abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62438849

Kriebel op vrijdag 17 oktober

Onze Abessijn van bijna 13. Geboren in februari 1996. Ik kom net van de dierenarts en ze heeft met grote waarschijnlijkheid leverkanker en zal het niet lang meer maken. Ze krijgt nog even een soort prednison maar dat is misschien vooral om ons aan de idee te laten wennen.

Ze is van 5, 2 kilo in 2006 via 4,2 kilo afgelopen juni afgevallen naar 2.9 kilo nu. Ons lieve dikkerdje is erg slank, in tegenstelling tot haar baasje. Maar dat blijkt dus te komen door kanker, waar ik al bang voor was. Ze heeft vocht in haar buik en de lever is erg klein.

In ons gezin van 2 mannen, 2 katten en een poes is Kriebel de enige vrouw maar misschien wel de felste van ons 5-en. Ze heeft een ongelooflijk jagersinstinct, is altijd de hort op al is ze ook best graag thuis.

We laten haar natuurlijk geen pijn lijden dus het zou best snel kunnen gaan. Ik heb weinig verstand van stervensbegeleiding. Iemand nog tips? Ik heb nu een mandje voor haar gemaakt en voor de kachel gezet. Ze gaat niet echt lekker liggen maar zit eigenlijk de hele tijd een beetje zo en soezelt dan wat weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door SCH op 18-10-2008 11:17:57 ]
pi_62439147
Wat verdrietig

Meestal zijn speciale fratsen niet echt welkom. Ik probeerde te zorgen voor een warm plekje en heb wel eens een kleedje ergens neergelegd omdat ze om de een of andere reden steeds dáár op de vloer ging liggen met dr oude botten. Verder rust, als je meubels gaat verplaatsen ofzo gaan ze misschien stressen. Voor anti-vermageren haalde ik extra lekkere hapjes (vers vlees / vis). Maar vaak zijn ze aan het wegzakken en denk ik dat het meer voor mezelf was dan voor t beestje in kwestie.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:37:11 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62439415
Oh, dat is heel verdrietig nieuws, SCH. Veel sterkte gewenst.

Ik heb dit twee keer meegemaakt en ik vond het twee keer een zware last om te bepalen wanneer het écht het einde moest zijn. Maar beide keren is het moment gekomen en wist ik dat het moest en kon ik er vrede mee hebben.

Vertrouw er maar op dat je zult aanvoelen wanneer het voorbij moet zijn. Probeer tot die tijd nog te genieten van dat ze er nog is.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:29:14 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62441976
Heel veel sterkte SCH

Mooi kut dit
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_62442398
Dank.

Ik merk dat ik nu wat meer moeite heb met Djamu (die jullie misschien nog kennen van de gebroken poot topics). Een ontzettende lieverd, maar zo speels en bij vlagen te enthousiast. Dan draaft en rent ie door het huis en van morgen ging ie ook nog eens achter die arme Kriebel aan. Weet hij veel. Maar ik denk, doe even rustig nu je stiefzujse dat nodig heeft.

En net in een momentje van onachtzaamheid zou het wel eens kunnen zijn dat hij stiekem van haar prednison heeft gensoept
  Trouwste user 2022 donderdag 16 oktober 2008 @ 20:43:23 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_62443842
Kusje voor Kriebel en voor SCH

Mooi plaatsje geven SCH

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:07:45 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62444489
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
Dank.

Ik merk dat ik nu wat meer moeite heb met Djamu (die jullie misschien nog kennen van de gebroken poot topics). Een ontzettende lieverd, maar zo speels en bij vlagen te enthousiast. Dan draaft en rent ie door het huis en van morgen ging ie ook nog eens achter die arme Kriebel aan. Weet hij veel. Maar ik denk, doe even rustig nu je stiefzujse dat nodig heeft.

En net in een momentje van onachtzaamheid zou het wel eens kunnen zijn dat hij stiekem van haar prednison heeft gensoept
mhaw, kan niet zoveel kwaad geloof ik. Die prednison.
pi_62446274
Heel veel sterkte SCH, geniet nog even lekker van Kriebel
Keep the faith!!
pi_62446329
Wat naar dit SCH.
Hopelijk hebben jullie nog wat fijne dagen, aan de andere kant hoop ik dat het snel over is voor haar.

Sterkte.
pi_62447208
Ze heeft lekker bij me op SCHoot gezeten, we hebben samen So You Think You Can Dance gekeken, vind ze mooi. En ze vond Ronald Sorensen stom bij NOVA, ze is Abessijn dus heel multicultureel.

Het gekke is dat ze dan af en toe weg lijkt te zakken en hele waterige oogjes heeft. Maar op het moment dat Nick een eierkoek gaat eten (waar ze echt helemaal dol op is) dan is ze ineens weer bij de tijd, ze eet een klein stukje en vervolgens niet meer. Net ook nog een stukje kaas, daar is ze ook altijd zo dol op.

Heb in ieder geval nog even de tijd om wat mensen in te lichten en ik ben zelf morgen vrij en heb mijn afspraken voor morgen en het weekend afgezegd, zou de hele tijd weg zijn, heb ik nu geen zin in.
pi_62447260
Erg he dat een dier je zo kan raken.
Ik moet er niet aan denken om ooit een van mijn katten kwijt te raken maar ik weet dat die dag ooit aanbreekt.
Wordt al verdrietig bij alleen de gedachte
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 22:51:26 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62447301
Sterkte SCH en Kriebel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62447517
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:49 schreef sjimz het volgende:
Erg he dat een dier je zo kan raken.
Ik moet er niet aan denken om ooit een van mijn katten kwijt te raken maar ik weet dat die dag ooit aanbreekt.
Wordt al verdrietig bij alleen de gedachte
Hoeveel hebben jullie er?

Het is wel een troostrijke gedachte dat Koen en Djamu er dan nog zijn.

En het overlijden van Jochem, onze Siamees is een jaar of 7 geleden heel naar gegaan. Heel plotseling bij een vreemde chagrijnige dierenarts midden in de nacht. Ik was er niet, heb geen afscheid kunnen nemen. Nick heeft zich er altijd rot en schuldig over gevoeld. Ik hoop dat het nu anders kan gaan.
pi_62447573
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoeveel hebben jullie er?

Het is wel een troostrijke gedachte dat Koen en Djamu er dan nog zijn.

En het overlijden van Jochem, onze Siamees is een jaar of 7 geleden heel naar gegaan. Heel plotseling bij een vreemde chagrijnige dierenarts midden in de nacht. Ik was er niet, heb geen afscheid kunnen nemen. Nick heeft zich er altijd rot en schuldig over gevoeld. Ik hoop dat het nu anders kan gaan.
Wij hebben er 2.

Afscheid nemen is moeilijk maar ook zo
Beter afscheid nemen dan achteraf horen dat je kat is overreden.
Maar laat ik maar niet verder zo gaan in dit topic, daar heeft niemand wat aan.

Ik weet in ieder geval hoe je je voelt en dat is al heel wat voor mij doen
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:06:13 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62447665
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:47 schreef SCH het volgende:
Ze heeft lekker bij me op SCHoot gezeten, we hebben samen So You Think You Can Dance gekeken, vind ze mooi. En ze vond Ronald Sorensen stom bij NOVA, ze is Abessijn dus heel multicultureel.
SCH, wat mooi en grappig en lief praat je over haar. Prachtig.
quote:
Het gekke is dat ze dan af en toe weg lijkt te zakken en hele waterige oogjes heeft. Maar op het moment dat Nick een eierkoek gaat eten (waar ze echt helemaal dol op is) dan is ze ineens weer bij de tijd, ze eet een klein stukje en vervolgens niet meer. Net ook nog een stukje kaas, daar is ze ook altijd zo dol op.

Heb in ieder geval nog even de tijd om wat mensen in te lichten en ik ben zelf morgen vrij en heb mijn afspraken voor morgen en het weekend afgezegd, zou de hele tijd weg zijn, heb ik nu geen zin in.
Neem je tijd voor het afscheid. Goed dat je je afspraken hebt afgezegd. Het is allemaal niet niks. Sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62447666
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:02 schreef sjimz het volgende:

Ik weet in ieder geval hoe je je voelt en dat is al heel wat voor mij doen

Kattenmensen hebben altijd een streepje voor bij mij
  Admin donderdag 16 oktober 2008 @ 23:08:53 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62447730
SCH, allereerst: wat een kloterig bericht.
Verder, je kent zelf je kat het beste, kijk en luister naar haar wat ze aangeeft.
Als ze terminaal is zal ze wat meer gaan drentelen, iets in haar zegt haar een afgelegen plek te zoeken, dat kan onder de kast, bed, maar net zo goed in de badkamer zijn.
Met de prednison kan ze tijdelijk even wat opknappen.
Neem de tijd om aan het afscheid te wennen en laat haar op waardige wijze dit leven verlaten.
Ik wens jou en je partner veel sterkte en wijsheid toe.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_62447872
Dank yvonne en anderen. Ik gebruik dit topic ook maar even om het van me af te schrijven.

Ze is wel een kanjer, altijd heel strijdbaar en dapper geweest. Waar onze Koen een bange wezel is. Het zou me niet verbazen als ze nog even opleeft.

Wat me net opviel en wat heel grappig is: ze heeft altijd van die hoektandjes gehad die een beetje uitstaken. Maar omdat ze nu zo afgevallen is, ook in haar koppie zie je ze nog echt veel beter. Ze steken echt uit.

Vampire-cat
pi_62447899
Wat naar zeg. Heel veel sterkte.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62451686
Kriebel heeft de hele nacht bij ons op bed gelegen. Heerlijk tegen Nick aan, ze ging in het begin ook echt weer even lekker liggen op haar zij. Vanochtend is ze direct even naar buiten gegaan om te plassen. Het is verschrikkelijk om te zien dat ze het kleine sprongetje naar de verhoging met het luikje nauwelijks meer kan maken. Haar achterlijf laat het eigenlijk een beetje afweten. Ze ligt nu weer in haar mandje voor de kachel.

De medicijnen heb ik er nog niet in gekregen vanochtend. Ze heeft geen zin in eten en ik heb even geen zin om die dingen in haar keelgat te proppen. Ik heb heel veel foto's gemaakt. Als Bluezz eidnelijk wakker is zal ik er wel een paar posten, zij is mijn fotovrouwtje

Vroeger noemde we Kriebel vaak Rolrondia omdat ze gezelilg dik was. Nu past dat niet meer. Kriebelotta of gewoon 'lief vrouwtje', daar luistert ze nog wel naar
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:40:43 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62451816
Je vraagt in je OP om tips. Als ik lees hoe het met jullie siamees ging, dan wil ik je adviseren te zoeken naar een dierenarts die bij je thuis kan komen. Daar heb ik ook voor gekozen en ik was blij dat de poezen in hun eigen omgeving konden sterven.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:43:01 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62451843
Ik wens je veel sterkte SCH. bij mijn kat is kanker in het been geconstateerd. Maar dat is gelukkig meegevallen. Het zit op een plek. En zaait verder niet uit. Wat pillen aangaat dat probleem ken ik. Ik pak de kat op een zeg maar rustig moment. En niet echt op vaste tijden. Dat deed ik wel. En dan is de kat zoek op die tijd. Slimme diertjes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62451914
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Je vraagt in je OP om tips. Als ik lees hoe het met jullie siamees ging, dan wil ik je adviseren te zoeken naar een dierenarts die bij je thuis kan komen. Daar heb ik ook voor gekozen en ik was blij dat de poezen in hun eigen omgeving konden sterven.
Ja, dat is een goed idee. Dat heb ik gisteren ook al min of meer met hem afgesproken. Hij bood dat direct zelf aan, ik heb zijn mobiele nummer. Ik bel hem vanmiddag nog even heb ik afgesproken. Aardige man maar hij wil altijd met me discussieren (leuk, z o'n journalist in de praktijk) en begon 5 minuten na de diagnose leverkanker alweer over de kredietcrisis

Ik had tegen Kriebel gezegd dat ze niet teveel mag gaan kosten omdat het baasje zo dom is geweest de centjes bij Icesave neer te zetten
pi_62454404
ik wil je heel veel sterkte wensen.
otzettend verdrietig om afscheid te moeten nemen, maar wel mooi dat het kan.
geniet nog maar even van je meisje, een lekkere knuffel af en toe.
en idd zoveel mogelijk thuis zijn nu.
ik hoop dat ze zachtjes weg zal gflijden, zonder pijn of ongemak.
nogmaals sterkte!
pi_62463356
Ze komt wel steeds op schoot als ze ziet dat ik op de bank ga zitten. Zo hebben we net gezellig samen naar TBS op DVD gekeken, en we waren het erover eens dat het wel heel naar afliep. We hebben het beide niet zo met de dood vandaag.

Ze eet gewoon helemaal niks, ze ruikt wel aan de sultana maar waar ze normaal het rozijntje zo weg zou happen, blijft het bij snuffelen. Het loopt gewoon af, dat voel en zie je aan alles. Een van de buurvrouwen kwam net al even afscheid nemen, die komt pas dinsdag terug en grote kans dat ze er dan niet meer is, raar idee. Ik hoop dat ze lekker gaat slapen vannacht, heel lang.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:46:57 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62465350
Voor heel lang. Wat lijkt me dat mooi. Dat ze gewoon zachtjes wegglijdt in haar slaap.

pi_62466445
Tjonge, SCH. Wat een mooi en toch ook treurig topic voor jullie poes. Sterkte voor jullie allemaal.
I intend to live forever, or die trying.
pi_62468072
Ze moet het gewoon op z'n Annie M.G. Schmidt's doen, lekker gaan slapen, liefst lekker tussen jullie in, en dan bedenken: Tis wel mooi geweest.

Eigenlijk hoop ik dat voor jullie, zonder inmenging van de dierenarts, op haar vertrouwde plekje, op haar manier.

Sterkte voor het hele poezengezin, SCH.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_62468387
Ik liet dit topic aan een niet-Fokker zien en die was helemaal verbaasd dat 'vreemde' mensen zo meeleven. Alsof ik jullie niet ken. Kriebel heeft ook meegelezen, shmoopy krijgt een lik op haar linkertiet, dwerg een veeg op zijn neus en de rest een klein beetje in de wang van Kriebel. Ze is trouwens altijd dol geweest op oksels en okselzweet, gekke meid. Beetje kinky poesje dus

Ineens werd ze vanavond wat levendiger, ze heeft weer een pil binnen gekregen en toen we zonet kip gingen eten was ze even helemaal gefocussed en heeft ze flink wat stukjes gehad en de borden schoongelikt. Ik heb de dierenarts nog gesproken, morgen weer. Voorlopig gaan we even rustig zo door.

Je ziet wel zo'n hele lap vel hangen waar vocht in zit, onder haar buik In plaats van rolrondia is haar nieuwe bijnaam 'vel over been'
pi_62468702

† In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:28:26 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62470546
ruim een jaar geleden zat ik met hetzelfde.
wat kun je je dan klote voelen he?
veel sterkte voor jullie allemaal
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:22:06 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62473794
Heel veel sterkte SCH

En wat schrijf je prachtig over je beestjes
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_62473946
Heel veel sterkte SCH!
pi_62474329
We gaan slapen, waar ik gisteren nog dacht dat het vandaag wel eens afgelopen zou kunnen zijn, ligt ze nu alweer lekker bij Nick op bed. Ze is echt zo mager en ze ruikt een beetje viezig maar ik vind het allemaal mooi, lief en lekker. Ze heeft zelf ook iets van verwondering dat ze er nog is, lijkt het wel. Ik heb er nou al 1000 x op de foto gezet gisteren en vandaag, Kriebel kan er ook niks aan doen dat haar baasje niet slim genoeg is om die foto's hier te plaatsen. Gaat baasje morgen zijn best op doen.

Ook zo lief: een buurvrouw (we wonen in een soort appartementengebouw en hebben 6 buurvrouwen en 2 buurmannen) die heel veel om katten geeft en in de vakanties altijd op die van ons past, is vanavond even heen en weer uit Zwolle getreind, waar ze op haar zieke zus past, om Kriebel nog even te zien. Kriebel ging heel braaf bij haar liggen, dat doet ze dan wel weer goed.

Morgen weer een dag, bedankt voor alle medeleven, ook namens Kriebel. Ze is zo'n taaie rakker, straks zijn we in november nog met dit topic bezig, ik hoop het maar. Dan zijn die laatste dagen, weken geworden en noemen jullie me maar een dramaqueen.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:41:55 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62477185
he bah wat een akelige situatie, iets waar ik bij mijn siameesjes niet aan wil denken. ik word helemaal emotioneel van je topic sch. zoals je al aangaf, thuis laten sterven en wellicht heb je een tuin waar je haar kan begraven, mooi rozenstruikje oid er op planten.

sterkte kerel. ik leef met je mee. en laat haar niet onnodig lijden om maar geen afscheid te hoeven nemen. maar daar vertrouw ik je wel in.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 oktober 2008 @ 03:22:34 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_62477421
Mooi topic in al zijn triestheid

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:24:21 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62479172
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:43 schreef SCH het volgende:
Morgen weer een dag, bedankt voor alle medeleven, ook namens Kriebel. Ze is zo'n taaie rakker, straks zijn we in november nog met dit topic bezig, ik hoop het maar. Dan zijn die laatste dagen, weken geworden en noemen jullie me maar een dramaqueen.
ben je een dramaqueen als je je lieve diertje niet wil missen?
ik hoop voor je dat het november wordt, of misschien wel langer, mits het voor kriebel geen lijdensweg wordt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:32:42 #38
163650 Greys
pi_62479329
Ik gun jullie nog veel mooie momenten met Kriebel, dat je nog maar diverse Popstars en So You Think You Can Dance afleveringen samen met haar op schoot mag kijken en ik wens Kriebel nog vele hapjes eierkoek

En veel sterkte. Uiteraard.

Mag er misschien een foto van Kriebel in het topic?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62479585
Ze is er niet Ik weet niet of ik me enorme zorgen moet maken. We hebben een kattenluikje naar de tuin/binnenplaats en vanuit daar kan ze een aardig gebied bestrijken. Gisteren is ze ook drie keer even naar buiten geweest maar vooral om even te plassen, even op de oranje stoel te zitten en de vogels te groeten. Nu ik wakker word, komt ze niet. Hoeft niet erg te zijn maar ben zo bang dat ze ergens onwel wordt en we haar niet meer kunnen vinden.

Ze heeft de hele nacht op bed gelegen en ging eindelijk weer lekker op haar zij liggen en Djamu kwam nog tegen haar aan liggen

Maar eens kijken of mevrouw nog thuis komt vanochtend of dat ze door die Prednison aan een tweede leventje is begonnen.

@ zoalshetis: We gaan haar begraven naast Jochem, tegen de zijkant bij de oude muur uit 1600.

@ Greys: tuurlijk mag er een foto maar zoals ik al schreef is baasje daar niet zo bedreven in en Bluezz is een weekend weg, die doet altijd voor me
pi_62479715
Ook vanaf hier, veel sterkte de komende tijd enne mischien nog een leuk fotootje toen ze op haar best was?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:54:48 #41
163650 Greys
pi_62479746
Ik duim dat ze terug komt, want die onzekerheid lijkt me niets

Mail Kriebel's foto maar naar *********** als je wilt. Dan plaats ik hem voor je?
EDIT: wordt al geregeld.

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 18-10-2008 11:02:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62480050
Ze is er weer!!!

En ze heeft een Prednisonnetje binnen. Ik ga me even op de foto's storten. Moet ik kunnen, ik ben toch geen homo ofzo.
pi_62480305
maart verleden jaar zat ik zo met Eva.. chronische bronchitis en meer en t was op...

jouw manier van posten, ook over tv kijken enzo doet me daar erg aan denken... sterkte de komende tijd en wees zo realistisch idd om te zien wanneer het echt niet meer kan en ze hulp nodig heeft bij het weggaan...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62480350
In de OP heb ik een mooie foto van haar gezet. Hier nog een paar foto's van gisteren van Kriebel - ze is geschoren onder haar kin vanwege het bloedonderzoek dus ze heeft een witte bef die ze normaal niet heeft.

Kriebel

Op bed terwijl Nick een boek leest

Djamu de Somali komt op ziekenbezoek.
pi_62480385
pi_62480434
Hele mooie foto die laatste! Dieren voelen zulk soort dingen echt aan
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62480579
Deze foto is van afgelopen april - ik denk dat je het verschil in lichaamsgewicht wel kan zien. Koen ligt naast haar, zo kunnen ze uren liggen.

pi_62480821
Wat erg,ik weet helaas hoe het voelt.
Geniet nog maar lekker van d'r
01-08-2008
pi_62482003
Heel veel sterkte SCH!

Ik las je topic en werd er gewoon verdrietig van; ik kan me ook helemaal voorstellen hoe jullie je nu voelen. Heb het zelf ook meegemaakt, alleen hebben ze geen lange lijdensweg meegemaakt. We hadden een Maine Coon, die een erfelijke hartafwijking bleek te hebben (wat wij niet wisten, maar wat schijnbaar vaak voorkomt bij het ras). In de weken voor ze overleed ging ze zich opeens anders gedragen ten opzichte van de andere katten, agressief. Iets wat we nooit eerder bij haar hadden gezien.. Achteraf denk je dan, wie weet voelde ze zich al niet lekker, maar goed.. Op de dag dat ze overleed ging ze heel hard miauwen door merg en been, ik voelde meteen dat het niet goed zat (ook al was ze pas 8 maanden oud), dus meteen naar de dierenarts. Weet nog dat het in het weekend was ´s avonds, en dat ik een feest voor mijn verjaardag had. Bij de dierenarts aangekomen, ging ze twee keer keihard miauwen, lag op haar zij en was weg... Zo raar! Waarschijnlijk een hartaanval dus. De dierenarts had het nog nooit zo meegemaakt. Ik was in elk geval helemaal van de kaart en feest is dus zeker afgezegd! Dus daarbij geen lange lijdensweg meegemaakt. Wel met onze hond, die ging heel zielig blaffen en lag continu bij me op schoot.. Had ook kanker en hebben we uiteindelijk uit zijn lijden verlost. Ik weet in elk geval precies hoe je je voelt, mensen die geen beesten hebben begrijpen het vaak niet, maar het is ´een soort familielid´ waar je afscheid van neemt. Ik moet er ook niet aan denken dat één van de vijf katten die we nu hebben zou overlijden. Wat een prachtige katten heb je trouwens! Abessijn zou ik ook dolgraag willen, maar ik moet niet zeuren, ik heb er al vijf We hebben nu twee heilige birmanen, 1 siamees en 2 huis tuin en keuken katten (één schildpad en een zwart-wit)

Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en veel knuffels voor de katten toe en hoop dat Kriebel weinig pijn zal hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:16:35 #50
163650 Greys
pi_62482180
SCH, gelukt met de foto's! Ben trots op je, homo!

Wat een beauty is Kriebel!
En fijn dat ze weer binnen is, lekker warm en gezellig bij jullie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62482292
* Aait de poezen hier nog maar eens stevig

Sterkte SCH! Ik heb veel katten gehad, daarvan is er maar 1 na een ziekte ingeslapen. De meeste anderen zijn verdwenen, taal noch teken. Eentje stierf oud & krakkemikkig een natuurlijke dood en eentje vonden we zonder aanwijsbare oorzaak morsdood. Zo'n aangekondigde dood met bijbehorende inslaapmomentkeuzes is aangrijpend, en naar, maar ver te verkiezen boven verdwijnen van katten. Succes, sterkte, en geniet van je vrouwtje zolang het kan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62482352
oei

ontzettend veel sterkte met het nemen van afscheid

*traantje wegpinkt*

Ik hoop dat jullie nog lekker van elkaar kunnen genieten de komende tijd, dat ze niet al te veel pijn heeft en dat jullie haar een mooi afscheid kunnen bieden

* motorbloempje gaat zo haar eigen poezels nog even flink kroelen
Ja doei.
pi_62483581
Wat een mooie dame is Kriebel

Toen Zowie van ons dood ging, hebben wij de dierenarts gebeld om langs te komen en haar in te laten slapen. Maar een half uurtje voordat de dierenarts kwam, is ze uit zichzelf overleden, lekker bij mijn moeder op schoot. Hoewel het erg verdrietig was natuurlijk, was het toch wel een fijn idee dat ze op het nippertje toch nog uit zichzelf gegaan is.
Ik hoop dat Kriebel ook lekker in een veilige omgeving is als het moment daar is, maar eerst, zoals Greys zei, nog veel popstars en so you think you can dance kijken met haar!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62489209
Ik ben er weer hoor
Wat is de arme krieb magertjes, ze leek altijd zo op me

pi_62489577
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben er weer hoor
Wat is de arme krieb magertjes, ze leek altijd zo op me

Ze heeft de afvalrace helaas met mijlen voorsprong van je gewonnen.

Ze is lief vandaag, snuffelt wat rond en heeft interesse in eten, al eet ze nauwelijks. Wat nieuw is, is dat haar ogen heel troebel worden, gisteren waren ze al wel waterig maar nu zit er ook heel troep bij (lijkt wel een soort pus).

Vanavond gaan we gezellig de voetbaluitslagen volgen. Kriebel is het meest voor Oranje omdat ze die kleur zo mooi vindt maar ze vindt Foppe ook heel aardig vanwege zijn achternaam.
pi_62490749
Ze is altijd lief
Voer haar vanavond maar een klein haantje. Xena stuurt haar ook nog een kattebelletje
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:43:53 #57
163650 Greys
pi_62491415
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:28 schreef SCH het volgende:
maar ze vindt Foppe ook heel aardig vanwege zijn achternaam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62491634
Ach SCH, wat een mooi topic van de narigheid
Veel sterkte met je enige meid en geniet van dr nu het nog kan (maar dat zit wel goed lees ik zo)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62492272
De dierenarts belde nog even. Alles wijst toch wel op deze diagnose en hij denkt dat ze niet uit zichzelf doodgaat zodat wij toch zelf het moment moeten bepalen Ze zal uitdrogen en nog slomer worden. Gatverdarrie. Als ze dan nog zo op mijn schoot zit vanavond, vind ik het zo'n raar idee om te zeggen dat we haar 1 dezer dagen moeten laten inslapen.

Kon ze zelf maar even praten. We hebben haar ook geen euthanasieverklaring laten tekenen, zouden we nog last krijgen met de ChristenUnie denken jullie? Nou ja, die vinden vast dat twee mannen helemaal geen poes moeten opvoeden.
pi_62494716
Blijft iedere dag opnieuw afwegen: is vandaag de dag of stellen we het nog een dagje uit i de hoop dat ze uit zichzelf inslaapt. Sterkte. Tis volkomen kut.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62500235
Ze is een beetje gaan stinken Heel vies maar ik vind alles lief aan haar moenteel dus ook dat rare geurtje. Maar goed, het zijn allemaal tekenen dat het een aflopende zaak is. Gisteravond laat kwamen we min of meer tot de conclusie om vandaag de dierenarts te laten komen. Maar vanochtend: ze kijkt me dan weer zo aan, ze krabt haar nageltjes nog even het hok op het stukje daarvoor vastgespijkerde vloerbedekking en ze drinkt zowaar een beetje. Ze is gewoon nog te veel Kriebel, ze spint, ze komt op schoot en ze wil toch ook nog weer naar Buitenhof kijken

Moeilijk hoor
pi_62500294
Och, SCH, wat hartverscheurend moeilijk dit.
Misschien echt niet meer te lang uitstellen nu, het klinkt zo zielig allemaal.

Veel wijsheid gewenst.
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:16:52 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62500330
sterkte sch. geef haar maar het eten wat ze het lekkerst vindt.
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2008 @ 12:27:24 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62500518
veel sterkte sch
meer weet ik even niet
pi_62500545
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:16 schreef zoalshetis het volgende:
sterkte sch. geef haar maar het eten wat ze het lekkerst vindt.
Ze mag alles kiezen, het is net als in de dodencel, met dit verschil dat ze het wel interessant vindt maar gewoon niet eet. Gisteren een heel klein beetje vla met bananensmaak, dat wil je toch niet als je laatste maal
  Admin zondag 19 oktober 2008 @ 12:41:36 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62500790
Kijk wat ik nog had:
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 12:50:32 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62500960
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:41 schreef yvonne het volgende:
Kijk wat ik nog had:
[ afbeelding ]
Ha ha Dat bekkie!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_62501059
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:41 schreef yvonne het volgende:
Kijk wat ik nog had:
[ afbeelding ]
Geweldig.

het is alleen kriebel niet lieverd, maar djamu de somali
  Admin zondag 19 oktober 2008 @ 12:58:06 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62501082
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig.

het is alleen kriebel niet lieverd, maar djamu de somali
De foto heet: kriebel koffer
Stuurde je me lang geleden
Nou ja, zie je dat ik je dingetjes bewaar.

pi_62501084
Wat een verdrietig, lief topic.

Moeilijk is dat, als je je lieveling achteruit ziet gaan en er helemaal niks aan kunt doen. Ik zit hier met een nierpatiëntje waarvan de waardes 'through the roof' zijn die haar dieetvoer niet geweldig vindt. Ze is inmiddels ook zo'n gratenpakhuis en dan is het moeilijke keuzes maken en maar hopen dat je de goede balans vindt tussen kwaliteit van leven en levensduur.
Een andere kat van mij had darmkanker. Een maand na de diagnose is hij vrij plotseling overleden. Hij kroop weg en had duidelijk pijn. En toen ik in zijn oogjes keek zag ik mijn oude Siepke niet meer en wist ik dat het moment gekomen was om afscheid te nemen. En toen is de gluiperd er toch nog zelf tussenuit geglipt, in de wachtkamer van de dierenarts. Bah, ik wil er eigenlijk niet aan denken dat ik waarschijnlijk binnenkort weer voor zo'n keuze kom te staan, maar dat is de realiteit.

Ik wens jullie veel kracht, sterkte en wijsheid. Jij kent je eigen kat als geen ander en daardoor zul je weten wanneer het 'op' is en je definitief afscheid moet nemen.

Kriebeltje voor Kriebel en een dikke op z'n neus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62501207
Djamu de kofferpoesch

Wat vreselijk moeilijk om het tijdstip te bepalen lieverds vooral als ze je dan weer zo op zijn kriebels aankijkt.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 oktober 2008 @ 13:17:39 #72
163650 Greys
pi_62501413
Veel sterkte lieverds.

Boris hier snapt alleen niets van de televisiesmaak van Kriebel. Hij vindt So You Think You Can Dance slightly gay. Heb uitgelegd dat Kriebel een meisje is, maar dan nóg
Alhoewel met Foppe, inderdaad ivm die achternaam, kan hij wel weer meegaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62501911
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:25 schreef SCH het volgende:
De dierenarts belde nog even. Alles wijst toch wel op deze diagnose en hij denkt dat ze niet uit zichzelf doodgaat zodat wij toch zelf het moment moeten bepalen
Heb dit in het verleden zelf ook een paar keer meegemaakt, alleen dan bij honden.
Het enige dat ik je aan kan raden is om het zo snel mogelijk te doen, de kat wordt echt niet meer beter en het is diervriendelijker om het te doen op een moment dat de kat nog enigzins een leven heeft dan wanneer ie verschrikkelijk veel pijn heeft.
Je hebt nu al een aantal dagen afscheid kunnen nemen, je kat heeft je altijd veel liefde gegeven, geef je kat dan ook de leifde en respect dat ie verdient en laat hem dan niet onnodig lijden.
Wat dat betreft moet je voor jezelf een punt vaststellen, en dat kan vanavond zijn, maar natuurlijk ook uiterlijk morgenavond.
Zelf vond ik het altijd het beste om het te doen aan het eind van de dag dat ik de gehele dag thuis geweest was, dat was dan echt de afscheidsdag, nog even de laatste wandeling en het laatste knuffeltje....
Sterkte ermee.
pi_62502224

Zegt : geen overhaaste beslissingen... je voelt vanzelf wanneer het tijd is.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 oktober 2008 @ 14:01:07 #75
163650 Greys
pi_62502335
Boris wenst je ook veel sterkte en wijsheid

Ook al heeft hij een andere smaak qua tv-programma's

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:56:27 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62505136
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze mag alles kiezen, het is net als in de dodencel, met dit verschil dat ze het wel interessant vindt maar gewoon niet eet. Gisteren een heel klein beetje vla met bananensmaak, dat wil je toch niet als je laatste maal
tsja, je moet de wensen van het galemaal inwilligen.

sterkte vent. maar ik denk dat de gene die de kat het best kent, kan inschatten of ze doodziek is, dan wel pijn heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 19-10-2008 16:16:13 ]
pi_62505530
En Sietske (net 13 geworden) zegt: 'Jij als baasje kunt vast prima zien wanneer Kriebel niet meer wil. Ik ben ook erg ziek maar wil nog wel even mee. Die bloedprikjes vond ik trouwens niks aan! Mij hebben ze zowel op mijn pootje als onder mijn kin geprikt '

Rooie Naartjie vraagt of Kriebel toevallig nog wat eten over heeft, hij mag niet aan het dieetvoer van Sietske komen. En geeft Kriebel voorzichtig een kopje.

Als dit ongepast is in je topic, excuses. Maar ik zit ongeveer (zij het minder accuut) in dezelfde situatie als jou dus ik weet - denk ik- wel zo'n beetje hoe je je voelt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62505685
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tsja, je moet de wensen van het galemaal inwilligen.

sterkte vent. maar ik denk dat de gene die de kat het best kent kan inschatten of ze doodziek is, dan wel pijn heeft.
Een kat met een gezwel, die bovendien sterk vermagert is en daarbij niet of nauwelijks meer eet of drinkt heeft wel degelijk pijn.
Jammer genoeg zien veel baasjes dat zelf vaak niet in, op het moment dat een dierenarts het gaat verkondigen, is dit vaak doordat deze inziet dat het baasje vaak zelf niet met die oplossing aankomt.

Als je jarenlang vreugde van een beestje gehad hebt, moet je ook dat laatste beetje respect vertonen richting je huisdier.

Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar ik heb het helaas vaak genoeg gezien dat een beestje vaak al zover heen was en dat het baasje alleen maar de positieve dingen zag, zoals kijk hij eet nu weer, maar wel vergeten is dat dat beestje dat de drie voorafgaande dagen niet deed, of dat het beestje eindelijk weer eens een knuffel kwam vragen terwijl ie daarvoor zijn nest niet uit kwam.
Vergeet niet dat dieren een stuk harder zijn dan wij, maar tekenen van vermageren, lusteloosheid, niet willen eten of drinken, veel slapen enz wel tekenen zijn van pijn en niet van vreugde.

Vergeet daarbij niet dat prednizon zeer veel verdoezeld, wat dat betreft is het net drugs.
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:21:18 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62505755
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:18 schreef klipper het volgende:

[..]

Een kat met een gezwel, die bovendien sterk vermagert is en daarbij niet of nauwelijks meer eet of drinkt heeft wel degelijk pijn.
Jammer genoeg zien veel baasjes dat zelf vaak niet in, op het moment dat een dierenarts het gaat verkondigen, is dit vaak doordat deze inziet dat het baasje vaak zelf niet met die oplossing aankomt.

Als je jarenlang vreugde van een beestje gehad hebt, moet je ook dat laatste beetje respect vertonen richting je huisdier.

Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar ik heb het helaas vaak genoeg gezien dat een beestje vaak al zover heen was en dat het baasje alleen maar de positieve dingen zag, zoals kijk hij eet nu weer, maar wel vergeten is dat dat beestje dat de drie voorafgaande dagen niet deed, of dat het beestje eindelijk weer eens een knuffel kwam vragen terwijl ie daarvoor zijn nest niet uit kwam.
Vergeet niet dat dieren een stuk harder zijn dan wij, maar tekenen van vermageren, lusteloosheid, niet willen eten of drinken, veel slapen enz wel tekenen zijn van pijn en niet van vreugde.

Vergeet daarbij niet dat prednizon zeer veel verdoezeld, wat dat betreft is het net drugs.
tuurlijk komt er een boel antropomorfisme bij kijken. ik bedoelde mijn woorden eerder richting jouw visie dan die van sch, maar dacht het wat humaner te brengen. sch weet net zo goed als jij en ik dat het over is. maar it ain't over till it's over.
pi_62505991
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tuurlijk komt er een boel antropomorfisme bij kijken. ik bedoelde mijn woorden eerder richting jouw visie dan die van sch, maar dacht het wat humaner te brengen. sch weet net zo goed als jij en ik dat het over is. maar it ain't over till it's over.
OH ok.

Misschien kwam het wat harder over dan ik bedoelde, maar als ik moet kiezen, dan kies ik de kant van het dier en niet die van het baasje, ondanks dat het baasje er heel veel verdriet van kan hebben.
Heb zelf trouwens ook altijd huisdieren gehad en nu nog steeds.
Heb ook al 3 keer een hond in moeten slapen, en 1 keer een konijn en een cavia.
De cavia vanwege het feit dat de bevalling van haar jongen helemaal misging, en ik kan je verzekeren dat dat helemaal verschrikkelijk is, i.p.v. 4 jongen te krijgen raak je er gelijk 5 kwijt.
Heb nu trouwens nog 1 hond, 2 eekhoorns en een heleboel vogels.
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:43:32 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62506274
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:31 schreef klipper het volgende:

[..]

OH ok.

Misschien kwam het wat harder over dan ik bedoelde, maar als ik moet kiezen, dan kies ik de kant van het dier en niet die van het baasje, ondanks dat het baasje er heel veel verdriet van kan hebben.
Heb zelf trouwens ook altijd huisdieren gehad en nu nog steeds.
Heb ook al 3 keer een hond in moeten slapen, en 1 keer een konijn en een cavia.
De cavia vanwege het feit dat de bevalling van haar jongen helemaal misging, en ik kan je verzekeren dat dat helemaal verschrikkelijk is, i.p.v. 4 jongen te krijgen raak je er gelijk 5 kwijt.
Heb nu trouwens nog 1 hond, 2 eekhoorns en een heleboel vogels.
mijn vader kocht ooit een landhuis, alleen maar omdat er eekhoorns waren. dus ik ben met ze op gegroeid. heerlijke beesten.
pi_62507544
Wat gezellig dat al die andere poezen even mee komen kijken en hun goedbedoelde adviezen geven. Dat stelt Kriebel erg op prijs.

Wij doen echt wat het beste voor Kriebel is hoor, althans dat proberen we, maar we zitten ook nog wel half in de ontkenning misschien.

Bedoel je niet antropocentrisme zoalshetis?
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:49:29 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62509116
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef SCH het volgende:
Wat gezellig dat al die andere poezen even mee komen kijken en hun goedbedoelde adviezen geven. Dat stelt Kriebel erg op prijs.

Wij doen echt wat het beste voor Kriebel is hoor, althans dat proberen we, maar we zitten ook nog wel half in de ontkenning misschien.

Bedoel je niet antropocentrisme zoalshetis?
nee morphisme/morfisme.
pi_62509348
De shmooppoes komt ook even kijken hoe het met Kriebel gaat.

pi_62512169
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee morphisme/morfisme.
Ja, je hebt gelijk, ik had het al opgezocht. Centrisme is de parapluterm.
pi_62512248
Heel veel sterke SCH ik vond het moeilijk om te beslissen wanneer het het einde voor Ramses was (mede door zijn leeftijd) maar heb mezelf toen voor gehouden dat ik het beestje niet voor mij in leven moest houden. Heel veel sterkte met het maken van de keuze hopelijkvoor je maakt kriebel zelf de keuze door rustig in te slapen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:44:45 #87
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62515802
sterkte SCH, Heel veel kracht voor jullie in het nemen van de hele moeilijke beslissing
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:24:53 #88
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62516962

Rotsituatie...helaas herkenbaar
Heel veel sterkte samen...

Kan er niets aan doen, maar als ik dit soort topics lees moet ik m'n eigen monsters altijd ff extra knuffen.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_62524591
heel veel sterkte jullie allemaal,
ik hoop dat ze snel aangeeft wat ze wil en hoe ze zich voelt, zodat jullie de keuze kunnen maken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62524671
Hoe is het nu met haar? Hoe was het vannacht?? Zijn jullie aan het werk gegaan??
pi_62526153
Ja, we zijn aan het werk gegaan. Ja, we voelen ons enorm schuldig.
Het zat er niet goed uit vanochtend, veel pus bij haar oog en ze staat steeds moeilijker op haar poten.

Zeg maar niks verder
pi_62526388

Ga maar gewoon lekker eerder naar huis
pi_62526498
pi_62526558
voel je niet schuldig hoor dat je naar je werk bent gegaan...

ondanks jullie liefde voor haar gaat het leven gewoon door en als ze besluit om te gaan als jullie er niet zijn, dan is dat denk ik niet omdat ze jullie iets kwalijk neemt hoor een kat voelt heel goed of liefde gemeend of gemaakt is, en ik denk dat dat hier wel goed zit

Ga zoals Bloes al zei maar lekker wat eerder naar huis om te kijken of er iets veranderd is...
Ja doei.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2008 @ 13:37:19 #95
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_62527160
Sterkte gozers, bij de beslissing en de dagen daarna
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_62527476
Ik heb de dierenarts gebeld. Hij komt vanavond tussen 20.00 en 21.00 uur om Kriebel in te laten slapen.

Raar idee.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:55:44 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62527560
pi_62527569
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef SCH het volgende:
Ik heb de dierenarts gebeld. Hij komt vanavond tussen 20.00 en 21.00 uur om Kriebel in te laten slapen.

Raar idee.
Ah gos. Heel veel sterkte.
Go hard or go home
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:57:03 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62527595
Daar doe je goed aan, SCH.

Sterkte.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:03:05 #100
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62527750
quote:

Raar idee.

Zijn jullie nu thuis dan?
pi_62527826
Sterkte vanavond!
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 14:07:25 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62527848
Sterke SCH
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62527968
quote:

Raar idee.
jemig, wat moet dat moeilijk geweest zijn...

sterkte
Ja doei.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:28:06 #104
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62528358
quote:

Raar idee.
Goed dat je het thuis laat doen, das het allerfijnste voor Kriebel.
Heb het bijna 3 jaar geleden ook moeten doen en ben blij dat het zo kon.

Sterkte mannen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_62528960
lekker dat het zo laat kan, kunnen jullie als jullie thuis zijn nog even rustig afscheid nemen en met haar knuffelen. Geniet nog ff lekker van elkaar!
pi_62529620
sterkte vanavond, fijn dat hij naar jullie toe kan komen.

ik ben zelf altijd nog blij dat de dierenarts ook naar ons kon komen om Eva in te laten slapen... thuis in alle rust ipv mee naar de praktijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62529917
Ik zit bijna te janken hier op mijn werk Heel, heel erg veel sterkte.
Arseen (As), atoomnummer 33
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 16:25:31 #108
163650 Greys
pi_62531432
quote:

Raar idee.
Ik ben trots op je.
Doe je meissie een dikke knuffel. Ze weet heus dat het goed is, ze kan niet meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62531433
Bedankt allemaal, heel lief hoe jullie reageren. Ik ga zo naar huis om nog even een paar uurtjes van de mooiste poes van de wereld te genieten

Ze heeft een prachtig leven gehad. Ze was geen bange poes maar een avonturier. Ze ging regelmatig bij Mevrouw Van Dijk op bezoek maar had ook een eigen etensbakje bij het leasekantoor naast ons, waar ze nog wel eens een weekend werd ingesloten omdat ze op vrijdagmiddag niet in de gaten hadden dat Kriebel weer door het raam was gekropen.

Ze ging zo heerlijk happen als ik op dat stukje net boven haar staart ging kriebelen. Ze was dol op meloen, dan werd ze helemaal gek. En ze vroeg regelmatig waarom we niet wat vaker naar de poelier gingen om kip te halen. Maar ze lustte net zo goed een bordje pasta of een brok kaas.

In de zomer kroop ze altijd bij de professor op schoot die bij ons op de binnenplaats de NRC ging lezen. Een mevrouw van 85 die het heel gezellig vond en Kriebel ook want ze bleef zo lekker lang heel rustig op dezelfde plek zitten.

Kriebel kon ook boos zijn. Op Sientje de buurkat die het waagde om op de binnenplaats te komen. Kriebel was daar het laatste jaar echt wat door van slag en vond het nodig om op allerlei plekken een urinespoortje achter te laten zodat de baasjes met emmer en sop in de weer moesten.

Maar Kriebel kon vooral lief zijn. Heel lief. Heel, heel erg lief

Ze is bijna 13 jaar onze trouwe poortwachtster geweest, onze waakpoes en onze vrouwelijke rots in de branding. En nu krijgt ze rust
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 16:27:45 #110
163650 Greys
pi_62531494
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:25 schreef SCH het volgende:
Ze is bijna 13 jaar onze trouwe poortwachtster geweest, onze waakpoes en onze vrouwelijke rots in de branding. En nu krijgt ze rust
Ja godver. En toen ging het hier mis met de tranen. Op het werk
Verder: zie mijn post die ik net boven jou zette. Sterkte. Kriebel zal jullie dankbaar zijn voor de goede zorgen, het fijne leven en het goede einde
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:29:46 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62531561
Ik moet bij dit soort dingen altijd aan mijn ingeslapen poes denken, of aan hoe het ooit moet met Baloe En bij dat laatste word ik al totaal depressief als ik er enkel aan denk

Sterkte SCH Goed van je dat je de beslissing kan maken. Ik kon het toen niet met Poekie. Dat hebben mn vriend en mn zus toen maar gedaan. Wedden dat Poekie op Kriebel aan het wachten is Kunnen ze fijn samen spelen
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:41:56 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62531917
sterkte SCH, mooi topic dit maar veel sterkte vanavond.. ze heeft een goed leven gehad mede door jullie.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62531978
SCH, wat schrijf je dat toch mooi. Goede reis vanavond, Kriebel en jullie heel veel sterkte nogmaals.
Ik vind het zo mooi om te lezen hoe Kriebel is en wat ze allemaal uitspookte.
Go hard or go home
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:47:34 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62532050
veel sterkte vanavond en rust voor iedereen in huis.
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:53:16 #115
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62532211
Oooh, vanavond dus... Jeetje, heel veel sterkte SCH en partner en Kriebel natuurlijk
Ziggy played guitar
pi_62533063
Sterkte mannen..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_62533092
sterkte gast
underground forever baby
pi_62533219
Awwww wat is ze magertjes geworden Ik heb haar nog eventjes gezien net
pi_62533422
Heel veel sterkte... en wat een mooie herinneringen laat ze achter.....
  Trouwste user 2022 maandag 20 oktober 2008 @ 17:58:30 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_62533756
Bedankt voor je mooie posts in dit topic SCH

En voor SCH, je vriendje en Kriebel een dikke kus:*

Sterkte vanavond Jaap.

pi_62534136
Sterkte vanavond voor jullie allebei met jullie juiste beslissing.
pi_62534140
Ach getverderie zeg, wat een ellende!

Het klinkt of jullie goed voor haar hebben gezorgd tijdens haar leventje en het is goed dat jullie ook nu de kip bijna op is, goed voor haar zorgen.

Fijn dat jullie haar nog het kadootje van niet in een kille behandelkamer te moeten gaan kunnen geven.

Veel sterkte vanavond en geniet van de laatste uurtjes!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_62534187
Sterkte voor jullie vanavond.
Keep the faith!!
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:21:33 #124
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62534269
Jemig SCH... sterkte... toch een gezinslid
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62534675
Het doet me erg goed om hier zo af en toe even te kijken en jullie lieve reacties te lezen.

Nu ik haar weer zie, heb ik helemaal het gevoel dat we de goede beslissing nemen. Ze kan nauwelijks nog op haar pootjes staan en ziet er ook echt levensmoe uit. Nick had nog een klein blikje kippensoep voor haar meegenomen, de lieverd. Hij dacht dat ze dat nog lekker zou vinden, al heeft ze dat volgens mij nooit eerder gegeten en taalde ze er dus ook niet naar

Ze heeft net nog wel even bij Nick op schoot gelegen. Dat is gewoon fijn. Ik heb nog even met haar gepraat, dat we heel veel van haar (hebben ge) houden en dat ze maar lekker naast Jochem de Siamees moet gaan zitten en over ons roddelen.

Nu hoop ik maar dat Simon de dierenarts het niet vergeet vanavond.
Hij is super maar ook ontzettend chaotisch. Ik heb dan ook afgesproken hem om half 9 nog te bellen als hij er niet is.
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:43:09 #126
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62534775
Goede reis Kriebel, geef Meneer Bo een kopje van me als je aankomt.

SCH en vriendje; sterkte
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2008 @ 18:53:16 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62534985
ach jee wat erg toch.
veel sterkte jullie beiden.
en kriebel: ik hoop dat het je goed gaat op de regenboogbrug
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:54:58 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62535015
Goede reis voor Kriebel en Jazzy en Gompie willen ook graag een koppie.

Jullie zullen haar gaan missen maar wetend dat je het beste voor Kriebel hebben gedaan maakt een beetje goed. Ik weet.
pi_62535285
Sterkte straks, jongens.

Zie het niet als een vonnis, maar als een gebaar uit liefde, want dat is het.
pi_62535335
idd, toen jullie haar in huis namen gingen jullie voor haar zorgen en dat is dit, hoe moeilijk dan ook, natuurlijk ook...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:10:25 #131
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62535405
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:05 schreef shmoopy het volgende:
Sterkte straks, jongens.

Zie het niet als een vonnis, maar als een gebaar uit liefde, want dat is het.
Dat dus
pi_62535599
Sterkte straks geniet nog even met volle teugen van haar.
pi_62535736
Ik vond nog een lieve foto van haar

pi_62535846
Misschien kan een van jullie haar lekker op schoot houden of in welke favoriete houding dan ook als de tijd voor de eerste inslaper is gekomen. Dat je het laatste bent wat ze voelt en zo lekker inslaapt.
Kan je uit ervaring vertellen dat dat een geruststellend effect heeft.
Ik wens jullie een mooi afscheid
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62536393
Heel veel sterkte straks.

Ik weet helaas uit ervaring hoe het is... Alleen wij hadden niet de mogelijkheid om het thuis te laten doen.

Wel heel fijn voor jullie en voor Kriebel dat het wel zo kan.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 19:56:35 #136
163650 Greys
pi_62536763
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:22 schreef Bluezz het volgende:
Ik vond nog een lieve foto van haar

[ afbeelding ]
Oh Bluezz
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62536844
Ach toch, zo snel toch ineens.
Ik hoop dat ze nu lekker op je schoot ligt te spinnen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62537040
Sterkte mannen.
I intend to live forever, or die trying.
  Trouwste user 2022 maandag 20 oktober 2008 @ 20:16:26 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_62537369
Je zal maar zulke stiefouders hebben gehad
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 20:18:43 #140
163650 Greys
pi_62537441
Ik ben gewoon een beetje verliefd op iedereen die in dit topic heeft gepost, zo lief allemaal

En inderdaad tong, Kriebel had gewellllllllllldige blikopeners!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62537771
ooowh

wil je niet zulke mooie en lieve dingen over die kat zeggen nu zit ik te huilen...

ik hoop dat jullie nu rustig met haar zitten en ze een intiem en mooie laatste tijd heeft op deze aardkloot

Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 20:53:53 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62538394
Jamie heeft zich bij het afscheid neergelegd...

Heel veel sterkte. Rust zacht, Kriebel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:14:16 #143
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62538990
Ik heb ook al eens afscheid moeten nemen van een hele lieve kat. Ik weet dus hoe je je voelt. Heel veel sterkte SCH.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:17:28 #144
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62539116
Geniet van je welverdiende rust Kriebel...
SCH en aanhang sterkte
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:23:50 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62539313
Aggos, wat verdrietig.

Sterkte jongens.
pi_62540233
Weltruste Kriebel
Slaap maar zacht.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:57:38 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_62540386
Sterkte jongens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_62540422
Dag lieve Krieb, je hebt een mooi leventje gehad bij de liefste poezenvaders die je je maar kan wensen
pi_62541121
Héél veel sterkte.. Fijn dat Kriebel thuis kan inslapen.. Nogmaals, sterkte!
pi_62541159
Kriebel is om ongeveer 21.45 uur heel vredig overleden. Het was een moeilijke maar ook wel mooie avond. Het akeligst was dat die dombo van een dierenarts toch wel erg lang op zich liet wachten, om 20.30 zei dat ie er binnen een half uur was en 21.30 belde dat hij de praktijk verliet.

Terwijl het net leek alsof Kriebel had begrepen dat vanaf 20.00 het klokje stil zou worden gezet. Ze ging toen naast haar mand liggen, helemaal op haar zij, languit en ademde steeds zwakker. Dat was moeilijk om te zien, het was geen echte doodsstrijd maar het was toen wel afgelopen. Dat heeft dus nog een uurtje geduurd (we kregen de zenuwen, ook van elkaar, zijn uit arremoede maar Gooische Vrouwen gaan kijken) en toen is ze in dezelfde houding overleden door middel van een spuitje. Nog een laatste ademhaling, en 2 spiertrekkende bibbertjes en nu ligt ze er heel mooi bij.

Lieve, lieve kriebel - ik heb nog ontzettend tegen haar aangeluld vanaf het moment dat ik thuis was. Anekdotes met haar opgehaald, verteld dat ze zo lief was, enzovoorts. Onze liefste Ruddy Run Run, haar oorspronkelijke naam - hoe verzin je het - is niet meer. Maar omdat ze bij ons is geweest, zal ze blijven bestaan. Lieve Kriebel, dood ben je niet, want wij vergeten je niet.

Iedereen trouwens heel erg bedankt voor het medeleven - het biedt troost, en dat is ongetwijfeld wederkerig.
pi_62541221
Sterkte mannen, mooi hoe mensen zo intens van dieren genieten en de dieren van hen genieten.
That's all folks!
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:22:49 #152
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62541246
Gecondoleerd SCH. Het is goed zo.
pi_62541255

mooi

is het passend om te vragen wat jullie met haar lichaampje doen? Willen jullie het begraven (hebben jullie een eigen tuin?) of gaat ze gecremeerd worden ofzo?

sterkte
Ja doei.
pi_62541343
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:22 schreef motorbloempje het volgende:

mooi

is het passend om te vragen wat jullie met haar lichaampje doen? Willen jullie het begraven (hebben jullie een eigen tuin?) of gaat ze gecremeerd worden ofzo?

sterkte
We gaan haar morgenmiddag begraven naast Jochem, hier in de achtertuin. Jochem is onze Siamees die een jaar of 7 geleden ook rond deze tijd is ingeslapen (veel minder vredig dan Kriebel). Kriebel blijft vanavond nog in de woonkamer liggen.

Morgenavond moeten we toevallig met Kriebel edit: Koen (oeps wat een freudiaanse verschrijving) en Djamu naar de dierenarts voor de jaarlijkse vaccinaties. Ook wel een gek idee.

[ Bericht 2% gewijzigd door SCH op 20-10-2008 22:37:40 ]
pi_62541378
Dat lijkt me fijn, dat je haar een plekje dichtbij kunt geven
Ja doei.
pi_62541393

Kriebel bij Jochem en alle andere lieve poezenbeesten in het kattenhiernamaals
pi_62541468
Hoe reageren Koen en Djamu?

Er zit een typo in je berichtje hierboven trouwens
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:30:36 #158
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62541508
Het blijven toch bijzondere beesten, die katten

Klinkt als een waardig afscheid....
pi_62541716
Gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd.. pfff moet hier gewoon een brok van wegslikken hoor, en ik ken jullie geen eens, kan je nagaan! Ik leef in elk geval met jullie mee!
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:39:01 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_62541770
Ja nu moet ik huilen ook.

Doe haar lekker aaien nu ze nog warm is.
pi_62541791
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:29 schreef Bluezz het volgende:
Hoe reageren Koen en Djamu?
Djamu ging meteen in de koffer van de dierenarts zitten en liep pardoes nog bijna zo in de doodmaakspuit die hij in zijn handen had, de suicidale rakker. Kriebel ligt nu in een mand en hij ging net even kijken, beetje van huh, wat lig je stil. Koen geeft geen sjoege maar dat is Koen.
pi_62541869
Is ze rustig/relaxed gegaan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62541928
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef nokwanda het volgende:
Is ze rustig/relaxed gegaan?
De laatste dagen van Kriebel
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 oktober 2008 @ 22:45:13 #164
163650 Greys
pi_62541933
Slaap zacht, Kriebeltje!
En jullie ook, lieve heren, wetend dat jullie de goede beslissing voor haar hebben genomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62542055
En als Heerenveen wint van Milan, dan weet jij wie er over Heerenveen waakt
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:05:26 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62542469
Oh, ik zit met tranen in mn ogen... Mooi afscheid wel, sterkte mannen
Ziggy played guitar
pi_62542566
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:01 schreef Bluezz het volgende:
Mozes kriebel zeg
Nee dokter kriebel, we hebben haar vernoemd naar iets uit Borreltijd van Arjan Ederveen en Tosca Niterink. Was volgens mij een soort shampoo ofzo.
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:20:26 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62542869
drink er vanavond maar een flinke borrel op en sterkte met jullie verlies.
  Trouwste user 2022 maandag 20 oktober 2008 @ 23:46:14 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_62543542
Niet dronken worden SCH.

pi_62543724
Wel, hoor, ga maar lekker zuipen en huilen.
pi_62543969
Mooi einde...

Sterkte.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Admin dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:38:58 #173
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62544727
Wat een prachtig mooi topic zo SCH, er spreekt heel veel liefde uit.
Sterkte voor jou en je levenspartner.

pi_62545414
Tranen van dit topic.

Gecondoleerd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:58:07 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62546313
Gecondoleerd. Het is goed gegaan, zo. Maar het verdriet zal heftig zijn. Poezenverdriet is erg. Nog een keertje sterkte.
pi_62546612
Gecondoleerd mannen. Goed om te horen dat ze vredig is ingeslapen. Een waardig einde voor een waardige dame.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:07:00 #177
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_62546941
Wat een lief en respectvol afscheid.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_62547208
Ik zit alweer te janken op mijn werk. Geconcoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:28:49 #179
202348 Susi
Temple of Love
pi_62547319
Dat hebben jullie echt ontzettend mooi gedaan zeg, geweldig. Kriebel zal vast alle poezen en katten hierboven vertellen over jullie !
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:11:19 #180
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62548146
Wat ontzettend droevig, maar ook mooi hoe je het hebt gedaan. Gecondoleerd.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_62548406
Wat fijn dat het thuis kon gebeuren.
Sterkte en geef de andere twee katten maar lekker veel aandacht.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_62550061
Het was vanochtend toch wel confronterend om haar zo te zien liggen. Haar mooie lijfje zo koud en stijf, maar ik vind het fijn dat ze gewoon gestorven is in de houding die ze zelf had aangenomen. Ze is eigenlijk echt een beetje weggegleden. Ze ligt nu nog een dagje in haar vertrouwde omgeving, de andere katten snuffelen er een beetje om heen. Djamu ging al wel heel geinteresseerd even kijken en doet op de een of andere manier wel respectvol, waarhij meestal niet zo'n last van heeft

Vanmiddag haar rustig begraven
pi_62550735
Ik vind het fijn dat ze is 'weggegleden' ipv een rottige doodsstrijd.
Sterkte vanmiddag, maak je een mooi herfstgrafje?
pi_62551605
Elke kat zou zo'n waardig afscheid moeten krijgen.

Sterkte..
pi_62552633
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het fijn dat ze is 'weggegleden' ipv een rottige doodsstrijd.
Sterkte vanmiddag, maak je een mooi herfstgrafje?
Ik dacht iets met fluweel en satijn, en dagelijks verse appeltaart.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:40:09 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62553093
vanochtend nog wakker geworden met een kater?
want je kent de uitdrukking: 's avonds een poes, 's ochtends een kater.

grapje moet kunnen in deze moeilijke tijden. toch?

[ Bericht 29% gewijzigd door zoalshetis op 21-10-2008 13:45:39 ]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:44:29 #187
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62553229
Nogmaals sterkte SCH
pi_62553331
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:40 schreef zoalshetis het volgende:
vanochtend nog wakker geworden met een kater?
want je kent de uitdrukking: 's avonds een poes, 's ochtends een kater.

grapje moet kunnen in deze moeilijke tijden. toch?
Hoe groter de hartstocht, hoe natter de poes
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:49:37 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62553382
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe groter de hartstocht, hoe natter de poes
even over het grafje nog. je kan met cement een mooi steentje maken waar je dan de voetafdrukjes van de andere katten indrukt. hebben die ook nog afscheid genomen, zeg maar.
pi_62553443
Wat een goed en fijn leven heeft Kriebeltje gehad als ik je mooie berichtjes zo lees SCH!
Maar toch blijft het altijd zo ontzettend verdrietig als een van je beestjes overlijdt...

Heel veel sterkte voor jou, je vriendje en de andere poezen!
pi_62567511
Vandaag de rekening gehad. Een euthanasie kost dus 77 euro. Dan weten we dat ook weer.

We zijn nog steeds in de rouw, hebben het niet op kunnen brengen haar te begraven maar dat gaan we zeker morgen doen.

We moesten vanavond weer bij de dieren arts zijn voor de andere katten en ik kon hem gewoon even niet uitstaan. Iets teveel gezien de afgelopen week denk ik.

Kriebeltje is koud maar is nog steeds zo ontzettend Kriebel. Ze kan ieder moment weer even naar me knipogen. Want dat kon ze zo goed, knipogen. We begraven haar met haar muisje en het handdoekje waar ze op gestorven is.

Jullie allemaal nog een keer bedankt voor de lieve, troostende, meelevende woorden!!!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:46:33 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62568453
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:21 schreef SCH het volgende:
Vandaag de rekening gehad. Een euthanasie kost dus 77 euro. Dan weten we dat ook weer.
Dat is wel heel snel. Bij mijn dierenarts zou dat ruim 2 weken hebben geduurd. Ik ben 3 dagen later zelf alvast maar de rekening gaan voldoen.

Ik kreeg ook een kaartje van hun over de post Waarin zij mij sterkte toewensten met het verlies van Poekie
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:52:05 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62568642
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat is wel heel snel. Bij mijn dierenarts zou dat ruim 2 weken hebben geduurd. Ik ben 3 dagen later zelf alvast maar de rekening gaan voldoen.

Ik kreeg ook een kaartje van hun over de post Waarin zij mij sterkte toewensten met het verlies van Poekie
misschien was het zo snel omdat ze vandaag alweer langs moesten voor de andere katten en die rekening toch ook al moesten betalen?

ik vind 77 euro eigenlijk best meevallen als je ziet hoe laat die man nog moest werken en ook aan huis kwam. maar dit terzijde.
pi_62569432
Stuk beter dan mijn DA. Ik moest een andere inschakelen omdat de mijne niet thuis kwam. Was wel gelijk afrekenen. Dat was best lullig.

@SCH, dat gevoel blijf je nog wel een tijdje houden, vrees ik
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:22:26 #195
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62569625
Bij ons was het ¤55 en de 2e keer was het gratis, omdat ze het was vergeten

Fijn dat jullie Kriebel nog zo lang bij jullie houden.
Sterkte morgen...
pi_62569652
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

k kreeg ook een kaartje van hun over de post Waarin zij mij sterkte toewensten met het verlies van Poekie
die kregen wij ook voor de hond, twee weken later ofzo, n wit kaartje met zwarte pootjes en een lieve tekst ( die ik nu nergens meer kan vinden ) vond ik zo mooi toen!

misschien komt dat bij jullie alsnog wel... en die rekening tja.. die moet toch betaald worden
pi_62569678
vond nog een lief gedichtje
quote:
Afscheid van een vriendin
Zeg me dat je nooit weg zult gaan.
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt
Zul je me zien
Heel even
in de verte.
pi_62574056
Confronterend hoor: kom vanochtend hier een user tegen die Kriebell heet

edit: nog een Heerenveenfan ook
pi_62579260
Het is nog een 'kiten' ook
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:43:24 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62579419
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien was het zo snel omdat ze vandaag alweer langs moesten voor de andere katten en die rekening toch ook al moesten betalen?

ik vind 77 euro eigenlijk best meevallen als je ziet hoe laat die man nog moest werken en ook aan huis kwam. maar dit terzijde.
Ik weet niet meer wat ik kwijt was. Ik dacht iets van 55 a 60 euro.
pi_62588681
We hebben Kriebel om 5 uur begraven. Nick heeft een grote kuil gegraven. Ik heb haar in de handdoek in het grafje gedragen, ze had een stoffen muisje naast zich liggen. Niet ze daar iets mee had (Kriebel had alleen iets met levende muizen en vogels) maar anders voelde het zo alleen. Ze was nu wel heel erg dood, haar oogjes begonnen een beetje in te vallen. Nick moest weer heel erg huilen en ik ben gewoon van binnen verdrietig.

Djamu en Koen schitterden trouwens door afwezigheid op de begravenis, wel gek. Normaal lopen ze meteen rond ons buiten maar dit lieten ze even aan zich voorbijgaan. Er liggen een paar stenen op het grafje en we hebben er een stokje neer gezet.

Nick heeft het vanmiddag aan de buren van het kantoor verteld waar Kriebel zo ontzettend vaak en graag kwam en waar ze regelmatig overwerkte en tot 2 x toe een weekend heeft opgesloten gezeten. Verder heb ik heel veel lieve sms-jes en andere reacties gehad. Ook hier natuurlijk.

Een voetbalmaatje mailde dat Heerenveen morgenavond met rouwbanden moet spelen, een ander voetbalmaatje zei dat AC Milan dat waarschijnlijk dan ook wel wil doen, met gevoelige mensen als Seedorf in de ploeg

Ook namens Kriebel en Nick en Djamu en Koen bedankt en liefs voor alle andere katten die hebben meegelezen
  Trouwste user 2022 woensdag 22 oktober 2008 @ 18:27:26 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_62589205
Jij ook bedankt SCH

pi_62592200
Sterkte SCH .

Ik weet hoe vreselijk het is om een kat/poes te verliezen. Zes jaar geleden is onze poes ook ingeslapen (vocht achter haar longen en een tumor); binnen een week nadat we vonden dat ze raar deed, was ze er niet meer. En ik heb af en toe nog dat ik haar mis .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_62593864
Heel veel sterkte!
Ze gaat, zeker weten, een mooie tijd hebben in de katten-hemel....

Een kopje en een poot van Ranger, Simbel & Morris.
Ben overal voor, als het maar ergens tegen is!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 oktober 2008 @ 07:13:17 #205
13151 crew  Rewimo
pi_62602918
Een waardig einde voor Kriebel. Veel sterkte nog voor jullie!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62636534
Nog even een naverwerkingsberichtje. Het is gek dat ik het er nu moeilijker mee heb dan de dagen voor, rond en na haar overlijden. Misschien omdat ik altijd nogal praktisch en organisatorisch ben ingesteld en het aardig kan verdringen door dat soort bezigheden. Maar nu mis ik haar enorm - gisteravond op de lange weg terug, alleen, vanuit Friesland moest ik steeds aan haar denken, hoe lief en grappig ze was en dat ze dus gewoon niet meer, nooit meer terugkomt. Nick kan het nu juist weer wat beter aan al zag hij haar dan gisteravond wel ineens weer op de bank liggen. Dat zal wel herkenbaar zijn, dat je ineens denkt dat je zo'n beestje weer ergens ziet.

En wat lag er een ontzettend lief briefje van de buren van het trainingskantoor naast ons. Nick was het nieuws woensdag even gaan vertellen omdat ze daar zo vaak kwam en we haar daar nogal eens vandaan moesten plukken. Een condoleancebrief met het verzoek om een foto als verrassing voor 1 van de collega's die het echt aan het hart ging, omdat het tien jaar haar huiskat was geweest

Die dekselse Kriebel toch, ze leidde echt een dubbelleven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:22:28 #207
13151 crew  Rewimo
pi_62636612
Kriebel heeft veel vrienden gemaakt
pi_62636963
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:19 schreef SCH het volgende:
Nog even een naverwerkingsberichtje. Het is gek dat ik het er nu moeilijker mee heb dan de dagen voor, rond en na haar overlijden. Misschien omdat ik altijd nogal praktisch en organisatorisch ben ingesteld en het aardig kan verdringen door dat soort bezigheden. Maar nu mis ik haar enorm - gisteravond op de lange weg terug, alleen, vanuit Friesland moest ik steeds aan haar denken, hoe lief en grappig ze was en dat ze dus gewoon niet meer, nooit meer terugkomt. Nick kan het nu juist weer wat beter aan al zag hij haar dan gisteravond wel ineens weer op de bank liggen. Dat zal wel herkenbaar zijn, dat je ineens denkt dat je zo'n beestje weer ergens ziet.

En wat lag er een ontzettend lief briefje van de buren van het trainingskantoor naast ons. Nick was het nieuws woensdag even gaan vertellen omdat ze daar zo vaak kwam en we haar daar nogal eens vandaan moesten plukken. Een condoleancebrief met het verzoek om een foto als verrassing voor 1 van de collega's die het echt aan het hart ging, omdat het tien jaar haar huiskat was geweest

Die dekselse Kriebel toch, ze leidde echt een dubbelleven.
Ik herken dit heel erg; toen mijn kat plots overleed barstte ik gelijk in huilen uit, terwijl mijn huisgenoot dat toen helemaal niet had, die had de dagen erna pas. Herkenbaar dus! Maar ieder zijn eigen manier van verwerking Misschien een heel stomme vraag, maar hebben jullie haar alleen begraven met die handdoek of ook nog met een doos ofzo eromheen? Het lijkt me zo raar om een beestje zo de grond in te doen zonder doos eromheen of iets.. maar ja ik heb dat ook niet meegemaakt want we hebben onze overleden beesten laten cremeren en over zee laten gaan (hond was gek op zee en het strand )

En Kriebel en haar dubbelleven Wat een te gek beest met een te gek leven had ze als ik het zo hoor
pi_62647657
10 jaar haar huiskat
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:16:06 #210
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62652854
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:19 schreef SCH het volgende:
ik heb het ook gehad. ik keek in de keukenruit en ik zag doerak op de mat zitten, een paar weken na haar overlijden.
echt, zo weird en toch zo mooi
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:49:55 #211
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62657078
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:16 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb het ook gehad. ik keek in de keukenruit en ik zag doerak op de mat zitten, een paar weken na haar overlijden.
echt, zo weird en toch zo mooi
ik herken dit ook.

Meneer Bo heb ik na zijn dood in mijn ooghoeken nog regelmatig zien liggen op de plekjes waar hij graag lag (speciaal plekje op de bank, op zijn kussen op bed etc) Als ik dan nog een keer was hij er niet maar toch vond ik het fijn om hem te "zien" zodat ik aan hem dacht. Het is na een week of 3 over gegaan..
Uit Eindhoven
pi_62657118
Nick zei vanavond tijdens Popstars toen we helemaal idolaat waren van die veel te dikke zangeres Rebecca: "Kriebel is dood maar nu hebben we Rebecca"

kriebel was ook veel en veel te dik en kon ook heel mooi zingen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:52:38 #213
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62657148
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:51 schreef SCH het volgende:
Nick zei vanavond tijdens Popstars toen we helemaal idolaat waren van die veel te dikke zangeres Rebecca: "Kriebel is dood maar nu hebben we Rebecca"

Uit Eindhoven
pi_62657480
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:49 schreef Poeke het volgende:

[..]

ik herken dit ook.

Meneer Bo heb ik na zijn dood in mijn ooghoeken nog regelmatig zien liggen op de plekjes waar hij graag lag (speciaal plekje op de bank, op zijn kussen op bed etc) Als ik dan nog een keer was hij er niet maar toch vond ik het fijn om hem te "zien" zodat ik aan hem dacht. Het is na een week of 3 over gegaan..
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik vond mezelf al jaren een randdebiel vanwege dit soort verschijnselen met Max, George en Rosa.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62657492
quote:

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:58:10 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_62670231
quote:

zondag 26 oktober 2008 @ 14:14:17 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62687542
SCH ik heb zelfs in New York afgelopen week even aan Kriebel gedacht en hoe het met haar zou gaan.

Nu thuis en meteen even hier gekeken. Sterkte daar en goed gedaan jullie.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62687736
Wat lief Duderinnetje.

Nick is vandaag jarig en ik ben op zoek gegaan naar het mooiste fotolijstje dat ik kon vinden, ik wilde graag dat het helemaal van glas zou zijn want Jochem staat ook in zo'n soort lijstje. Het is gelukt: bij Mobach hier in Utrecht twee glasplaatjes van verschillende grootte die op ingenieuze manier met een rubberen koordje aan elkaar zijn verbonden. Een hele mooie close up van Kriebel er in gedaan en nu staat ze prachtig rustig naast het grote Jezusbeeld (Jezus mist zijn linkerhandje trouwens) op de mooie Indonesische kast.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:37:14 #219
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_62688100
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef SCH het volgende:
Wat lief Duderinnetje.

Nick is vandaag jarig en ik ben op zoek gegaan naar het mooiste fotolijstje dat ik kon vinden, ik wilde graag dat het helemaal van glas zou zijn want Jochem staat ook in zo'n soort lijstje. Het is gelukt: bij Mobach hier in Utrecht twee glasplaatjes van verschillende grootte die op ingenieuze manier met een rubberen koordje aan elkaar zijn verbonden. Een hele mooie close up van Kriebel er in gedaan en nu staat ze prachtig rustig naast het grote Jezusbeeld (Jezus mist zijn linkerhandje trouwens) op de mooie Indonesische kast.
Mooi SCH
En gefeliciteerd met Nick!
pi_62688395

pi_62688456
En dit is ook zo schattig, een buurvrouw kwam net terug van haar kleinkinderen uit Scandinavie, de 2 meisjes komen hier regelmatig en zijn helemaal gek met onze poezen, al die weken vakantie die ze hier regelmatig doorbrengen. Ze had het dus verteld over Kriebel en de meiden waren er erg mee bezig en hebben een tekening voor ons gemaakt van de poezenhemel.

Trouwste user 2022 zondag 26 oktober 2008 @ 15:42:52 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_62690342
Wat lief

pi_62690387
met melk water en muis
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:46:14 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62690452
wat schattig sch. heerlijk om te horen dat ook derden kriebel goed kenden en er mee bezig zijn. gedeelde smart is halve smart.

hoe gaat het nu met jullie en het gemis? of vangen de andere katten het verlies op?
pi_62691713
Wat een lief en tegelijkertijd treurig topic...

Ik las dat Kriebel een 'vampier-kat' was... moest meteen aan mijn kat Pat denken, die doet even gezellig mee:

Knuffel van Pat voor jullie.
Tralalalaaa
  Trouwste user 2022 zondag 26 oktober 2008 @ 16:39:10 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_62692349
SCH als Kriebel last van d'r keeltje had.

Vroeg je dan Kriebel hoest ?

pi_62692797
Die tekening... meteen tranen in mijn ogen. Kriebel had heel veel vrienden hier. Het kan niet anders of ze amuseert zich 'daarboven' ook prima. Met melk en brokjes en muis.
  Trouwste user 2022 zondag 26 oktober 2008 @ 17:01:58 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_62693057
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:53 schreef Cat22 het volgende:
Die tekening... meteen tranen in mijn ogen. Kriebel had heel veel vrienden hier. Het kan niet anders of ze amuseert zich 'daarboven' ook prima. Met melk en brokjes en muis.
Die muis deed het bij mij ook

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 oktober 2008 @ 17:33:07 #229
13151 crew  Rewimo
pi_62693847
Volgens mij is dat een natuurgetrouwe afbeelding van de poezenhemel
pi_62696825
Ze zit lekker te soezen, zo onder jezus
  Trouwste user 2022 zondag 26 oktober 2008 @ 20:21:20 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_62699133
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:07 schreef Bluezz het volgende:
Ze zit lekker te soezen, zo onder jezus
Met die laatste heb ik minder

pi_62702297
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Met die laatste heb ik minder

Misschien weer wel als je ziet dat zijn linkerhand mist en er onder ligt. Wat dan weer komt door de katten die niks moeten hebben van die rare Jezus en dingen die weer op een rekje boven Jezus staan op hem kieperen zodat hij nu zijn hand moet missen.
pi_62703114
It's a catspiracy
Ik zie op de foto maar een hand en dat is de linker die er ligt. De rechter hand zie ik ook niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_62703261
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een lief en tegelijkertijd treurig topic...

Ik las dat Kriebel een 'vampier-kat' was... moest meteen aan mijn kat Pat denken, die doet even gezellig mee:

[ afbeelding ]

Knuffel van Pat voor jullie.
Het kan altijd weer kat boven kat, maar het lijkt erg op Kriebel.
pi_62837466
Ik mis haar toch wel heel erg nu
pi_62837735
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:54:28 #237
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62838745
hey sch, hoe gaat het nou? mis je haar erg?
pi_62843710
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
hey sch, hoe gaat het nou? mis je haar erg?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:02:09 #239
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_62843901
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:12 schreef SCH het volgende:
Ik mis haar toch wel heel erg nu
Dat blijft nog wel even ben ik bang... Vannacht heb ik van Crockett gedroomd. Crockett is ruim 3 jaar geleden overleden. We waren in een soort restaurant waar alleen gevogelte en vis geserveerd werd.

Het slijt SCH, dat wel.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:08:58 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62847383
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

hey mollige muze, niet zo negatief denken he!

ik ben erg begaan met het lot van sch. moet er niet aan denken, maar je weet dat het toch ooit komt. vandaar. en sch weet het. geen waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')