quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:[..]
En ik heb al zo weinig tieten

Dan ga ik maar gewoon bikkelhard trainen en verstop ik al mijn spieren onder een laagje vet [
afbeelding ]
Lees
die site nou eens goed door!! Borstspieroefeningen zorgen bij kleine tieten voor iets "grotere" / stevigere tieten: de groeiende borstspieren duwen je kleine tieten meer naar voren. En omdat je kleine tieten hebt, bestaan je tieten vooral uit melkklier en nauwelijks uit vet, waardoor ze niet veel kleiner zullen worden, ten gevolge van het lager worden van je vetpercentage.
Train je in een sportschool? Ik heb zo'n zin om jou even goed op de rit te zetten, wat trainen betreft.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:45 schreef motorbloempje het volgende:[..]
dat dus...
en ik vind dat het hier wel heel snel richting 'body-building' gaat.... terwijl dat toch echt voor de meesten die zich hier melden behalve niet van toepassing ook ontzettend veel te hoog gegrepen is...
eigenlijk...
De oefeningen voor krachttraining om in vorm te raken en om te bodybuilden zijn dezelfde. Hetzelfde geldt grotendeels ook voor eten. Vandaar dat het ook hier nogal door elkaar loopt.
Persoonlijk vind ik dat hier best wat over algemene oefeningen en schema's gepost mag worden. Voor complexere oefeningen en schema's lijkt het bodybuildingtopic mij de geschikte plaats.
quote:
Aardig schema voor thuis. Ik zou, zoals eerder door mijzelf en anderen gezegd, geen dumbbells van 2 en/of 3 kg kopen, maar een paar verstelbare. Dan kun je langer vooruit. 2-3 kg is echt te weinig, ook voor vrouwen. Voor de rest is afwisseling in een schema ook een must: elke 6 tot 8 weken andere oefeningen. Als ik tijd heb zal ik een roulatie-schema proberen te maken.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:14 schreef benchMarc het volgende:[..]
Ik ben zelf absoluut geen fan om alle spiergroepen in 1 dag te trainen en dit 3x per week. Sowieso, als je dit schema zult doen zul je de eerste keer waarschijnlijk zoveel spierpijn hebben dat je de rest van de week niet fatsoenlijk meer kunt trainen. Ook zijn de gewichten nogal vreemd bij sommige oefeningen. De een is sterker dan de ander, en dumbbells van 2 of 3kg zijn wel echt heel erg weinig. Ook voor een vrouw. Als je even traint is dit al snel veel te licht.
Kies dan op z'n minst voor schroefbare halterstangen. Hier kun je schijfjes op zetten en deze vastschroeven. Het is veel beter om gewicht te kunnen aanpassen naar de oefening die je doet.
Ikzelf volg ongeveer dit schema:
Maandag: rug + achterkant schouders
Dinsdag: borst + voor en zijkant schouders
Donderdag: benen
Vrijdag: biceps triceps
Per spiergroep kun je dan zo'n 3 aparte oefeningen doen, die bestaan uit 3 setjes.
Ook voor vrouwen zou ik aanraden om wat zwaarder te trainen. In het begin natuurlijk rustig aan doen. Maak per setje zo'n 12 herhalingen met gewicht waarbij je eigenlijk nog wel een aantal herhalingen meer had kunnen doen. Wanneer je na een paar weekjes ingetraind bent kun je het gewicht gaan verhogen, zodat je er net 12 kunt maken. Als dit bevalt kun je ervoor kiezen om richting de 10 herhalingen te gaan, waar je de laatste er met moeite uit kunt persen. Dit zorgt voor deels kracht, spiermassa, en een heel klein beetje uithouding voor je spieren. Er zijn zo ontzettend veel oefeningen die je kunt doen met een stang en wat halters. Check hier maar eens:
http://www.exrx.net/Lists/WtFemale.htmlWat je moet hebben is toewijding om je doel te bereiken. Je kunt dit beter direct goed en hard aanpakken, dan een beetje slapjes half-half te trainen en dieeten. Met hard werk word je ook gewoon goed beloond. Ervaring leert echter wel dat mannen zich veel gemakkelijker tot hard trainen kunnen zetten dan vrouwen. Een ijzeren discipline is gewoon nodig om iets te bereiken, maar dat geld voor vanalles in het leven.
Ook al heb je de drive niet heel erg, maar wil je èigenlijk toch wel wat strakker worden en wat kilo's kwijt, probeer het gewoon eens. Verdiep je in de materie, wat met internet echt geen oneindig ingewikkeld verhaal hoeft te worden, en begin serieus. Als je het goed aanpakt zie je snel resultaat en dat motiveert ontzettend.
Dat krachttraining voor vrouwen onderschat is, daar zijn we het over eens. Maar een splitschema (verschillende spiergroepen op verschillende dagen trainen) is voor de meeste mensen echt niet nodig. 2-3 keer per week alle spiergroepen trainen, met minimaal een dag ertussen volstaat voor 90% van de mensen.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:35 schreef Chicolate het volgende:Er zijn genoeg andere sporten waar je strak van wordt, je hoeft niet perse met gewichten aan de gang

. Ik zit zelf op een vechtsport en vind dat persoonlijk al een stuk léuker dan krachttraining. Meer afwisseling, en groepsgenoten die ook duidelijke vooruitgang zien. Doe wel wat aan krachttraining (buikspieren voornamelijk, en het thuistrainingschema), maar daar ligt de nadruk op. Hoeft ook helemaal niet om een strak lichaam te krijgen, er hoeven bij mij geen spieren zichtbaar te zijn.
Om even aan te geven dat het ook op een andere manier kan

.
Natuurlijk is het belangrijk dat je iets kiest wat je leuk vind: je houdt het dan langer vol en het kost je minder moeite om extra hard je best te doen. Hard werken is altijd nodig: there ain't such a thing as a free lunch.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:[..]
ff over spierpijn, ben dinsdag voor t eerst sinds maanden weer naar bodypump geweest. Het was heerlijk, ging als een speer. Alleen op t eind enorm trillende spieren. En nu dus spierpijn, enorm veel spierpijn. Armen, borst benen....
Ik had voor vandaag weer afgesproken om een andere les te volgen (bodyattack), maar ben niet gegaan. Hoelang is het verstandig om rust te houden bij spierpijn? Net zolang wachten tot je weer iets kan bewegen?
Heel goed dat je gegaan bent! Dat je nu zo'n spierpijn hebt komt omdat je lichaam het niet gewend is. Wacht tot het (vrijwel) over is en ga weer! Elke volgende keer zal je minder spierpijn hebt. Gun jezelf een week of 4 en je zult merken dat je enorm vooruit gaat (geldt voor elke les denk ik: probeer het minimaal een week of 4 1-2 keer per week, voordat je een oordeel velt (maar als je het echt helemaal niks vindt direct stoppen, natuurlijk)).
quote:
Ga gewoon een paar maanden fanatiek krachtraining of bodypump doen en het resultaat komt vanzelf.
In het algemeen: een goddelijk lichaam hoeft je niet veel te kosten (financieel of tijd), maar vergt vooral veel discipline en doorzettingsvermogen (al maakt het natuurlijk wel uit waar je vandaan moet komen (wat je aanleg is)).
quote:
Als het echt zo snel mogelijk moet en het maakt je geen ruk uit hoe: krachtrainen + goed eten. Dat is ook de reden dat er hier een aantal mensen zo pro-krachttraining (ook voor vrouwen) zijn.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:58 schreef vamperotica het volgende:[..]
Ik weet het, "men" zegt dat langzaam aan beter werkt, zeker voor de lange termijn, maar ik ben het nu zoooo zat aan het worden... Afgelopen 5 jaar 3 kids op de wereld gezet ( en daarvoor nog 2) En gewoon het gevoel gehad dat mn lijf al die tijd niet van mij is geweest...
Ook veel gesnoept en gevreten hoor, dus kan de zwangerschappen ( en borstvoedingsperiodes) niet de schuld geven..Maar nu ben ik het gewoon zat...
Als er iets bestond waardoor ik morgen het lijf had wat ik zou willen dan doe ik daarná wel alle moeite om het zo te houden zeg maar!
Zie hierboven.
quote:
100% mee eens. Ik zou de grens willen trekken bij schema's voor alle spiergroepen in 1x trainen, voor 2-3x per week, thuis of in de sportschool. Split-schema's (spiergroepen op verschillende dagen trainen), het opzetten van complete home-gym's etc. lijkt me meer iets voor het bodybuilders-topic (ook als je "gewoon" krachttraining wilt doen).