abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62395207
wie heeft hier zijn geld al van CE/ATB/AK etc afgehaald? en nog belangrijker waar heb je het dan naar toegezet?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:52:11 #277
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62395330
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 07:31 schreef tinny het volgende:
wie heeft hier zijn geld al van CE/ATB/AK etc afgehaald? en nog belangrijker waar heb je het dan naar toegezet?
Paniekzaaier! Ik laat het fijn staan
censuur :O
pi_62396915
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 07:31 schreef tinny het volgende:
Ik niet, ik zet er juist meer op. En waarom zou je het er af willen halen? We hebben immers een prima werkend garantiestelsel.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:08:12 #279
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62397358
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Als je voor 24 okotober een jaarspraarekening bij SNS opent en er voor 1 november minimaal €1000 op stort krijg je een kadobon van bol.com van €25.
Basisrente is maar 2%, maar als je dat saldo tot 1 januari laat staan krijg je daar bovenop nog 3% bonusrente.

http://www.snsbank.nl/particulier/actie-jaarsparen.html

Even €1000 ruim 2 maandjes laten staan tegen een best fatsoenlijke rente en ook nog wat leuks bij bol.com uitzoeken, ik heb de rekening maar meteen geopend.
Nog best ok Haal ik het er na 2 maanden weer vanaf
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62399260
Nieuw produkt Anadolubank: heb je daar al een rekening van 5,1% dan kan je nu 5,5% krijgen. Dit wordt alleen medegedeeld aan klanten die telefonisch contact hebben met de bank, want het is een proef voor een nieuw spaarproduct werd mij verteld. Je krijgt die 5,5% op een ander rekeningnummer en alleen als je het 3 maanden laat staan. Het is geen deposito want je kunt het geld er vrij afhalen, alleen val je dan weer terug naar 5,1%
Wat denken jullie daarvan? Ikzelf vind het wel wat. Oh ja, minimum saldo voor dit produkt is 10000 euro
  woensdag 15 oktober 2008 @ 12:18:00 #281
88071 elmark
Fruittellarolgambler
pi_62400673
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Als je voor 24 okotober een jaarspraarekening bij SNS opent en er voor 1 november minimaal €1000 op stort krijg je een kadobon van bol.com van €25.
Basisrente is maar 2%, maar als je dat saldo tot 1 januari laat staan krijg je daar bovenop nog 3% bonusrente.

http://www.snsbank.nl/particulier/actie-jaarsparen.html

Even €1000 ruim 2 maandjes laten staan tegen een best fatsoenlijke rente en ook nog wat leuks bij bol.com uitzoeken, ik heb de rekening maar meteen geopend.
quote:
Jaarsparen: 2+3=5%
Met SNS Jaarsparen kun je vrij over je spaargeld beschikken én profiteer je van een hoge rente. Standaard geldt 2% basisrente. En over het bedrag dat je een kalenderjaar laat staan, ontvang je nog eens 3% bonusrente. Ook over je eerste inleg ontvang je 5%. De bonusrente krijg je over het laagste saldo in het kalenderjaar. Je mag kosteloos bijstorten of geld opnemen.
Een kalenderjaar betekent toch gewoon dat je het 1 jaar moet laten staan of niet? En dus niet op 1 januari opnemen??
pi_62401051
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:18 schreef elmark het volgende:

[..]

[..]

Een kalenderjaar betekent toch gewoon dat je het 1 jaar moet laten staan of niet? En dus niet op 1 januari opnemen??
Even een regeltje verder lezen... (zie vetgedrukt gedeelte)
quote:
Jaarsparen: 2+3=5%
Met SNS Jaarsparen kun je vrij over je spaargeld beschikken én profiteer je van een hoge rente. Standaard geldt 2% basisrente. En over het bedrag dat je een kalenderjaar laat staan, ontvang je nog eens 3% bonusrente. Ook over je eerste inleg ontvang je 5%. De bonusrente krijg je over het laagste saldo in het kalenderjaar. Je mag kosteloos bijstorten of geld opnemen.
pi_62401115
Wat mij trouwens opvalt in dit hele gezeur om geld is dat mevrouw Moriero de Melo ook van de buis is.
Hoe zit het dus eigenlijk met de Rabo?? Weet iemand daar wat meer over? Niet dat ik me zorgen maak want ik heb toch minder dan een ton op de Rabo staan, maar toch... Het is wel opvallend vind ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_62403019
Een kalenderjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december.
pi_62405881
Even een kleine copy-paste van mijn eigen post uit een ander topic, maar dit lijkt mij hier ook wel thuis te horen.

Het lijkt de goede kant op te gaan. In EU-verband is al afgesproken dat alle EU-landen de garantie hebben verhoogd naar 50.000 euro, men wil daar nu al 100.000 euro van maken. Daarnaast is het nu nog zo dat een land mag beslissen om 90% uit te keren. Men wil nu voorstellen om daar gewoon het volledige bedrag tot 100.000 euro van te maken. Zo komt men 80% van alle spaarders tegemoet.
Verder wil men de termijn voor vergoeding bij faillissement van een bank verkorten van 3 maanden naar 3 dagen. Dit lijken mij allemaal prima voorstellen. Ik ben benieuwd in hoeverre dit straks allemaal definitief gaat worden in de EU.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:08:12 #286
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62407539
Dus binnen 3 dagen moeten ambtenaren een bank binnenvallen, de administratie meenemen, communiceren met honderdduizenden mensen en een paar miljard uit Wouter z'n hoge hoed toveren en overmaken naar die mensen? Met als extra kans dat een bank omvalt van iemand die alleen bij die bank zit, en ze het geld contant moeten bezorgen o.i.d.?
Oftewel: dat halen ze never nooit niet!
censuur :O
pi_62407730
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:17 schreef RJD het volgende:
Het lijkt de goede kant op te gaan. In EU-verband is al afgesproken dat alle EU-landen de garantie hebben verhoogd naar 50.000 euro, men wil daar nu al 100.000 euro van maken.
Er zat al veel verschil tussen alle landen. Het VK had £35.000 (~€44.000) en Frankrijk €70.000
quote:
Daarnaast is het nu nog zo dat een land mag beslissen om 90% uit te keren. Men wil nu voorstellen om daar gewoon het volledige bedrag tot 100.000 euro van te maken. Zo komt men 80% van alle spaarders tegemoet.
Da's wel een goed voorstel. Heb het de ‘90%-regel’ nooit begrepen.
quote:
Verder wil men de termijn voor vergoeding bij faillissement van een bank verkorten van 3 maanden naar 3 dagen. Dit lijken mij allemaal prima voorstellen. Ik ben benieuwd in hoeverre dit straks allemaal definitief gaat worden in de EU.
Drie dagen is onhaalbaar, of bedoel je 3 weken? Denk dat korter dan twee maanden lastig wordt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62407812
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:13 schreef Aether het volgende:
Drie dagen is onhaalbaar, of bedoel je 3 weken? Denk dat korter dan twee maanden lastig wordt.
Drie dagen lijkt mij ook erg kort, maar ik vermeld gewoon wat er op nu.nl staat. Dit bericht komt dus niet van mij zelf hè.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:21:40 #289
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_62408008
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:13 schreef Aether het volgende:

Da's wel een goed voorstel. Heb het de ‘90%-regel’ nooit begrepen.
Een belangrijk voordeel van de regel is dat je ook een deel van de verantwoordelijkheid bij de spaarder legt. De consument dient zelf na te denken over welke bank hij kiest - en dan niet alleen afgaan op de rente. Als de spaarder de keuze maakt om zijn geld op een bank te zetten die minder solide is dan loopt hij terecht zelf ook risico.

Ik vind het dus niet goed dat er geen eigen risico voor de spaarder meer is.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_62408570
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:21 schreef fripper het volgende:

[..]

Een belangrijk voordeel van de regel is dat je ook een deel van de verantwoordelijkheid bij de spaarder legt. De consument dient zelf na te denken over welke bank hij kiest - en dan niet alleen afgaan op de rente. Als de spaarder de keuze maakt om zijn geld op een bank te zetten die minder solide is dan loopt hij terecht zelf ook risico.

Ik vind het dus niet goed dat er geen eigen risico voor de spaarder meer is.
Voor mijn gevoel hoort sparen risicoloos te zijn. Als je risico wilt lopen, moet je beleggen. Daarvan weet iedereen dat je risico loopt. Zelfs beleggers zitten nu te klagen dat ze zoveel geld kwijt zijn en sommigen willen nu ook gecompenseerd worden. Dát vind ik pas onzin: beleggen = risico.

Maar goed terug ontopic. Wat betreft sparen zou ik zeggen dat het volledig risicoloos hoort te zijn.

Even wat anders. Kan het nergens terug vinden, maar geldt die garantieregeling ook voor banksparen?
pi_62408728
Tuurlijk is sparen risicovol. Eigenlijk leen je je geld gewoon uit aan iemand (de bank). In ruil daarvoor krijg je rente. Als je iets aan iemand leent loop je altijd het risico dat diegene het geleende goed niet teruggeeft .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2008 16:44:17 ]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:44:19 #292
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62408738
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus binnen 3 dagen moeten ambtenaren een bank binnenvallen, de administratie meenemen, communiceren met honderdduizenden mensen en een paar miljard uit Wouter z'n hoge hoed toveren en overmaken naar die mensen? Met als extra kans dat een bank omvalt van iemand die alleen bij die bank zit, en ze het geld contant moeten bezorgen o.i.d.?
Oftewel: dat halen ze never nooit niet!
Dan zullen ze wel een rekening voor je openen en storten ze daar het geld op of zoiets
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62409442
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:44 schreef Sloggi het volgende:
Tuurlijk is sparen risicovol. Eigenlijk leen je je geld gewoon uit aan iemand (de bank). In ruil daarvoor krijg je rente. Als je iets aan iemand leent loop je altijd het risico dat diegene het geleende goed niet teruggeeft .
Heb je in principe gelijk in, maar als iedereen een eigen risico loopt van bijvoorbeeld 10% bij sparen, dan zullen mensen minder gauw hun geld weg willen zetten bij banken. Ook als er een gerucht is dat het slecht gaat met een bank zal een bankrun nog eerder op gang komen, want als je je geld er niet afhaalt dan verlies je misschien 10%. Minder geld wegzetten bij banken en een grotere kriciso op een bankrun... ik denk dat de banken dan toch liever 100% vergoeden ipv 90%.

In de praktijk zal dit ook nog eens betekenen dat nog meer mensen naar de grote banken gaan, niet omdat die zoveel veiliger zijn (zie Fortis/ABN Amro), maar omdat de overheid deze banken niet om zal laten vallen. De 10%-regel zal dus ook als gevolg hebben dat de grote banken nog meer proviteren van hun 'Too big to fail'-status dankzij (indirecte) overheidssteun, deze vorm van concurrentievervalsing lijtk me ook niet echt wenselijk.

Dus als je er tegen bent dat mensen minder gauw hun geld bij een bank wegzetten, als je wilt dat de kans op een bankrun niet vergroot wordt en als je voorstander bent van een goede concurrerende markt, dan is er genoeg reden om niet automatisch een 10%-regel toe te willen passen.
pi_62410078
Mijn geld staat nog steeds bij CE en ATB, ben voorlopig nog niet van plan om deze daar weg te halen. Voorlopig maak ik ook geen geld over naar deze spaarrekeningen. Hiervoor heb ik recent een Moneyou rekening geopend, daar ga ik voorlopig mijn spaargeld aan overmaken (en ook het geld wat ik van IceSave terug krijg).
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:38:39 #295
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_62410239
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:08 schreef MrBadGuy het volgende:

In de praktijk zal dit ook nog eens betekenen dat nog meer mensen naar de grote banken gaan, niet omdat die zoveel veiliger zijn (zie Fortis/ABN Amro), maar omdat de overheid deze banken niet om zal laten vallen. De 10%-regel zal dus ook als gevolg hebben dat de grote banken nog meer proviteren van hun 'Too big to fail'-status dankzij (indirecte) overheidssteun, deze vorm van concurrentievervalsing lijtk me ook niet echt wenselijk.
Maar je kan ook stellen dat de garantie-regeling op zich weer concurrentievervalsing is in het voordeel van de kleine banken. Veel spaarders zouden hun geld nooit op IceSave en de "turken-banken" durven zetten als er geen garantie-regeling was.
IceSave moest geld lenen om z'n schulden te kunnen afbetalen - de kans dat dat hele verhaal zou kunnen mislopen was vooraf bekend bij een redelijk aantal mensen . Als er geen garantie-regeling was geweest zouden ze mijn geld in ieder geval nooit hebben gekregen.
pi_62410417
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:38 schreef fripper het volgende:

[..]

Maar je kan ook stellen dat de garantie-regeling op zich weer concurrentievervalsing is in het voordeel van de kleine banken. Veel spaarders zouden hun geld nooit op IceSave en de "turken-banken" durven zetten als er geen garantie-regeling was.
Maar juist wel bij een Fortis en ABN-Amro, puur omdat ze groot zijn en de overheid ze niet laten vallen. De kleine banken (maar ook de grote banken) worden gesteund door de garantieregeling, de grote banken worden gesteund doordat ze niet failliet kunnen gaan. Naar mijn mening streept dat elkaar wel weer weg en het bevorderd de concurrentie, daar profiteren we allemaal van.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:49:24 #297
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_62410545
Op zich goed dat er een ( ruime ) garantie-regeling is , anders zou niemand meer z'n geld op de bank durven zetten , en heb je veel meer risico op een bank-run. Daar zijn we het wel over eens...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:37:14 #298
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62413229
Afgelopen week heb ik een nieuwe spaar rekening geopend bij moneyou.nl.

Ik ben het registratie proces snel doorlopen en mijn 1e euro is aangekomen op de spaarrekening.

Vervolg stap zou nu zijn om een serieuze overboeking te doen om die 5.1 % rente op te strijken.

Vraag:

Waar kan ik zien hoeveel de actuele rente is. Kijk dat het op website van moneyou staat is natuurlijk prima maar als ik ben ingelogt kan ik het nergens vinden. Ik heb rekeningen bij meerdere online spaarbanken en ze bieden allemaal de opties:

Actuele spaarrente: [%]
Gespaarde rente: [EUR]
Geprognotiseerde eind rente: [EUR]

Deze opties waarvan ik vooral de eerste belangrijk vind kan ik nergens vinden. Wat doe ik fout, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze de actuele rente niet weergeven.... (of misschien ook wel niet.. valt het niet zo op als ze hem stiekum laten zakken...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sigmund_Freud op 15-10-2008 19:48:26 ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_62414992
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Afgelopen week heb ik een nieuwe spaar rekening geopend bij moneyou.nl.

Ik ben het registratie proces snel doorlopen en mijn 1e euro is aangekomen op de spaarrekening.

Vervolg stap zou nu zijn om een serieuze overboeking te doen om die 5.1 % rente op te strijken.

Vraag:

Waar kan ik zien hoeveel de actuele rente is. Kijk dat het op website van moneyou staat is natuurlijk prima maar als ik ben ingelogt kan ik het nergens vinden. Ik heb rekeningen bij meerdere online spaarbanken en ze bieden allemaal de opties:

Actuele spaarrente: [%]
Gespaarde rente: [EUR]
Geprognotiseerde eind rente: [EUR]

Deze opties waarvan ik vooral de eerste belangrijk vind kan ik nergens vinden. Wat doe ik fout, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze de actuele rente niet weergeven.... (of misschien ook wel niet.. valt het niet zo op als ze hem stiekum laten zakken...)
Als je op de spaarrekeningnummer klik, dan zie je de gespaarde rente.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:00:05 #300
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62415690
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je op de spaarrekeningnummer klik, dan zie je de gespaarde rente.
Dat klopt, als je op de rekening klikt krijg je een overzicht met de kopjes:

Rekeningnummer:
Omschrijving
Opgelopen rente
Saldo

Maar ik zie nog steeds nergens het actuele rente percentage staan.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')