De meeste mensen hebben een verkeer beeld van de term bodybuilding en denken dat dit meteen staat voor gasten van 140kg aan spiermassa. Bodybuilding vind ik een algeheel begrip voor mensen die bezig zijn met het veranderen van hun lichaam dmv krachttraining. De essentie van bodybuilding is erg goed. Je let constant op je dieet en je traint er fanatiek bij. Dat je aan bodybuilding doet wil niet zeggen dat je een spierbonk moet worden. Als je al regelmatig aan krachttraining doet en op je dieet let, dan ben je in principe al aan het bodybuilden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dus...
en ik vind dat het hier wel heel snel richting 'body-building' gaat.... terwijl dat toch echt voor de meesten die zich hier melden behalve niet van toepassing ook ontzettend veel te hoog gegrepen is...
eigenlijk...
Ik ben zelf absoluut geen fan om alle spiergroepen in 1 dag te trainen en dit 3x per week. Sowieso, als je dit schema zult doen zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen. Ook zijn de gewichten nogal vreemd bij sommige oefeningen. De een is sterker dan de ander, en dumbbells van 2 of 3kg zijn wel echt heel erg weinig. Ook voor een vrouw. Als je even traint is dit al snel veel te licht.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat vinden de ijzersmijters alhier van dit schemaatje?
http://docs.google.com/View?docid=df4v6rdm_6ckg6w5gt
ff over spierpijn, ben dinsdag voor t eerst sinds maanden weer naar bodypump geweest. Het was heerlijk, ging als een speer. Alleen op t eind enorm trillende spieren. En nu dus spierpijn, enorm veel spierpijn. Armen, borst benen....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:14 schreef benchMarc het volgende:
zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:35 schreef Chicolate het volgende:
Er zijn genoeg andere sporten waar je strak van wordt, je hoeft niet perse met gewichten aan de gang. Ik zit zelf op een vechtsport en vind dat persoonlijk al een stuk léuker dan krachttraining. Meer afwisseling, en groepsgenoten die ook duidelijke vooruitgang zien. Doe wel wat aan krachttraining (buikspieren voornamelijk, en het thuistrainingschema), maar daar ligt de nadruk op. Hoeft ook helemaal niet om een strak lichaam te krijgen, er hoeven bij mij geen spieren zichtbaar te zijn.
Om even aan te geven dat het ook op een andere manier kan.
Het is normaal als je na de eerste keer wat langer spierpijn hebt. Ik zou gewoon wachten tot je geen spierpijn meer voelt en dan weer gaan sporten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
ff over spierpijn, ben dinsdag voor t eerst sinds maanden weer naar bodypump geweest. Het was heerlijk, ging als een speer. Alleen op t eind enorm trillende spieren. En nu dus spierpijn, enorm veel spierpijn. Armen, borst benen....
Ik had voor vandaag weer afgesproken om een andere les te volgen (bodyattack), maar ben niet gegaan. Hoelang is het verstandig om rust te houden bij spierpijn? Net zolang wachten tot je weer iets kan bewegen?
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar afvallen is niet iets tijdelijks wat je even doet waarna het over is, toch? Vandaar mijn opmerking over leefstijl. En nogmaals: vrouwen worden niet snel gespierd.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:58 schreef motorbloempje het volgende:
ik krijg mezelf nog geen 3 keer opgedrukt, en dan hoor ik hier over 'het is en een leefstijl' enzo, terwijl ik gewoon wat sterker wil worden, maar alles behalve nog bredere schouders kweken
Het kan ook wel, maar ik ken geen andere sport waarbij je zo snel tot een fysiek resultaat kunt komen. Tuurlijk moet je er ook plezier in hebben. Als je echt met tegenzin met gewichten bezig bent werkt het niet. Het begin is wel altijd klote, zoals bij iedere sport die je moet leren, maar dat is een kwestie van doorzetten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:35 schreef Chicolate het volgende:
Er zijn genoeg andere sporten waar je strak van wordt, je hoeft niet perse met gewichten aan de gang. Ik zit zelf op een vechtsport en vind dat persoonlijk al een stuk léuker dan krachttraining. Meer afwisseling, en groepsgenoten die ook duidelijke vooruitgang zien. Doe wel wat aan krachttraining (buikspieren voornamelijk, en het thuistrainingschema), maar daar ligt de nadruk op. Hoeft ook helemaal niet om een strak lichaam te krijgen, er hoeven bij mij geen spieren zichtbaar te zijn.
Wachten tot de spierpijn over is of in zoverre tot je er nauwelijks last van hebt. Je lichaam krijgt gewoon een shock doordat het niet gewend is die oefening te doen. Door herhaling passen je spieren zich aan om te zorgen dat je lichaam datgene wat het moet uitvoeren de baas kan. Er is verder niks mis met spierpijn. Spierpijn is voor mij zelfs essentieel de dagen na een training, omdat ik weet dat ik de boel zo hard heb aangepakt dat mijn spieren zich moeten herstellen en versterken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
ff over spierpijn, ben dinsdag voor t eerst sinds maanden weer naar bodypump geweest. Het was heerlijk, ging als een speer. Alleen op t eind enorm trillende spieren. En nu dus spierpijn, enorm veel spierpijn. Armen, borst benen....
Ik had voor vandaag weer afgesproken om een andere les te volgen (bodyattack), maar ben niet gegaan. Hoelang is het verstandig om rust te houden bij spierpijn? Net zolang wachten tot je weer iets kan bewegen?
ik ben gewoon zeer voorzichtig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:00 schreef waht het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar afvallen is niet iets tijdelijks wat je even doet waarna het over is, toch? Vandaar mijn opmerking over leefstijl. En nogmaals: vrouwen worden niet snel gespierd.
Oh ik zal zeker niet ontkennen dat je snel effect ziet, maar waarom zou het snel moeten gaan? Natuurlijk, snel resultaat is leuk, maar meerdere keren trainen per week is moeilijk vol te houden. Daar komt dan nog bij, dat als je stopt met trainen (ziekte, blessure of geen tijd meer) je vrij snel weer aankomt als je eerst die-hard aan het trainen was. Een strak lichaam krijgen moet een levensstijl worden, maar wel eentje die je vol kan houdenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef benchMarc het volgende:
Het kan ook wel, maar ik ken geen andere sport waarbij je zo snel tot een fysiek resultaat kunt komen. Tuurlijk moet je er ook plezier in hebben. Als je echt met tegenzin met gewichten bezig bent werkt het niet. Het begin is wel altijd klote, zoals bij iedere sport die je moet leren, maar dat is een kwestie van doorzetten.
Ik weet het, "men" zegt dat langzaam aan beter werkt, zeker voor de lange termijn, maar ik ben het nu zoooo zat aan het worden... Afgelopen 5 jaar 3 kids op de wereld gezet ( en daarvoor nog 2) En gewoon het gevoel gehad dat mn lijf al die tijd niet van mij is geweest...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:52 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk dat lange termijn werk meer resultaat oplevert dan het te snel en te veel te willen
niet dat je nu 1kg per jaar af mag vallen maar denk dat mensen die te snel en te veel willen (niet allemaal, écht niet) ook sneller afzwakken en daardoor makkeijker terugvallen in oude gewoontes en daardoor ook lichaamstoestand
Je hoeft niet aan te komen. Je spieren zullen wel verdwijnen, maar als je je dieet gewoon aanpast omdat je niet meer traint hoef je helemaal niet aan te komen. Je kunt het prima onderhouden door een goed dieet. Erbij sporten is natuurlijk altijd beter, vanwege het spierbehoud en kcal verbranden zodat je meer kunt eten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:41 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ik zal zeker niet ontkennen dat je snel effect ziet, maar waarom zou het snel moeten gaan? Natuurlijk, snel resultaat is leuk, maar meerdere keren trainen per week is moeilijk vol te houden. Daar komt dan nog bij, dat als je stopt met trainen (ziekte, blessure of geen tijd meer) je vrij snel weer aankomt als je eerst die-hard aan het trainen was. Een strak lichaam krijgen moet een levensstijl worden, maar wel eentje die je vol kan houden.
hej, ik ben mn eerste 12 kilo wel kwijtgeraakt met het puntentellen van de margriet hoor! dat was namelijk gewoon 1300-1500 ckal per dag eten, meer als je sport, in de goede categorieën: niet teveel vet, niet teveel carbs, genoeg groente, etc.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Daar heb je een punt! Maar alle tips zijn welkom zo lang het maar niet te veel bodybuild of te veel 1000kcal /punten tellen margriet dieet wordt. Graag van alles wat zodat iedereen kan kijken welke tips voor hem/haar nuttig zijn!
ten eerste: k had echt niet zo heel erg spierpijn. net genoeg om te mekren dat ik wat gedaan had, en door t te herhalen na twee dagen ging de spierpijn juist weg.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:14 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik ben zelf absoluut geen fan om alle spiergroepen in 1 dag te trainen en dit 3x per week. Sowieso, als je dit schema zult doen zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen. Ook zijn de gewichten nogal vreemd bij sommige oefeningen. De een is sterker dan de ander, en dumbbells van 2 of 3kg zijn wel echt heel erg weinig. Ook voor een vrouw. Als je even traint is dit al snel veel te licht.
Kies dan op z'n minst voor schroefbare halterstangen. Hier kun je schijfjes op zetten en deze vastschroeven. Het is veel beter om gewicht te kunnen aanpassen naar de oefening die je doet.
Ikzelf volg ongeveer dit schema:
Maandag: rug + achterkant schouders
Dinsdag: borst + voor en zijkant schouders
Donderdag: benen
Vrijdag: biceps triceps
Per spiergroep kun je dan zo'n 3 aparte oefeningen doen, die bestaan uit 3 setjes.
Ook voor vrouwen zou ik aanraden om wat zwaarder te trainen. In het begin natuurlijk rustig aan doen. Maak per setje zo'n 12 herhalingen met gewicht waarbij je eigenlijk nog wel een aantal herhalingen meer had kunnen doen. Wanneer je na een paar weekjes ingetraind bent kun je het gewicht gaan verhogen, zodat je er net 12 kunt maken. Als dit bevalt kun je ervoor kiezen om richting de 10 herhalingen te gaan, waar je de laatste er met moeite uit kunt persen. Dit zorgt voor deels kracht, spiermassa, en een heel klein beetje uithouding voor je spieren. Er zijn zo ontzettend veel oefeningen die je kunt doen met een stang en wat halters. Check hier maar eens: http://www.exrx.net/Lists/WtFemale.html
Wat je moet hebben is toewijding om je doel te bereiken. Je kunt dit beter direct goed en hard aanpakken, dan een beetje slapjes half-half te trainen en dieeten. Met hard werk word je ook gewoon goed beloond. Ervaring leert echter wel dat mannen zich veel gemakkelijker tot hard trainen kunnen zetten dan vrouwen. Een ijzeren discipline is gewoon nodig om iets te bereiken, maar dat geld voor vanalles in het leven.
Ook al heb je de drive niet heel erg, maar wil je èigenlijk toch wel wat strakker worden en wat kilo's kwijt, probeer het gewoon eens. Verdiep je in de materie, wat met internet echt geen oneindig ingewikkeld verhaal hoeft te worden, en begin serieus. Als je het goed aanpakt zie je snel resultaat en dat motiveert ontzettend.
Si, si, maar juist daarom, ik vind de opmerkingen dat die tips niet geschikt zijn voor beginners oid niet juist. Ze zijn misschien niet zo geschikt voor doorgewinterde dieeters die al lang een aanpak hebben gekozen. Ik heb dan weer helemaal niks aan dat soort standaard tips: snoep of tussendoortjes laten staan: nooit gegeten, geen behoefte aan. Meer/minder/beter eten: ik eet genoeg. Meer bewegen: ik hak houtquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:07 schreef motorbloempje het volgende:
dit topic heeft voor jou meerwaarde, niet voor iedereen, daarom is dit topic in het leven geroepen.
Het is niet de bedoeling dat dit topic alleen maar over krachttraining gaat,quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Si, si, maar juist daarom, ik vind de opmerkingen dat die tips niet geschikt zijn voor beginners oid niet juist. Ze zijn misschien niet zo geschikt voor doorgewinterde dieeters die al lang een aanpak hebben gekozen. Ik heb dan weer helemaal niks aan dat soort standaard tips: snoep of tussendoortjes laten staan: nooit gegeten, geen behoefte aan. Meer/minder/beter eten: ik eet genoeg. Meer bewegen: ik hak hout.
Oeh, PF is de baas!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat dit topic alleen maar over krachttraining gaat,
mochten daar je interesses liggen verwijs ik je door naar dit topic: [Centraal] Bodybuilding - topic Deel 83
Lees die site nou eens goed door!! Borstspieroefeningen zorgen bij kleine tieten voor iets "grotere" / stevigere tieten: de groeiende borstspieren duwen je kleine tieten meer naar voren. En omdat je kleine tieten hebt, bestaan je tieten vooral uit melkklier en nauwelijks uit vet, waardoor ze niet veel kleiner zullen worden, ten gevolge van het lager worden van je vetpercentage.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
En ik heb al zo weinig tietenDan ga ik maar gewoon bikkelhard trainen en verstop ik al mijn spieren onder een laagje vet [ afbeelding ]
De oefeningen voor krachttraining om in vorm te raken en om te bodybuilden zijn dezelfde. Hetzelfde geldt grotendeels ook voor eten. Vandaar dat het ook hier nogal door elkaar loopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dus...
en ik vind dat het hier wel heel snel richting 'body-building' gaat.... terwijl dat toch echt voor de meesten die zich hier melden behalve niet van toepassing ook ontzettend veel te hoog gegrepen is...
eigenlijk...
Aardig schema voor thuis. Ik zou, zoals eerder door mijzelf en anderen gezegd, geen dumbbells van 2 en/of 3 kg kopen, maar een paar verstelbare. Dan kun je langer vooruit. 2-3 kg is echt te weinig, ook voor vrouwen. Voor de rest is afwisseling in een schema ook een must: elke 6 tot 8 weken andere oefeningen. Als ik tijd heb zal ik een roulatie-schema proberen te maken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat vinden de ijzersmijters alhier van dit schemaatje?
http://docs.google.com/View?docid=df4v6rdm_6ckg6w5gt
Dat krachttraining voor vrouwen onderschat is, daar zijn we het over eens. Maar een splitschema (verschillende spiergroepen op verschillende dagen trainen) is voor de meeste mensen echt niet nodig. 2-3 keer per week alle spiergroepen trainen, met minimaal een dag ertussen volstaat voor 90% van de mensen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:14 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik ben zelf absoluut geen fan om alle spiergroepen in 1 dag te trainen en dit 3x per week. Sowieso, als je dit schema zult doen zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen. Ook zijn de gewichten nogal vreemd bij sommige oefeningen. De een is sterker dan de ander, en dumbbells van 2 of 3kg zijn wel echt heel erg weinig. Ook voor een vrouw. Als je even traint is dit al snel veel te licht.
Kies dan op z'n minst voor schroefbare halterstangen. Hier kun je schijfjes op zetten en deze vastschroeven. Het is veel beter om gewicht te kunnen aanpassen naar de oefening die je doet.
Ikzelf volg ongeveer dit schema:
Maandag: rug + achterkant schouders
Dinsdag: borst + voor en zijkant schouders
Donderdag: benen
Vrijdag: biceps triceps
Per spiergroep kun je dan zo'n 3 aparte oefeningen doen, die bestaan uit 3 setjes.
Ook voor vrouwen zou ik aanraden om wat zwaarder te trainen. In het begin natuurlijk rustig aan doen. Maak per setje zo'n 12 herhalingen met gewicht waarbij je eigenlijk nog wel een aantal herhalingen meer had kunnen doen. Wanneer je na een paar weekjes ingetraind bent kun je het gewicht gaan verhogen, zodat je er net 12 kunt maken. Als dit bevalt kun je ervoor kiezen om richting de 10 herhalingen te gaan, waar je de laatste er met moeite uit kunt persen. Dit zorgt voor deels kracht, spiermassa, en een heel klein beetje uithouding voor je spieren. Er zijn zo ontzettend veel oefeningen die je kunt doen met een stang en wat halters. Check hier maar eens: http://www.exrx.net/Lists/WtFemale.html
Wat je moet hebben is toewijding om je doel te bereiken. Je kunt dit beter direct goed en hard aanpakken, dan een beetje slapjes half-half te trainen en dieeten. Met hard werk word je ook gewoon goed beloond. Ervaring leert echter wel dat mannen zich veel gemakkelijker tot hard trainen kunnen zetten dan vrouwen. Een ijzeren discipline is gewoon nodig om iets te bereiken, maar dat geld voor vanalles in het leven.
Ook al heb je de drive niet heel erg, maar wil je èigenlijk toch wel wat strakker worden en wat kilo's kwijt, probeer het gewoon eens. Verdiep je in de materie, wat met internet echt geen oneindig ingewikkeld verhaal hoeft te worden, en begin serieus. Als je het goed aanpakt zie je snel resultaat en dat motiveert ontzettend.
Natuurlijk is het belangrijk dat je iets kiest wat je leuk vind: je houdt het dan langer vol en het kost je minder moeite om extra hard je best te doen. Hard werken is altijd nodig: there ain't such a thing as a free lunch.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:35 schreef Chicolate het volgende:
Heel goed dat je gegaan bent! Dat je nu zo'n spierpijn hebt komt omdat je lichaam het niet gewend is. Wacht tot het (vrijwel) over is en ga weer! Elke volgende keer zal je minder spierpijn hebt. Gun jezelf een week of 4 en je zult merken dat je enorm vooruit gaat (geldt voor elke les denk ik: probeer het minimaal een week of 4 1-2 keer per week, voordat je een oordeel velt (maar als je het echt helemaal niks vindt direct stoppen, natuurlijk)).quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ga gewoon een paar maanden fanatiek krachtraining of bodypump doen en het resultaat komt vanzelf.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:34 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil graag schouders, maar niet te gespierd! Iets tussen wat ik nu heb en die foto van body pump
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als het echt zo snel mogelijk moet en het maakt je geen ruk uit hoe: krachtrainen + goed eten. Dat is ook de reden dat er hier een aantal mensen zo pro-krachttraining (ook voor vrouwen) zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:45 schreef vamperotica het volgende:
haha..Van mij mag het wél snel...het liefst zo snel mogelijk!
Zie hierboven.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik weet het, "men" zegt dat langzaam aan beter werkt, zeker voor de lange termijn, maar ik ben het nu zoooo zat aan het worden... Afgelopen 5 jaar 3 kids op de wereld gezet ( en daarvoor nog 2) En gewoon het gevoel gehad dat mn lijf al die tijd niet van mij is geweest...
Ook veel gesnoept en gevreten hoor, dus kan de zwangerschappen ( en borstvoedingsperiodes) niet de schuld geven..Maar nu ben ik het gewoon zat...
Als er iets bestond waardoor ik morgen het lijf had wat ik zou willen dan doe ik daarná wel alle moeite om het zo te houden zeg maar!
100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat dit topic alleen maar over krachttraining gaat,
mochten daar je interesses liggen verwijs ik je door naar dit topic: [Centraal] Bodybuilding - topic Deel 83
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:
[..]
[..]
100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).
Oohw ik ken de les wel hoor. Ben eerder ook fanatiek bezig geweest. 3 keer in de week. Na twee maanden rust ( na ja rust, verbouwen en verhuizen) ben ik weer begonnen! Ik vind t enorm leuk, dus ik ga zeker door!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:
[..]
Heel goed dat je gegaan bent! Dat je nu zo'n spierpijn hebt komt omdat je lichaam het niet gewend is. Wacht tot het (vrijwel) over is en ga weer! Elke volgende keer zal je minder spierpijn hebt. Gun jezelf een week of 4 en je zult merken dat je enorm vooruit gaat (geldt voor elke les denk ik: probeer het minimaal een week of 4 1-2 keer per week, voordat je een oordeel velt (maar als je het echt helemaal niks vindt direct stoppen, natuurlijk)).
kan je ook naar attack als je nog niet een hele goede conditie hebt? Ik ben tot nu toe naar combat geweest maar attack lijkt me op de een of andere manier leuker. Iig een leukere instructeurquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:43 schreef NoralyZ het volgende:
Ik doe ook meestal body pump & attack op de sportschool, vind het alletwee erg grappig.. Hoe je bij pump elke spiergroep een voor een traint en daarna als een soort zwabber de trap aflooptje ziet wel echt snel resultaat..
En attack gewoon helemaal tot het uiterste gaan, dat je geen boe of ba meer kan zeggen, haha.
Attack is mijn favoriet!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:59 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
kan je ook naar attack als je nog niet een hele goede conditie hebt? Ik ben tot nu toe naar combat geweest maar attack lijkt me op de een of andere manier leuker. Iig een leukere instructeur
elke conditie, een goede of een slechte, heeft grenzen die opgezocht kunnen worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Attack is mijn favoriet!
Ik heb een redelijke conditie en zweet me (desondanks?) altijd helemaal kapot, maar er staan altijd dame-tjes in de zaal die helemaal niet zweten en na afloop zonder te douchen weer hun gewone kleren aantrekken.
Ze geven ook altijd low-impact opties, dus ik zou zeggen gewoon proberen.
Nou ik was vanmorgen na 15 min. fietsen al kapotquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
elke conditie, een goede of een slechte, heeft grenzen die opgezocht kunnen worden.
Als je niet zweet, ben je voor jou geen goede work-out aan het doen (tenzij je zweetklieren niet werken ofzo?![]()
)
Sporten:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:07 schreef vamperotica het volgende:
@Rigital.. Ik ben sinds (heel) kort begonnen met dagelijks een uurtje bodypump en ik wil er straks bij gaan hardlopen voor de conditie.
Heb ook nog wat dvd's thuis liggen van de combat en attack, maar daar is mn woonkamer eik een beetje te klein voor!
Wat versta je onder goed eten?
Ik eet nu ongeveer het volgende
O: 2 eitjes
T: stukkie fruit ( meestal kiwi)
L: bak yoghurt met brinta en lijnzaad
T: weer wat fruit
D: groente en stukkie vlees of vis ( liefst in de grilpan )
T: fruit of nootjes ( maar helaas ook nog vaak chocola of chips en dan hele bergen!)
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Vrijdag 15 pilsen en zaterdag 15 pilsen zal ook wel niet werkenMisschien moet ik eensch minder gaan drinken
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:56 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Nou ik was vanmorgen na 15 min. fietsen al kapot
Dat kan niet, ik loop op de loopband bij de sportschool 45 min op ultiem vetverbrandingsniveau. Soort van stevig wandelen op 10% helling. En ik kan maar 2x in de week sporten qua tijd en abbo.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt ook 2 keer hardlopen en een keer bodypump doen?
ma hardlopen
wo bodypump
vr hardlopen
zoiets?
Dan is het netjes verdeeld en heb je beideen het is nog steeds niet overdreven veel
Zweten: mij is wel eens vertelt dat zweten juist goed is en dat je zeker ook meer kunt gaan zweten als je conditie beter wordt. Wat die dametjes betreft die onbezweet hun kleren wisselen: die hebben dus niet echt hun best gedaan. En om echt vooruit te komen zul je toch echt je best moeten doen: There ain't such a thing as a free lunch...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Attack is mijn favoriet!
Ik heb een redelijke conditie en zweet me (desondanks?) altijd helemaal kapot, maar er staan altijd dame-tjes in de zaal die helemaal niet zweten en na afloop zonder te douchen weer hun gewone kleren aantrekken.
Ze geven ook altijd low-impact opties, dus ik zou zeggen gewoon proberen.
Nee. In jouw geval zou ik gewoon 1x per week pumpen en 1x per week hardlopen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:18 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Dat kan niet, ik loop op de loopband bij de sportschool 45 min op ultiem vetverbrandingsniveau. Soort van stevig wandelen op 10% helling. En ik kan maar 2x in de week sporten qua tijd en abbo.
Het was meer de vraag of te veel afwisseling qua sport niet tegen je werkt.
Ik heb een PF momentje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
ehm... buiten hardlopen is ook fijn?
Da's mooi. Dankje!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:22 schreef Rigital het volgende:
Nee. In jouw geval zou ik gewoon 1x per week pumpen en 1x per week hardlopen.
Yup...Elke dag.. Voelt lekker en ik mis het als ikhet niet gedaan heb. (Nog) niet met veel gewichten hoor, maar voldoende om goed te voelen dak bezig ben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:13 schreef Rigital het volgende:
[..]
Sporten:
BodyPump en hardlopen is een goede combinatie: BodyPump voor de spieropbouw (spieruithoudingsvermogen) en hardlopen voor je conditie, maar eehm: elke dag BodyPump??
Dat lijkt mij een beetje veel van het goede. Ik zou er een dag tussen laten zitten (zodat je spieren beter kunnen herstellen). Op die tussendagen kun je wel conditionele sporten doen (zoals hardlopen).
Eten:
=> Disclaimer: ik ben geen echte voedingsexpert. Misschien dat SHE hier nog eens langskomt en beter / aanvullend advies kan geven.
Wat mij opvalt:
- dit is al een behoorlijk gedisciplineerd eetschema! Er zit weinig rommel in.
- karig ontbijt. Ik zou wat meer eten als ontbijt. Denk aan fruit, kwark.
- overall lijkt het me wat weinig. Je zou je eetschema eens in de Eetmeter (matig werkend programma van het voedingscentrum) kunnen stoppen.
- jammer van die chocola / chips aanvallen (wel begrijpelijk...): misschien dat iets meer eten in de maaltijden ervoor je lust wat kan remmen?
--
Meer algemeen:
Nog een tip m.b.t. eten: het boek "The Truth about Food". Niet perfect, maar het laat je wel op een andere manier naar eten kijken. Hetzelfde geld voor de keuringsdienst van waarde (televisie). Gisteravond ook weer een mooie uitzending over het glimmen van citroenen en andere citrusvruchten. Elke keer als ik zoiet zie denk ik weer: waar onderweg is het misgegaan??
+1 Respectquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
- Wat is je plan van aanpak?
ben in 3 jaar tijd 45 KG![]()
![]()
afgevallen op mijn eigen manier... dit zijn de laatste loodjes
[..]
Wodka is beter voor je. Of champagnequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Vrijdag 15 pilsen en zaterdag 15 pilsen zal ook wel niet werkenMisschien moet ik eensch minder gaan drinken
'Zweten moet' is natuurlijk niet perse letterlijk bedoelt. Het gaat erom dat je er hard tegenaan gaat. De meeste mensen gaan dan zweten, jij blijkbaar niet, das geen enkel probleem (mits er geen onderliggende reden is waardoor je niet kán zweten).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef sigme het volgende:
Zweten moet? Pfff. Ik zweet echt niet hoor. Ja, onaangenaam ruiken kan ik wel, maar dat gedoe met druppels zoutige vloeistof op het vel, afkomstig uit eigen lijf - dat heb ik met moeite in een sauna nadat er water op de kachel is gegooid.
Klopt.quote:Ik neem aan dat als ik van houthakken, zeisen, spitten en dergelijke activiteiten geen drup laat dat ik het dan bij opzettelijk nutteloze inspanning ook niet hoef, toch?
Ik zweet ook heel weinig, maar als ik me écht, écht ga inspannen, dan wel. Met een hartslag van 170/180 ga je echt wel zweten, en 's zomers valt er zowat niet tegenop te drinken. Voor een workout/training hoef je geen hartslag 180 te halen (juist niet als je vet wild verbranden). Maar het is wel verdomde lekkerquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:27 schreef sigme het volgende:
Eh MoBlo, dan was de opmerking misschien niet aan jou gericht? Maar aan de krachttrainers?
is dit een vraag?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
hoe verstandig is 't om te beginnen met roken als ik wil afvallen
lekker roken, liefst 2 pakjes per dag..lekker doodrokenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
hoe verstandig is 't om te beginnen met roken als ik wil afvallen
Ja hoor, ik had ook geen topconditie toen ik begon.. Nog steeds niet de beste, maar wel een stuk beter. ik ga desondanks nog steeds helemaal kapot in zo'n les, zweten en springen totdat je erbij neervaltquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:59 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
kan je ook naar attack als je nog niet een hele goede conditie hebt? Ik ben tot nu toe naar combat geweest maar attack lijkt me op de een of andere manier leuker. Iig een leukere instructeur
Doe je dat vaak?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef sigme het volgende:
Ik neem aan dat als ik van houthakken, zeisen, spitten en dergelijke activiteiten geen drup laat dat ik het dan bij opzettelijk nutteloze inspanning ook niet hoef, toch?
Ik ben tot half november ingeschreven bij een kickboksschool in de stad waar ik woon,quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:
[..]
Lees die site nou eens goed door!! Borstspieroefeningen zorgen bij kleine tieten voor iets "grotere" / stevigere tieten: de groeiende borstspieren duwen je kleine tieten meer naar voren. En omdat je kleine tieten hebt, bestaan je tieten vooral uit melkklier en nauwelijks uit vet, waardoor ze niet veel kleiner zullen worden, ten gevolge van het lager worden van je vetpercentage.
Train je in een sportschool? Ik heb zo'n zin om jou even goed op de rit te zetten, wat trainen betreft.
Dicipline is bij mij het grootste probleem, ik ben nu op mijn "zwaarst". En vrij getraind voor mijn doen.. Ik kan wel dunner worden en wat gespierder maar echt gespierd ben ik nog nooit geweest (en ook nog nooit echt dik). Ik eet echt als een beest maar dikker dan dit word ik nietquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ga gewoon een paar maanden fanatiek krachtraining of bodypump doen en het resultaat komt vanzelf.
In het algemeen: een goddelijk lichaam hoeft je niet veel te kosten (financieel of tijd), maar vergt vooral veel discipline en doorzettingsvermogen (al maakt het natuurlijk wel uit waar je vandaan moet komen (wat je aanleg is)).
Misschien is het een idee om dit in de OP te zetten? En natuurlijk blijft iedereen welkom, maar wil je ergens specifieker op in gaan dan zijn daar natuurlijk weer aparte topics voor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:
[..]
100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).
Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:05 schreef w91 het volgende:
Veel joggen met plastic zak , lichte gezonde voeding... en zeker geen tussendoortjes!
Vocht kwijtraken gok ik. Dan zweet je meer.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?
Dan zweet je meer. Verlies je meer vocht. Dan ben je tijdelijk lichter.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?
Yep, al heb ik de reden daarvan nooit zo begrepenquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Vocht kwijtraken gok ik. Dan zweet je meer.
Vaak is dat zo voor een vechtsport, in een wedstrijd val je in een bepaalde gewichtsklasse, bijv. tot 65 kg. Weeg jij normaal 66 kg, dan zou je in de categorie tot 70kg vallen (de volgende categorie dus). En dan ben je in het nadeel. Door op deze manier vocht te verliezen, kun je dus wel tijdelijk een kilo of 1,5 kwijtraken en dus in de lagere gewichtsklasse deelnemen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Yep, al heb ik de reden daarvan nooit zo begrepenIk heb vandaag lekker getraind
en in de gym staan ineens allemaal nieuwe apparaten
op "mijn" verdieping
Bwah dat is toch oké dan, blijkbaar verbrand je veelquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dicipline is bij mij het grootste probleem, ik ben nu op mijn "zwaarst". En vrij getraind voor mijn doen.. Ik kan wel dunner worden en wat gespierder maar echt gespierd ben ik nog nooit geweest (en ook nog nooit echt dik). Ik eet echt als een beest maar dikker dan dit word ik niet!
Combineer kickboxen met krachttraining. Indien je thuis gaat krachttrainen: koop een paar verstelbare dumbbells. Indien je in een sportschool gaat krachtrainen: kies een goede sportschool, laat je goed begeleiden en meldt het hier even, dan kan ik nog wat andere oefeningen en schemas geven (in een sportschool is nou eenmaal veel meer mogelijk dan thuis).quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik ben tot half november ingeschreven bij een kickboksschool in de stad waar ik woon,
Ik wil mij in gaan schrijven bij USC en vanuit daar weer trainen en kickboksen. Mocht dat bevallen dan ga ik weer kickboksen bij mijn oude trainer.
Dus nee ik doe nog geen krachttraining, ik heb alleen nog maar het schema van SHE uitgeprint maar moet er nog aan beginnen!
Gebrek aan discipline en het verkrijgen van een sixpack zijn twee dingen die zich niet met elkaar laten verenigen... Hou je doel voor ogen en ga er gewoon voor!!quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dicipline is bij mij het grootste probleem, ik ben nu op mijn "zwaarst". En vrij getraind voor mijn doen.. Ik kan wel dunner worden en wat gespierder maar echt gespierd ben ik nog nooit geweest (en ook nog nooit echt dik). Ik eet echt als een beest maar dikker dan dit word ik niet!
Lijkt mij goed, net als links naar het slank-slowchat topic en het bb topic, maar ik ben niet de baas van de openingspost (voor zover ik weet).quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om dit in de OP te zetten? En natuurlijk blijft iedereen welkom, maar wil je ergens specifieker op in gaan dan zijn daar natuurlijk weer aparte topics voor.
Water drinken. Tevens voor elke maaltijd een glas water drinken. Daarnaast groente, bevatten weinig calorieën en zijn wel groot in omvang en bevatten ook veel water (en natuurlijk mineralen/vitaminen).quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:35 schreef heaven7 het volgende:
Heb je nog overige tips! Helaas niet, zou echter graag willen weten welke producten honger of trekgevoel onderdrukken (paar jaar terug stacker geslikt met ephepdra, briljant spul maar niet meer te verkrijgen
Dat vind ik wel wat erg mager, aan anorexia grenzend. Ik snap niet waarom vrouwen er uit willen zien als een slappe, futloze vaatdoek.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Nantes het volgende:
[..]
Ik wil zoiets wel:
[ afbeelding ]
[..]
Dat lichaam zal je niet krijgen met 5 kg eraf. Ik gok dat dit op ongeveer 55 kg zit. Ben zelf namelijk ongeveer even lang als jij, weeg 62 en ben lang niet zo slank. Dus wat wil je, dat lichaam (wel wat magertjes) of 5 kg kwijt?quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Nantes het volgende:
- Hoe heet je Nina
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 18
- Wat is je lengte 1.75m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 68 kg, bmi 22,2, vetpercentage? Geen idee.
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil zoiets wel:
[ afbeelding ]
En ik wil nog zo'n 5kg eraf
- Wat is je plan van aanpak? Gezond eten (doe ik al), en om de avond buikspieroefeningen (100 a 150x)
- Wat zijn je valkuilen? De lekkere trek, maar daar ga ik tot nu toe wel goed mee om
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Zwemmen 1x per week en ik fiets en wandel elke dag.
- Heb je nog overige tips Zelfdiscipline is the key.
eensch.. dit vind ik ook gewoon éng dun..quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:59 schreef Rigital het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat erg mager, aan anorexia grenzend. Ik snap niet waarom vrouwen er uit willen zien als een slappe, futloze vaatdoek.
Oh ik maak het altijd in de magnetron, 1/2 cup havermout, 1 cup water, 2 minuutjes en klaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 14:00 schreef Chicolate het volgende:
@Alison: enige nadeel aan havermout is dat je daar tijd aan moet besteden om het klaar te maken. Brinta is melk in de magnetron, brinta erbij. Bij havermout moet je 10 min klooien met melk en pannetje enzo
. Ik eet het ook allebei, is wel lekker
.
Een andere snelle voorbereiding is alles in de blender gooien. Melk, havermout en een stuk fruit (+eventueel water om het wat beter te kunnen drinken). Binnen een minuut heb je het klaar en binnen een minuut heb je het op.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef Alison het volgende:
[..]
Oh ik maak het altijd in de magnetron, 1/2 cup havermout, 1 cup water, 2 minuutjes en klaarInstant havermout heeft bij mij ook de voorkeur, ik ga idd niet 's ochtends boven een pannetje staan klooien!
Dat is eng dun en niet meer gezond. Dat is ongeveer 50 kg gok ik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Nantes het volgende:
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil zoiets wel:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |