quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:08 schreef schaap001 het volgende:
Nee, niet echt, he? Tussendoortje dan:
WIE hier?
[ afbeelding ]
ach wat de één een tussendoortje vind is voor de andere extra lastig...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:13 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Opgezocht en ik begin me echt te schamen dat ik zelfs "snelle tussendoortjes" niet weet/ken
Het gaat me niet alleen om deze vraag, maar vorig topic was wel extreem moeilijk (ondanks de 2 punten per vraag): het is net alsof ik een heel deel muziekgeschiedenis heb gemist ofzoquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:18 schreef ranja het volgende:
[..]
ach wat de één een tussendoortje vind is voor de andere extra lastig...
ik weet juist de tussendoortjes ook vaak niet, net als dat ik vaak 'hints' in plaatjesvorm ook niet herken
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:18 schreef Mizh het volgende:
Lester Butler van The Red Devils?
zie Wat te doen bij Fok! Muziek Trivia jubileaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:01 schreef emokid het volgende:
10 punten per vraag topic bij deeltje 1000?
Till Lindemann van Rammsteinquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:01 schreef Mizh het volgende:
Noem 2 artiesten die zichzelf in de fik hebben gezet (als act)
we hadden ook die dude van rammstein al dusquote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:38 schreef schaap001 het volgende:
Dat moet dan Arthur Brown zijn, the God of Hellfire.
berkery +1quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:35 schreef Berkery het volgende:
Allemaal self-titled albums die niet hun eerste was?
Ja, jij kent 'r wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:58 schreef ranja het volgende:
bekend hoofd wel
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Neuh, dat lijkt meer op Kirstie MacColl
quote:On 20th September, 2008, The Sun announced thatand
reported a reunion at the end of the year with new music.
Correct! Hoop dat ze Nederland ook aandoen, kan me een erg tof concert herinneren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Skunk Anansie?
Ik ben er ook blij mee. Fijne bandquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Correct! Hoop dat ze Nederland ook aandoen, kan me een erg tof concert herinneren.
Na No Age dan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:39 schreef Mizh het volgende:
ja ik ook, was geweldig beste opreden op lowlands dit jaar
Na Get Well Soon..., ook in de Charliequote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:39 schreef Mizh het volgende:
ja ik ook, was geweldig beste opreden op lowlands dit jaar
Opgezocht en klopt. Game on...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:29 schreef Burnett het volgende:
holy fuck?
warm warm warmquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:16 schreef Z het volgende:
Ad van den Berg?
nog warmer dan Adje, maar neequote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:22 schreef ranja het volgende:
David Coverdale?
mjahquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:39 schreef knars het volgende:
Sneeuwwitje, witsneekje...
Tsja... het leek me wel een bekende, maar dat valt tegen. Vandaag de dag is 'ie samen met Scott Gorham constant aan het touren met een reincarnatie van Thin Lizzy.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:46 schreef ranja het volgende:
gitaristen-vragen zijn nooit snelle vragen
Ik zou er bijna 2 punten voor gevenquote:
zo was 'ie wel bedoeldquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:01 schreef Mark het volgende:
Damn, net te laat voor een inkoppert
Ik snap niet wat je bedoeld. Deze band heeft net een nieuw album uit, en is mijn inziens een van de betere Nederlandse bands in hun genre.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:08 schreef ranja het volgende:
1 van de bands van een singlesclub een poosje geleden? Even denken wie dan ook al weer
WeezerButler +1quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:43 schreef WeezerButler het volgende:
Fok, het ligt op het puntje van mn tong ... zanger staat 2e van links. Beetje EMO, hoor er Radiohead invloeden in terug. Face Tomorrow
Volgens RYM is dit gewoon goed...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:51 schreef Z het volgende:
Forever Changes gok ik.
Goed gegoktquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:51 schreef Z het volgende:
Forever Changes gok ik.
Ik was er van uit gegaan dat Love Changes het debuut was. Maar soms is een vraag inderdaad makkelijker dan-ie lijktquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef Z het volgende:
De enige plaat die ik van Love ken ...
MadMaster +1quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:53 schreef MadMaster het volgende:
Keane
Ze is vooral hier bekend mee geworden:quote:
Nee, de foto is waarschijnlijk ouder dan je denkt.....quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:29 schreef WeezerButler het volgende:
Mmmm Radio4 ziet er ook wel Brits en en art school uit ....
Dat heb ik met meneer rechtsonder die volgens mij de voorman van de groep is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb de foto vaker gezien. Vooral de meneer linksonder komt me bekend voor...
quote:In 2006 they marked their 30th anniversary as the only band from the mid-70s New York City Punk/New Wave scene that hasn't had an inactive year.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:42 schreef bartrid het volgende:
er staat me iets bij van de hoes van die EP maar precies weet ik het niet meer. Ooit wel gelezen...
Ik heb het inmiddels opgezocht. Oh ja'tjequote:
ja en die slamppamper heeft het nog veranderd ook in " thats when I realise its over"quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:53 schreef MadMaster het volgende:
Moby heeft met de cover van 'That's When I Reach For My Revolver' jaren later ook nog gezeik gehad bij MTV...
Voor MTV wel, live niet...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:59 schreef Mizh het volgende:
[..]
ja en die slamppamper heeft het nog veranderd ook in " thats when I realise its over"
Zijn vader, doodgaan ?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:53 schreef emokid het volgende:
Een makkelijke: Wie was de Old Man waar Neil Young over zingt nou eigenlijk en wat deed die?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:53 schreef emokid het volgende:
Een makkelijke:
Ik ben gek op dit soort makkelijke vragen waarop wel één antwoord in bijna 2 uur tijd gegeven wordt...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:50 schreef emokid het volgende:
Nope. En bedoel meer, wat voor werk deed hij.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:52 schreef ranja het volgende:
maar troost je, nog steeds kan niemand inschatten wat moeilijke en makkelijke vragen zijn.
Ook niet als ik bijvoorbeeld vraag welk album van AC/DC het meest verkocht heeft?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:52 schreef ranja het volgende:
[..]
maar troost je, nog steeds kan niemand inschatten wat moeilijke en makkelijke vragen zijn.
Hangt er van af wie er online zijn op dat momentquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:03 schreef emokid het volgende:
Ook niet als ik bijvoorbeeld vraag welk album van AC/DC het meest verkocht heeft?
Ja, naakte zangeressen herkennen enzoquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:44 schreef belsen het volgende:
Ho ho ho! De vragen dienen wel over MUZIEK of muziekgerelateerde dingen te gaan.
Juist! Vunzige Vrijdag enzo......quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, naakte zangeressen herkennen enzo
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, naakte zangers herkennen enzo
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, naakte zangeressen herkennen enzo
Je krijgt je punt zodra ik mijn punt heb.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:26 schreef Burnett het volgende:
peter steele
Als ik het topic zo scroll dat Peter Steele buiten beeld valt durf ik best te kijkenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:19 schreef frame-saw het volgende:
Blind
TSE is toch geen dude?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:25 schreef On het volgende:
ah dude ik ga je echt geen punten geven met zo'n vervolgvraag
edit: vooruit: The silent enigma +1
Berkery +1quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:17 schreef Berkery het volgende:
'This image or video violated our terms of use'
Maar gisteren zag ik 'm nog wel; Ellen ten Damme?
Huh supervet, dat ga ik zeker kijken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:40 schreef Burnett het volgende:
Voor de fans, vanavond op BBC2
23:20 Imagine - The story of the guitar
Documentaireserie over de geschiedenis en cultuur rondom de gitaar. Bekende gitaristen spreken over de persoonlijke betekenis van de gitaar en hoe elk van hen een eigen geluid ontwikkelde.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 12:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wel een overeenkomstig lid, helemaal rechts.
Sigue Sigue Sputnik
newbiedoobdiedoo + 1quote:
Gokje:quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:07 schreef Burnett het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Black Sabbath, Deep Purple, KLF EN The Village People?
Dat weet ik dan net weer niet...quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:33 schreef Burnett het volgende:
Laat ik de vraag anders stellen: wat is de naam van deze meneer?
[ afbeelding ]
hij heeft een naamgenoot die bij die andere 3 bands heeft gespeeld...quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:34 schreef Silentalarm het volgende:
[..]
Dat weet ik dan net weer niet...
Vanavond wordt op BBC 1 het laatste deel van de serie Imagine - The story of the guitar uitgezonden. In deze aflevering, This time it's personal getiteld, staat het creëren van een eigen geluid centraal.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:40 schreef Burnett het volgende:
Voor de fans, vanavond op BBC1
23:20 Imagine - The story of the guitar
Documentaireserie over de geschiedenis en cultuur rondom de gitaar. Bekende gitaristen spreken over de persoonlijke betekenis van de gitaar en hoe elk van hen een eigen geluid ontwikkelde.
Ian Gillanquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:07 schreef Burnett het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Black Sabbath, Deep Purple, KLF EN The Village People?
quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:16 schreef bartrid het volgende:
Glenn Hughes dan, die zong toch op America what time is love?
De juiste titel dus Iggy +1quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:01 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Dragostea Din Tei van O-zone inderdaad
Is dat niet Miss Montreal (titel weet ik ff niet)...quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Wie met wat is deze week de 3fm Megahit?
Die komt net random voorbij zetten in foobar. Spookyquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:29 schreef emokid het volgende:
Fugazi - Waiting Room
Ik denk het wel jaquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:42 schreef Burnett het volgende:
Iedereen klaar voor DE Nationale Popquiz trouwens aanstaande zondag??
quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:26 schreef Thealexfiles het volgende:
Madonna?
(Of hadden ze toen nog geen kleurenfoto's)
Wat isquote:was a short-lived, avant-garde offshoot of '70s punk, based almost entirely in New York City's Lower East Side from about 1978-1982. Like the post-punk movement that was primarily centered in Britain,
drew from the artier side of punk -- but where British post-punk was mostly cold and despairing,
was harsh, abrasive, and aggressively confrontational. Most
bands were fascinated by the pure noise that could be produced by an electric guitar, making it an important component of their music (and oftentimes the central focus).
(welk nummer, van wie?)quote:She was a no wave singer for a country act
Working out of region ten
She was all strung out on hard street fat
But he didn’t know it then
quote:Aloysius woke at five am
the hungry girl was gone
There was blood in the bedding
forks in the ceiling
And bones all over the lawn
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Drank (en de plastisch chirurg) maken meer kapot dan je lief is.....
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:11 schreef schaap001 het volgende:
Ik doe gewoon een nergens op gebaseerde gok op een nummer van Shadow Cat van Robyn Hitchcock. Alleen maar omdat het een vraag van Cafca is....
Opgezocht, ken ik nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Amerikaanse band. nummer gaat over een bepaalde (fictieve) muzikant
klopt, ik herkende het, maar ken geen titels van dat album, dus heb ik het uit frustratie maar opgezochtquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:03 schreef cafca het volgende:
Hm, ik dacht dat schaap hem ook wel zou kennen, en placebau kent hem zeker....
Moet ik er een rebus van maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |