Toch dat filmpje maar eens gaan kijken dan, ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar krijgen.quote:Turns out machining away a solid block of aluminum isn't wasteful... quite the opposite!
Ik hang hier mn MacBook met een Intel chip regelmatig aan mn 24" met 1920x1200. Geen problemen mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:46 schreef Svyatagor het volgende:
Zou die alu MacBook ook zo'n nieuwe Cinema Display aankunnen?
witte macbook blijft en 2 alu modellen er bovenop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:45 schreef Maravilla het volgende:
En hij komt bovenop de witte Macbooks?
quote:
net als de 17 inch macbook pro is volgens mij ook weg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:49 schreef Slomy het volgende:
Dus eigenlijk word de enige mooie macbook (de zwarte) eruit gekicked?
Ik denk dat de oude MB's er gewoon uitvliegen bij de volgende refresh. Denk dat dat witte plastic ook gewoon een stuk herkenbaarheid is die men er bij het grote publiek (voor wie een MB het enige is dat binnen bereik is, hence ook de prijsverlaging) in wil houden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:49 schreef TC03 het volgende:
Ze hadden op z'n minst LED-schermen in de oude Macbooks kunnen stoppen.
Vind het wel een vreemde zet om die gewoon te blijven verkopen, ik vraag me af hoeveel aantrekkingskracht die 'verouderde' modellen nog hebben.
was het maar zo, maar ben er bang voor. Dan zou een MBP wel behoorlijk betaalbaar worden hier met zijn 2000 dollar en 1350 euroquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben benieuwd wat de europrijzen worden, maar we gokken maar op $ = ¤
quote:
En dan ga je je hier zitten verbazen over de 'hoge' prijzen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:50 schreef Qunix het volgende:
Geen zwarte?
[..]
Ik heb een windows laptop en wil graag een mac.
Dat zeg ik toch... $ = €quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:52 schreef LeonH het volgende:
[..]
was het maar zo, maar ben er bang voor. Dan zou een MBP wel behoorlijk betaalbaar worden hier met zijn 2000 dollar en 1350 euro
Dan heb ik er nog een voor je:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:52 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
dan ziet hij er ineens mooi uit
ben wel benieuwd naar de euro prijzen. Moet toch zeker 100-200 goedkoper zijn. Nog wel meer eigenlijk maar goed.
Nu een vraag over waarom geen Blu Ray... ben benieuwd.quote:Jason Chen:
Apple is the first people to take the 9400M to market, and might be the only one for a while (”We’re going to be using a lot of their chips”).
Steve begrijpt het. HDMI is nutteloos op notebooks.quote:10:55AM Q: No Blu-ray, and display port -- why no HDMI?
A: Steve: HDMI is limited in resolution. Phil: for typical computer use, display port is the connector of the future.
Plus dat je HD content gewoon in de iTMS moet kopen he Stevie?quote:Jobs: “Blu-ray is a bag of hurt. I don’t mean from the consumer point of view. It’s great to watch movies, but the licensing is so complex. We’re waiting until things settle down, and waiting until Blu-ray takes off before we burden our customers with the cost of licensing.”
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Plus dat je HD content gewoon in de iTMS moet kopen he Stevie?.
ah zo ja... had 'm verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch... $ = €
dus $2000 = €2000
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:57 schreef Qunix het volgende:
Q: Why isn’t HDMI or Blu-ray in there? And Display Port is?
A: HDMI can’t drive our 30-inch display, so we put in Display Port.
I know. En het is een een goede strategie hoor, alleen zo verdomd jammer als je niet in de US woont... (en ja, je kunt een US store account aanmaken, heb ik zelf ook, maar toch).quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
10:56AM Phil: "We have the best HD movie and TV options in iTunes."
Durven ze zelf ook wel te zeggen
quote:"Blu-ray?"
Steve: "Blu-ray is just a bag of hurt. It's great to watch the movies, but the licensing of the tech is so complex, we're waiting till things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace."
Ik heb laatst voor het eerst in tiiiiiiiiiijden weer eens een CD gebrand. Moest helemaal nadenken hoe dat ook alweer moest enzo. Gedoe idd. Ik kan wel zonder.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef TC03 het volgende:
Fysieke mobiele datadragers zijn sowieso ouderwets. Ik bedoel, zijn er nog echt mensen die een DVD'tje in hun notebook stoppen als ze een film erop willen gaan kijken?Dat heb ik echt nog nooit gedaan.
Werkt dat nog dan? Ik hoorde ooit dat ze tegenwoordig ook een ip-check doen en je dus een proxy moet hebben oid.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
I know. En het is een een goede strategie hoor, alleen zo verdomd jammer als je niet in de US woont... (en ja, je kunt een US store account aanmaken, heb ik zelf ook, maar toch).
Nee, de iTMS voorwaarden zijn aangepast, ze behouden zich nu het recht voor mensen die niet uit de VS komen actief te weren. Maar tot nu doen ze daar niks mee. Denk dat het slechts een juridische indekking is voor hun 'leveranciers'.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Werkt dat nog dan? Ik hoorde ooit dat ze tegenwoordig ook een ip-check doen en je dus een proxy moet hebben oid.
Das dan ook weer duidelijk.quote:11:02AM Q: Are we going to see a netbook?
A: Steve: In terms of netbooks, that's a nascent market that's just getting started.
Dat scheelt al weer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, de iTMS voorwaarden zijn aangepast, ze behouden zich nu het recht voor mensen die niet uit de VS komen actief te weren. Maar tot nu doen ze daar niks mee. Denk dat het slechts een juridische indekking is voor hun 'leveranciers'.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat scheelt al weer.
Wel stom dat dat 13" model ook MacBook heet. Nu moeten we het hebben over MacBook oud en nieuw of zo. Of MacBook Swets.
Idd. Supermooi, maar voorlopig no way in hell.quote:
Binnenkort eens eentje aflikken bij A-Mac.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Supermooi, maar voorlopig no way in hell.. Maar ach, kwijlen mag he.
Ik zou het er van af laten hangen van wat je al hebt. Is het een MB voor erbij en heb je al een iMac oid staan, dan zou ik absoluut voor de MacBook gaan (de oude als je op een budget bent, de nieuwe als je iets meer hebt) als bankhang/internetdoos, wordt het je main machine dan wil je denk ik toch wel pro gaan voor de 15 inch en extra power.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmmm. misschien maar een 1199 neerleggen dan...
alhoewel... 1280x800... :S
1280 * 800 roeleert de pan uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmmm. misschien maar een 1199 neerleggen dan...
alhoewel... 1280x800... :S
Ik heb nu de witte 2.0 met gma950 en 2Ghz als main machine. Doe er alles op. En behalve wat grafische power heb ik nu niet de indruk dat ik wat te kort komquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zou het er van af laten hangen van wat je al hebt. Is het een MB voor erbij en heb je al een iMac oid staan, dan zou ik absoluut voor de MacBook gaan (de oude als je op een budget bent, de nieuwe als je iets meer hebt) als bankhang/internetdoos, wordt het je main machine dan wil je denk ik toch wel pro gaan voor de 15 inch en extra power.
Prima resolutie voor huis-tuin en keuken-dingen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1280 * 800 roeleert de pan uit.
Ok, beetje duurder dan verwacht. Ik probeer te kijken wat ie met onderwijskorting kost, maar de store is wel erg traag. Ik gok op zo'n 1650.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
De nieuwe 15" pro voor 1799,- (2.4) en 2249,- (2.53Ghz)
Oude 17" voor 2499,-
nee. ik werk nu nog met windhoos XP op eerste DualCore.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zou het er van af laten hangen van wat je al hebt. Is het een MB voor erbij en heb je al een iMac oid staan, dan zou ik absoluut voor de MacBook gaan (de oude als je op een budget bent, de nieuwe als je iets meer hebt) als bankhang/internetdoos, wordt het je main machine dan wil je denk ik toch wel pro gaan voor de 15 inch en extra power.
Zelfs de goedkope witte Macbook moet voldoende zijn als main machine als je hem niet voor je beroep nodig hebt. Een beetje internetten, Photoshoppen en video bewerken lukt daar nog prima op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, ik vind het toch wel wat missen. Ben sowieso geen liefhebber van een laptop als main pc. Een 'gewone' PC laat ik wat makkelijk aan staan om te downloaden, filmpjes te converten, etc. Plus dat ik me op een MB helemaal de vinkentering scroll qua webbrowsen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb nu de witte 2.0 met gma950 en 2Ghz als main machine. Doe er alles op. En behalve wat grafische power heb ik nu niet de indruk dat ik wat te kort kom
Dat doe ik ook allemaal op mijn laptop, het ligt er maar aan hoe je hem gebruikt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, ik vind het toch wel wat missen. Ben sowieso geen liefhebber van een laptop als main pc. Een 'gewone' PC laat ik wat makkelijk aan staan om te downloaden, filmpjes te converten, etc. Plus dat ik me op een MB helemaal de vinkentering scroll qua webbrowsen.
En de MB is hier continue in gebruik door vrouwlief dus..
Ik zeg ook niet dat het niet kán, maar dat je voor extra euro's nog meer comfort en power krijgt. Moet iedereen zelf maar kijken of -ie het dat waard vindt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelfs de goedkope witte Macbook moet voldoende zijn als main machine als je hem niet voor je beroep nodig hebt. Een beetje internetten, Photoshoppen en video bewerken lukt daar nog prima op.
Ik heb een torrent client in m'n NASquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, ik vind het toch wel wat missen. Ben sowieso geen liefhebber van een laptop als main pc. Een 'gewone' PC laat ik wat makkelijk aan staan om te downloaden, filmpjes te converten, etc. Plus dat ik me op een MB helemaal de vinkentering scroll qua webbrowsen.
En de MB is hier continue in gebruik door vrouwlief dus..
Dat is ook maar 50 euro korting hoor, dus zoquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:17 schreef TC03 het volgende:
Met studentenkorting is de nieuwe Macbook maar ¤1055.
[..]
Nouja, aan mijn iMac hangt bij elkaar zo'n 750GB aan USB2 en FW800 disken, er hangt een leuke geluidsset aan, m'n iPhone dock staat er netjes bij, de printer hangt eraan... allemaal zaken die met een laptop 'ook wel' kunnen (muv FW800 op de MB) maar of het er allemaal handiger op wordt...? Tuurlijk je kunt gaan NAS-en, printserveren en je MB op je stereo aansluiten. Nou goed, ieder voor zich. Persoonlijk vind ik een vaste PC een must.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:17 schreef TC03 het volgende:
Met studentenkorting is de nieuwe Macbook maar ¤1055.
[..]
Dat doe ik ook allemaal op mijn laptop, het ligt er maar aan hoe je hem gebruikt.
¤144 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is ook maar 50 euro korting hoor, dus zois dat nu ook weer niet.
Ik kan de edu shop niet openen hier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:20 schreef LeonH het volgende:
ik ga ook eens kijken wat de studentenkorting gaat doen, maar de shop is nog wat traag.
is voornamelijk voor school en tijdens vrije uren op school wat kloten met logic (express), zal ik echt geen macbook pro voor nodig hebben. Maar kan me wel weer voor die prijs een 2e hands MBP kopen... keuzes keuzes :S
het echte werk gebeurt hier op m'n powermac
Ahja, ik keek verkeerd. Dat maakt wel uit ja.quote:
Ik moest 3 kinderen kwijt. Ik heb geen plek meer over waar ik achter een vaste PC kan gaan zittenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, aan mijn iMac hangt bij elkaar zo'n 750GB aan USB2 en FW800 disken, er hangt een leuke geluidsset aan, m'n iPhone dock staat er netjes bij, de printer hangt eraan... allemaal zaken die met een laptop 'ook wel' kunnen (muv FW800 op de MB) maar of het er allemaal handiger op wordt...? Tuurlijk je kunt gaan NAS-en, printserveren en je MB op je stereo aansluiten. Nou goed, ieder voor zich. Persoonlijk vind ik een vaste PC een must.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik moest 3 kinderen kwijt. Ik heb geen plek meer over waar ik achter een vaste PC kan gaan zitten
Klopt dat hebben de meeste MacBooks , heb ik zelf ook. De APR hier zei dat het geen garantie was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:21 schreef Jarno het volgende:
Even wat anders.
Onze MacBook heeft een scheur. Aan de voorkant van de onderkant zeg maar, waar ook dat pulserende lampje zit. Geen idee hoe dat er gekomen is want het ding staat altijd op tafel of in de kast. Is het een bekende klacht van de MacBooks en heeft het zin er mee langs de A-Mac te gaan? (Heb AppleCare).
Ik ben niet verder gekomen dan een scheur in de topcover en nu in de bezel om het scherm. Niet in de buiten casing.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:21 schreef Jarno het volgende:
Even wat anders.
Onze MacBook heeft een scheur. Aan de voorkant van de onderkant zeg maar, waar ook dat pulserende lampje zit. Geen idee hoe dat er gekomen is want het ding staat altijd op tafel of in de kast. Is het een bekende klacht van de MacBooks en heeft het zin er mee langs de A-Mac te gaan? (Heb AppleCare).
He bah. Nouja, het valt niet echt op en voorlopig doet -ie het prima. Maar zonde is het wel. Welke APR ben jij geweest?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:24 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Klopt dat hebben de meeste MacBooks , heb ik zelf ook. De APR hierj zei dat het geen garantie was.
Rotterdam.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
He bah. Nouja, het valt niet echt op en voorlopig doet -ie het prima. Maar zonde is het wel. Welke APR ben jij geweest?
mwa. ik doe m'n PC ook niet weg, maar zoek gewoon iets waardoor ik niet vast zit achter dit bureau, zodat ik onderweg/ op me werk tijdens pauze of voor t werk/ op bed er ook mee kan werken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, aan mijn iMac hangt bij elkaar zo'n 750GB aan USB2 en FW800 disken, er hangt een leuke geluidsset aan, m'n iPhone dock staat er netjes bij, de printer hangt eraan... allemaal zaken die met een laptop 'ook wel' kunnen (muv FW800 op de MB) maar of het er allemaal handiger op wordt...? Tuurlijk je kunt gaan NAS-en, printserveren en je MB op je stereo aansluiten. Nou goed, ieder voor zich. Persoonlijk vind ik een vaste PC een must.
samequote:
Dat is dus gewoon iets voor 'erbij' en zou ik voor de (bij voorkeur nieuwe) MB gaan!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
mwa. ik doe m'n PC ook niet weg, maar zoek gewoon iets waardoor ik niet vast zit achter dit bureau
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.mediamarkt.nl/specials/applemania/index.html
1799-200 * 0,8 = 1279,20
hmzz. doe mij maar oude 15"MBP
hoe kom je aan die 0,8? Studentenkorting?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.mediamarkt.nl/specials/applemania/index.html
1799-200 * 0,8 = 1279,20
hmzz. doe mij maar oude 15"MBP
is personeelskorting. geen studentenkortingquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:41 schreef LeonH het volgende:
[..]
hoe kom je aan die 0,8? Studentenkorting?
Dat zou ik nu dus ook kwijt zijn, maar ex BTW gaat die MB dan ook nog eens naar 887 euro. Da's helemaal een immense korting vanaf 1200 euro. En *$^, ik heb nu dus geen 1055 euro.quote:
Hoe kom jij aan die studentenkorting?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
1619 euro voor de goedkoopste MBP, met onderwijskorting
Iemand interesse in een 2.16 Ghz MBP?
Donders, da's zuur.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:48 schreef JH87 het volgende:
[..]
Dat zou ik nu dus ook kwijt zijn, maar ex BTW gaat die MB dan ook nog eens naar 887 euro. Da's helemaal een immense korting vanaf 1200 euro. En *$^, ik heb nu dus geen 1055 euro.
Ik werk op een universiteitquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan die studentenkorting?
Niemand?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:29 schreef Qunix het volgende:
Wat willen ze weten van je als je student bent en wilt profiteren van de studenten korting?
Hebben jullie nog een webmaster nodig?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik werk op een universiteit
Ik heb een macbook pro vorig jaar gekocht met studenten korting en hoeft alleen maar naar de webshop voor onderwijs heen gaan. Daarna besteld en ze hebben voor de rest niets van apple gevraagd.quote:
Er is toch wel eens controlle op mag ik aannemen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:55 schreef JoMo0 het volgende:
Van studentenkorting kan iedereen gebruik maken. Je hoeft alleen een Universiteit/school en plaats in te vullen. Je hoeft je niet te bewijzen o.i.d.
Nope.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is toch wel eens controlle op mag ik aannemen?
Voor zover ik weet niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is toch wel eens controlle op mag ik aannemen?
Die staat in de OPquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:57 schreef JH87 het volgende:
Ik heb nog wel de TU-delft url naar de apple store. Als iemand voor mij dan de BTW kan declareren.
Dat was toch bij de laatste generatie macbooks al zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:17 schreef JoMo0 het volgende:
Apple heeft voor het gemak de DVI adapters ook maar geschrapt. Naast de remote.
Niet dat ik weet. Wellicht op korte termijn nog een universitair docent, maar dan moet je wel eerst ff snel een proefschrift schrijven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hebben jullie nog een webmaster nodig?
Dat lijkt me nou typisch een probleem dat niet bij OSX voorkomt, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmmm, zou die nieuwe Macbook mijn Time-Machine backup van de oude generatie Macbooks trekken? Geen problemen met "drivers" oid? Of wordt dat niet in de Time-Machine Backup opgeslagen?
Bij de Air niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat was toch bij de laatste generatie macbooks al zo.
Ja, dat zou wel gek zijn ja. Zit wel te gassen op zo'n ACD.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:27 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Bij de Air niet.
Ook lekker handig dat ACD met alleen de Mini Display poort ,moet je dus ook een nieuwe Mac hebben om hem te gebruiken. Of ze moeten nog een andere range adapters aanbieden met vrouwelijke aansluitingen.
Ja dat dacht ik ook, maar goed ik meen me te herinneren dat ze tijdens een Keynote zeiden dat Time-Machine, letterlijk alles backupte maar dan ook alles.. En er zitten onderwater gewoon drivers, firmware zoals elk andere electronica-apparaat van tegenwoordig heeft..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou typisch een probleem dat niet bij OSX voorkomt, maar zeker weten doe ik het niet.
Nee. Als je de nieuwe Mac boot kun je kiezen voor een TM Backup .. het is geen Vistaquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmmm, zou die nieuwe Macbook mijn Time-Machine backup van de oude generatie Macbooks trekken? Geen problemen met "drivers" oid? Of wordt dat niet in de Time-Machine Backup opgeslagen?
Ja sorry, ik ben altijd een beetje huiverig met het terugzetten van backups...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:30 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee. Als je de nieuwe Mac boot kun je kiezen voor een TM Backup .. het is geen Vista
Of ze houden de vertrouwde Apple Cinema Displays voor de rest erbij omdat ik al zie staan : " The first display made precisely for a MacBook " ...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel gek zijn ja. Zit wel te gassen op zo'n ACD.
Touchpad is een knopquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hoe moet je trouwens bestanden slepen met de nieuwe Macbooks, aangezien er geen knop meer op zit? 2 vingers gebruiken of wat?
Het hele touchpad is een knop. Dat is in ook in het filmpje te zien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hoe moet je trouwens bestanden slepen met de nieuwe Macbooks, aangezien er geen knop meer op zit? 2 vingers gebruiken of wat?
nope duurde veels te lang... heb 'm ook via een utptje verbondenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar ik hoop wel dat ze bij de nieuwe macbook ook een ethernet migratie assistent hebben, want die wifi variant van de air was niet zo'n succes begreep ik.
Hetzelfde als je nu bij de huidige macbooks als kan instellen als je geen zin hebt om de knop te gebruiken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je bedoelt de MB van 1499 en de MBP van 1799 ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:51 schreef --Christiaan-- het volgende:
Het verschil tussen de MB van 1599 en de goedkoopste MBP is de schermgrootte en iSight of heb ik het helemaal mis?
2. Een Appledealer bij je in de buurt zoeken? Het is idd een kwestie van wennen, maar intuitief gezien zit OSX veel beter in elkaar dan Windows. Zelfs mijn moeder heeft er in een dag mee leren werken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:55 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ik vind het mooi spul en de specs lijken ook dikke prima.
Zijn opzich 2 redenen die me tegenhouden.
1. de prijs, maar hier kom ik wel overheen. ziet er gewoon allemaal super uit.
2. ik ken het niet. klinkt misschien lullig maar het lijkt me gewoon handiger om met windows te blijven werken?
het zal vast een kwestie van wennen zijn maar met zulke bedragen neem je geen risico.
Het is dus voornamelijk het onbekende (hoe zit het mer verschillende software etc)
Vraagje, wat gaat er donderdag gebeuren?
Je kan geen windows software op een mac gebruiken. Dus als je hele specifieke software gebruikt kan het een lastig verhaal worden. Gebruik je hem voor surfen, briefje tikken, spreadsheetje, torrent downloaden, beetje msn'en/skypen, mailen, irc, misschien wat webdevelopment, videobewerking, fotobewerking, etc Kortom het huis tuin en keuken spul waar 98% van de thuiscomputers voor gebruikt wordt kan je er van op aan dat je prima uit de voeten kan met een mac. Veel (zeer hoge kwaliteit) software wordt meegeleverd, voor alle bekende taken is ook veel hoge kwaliteit freeware software te vinden en betaalbare alternatieven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:55 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ik vind het mooi spul en de specs lijken ook dikke prima.
Zijn opzich 2 redenen die me tegenhouden.
1. de prijs, maar hier kom ik wel overheen. ziet er gewoon allemaal super uit.
2. ik ken het niet. klinkt misschien lullig maar het lijkt me gewoon handiger om met windows te blijven werken?
het zal vast een kwestie van wennen zijn maar met zulke bedragen neem je geen risico.
Het is dus voornamelijk het onbekende (hoe zit het mer verschillende software etc)
geen idee?quote:Vraagje, wat gaat er donderdag gebeuren?
Thanks. QT knalt er wel iedere keer uit als je het venster wilt resizen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:01 schreef JoMo0 het volgende:
http://events.apple.com.e(...)876/event/index.html
Keynote!
Hier nog een.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
filmpje gekeken, damn wat een geil laptopje. Ik krijg 'm hoe dan ook.
Ja, ik keek naar US prijzen. Ik dacht dat de 9600 een optie was, wat heb je aan twee videokaarten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:55 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je bedoelt de MB van 1499 en de MBP van 1799 ?
MBP heeft een dubbele videokaart en groter scherm ja .. en niet te vergeten FW800.
2 beeldschermen aansluiten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:34 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja, ik keek naar US prijzen. Ik dacht dat de 9600 een optie was, wat heb je aan twee videokaarten?
Daar hebben de meeste videokaarteb twee aansluitingen voorquote:
Volgens mij is het idee dat je er eentje hebt voor normaal gebruik, als je onderweg bent en niet teveel stroom wil verbruiken. Die ander is sneller voor het krachtpatsen thuis, als je MBP aangesloten op je nieuwe ACD is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:34 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja, ik keek naar US prijzen. Ik dacht dat de 9600 een optie was, wat heb je aan twee videokaarten?
de 9400 is nog steeds trager dan de 8600 in de huidige MBP. Dus moesten ze er een 2de inzetten om extra snelheid te creeren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:34 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ga je wel voor de duurste versie met Backlit keyboard!!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik heb de toezegging dat de werkgever hem 'subsidieert'.
Morgen maar eens regelen.
Uhuh.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ga je wel voor de duurste versie met Backlit keyboard!!!
Ik probeer Taiwan een beetje te vermijden. Ik heb wat taken afgestoten, maar ik denk wel dat ik er nog wel kom in de komende 2 jaar inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Precies "extra licht" in het vliegtuig als je weer eens naar Taiwan moet is nooit verkeerd..
Instap model MBP en duurste MBS zijn gelijk op de nvidia 9600 en 2 inches naquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, ik denk dat ik morgen mijn MBP hier 's in V&A ga zetten. Ik ben wel weer klaar voor een nieuwe MBP. Dan wel gewoon het instapmodel, maar die voldoet meer dan prima aan waar ik hem voor nodig heb.
Na 3 jaar ben ik een 15" gewend voor on-the-road. Ik wil eerlijk gezegd niet kleiner meer gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Instap model MBP en duurste MBS zijn gelijk op de nvidia 9600 en 2 inches na
En firewire?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Instap model MBP en duurste MBS zijn gelijk op de nvidia 9600 en 2 inches na
Creditcard of internetbankieren. Je moet dus eerst betalen voordat ze überhaupt een stap verzetten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:15 schreef Qunix het volgende:
Hoe zit dat met de store... Gaat de betaling onder rembours ofzo? Moet ik per se vooruitbetalen?
Ah ok...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:19 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Creditcard of internetbankieren. Je moet dus eerst betalen voordat ze überhaupt een stap verzetten.
En firewire ontbreekt inderdaad.quote:
Hmm ik weet niet. Via de normale onderwijsstore controleren ze niet. Volgens mij is de TU Delft op dezelfde manier. Wel aantrekkelijk natuurlijk maar het klikt wat te gemakkelijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:20 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ah ok...
Ik ga dan eentje bestellen via de TU-delft link
(is dat überhoupt veilig?)
Ik zit hier met precies zo'n gevoel. Luxeprobleem heet dat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:15 schreef Merkie het volgende:
Ik wil zo'n nieuwe Macbook, maar mijn huidige laptop functioneert nog prima en ik heb geen geld. Ach ja, laten we het voorlopig maar bij "wants it" houden dan.
Je moet bij levering je collegekaart of OV laten zien. Dat moest ik tenminste.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij geeft Tu Delft nog 4% extra subsidie bovenop de normale 8% van Apple zelf. Vandaar de 12%. Ik vraag me af of TU Delft vervolgens voor elke consument die 4% subsidieert die toevallig via een TU Delft gevonden link een aankoop doet. Denk niet dat ze dat tof gaan vinden..
Maar goed, mocht het lukken, laat maar weten..
Aan wie dan? Als je online besteld?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je moet bij levering je collegekaart of OV laten zien. Dat moest ik tenminste.
Ah, daar gaan de mensen dus de boot in...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:49 schreef Norrage het volgende:
Gewoon aan de bezorger. Bij online bestellen.
Met een OV niet dus. Al vertrouw ik het ook niet helemaal want ik denk zomaar dat de TU wel wat van Apple over de bestellingen en diens bestellers ontvangt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, daar gaan de mensen dus de boot in...
Ik heb er geen problemen mee, met de oude versie van VLC 0.8.6i op een 2,0Ghz CoreDuo in ieder geval, schijnt dat de 0.9.4 daar problemen mee geeft..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:38 schreef TC03 het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met het afspelen van 720p mkv onder OS X met Macbooks? Het schijnt dat dit redelijk problematisch is onder OS X, als ik wat fora mag geloven.
http://www.macworld.com/a(...)look.html?lsrc=top_1quote:Yes, it’s true—these new MacBooks work with your iPhone headphones. If you click the button on your iPhone headphones, iTunes pauses. Click again, and the music resumes. A double-click advances one track, and a triple-click moves back a track—just like on the iPhone. What’s more, the headphones’ built-in microphone appears as the input device “Microphone port” in the Sound preference pane.
Ik kijk dat ook nog een beetje aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
En nou hopen dat Nvidia geen Fuck-up maakt met hun nieuwe integrated Chipset en GPU
Godver, waar is de Q&A sessie van de keynote gebleven?
Oja, om te switchen van kaart moet je even uitloggen.quote:Gaming Performance
The gaming benchmarks below were conducted with a 9600M GT containing 512 MB GDDR3 graphics memory and a fast Core 2 Duo CPU. Using a slower CPU and / or slower memory, a slower performance has to be expected (e.g., 20% slower with GDDR3).
Crysis: 1024x768, med: 25 fps -> playable (only in low fully playable)
Unreal Tournament 3: 1280x800, Stufe 3/5 -> fully playable
Call of Duty 4: 1024x768, high Details: 50 fps -> fully playable
Supreme Commander (Gameplay, Multiplayer 2vs2): 1024x768, med -> playable
Race Driver Grid: 1024x768, med -> fully playable
Colin Mc Rae Dirt: 1024x768, med Details: 30 fps -> playable
Gothic 3: 1024x768, high Details: 35 fps -> fully playable
Lost Planet: 1024x768, med Details, DX10: 30 fps -> playable
Current games (08-2008) are all fully playable (but not at the hightest settings) with the 9600M GT. Older or less demanding games can be played with full settings enabled. Compared to the old 8600M GT, the 9600M GT shows a clearly better performance (also because of the faster CPUs).
Een PM naar mij sturenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:18 schreef super-muffin het volgende:
Waar moet ik overigens kijken als ik het vorige model van de MacBook Pro wil kopen?
Welke heb je? Die van de februari update? En ik moet eerst even kijken hoe veel ik voor mijn zwarte MacBook kan krijgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Een PM naar mij sturenDe mijne gaat eruit voor deze nieuwe.
De mijne is al bijna twee jaar oud; ik meen eind november 2006. Prima ding, want anders had ik hem allang gesobchakked.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:33 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Welke heb je? Die van de februari update? En ik moet eerst even kijken hoe veel ik voor mijn zwarte MacBook kan krijgen.
M'n 1.33 trekt het niet, dus ik geef je weinig kans.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:51 schreef zquing het volgende:
kan ik 720P h264 afspelen met een 1.4Ghz G4?
Was het maar zo, want Vista schijnt het wel on the fly te kunnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En eens met Nietz: lijkt wel een Windows-oplossing.
Als je van slideshow houdt i.p.v. vloeiend beeld wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:51 schreef zquing het volgende:
kan ik 720P h264 afspelen met een 1.4Ghz G4?
+1 voor Vista dan. Ik denk dat het met een driver-update wel te fixen moet zijn in OSX.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Was het maar zo, want Vista schijnt het wel on the fly te kunnen..
Hm, nevermind, ik wil het liefst de laatste revisie, anders ga ik op processorkracht en RAM achteruit en dat heb ik liever niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De mijne is al bijna twee jaar oud; ik meen eind november 2006. Prima ding, want anders had ik hem allang gesobchakked.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:17 schreef nietzman het volgende:
Wanneer is 'ie d'r uit geweest?. Heb ik iets gemist?
Achja, iTunes en dergelijke hebben nog eens een fatsoenlijk update systeem. Voor de kleinste updates moet je de volle mep binnenhalen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:50 schreef nietzman het volgende:
Dat switchen van videokaart moet trouwens gewoon on the fly kunnen hoor, kom op, ti's 2008. Opnieuw inloggen is echt te kansloos, ik verwacht beter van Apple.
Is dit de prijs die morgen bij de MediaMarkt gaat gelden?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
de end of life prijs voor de macbook pro
15" > 1449
minus de 200 euro actieprijs op de Pro ga ik morgen dus maar een eol 15" MBP kopen voor 1249
http://www.mediamarkt.nl/specials/applemania/quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:20 schreef Slomy het volgende:
[..]
Is dit de prijs die morgen bij de MediaMarkt gaat gelden?
Toevallig enig idee hoeveel de zwarte macbook daar gaat kosten?
2GB is zat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:02 schreef zaara het volgende:
Ik ga toch maar gewoon de witte macbook halen, die vind ik toch het mooist. Ik gebruik het voor school, internetten, office pakket en het hele adobe pakket, dreamweaver, photoshop, etc. Kan ik dan het werkgeheugen het beste 2gb van maken of 4?? Nu is het 1 Gb.
Weet je zeker dat MM ook die EOL prijzen hanteerd?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
15" > 1449
minus de 200 euro actieprijs op de Pro ga ik morgen dus maar een eol 15" MBP kopen voor 1249
Nicequote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
zekers. ik heb deze rechtstreeks van t hoofdkantoor
edit: de nieuwe worden overigens pas volgende week geleverd...
Ik zag de aanbieding al staan op mediamarktquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
de witte macbook gaat 799 kosten. daarna achtereenvolgens de Media Markt Apple Mania actieprijzen:
1049,1099,1299,1249,1399,2049
tot en met zondag.
de end of life prijzen staan ook bij a-mac inmiddels.
Het 799 model van de Mediamarkt is MB 402 model. In specs is dat : 2.1 Core2Duo / 120 GB HD / 2x512 MB ram en een combodrive ( DVD speler) . Dat model wordt dus nu bij Apple aangeboden als MacBook Classic voor 949 euro maar dan heb je een superdrive ( DVD brander ). Scheelt nogal een stuk dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zag de aanbieding al staan op mediamarktKun je iets meer vertellen over de witte macbook van 799 euro? Hoeveel werkgeheugen, hoeveel intern geheugen?
Dan even een vraag voor jullie mac kenners: ik wil een macbook gaan kopen en wil daar graag wat advies over. Ik werk als journalist en maak zelf items die ik dan monteer. Daarom wil ik nu een macbook aanschaffen, ook omdat ik altijd op macs gemonteerd heb. Intern geheugen is daarom wel van belang, maar dat kan ik ook altijd met een externe schijf uitbreiden. Ik vraag me meer af welk type jullie me aanraden en waarom. Wat is er bijvoorbeeld beter aan het nieuwe model macbook ten opzichte van de oude? Wat is er beter aan pro dan aan de gewone? En wat zegt ghz? Sorry ben een beetje een n00b![]()
Bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het 799 model van de Mediamarkt is MB 402 model. In specs is dat : 2.1 Core2Duo / 120 GB HD / 2x512 MB ram en een combodrive ( DVD speler) . Dat model wordt dus nu bij Apple aangeboden als MacBook Classic voor 949 euro maar dan heb je een superdrive ( DVD brander ). Scheelt nogal een stuk dus.
Monteren als in video? Dan zou ik geen MacBook nemen. Maar een Pro.Wat er nieuw is aan de nieuwe , is het design en het nieuwe trackpad + NVidia chipset/videokaart. Overigens haal je geheugen en opslag door elkaar. Geheugen bereidt je niet uit met een harde schijf ..![]()
Je zou natuurlijk ook nog kunnen overwegen om een EOL MBP te kopen bij de MediaMarkt voor 1249 of 1399. Maar goed voor een beter advies moeten we natuurlijk wel weten wat je eisen zijn .. monteren kan veel betekenen ..
Final Cut Pro = MacBook Proquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:27 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor je reactieWat monteren betreft: ik maak als journalist zelf items met final cut en dat werkt gewoon lekker op de mac
Sterker nog, heb nooit op iets anders dan de mac gemonteerd.
Ik denk dat ik sowieso minstens 2g werkgeheugen moet hebben, en hoe meer GB HD hoe beter. Al kan ik dus altijd een externe HD erbij aanschaffenEn ja, ik haal opslag en geheugen wel eens door elkaar
Denk dat ik dan liever voor het 160HD en 2g werkgeheugen model ga. Hoe duur is die bij mediamarkt?
And again, there was much rejoicingquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:20 schreef De_Hertog het volgende:
Like a phoenix from the ash, VisualHub is reborn as OSS
And there was much rejoicing.
Teringtiefus zooi...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
15" > 1449
Heeft Apple de prijzen dan weggehaald bij de Apple store? Overigens als je serieus aan het Final Cutten bent , zou ik zeker een MacBook Pro kopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:41 schreef MaJo het volgende:
Iemand nog antwoord op mijn vraag hoe duur een macboek met 160 g HD is en 2g werkgeheugen? Misschien toch aan de macbook pro
Ik bedoel de Mediamarkt aanbiedingquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:29 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Heeft Apple de prijzen dan weggehaald bij de Apple store? Overigens als je serieus aan het Final Cutten bent , zou ik zeker een MacBook Pro kopen.
Ah de Media Markt aanbiedingen .. ja die gelden vanaf vandaag geloof ik tot zaterdag. De MacBook dus voor 799 en een MacBook Pro voor 1249 voor het 2.4 GHz / 200 GB / 2 GB ram model en 1399 voor het 2.5 GHz / 250 GB / 2 GB ram en 512 MB videokaart model.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik bedoel de Mediamarkt aanbiedingAls het 200euro korting is zou dat wel relaxed zijn
En wat maakt de pro zoveel beter dan de 'gewone' macbook? Ben een beetje n00b qua specs enzoZit final cut pro overigens standaard bij de Pro of moet ik dat sowieso aanschaffen?
Thanksquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:48 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ah de Media Markt aanbiedingen .. ja die gelden vanaf vandaag geloof ik tot zaterdag. De MacBook dus voor 799 en een MacBook Pro voor 1249 voor het 2.4 GHz / 200 GB / 2 GB ram model en 1399 voor het 2.5 GHz / 250 GB / 2 GB ram en 512 MB videokaart model.
Het verschil zit hem vooral in betere videokaart , groter scherm en hogere resolutie en FireWire. En niet geheel onbelangrijk is de MacBook Pro van aluminium en de oude MacBook is van plastic.
Final Cut moet je dan nog kopen ja wat ook vrij prijzig is.
FireWire is net zo iets als USB. Alleen is het voordeel t.o.v. FireWire dat het sneller en stabieler is. Verder wordt het ook meestal gebruikt op oudere videocamera's.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
ThanksMisschien toch maar voor de pro gaan ja
Minimale vereiste is 2g werkgeheugen sowieso. Wat is FireWire precies? En zit er bij die goedkopere Pro ook een videokaart? Wat zegt 512MB videokaart? Ja ik ben echt een n00b
Final cut kan ik gelukkig ook op andere manieren verkrijgen
Ik ga sowieso een macbook aanschaffen via het bedrijf van mijn ouders zodat de btw eraf gaat. Kan dus ook wat duurder kijkenMaar 1000e lijkt me wel een mooi bedrag, dan heb ik een pro voor de prijs van een gewone macbook
Nouja .. mooi. De MacBook Air doos is mooier zelfde verpakking als de iPhone. Helaas gaan ze weer terug naar witte dozen en plastic. Zo ook bij de iPod touch die nu een plastic doosje heeft.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zit wel weer in een mooie doos...
Overigens is de iMac 24", Time Capsule en de iPod Touch 32GB besteld
Op OUDE videocamera's ja. De meeste cams die nu in d eiwnkel liggen hebben gewoon een USB poort.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:28 schreef JoMo0 het volgende:
Verder wordt het ook meestal gebruikt op videocamera's.
Je hebt gelijk inderdaad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op OUDE videocamera's ja. De meeste cams die nu in d eiwnkel liggen hebben gewoon een USB poort.
Werkt iMovie '08 dan ook via USB? Volgens de instructies moet je namelijk de cam aansluiten via FireWire.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op OUDE videocamera's ja. De meeste cams die nu in d eiwnkel liggen hebben gewoon een USB poort.
Nu pas? Kreeg gistermiddag al een SMS van een vriend van uit Australië die 'em al gekocht had.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:35 schreef JoMo0 het volgende:
Overigens voor de MacBook liefhebbers .. de eerste unboxing foto's zijn verschenen.
[ afbeelding ]
Unboxing MacBook Late 2008
Dat is goed nieuws aangezien ik daar over twee weken ook zit. Hou me op de hoogte van je ervaringenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:10 schreef Tomasso het volgende:
In hoeverre is het een risico als ik hier in Zuid-Afrika een MacBook koop (de rand staat heel laag en blijft dalen)?
Geen, lijkt me, zeker niet als 'ie al drie maanden gebruikssporen heeft, en je er voor de zekerheid een Neerlandsche duckhead aanzet.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:10 schreef Tomasso het volgende:
In hoeverre is het een risico als ik hier in Zuid-Afrika een MacBook koop (de rand staat heel laag en blijft dalen)? Kan ik dan problemen verwachten als ik eind januari terug ga naar Nederland qua douane?
Een euro gaat richting de 15 randquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws aangezien ik daar over twee weken ook zit. Hou me op de hoogte van je ervaringen
Hoe zet ik er vanaf hier een Nederlandse duckhead op? Kan ik die van m'n iBook gebruiken?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Geen, lijkt me, zeker niet als 'ie al drie maanden gebruikssporen heeft, en je er voor de zekerheid een Neerlandsche duckhead aanzet.
Dat denk ik wel.Als het er zo eentje is, tenminste:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Een euro gaat richting de 15 randOw, en zie signature
[..]
Hoe zet ik er vanaf hier een Nederlandse duckhead op? Kan ik die van m'n iBook gebruiken?
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat denk ik wel.Als het er zo eentje is, tenminste:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |