds ingewikkelder te vinden. Ik zie in het persbericht dat "De overheid krijgt voor ¤10 mrd securities, die grotendeels dezelfde kenmerken hebben als aandelen. " Later kunnen ze het tegen 150% terug betalen of over 3 jaar omzetten in aandelen. Iig wel hele strenge voorwaarden, maar dat lijkt me ook terecht.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:29 schreef LXIV het volgende:
Maar goed, ff serieus. Wat stelt ING nu tegenover die 10 mld?
heb jij ook de jaarrekening van deze dochters gemaakt?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:23 schreef hoipim het volgende:
[..]
het kan absoluut wel, jaren lang bij de rabobank gewerkt, en zelfs het het mooie rabobank speldje binnengehaald.
volgens rtl krijgt de staat geen aandelen, maar wel 2 commissarissen met veto.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hmmm ja begin het zelf nu ook steeds ingewekkelder te vinden. Ik zie in het persbericht dat "De overheid krijgt voor ¤10 mrd securities, die grotendeels dezelfde kenmerken hebben als aandelen. " Later kunnen ze het tegen 150% terug betalen of over 3 jaar omzetten in aandelen.
Insrpaak vermoedelijk?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:29 schreef LXIV het volgende:
8,5% rente, een "seat on the board" en wat vermindering van bonussen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:29 schreef LXIV het volgende:
Dit is wat in het persbericht staat: http://bnonews.com/news/4.htmlquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:32 schreef hoipim het volgende:
[..]
volgens rtl krijgt de staat geen aandelen, maar wel 2 commissarissen met veto.
Ok idd wat ik tot nu toe hoor is idd 10 mrd en dat kunnen ze terug betalen tegen 150%quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hmmm ja begin het zelf nu ook steeds ingewikkelder te vinden. Ik zie in het persbericht dat "De overheid krijgt voor ¤10 mrd securities, die grotendeels dezelfde kenmerken hebben als aandelen. " Later kunnen ze het tegen 150% terug betalen of over 3 jaar omzetten in aandelen. Iig wel hele strenge voorwaarden, maar dat lijkt me ook terecht.
Volgens het persbericht:quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:33 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Ok idd wat ik tot nu toe hoor is idd 10 mrd en dat kunnen ze terug betalen tegen 150%
Ik hoorde net echter ook dat als ze het niet terug betalen de overheid dezelfde beloning krijgt als de aandeelhouders + 25%?
Ook zo'n fout jaquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het hele land denkt dat 't in aandelen is, aangezien dat letterlijk op 't nieuws werd gezegd.
Zie ook direct op site van ministerie: http://www.minfin.nl/Actu(...)_met_10_miljard_euroquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit is wat in het persbericht staat: http://bnonews.com/news/4.html
dividend vorig jaar 1,50 op basis van 10 euro is 15%quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Vanuit de positie van de overheid lijken me dit wel hele goede voorwaarden.
quote:Bij de bepaling van de prijs van de securities is uitgegaan van de slotkoers van het ING-aandeel op donderdag 16 oktober (10 euro). Hiermee wordt de grillige koersontwikkeling van vrijdag 17 oktober buiten beschouwing gelaten.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Wel knap trouwens dat ze tegelijkertijd kunnen vertalen en luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |