abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62444287
ik krijg mezelf nog geen 3 keer opgedrukt, en dan hoor ik hier over 'het is en een leefstijl' enzo, terwijl ik gewoon wat sterker wil worden, maar alles behalve nog bredere schouders kweken

en natuurlijk, alle tips voor iedereen zijn welkom me dunkt, maar een grens is wel makkelijk.

Dit lijkt me vooral een 'opstart' topic, en niet een volleerd bodybuild-topic, want dat is er vast ook al in SPT waar je voor de échte die-hard-fanatiekelingen-tips al reeds terecht kunt, zeg maar.

het moet denk ik wel wat laagdrempelig blijven
Ja doei.
pi_62444335
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus...

en ik vind dat het hier wel heel snel richting 'body-building' gaat.... terwijl dat toch echt voor de meesten die zich hier melden behalve niet van toepassing ook ontzettend veel te hoog gegrepen is...

eigenlijk...
De meeste mensen hebben een verkeer beeld van de term bodybuilding en denken dat dit meteen staat voor gasten van 140kg aan spiermassa. Bodybuilding vind ik een algeheel begrip voor mensen die bezig zijn met het veranderen van hun lichaam dmv krachttraining. De essentie van bodybuilding is erg goed. Je let constant op je dieet en je traint er fanatiek bij. Dat je aan bodybuilding doet wil niet zeggen dat je een spierbonk moet worden. Als je al regelmatig aan krachttraining doet en op je dieet let, dan ben je in principe al aan het bodybuilden.

Ik begrijp niet wat te hoog gegrepen is?
Wat ik ook vaak niet begrijp is dat mensen zeggen dat er veel tijd in het trainen gaat zitten, terwijl ze er wel erg graag goed uit willen zien. Veel vrouwen besteden ontzettend veel tijd aan hun uiterlijk, maar trainen voor een goed lichaam is dan al snel teveel gevraagd.

Krachttraining is zo ideaal voor vrouwen omdat ze nooit tè gespierd kunnen worden. Een vrouw heeft daar simpelweg te weinig testosteron voor. Als vrouw krijg je gewoon een strak lichaam door krachttraining. Alle spieren worden in positieve zin veranderd, waardoor je kont en benen er veel strakker uit komen te zien om maar iets te noemen. Veel vrouwen zijn onwetend over de echte effecten van krachttraining. Het zijn resultaten die je al zo snel bereikt als je er serieus mee bezig bent. Iets wat je gewoon jaren kan kosten door een of ander onzinschema van de sportschool zelf.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:01:58 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62444356
Moblo, ik druk mezelf ook op (nu 20 x 3 setjes per dag) en mijn schouders worden er niet breder van. Wel slanker, net zoals mijn armen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62444362
Wat vinden de ijzersmijters alhier van dit schemaatje?
http://docs.google.com/View?docid=df4v6rdm_6ckg6w5gt
pi_62444523
waar heb je mij horen zeggen dat ik vind dat je een 'spierbonk' wordt of dat ik het 'overdreven' vind?
ik kraak nergens bodybuilding af benchmark, ik uit alleen mijn mening dat de écht geavanceerde tips misschien beter in een bodybuildtopic zouden kunnen passen dan hier waar vooral beginners zitten

over miepen over 'een goed lichaam en niets willen doen' heb ik ook niets gezegd.
De mensen die niet genoeg doorzettingsvermogen hebben zullen of niet eens beginnen of na een tijdje afhaken en terugvallen in de oude gewoontes. Die zul je dan vervolgens ook niet meer hier zien.
Afvallen enzovoorts kost nu eenmaal MOEITE en lukt niet door op je luie reet te zitten met een of ander tell-sell product

máár, ik denk wel dat je een topic als dit wel een béétje laagdrempelig moet houden en niet meteen moet beginnen over 'levensstijl' en 'dagelijks veel trainen' en ga zo maar door.

Een levenswijze/-stijl veranderen kost tijd.
Já, je moet op een dag de knop ineens omzetten, maar om resultaat te boeken moet je vervolgens niet alles tegelijk willen, en daar moeten de tipgevers mensen ook voor behoeden, denk ik dan
Ja doei.
pi_62444639
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben zelf absoluut geen fan om alle spiergroepen in 1 dag te trainen en dit 3x per week. Sowieso, als je dit schema zult doen zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen. Ook zijn de gewichten nogal vreemd bij sommige oefeningen. De een is sterker dan de ander, en dumbbells van 2 of 3kg zijn wel echt heel erg weinig. Ook voor een vrouw. Als je even traint is dit al snel veel te licht.

Kies dan op z'n minst voor schroefbare halterstangen. Hier kun je schijfjes op zetten en deze vastschroeven. Het is veel beter om gewicht te kunnen aanpassen naar de oefening die je doet.

Ikzelf volg ongeveer dit schema:
Maandag: rug + achterkant schouders
Dinsdag: borst + voor en zijkant schouders
Donderdag: benen
Vrijdag: biceps triceps

Per spiergroep kun je dan zo'n 3 aparte oefeningen doen, die bestaan uit 3 setjes.

Ook voor vrouwen zou ik aanraden om wat zwaarder te trainen. In het begin natuurlijk rustig aan doen. Maak per setje zo'n 12 herhalingen met gewicht waarbij je eigenlijk nog wel een aantal herhalingen meer had kunnen doen. Wanneer je na een paar weekjes ingetraind bent kun je het gewicht gaan verhogen, zodat je er net 12 kunt maken. Als dit bevalt kun je ervoor kiezen om richting de 10 herhalingen te gaan, waar je de laatste er met moeite uit kunt persen. Dit zorgt voor deels kracht, spiermassa, en een heel klein beetje uithouding voor je spieren. Er zijn zo ontzettend veel oefeningen die je kunt doen met een stang en wat halters. Check hier maar eens: http://www.exrx.net/Lists/WtFemale.html

Wat je moet hebben is toewijding om je doel te bereiken. Je kunt dit beter direct goed en hard aanpakken, dan een beetje slapjes half-half te trainen en dieeten. Met hard werk word je ook gewoon goed beloond. Ervaring leert echter wel dat mannen zich veel gemakkelijker tot hard trainen kunnen zetten dan vrouwen. Een ijzeren discipline is gewoon nodig om iets te bereiken, maar dat geld voor vanalles in het leven.

Ook al heb je de drive niet heel erg, maar wil je èigenlijk toch wel wat strakker worden en wat kilo's kwijt, probeer het gewoon eens. Verdiep je in de materie, wat met internet echt geen oneindig ingewikkeld verhaal hoeft te worden, en begin serieus. Als je het goed aanpakt zie je snel resultaat en dat motiveert ontzettend.
pi_62445139
Er zijn genoeg andere sporten waar je strak van wordt, je hoeft niet perse met gewichten aan de gang . Ik zit zelf op een vechtsport en vind dat persoonlijk al een stuk léuker dan krachttraining. Meer afwisseling, en groepsgenoten die ook duidelijke vooruitgang zien. Doe wel wat aan krachttraining (buikspieren voornamelijk, en het thuistrainingschema), maar daar ligt de nadruk op. Hoeft ook helemaal niet om een strak lichaam te krijgen, er hoeven bij mij geen spieren zichtbaar te zijn.

Om even aan te geven dat het ook op een andere manier kan .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62445194
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:14 schreef benchMarc het volgende:

zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen.
ff over spierpijn, ben dinsdag voor t eerst sinds maanden weer naar bodypump geweest. Het was heerlijk, ging als een speer. Alleen op t eind enorm trillende spieren. En nu dus spierpijn, enorm veel spierpijn. Armen, borst benen....
Ik had voor vandaag weer afgesproken om een andere les te volgen (bodyattack), maar ben niet gegaan. Hoelang is het verstandig om rust te houden bij spierpijn? Net zolang wachten tot je weer iets kan bewegen?
*poef* nu is het weg
pi_62445289
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:35 schreef Chicolate het volgende:
Er zijn genoeg andere sporten waar je strak van wordt, je hoeft niet perse met gewichten aan de gang . Ik zit zelf op een vechtsport en vind dat persoonlijk al een stuk léuker dan krachttraining. Meer afwisseling, en groepsgenoten die ook duidelijke vooruitgang zien. Doe wel wat aan krachttraining (buikspieren voornamelijk, en het thuistrainingschema), maar daar ligt de nadruk op. Hoeft ook helemaal niet om een strak lichaam te krijgen, er hoeven bij mij geen spieren zichtbaar te zijn.

Kickbocksen

baalde zó dat er vandaag ivm vakantie geen les was! Maar als ik de gratis cursus van het universitair sportcentrum heb afgerond ga ik naar de sportschool van die man. Erg goed en fijn instructeur!! Kundig, vriendelijk en gedreven, en zo moet je ze hebben .

Voor de kenners van kickboksers etc.: Perry Ubeda geeft die lessen aan het USC en heeft hier in Nijmegen zijn eigen school.
Ja doei.
pi_62445843
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

ff over spierpijn, ben dinsdag voor t eerst sinds maanden weer naar bodypump geweest. Het was heerlijk, ging als een speer. Alleen op t eind enorm trillende spieren. En nu dus spierpijn, enorm veel spierpijn. Armen, borst benen....
Ik had voor vandaag weer afgesproken om een andere les te volgen (bodyattack), maar ben niet gegaan. Hoelang is het verstandig om rust te houden bij spierpijn? Net zolang wachten tot je weer iets kan bewegen?
Het is normaal als je na de eerste keer wat langer spierpijn hebt. Ik zou gewoon wachten tot je geen spierpijn meer voelt en dan weer gaan sporten.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:58 schreef motorbloempje het volgende:
ik krijg mezelf nog geen 3 keer opgedrukt, en dan hoor ik hier over 'het is en een leefstijl' enzo, terwijl ik gewoon wat sterker wil worden, maar alles behalve nog bredere schouders kweken
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar afvallen is niet iets tijdelijks wat je even doet waarna het over is, toch? Vandaar mijn opmerking over leefstijl. En nogmaals: vrouwen worden niet snel gespierd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62445949
quote:

Het kan ook wel, maar ik ken geen andere sport waarbij je zo snel tot een fysiek resultaat kunt komen. Tuurlijk moet je er ook plezier in hebben. Als je echt met tegenzin met gewichten bezig bent werkt het niet. Het begin is wel altijd klote, zoals bij iedere sport die je moet leren, maar dat is een kwestie van doorzetten.
quote:

[..]

Wachten tot de spierpijn over is of in zoverre tot je er nauwelijks last van hebt. Je lichaam krijgt gewoon een shock doordat het niet gewend is die oefening te doen. Door herhaling passen je spieren zich aan om te zorgen dat je lichaam datgene wat het moet uitvoeren de baas kan. Er is verder niks mis met spierpijn. Spierpijn is voor mij zelfs essentieel de dagen na een training, omdat ik weet dat ik de boel zo hard heb aangepakt dat mijn spieren zich moeten herstellen en versterken.
Bij cardiovasculaire sporten is het vaak in de eerste weken ff pijn lijden, maar daarna voel je nooit/amper meer iets.
pi_62446160
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:00 schreef waht het volgende:
[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar afvallen is niet iets tijdelijks wat je even doet waarna het over is, toch? Vandaar mijn opmerking over leefstijl. En nogmaals: vrouwen worden niet snel gespierd.
ik ben gewoon zeer voorzichtig.
Omdat ik jaren (van jongs af aan) veel heb gezwommen heb ik A) geen tieten en B) een heel breed bovenlichaam. Ik wil onder geen beding dat dit nóg erger wordt, zeg maar

Toen we bij kickboksen moesten gaan opdrukken werden mn ogen wel geopend en besloot ik dat ik daar wel 's wat aan mocht gaan doen. Wil 't gewoon kunnen, net als sit-ups en squatten (voorlopig zonder gewichten).
Ben inmiddels bijna 20kg kwijt, maar het is nog allemaal 'zwubbely', vooral mn bovenarmen en mn buik: daar mag nog aardig wat vet weg en mag het strakker worden. Ik wil wel een zacht buikje houden, vind zelf six-packs echt 3 keer niets (zowel bij mannen als vrouwen niet, maar hèy, smaken verschillen! ) maar ben ontzettend gefocussed om mijn buik niet meer in te hoeven houden en me gewoon relaxed kunnen voelen zonder de hele tijd naar beneden te hoeven kijken of ik me wel prettig kán voelen als ik zo zit of sta
Ja doei.
pi_62446885
Ik wil graag schouders, maar niet te gespierd! Iets tussen wat ik nu heb en die foto van body pump

pi_62447064
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef benchMarc het volgende:
Het kan ook wel, maar ik ken geen andere sport waarbij je zo snel tot een fysiek resultaat kunt komen. Tuurlijk moet je er ook plezier in hebben. Als je echt met tegenzin met gewichten bezig bent werkt het niet. Het begin is wel altijd klote, zoals bij iedere sport die je moet leren, maar dat is een kwestie van doorzetten.
Oh ik zal zeker niet ontkennen dat je snel effect ziet, maar waarom zou het snel moeten gaan? Natuurlijk, snel resultaat is leuk, maar meerdere keren trainen per week is moeilijk vol te houden. Daar komt dan nog bij, dat als je stopt met trainen (ziekte, blessure of geen tijd meer) je vrij snel weer aankomt als je eerst die-hard aan het trainen was. Een strak lichaam krijgen moet een levensstijl worden, maar wel eentje die je vol kan houden .

Daarbij, ik hou echt van mijn sport. Vond het meteen de eerste les al leuk en doe het echt voor mijn lol. Ik sport niet omdat het moet, of omdat ik er een mooi lichaam van krijg, maar omdat het leuk is. Dat maakt het allemaal veel makkelijker vol te houden en leuker. Krachttraining doe ik alleen maar voor het fysieke effect, verder vind ik er eigenlijk geen lol aan. Dingen tegen je zin doen werkt demotiverend en uiteindelijk ben je weer terug bij af, of nog erger . Dus mensen die met gewichten klooien niet leuk vinden, kunnen het ook met allerlei andere sporten proberen, of enkel door hun eetpatroon te veranderen.
pi_62447155
haha..Van mij mag het wél snel...het liefst zo snel mogelijk!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62447336
ik denk dat lange termijn werk meer resultaat oplevert dan het te snel en te veel te willen

niet dat je nu 1kg per jaar af mag vallen maar denk dat mensen die te snel en te veel willen (niet allemaal, écht niet) ook sneller afzwakken en daardoor makkeijker terugvallen in oude gewoontes en daardoor ook lichaamstoestand
Ja doei.
pi_62447477
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:52 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk dat lange termijn werk meer resultaat oplevert dan het te snel en te veel te willen

niet dat je nu 1kg per jaar af mag vallen maar denk dat mensen die te snel en te veel willen (niet allemaal, écht niet) ook sneller afzwakken en daardoor makkeijker terugvallen in oude gewoontes en daardoor ook lichaamstoestand
Ik weet het, "men" zegt dat langzaam aan beter werkt, zeker voor de lange termijn, maar ik ben het nu zoooo zat aan het worden... Afgelopen 5 jaar 3 kids op de wereld gezet ( en daarvoor nog 2) En gewoon het gevoel gehad dat mn lijf al die tijd niet van mij is geweest...
Ook veel gesnoept en gevreten hoor, dus kan de zwangerschappen ( en borstvoedingsperiodes) niet de schuld geven..Maar nu ben ik het gewoon zat...
Als er iets bestond waardoor ik morgen het lijf had wat ik zou willen dan doe ik daarná wel alle moeite om het zo te houden zeg maar!
pi_62448964
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ik zal zeker niet ontkennen dat je snel effect ziet, maar waarom zou het snel moeten gaan? Natuurlijk, snel resultaat is leuk, maar meerdere keren trainen per week is moeilijk vol te houden. Daar komt dan nog bij, dat als je stopt met trainen (ziekte, blessure of geen tijd meer) je vrij snel weer aankomt als je eerst die-hard aan het trainen was. Een strak lichaam krijgen moet een levensstijl worden, maar wel eentje die je vol kan houden .
Je hoeft niet aan te komen. Je spieren zullen wel verdwijnen, maar als je je dieet gewoon aanpast omdat je niet meer traint hoef je helemaal niet aan te komen. Je kunt het prima onderhouden door een goed dieet. Erbij sporten is natuurlijk altijd beter, vanwege het spierbehoud en kcal verbranden zodat je meer kunt eten.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:33:13 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62449707
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Daar heb je een punt! Maar alle tips zijn welkom zo lang het maar niet te veel bodybuild of te veel 1000kcal /punten tellen margriet dieet wordt. Graag van alles wat zodat iedereen kan kijken welke tips voor hem/haar nuttig zijn!
hej, ik ben mn eerste 12 kilo wel kwijtgeraakt met het puntentellen van de margriet hoor! dat was namelijk gewoon 1300-1500 ckal per dag eten, meer als je sport, in de goede categorieën: niet teveel vet, niet teveel carbs, genoeg groente, etc.

kan t best aanraden alleen is de site zo kut, dus ik tel nu zelf op valtaf.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:37:06 #120
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62449762
quote:

[..]

Ik ben zelf absoluut geen fan om alle spiergroepen in 1 dag te trainen en dit 3x per week. Sowieso, als je dit schema zult doen zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen. Ook zijn de gewichten nogal vreemd bij sommige oefeningen. De een is sterker dan de ander, en dumbbells van 2 of 3kg zijn wel echt heel erg weinig. Ook voor een vrouw. Als je even traint is dit al snel veel te licht.

Kies dan op z'n minst voor schroefbare halterstangen. Hier kun je schijfjes op zetten en deze vastschroeven. Het is veel beter om gewicht te kunnen aanpassen naar de oefening die je doet.

Per spiergroep kun je dan zo'n 3 aparte oefeningen doen, die bestaan uit 3 setjes.

Ook voor vrouwen zou ik aanraden om wat zwaarder te trainen. In het begin natuurlijk rustig aan doen. Maak per setje zo'n 12 herhalingen met gewicht waarbij je eigenlijk nog wel een aantal herhalingen meer had kunnen doen. Wanneer je na een paar weekjes ingetraind bent kun je het gewicht gaan verhogen, zodat je er net 12 kunt maken. Als dit bevalt kun je ervoor kiezen om richting de 10 herhalingen te gaan, waar je de laatste er met moeite uit kunt persen. Dit zorgt voor deels kracht, spiermassa, en een heel klein beetje uithouding voor je spieren. Er zijn zo ontzettend veel oefeningen die je kunt doen met een stang en wat halters. Check hier maar eens: http://www.exrx.net/Lists/WtFemale.html

Wat je moet hebben is toewijding om je doel te bereiken. Je kunt dit beter direct goed en hard aanpakken, dan een beetje slapjes half-half te trainen en dieeten. Met hard werk word je ook gewoon goed beloond. Ervaring leert echter wel dat mannen zich veel gemakkelijker tot hard trainen kunnen zetten dan vrouwen. Een ijzeren discipline is gewoon nodig om iets te bereiken, maar dat geld voor vanalles in het leven.

Ook al heb je de drive niet heel erg, maar wil je èigenlijk toch wel wat strakker worden en wat kilo's kwijt, probeer het gewoon eens. Verdiep je in de materie, wat met internet echt geen oneindig ingewikkeld verhaal hoeft te worden, en begin serieus. Als je het goed aanpakt zie je snel resultaat en dat motiveert ontzettend.
ten eerste: k had echt niet zo heel erg spierpijn. net genoeg om te mekren dat ik wat gedaan had, en door t te herhalen na twee dagen ging de spierpijn juist weg.

ten tweede: wat jij doet is dus precies de reden dat ik dit schematje wel volhoud en dat ingewikkelde gedoe niet. ik raak na 3 regels al de draad kwijt van jouw schema.

ten derde: al dat gezeik over half werk, slapjes, en ijzeren disciplne - je bent wel heel erg zwart wit zeg!! dt topic is voor tips om af te vallen, het is geen "stoer keihard trainen" topic ik ben prima tevreden met mijn 16 kilo in 1 jaar afvallen...

ik snap het nut van krachttraining, maar t is wel een beetje kut dat dit hele topic verzandt in een "euhhhh je moet krachttrainen en gewoon ik vet doorzetten, want als je t half doet kom je er niet" promopraatje van een paar krachttraining gasten.

dit topic moet toegankelijk blijven voor iedereen, om tips te vragen en te krijgen, en t is geen bodybuild topic - die zijn er al. wellicht is de titel wat misleidend ofzo...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:57:12 #121
122997 zquing
Drama Junk
pi_62449970
zal morgen wat meer posten
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62450955
Ik vind de tips van benchMarc zeer wel aansprekend.

Leuk dat anderen graag in calorieen rekenen of naar de sportschool willen, maar ik heb hier mee aan hoor. Bovendien, hiermee heeft het topic echt meerwaarde t.o.v. het slankfastchattopic.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62451169
dit topic heeft voor jou meerwaarde, niet voor iedereen, daarom is dit topic in het leven geroepen.

Ik vind het leuk om ervaringen te delen, maar in het fastchattopic kan ik ook mijn persoonlijke ei kwijt en dat helpt mij persoonlijk erg goed
Ja doei.
pi_62451199
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 07:07 schreef motorbloempje het volgende:
dit topic heeft voor jou meerwaarde, niet voor iedereen, daarom is dit topic in het leven geroepen.
Si, si, maar juist daarom, ik vind de opmerkingen dat die tips niet geschikt zijn voor beginners oid niet juist. Ze zijn misschien niet zo geschikt voor doorgewinterde dieeters die al lang een aanpak hebben gekozen. Ik heb dan weer helemaal niks aan dat soort standaard tips: snoep of tussendoortjes laten staan: nooit gegeten, geen behoefte aan. Meer/minder/beter eten: ik eet genoeg. Meer bewegen: ik hak hout .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62451225
houthakken

en nou ja, 'slechte dingen' laten staan blijft de kern, maar is niet zaligmakend op zichzelf. Snoep zelf ook uberhaupt niet of nauwelijks en heb het (dus) ook niet in huis en moet het van mijn sporten hebben, evenals een groot aantal mensen daar maargoed, omdat niet iedereen dat tussen de gezelligheid uit filtert is er nu dit

Het gaat daar namelijk echt om de post wel over eten en/of sporten

nu maar weer 's wegen
Ja doei.
pi_62452944
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 07:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Si, si, maar juist daarom, ik vind de opmerkingen dat die tips niet geschikt zijn voor beginners oid niet juist. Ze zijn misschien niet zo geschikt voor doorgewinterde dieeters die al lang een aanpak hebben gekozen. Ik heb dan weer helemaal niks aan dat soort standaard tips: snoep of tussendoortjes laten staan: nooit gegeten, geen behoefte aan. Meer/minder/beter eten: ik eet genoeg. Meer bewegen: ik hak hout .
Het is niet de bedoeling dat dit topic alleen maar over krachttraining gaat,
mochten daar je interesses liggen verwijs ik je door naar dit topic: [Centraal] Bodybuilding - topic Deel 83
pi_62452974
precies, het moet wel in evenwicht blijven, anders kan iedereen net zo goed naar bovengenoemd topic
Ja doei.
pi_62453095
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

mochten daar je interesses liggen verwijs ik je door naar dit topic: [Centraal] Bodybuilding - topic Deel 83
Oeh, PF is de baas!
pi_62454784
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

En ik heb al zo weinig tieten Dan ga ik maar gewoon bikkelhard trainen en verstop ik al mijn spieren onder een laagje vet [ afbeelding ]
Lees die site nou eens goed door!! Borstspieroefeningen zorgen bij kleine tieten voor iets "grotere" / stevigere tieten: de groeiende borstspieren duwen je kleine tieten meer naar voren. En omdat je kleine tieten hebt, bestaan je tieten vooral uit melkklier en nauwelijks uit vet, waardoor ze niet veel kleiner zullen worden, ten gevolge van het lager worden van je vetpercentage.

Train je in een sportschool? Ik heb zo'n zin om jou even goed op de rit te zetten, wat trainen betreft.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus...

en ik vind dat het hier wel heel snel richting 'body-building' gaat.... terwijl dat toch echt voor de meesten die zich hier melden behalve niet van toepassing ook ontzettend veel te hoog gegrepen is...

eigenlijk...
De oefeningen voor krachttraining om in vorm te raken en om te bodybuilden zijn dezelfde. Hetzelfde geldt grotendeels ook voor eten. Vandaar dat het ook hier nogal door elkaar loopt.

Persoonlijk vind ik dat hier best wat over algemene oefeningen en schema's gepost mag worden. Voor complexere oefeningen en schema's lijkt het bodybuildingtopic mij de geschikte plaats.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Aardig schema voor thuis. Ik zou, zoals eerder door mijzelf en anderen gezegd, geen dumbbells van 2 en/of 3 kg kopen, maar een paar verstelbare. Dan kun je langer vooruit. 2-3 kg is echt te weinig, ook voor vrouwen. Voor de rest is afwisseling in een schema ook een must: elke 6 tot 8 weken andere oefeningen. Als ik tijd heb zal ik een roulatie-schema proberen te maken.
quote:

[..]

Dat krachttraining voor vrouwen onderschat is, daar zijn we het over eens. Maar een splitschema (verschillende spiergroepen op verschillende dagen trainen) is voor de meeste mensen echt niet nodig. 2-3 keer per week alle spiergroepen trainen, met minimaal een dag ertussen volstaat voor 90% van de mensen.
quote:

Natuurlijk is het belangrijk dat je iets kiest wat je leuk vind: je houdt het dan langer vol en het kost je minder moeite om extra hard je best te doen. Hard werken is altijd nodig: there ain't such a thing as a free lunch.
quote:

[..]

Heel goed dat je gegaan bent! Dat je nu zo'n spierpijn hebt komt omdat je lichaam het niet gewend is. Wacht tot het (vrijwel) over is en ga weer! Elke volgende keer zal je minder spierpijn hebt. Gun jezelf een week of 4 en je zult merken dat je enorm vooruit gaat (geldt voor elke les denk ik: probeer het minimaal een week of 4 1-2 keer per week, voordat je een oordeel velt (maar als je het echt helemaal niks vindt direct stoppen, natuurlijk)).
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:34 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil graag schouders, maar niet te gespierd! Iets tussen wat ik nu heb en die foto van body pump
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga gewoon een paar maanden fanatiek krachtraining of bodypump doen en het resultaat komt vanzelf.

In het algemeen: een goddelijk lichaam hoeft je niet veel te kosten (financieel of tijd), maar vergt vooral veel discipline en doorzettingsvermogen (al maakt het natuurlijk wel uit waar je vandaan moet komen (wat je aanleg is)).
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:45 schreef vamperotica het volgende:
haha..Van mij mag het wél snel...het liefst zo snel mogelijk!
Als het echt zo snel mogelijk moet en het maakt je geen ruk uit hoe: krachtrainen + goed eten. Dat is ook de reden dat er hier een aantal mensen zo pro-krachttraining (ook voor vrouwen) zijn.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik weet het, "men" zegt dat langzaam aan beter werkt, zeker voor de lange termijn, maar ik ben het nu zoooo zat aan het worden... Afgelopen 5 jaar 3 kids op de wereld gezet ( en daarvoor nog 2) En gewoon het gevoel gehad dat mn lijf al die tijd niet van mij is geweest...
Ook veel gesnoept en gevreten hoor, dus kan de zwangerschappen ( en borstvoedingsperiodes) niet de schuld geven..Maar nu ben ik het gewoon zat...
Als er iets bestond waardoor ik morgen het lijf had wat ik zou willen dan doe ik daarná wel alle moeite om het zo te houden zeg maar!
Zie hierboven.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).
pi_62454865
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:

[..]

[..]

100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).
Ja doei.
pi_62455216
quote:

[..]

Heel goed dat je gegaan bent! Dat je nu zo'n spierpijn hebt komt omdat je lichaam het niet gewend is. Wacht tot het (vrijwel) over is en ga weer! Elke volgende keer zal je minder spierpijn hebt. Gun jezelf een week of 4 en je zult merken dat je enorm vooruit gaat (geldt voor elke les denk ik: probeer het minimaal een week of 4 1-2 keer per week, voordat je een oordeel velt (maar als je het echt helemaal niks vindt direct stoppen, natuurlijk)).

Oohw ik ken de les wel hoor. Ben eerder ook fanatiek bezig geweest. 3 keer in de week. Na twee maanden rust ( na ja rust, verbouwen en verhuizen) ben ik weer begonnen! Ik vind t enorm leuk, dus ik ga zeker door!
*poef* nu is het weg
pi_62455961
Ik doe ook meestal body pump & attack op de sportschool, vind het alletwee erg grappig.. Hoe je bij pump elke spiergroep een voor een traint en daarna als een soort zwabber de trap afloopt je ziet wel echt snel resultaat..
En attack gewoon helemaal tot het uiterste gaan, dat je geen boe of ba meer kan zeggen, haha.
pi_62455999
dat doe ik met spinnen, heerlijk! potje calorieën verbranden en beenspieren opbouwen
Ja doei.
pi_62456340
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:43 schreef NoralyZ het volgende:
Ik doe ook meestal body pump & attack op de sportschool, vind het alletwee erg grappig.. Hoe je bij pump elke spiergroep een voor een traint en daarna als een soort zwabber de trap afloopt je ziet wel echt snel resultaat..
En attack gewoon helemaal tot het uiterste gaan, dat je geen boe of ba meer kan zeggen, haha.
kan je ook naar attack als je nog niet een hele goede conditie hebt? Ik ben tot nu toe naar combat geweest maar attack lijkt me op de een of andere manier leuker. Iig een leukere instructeur
*poef* nu is het weg
pi_62458079
@Rigital.. Ik ben sinds (heel) kort begonnen met dagelijks een uurtje bodypump en ik wil er straks bij gaan hardlopen voor de conditie.
Heb ook nog wat dvd's thuis liggen van de combat en attack, maar daar is mn woonkamer eik een beetje te klein voor!

Wat versta je onder goed eten?
Ik eet nu ongeveer het volgende

O: 2 eitjes
T: stukkie fruit ( meestal kiwi)
L: bak yoghurt met brinta en lijnzaad
T: weer wat fruit
D: groente en stukkie vlees of vis ( liefst in de grilpan )
T: fruit of nootjes ( maar helaas ook nog vaak chocola of chips en dan hele bergen!)
pi_62458826
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:59 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

kan je ook naar attack als je nog niet een hele goede conditie hebt? Ik ben tot nu toe naar combat geweest maar attack lijkt me op de een of andere manier leuker. Iig een leukere instructeur
Attack is mijn favoriet!
Ik heb een redelijke conditie en zweet me (desondanks?) altijd helemaal kapot, maar er staan altijd dame-tjes in de zaal die helemaal niet zweten en na afloop zonder te douchen weer hun gewone kleren aantrekken.

Ze geven ook altijd low-impact opties, dus ik zou zeggen gewoon proberen.
pi_62458911
Vrijdag 15 pilsen en zaterdag 15 pilsen zal ook wel niet werken Misschien moet ik eensch minder gaan drinken
pi_62458949
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Attack is mijn favoriet!
Ik heb een redelijke conditie en zweet me (desondanks?) altijd helemaal kapot, maar er staan altijd dame-tjes in de zaal die helemaal niet zweten en na afloop zonder te douchen weer hun gewone kleren aantrekken.

elke conditie, een goede of een slechte, heeft grenzen die opgezocht kunnen worden.
Als je niet zweet, ben je voor jou geen goede work-out aan het doen (tenzij je zweetklieren niet werken ofzo? )

Bij spinnen zie ik ook dames die gewoon droog naar huis gaan, terwijl je het juist zo zwaar mogelijk voor jezelf moet maken.

Voor de een is weerstand 1 (ofzo, ff met cijfertjes maar) al ontzettend zwaar (beginner) en voor de ander is dat weerstand 6! En het fijne, je kunt net zo lang doordraaien aan die fiets tot je hem écht niet niet rond kan krijgen en 't kreng dus stilstaat, dus het is voor elk wat wils.

Ook met dingen als bodypump en -attack kun je zo intensief als je zelf wilt meedoen. Meer kracht erin leggen, snelheid, etc. Het is onmogelijk om bij zo een sport niet te zweten en te kunnen zeggen 'dat het allemaal zo makkelijk is', aangezien het de bedoeling is dat je het aan je eigen grenzen aanpast en er aan werkt om die te verleggen
Ja doei.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:50:24 #139
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62459293
Als je 2x in de week sport. Is het dan verstandig om 2x hetzelfde te doen of kan je ook 2 verschillende dingen doen?

Ik heb bijvoorbeeld deze week 1x hardgelopen (vetverbranding) en 1x Bodypump (meer spierontwikkeling) gedaan. Maar heeft het dan wel effect? Kan ik niet beter een periode 2x gaan hardlopen en als de vetjes weg zijn overstappen op bodypump?
Fok!bejaarde
pi_62459389
je kunt ook 2 keer hardlopen en een keer bodypump doen?

ma hardlopen

wo bodypump

vr hardlopen

zoiets?

Dan is het netjes verdeeld en heb je beide en het is nog steeds niet overdreven veel
Ja doei.
pi_62459452
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

elke conditie, een goede of een slechte, heeft grenzen die opgezocht kunnen worden.
Als je niet zweet, ben je voor jou geen goede work-out aan het doen (tenzij je zweetklieren niet werken ofzo? )
Nou ik was vanmorgen na 15 min. fietsen al kapot
pi_62459508
dat kan
Ja doei.
pi_62459946
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:07 schreef vamperotica het volgende:
@Rigital.. Ik ben sinds (heel) kort begonnen met dagelijks een uurtje bodypump en ik wil er straks bij gaan hardlopen voor de conditie.
Heb ook nog wat dvd's thuis liggen van de combat en attack, maar daar is mn woonkamer eik een beetje te klein voor!

Wat versta je onder goed eten?
Ik eet nu ongeveer het volgende

O: 2 eitjes
T: stukkie fruit ( meestal kiwi)
L: bak yoghurt met brinta en lijnzaad
T: weer wat fruit
D: groente en stukkie vlees of vis ( liefst in de grilpan )
T: fruit of nootjes ( maar helaas ook nog vaak chocola of chips en dan hele bergen!)
Sporten:
BodyPump en hardlopen is een goede combinatie: BodyPump voor de spieropbouw (spieruithoudingsvermogen) en hardlopen voor je conditie, maar eehm: elke dag BodyPump??
Dat lijkt mij een beetje veel van het goede. Ik zou er een dag tussen laten zitten (zodat je spieren beter kunnen herstellen). Op die tussendagen kun je wel conditionele sporten doen (zoals hardlopen).

Eten:
=> Disclaimer: ik ben geen echte voedingsexpert. Misschien dat SHE hier nog eens langskomt en beter / aanvullend advies kan geven.

Wat mij opvalt:
- dit is al een behoorlijk gedisciplineerd eetschema! Er zit weinig rommel in.
- karig ontbijt. Ik zou wat meer eten als ontbijt. Denk aan fruit, kwark.
- overall lijkt het me wat weinig. Je zou je eetschema eens in de Eetmeter (matig werkend programma van het voedingscentrum) kunnen stoppen.
- jammer van die chocola / chips aanvallen (wel begrijpelijk...): misschien dat iets meer eten in de maaltijden ervoor je lust wat kan remmen?

--

Meer algemeen:
Nog een tip m.b.t. eten: het boek "The Truth about Food". Niet perfect, maar het laat je wel op een andere manier naar eten kijken. Hetzelfde geld voor de keuringsdienst van waarde (televisie). Gisteravond ook weer een mooie uitzending over het glimmen van citroenen en andere citrusvruchten. Elke keer als ik zoiet zie denk ik weer: waar onderweg is het misgegaan??
pi_62460019
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Vrijdag 15 pilsen en zaterdag 15 pilsen zal ook wel niet werken Misschien moet ik eensch minder gaan drinken
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:56 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Nou ik was vanmorgen na 15 min. fietsen al kapot
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:18:05 #145
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62460108
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt ook 2 keer hardlopen en een keer bodypump doen?

ma hardlopen

wo bodypump

vr hardlopen

zoiets?

Dan is het netjes verdeeld en heb je beide en het is nog steeds niet overdreven veel
Dat kan niet, ik loop op de loopband bij de sportschool 45 min op ultiem vetverbrandingsniveau. Soort van stevig wandelen op 10% helling. En ik kan maar 2x in de week sporten qua tijd en abbo.

Het was meer de vraag of te veel afwisseling qua sport niet tegen je werkt.
Fok!bejaarde
pi_62460141
ehm... buiten hardlopen is ook fijn?
Ja doei.
pi_62460204
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Attack is mijn favoriet!

Zweten: mij is wel eens vertelt dat zweten juist goed is en dat je zeker ook meer kunt gaan zweten als je conditie beter wordt. Wat die dametjes betreft die onbezweet hun kleren wisselen: die hebben dus niet echt hun best gedaan. En om echt vooruit te komen zul je toch echt je best moeten doen: There ain't such a thing as a free lunch...
pi_62460246
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:18 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Dat kan niet, ik loop op de loopband bij de sportschool 45 min op ultiem vetverbrandingsniveau. Soort van stevig wandelen op 10% helling. En ik kan maar 2x in de week sporten qua tijd en abbo.

Het was meer de vraag of te veel afwisseling qua sport niet tegen je werkt.
Nee. In jouw geval zou ik gewoon 1x per week pumpen en 1x per week hardlopen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:23:24 #149
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62460280
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
ehm... buiten hardlopen is ook fijn?
Ik heb een PF momentje.
Ik bedoel dat ik het aantal keer sporten niet wil verhogen, maar dat ik wil weten of het handig is om 2 verschillende workouts door elkaar te doen. Misschien is het verstandiger om eerst een periode workout 1 te doen en dan een periode workout 2.
Mijn trainer zei vroeger nml altijd: 1x per week trainen is voor je eigen gemoedsrust. 2x in de week trainen is voor daadwerkelijk effect.
Fok!bejaarde
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:24:31 #150
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62460308
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:22 schreef Rigital het volgende:

Nee. In jouw geval zou ik gewoon 1x per week pumpen en 1x per week hardlopen.
Da's mooi. Dankje!
Fok!bejaarde
pi_62460530
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:13 schreef Rigital het volgende:

[..]

Sporten:
BodyPump en hardlopen is een goede combinatie: BodyPump voor de spieropbouw (spieruithoudingsvermogen) en hardlopen voor je conditie, maar eehm: elke dag BodyPump??
Dat lijkt mij een beetje veel van het goede. Ik zou er een dag tussen laten zitten (zodat je spieren beter kunnen herstellen). Op die tussendagen kun je wel conditionele sporten doen (zoals hardlopen).

Eten:
=> Disclaimer: ik ben geen echte voedingsexpert. Misschien dat SHE hier nog eens langskomt en beter / aanvullend advies kan geven.

Wat mij opvalt:
- dit is al een behoorlijk gedisciplineerd eetschema! Er zit weinig rommel in.
- karig ontbijt. Ik zou wat meer eten als ontbijt. Denk aan fruit, kwark.
- overall lijkt het me wat weinig. Je zou je eetschema eens in de Eetmeter (matig werkend programma van het voedingscentrum) kunnen stoppen.
- jammer van die chocola / chips aanvallen (wel begrijpelijk...): misschien dat iets meer eten in de maaltijden ervoor je lust wat kan remmen?

--

Meer algemeen:
Nog een tip m.b.t. eten: het boek "The Truth about Food". Niet perfect, maar het laat je wel op een andere manier naar eten kijken. Hetzelfde geld voor de keuringsdienst van waarde (televisie). Gisteravond ook weer een mooie uitzending over het glimmen van citroenen en andere citrusvruchten. Elke keer als ik zoiet zie denk ik weer: waar onderweg is het misgegaan??
Yup...Elke dag.. Voelt lekker en ik mis het als ikhet niet gedaan heb. (Nog) niet met veel gewichten hoor, maar voldoende om goed te voelen dak bezig ben.

Eetschema is SHEproof en ook daar ben ik nog niet zo heel lang mee bezig.
In de eerste week 3 kg afgevallen ( zonder sport) en daarna gelijk gebleven ( maar veel "gevreet" ivm verjaardagen, andere feestjes en vakantie van de kids)
Sporten loopt ook nog niet helemaal volgens plan ( vandaar dat ik zo goed weet dát ik het mis)
Maar vanaf maandag serieus aan de slag! Resultaten uiteraard hier te volgen!
pi_62460559
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
- Wat is je plan van aanpak?
ben in 3 jaar tijd 45 KG afgevallen op mijn eigen manier... dit zijn de laatste loodjes
[..]
+1 Respect
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:46:56 #153
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62460952
BJ is mijn held. ben de eerste 16 nu kwijt, hoop over nog een jaar ook op de dertig te zitten
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:18:25 #154
331 Merel
Be here now.
pi_62461823
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Wodka is beter voor je. Of champagne
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62462621
Zweten moet? Pfff. Ik zweet echt niet hoor. Ja, onaangenaam ruiken kan ik wel, maar dat gedoe met druppels zoutige vloeistof op het vel, afkomstig uit eigen lijf - dat heb ik met moeite in een sauna nadat er water op de kachel is gegooid.

Ik neem aan dat als ik van houthakken, zeisen, spitten en dergelijke activiteiten geen drup laat dat ik het dan bij opzettelijk nutteloze inspanning ook niet hoef, toch?
pi_62464263
ik zei toch ook dat niet IEDEREEN zweet-gevoelig is bij grote inspanningen?
Ja doei.
pi_62464954
Eh MoBlo, dan was de opmerking misschien niet aan jou gericht? Maar aan de krachttrainers?
pi_62464995
Ik was misschien iets te generalistisch in mijn opmerking over zweten: mijn excuses...
Voor de rest denk ik dat iedereen voor zichzelf wel weet of hij/zij echt zijn/haar best gedaan heeft, of niet.
pi_62465387
ah, vandaar, sorry dan voor het happen
Ja doei.
pi_62467971
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef sigme het volgende:
Zweten moet? Pfff. Ik zweet echt niet hoor. Ja, onaangenaam ruiken kan ik wel, maar dat gedoe met druppels zoutige vloeistof op het vel, afkomstig uit eigen lijf - dat heb ik met moeite in een sauna nadat er water op de kachel is gegooid.
'Zweten moet' is natuurlijk niet perse letterlijk bedoelt. Het gaat erom dat je er hard tegenaan gaat. De meeste mensen gaan dan zweten, jij blijkbaar niet, das geen enkel probleem (mits er geen onderliggende reden is waardoor je niet kán zweten).
quote:
Ik neem aan dat als ik van houthakken, zeisen, spitten en dergelijke activiteiten geen drup laat dat ik het dan bij opzettelijk nutteloze inspanning ook niet hoef, toch?
Klopt.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:30:40 #161
122997 zquing
Drama Junk
pi_62470599
hoe verstandig is 't om te beginnen met roken als ik wil afvallen
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:48:28 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62471124
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:27 schreef sigme het volgende:
Eh MoBlo, dan was de opmerking misschien niet aan jou gericht? Maar aan de krachttrainers?
Ik zweet ook heel weinig, maar als ik me écht, écht ga inspannen, dan wel. Met een hartslag van 170/180 ga je echt wel zweten, en 's zomers valt er zowat niet tegenop te drinken. Voor een workout/training hoef je geen hartslag 180 te halen (juist niet als je vet wild verbranden). Maar het is wel verdomde lekker vooral als je na afloop onder de douche staat/ een biertje opentrekt/ neukt/ of gewoon voor gaas in je mandje ligt!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:54:49 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62471339
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
is dit een vraag?
pi_62476789
weer een afval topic
slank de herst in, dieetclub, bodybuilding en dan nog dit

Slotje, dunkt mij
pi_62476793
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
lekker roken, liefst 2 pakjes per dag..lekker doodroken
pi_62477170
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:59 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ja hoor, ik had ook geen topconditie toen ik begon.. Nog steeds niet de beste, maar wel een stuk beter. ik ga desondanks nog steeds helemaal kapot in zo'n les, zweten en springen totdat je erbij neervalt . Bij ons doet iedereen altijd superfanatiek mee, joelen, meezingen, instructeurs zijn ook erg leuk, dat helpt wel. De eerste paar keer klooi je wel wat met de pasjes enzo, maar als je het een beetje doorhebt wordt het een uitdaging om zo ver mogelijk te gaan..

(aan mensen hier die attacken: ook zo'n moeite met de lunges van de laatste release? ik vind het echt zwaar, heb je de heeeele les al gerend, gesprongen, geschopt en weet ik het, en dan moet je nog lunges gaan doen. bij de laatste val ik bijna om. )
pi_62480156
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef sigme het volgende:

Doe je dat vaak? Wat grappig.
pi_62487814
Veel joggen met plastic zak , lichte gezonde voeding... en zeker geen tussendoortjes!
pi_62488434
'geen tussendoortjes'

...

een appel kan ook een tussendoortje zijn hoor. Eet zo'n 2 a 3 van dit soort tussendoortjes per dag
Ja doei.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:35:31 #170
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62488475
Ja niks mis mee, ik eet de hele dag tussendoortjes zoals een pakje eierkoeken of een zakje mueslibollen ofzo
pi_62507559
quote:

[..]

Lees die site nou eens goed door!! Borstspieroefeningen zorgen bij kleine tieten voor iets "grotere" / stevigere tieten: de groeiende borstspieren duwen je kleine tieten meer naar voren. En omdat je kleine tieten hebt, bestaan je tieten vooral uit melkklier en nauwelijks uit vet, waardoor ze niet veel kleiner zullen worden, ten gevolge van het lager worden van je vetpercentage.

Train je in een sportschool? Ik heb zo'n zin om jou even goed op de rit te zetten, wat trainen betreft.

Ik ben tot half november ingeschreven bij een kickboksschool in de stad waar ik woon,
Ik wil mij in gaan schrijven bij USC en vanuit daar weer trainen en kickboksen. Mocht dat bevallen dan ga ik weer kickboksen bij mijn oude trainer.

Dus nee ik doe nog geen krachttraining, ik heb alleen nog maar het schema van SHE uitgeprint maar moet er nog aan beginnen!
pi_62507621
quote:
[..]

Ga gewoon een paar maanden fanatiek krachtraining of bodypump doen en het resultaat komt vanzelf.

In het algemeen: een goddelijk lichaam hoeft je niet veel te kosten (financieel of tijd), maar vergt vooral veel discipline en doorzettingsvermogen (al maakt het natuurlijk wel uit waar je vandaan moet komen (wat je aanleg is)).
Dicipline is bij mij het grootste probleem, ik ben nu op mijn "zwaarst". En vrij getraind voor mijn doen.. Ik kan wel dunner worden en wat gespierder maar echt gespierd ben ik nog nooit geweest (en ook nog nooit echt dik). Ik eet echt als een beest maar dikker dan dit word ik niet !
pi_62507652
quote:

[..]

Misschien is het een idee om dit in de OP te zetten? En natuurlijk blijft iedereen welkom, maar wil je ergens specifieker op in gaan dan zijn daar natuurlijk weer aparte topics voor.
pi_62507763
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 18:05 schreef w91 het volgende:
Veel joggen met plastic zak , lichte gezonde voeding... en zeker geen tussendoortjes!
Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?
pi_62507999
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?
Vocht kwijtraken gok ik. Dan zweet je meer.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62508131
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dan zweet je meer. Verlies je meer vocht. Dan ben je tijdelijk lichter.

Onzin dus.

net te laat
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:12:43 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62508224
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Vocht kwijtraken gok ik. Dan zweet je meer.
Yep, al heb ik de reden daarvan nooit zo begrepen Ik heb vandaag lekker getraind en in de gym staan ineens allemaal nieuwe apparaten op "mijn" verdieping
pi_62508259
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Yep, al heb ik de reden daarvan nooit zo begrepen Ik heb vandaag lekker getraind en in de gym staan ineens allemaal nieuwe apparaten op "mijn" verdieping
Vaak is dat zo voor een vechtsport, in een wedstrijd val je in een bepaalde gewichtsklasse, bijv. tot 65 kg. Weeg jij normaal 66 kg, dan zou je in de categorie tot 70kg vallen (de volgende categorie dus). En dan ben je in het nadeel. Door op deze manier vocht te verliezen, kun je dus wel tijdelijk een kilo of 1,5 kwijtraken en dus in de lagere gewichtsklasse deelnemen.

Voor gewone afvallers heeft het volgens mij weinig zin.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:16:16 #179
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62508300
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dicipline is bij mij het grootste probleem, ik ben nu op mijn "zwaarst". En vrij getraind voor mijn doen.. Ik kan wel dunner worden en wat gespierder maar echt gespierd ben ik nog nooit geweest (en ook nog nooit echt dik). Ik eet echt als een beest maar dikker dan dit word ik niet !
Bwah dat is toch oké dan, blijkbaar verbrand je veel Dicipline is idd altijd een struikelblok. Je kan jezelf een bepaald (haalbaar) doel stellen, in de vorm van een bepaald gewicht wat je wil bereiken, of een halve marathon waar je voor in vorm wil zijn, etc. Dan heb je iets om voor te gaan dat werkt bij mij wel goed
pi_62520357
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik ben tot half november ingeschreven bij een kickboksschool in de stad waar ik woon,
Ik wil mij in gaan schrijven bij USC en vanuit daar weer trainen en kickboksen. Mocht dat bevallen dan ga ik weer kickboksen bij mijn oude trainer.

Dus nee ik doe nog geen krachttraining, ik heb alleen nog maar het schema van SHE uitgeprint maar moet er nog aan beginnen!
Combineer kickboxen met krachttraining. Indien je thuis gaat krachttrainen: koop een paar verstelbare dumbbells. Indien je in een sportschool gaat krachtrainen: kies een goede sportschool, laat je goed begeleiden en meldt het hier even, dan kan ik nog wat andere oefeningen en schemas geven (in een sportschool is nou eenmaal veel meer mogelijk dan thuis).

Edit: ik begrijp dat je op het USC gaat trainen? ik zal een sportschoolschema voor je (eigenlijk algemeen) maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rigital op 20-10-2008 08:29:10 ]
pi_62520366
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Gebrek aan discipline en het verkrijgen van een sixpack zijn twee dingen die zich niet met elkaar laten verenigen... Hou je doel voor ogen en ga er gewoon voor!!
pi_62520371
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om dit in de OP te zetten? En natuurlijk blijft iedereen welkom, maar wil je ergens specifieker op in gaan dan zijn daar natuurlijk weer aparte topics voor.
Lijkt mij goed, net als links naar het slank-slowchat topic en het bb topic, maar ik ben niet de baas van de openingspost (voor zover ik weet).
pi_62520446
Oke... Nieuw plan voor vampje...
Vanavond een uurtje bodypump en morgen hardlopen en zo de elke avond, om en om...

Eetschema...
O: eitjes (2)
T: fruit
L: yogurt met Brinta en wat fruit of een kleine salade
T: weeknonnie
D: veul groente met een klein stukkie vlees of vis.

Ben benieuwd hoe snel het gaat duren om van mn 74 kg naar een voor mij acceptabeler gewicht te komen (tussen de 55 en 60)
pi_62520837
Ik zit nu aan de brinta, valt me best mee . Ik vind een portie van 220 ml melk alleen wel iets teveel, dus volgende keer maak ik er denk ik 150 ml van en eet ik er fruit bij.

Mijn geplande lijstje voor vandaag:

6:30 banaan
8:30 brinta
11:00 gekookt eitje
13:00 2 boterhammen
16:00 yoghurt of cup a soup
19:00 salade, worteltjes en vis
pi_62520866
Hoe lang ben jij?
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:43:10 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62520929
Wie? Ik?
pi_62524293
- Hoe heet je heaven7
- Hoe oud ben je 23
- Wat is je lengte 1,74
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 65 kilo, BMI van 21.5
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik woog 62 een tijdje terug en het is een klein verschil maar was toen een stuk blijer dus die 3 kilo gaat er weer vanaf
- Wat is je plan van aanpak? Minder eten in general, geen snoep e.d
- Wat zijn je valkuilen? Verlies motivatie zodra ik honger heb en denk dan van 'ach, ik ben ook helemaal niet dik'
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Nee, verhuisd naar het buitenland, ga morgen voor het eerst naar een sportschool
- Heb je nog overige tips! Helaas niet, zou echter graag willen weten welke producten honger of trekgevoel onderdrukken (paar jaar terug stacker geslikt met ephepdra, briljant spul maar niet meer te verkrijgen
pi_62524516
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:35 schreef heaven7 het volgende:
Heb je nog overige tips! Helaas niet, zou echter graag willen weten welke producten honger of trekgevoel onderdrukken (paar jaar terug stacker geslikt met ephepdra, briljant spul maar niet meer te verkrijgen
Water drinken. Tevens voor elke maaltijd een glas water drinken. Daarnaast groente, bevatten weinig calorieën en zijn wel groot in omvang en bevatten ook veel water (en natuurlijk mineralen/vitaminen).

Op wondermiddeltjes zou ik niet gaan afvallen, maar dat is ieders keuze.
pi_62525377
Ik heb wel buikspieren, maar ook een cm of 1,5 vet eroverheen......

Kun je dit echt alleen kwijtraken door af te vallen of ook gewoon door een ander soort oefening te doen?

Doe nu rechte en schuine sit-ups, benen omhoog duwen, en 'dubbelklappen' lichaam.

Tips ?
pi_62525869
Wat is je doel?
vet weg: energie uit (beweging) > energie in (eten / drinken).

bewegen: train je hele lichaam; niet alleen je buik en doe veel cardio.
eten: post eens wat je eet op een dag.
pi_62526092
Checklist kiezen van een sportschool:
[ ] Is de sportschool in de buurt?
[ ] Is het goed te bereiken?
[ ] Kun je er goed parkeren?
[ ] Sluiten de openingstijden aan bij je wensen?
[ ] Spreekt de sfeer je aan?
[ ] Is het personeel professioneel / aardig / ...
[ ] Wat voor indruk maken de sporters? Sluit dat bij je aan?
[ ] Zijn de zalen schoon?
[ ] Zijn de kleedkamers & douches schoon?
[ ] Zijn de kleedkamers & douches ruim?
[ ] Sluiten de groepslessen aan bij je interesses?
[ ] Als je krachttraining wilt gaan doen: is begeleiding in de zaal inclusief?
[ ] Als je krachttraining wilt gaan doen: is er een squat-rack aanwezig (geen Smith-machine)?
[ ] Als je krachttraining wilt gaan doen: is er een bench press aanwezig (geen Smith-machine)?
[ ] Als je krachttraining wilt gaan doen: kan er gedeadlift worden (geen Smith-machine)?
[ ] Als je krachttraining wilt gaan doen: zijn er dumbbells tot minimaal 30kg (beginnende vrouwen: 20kg)
[ ] Zijn de consumpties betaalbaar?
[ ] Zijn de kosten in overeenstemming met wat je krijgt?
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:26:46 #192
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62526882
- Hoe heet je Nina
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 18
- Wat is je lengte 1.75m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 68 kg, bmi 22,2, vetpercentage? Geen idee .
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil zoiets wel:

En ik wil nog zo'n 5kg eraf

- Wat is je plan van aanpak? Gezond eten (doe ik al), en om de avond buikspieroefeningen (100 a 150x)
- Wat zijn je valkuilen? De lekkere trek, maar daar ga ik tot nu toe wel goed mee om
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Zwemmen 1x per week en ik fiets en wandel elke dag.
- Heb je nog overige tips Zelfdiscipline is the key.
pi_62527400
- Hoe heet je Alison
- Hoe oud ben je 22
- Wat is je lengte 177 cm
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 69 kilo, BMI van 22.18, vetpercentage ??
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ben de laatste tijd onopgemerkt toch 3 kilo aangekomen en dat wil ik er sowieso zsm weer vanaf hebben. Daarnaast woog ik op mijn lichtst 62 kilo, het zou helemaal ideaal zijn als ik weer op dat gewicht kan komen
- Wat is je plan van aanpak? Calorieën tellen, eetdagboek bijhouden, 2 a 3 keer per week een groepsles op de sportschool en daarnaast rennen met Evy. Allicht binnenkort eens dat SHE dieet proberen..
- Wat zijn je valkuilen? Grijpen naar tussendoortjes als ik thuiskom met honger, gebrek aan discipline
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Yep, zie plan van aanpak, heb zelf het idee dat sporten voor mij echt de beste manier is om af te vallen en ik voel me er ook super goed door.
- Heb je nog overige tips! Iedereen heeft het over Brinta, maar mijn tip is: havermout! Stukken goedkoper, geen toegevoegd zout, net zo voedzaam, vult goed en lekker! Vooral met wat kaneel & rozijnen erdoor.

Oh en btw, bovenstaand plaatje ziet er mijns inziens toch net iets te ongezond mager uit...
That's what happens when you play catch without arms
pi_62527671
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Nantes het volgende:
[..]
Ik wil zoiets wel:
[ afbeelding ]
[..]
Dat vind ik wel wat erg mager, aan anorexia grenzend. Ik snap niet waarom vrouwen er uit willen zien als een slappe, futloze vaatdoek.
pi_62527691
quote:
- Hoe heet je Nina
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 18
- Wat is je lengte 1.75m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 68 kg, bmi 22,2, vetpercentage? Geen idee .
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil zoiets wel:

[ afbeelding ]

En ik wil nog zo'n 5kg eraf

- Wat is je plan van aanpak? Gezond eten (doe ik al), en om de avond buikspieroefeningen (100 a 150x)
- Wat zijn je valkuilen? De lekkere trek, maar daar ga ik tot nu toe wel goed mee om
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Zwemmen 1x per week en ik fiets en wandel elke dag.
- Heb je nog overige tips Zelfdiscipline is the key.
Dat lichaam zal je niet krijgen met 5 kg eraf. Ik gok dat dit op ongeveer 55 kg zit. Ben zelf namelijk ongeveer even lang als jij, weeg 62 en ben lang niet zo slank. Dus wat wil je, dat lichaam (wel wat magertjes) of 5 kg kwijt?

@Alison: enige nadeel aan havermout is dat je daar tijd aan moet besteden om het klaar te maken . Brinta is melk in de magnetron, brinta erbij. Bij havermout moet je 10 min klooien met melk en pannetje enzo . Ik eet het ook allebei, is wel lekker .
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:13:57 #196
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_62527986
Ik moet nog een lange weg voor het goddelijke lichaam maar er wordt aan gewerkt. Let goed op wat ik eet. Sporten: 2x in de week bodycombat, 2x bodybalance en nu wil ik het thuisschema van SHE gaan doen met gewichtjes. Zat zelf te denken om dumbells van 3 kg te kopen. Heeft dit zin om alles wat sterker en strakker te maken? Of is het beter om een halter te kopen met schijven erbij? (Sportschool heeft wel een 'krachtgedeelte' maar daar werd ik gewoon uitgewerkt door de machomannen (ik hoorde daar niet..). Bodypump wordt om onmogelijke tijden gegeven of zit altijd vol.
pi_62528016
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:59 schreef Rigital het volgende:

[..]

Dat vind ik wel wat erg mager, aan anorexia grenzend. Ik snap niet waarom vrouwen er uit willen zien als een slappe, futloze vaatdoek.
eensch.. dit vind ik ook gewoon éng dun..

hoop ook niet dat ik ooit zo zal worden, maar dat zal wel meevallen

me foodz0rs
Ja doei.
pi_62528392
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:00 schreef Chicolate het volgende:

@Alison: enige nadeel aan havermout is dat je daar tijd aan moet besteden om het klaar te maken . Brinta is melk in de magnetron, brinta erbij. Bij havermout moet je 10 min klooien met melk en pannetje enzo . Ik eet het ook allebei, is wel lekker .
Oh ik maak het altijd in de magnetron, 1/2 cup havermout, 1 cup water, 2 minuutjes en klaar Instant havermout heeft bij mij ook de voorkeur, ik ga idd niet 's ochtends boven een pannetje staan klooien!
That's what happens when you play catch without arms
pi_62528726
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:29 schreef Alison het volgende:

[..]

Oh ik maak het altijd in de magnetron, 1/2 cup havermout, 1 cup water, 2 minuutjes en klaar Instant havermout heeft bij mij ook de voorkeur, ik ga idd niet 's ochtends boven een pannetje staan klooien!
Een andere snelle voorbereiding is alles in de blender gooien. Melk, havermout en een stuk fruit (+eventueel water om het wat beter te kunnen drinken). Binnen een minuut heb je het klaar en binnen een minuut heb je het op.
pi_62528825
quote:

[ afbeelding ]

Dat is eng dun en niet meer gezond. Dat is ongeveer 50 kg gok ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')