abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62605861
Klinkt goed, P_iglet ! En je kleine grote vent was vanochtend om 08.30 heerlijk aan het spelen !
pi_62605911
p_iglet, wat klink je heerlijk happy!

Freecell, een douche doet wonderen he?!
en een wipstoeltje idd ook !!!
pi_62606075
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef sjak het volgende:
Karin, ik hoorde laatst een opmerking die ik in mijn oren heb geknoopt. Beter verwend dan verwaarloosd. Laat ze toch. Jij doet het op jouw manier. En liefde kun je echt niet teveel geven.
Dat klinkt mooi maar ik zie elk jaar in mijn klas voorbeelden van kinderen die verwend zijn. Deze kinderen zijn zo gewend dat altijd aan hun verlangens tegemoet gekomen wordt, dat ze niet met teleurstelling, frustraties of simpelweg uitgestelde aandacht om kunnen gaan. Dat is vervelend voor de andere kinderen in de klas (en voor de juf ) maar vooral voor het kind zelf. Het kind is dan vaak snel boos. Als ze klein zijn, wordt daar door anderen nog wel vergoeilijkend op gereageerd. Echter, hoe ouder ze worden hoe minder dat gedrag geaccepteerd wordt, met alle gevolgen vandien. Dat wil je niet voor je kind, hoor.

Volgens mij is het dus echt iets om goed in de gaten te houden, dat je je kinderen niet te veel verwent, hoewel het me vreselijk moeilijk lijkt om daar de balans in te vinden.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:15:10 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62606284
Eerst een voor Troel.

En een voor DF. Heerlijk schot in de zaak. Lijken me allebei hele leuke opdrachten. En over de laatste. Ik heb zelf oefenweeen gehad en aan de ctg gelegen op dat moment. je zit dan wel activiteit, maar het is echt een andere golf dan bij een echte wee. Misschien helpt dit al een beetje.

En voor Karin... succes ermee. Lijkt me moeiljk om dit gezegd te krijgen. Je probeert je hart te volgen, maar in dit geval voelde je zelf al aan dat het niet helemaal klopte. Misschien toch even laten bezinken en nadenken wat je er mee kunt doen.

Freecell ook een zware tijd. Is het alleen overdag dat Leander niet in zijn eigen bedje wilt slapen? Weet dat zowel Maud als Fleur het bed te groot vonden. Die hebben beide lange tijd in de wandelwagenbak in het bedje geslapen. Bij je in de doek is wel lekker veilig en vertrouwd. Wat ik bij Maud ook veel deed was ze al slapend in de doek in haar bedje leggen. Dan had ze de geur en het gevoel van de doek nog om zich heen en sliep dan wel beter en langer in haar bedje. Gewoon tips...

En ik heb weer eens nagedacht. En stilletjes in mijn hoofd met mama gesproken. Ben tot de conclusie gekomen dat er een knop omgaat. Waarom....Toen ik acht was, kreeg mijn vader een unieke kans om naar Taiwan te gaan voor zijn werk. Dit was echt een enorme uitdaging. Mama had daar heel veel twijfels bij. Ze moest haar vertrouwde leventje opgeven, dat van ons op de kop zetten en daar weer helemaal opnieuw beginnen. Als ik daar aan terugdenk en de eeste periode in Taiwan herken ik nu veel dingen van die ik toen zag. 'waarom heb ik dit gedaan?' Wat doe ik mijn kinderen aan? En kan ik dit allemaal wel aan? Haar antwoorden: Ik doe het voor J., omdat dit iets is wat hij ontzettend graag wil. Mijn kinderen zijn flexibel en zullen hier veel van leren. En tuurlijk kan ik dit aan. Ik heb een man die van me houdt en ik ga er voor zorgen dat ik hier net zoveel plezier heb in de dingen die ik als toen we nog in Nederland waren.

Tuurlijk is het niet allemaal helemaal met elkaar te verglijken. Maar het feit dat mama sterk genoeg was om haar eigen leventje te veranderen om voor papa's keuze mee te kiezen, liet mij inzien dat ik moet stoppen met doemdenken. En eindelijk eens leren om te zeggen: Dit kan ik, dit ben ik en dit ga ik doen. En in dit geval ga ik voor de volle 100% voor de winkel. Ik ga zorgen dat die zaak gaat draaien. Geen smoesje meer, maar gewoon doen. Ben verdorie HBO-er. Weet echt wel hoe ik iets moet managen. En in dit geval manage ik een winkel met al bijkomende functie: pr en communicatie. Nou, wat is er mooier dan je eigen product op de markt te mogen brengen en te verkopen. Ben zo blij En heel eerlijk gezegd ook best trots op mezelf.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:23:29 #180
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62606501
P_iglet, dat klinkt goed!
En Karin, ik kan me voorstellen dat je je zo voelt nu. Laat het een paar dagen bezinken, bespreek het met je vriend en kijk dan nog eens wat je er van op kunt pikken en waar je liever niets mee doet.

Ik zit hier ook niet zo super in mijn vel. Ik ben lichamelijk gezien nog steeds erg moe, maar heb verder nergens last van. Ik had een paar weken terug een mid-year review met mijn baas en dat was ook geen echt leuk gesprek (ook omdat hij niet weet of we nou links- of rechtsaf moeten met de afdeling). En toen heb ik ook maar gelijk gezegd dat ik zwanger ben en dat ik per 1 januari weer 4 dagen wil gaan werken.
Maar eigenlijk wil ik gewoon wat anders. Ik zit hier nu 10 jaar (1 november krijg ik mijn gouden armbandje en een half maandsalaris ) en ik heb het wel gezien. Het verdient heel goed hier, maar wat is geld wanneer je je niet 100% op je plek voelt? Ik zit voor mijn gevoel nu echt op een punt dat ik moet gaan kiezen tussen mijn carriere bij dit bedrijf en meer op mijn kind(eren) gericht zijn. Ik weet het gewoon niet.

En Chaca: dat klinkt goed! Ga ervoor!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:30:02 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62606660
Tijn is al een paar dagen ziek.. en nu veel te kort geslapen.. Continue huilen en niets is goed, wil niet eten, wil niet drinken... alleen maar huilen..
Ik kom met een huilende Tijn naar beneden, hoor Nienke in de box een raar geluid maken en zie hoe ze d'r hele maaginhoud naar buiten aan het werken is. Tijn neergezet, Nienke opgetild zodat ze er niet in gaat liggen..

Ik probeer dus nu een kind te troosten, wat niet getroost wil worden, een ander kind moet verschoond worden (toch niet helemaal schoon gebleven), box moet schoon.....

En ik moet straks met het hele spul lang in de auto om Saskia op te halen

Ik voel me momenteel in staat om Tijn mee te huilen
O leuk.. Nienke begint nu ook te huilen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:31:03 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62606688
Hoeraatjes voor DP, P_iglet en Chacama
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:32:04 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62606706
E.T. en memmel dikke
pi_62606718
och E.T
echt een rampen-ochtend
succes
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:42:47 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62606969
Oh E.T. daar zit je net niet op te wachten dan idd... zo alles tegelijk.

Chaca, nu positief vooruit dan he!

Memmel, ik herken het gevoel, alleen kan ik die stap dus nog niet zetten en blijf waar ik ben.
Sterkte met puzzelen!
pi_62607258
E.T wat een gedoe zeg met allemaal huilende zieke kindjes, kan me voorstellen dat je niet ver af zit van een potje meehuilen. Succes en beterschap voor Tijn.

LoverlyL ook beterschap. Het heerst volgens mij he, ik ben ook enorm verkouden en als ik te lang rechtop sta draait alles en het is kouuud.

Freecell fijn dat je in elk geval ff hebt kunnen douchen lijkt me erg vermoeiend idd die gebroken nachten. Ik ben al kapot moe als de hond ons een nachtje wakker houd als die bang is voor onweer ofzo
Ik hoop dat je snel weer een beetje kunt bijslapen!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:01:11 #187
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62607464
pfff ET, dit is echt niet jouw dag. Lekker even met allebei meehuilen. En succes. voor de rest van de dag.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:14:21 #188
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62607827
Nienke heeft nog een paar keer gespuugd, tot groene gal aan toe en is nu in diepe slaap gevallen. Ik had 'r de hele tijd op schoot, zittend, en zo viel ze ook in slaap. Ze ziet ook helemaal wit
Tijn heb ik een paracetamol gegeven, een hele strijd altijd bij hem Dat joch krijgt het voor elkaar om dat ding steeds weer naar buiten te werken. Hij hangt nu op de bank de sprookjesboom te kijken.

Ik zal zo eens kijken of NIenke in d'r slaap bij mij wil drinken (sowieso maar even een paar dagen alleen maar bv, zodat d'r maag goed tot rust kan komen), zodat ze 1,5 uur in de auto doorkomt. En ik baal er even van dat ik op dit moment geen andere opties heb om Saskia te (laten) halen.

En we zaten daarnet met z'n drietjes in koor te huilen hier op de bank (en ik kan zo weer beginnen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:19:43 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62607944
Oh wat naar E.T.
Ik ben helaas niet vrij, anders had ik me nog wel als oppas ofzo aan willen bieden...
pi_62608147
bah ET, wat rot zeg....
pi_62608885
E.T., succes ermee, hopelijk vallen ze in de auto allebei in slaap (EN JIJ NIET!! ).

Freecell, vervelend dat je niet kunt douchen als niemand Leander vasthoudt ... misschien moet ie soms dan toch maar even een vervelend kwartiertje overbruggen. ik weet nog een goede tip van poemojn ooit, die erop neer kwam dat het soms makkelijker is om te bedenken dat wanneer het een tweede (of derde) kindje was, hij ook wel eens even moest wachten of tegen z'n zin in bed of box. ik bedoel: uiteindelijk zal ook Leander om moeten leren gaan met het feit dat de wereld niet helemaal om hem draait, (aansluitend bij sombie's opmerkingen over 'verwende' kinderen ). niet dat ik denk dat je 'm nu al kunt verwennen, en net als sjak denk ik dat je altijd nog beter kunt verwennen dan verwaarlozen, maar af en toe even merken dat hij niet alles naar z'n hand kan zetten is helemaal niet erg. daar heeft hij (en jij) uiteindelijk zelfs alleen maar baat bij. succes! hopelijk zijn de verbouw-perikelen snel achter de rug.
pi_62608907
Piglet, wat fijn dat je zo'n fijne onderzoeksplek hebt! Wat voor onderzoek ben je mee bezig?

Chaca, wat heerlijk dat je nu kunt over je situatie. You go girl

ET, wat een ochtend.. Hopelijk trekt het in de loop van de dag weer wat bij!

Memmel, een dubbele situatie, in ieder geval succes met kiezen!

Chaca, maar wist je het verschil ook op het moment dat je de voorweeen had? Of pas achteraf? Er is al wat onderzoek gedaan, en het wordt redelijk ingewikkeld met ctg's en zoeken naar verschillen. De voorgaande studenten hebben nog geen duidelijk verschil ontdekt..
Het is trouwens voor vrouwen die te vroeg dreigen te bevallen. Voorheen moesten deze dames in het ziekenhuis plat blijven liggen. Nu krijgen ze regelmatig iemand thuis op bezoek om een ctg te laten maken, en bij activiteit worden ze opgenomen. Het zou fijn zijn als je de voorweeen eruit kunt halen, zodat die aanstaande moeders toch nog wat langer thuis kunnen blijven. Want in het ziekenhuis liggen is toch niet echt geweldig.

Eigenlijk is dat wel gek.. Ik moet helemaal opnieuw beginnen, en dat is toch een opluchting. Ik ga misschien zo alle "rommel" eens in een doos gooien, en met oud-en-nieuw ritueel verbranden
Bedankt voor alle
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:12:19 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62609392
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:
- knip -
Chaca, maar wist je het verschil ook op het moment dat je de voorweeen had? Of pas achteraf? Er is al wat onderzoek gedaan, en het wordt redelijk ingewikkeld met ctg's en zoeken naar verschillen. De voorgaande studenten hebben nog geen duidelijk verschil ontdekt..
Het is trouwens voor vrouwen die te vroeg dreigen te bevallen. Voorheen moesten deze dames in het ziekenhuis plat blijven liggen. Nu krijgen ze regelmatig iemand thuis op bezoek om een ctg te laten maken, en bij activiteit worden ze opgenomen. Het zou fijn zijn als je de voorweeen eruit kunt halen, zodat die aanstaande moeders toch nog wat langer thuis kunnen blijven. Want in het ziekenhuis liggen is toch niet echt geweldig.
-knip-
op het moment zelf niet, omdat ik vond dat ik weeen had en wilde dat het kindje gewoon kwam. Maaaaaar, als ik toen gewoon logisch had nagedacht, had ik het kunnen weten. Geen regelmaat, niet in komen en gaan, niet in sterkte. En toen ik eenmaal echt weeen had, toen kon ik inderdaad zeggen dat die eerste niet echt waren. Ik denk dat het te onderzoeken is en dat ze te onderscheiden zijn, maar dat is eigenlijk alleen gebaseerd op mijn eigen ervaring.

En dan meteen een vraag: zijn oefenween van echte weeen te onderscheiden, omdat de baarmoedermond nog dicht zit? Gewoon een gedachtesprong van mijn kant...... En zijn het oefenweeen op het moment dat ze niet aanhouden of te wel zoals bij mij alleen 's ochtends er waren en de rest van de dag niet? Hebben weeënremmers effect op oefenweeën of niet?

Al met al lijkt het me een moeilijk, maar wel leuk project om uit te kunnen werken. De vraag is inderdaad alleen is het meetbaar. Want iedereen is anders... elke wee voelt anders voor verschillende zwangeren...moeilijk.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:17:54 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_62609537
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:14 schreef E.T. het volgende:
Nienke heeft nog een paar keer gespuugd, tot groene gal aan toe en is nu in diepe slaap gevallen. Ik had 'r de hele tijd op schoot, zittend, en zo viel ze ook in slaap. Ze ziet ook helemaal wit
Tijn heb ik een paracetamol gegeven, een hele strijd altijd bij hem Dat joch krijgt het voor elkaar om dat ding steeds weer naar buiten te werken. Hij hangt nu op de bank de sprookjesboom te kijken.

Ik zal zo eens kijken of NIenke in d'r slaap bij mij wil drinken (sowieso maar even een paar dagen alleen maar bv, zodat d'r maag goed tot rust kan komen), zodat ze 1,5 uur in de auto doorkomt. En ik baal er even van dat ik op dit moment geen andere opties heb om Saskia te (laten) halen.

En we zaten daarnet met z'n drietjes in koor te huilen hier op de bank (en ik kan zo weer beginnen)
Is het niet een optie haar vanavond op te halen?
ik voel met je mee...
stormy waters...
sailin'
pi_62609711
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Piglet, wat fijn dat je zo'n fijne onderzoeksplek hebt! Wat voor onderzoek ben je mee bezig?
Het is een grootschalig onderzoek binnen een consortium van 4 gehandicapten zorginstellingen naar 'gezond ouder met een verstandelijke beperking'. Een onderzoek waarvoor alle 50+ clienten van die zorginstellingen worden uitgenodigd (totaal 2150 mensen, ze verwachten 50-75% deelname). Onderzoek op het gebied van "angst, depressie en cognitie", "mobilieit en fitheid", "voeding & voedingstoestand" & "gezondheidsbevorderende dagprogamma's". Per deelgebied is 1 promovendus, waarvan er 3 ook een onderzoeksstudent hebben. Ik help bij het deelgebied "voeding & voedingstoestand" en doe specifiek onderzoek naar de toepasbaarheid en betrouwbaarheid van een screeningsinstrument voor ondervoeding tijdens de pilot metingen in november.
pi_62610193
Piglet, dat klinkt als een flink onderzoek. Leuk dat je daar aan mee kunt helpen. En ondervoeding is ook wel een issue waar je regelmatig iets over hoort.

Chaca, ik ga dinsdag eens horen wat de details zijn. Een horen wat er al gedaan is. En mezelf dit weekend iets inlezen in het onderwerp. Als het huidige onderzoek allemaal door 23-jarige mannelijke studenten is gedaan, dan heb ik hoop dat ik nog wat nieuws kan vinden
pi_62610852
Wipstoeltje is vandaag een grote hit Hij heeft er al 2x een half uur in gezeten. Als dat zo blijft kan dat idd ook prima als ik wil douchen Ik vind het heerlijk als hij zo vrolijk in de wipstoel zit! En hij wordt er lekker moe van zodat hij weer beter slaapt in de doek.

Dank jullie voor de tips verder. Leander slaapt trouwens 's nachts bij ons en overdag wil hij ook niet in de kinderwagenbak slapen. Volgens het CB zijn kinderen die te vroeg geboren zijn wel vaker zo heel plakkerig en kan je er verder iets aan veranderen, gewoon accepteren en draagdoeken kopen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:08:04 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62610919
Oh, nog een voor DF! Was ik straks vergeten.

Chaca, goed dat je een keuze hebt gemaakt.

ET...

En Sombie, ik onderschrijf je post volledig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:06:53 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62612535
Bah, leek weer de goede kant met me op te gaan.. maar vandaag is alles gewoon K*T .. zal de datum wel zijn.. alweer een maand geleden.. gewoon bah
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:19:10 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62612893
Och meid toch... vaak komt de klap, of een deel ervan, als je het het minst verwacht.
Of althans, vandaag zo met de datum is het natuurlijk helemaal niet gek, maar ik bedoel meer dat het vaker gebeurd dat mensen zich heel goed voelen, en dan ineens...

* Brighteyes schaamt zich...
Heb er niet eens aan gedacht.

Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')