Omdat je even een belletje moet plegen als oude klant.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:04 schreef poepeneesje het volgende:
Waarom geeft CEB alleen maar 5.25% aan nieuwe klanten...
CE heb ik prima ervaring mee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:15 schreef Roi het volgende:
De site van Credit Europe ziet er niet echt heel betrouwbaar uit.. Ze hebben wel een vestiging in A'dam, dat is wel een voordeel voor mij.
Ah dankjewelquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:13 schreef Wexy het volgende:
[..]
Omdat je even een belletje moet plegen als oude klant.
Ze hebben schijnbaar niet de mogelijkheid om de oude rekeningen in 1 keer naar andere percentages om te zetten.
Als je belt dan zullen je je rekening sluiten en heropenen, waardoor je de opgebouwde rente uitbetaald krijgt en daarna voor het nieuwe rentepercentage mee gaat.
jaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:48 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ah dankjewel. Heb je hier zelf ervaring mee?
Een e-mail werk ook gewoon trouwens, heb ik een paar weken terug gedaanquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:48 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ah dankjewel. Heb je hier zelf ervaring mee?
mijn kapitaal staat nog steeds bij AK bank, ik vertrouw het welquote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:31 schreef tinny het volgende:
wie heeft hier zijn geld al van CE/ATB/AK etc afgehaald? en nog belangrijker waar heb je het dan naar toegezet?
Wat zou er onveilig aan zijn? Ik neem aan dat het alleen naar je vaste tegenrekening kan worden overgemaakt, daar is weinig uitdaging aan voor onze Nigeriaanse vrienden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:20 schreef hplaserjet het volgende:
is moneyou wel veilig met overmaken, je hebt alleen gebruikersnaam en wachtwoord, geen pincode zoals bij CEB en het voormalige icesave
Misschien moet je de OP even lezen. Alle banken die op dit moment actief zijn op de Nederlandse markt vallen onder de Depositogarantieregeling van de Nederlandsche Bank, met uitzondering van Argenta. Laatsgenoemde valt onder de Belgische regeling. Maar in de euro-landen is inmiddels besloten om voor al deze landen het garantiebedrag te verhogen naar 100.000 euro. Dus tot dat bedrag is je geld veilig per bank.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn poen staat ook nog gewoon bij de AK bank. Die is toch wel gewoon 'veilig'?
Lijkt me een mooie deal! Krijgen ze over 3 maanden hun 25.000 euro terug plus rentequote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:11 schreef ManAtWork het volgende:
En dan te bedenken dat de Rabo vandaag met een aanbod kwam om minimaal ¤ 25.000,- voor 3 maand vast te zetten tegen 4,45%.![]()
Toch even een opmerking over de voorlopige verruiming van het Depositogarantiestelsel. Bos heeft inderdaad aangegeven dat dat verhoging geld voor de duur van 1 jaar. Dat wil echter niet zeggen dat na dat jaar de oude regeling weer zonder meer wordt ingevoerd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:36 schreef RJD het volgende:
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).
Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Na afloop van één jaar zal het oude Depositogarantiestelsel weer gelden.
Ik heb de tekst gedeeltelijk aangepast. Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:41 schreef fripper het volgende:
[..]
Toch even een opmerking over de voorlopige verruiming van het Depositogarantiestelsel. Bos heeft inderdaad aangegeven dat dat verhoging geld voor de duur van 1 jaar. Dat wil echter niet zeggen dat na dat jaar de oude regeling weer zonder meer wordt ingevoerd.
Ten eerste is er nu volgens mij een europese afspraak dat het minimum-bedrag nu 50.000 is. Daarnaast zijn er gesprekken over een verdere verhoging naar 100.000 - omdat veel landen nu al die 100.000 garanderen. Als het bedrag op 7 oktober 2009 weer wordt verlaagd dan zal dat dus volgens mij zijn naar minimaal 50.000 ( en een 100% garantie ).
Teruggaan naar de oude regeling zou naar mijn idee ook niet (of moeilijk) kunnen ; dan gaan over een jaar opeens weer heel veel mensen met geld lopen schuiven om weer onder de grens van 20.000 of 40.000 te komen. Met alle risico's van dien ......
Maar wel iets om in de gaten te houden als je grote bedragen gaat vastzetten .. we weten inderdaad niet wat de regeling over een jaar is.
Deze actie start maandag 20 oktober en loopt tot en met vrijdag 7 november. Het gaat dus om een eenmalige storting die je binnen deze periode van 3 weken moet doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:01 schreef ozzietukker het volgende:
Bij SNS Maxisparen mag je volgende week eenmalig een extra bedrag inleggen tot 20.000 euro boven op de reguliere inleg die je maandelijks doet.
Dat had ik al gedaan en ik weet hoe het depositogarantiestelsel werkt. Maar omdat iemand postte of er al mensen waren die hun geld van de AKbank en nog wat banken hadden gehaald, dacht ik dat daar misschien een reden voor was die ik nog niet wist. Ik weet wel dat ik m'n gewoon terug krijg als de AK bank omvalt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:30 schreef RJD het volgende:
[..]
Misschien moet je de OP even lezen. Alle banken die op dit moment actief zijn op de Nederlandse markt vallen onder de Depositogarantieregeling van de Nederlandsche Bank, met uitzondering van Argenta. Laatsgenoemde valt onder de Belgische regeling. Maar in de euro-landen is inmiddels besloten om voor al deze landen het garantiebedrag te verhogen naar 100.000 euro. Dus tot dat bedrag is je geld veilig per bank.
Ik heb daar helemaal niks van gehoord, laat staan een brief van gekregen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:01 schreef ozzietukker het volgende:
Bij SNS Maxisparen mag je volgende week eenmalig een extra bedrag inleggen tot 20.000 euro boven op de reguliere inleg die je maandelijks doet.
Ik vind dit een slimme zet van de SNS, kreeg een brief thuis, en zal er toch voor een deel gebruik van gaan maken door bedragen toch wat meer te spreiden zodat je altijd over geld kan beschikken mocht er onverhoopt een bank omvallen.
Jij kan het niet vinden? Moet je eens kijken op de website van SNS Bank. Daar staat het duidelijk vermeld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:54 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal niks van gehoord, laat staan een brief van gekregen.Ik mag hopen dat dat echt is, dan loods ik volgende week die paar duizend euro meteen over die nu op mijn normale internet spaarrekening (2,6%) staan.
quote:Geachte heer DIGGER
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd.
Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 % p.j. Bij een looptijd van 6 of 9 maanden zelfs 6.0 % p.j. *
Deze aanbieding is alleen voor bestaande klanten en geldig t/m 30 november 2008.
Looptijd Rente p.j.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%
* minimale inleg bedraagt ¤ 2.500,- ; geldig voor deposito-opdrachten ontvangen tussen 17.10.2008 en 30.11.2008
Naast uw dagelijks opvraagbare Top-Interest rekening kunt u nu ook op kortlopende deposito's een extra hoge rente ontvangen.
U kunt een deposito openen via Online Banking door gebruik te maken van uw klantnummer en pincode.
Vanzelfsprekend kunt u ook per post of fax uw opdrachten aan ons doorgeven.
Met vriendelijke groeten,
CREDIT EUROPE BANK N.V.
www.crediteurope.nl
Depositogarantiestelsel
Met ingang van 7 oktober 2008 heeft het Nederlandse Ministerie van Financiën besloten de garantie op spaartegoeden voor een periode van een jaar te verhogen tot ¤ 100.000.
Vreemd. Ga naar www.snsbank.nl en klik op MaxiSpaarrekening. Makkelijker kan niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik kan het op de website van SNS echt niet vinden.Maar goed, zojuist thuis aangekomen trof ik een brief aan waar het hele verhaal in stond. Geweldige actie van SNS.
Dat zijn mooie tarievenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:05 schreef DIGGER het volgende:
Kreeg net het volgende bericht van CEB:
[..]
6% voor 6 mnd, netjes.
CEB weet ook niet echt wat ze willen hequote:Deze aanbieding is alleen voor bestaande klanten en geldig t/m 30 november 2008.
Niet over het half jaar dat het er niet opstaat natuurlijk, maar wel over het 1/2 jaar dat het er wel opstaat natuurlijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:18 schreef Lassekjus het volgende:
als ik een half jaar geld op een bank heb gezet met een rente van 5.3 jaarlijks uitgekeerd, en dat ik dat geld dan na 6 maanden overzet naar een bank waar ook 5.3% word gegeven.. krijg ik dan wel gewoon de rente uitgekeerd over dat half jaar?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:55 schreef KabaYoshi het volgende:
wellicht een nieuwe? http://www.advanziakonto.com/nl/
of gelden buitenlandse banken niet?
Valt dus blijkbaar niet onder het nederlandse garantiestelsel....quote:De spaargelden bij Advanzia Bank worden gegarandeert door de ADGL (Association Pour La Garantie Des Depots Luxembourg).
Hoezo?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
CEB weet ook niet echt wat ze willen he
Ze hebben zelf aangegeven dat er ‘wat miljoenen’ zijn overgeboekt de laatste weken. Op het geheel is dat uiteindelijk niet veel. Denk dat ze ook wel ‘last’ hebben van nieuwkomer NIBC met hogere depositorentes. Vind CEB nog steeds een prima bank.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:45 schreef Fugie het volgende:
waarschijnlijk solvabiliteit omhoog halen in deze onzekere tijden ?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:01 schreef Aether het volgende:
BTW: kies onder ‘Account Summary’/‘Rekeningoverzicht’ voor ‘Account Statements’/‘Rekeningoverzichten’, klik vervolgens op de blauw pijl naast het rekeningnummer. Je krijgt dan een PDF met alle bij- en afschrijvingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |