Banken als Fortis en Rabobank hebben diverse vestigingen met personeel. Een internetbank heeft die kosten niet. Rabobank doet hetzelfde in het buitenland waar ze ook een internetbank hebben en zo hogere rentes kunnen bieden (o.a. Ierland, België, Australië).quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tsja, dilemma. Ik denk ,dat veel mensen het even niet meer durven om na de ICESAVE debacle weer te stallen bij een kleiner buitenlandse bank....zelfs niet met een depositogarantie regeling.
Ik vraag mij af, welke rente is reeel. De lage rente van onze banken hier of de buitenlandse. Is 5,25% reeel zoals ICESAVE dat deed en CEB thans nog doet. ??
Of kunnen kleine banken dat hier doen omdat ze minder overhead hebben? Of een combinatie van beiden?
Kunnen we daar dan niet gaan sparen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Banken als Fortis en Rabobank hebben diverse vestigingen met personeel. Een internetbank heeft die kosten niet. Rabobank doet hetzelfde in het buitenland waar ze ook een internetbank hebben en zo hogere rentes kunnen bieden (o.a. Ierland, België, Australië).
Wat DNB er over zegt:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
3 maanden is het absolute minimum denk ik.
http://www.dnb.nl/over-dn(...)tiestelsel/index.jspquote:Binnen welke termijn moet er worden uitgekeerd?
Het Nederlandse depositogarantiestelsel moet in principe binnen drie maanden na ontvangst van de aanvraag uitkeren. Deze maximale uitkeringstermijn van drie maanden is een Europese regel die dus ook geldt voor depositogarantiestelsels in andere EU-landen, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. In bijzondere gevallen kan die termijn worden verlengd.
http://www.dnb.nl/over-dn(...)ichten/dnb189162.jspquote:DNB zal zorgdragen voor een zo spoedig mogelijke uitbetaling van aanvragen.
Heb ik ook aan zitten denken. Die rente is wel erg aantrekkelijk, alleen is het minimumbedrag wel een stuk hoger. Verder spreekt de website van akbank mij minder aan, al zegt dat natuurlijk niks. Nadeel is wel dat ik dan wel weer een rekening moet openen bij Akbank. Wat een werk voor een tientje rente extra.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat denk je van een deposito van 1 jaar met 5,8 % rente bij AK bank? AK heeft ook een hogere rating dan ATB.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat DNB er over zegt:
[..]
http://www.dnb.nl/over-dn(...)tiestelsel/index.jsp
Ik denk niet dat dit een bijzonder geval is, dus 3 maanden na ontvangst van de papieren is het maximum lijkt me. Ook zegt DNB nog specifiek over het depositogarantiestelsel voor spaarders bij Icesave:
[..]
http://www.dnb.nl/over-dn(...)ichten/dnb189162.jsp
Onder zo spoedig mogelijk versta ik niet vele maanden. Ik denk dat het 100% mee gaat vallen
Voor zover ik weet valt de rente niet onder de garantie, dus die krijg je sowieso niet terug.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik hoop het. Krijgen we in de tussentijd nou ook gewoon nog rente?
Officieel krijg je rente tot het moment dat een bank niet meer aan z'n verplichtingen kan doen. Het gaat hier om 7 dagen rente dus of dat nu de moeite waard is?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alleen de rente totdat het failliet is gegaan heb ik gelezen... probleem is alleen dat Landsbanki dus nog niet failliet is, maar ik denk dat ze de datum aanhouden wanneer de rekeningen werden geblokeerd. Dus we krijgen nog voor zo'n 7 dagen rente denk ikquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Postbank geeft niet veel rente maar heeft meer rekeningen dan de Plus- en Renterekeningquote:
Nouja.... gewóón....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Postbank geeft niet veel rente maar heeft meer rekeningen dan de Plus- en Renterekening. De Internetrekening geeft gewoon 2,50%.
Het inlogsysteem etc bij AKbank werkt prima. Heb er een account en inmiddels al twee keer geld vastgezet. Laatste keer vorige week, voor die 5,8%. Ze reageren supersnel op e-mails ook, so far. Dus tot nu toe niets dan goeds, en ze vallen onder de NL bankgarantie, dus lijkt allemaal prima.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:36 schreef RJD het volgende:
[..]
Heb ik ook aan zitten denken. Die rente is wel erg aantrekkelijk, alleen is het minimumbedrag wel een stuk hoger. Verder spreekt de website van akbank mij minder aan, al zegt dat natuurlijk niks. Nadeel is wel dat ik dan wel weer een rekening moet openen bij Akbank. Wat een werk voor een tientje rente extra.
Kun je deposito's ook per e-mail aanvragen bij AKBank?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:42 schreef darktower het volgende:
[..]
Het inlogsysteem etc bij AKbank werkt prima. Heb er een account en inmiddels al twee keer geld vastgezet. Laatste keer vorige week, voor die 5,8%. Ze reageren supersnel op e-mails ook, so far. Dus tot nu toe niets dan goeds, en ze vallen onder de NL bankgarantie, dus lijkt allemaal prima.
Je moet een internetspaarrekening bij Akbank hebben, daarna kan je via online bankieren zelf een deposito openen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Kun je deposito's ook per e-mail aanvragen bij AKBank?
Ik heb een rekening bij AKBank maar on-line kun je op dit moment geen deposito openen. Eind dit jaar zou een nieuwe interface komen waarbij dit wel mogelijk is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:27 schreef RJD het volgende:
[..]
Je moet een internetspaarrekening bij Akbank hebben, daarna kan je via online bankieren zelf een deposito openen.
quote:Icesave-spaarders krijgen ook rente terug
Uitgegeven: 14 oktober 2008 17:42
AMSTERDAM - Spaarders die hun geld bij de failliete spaarbank Icesave hadden gestald krijgen tot 13 oktober rente betaald over hun tegoeden. Dit zei een woordvoerder van De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag.
Een dag eerder had DNB het depositogarantiestelsel waarmee spaarders hun tegoeden kunnen terugkrijgen formeel in werking gesteld. Spaarders kunnen volgens de woordvoerder rente optellen bij hun tegoeden "tot het moment dat het doek viel", in de praktijk tot 13 oktober. Over de periode dat spaarders moeten wachten op uitbetaling van hun tegoeden krijgen zij geen rente.
Formulier
DNB stuurt de Icesave-spaarders deze week een formulier waarmee zij een claim kunnen indienen. De spaarders moeten dit binnen vijf maanden doen. Vanaf het moment van indiening van de aanvraag geldt een wettelijke termijn van drie maanden waarbinnen het geld moet worden uitbetaald.
En zo niet?quote:Vanaf het moment van indiening van de aanvraag geldt een wettelijke termijn van drie maanden waarbinnen het geld moet worden uitbetaald.
Ja, je kunt gewoon een mailtje sturen, met daarin: 'ik wil graag bedrag X van mijn spaarrekening op een deposito zetten'. Ze reageerden bij mij binnen minuten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik heb een rekening bij AKBank maar on-line kun je op dit moment geen deposito openen. Eind dit jaar zou een nieuwe interface komen waarbij dit wel mogelijk is.
Op dit moment moet je deposito per post aanvragen; was benieuwd of het ook per e-mail kan.
In uitzonderlijke situaties mogen ze er vanaf wijken, maar daar is nu geen sprake van. Tja, als ze niet binnen die termijn betalen, dan mag je denk ik voor het extra wachten wel een redelijke rente ontvangen lijkt me. Maar reken er maar op dat dit gewoon goed komt, DNB heeft ook gezegd dat ze het zo spoedig mogelijk willen afhandelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
En zo niet?Ben toch wel benieuwd of het nog consequenties heeft als de claim niet binnen drie maanden uitbetaald is.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:19 schreef DJKoster het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijven/detail_groothandel/artikel_34384.z24
10% korting op speelgoed, leuk
Krijg je van AKbank trouwens een schriftelijke bevestiging van het openen van een deposito? Ik heb vorige week het formulier om een deposito te openen verstuurd. Het geld is gisteren van mijn spaarrekening afgehaald met omschrijving 'naar deposito' (o.i.d.), maar ik kan online geen deposito terugvinden...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:04 schreef darktower het volgende:
[..]
Ja, je kunt gewoon een mailtje sturen, met daarin: 'ik wil graag bedrag X van mijn spaarrekening op een deposito zetten'. Ze reageerden bij mij binnen minuten.
Ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:24 schreef wingdings het volgende:
Krijg je van AKbank trouwens een schriftelijke bevestiging van het openen van een deposito?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |