abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62460530
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:13 schreef Rigital het volgende:

[..]

Sporten:
BodyPump en hardlopen is een goede combinatie: BodyPump voor de spieropbouw (spieruithoudingsvermogen) en hardlopen voor je conditie, maar eehm: elke dag BodyPump??
Dat lijkt mij een beetje veel van het goede. Ik zou er een dag tussen laten zitten (zodat je spieren beter kunnen herstellen). Op die tussendagen kun je wel conditionele sporten doen (zoals hardlopen).

Eten:
=> Disclaimer: ik ben geen echte voedingsexpert. Misschien dat SHE hier nog eens langskomt en beter / aanvullend advies kan geven.

Wat mij opvalt:
- dit is al een behoorlijk gedisciplineerd eetschema! Er zit weinig rommel in.
- karig ontbijt. Ik zou wat meer eten als ontbijt. Denk aan fruit, kwark.
- overall lijkt het me wat weinig. Je zou je eetschema eens in de Eetmeter (matig werkend programma van het voedingscentrum) kunnen stoppen.
- jammer van die chocola / chips aanvallen (wel begrijpelijk...): misschien dat iets meer eten in de maaltijden ervoor je lust wat kan remmen?

--

Meer algemeen:
Nog een tip m.b.t. eten: het boek "The Truth about Food". Niet perfect, maar het laat je wel op een andere manier naar eten kijken. Hetzelfde geld voor de keuringsdienst van waarde (televisie). Gisteravond ook weer een mooie uitzending over het glimmen van citroenen en andere citrusvruchten. Elke keer als ik zoiet zie denk ik weer: waar onderweg is het misgegaan??
Yup...Elke dag.. Voelt lekker en ik mis het als ikhet niet gedaan heb. (Nog) niet met veel gewichten hoor, maar voldoende om goed te voelen dak bezig ben.

Eetschema is SHEproof en ook daar ben ik nog niet zo heel lang mee bezig.
In de eerste week 3 kg afgevallen ( zonder sport) en daarna gelijk gebleven ( maar veel "gevreet" ivm verjaardagen, andere feestjes en vakantie van de kids)
Sporten loopt ook nog niet helemaal volgens plan ( vandaar dat ik zo goed weet dát ik het mis)
Maar vanaf maandag serieus aan de slag! Resultaten uiteraard hier te volgen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62460559
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 14:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
- Wat is je plan van aanpak?
ben in 3 jaar tijd 45 KG afgevallen op mijn eigen manier... dit zijn de laatste loodjes
[..]
+1 Respect
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:46:56 #153
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62460952
BJ is mijn held. ben de eerste 16 nu kwijt, hoop over nog een jaar ook op de dertig te zitten
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:18:25 #154
331 Merel
Be here now.
pi_62461823
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:37 schreef Elwood1802 het volgende:
Vrijdag 15 pilsen en zaterdag 15 pilsen zal ook wel niet werken Misschien moet ik eensch minder gaan drinken
Wodka is beter voor je. Of champagne
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62462621
Zweten moet? Pfff. Ik zweet echt niet hoor. Ja, onaangenaam ruiken kan ik wel, maar dat gedoe met druppels zoutige vloeistof op het vel, afkomstig uit eigen lijf - dat heb ik met moeite in een sauna nadat er water op de kachel is gegooid.

Ik neem aan dat als ik van houthakken, zeisen, spitten en dergelijke activiteiten geen drup laat dat ik het dan bij opzettelijk nutteloze inspanning ook niet hoef, toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62464263
ik zei toch ook dat niet IEDEREEN zweet-gevoelig is bij grote inspanningen?
Ja doei.
pi_62464954
Eh MoBlo, dan was de opmerking misschien niet aan jou gericht? Maar aan de krachttrainers?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62464995
Ik was misschien iets te generalistisch in mijn opmerking over zweten: mijn excuses...
Voor de rest denk ik dat iedereen voor zichzelf wel weet of hij/zij echt zijn/haar best gedaan heeft, of niet.
pi_62465387
ah, vandaar, sorry dan voor het happen
Ja doei.
pi_62467971
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef sigme het volgende:
Zweten moet? Pfff. Ik zweet echt niet hoor. Ja, onaangenaam ruiken kan ik wel, maar dat gedoe met druppels zoutige vloeistof op het vel, afkomstig uit eigen lijf - dat heb ik met moeite in een sauna nadat er water op de kachel is gegooid.
'Zweten moet' is natuurlijk niet perse letterlijk bedoelt. Het gaat erom dat je er hard tegenaan gaat. De meeste mensen gaan dan zweten, jij blijkbaar niet, das geen enkel probleem (mits er geen onderliggende reden is waardoor je niet kán zweten).
quote:
Ik neem aan dat als ik van houthakken, zeisen, spitten en dergelijke activiteiten geen drup laat dat ik het dan bij opzettelijk nutteloze inspanning ook niet hoef, toch?
Klopt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:30:40 #161
122997 zquing
Drama Junk
pi_62470599
hoe verstandig is 't om te beginnen met roken als ik wil afvallen
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:48:28 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62471124
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:27 schreef sigme het volgende:
Eh MoBlo, dan was de opmerking misschien niet aan jou gericht? Maar aan de krachttrainers?
Ik zweet ook heel weinig, maar als ik me écht, écht ga inspannen, dan wel. Met een hartslag van 170/180 ga je echt wel zweten, en 's zomers valt er zowat niet tegenop te drinken. Voor een workout/training hoef je geen hartslag 180 te halen (juist niet als je vet wild verbranden). Maar het is wel verdomde lekker vooral als je na afloop onder de douche staat/ een biertje opentrekt/ neukt/ of gewoon voor gaas in je mandje ligt!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:54:49 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62471339
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
is dit een vraag?
pi_62476789
weer een afval topic
slank de herst in, dieetclub, bodybuilding en dan nog dit

Slotje, dunkt mij
pi_62476793
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
lekker roken, liefst 2 pakjes per dag..lekker doodroken
pi_62477170
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:59 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

kan je ook naar attack als je nog niet een hele goede conditie hebt? Ik ben tot nu toe naar combat geweest maar attack lijkt me op de een of andere manier leuker. Iig een leukere instructeur
Ja hoor, ik had ook geen topconditie toen ik begon.. Nog steeds niet de beste, maar wel een stuk beter. ik ga desondanks nog steeds helemaal kapot in zo'n les, zweten en springen totdat je erbij neervalt . Bij ons doet iedereen altijd superfanatiek mee, joelen, meezingen, instructeurs zijn ook erg leuk, dat helpt wel. De eerste paar keer klooi je wel wat met de pasjes enzo, maar als je het een beetje doorhebt wordt het een uitdaging om zo ver mogelijk te gaan..

(aan mensen hier die attacken: ook zo'n moeite met de lunges van de laatste release? ik vind het echt zwaar, heb je de heeeele les al gerend, gesprongen, geschopt en weet ik het, en dan moet je nog lunges gaan doen. bij de laatste val ik bijna om. )
pi_62480156
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef sigme het volgende:

Doe je dat vaak? Wat grappig.
pi_62487814
Veel joggen met plastic zak , lichte gezonde voeding... en zeker geen tussendoortjes!
pi_62488434
'geen tussendoortjes'

...

een appel kan ook een tussendoortje zijn hoor. Eet zo'n 2 a 3 van dit soort tussendoortjes per dag
Ja doei.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:35:31 #170
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62488475
Ja niks mis mee, ik eet de hele dag tussendoortjes zoals een pakje eierkoeken of een zakje mueslibollen ofzo
pi_62507559
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:52 schreef Rigital het volgende:

[..]

Lees die site nou eens goed door!! Borstspieroefeningen zorgen bij kleine tieten voor iets "grotere" / stevigere tieten: de groeiende borstspieren duwen je kleine tieten meer naar voren. En omdat je kleine tieten hebt, bestaan je tieten vooral uit melkklier en nauwelijks uit vet, waardoor ze niet veel kleiner zullen worden, ten gevolge van het lager worden van je vetpercentage.

Train je in een sportschool? Ik heb zo'n zin om jou even goed op de rit te zetten, wat trainen betreft.

Ik ben tot half november ingeschreven bij een kickboksschool in de stad waar ik woon,
Ik wil mij in gaan schrijven bij USC en vanuit daar weer trainen en kickboksen. Mocht dat bevallen dan ga ik weer kickboksen bij mijn oude trainer.

Dus nee ik doe nog geen krachttraining, ik heb alleen nog maar het schema van SHE uitgeprint maar moet er nog aan beginnen!
pi_62507621
quote:
[..]

Ga gewoon een paar maanden fanatiek krachtraining of bodypump doen en het resultaat komt vanzelf.

In het algemeen: een goddelijk lichaam hoeft je niet veel te kosten (financieel of tijd), maar vergt vooral veel discipline en doorzettingsvermogen (al maakt het natuurlijk wel uit waar je vandaan moet komen (wat je aanleg is)).
Dicipline is bij mij het grootste probleem, ik ben nu op mijn "zwaarst". En vrij getraind voor mijn doen.. Ik kan wel dunner worden en wat gespierder maar echt gespierd ben ik nog nooit geweest (en ook nog nooit echt dik). Ik eet echt als een beest maar dikker dan dit word ik niet !
pi_62507652
quote:

[..]

100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).
Misschien is het een idee om dit in de OP te zetten? En natuurlijk blijft iedereen welkom, maar wil je ergens specifieker op in gaan dan zijn daar natuurlijk weer aparte topics voor.
pi_62507763
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 18:05 schreef w91 het volgende:
Veel joggen met plastic zak , lichte gezonde voeding... en zeker geen tussendoortjes!
Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?
pi_62507999
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Van joggen met een plastic zak val je niet af! Wat is je motivatie om dat te doen?
Vocht kwijtraken gok ik. Dan zweet je meer.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')