Het moet niet veel belachelijker wordenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:36 schreef Eg_Wel het volgende:
Nu bij Nova op nl.2. Ene meneer Fransen die na de eerste reddingsactie van Fortis voor 90.000 ingestapt is in aandelen. Voelt zich nu gedupeerd en wil geld zien.
Waarom zou je als belegger het woord van een bank vertrouwen? Dan ben je gewoon naief én dom.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn weldegelijk zaken gebeurt waarvan ik mij goed kan voorstellen dat beleggers zich gedupeerd voelen, ze zijn het wellicht ook. Er is hen informatie onthouden over het niet effectief zijn van een belang van 49 % voor 4 miljard in Fortis (Bank Nederland (Holding) N.V., dat is dus niet de N.V waar de aandeelhouders in zitten) van de Nederlandse overheid, er is hen informatie onthouden over het op handen zijn van een onderhandse verkoop van elementaire onderdelen van het bedrijf aan de Nederlandse staat. En daarnaast zijn beleggers niet geraadpleegd over de verkoop van elementaire bedrijfsonderdelen, normaliter wordt zoiets op de een (B)AvA besproken.
Ik kan het dus alleen maar toejuichen dat beide heren die in NOVA aan het woord kwamen en heel veel andere beleggers een zaak hieromtrent aanspannen.
Omdat het proces van externe verslaggeving daar op is gebaseerd. Zaken als IFRS zijn niet bedacht om bedrijven makkelijker te kunnen laten liegen. Bedrijven moeten eerlijk en correct zijn in hun communicatie, er hangen grote belangen van af.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:28 schreef pberends het volgende:
Waarom zou je als belegger het woord van een bank vertrouwen? Dan ben je gewoon naief én dom.
Het was nog wel een bank die onder toezicht stond. Dat maakt de situatie iets lastiger.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Het moet niet veel belachelijker worden.
Die pipo weet zelf ook wel dat banken de laatste maanden/jaren gewoon helemaal niet op hun woord te vertrouwen zijn.
Ik zou het ook niet gedaan hebben, en 90k er in stoppen zou ik ook niet gedaan hebben. Maar daar gaat het niet om, naief zijn is niet strafbaar, aandeelhouders verkeerd voorlichten wel. We zullen zien hoe de diverse rechters de diverse zaken gaan beoordelen, maar ik geef de klager een goede kans.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Je bent ook wel heel naief om voor 90.000 euro na de '1e' reddings actie in te stappen ..
Er waren GENOEG mensen, die zeiden dat je dat niet moest doen..
Ik vraag me af wie ze nu verantwoordelijk willen stellen dan? Het oude Fortis is er niet meer. Willen ze dan Fortis NL, en dus 100% aandeelhouder de staat, volledig aansprakelijk stellen? Ik geef klagers een mindere goede kans.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet gedaan hebben, en 90k er in stoppen zou ik ook niet gedaan hebben. Maar daar gaat het niet om, naief zijn is niet strafbaar, aandeelhouders verkeerd voorlichten wel. We zullen zien hoe de diverse rechters de diverse zaken gaan beoordelen, maar ik geef de klager een goede kans.
Verkoop nietig verklaren omdat bijvoorbeeld de aandeelhouders niet geraadpleegd zijn. Daarnaast kunnen Fortis bestuurders in persoon verantwoordelijk gesteld worden voor hun valse uitlatingen. En misschien dat ook de Nederlandse overheid nog wel verantwoordelijk kan worden gehouden, maar ik ben geen jurist dus ik weet niet of dat zomaar kan. En natuurlijk kan Fortis N.V. / Fortis NV/SA verantwoordelijk gesteld worden, er zitten nog wat miljarden in dat bedrijf dus er valt nog genoeg te claimen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:
En waar moet dat geld dan vandaan komen? .. Fortis is immers geen stuiver meer waard. En er zit puur wat los geld in van de overheden.
Ik zei toch dat Warren Buffet een oen was.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:04 schreef venomsnake het volgende:
Dow dus ook in de min gesloten:
[ afbeelding ]
En hij had 30 jaar lang gespaard. Iemand die op safe speelt dus. En dan in 1 klap die 30 jaar in aandelen stoppen.:')quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Je bent ook wel heel naief om voor 90.000 euro na de '1e' reddings actie in te stappen ..
Er waren GENOEG mensen, die zeiden dat je dat niet moest doen..
Het probleem is vooral dat hij het kennelijk in één aandeel heeft gestopt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
En hij had 30 jaar lang gespaard. Iemand die op safe speelt dus. En dan in 1 klap die 30 jaar in aandelen stoppen.:')
Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:09 schreef SeLang het volgende:
Het probleem is vooral dat hij het kennelijk in één aandeel heeft gestopt.
Ja, die kan zo hier in:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe ongelukkig ben je dan ook als je jaren spaart, en alles op 1 aandeel flikkert, en dat dat na al die jaren direct in een stort, haha.
http://www.z24.nl/z24geld(...)m_in_crisistijd.htmlquote:Zo bespaar je slim in crisistijd
Z24 helpt je de broekriem aan te trekken met vijf budgettips.
17-10-2008 | Gepubliceerd 15:29
17-10-2008 | Laatst bijgewerkt 18:01
Nog geld uitstaan bij spaarbank Icesave of de helft van je vermogen verloren op de beurs? Er kunnen allerlei redenen zijn om te bezuinigen. Z24 helpt je de broekriem aan te trekken met vijf bespaartips van budgetdeskundige Marieke Henselmans.
1. Kies wat belangrijk is
"Zet je inkomsten en uitgaven eens op een rij en bedenk vervolgens hoe belangrijk die zaken voor je zijn. Bedenk bijvoorbeeld wat je wilt blijven doen als je inkomen halveert. Wat bovenaan je lijstje staat, moet je gewoon blijven doen. Bezuinig in de onderste regionen. Als je graag uit eten gaat, blijf dat dan doen, kijk eventueel of het goedkoper kan."
2. Elke euro telt
"Als mensen gaan bezuinigen, willen ze het meteen groots aanpakken. Bijvoorbeeld door te stoppen met roken of een auto de deur uit doen. Maar daar heb je geen ene moer aan. Bespaar op de kleine dingen, daar zijn er echt heel veel van. Twee euro minder besteden per dag, levert op jaarbasis ruim 700 euro op. Speur daarom in je begroting naar lekken, dingen die onderaan je lijstje staan."
3. Doe het zelf
"Je band plakken, een rits vervangen, een knoop aanzetten, je huis schoonmaken of strijken. Doe het zelf in plaats van het door iemand anders te laten doen. Alles wat je uitbesteedt is vele malen duurder. Geef een feestje thuis, bak een taart of maak zelf een kado voor iemand. Het kost misschien wat meer tijd, maar het scheelt bakken met geld."
4. Wees zuinig met eten
"Een gemiddeld gezin gooit per jaar voor honderden euro's aan eten weg. Maak iets met wat er is. Kijk voordat je boodschappen doet eerst wat je zelf nog in huis hebt, en bedenk daaromheen een gerecht. Als je dan in de supermarkt bent, bedenk dan dat alles wat bewerkt is, geld kost. Koop een kilo aardappels in plaats van een flutzakje met vijf krieltjes met rozemarijn én zeezout. Die laatste is zomaar tien keer duurder."
5. Zie het als iets leuks
"Het is heel simpel. Probeer bezuinigen vooral als iets leuks te zien, in plaats van als iets zieligs. Mensen denken vaak dat iets pas leuk is als het duur is. Denk dan maar aan Elvis, die werd alleen maar dik en doodongelukkig van al dat geld."
Marieke Henselmans is auteur van diverse boeken over besparen en vanaf dinsdag ligt haar Bespaarkalender 2009 in de winkels.
Die man is gewoon dom. Wat je altijd hoort is spreiden, spreiden, spreiden. Iedereen heeft sinds eind jaren 90 wel geleerd dat aandelen van het ene op het andere moment geen flikker meer waard kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
En hij had 30 jaar lang gespaard. Iemand die op safe speelt dus. En dan in 1 klap die 30 jaar in aandelen stoppen.:')
ik vertel het hier tegen sangdrax en die mompelt iets met darwin.....quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Die man is gewoon dom. Wat je altijd hoort is spreiden, spreiden, spreiden. Iedereen heeft sinds eind jaren 90 wel geleerd dat aandelen van het ene op het andere moment geen flikker meer waard kunnen worden.
Whahaha! De centrale bank gaat stakenquote:Grote staking dreigt bij Indiase centrale bank
MUMBAI (AFN) - Duizenden medewerkers van de Indiase centrale bank dreigen dinsdag het werk neer te leggen om een beter pensioen te eisen. Een mogelijke staking kan voor beroering op de Indiase financiële markten zorgen.
De staking komt op een moment dat de Indiase economie wordt getroffen door de wereldwijde financiële crisis. Het zou de eerste keer in dertien jaar zijn dat het personeel van de Reserve Bank of India gaat staken.
De Indiase centrale bank is gevestigd in 26 steden en heeft in totaal 21.500 werknemers.
Waarom zou je een centrale bank vestigen in 26 steden...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Whahaha! De centrale bank gaat staken
Het zou wat zijn als de FED ook gaat staken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |