Omdat je even een belletje moet plegen als oude klant.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:04 schreef poepeneesje het volgende:
Waarom geeft CEB alleen maar 5.25% aan nieuwe klanten...
CE heb ik prima ervaring mee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:15 schreef Roi het volgende:
De site van Credit Europe ziet er niet echt heel betrouwbaar uit.. Ze hebben wel een vestiging in A'dam, dat is wel een voordeel voor mij.
Ah dankjewelquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:13 schreef Wexy het volgende:
[..]
Omdat je even een belletje moet plegen als oude klant.
Ze hebben schijnbaar niet de mogelijkheid om de oude rekeningen in 1 keer naar andere percentages om te zetten.
Als je belt dan zullen je je rekening sluiten en heropenen, waardoor je de opgebouwde rente uitbetaald krijgt en daarna voor het nieuwe rentepercentage mee gaat.
jaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:48 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ah dankjewel. Heb je hier zelf ervaring mee?
Een e-mail werk ook gewoon trouwens, heb ik een paar weken terug gedaanquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:48 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ah dankjewel. Heb je hier zelf ervaring mee?
mijn kapitaal staat nog steeds bij AK bank, ik vertrouw het welquote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:31 schreef tinny het volgende:
wie heeft hier zijn geld al van CE/ATB/AK etc afgehaald? en nog belangrijker waar heb je het dan naar toegezet?
Wat zou er onveilig aan zijn? Ik neem aan dat het alleen naar je vaste tegenrekening kan worden overgemaakt, daar is weinig uitdaging aan voor onze Nigeriaanse vrienden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:20 schreef hplaserjet het volgende:
is moneyou wel veilig met overmaken, je hebt alleen gebruikersnaam en wachtwoord, geen pincode zoals bij CEB en het voormalige icesave
Misschien moet je de OP even lezen. Alle banken die op dit moment actief zijn op de Nederlandse markt vallen onder de Depositogarantieregeling van de Nederlandsche Bank, met uitzondering van Argenta. Laatsgenoemde valt onder de Belgische regeling. Maar in de euro-landen is inmiddels besloten om voor al deze landen het garantiebedrag te verhogen naar 100.000 euro. Dus tot dat bedrag is je geld veilig per bank.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn poen staat ook nog gewoon bij de AK bank. Die is toch wel gewoon 'veilig'?
Lijkt me een mooie deal! Krijgen ze over 3 maanden hun 25.000 euro terug plus rentequote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:11 schreef ManAtWork het volgende:
En dan te bedenken dat de Rabo vandaag met een aanbod kwam om minimaal ¤ 25.000,- voor 3 maand vast te zetten tegen 4,45%.![]()
Toch even een opmerking over de voorlopige verruiming van het Depositogarantiestelsel. Bos heeft inderdaad aangegeven dat dat verhoging geld voor de duur van 1 jaar. Dat wil echter niet zeggen dat na dat jaar de oude regeling weer zonder meer wordt ingevoerd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:36 schreef RJD het volgende:
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).
Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Na afloop van één jaar zal het oude Depositogarantiestelsel weer gelden.
Ik heb de tekst gedeeltelijk aangepast. Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:41 schreef fripper het volgende:
[..]
Toch even een opmerking over de voorlopige verruiming van het Depositogarantiestelsel. Bos heeft inderdaad aangegeven dat dat verhoging geld voor de duur van 1 jaar. Dat wil echter niet zeggen dat na dat jaar de oude regeling weer zonder meer wordt ingevoerd.
Ten eerste is er nu volgens mij een europese afspraak dat het minimum-bedrag nu 50.000 is. Daarnaast zijn er gesprekken over een verdere verhoging naar 100.000 - omdat veel landen nu al die 100.000 garanderen. Als het bedrag op 7 oktober 2009 weer wordt verlaagd dan zal dat dus volgens mij zijn naar minimaal 50.000 ( en een 100% garantie ).
Teruggaan naar de oude regeling zou naar mijn idee ook niet (of moeilijk) kunnen ; dan gaan over een jaar opeens weer heel veel mensen met geld lopen schuiven om weer onder de grens van 20.000 of 40.000 te komen. Met alle risico's van dien ......
Maar wel iets om in de gaten te houden als je grote bedragen gaat vastzetten .. we weten inderdaad niet wat de regeling over een jaar is.
Deze actie start maandag 20 oktober en loopt tot en met vrijdag 7 november. Het gaat dus om een eenmalige storting die je binnen deze periode van 3 weken moet doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:01 schreef ozzietukker het volgende:
Bij SNS Maxisparen mag je volgende week eenmalig een extra bedrag inleggen tot 20.000 euro boven op de reguliere inleg die je maandelijks doet.
Dat had ik al gedaan en ik weet hoe het depositogarantiestelsel werkt. Maar omdat iemand postte of er al mensen waren die hun geld van de AKbank en nog wat banken hadden gehaald, dacht ik dat daar misschien een reden voor was die ik nog niet wist. Ik weet wel dat ik m'n gewoon terug krijg als de AK bank omvalt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:30 schreef RJD het volgende:
[..]
Misschien moet je de OP even lezen. Alle banken die op dit moment actief zijn op de Nederlandse markt vallen onder de Depositogarantieregeling van de Nederlandsche Bank, met uitzondering van Argenta. Laatsgenoemde valt onder de Belgische regeling. Maar in de euro-landen is inmiddels besloten om voor al deze landen het garantiebedrag te verhogen naar 100.000 euro. Dus tot dat bedrag is je geld veilig per bank.
Ik heb daar helemaal niks van gehoord, laat staan een brief van gekregen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:01 schreef ozzietukker het volgende:
Bij SNS Maxisparen mag je volgende week eenmalig een extra bedrag inleggen tot 20.000 euro boven op de reguliere inleg die je maandelijks doet.
Ik vind dit een slimme zet van de SNS, kreeg een brief thuis, en zal er toch voor een deel gebruik van gaan maken door bedragen toch wat meer te spreiden zodat je altijd over geld kan beschikken mocht er onverhoopt een bank omvallen.
Jij kan het niet vinden? Moet je eens kijken op de website van SNS Bank. Daar staat het duidelijk vermeld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:54 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal niks van gehoord, laat staan een brief van gekregen.Ik mag hopen dat dat echt is, dan loods ik volgende week die paar duizend euro meteen over die nu op mijn normale internet spaarrekening (2,6%) staan.
quote:Geachte heer DIGGER
Credit Europe Bank N.V. biedt deze herfst zeer aantrekkelijke rentes op termijndeposito's met een korte looptijd.
Al bij een looptijd van 3 maanden bieden wij nu 5.50 % p.j. Bij een looptijd van 6 of 9 maanden zelfs 6.0 % p.j. *
Deze aanbieding is alleen voor bestaande klanten en geldig t/m 30 november 2008.
Looptijd Rente p.j.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%
* minimale inleg bedraagt ¤ 2.500,- ; geldig voor deposito-opdrachten ontvangen tussen 17.10.2008 en 30.11.2008
Naast uw dagelijks opvraagbare Top-Interest rekening kunt u nu ook op kortlopende deposito's een extra hoge rente ontvangen.
U kunt een deposito openen via Online Banking door gebruik te maken van uw klantnummer en pincode.
Vanzelfsprekend kunt u ook per post of fax uw opdrachten aan ons doorgeven.
Met vriendelijke groeten,
CREDIT EUROPE BANK N.V.
www.crediteurope.nl
Depositogarantiestelsel
Met ingang van 7 oktober 2008 heeft het Nederlandse Ministerie van Financiën besloten de garantie op spaartegoeden voor een periode van een jaar te verhogen tot ¤ 100.000.
Vreemd. Ga naar www.snsbank.nl en klik op MaxiSpaarrekening. Makkelijker kan niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik kan het op de website van SNS echt niet vinden.Maar goed, zojuist thuis aangekomen trof ik een brief aan waar het hele verhaal in stond. Geweldige actie van SNS.
Dat zijn mooie tarievenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:05 schreef DIGGER het volgende:
Kreeg net het volgende bericht van CEB:
[..]
6% voor 6 mnd, netjes.
CEB weet ook niet echt wat ze willen hequote:Deze aanbieding is alleen voor bestaande klanten en geldig t/m 30 november 2008.
Niet over het half jaar dat het er niet opstaat natuurlijk, maar wel over het 1/2 jaar dat het er wel opstaat natuurlijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:18 schreef Lassekjus het volgende:
als ik een half jaar geld op een bank heb gezet met een rente van 5.3 jaarlijks uitgekeerd, en dat ik dat geld dan na 6 maanden overzet naar een bank waar ook 5.3% word gegeven.. krijg ik dan wel gewoon de rente uitgekeerd over dat half jaar?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:55 schreef KabaYoshi het volgende:
wellicht een nieuwe? http://www.advanziakonto.com/nl/
of gelden buitenlandse banken niet?
Valt dus blijkbaar niet onder het nederlandse garantiestelsel....quote:De spaargelden bij Advanzia Bank worden gegarandeert door de ADGL (Association Pour La Garantie Des Depots Luxembourg).
Hoezo?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
CEB weet ook niet echt wat ze willen he
Ze hebben zelf aangegeven dat er ‘wat miljoenen’ zijn overgeboekt de laatste weken. Op het geheel is dat uiteindelijk niet veel. Denk dat ze ook wel ‘last’ hebben van nieuwkomer NIBC met hogere depositorentes. Vind CEB nog steeds een prima bank.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:45 schreef Fugie het volgende:
waarschijnlijk solvabiliteit omhoog halen in deze onzekere tijden ?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:01 schreef Aether het volgende:
BTW: kies onder ‘Account Summary’/‘Rekeningoverzicht’ voor ‘Account Statements’/‘Rekeningoverzichten’, klik vervolgens op de blauw pijl naast het rekeningnummer. Je krijgt dan een PDF met alle bij- en afschrijvingen.
Maar wel onder het Luxemburgse bankgeheimquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:20 schreef fripper het volgende:
[..]
[..]
Valt dus blijkbaar niet onder het nederlandse garantiestelsel....
Op zich onterecht, maar Icesave zal het vertrouwen in dergelijke kleine rentestunters niet groter hebben gemaakt, denk ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:19 schreef fripper het volgende:
Ze hebben blijkbaar hard geld nodig bij CEB .... ik weet niet meer wat ik daarvan moet denken.
Ik denk dat ze het druk hebben omdat iedereen na het Icesave drama nu bang is geworden. Ik zou gewoon even bellen als ik jou wasquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
EVen een vraagje voor de mensen die hebben gemaild naar CEB om hun rentepercentage ook omhoog te krijgen. Hebben jullie dat via het contactformulier op de site gedaan of naar een echt mailadres? In dat geval wat is dat adres, want ik krijg niet echt reactie op mijn vraag via het contactadres.
Ik heb ze van de week gemaild en kreeg ongeveer 3 dagen later het volgende terug:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
EVen een vraagje voor de mensen die hebben gemaild naar CEB om hun rentepercentage ook omhoog te krijgen. Hebben jullie dat via het contactformulier op de site gedaan of naar een echt mailadres? In dat geval wat is dat adres, want ik krijg niet echt reactie op mijn vraag via het contactadres.
quote:Geachte meneer / mevrouw,
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mede delen.
Het actuele rentepercentage van 5,25% op de Top-Interest spaarrekening geldt voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is een tijdelijke actie om nieuwe klanten te werven.
Alle rekeningen die tot en met 25 september een rentepercentage van 5% hadden,
zijn m.i.v. 26 september automatisch naar 5.25% verhoogt.
Echter, als uw TI rekening nog 4,5% had, zullen wij op verzoek uw rekening aanpassen (duur ongeveer 7 dagen) zodat ook u kunt profiteren van deze hoge rente.
Tijdens de periode dat wij uw rekening aanpassen is deze geblokkeerd en is het dus niet mogelijk uw rekening online te beheren of overboekingen te realiseren. U kunt uiteraard uw rekeninggegevens nog wel inzien.
U ontvangt de opgebouwde rente tot aan de dag van aanpassing bijgeschreven, wat te zien zal zijn op het dagafschrift dat u toegestuurd krijgt.
U kunt uw actuele rentepercentage online vervolgen in het product overzicht.
Indien u de gewenste top interest rekening uitkiest en vervolgens op “Verder” klikt,
kunt u het actuele rentepercentage en de opgebouwde rente bekijken.
Graag maken wij van de gelegenheid gebruik u opmerkzaam te maken op onze termijndeposito´s met zeer aantrekkelijke rente, die kan oplopen tot zelfs 5,75%. Met het termijndeposito haalt u maximaal rendement uit uw spaargeld. U bepaalt zelf de looptijd en de rente kan tussentijds niet wijzigen, zoals op uw spaarrekening, die variabel is.
Onze contact center medewerkers adviseren u graag over de mogelijkheden.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Miranda Osborne
Contact Center - Credit Europe Bank N.V.
Tel: NL 0900 47 11 000 / Fax NL: 020 357 63 165
Tel: BE 070 22 44 55 / Fax BE: 03 206 56 11
www.crediteurope.nl | www.crediteurope.be
Zoals op de website van Credit Europe zelf vermeld staat is het rentepercentage van rekeningen welke geopend zijn voor 03/06/2008 4,5%, voor rekeningen welke geopend zijn na die datum, is het rentepercentage 5,25%.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wat ik me afvraag, de mensen die verhoging niet hebben aangevraagd, zitten die nog steeds op 4,5?
Erg slordig zou ik dat vinden.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:33 schreef RJD het volgende:
Alle mensen die vóór 3 juni 2008 een rekening hebben geopend en NIET hebben gevraagd om de renteverhoging, die zitten inderdaad nog steeds op 4,5%.
Alle mensen die vóór 3 juni 2008 een rekening hebben geopend en WEL hebben gevraagd om de renteverhoging, die hebben een "nieuwe" rekening en worden voortaan gewoon direct aangepast naar het nieuwe rentepercentage. Deze groep heeft nu dus gewoon 5,25%.
ik heb er voor de grap afgelopen week even een rekening geopend, alles gaat via internet, kopie paspoort emailen en 2 dagen erna was de rekening actief, zojuist even 1 euro overgemaakt, ben benieuwd wanneer die aankomtquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:55 schreef KabaYoshi het volgende:
wellicht een nieuwe? http://www.advanziakonto.com/nl/
of gelden buitenlandse banken niet?
En dat je over het saldo als het lager is dan 5.000 euro geen rente krijgt is misschien ook het vermelden waardquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:44 schreef Slam het volgende:
[..]
ik heb er voor de grap afgelopen week even een rekening geopend, alles gaat via internet, kopie paspoort emailen en 2 dagen erna was de rekening actief, zojuist even 1 euro overgemaakt, ben benieuwd wanneer die aankomt
letop: luxemburgs garantiestelsel
Om die reden heb ik er simpelweg niets meer op staanquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:33 schreef RJD het volgende:
Alle mensen die vóór 3 juni 2008 een rekening hebben geopend en NIET hebben gevraagd om de renteverhoging, die zitten inderdaad nog steeds op 4,5%.angepast naar het nieuwe rentepercentage. Deze groep heeft nu dus gewoon 5,25%.
Dat garantiestelsel in Lux vertrouw ik wel, maar de minimum eerste storting van 5000 euro is minder.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:44 schreef Slam het volgende:
[..]
ik heb er voor de grap afgelopen week even een rekening geopend, alles gaat via internet, kopie paspoort emailen en 2 dagen erna was de rekening actief, zojuist even 1 euro overgemaakt, ben benieuwd wanneer die aankomt
letop: luxemburgs garantiestelsel
Ze hebben geld nodig, net als alle andere bankenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:39 schreef komrad het volgende:
ook vreemd dat je nu opeens bij sns maxisparen bij kunt storten. Zegt dat iets over de bank?
Kun je nu zelf controleren door in te loggen bij CEB en een deposito aan te maken. In de laatste stap dat je de opdracht moet bevestigen zie je de looptijd en rente.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:19 schreef Wexy het volgende:
Wil nog even wachten op de melding van CEB dat de rente idd 6% is voor 6 maanden.. Zodra ik die melding ook zelf heb denk ik dat ik maar eens even een gedeelte van wat bij CEB staat vast ga zetten. Zie de melding namelijk nog niet op de site zelf staan en kan nu niet inloggen omdat ik mn gegevens hier niet heb.
Ja... Maandagavond ben ik weer thuis... dan log ik wel inquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Kun je nu zelf controleren door in te loggen bij CEB en een deposito aan te maken. In de laatste stap dat je de opdracht moet bevestigen zie je de looptijd en rente.
Edit: zag niet dat je je gegevens niet hebt. Wordt wat lastig dan
Nu maar hopen dat dat ook zo blijft.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:19 schreef Wexy het volgende:
Kan nu toch tot 100.000 bijvullen bij beide banken dus zie geen reden om nog een extra bank er bij te nemen
ASN had dat laatst toch ook al?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:39 schreef komrad het volgende:
ook vreemd dat je nu opeens bij sns maxisparen bij kunt storten. Zegt dat iets over de bank?
Mooie principiële actie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Om die reden heb ik er simpelweg niets meer op staanIk ga er niet om smeken, andere banken genoeg!
Het is in Luxemburg tot 20.000 verzekerd, als ik het goed lees.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat garantiestelsel in Lux vertrouw ik wel, maar de minimum eerste storting van 5000 euro is minder.
Het EU-minimum is 50 mille tegenwoordigquote:Op zondag 19 oktober 2008 10:48 schreef falang het volgende:
[..]
Het is in Luxemburg tot 20.000 verzekerd, als ik het goed lees.
Ik vind het een lelijke onduidelijke site, mag dat ook...?quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:13 schreef hp38guser het volgende:
Een mooie site met de actuele renteontwikkeling: www.renteontwikkeling.nl
Ben al wat eerder thuis.. Meteen vandaag maar even voor 6 maandjes een bedrag vast gezet.. Durf het niet aan om voor een jaar te doen... aangezien ik denk dat de rentes nog wel om hoog zullen gaan..quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Kun je nu zelf controleren door in te loggen bij CEB en een deposito aan te maken. In de laatste stap dat je de opdracht moet bevestigen zie je de looptijd en rente.
Edit: zag niet dat je je gegevens niet hebt. Wordt wat lastig dan
Wow, begin jaren 90 nog 10%?quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:13 schreef hp38guser het volgende:
Zoals te zien zijn de afgelopen maand de rentetarieven weer aan het dalen. Dat was voor mij de reden om snel mijn geld vast te zetten. Ook de verhouding tussen de geldmarkt en kapitaalmarkt is de laatste maanden sterk verandert.
Goede vraag.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:20 schreef hplaserjet het volgende:
is moneyou wel veilig met overmaken, je hebt alleen gebruikersnaam en wachtwoord, geen pincode zoals bij CEB en het voormalige icesave
Ik zou graag mijn spaargeld vastzetten tegen een hoge rente.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:13 schreef hp38guser het volgende:
Zoals te zien zijn de afgelopen maand de rentetarieven weer aan het dalen. Dat was voor mij de reden om snel mijn geld vast te zetten. Ook de verhouding tussen de geldmarkt en kapitaalmarkt is de laatste maanden sterk verandert.
ING betaalt Wouter Bos 8,5% rente! Echt ENORM veel!quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:05 schreef dyna18 het volgende:
Nu ING trouwens ook geld nodig heeft. Wordt het niet weer eens tijd dat de Postbank de rente omhoog gooit....
Ja dat is inderdaad hoog.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ING betaalt Wouter Bos 8,5% rente! Echt ENORM veel!
En uiteraard roept Wouter meteen weer dat dit de belastingbetaler geld gaat opleveren. Dat het een GOK is zegt-ie er niet bij... Gokken met 30 miljard
Dat is ook mijn indruk jaquote:Op maandag 20 oktober 2008 17:57 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik moet zeggen dat MoneYou nou niet echt vertrouwen wekt. Het ziet er allemaal maar wat amateuristisch uit imo. Het is dat het onder ABN valt maar anders....
Dat kan nie.. jouw geld is nog bevrorenquote:Op maandag 20 oktober 2008 17:54 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad hoog.
Als ze nou bij mij aankloppen dan wil ik hun wel (een gedeelte) lenen voor slechts 8%.
Laat de les wezen: Don't judge a book by its coverquote:Op maandag 20 oktober 2008 18:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn indruk ja
Ik had dezelfde indruk bij AT bank... daar bestaat de internetbankieren applicatie ook uit een slecht vertaald standaardpakket.
(en laat een nette internetapplicatie nou net een van de redenen geweest zijn waarom ik toen ben overgestapt naar Icesave)
Je hebt er kennelijk geen problemen mee zo'n domme vraag hier neer te zetten dus why even bother?quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:30 schreef mvc het volgende:
5.2% rente bij een 1 jarig spaardeposito bij Fortis
https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerente
Zou ik daar zonder zorgen mijn geld neer kunnen zetten![]()
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel!quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:17 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je hebt er kennelijk geen problemen mee zo'n domme vraag hier neer te zetten dus why even bother?
Volgens mij is dit pas eenmaal voorgekomen bij CEB.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:02 schreef dyna18 het volgende:
bij CEB hanteerd men het piep-systeem.
Alleen bij klanten die klagen wordt de rente gelijk getrokken.
Ik vind dat trouwens niet zo ver afliggen van het Postbank systeem waar men er ook alles aan doet om de klant zo weinig mogelijk rente te geven.
Ik sprak van het week-end nog met een ING private banking adviseur. Zij vertelde mij met droge ogen dat het systematisch naar beneden brengen van de rente de normaalste zaak van de wereld is en dat volgens haar alle grote banken dat doen. Met mijn mening dat het niet getuigd van goed beheer van de klant zijn geld, als een bank het aan haar vertrouwde spaargeld systematisch minder rente geeft, was zij het niet eens.
Volgens haar is het aan de klant om actief te blijven en tijdig een ander product te kiezen.
Logisch, en het kost ze klanten! Alleen al Icesave had bijna 2 miljard, voor CEB e.d. lees ik bedragen rond de 7 miljard, oftewel: tientallen miljarden euro's zijn al verdwenen naar de kleine buitenlandse banken!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:02 schreef dyna18 het volgende:
Ik sprak van het week-end nog met een ING private banking adviseur. Zij vertelde mij met droge ogen dat het systematisch naar beneden brengen van de rente de normaalste zaak van de wereld is en dat volgens haar alle grote banken dat doen. Met mijn mening dat het niet getuigd van goed beheer van de klant zijn geld, als een bank het aan haar vertrouwde spaargeld systematisch minder rente geeft, was zij het niet eens.
Volgens haar is het aan de klant om actief te blijven en tijdig een ander product te kiezen.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Logisch, en het kost ze klanten! Alleen al Icesave had bijna 2 miljard, voor CEB e.d. lees ik bedragen rond de 7 miljard, oftewel: tientallen miljarden euro's zijn al verdwenen naar de kleine buitenlandse banken!
En laten de paar grote Nederlandse banken nu net tientallen miljarden euro's van de overheid nodig hebben.... Dat was niet zo geweest als ze klantvriendelijk waren geweest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |