mhaw, kan niet zoveel kwaad geloof ik. Die prednison.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
Dank.
Ik merk dat ik nu wat meer moeite heb met Djamu (die jullie misschien nog kennen van de gebroken poot topics). Een ontzettende lieverd, maar zo speels en bij vlagen te enthousiast. Dan draaft en rent ie door het huis en van morgen ging ie ook nog eens achter die arme Kriebel aan. Weet hij veel. Maar ik denk, doe even rustig nu je stiefzujse dat nodig heeft.
En net in een momentje van onachtzaamheid zou het wel eens kunnen zijn dat hij stiekem van haar prednison heeft gensoept
Hoeveel hebben jullie er?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:49 schreef sjimz het volgende:
Erg he dat een dier je zo kan raken.
Ik moet er niet aan denken om ooit een van mijn katten kwijt te raken maar ik weet dat die dag ooit aanbreekt.
Wordt al verdrietig bij alleen de gedachte
Wij hebben er 2.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoeveel hebben jullie er?
Het is wel een troostrijke gedachte dat Koen en Djamu er dan nog zijn.
En het overlijden van Jochem, onze Siamees is een jaar of 7 geleden heel naar gegaan. Heel plotseling bij een vreemde chagrijnige dierenarts midden in de nacht. Ik was er niet, heb geen afscheid kunnen nemen. Nick heeft zich er altijd rot en schuldig over gevoeld. Ik hoop dat het nu anders kan gaan.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:47 schreef SCH het volgende:
Ze heeft lekker bij me op SCHoot gezeten, we hebben samen So You Think You Can Dance gekeken, vind ze mooi. En ze vond Ronald Sorensen stom bij NOVA, ze is Abessijn dus heel multicultureel.
Neem je tijd voor het afscheid. Goed dat je je afspraken hebt afgezegd. Het is allemaal niet niks. Sterkte!quote:Het gekke is dat ze dan af en toe weg lijkt te zakken en hele waterige oogjes heeft. Maar op het moment dat Nick een eierkoek gaat eten (waar ze echt helemaal dol op is) dan is ze ineens weer bij de tijd, ze eet een klein stukje en vervolgens niet meer. Net ook nog een stukje kaas, daar is ze ook altijd zo dol op.
Heb in ieder geval nog even de tijd om wat mensen in te lichten en ik ben zelf morgen vrij en heb mijn afspraken voor morgen en het weekend afgezegd, zou de hele tijd weg zijn, heb ik nu geen zin in.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:02 schreef sjimz het volgende:
Ik weet in ieder geval hoe je je voelt en dat is al heel wat voor mij doen
Ja, dat is een goed idee. Dat heb ik gisteren ook al min of meer met hem afgesproken. Hij bood dat direct zelf aan, ik heb zijn mobiele nummer. Ik bel hem vanmiddag nog even heb ik afgesproken. Aardige man maar hij wil altijd met me discussieren (leuk, z o'n journalist in de praktijk) en begon 5 minuten na de diagnose leverkanker alweer over de kredietcrisisquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Je vraagt in je OP om tips. Als ik lees hoe het met jullie siamees ging, dan wil ik je adviseren te zoeken naar een dierenarts die bij je thuis kan komen. Daar heb ik ook voor gekozen en ik was blij dat de poezen in hun eigen omgeving konden sterven.
ben je een dramaqueen als je je lieve diertje niet wil missen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:43 schreef SCH het volgende:
Morgen weer een dag, bedankt voor alle medeleven, ook namens Kriebel. Ze is zo'n taaie rakker, straks zijn we in november nog met dit topic bezig, ik hoop het maar. Dan zijn die laatste dagen, weken geworden en noemen jullie me maar een dramaqueen.
Ze heeft de afvalrace helaas met mijlen voorsprong van je gewonnen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben er weer hoor
Wat is de arme krieb magertjes, ze leek altijd zo op me![]()
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:28 schreef SCH het volgende:
maar ze vindt Foppe ook heel aardig vanwege zijn achternaam.
Ze mag alles kiezen, het is net als in de dodencel, met dit verschil dat ze het wel interessant vindt maar gewoon niet eet. Gisteren een heel klein beetje vla met bananensmaak, dat wil je toch niet als je laatste maalquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:16 schreef zoalshetis het volgende:
sterkte sch. geef haar maar het eten wat ze het lekkerst vindt.
De foto heet: kriebel kofferquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig.
het is alleen kriebel niet lieverd, maar djamu de somali
Heb dit in het verleden zelf ook een paar keer meegemaakt, alleen dan bij honden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:25 schreef SCH het volgende:
De dierenarts belde nog even. Alles wijst toch wel op deze diagnose en hij denkt dat ze niet uit zichzelf doodgaat zodat wij toch zelf het moment moeten bepalen
tsja, je moet de wensen van het galemaal inwilligen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze mag alles kiezen, het is net als in de dodencel, met dit verschil dat ze het wel interessant vindt maar gewoon niet eet. Gisteren een heel klein beetje vla met bananensmaak, dat wil je toch niet als je laatste maal
Een kat met een gezwel, die bovendien sterk vermagert is en daarbij niet of nauwelijks meer eet of drinkt heeft wel degelijk pijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tsja, je moet de wensen van het galemaal inwilligen.
sterkte vent. maar ik denk dat de gene die de kat het best kent kan inschatten of ze doodziek is, dan wel pijn heeft.
tuurlijk komt er een boel antropomorfisme bij kijken. ik bedoelde mijn woorden eerder richting jouw visie dan die van sch, maar dacht het wat humaner te brengen. sch weet net zo goed als jij en ik dat het over is. maar it ain't over till it's over.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Een kat met een gezwel, die bovendien sterk vermagert is en daarbij niet of nauwelijks meer eet of drinkt heeft wel degelijk pijn.
Jammer genoeg zien veel baasjes dat zelf vaak niet in, op het moment dat een dierenarts het gaat verkondigen, is dit vaak doordat deze inziet dat het baasje vaak zelf niet met die oplossing aankomt.
Als je jarenlang vreugde van een beestje gehad hebt, moet je ook dat laatste beetje respect vertonen richting je huisdier.
Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar ik heb het helaas vaak genoeg gezien dat een beestje vaak al zover heen was en dat het baasje alleen maar de positieve dingen zag, zoals kijk hij eet nu weer, maar wel vergeten is dat dat beestje dat de drie voorafgaande dagen niet deed, of dat het beestje eindelijk weer eens een knuffel kwam vragen terwijl ie daarvoor zijn nest niet uit kwam.
Vergeet niet dat dieren een stuk harder zijn dan wij, maar tekenen van vermageren, lusteloosheid, niet willen eten of drinken, veel slapen enz wel tekenen zijn van pijn en niet van vreugde.
Vergeet daarbij niet dat prednizon zeer veel verdoezeld, wat dat betreft is het net drugs.
OH ok.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk komt er een boel antropomorfisme bij kijken. ik bedoelde mijn woorden eerder richting jouw visie dan die van sch, maar dacht het wat humaner te brengen. sch weet net zo goed als jij en ik dat het over is. maar it ain't over till it's over.
mijn vader kocht ooit een landhuis, alleen maar omdat er eekhoorns waren. dus ik ben met ze op gegroeid. heerlijke beesten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:31 schreef klipper het volgende:
[..]
OH ok.
Misschien kwam het wat harder over dan ik bedoelde, maar als ik moet kiezen, dan kies ik de kant van het dier en niet die van het baasje, ondanks dat het baasje er heel veel verdriet van kan hebben.
Heb zelf trouwens ook altijd huisdieren gehad en nu nog steeds.
Heb ook al 3 keer een hond in moeten slapen, en 1 keer een konijn en een cavia.
De cavia vanwege het feit dat de bevalling van haar jongen helemaal misging, en ik kan je verzekeren dat dat helemaal verschrikkelijk is, i.p.v. 4 jongen te krijgen raak je er gelijk 5 kwijt.
Heb nu trouwens nog 1 hond, 2 eekhoorns en een heleboel vogels.
nee morphisme/morfisme.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef SCH het volgende:
Wat gezellig dat al die andere poezen even mee komen kijken en hun goedbedoelde adviezen geven. Dat stelt Kriebel erg op prijs.
Wij doen echt wat het beste voor Kriebel is hoor, althans dat proberen we, maar we zitten ook nog wel half in de ontkenning misschien.
Bedoel je niet antropocentrisme zoalshetis?
Ah gos. Heel veel sterkte.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef SCH het volgende:
Ik heb de dierenarts gebeld. Hij komt vanavond tussen 20.00 en 21.00 uur om Kriebel in te laten slapen.
Raar idee.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef SCH het volgende:
Ik heb de dierenarts gebeld. Hij komt vanavond tussen 20.00 en 21.00 uur om Kriebel in te laten slapen.
Raar idee.
jemig, wat moet dat moeilijk geweest zijn...quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef SCH het volgende:
Raar idee.
Goed dat je het thuis laat doen, das het allerfijnste voor Kriebel.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef SCH het volgende:
Raar idee.
Ik ben trots op je.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef SCH het volgende:
Raar idee.
Ja godver. En toen ging het hier mis met de tranen. Op het werkquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:25 schreef SCH het volgende:
Ze is bijna 13 jaar onze trouwe poortwachtster geweest, onze waakpoes en onze vrouwelijke rots in de branding. En nu krijgt ze rust
Dat dusquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:05 schreef shmoopy het volgende:
Sterkte straks, jongens.
Zie het niet als een vonnis, maar als een gebaar uit liefde, want dat is het.
Oh Bluezzquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:22 schreef Bluezz het volgende:
Ik vond nog een lieve foto van haar
[ afbeelding ]
We gaan haar morgenmiddag begraven naast Jochem, hier in de achtertuin. Jochem is onze Siamees die een jaar of 7 geleden ook rond deze tijd is ingeslapen (veel minder vredig dan Kriebel). Kriebel blijft vanavond nog in de woonkamer liggen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:22 schreef motorbloempje het volgende:
mooi
is het passend om te vragen wat jullie met haar lichaampje doen? Willen jullie het begraven (hebben jullie een eigen tuin?) of gaat ze gecremeerd worden ofzo?
sterkte
Djamu ging meteen in de koffer van de dierenarts zitten en liep pardoes nog bijna zo in de doodmaakspuit die hij in zijn handen had, de suicidale rakker. Kriebel ligt nu in een mand en hij ging net even kijken, beetje van huh, wat lig je stil. Koen geeft geen sjoege maar dat is Koen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:29 schreef Bluezz het volgende:
Hoe reageren Koen en Djamu?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:42 schreef nokwanda het volgende:
Is ze rustig/relaxed gegaan?
Nee dokter kriebel, we hebben haar vernoemd naar iets uit Borreltijd van Arjan Ederveen en Tosca Niterink. Was volgens mij een soort shampoo ofzo.quote:
Ik dacht iets met fluweel en satijn, en dagelijks verse appeltaart.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het fijn dat ze is 'weggegleden' ipv een rottige doodsstrijd.
Sterkte vanmiddag, maak je een mooi herfstgrafje?
Hoe groter de hartstocht, hoe natter de poesquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:40 schreef zoalshetis het volgende:
vanochtend nog wakker geworden met een kater?
want je kent de uitdrukking: 's avonds een poes, 's ochtends een kater.
grapje moet kunnen in deze moeilijke tijden. toch?
even over het grafje nog. je kan met cement een mooi steentje maken waar je dan de voetafdrukjes van de andere katten indrukt. hebben die ook nog afscheid genomen, zeg maar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe groter de hartstocht, hoe natter de poes
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:21 schreef SCH het volgende:
Vandaag de rekening gehad. Een euthanasie kost dus 77 euro. Dan weten we dat ook weer.
misschien was het zo snel omdat ze vandaag alweer langs moesten voor de andere katten en die rekening toch ook al moesten betalen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:46 schreef Qwea het volgende:
[..]Dat is wel heel snel. Bij mijn dierenarts zou dat ruim 2 weken hebben geduurd. Ik ben 3 dagen later zelf alvast maar de rekening gaan voldoen.
Ik kreeg ook een kaartje van hun over de postWaarin zij mij sterkte toewensten met het verlies van Poekie
die kregen wij ook voor de hond, twee weken later ofzo, n wit kaartje met zwarte pootjes en een lieve tekst ( die ik nu nergens meer kan vinden ) vond ik zo mooi toen!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
k kreeg ook een kaartje van hun over de postWaarin zij mij sterkte toewensten met het verlies van Poekie
quote:Afscheid van een vriendin
Zeg me dat je nooit weg zult gaan.
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt
Zul je me zien
Heel even
in de verte.
Ik weet niet meer wat ik kwijt was. Ik dacht iets van 55 a 60 euro.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien was het zo snel omdat ze vandaag alweer langs moesten voor de andere katten en die rekening toch ook al moesten betalen?
ik vind 77 euro eigenlijk best meevallen als je ziet hoe laat die man nog moest werken en ook aan huis kwam. maar dit terzijde.
Ik herken dit heel erg; toen mijn kat plots overleed barstte ik gelijk in huilen uit, terwijl mijn huisgenoot dat toen helemaal niet had, die had de dagen erna pas. Herkenbaar dus! Maar ieder zijn eigen manier van verwerkingquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:19 schreef SCH het volgende:
Nog even een naverwerkingsberichtje. Het is gek dat ik het er nu moeilijker mee heb dan de dagen voor, rond en na haar overlijden. Misschien omdat ik altijd nogal praktisch en organisatorisch ben ingesteld en het aardig kan verdringen door dat soort bezigheden. Maar nu mis ik haar enorm - gisteravond op de lange weg terug, alleen, vanuit Friesland moest ik steeds aan haar denken, hoe lief en grappig ze was en dat ze dus gewoon niet meer, nooit meer terugkomt. Nick kan het nu juist weer wat beter aan al zag hij haar dan gisteravond wel ineens weer op de bank liggen. Dat zal wel herkenbaar zijn, dat je ineens denkt dat je zo'n beestje weer ergens ziet.
En wat lag er een ontzettend lief briefje van de buren van het trainingskantoor naast ons. Nick was het nieuws woensdag even gaan vertellen omdat ze daar zo vaak kwam en we haar daar nogal eens vandaan moesten plukken. Een condoleancebrief met het verzoek om een foto als verrassing voor 1 van de collega's die het echt aan het hart ging, omdat het tien jaar haar huiskat was geweest![]()
Die dekselse Kriebel toch, ze leidde echt een dubbelleven.
ik heb het ook gehad. ik keek in de keukenruit en ik zag doerak op de mat zitten, een paar weken na haar overlijden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:19 schreef SCH het volgende:
Nog even een naverwerkingsberichtje. Het is gek dat ik het er nu moeilijker mee heb dan de dagen voor, rond en na haar overlijden. Misschien omdat ik altijd nogal praktisch en organisatorisch ben ingesteld en het aardig kan verdringen door dat soort bezigheden. Maar nu mis ik haar enorm - gisteravond op de lange weg terug, alleen, vanuit Friesland moest ik steeds aan haar denken, hoe lief en grappig ze was en dat ze dus gewoon niet meer, nooit meer terugkomt. Nick kan het nu juist weer wat beter aan al zag hij haar dan gisteravond wel ineens weer op de bank liggen. Dat zal wel herkenbaar zijn, dat je ineens denkt dat je zo'n beestje weer ergens ziet.
ik herken dit ook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb het ook gehad. ik keek in de keukenruit en ik zag doerak op de mat zitten, een paar weken na haar overlijden.
echt, zo weird en toch zo mooi
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:51 schreef SCH het volgende:
Nick zei vanavond tijdens Popstars toen we helemaal idolaat waren van die veel te dikke zangeres Rebecca: "Kriebel is dood maar nu hebben we Rebecca"
kriebel was ook veel en veel te dik en kon ook heel mooi zingen
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:49 schreef Poeke het volgende:
[..]
ik herken dit ook.
Meneer Bo heb ik na zijn dood in mijn ooghoeken nog regelmatig zien liggen op de plekjes waar hij graag lag (speciaal plekje op de bank, op zijn kussen op bed etc) Als ik dan nog een keer was hij er niet maar toch vond ik het fijn om hem te "zien" zodat ik aan hem dacht. Het is na een week of 3 over gegaan..
Nick zei vanavond tijdens Popstars toen we helemaal idolaat waren van die veel te dikke zangeres Rebecca: "Kriebel is dood maar nu hebben we Rebecca"
Mooi SCHquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef SCH het volgende:
Wat lief Duderinnetje.
Nick is vandaag jarig en ik ben op zoek gegaan naar het mooiste fotolijstje dat ik kon vinden, ik wilde graag dat het helemaal van glas zou zijn want Jochem staat ook in zo'n soort lijstje. Het is gelukt: bij Mobach hier in Utrecht twee glasplaatjes van verschillende grootte die op ingenieuze manier met een rubberen koordje aan elkaar zijn verbonden. Een hele mooie close up van Kriebel er in gedaan en nu staat ze prachtig rustig naast het grote Jezusbeeld (Jezus mist zijn linkerhandje trouwens) op de mooie Indonesische kast.
Die muis deed het bij mij ookquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:53 schreef Cat22 het volgende:
Die tekening... meteen tranen in mijn ogen. Kriebel had heel veel vrienden hier. Het kan niet anders of ze amuseert zich 'daarboven' ook prima. Met melk en brokjes en muis.
Met die laatste heb ik minderquote:
Misschien weer wel als je ziet dat zijn linkerhand mist en er onder ligt. Wat dan weer komt door de katten die niks moeten hebben van die rare Jezus en dingen die weer op een rekje boven Jezus staan op hem kieperen zodat hij nu zijn hand moet missen.quote:
quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat een lief en tegelijkertijd treurig topic...
Ik las dat Kriebel een 'vampier-kat' was... moest meteen aan mijn kat Pat denken, die doet even gezellig mee:
[ afbeelding ]
Knuffel van Pat voor jullie.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
hey sch, hoe gaat het nou? mis je haar erg?
Dat blijft nog wel even ben ik bang... Vannacht heb ik van Crockett gedroomd. Crockett is ruim 3 jaar geleden overleden. We waren in een soort restaurant waar alleen gevogelte en vis geserveerd werd.quote:
hey mollige muze, niet zo negatief denken he!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |