suggestieve bende ook weer. Er wordt niet zo maar 600 miljoen door de drain gespoeld. Intern wisten ze heus wel meer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Franse bank verliest 600 miljoen door 'incident'
Oeps.....
En de beleggers happen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601213&sid=apDKZD4TIAKQ&refer=home
Warren Buffett heeft gesproken en meteen gaat Amerika fors omhoog....
Zodra iemand als een aap begint te brullen van VERKOPEN! PANIEK! dan doen ze dat..quote:
quote:Binckbank koopt aandelen in
AMSTERDAM (AFN) - Binckbank heeft de afgelopen week 137.000 aandelen ingekocht. Dit maakte de internetbroker vrijdag nabeurs bekend. Binck heeft 5,32 euro per aandeel betaald.
ING betaald aan dividend jaarlijks 800 miljoen euro uit, een keertje dividend overslaan en ze zijn er weer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Gaat Bos dit weekend ingrijpen in ING? Ze zeggen wel dat de kapitaal-ratio's nog in orde zijn, maar dat mooi weer spelen van de banken kennen we nu wel...
Je weet toch inmiddels dat het weekend een bezinning is met nieuwe plannen voor de komende handelsweek.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Gaat Bos dit weekend ingrijpen in ING? Ze zeggen wel dat de kapitaal-ratio's nog in orde zijn, maar dat mooi weer spelen van de banken kennen we nu wel...
Tenzij de problemen dus erger zijn dan ze ze voordoen. En de aandeelhouders zouden ook niet vrolijk worden van zoiets natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:20 schreef henkway het volgende:
[..]
ING betaald aan dividend jaarlijks 800 miljoen euro uit, een keertje dividend overslaan en ze zijn er weer.
Daarom zou ik verwachten dat als de overheid ING gaat steunen, het dit weekend bekend wordt gemaakt. De geruchtenmolen loopt nu, dus het lijkt me mogelijk dat zonder maatregelen ING blijft kelderen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:28 schreef dewaal het volgende:
[..]
Je weet toch inmiddels dat het weekend een bezinning is met nieuwe plannen voor de komende handelsweek.
Waarom doen ze dat? Geeft dit aan dat Binck uiterst gezond is?quote:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:36 schreef Eg_Wel het volgende:
Nu bij Nova op nl.2. Ene meneer Fransen die na de eerste reddingsactie van Fortis voor 90.000 ingestapt is in aandelen. Voelt zich nu gedupeerd en wil geld zien.
Er zijn weldegelijk zaken gebeurt waarvan ik mij goed kan voorstellen dat beleggers zich gedupeerd voelen, ze zijn het wellicht ook. Er is hen informatie onthouden over het niet effectief zijn van een belang van 49 % voor 4 miljard in Fortis (Bank Nederland (Holding) N.V., dat is dus niet de N.V waar de aandeelhouders in zitten) van de Nederlandse overheid, er is hen informatie onthouden over het op handen zijn van een onderhandse verkoop van elementaire onderdelen van het bedrijf aan de Nederlandse staat. En daarnaast zijn beleggers niet geraadpleegd over de verkoop van elementaire bedrijfsonderdelen, normaliter wordt zoiets op de een (B)AvA besproken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:36 schreef Eg_Wel het volgende:
Nu bij Nova op nl.2. Ene meneer Fransen die na de eerste reddingsactie van Fortis voor 90.000 ingestapt is in aandelen. Voelt zich nu gedupeerd en wil geld zien.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:24 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Zodra iemand als een aap begint te brullen van VERKOPEN! PANIEK! dan doen ze dat..
en zodra iemand het tegenovergestelde zegt dan doen ze dat ook..
Mensen zijn ECHT kuddedieren
Je bent ook wel heel naief om voor 90.000 euro na de '1e' reddings actie in te stappen ..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn weldegelijk zaken gebeurt waarvan ik mij goed kan voorstellen dat beleggers zich gedupeerd voelen, ze zijn het wellicht ook. Er is hen informatie onthouden over het niet effectief zijn van een belang van 49 % voor 4 miljard in Fortis (Bank Nederland (Holding) N.V., dat is dus niet de N.V waar de aandeelhouders in zitten) van de Nederlandse overheid, er is hen informatie onthouden over het op handen zijn van een onderhandse verkoop van elementaire onderdelen van het bedrijf aan de Nederlandse staat. En daarnaast zijn beleggers niet geraadpleegd over de verkoop van elementaire bedrijfsonderdelen, normaliter wordt zoiets op de een (B)AvA besproken.
Ik kan het dus alleen maar toejuichen dat beide heren die in NOVA aan het woord kwamen en heel veel andere beleggers een zaak hieromtrent aanspannen.
zeker,binck heeft geen schade opgelopenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Geeft dit aan dat Binck uiterst gezond is?
Het moet niet veel belachelijker wordenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:36 schreef Eg_Wel het volgende:
Waarom zou je als belegger het woord van een bank vertrouwen? Dan ben je gewoon naief én dom.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn weldegelijk zaken gebeurt waarvan ik mij goed kan voorstellen dat beleggers zich gedupeerd voelen, ze zijn het wellicht ook. Er is hen informatie onthouden over het niet effectief zijn van een belang van 49 % voor 4 miljard in Fortis (Bank Nederland (Holding) N.V., dat is dus niet de N.V waar de aandeelhouders in zitten) van de Nederlandse overheid, er is hen informatie onthouden over het op handen zijn van een onderhandse verkoop van elementaire onderdelen van het bedrijf aan de Nederlandse staat. En daarnaast zijn beleggers niet geraadpleegd over de verkoop van elementaire bedrijfsonderdelen, normaliter wordt zoiets op de een (B)AvA besproken.
Ik kan het dus alleen maar toejuichen dat beide heren die in NOVA aan het woord kwamen en heel veel andere beleggers een zaak hieromtrent aanspannen.
Omdat het proces van externe verslaggeving daar op is gebaseerd. Zaken als IFRS zijn niet bedacht om bedrijven makkelijker te kunnen laten liegen. Bedrijven moeten eerlijk en correct zijn in hun communicatie, er hangen grote belangen van af.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:28 schreef pberends het volgende:
Waarom zou je als belegger het woord van een bank vertrouwen? Dan ben je gewoon naief én dom.
Het was nog wel een bank die onder toezicht stond. Dat maakt de situatie iets lastiger.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Het moet niet veel belachelijker worden.
Die pipo weet zelf ook wel dat banken de laatste maanden/jaren gewoon helemaal niet op hun woord te vertrouwen zijn.
Ik zou het ook niet gedaan hebben, en 90k er in stoppen zou ik ook niet gedaan hebben. Maar daar gaat het niet om, naief zijn is niet strafbaar, aandeelhouders verkeerd voorlichten wel. We zullen zien hoe de diverse rechters de diverse zaken gaan beoordelen, maar ik geef de klager een goede kans.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Je bent ook wel heel naief om voor 90.000 euro na de '1e' reddings actie in te stappen ..
Er waren GENOEG mensen, die zeiden dat je dat niet moest doen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |