Weet je, het was ws niet eens als kritiek bedoeld, maar zo voelt het wel.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Karin, wat naar dat je zo kritiek hebt gehad.. Kun je wel iets met haar tips?
Maar dat lijkt me toch ook heel normaal? Juist als ze niet lekker is is het toch enorm fijn om dicht mij mama te zijn? Waarom zou je dat moeten negeren? Zoals ik het zie zijn die oerinstincten er niet voor niets. Als jij gewoon dicht bij je kindje wil zijn en je gevoel zegt dat, lekker doen toch? Het heeft geen nut om afstand te nemen en je ondertussen op te zitten vreten omdat het tegen je gevoel in gaat en je het dus liever niet doet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Wat ik vooral moeilijk vind, als Meike zich niet lekker voelt, hoe ik dan met haar om moet gaan.
Want als ze lekker in dr vel zit is er eigenlijk niks aan de hand, maar zoals nu, komt er een tand door, en is ze gewoon jengeliger en wil ze meer bij me zijn. Nou negeer dat maar eens, dat kan ik dus niet he.
Maar wat moet er de kop in gedrukt worden dan? Wil jij dat zelf? Mss heb ik eroverheen gelezen, maar ik vroeg me af voor wie dit een probleem is, voor het cb of voor jou/jullie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
BE, als ik weg ben is het zo weer over! (na een paar minuten geeft ze het al op)
Dus het kan best kloppen wat jij zegt, maar volgens de wvk moeten we daar wel wat mee doen, want als ze 2 jaar was dan werd het al heel moeilijk om het de kop in te drukken.
Het lijkt zo te zijn dat Meike het juist bij mij probeert, omdat ze weet dat mijn vriend er niet op reageert, en ik toch wel zwicht voor dr.
Dat klinkt mooi maar ik zie elk jaar in mijn klas voorbeelden van kinderen die verwend zijn. Deze kinderen zijn zo gewend dat altijd aan hun verlangens tegemoet gekomen wordt, dat ze niet met teleurstelling, frustraties of simpelweg uitgestelde aandacht om kunnen gaan. Dat is vervelend voor de andere kinderen in de klas (en voor de jufquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef sjak het volgende:
Karin, ik hoorde laatst een opmerking die ik in mijn oren heb geknoopt. Beter verwend dan verwaarloosd. Laat ze toch. Jij doet het op jouw manier. En liefde kun je echt niet teveel geven.
op het moment zelf niet, omdat ik vond dat ik weeen had en wilde dat het kindje gewoon kwam. Maaaaaar, als ik toen gewoon logisch had nagedacht, had ik het kunnen weten. Geen regelmaat, niet in komen en gaan, niet in sterkte. En toen ik eenmaal echt weeen had, toen kon ik inderdaad zeggen dat die eerste niet echt waren. Ik denk dat het te onderzoeken is en dat ze te onderscheiden zijn, maar dat is eigenlijk alleen gebaseerd op mijn eigen ervaring.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:
- knip -
Chaca, maar wist je het verschil ook op het moment dat je de voorweeen had? Of pas achteraf? Er is al wat onderzoek gedaan, en het wordt redelijk ingewikkeld met ctg's en zoeken naar verschillen. De voorgaande studenten hebben nog geen duidelijk verschil ontdekt..
Het is trouwens voor vrouwen die te vroeg dreigen te bevallen. Voorheen moesten deze dames in het ziekenhuis plat blijven liggen. Nu krijgen ze regelmatig iemand thuis op bezoek om een ctg te laten maken, en bij activiteit worden ze opgenomen. Het zou fijn zijn als je de voorweeen eruit kunt halen, zodat die aanstaande moeders toch nog wat langer thuis kunnen blijven. Want in het ziekenhuis liggen is toch niet echt geweldig.
-knip-
Is het niet een optie haar vanavond op te halen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:14 schreef E.T. het volgende:
Nienke heeft nog een paar keer gespuugd, tot groene gal aan toe en is nu in diepe slaap gevallen. Ik had 'r de hele tijd op schoot, zittend, en zo viel ze ook in slaap. Ze ziet ook helemaal wit![]()
Tijn heb ik een paracetamol gegeven, een hele strijd altijd bij hemDat joch krijgt het voor elkaar om dat ding steeds weer naar buiten te werken. Hij hangt nu op de bank de sprookjesboom te kijken.
Ik zal zo eens kijken of NIenke in d'r slaap bij mij wil drinken (sowieso maar even een paar dagen alleen maar bv, zodat d'r maag goed tot rust kan komen), zodat ze 1,5 uur in de auto doorkomt. En ik baal er even van dat ik op dit moment geen andere opties heb om Saskia te (laten) halen.
En we zaten daarnet met z'n drietjes in koor te huilen hier op de bank(en ik kan zo weer beginnen)
Het is een grootschalig onderzoek binnen een consortium van 4 gehandicapten zorginstellingen naar 'gezond ouder met een verstandelijke beperking'. Een onderzoek waarvoor alle 50+ clienten van die zorginstellingen worden uitgenodigd (totaal 2150 mensen, ze verwachten 50-75% deelname). Onderzoek op het gebied van "angst, depressie en cognitie", "mobilieit en fitheid", "voeding & voedingstoestand" & "gezondheidsbevorderende dagprogamma's". Per deelgebied is 1 promovendus, waarvan er 3 ook een onderzoeksstudent hebben. Ik help bij het deelgebied "voeding & voedingstoestand" en doe specifiek onderzoek naar de toepasbaarheid en betrouwbaarheid van een screeningsinstrument voor ondervoeding tijdens de pilot metingen in november.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Piglet, wat fijn dat je zo'n fijne onderzoeksplek hebt! Wat voor onderzoek ben je mee bezig?
Er is niet altijd tijd voor, maar zou je overdag niet samen een tukkie kunnen doen. Ga bijvoorbeeld in jullie bed liggen, als ze ziet dat jij je ogen dicht heeft misschien gaat ze dan ook slapen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Wat een dag zo. Ik ben echt doodop. Ik ga zo Jen in bad doen en dan hoop ik dat ze zich snel gewonnen geeft. Ik ben de strijd vandaag zoooo zat. Het hele niet willen slapen ook. Waarom gaat ze niet gewoon slapen als ze moe is. Jen is ook doodop, maar slapen ho maar. En dan is ze te moe om te slapen en dan is het helemaal drama.
En terecht zeg, kan me goed voorstellen dat je af en toe gebroken bent. Lastig hoor zo'n klein spookje in huisquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:48 schreef Ticootje het volgende:
Nee, daar was vandaag gewoon geen tijd voor. Maar inderdaad doe ik dat wel eens als ze zo aan het nachtbraken is geweest.
Beetje welquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Anitra, wat een gedoe zeg... Is het een zwaar dieet?
Niet dezelfde foto, kijk maar goed. Mijn foto's hebben de deuren dicht.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:43 schreef Madelieve het volgende:
Dat is ook toevallig! Ik zie hier die BX die in elkaar zit, check daarna nog even het Citroën-forum (ben fan
) en daar staat dus dezelfde foto! Tis een klein wereldje....
Sinds ik kinderen heb, rijd ik ook echt 10x zo voorzichtig volgens mijquote:Op zondag 26 oktober 2008 08:08 schreef Moonah het volgende:
Mijn hemel, die auto.![]()
En idd, als je een kind hebt voel je je nog eens 10x zo kwetsbaar.
Damn Taraquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:59 schreef freecell het volgende:
TARA zat vanmorgen hier in:
[ afbeelding ]
Normaal schrik ik uiteraard al behoorlijk met dit soort dingen, maar mèn, je schrikt nog veel meer als je samen een zo'n klein hummeltje hebt!
Hem mankeert trouwens niets, hij zat als bijrijder voorin (aan de kant vanaf waar de voorkant eraf gereden is) en een halve meter verder en we hadden wél een probleem gehad...
Pffff.....
* freecell haalt diep adem
Totdat ze voldoende zelf drinkt. Ze krijgt nu 560 op een dag en moet minimaal 500 zelf drinken. Tot nu toe haalt ze max 300 zelf dus we hebben nog wel even te gaan vrees ik. 's Nachts en 's ochtends is ze gewoon niet goed wakker en drinkt ze ook niet in d'r slaap. De rest van de dag gaat het wel goed(nu ze verkouden is ook even minder, maar dat gaat vanzelf weer over) en drinkt ze de meeste flessen helemaal zelf leeg. Maarja, ze is gewoon nog te klein om zonder nachtvoeding te mogen en het verschil in volume is te groot om alles overdag en 's avonds te geven als ze wel drinkt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:01 schreef Lishe het volgende:
Hoelang moet Isis de sonde nog, of is daar niks over bekend?
quote:
Aanvankelijk helemaal niets aan de hand, maar vanochtend wel wat spierpijn bij mijn schouders. Maar dat is ook niet zo heel vreemd. Het scheelt dat wij amper snelheid haddenquote:Op zondag 26 oktober 2008 09:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
Damn Tara!!!
hoe voel je je nu?
houd t wel in de gaten als je bv ineens wel last van nek/spieren krijgt hoor
hier werd t eerst afgedaan met t is niets, zit inmiddels alweer 8 maanden thuis
houd t toch maar in de gatenquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Aanvankelijk helemaal niets aan de hand, maar vanochtend wel wat spierpijn bij mijn schouders. Maar dat is ook niet zo heel vreemd. Het scheelt dat wij amper snelheid hadden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het weten dat er iig weer een omslag naar de goede kant gaat komen is wel een voordeel van dit type depressie
[ Bericht 15% gewijzigd door Macka66 op 26-10-2008 15:02:25 (ik wil zelf het verhaal niet steeds weer zien) ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Ja dat. Ik heb zelf van die apparatuur.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Macka ik weet van Dm dat hij toen een soort lichtbak thuis gehad heeft x aantal jaartjes terug.. en dan moest die daar x- aantal uurtjes voor zitten is dat de licht therapie die jij krijgt ?
Ze hadden ook gewoon iemand anders kunnen sturen he, dat hij uiteindelijk zelf gaat is zijn eigen keuze geweestquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:55 schreef dutchie het volgende:
Troel, ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is afgelopen week en het zal ongetwijfeld heel ellendig zijn geweest. En wat ik nu ga zeggen zal je helemaal niet leuk vinden, maar je zwager dwingen het doopfeestje van zijn dochter te verlaten vind ik nogal wat hoor. Je stelt dan je eigen problemen boven het feestje van je nichtje. Had ik een ander moment voor gekozen. Maar kennelijk is dat stadium voor jou allang gepasseerd.
tsja, het is ofwel toestaan dat ze dingen doen met selene die ik echt niet wil of maken dat ik wegkom, danwel ruzie. en die ruzie vermijd ik nu dus gewoon. ik maak dat ik wegkom, blij toe hoor. maar dat probeerde ik dus te zeggen: soms heb je gewoon vrij weinig keus, en alleen rotkeuzes. het enige wat je dan kan doen is proberen om dan maar te doen wat het beste past voor je gezin.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het wel wat typisch hoor Simmu, het klinkt mij in de oren als 'de appel valt niet ver van de boom'.
Wat wil je Selene meegeven? Want ook al zeg je dat je het niet leuk vindt en het liever niet zou doen (ruzie hebben met (schoon)familie), het is wél het voorbeeld dat je dochter krijgt.
Hier ook altijd familie strijd gehad aan de kant van mijn vader, nu is er totaal geen contact meer (niet mijn keuze overigens, ik brak alleen met mn pa, de rest bleef weg, reageerde niet meer op mijn toenadering enz erg vervelend en vooral emotioneel zwaar)quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:40 schreef YPPY het volgende:
Heftig Troel, jullie hebben wel erg lastige familieverhoudingen. Ik hoop dat er toch eens rust in komt, vooral voor Ruben. Ik ben opgegroeid in een (halve) familie van strijd en vind dat nog steeds lastig.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:03 schreef Ticootje het volgende:
M. heeft ook hele lieve schoonouders....
Ja, maar dat vind ik dus het bijzonderequote:Op maandag 27 oktober 2008 10:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoop alleen maar heel hard dat ik later niet net zo erg wordt.....![]()
Zo te lezen is de relatie die ik met mijn schoonouders heb redelijk te vergelijken met zoals het bij anderen is. (ik word gedoogd zeg maar) Waar zou dat gevoel nou toch vandaan komen? En hoe voorkom je dat je later ook lekker gaat lopen oordelen over de keuze van je kind(eren)....
Dat doet mijn moeder ookquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Als ik bij mijn schoonouders op visite ga dan krijgt iedereen een kus behalve ik en bij mij wordt alleen Jen meteen uit mn armen gerukt....
Applaus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het wel wat typisch hoor Simmu, het klinkt mij in de oren als 'de appel valt niet ver van de boom'.
Wat wil je Selene meegeven? Want ook al zeg je dat je het niet leuk vindt en het liever niet zou doen (ruzie hebben met (schoon)familie), het is wél het voorbeeld dat je dochter krijgt.
goed, meestal negeer ik dit soort opmerkingen, maar deze keer eens niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Applaus.
En idd het zinnetje "Ik heb liever ook dat ZIJ gewoon leuk doen". Hand en boezem enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |